Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Ο Γκούτσι και τα ερείπια

Παπαδόπουλος Νότης

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη υποκρισία και οπισθοδρόμηση του αισχίστου είδους από το να επαναστατούν δήθεν κάποιοι και να εξανίστανται κατά της αναξιοπρεπούς και βέβηλης,λέει, πρότασης ενός οίκου μόδας να κάνει μία φωτογράφηση στον ιερό χώρο του Παρθενώνα. Και την ίδια στιγμή οι ίδιοι να σφυρίζουν κλέφτικα για την ημιάγρια τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα αρχαιολογικά μνημεία της χώρας που παραμένουν εγκαταλειμμένα στην τύχη τους τόσα χρόνια, έρμαια των καιρικών συνθηκών και των αρχαιοκάπηλων - με αποκορύφωμα τον μοναδικό στον κόσμο αρχαιολογικό χώρο της Δήλου ο οποίος μέχρι πρότινος δεν είχε καν φύλακες !

Ιεροσυλία φωνάζουν όλοι οι σοφοί του ΚΑΣ η φωτογράφηση του Γκούτσι στον βράχο της Ακρόπολης και από κοντά η Ρεπούμπλικα τους πλέκει το εγκώμιο που αντιστέκονται στην εμπορευματοποίηση των ελληνικών αρχαιοτήτων σε μια εποχή που το ελληνικό κράτος παραμένει - και θα παραμένει για πολλά χρόνια ακόμη - χρεοκοπημένο.
Και αρνήθηκαν ομοφώνως τα δυο εκατομμύρια ευρώ που πρόσφερε ο Γκούτσι για μία φωτογράφηση 15 λεπτών την οποία θα την παρακολουθούσαν 300 ξένοι δημοσιογράφοι και διεθνείς προσωπικότητες και θα διαφήμιζε τη χώρα σ όλο τον κόσμο με μία καμπάνια 50 εκατομμυρίων ευρώ!

Μόνο που τα δυο αυτά εκατομμύρια ευρώ πληρώνουν τον ετήσιο μισθό 100 νέων φυλάκων σ όλη τη χώρα,συμπεριλαμβανομένης και της Δήλου, ενώ περισσεύουν και 50.000 ευρώ για να απαλλοτριωθούν και τα π.χ.δυο στρέμματα γης από τον κτηνοτρόφο της Αμοργού στο χωράφι - στάβλο του οποίου βρίσκεται και ανασκάπτεται ακόμη ο αρχαίος πύργος - 4ου π.Χ.αιώνα - στην Αγία Τριάδα Αρκεσίνης.Ή εναλλακτικά να προχωρήσει η αποκατάσταση του μνημείου της Αμφίπολης - τάφο του Ηφαιστίωνα σύμφωνα με κάποιες ενδείξεις - με το οποία ασχολήθηκε ολόκληρος ο κόσμος το καλοκαίρι του 2014. Ή να αρχίσει η αποκατάσταση του ναού του Επικούρειου Απόλλωνα στην Πελοπόννησο ο οποίος αν και έχει χαρακτηρισθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Ουνέσκο, σαπίζει στην υγρασία δεκαετίες τώρα κλεισμένος σε ένα πλαστικό - διάτρητο πλέον - περίβλημα για να προστατευτεί από τα στοιχεία της φύσης.'Η εναλλακτικά για να....

Καλή η εθνική υπερηφάνεια και η αξιοπρέπεια.Αλλά πολλή σημαντικότερη είναι η προστασία των ερειπίων πολιτισμού που άφησαν στην Ελλάδα οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, τα οποία δεν ανήκουν σ' εμας τους - εγωπαθείς σπιθαμιαίας σπουδαιότητας απογόνους τους - αλλά σε ολόκληρη των ανθρωπότητα.

Σε μάς δόθηκε το ιερό καθήκον να τα προστατεύσουμε και να τα αναδείξουμε. Και πάντως να μην τα αφήσουμε να καταρρεύσουν και να εξαφανιστούν από προσώπου γης. Είτε με χορηγούμενες φωτογραφήσεις στην Ακρόπολη από την Γκούτσι,είτε με τα έσοδα διεθνών συναυλιών σαν αυτή του Ζαν Μισέλ Ζάρ στις Πυραμίδες. Είτε με διαφημιστικές δωρεές όπως της Τοντ ’ς για την αναστήλωση του Κολοσσαίου στη Ρώμη είτε με διεθνείς εκστρατείες για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην πατρίδα τους.

Όλα τα άλλα είναι μεγάλα λόγια και μεγαλεπήβολα σχέδια του ΚΑΣ...

TO BHMA


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου