Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017

Ο εξευτελισμός του φορολογούμενου. Παράπεσε το σημείωμα επιστροφής φόρου, ξαναπεράστε στις 15… του μηνός

Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Την περασμένη Πέμπτη η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με ανακοίνωση της ενημέρωσε ότι επέστρεψε το ποσό των 28 περίπου εκατ. ευρώ σε 99.000 φορολογούμενους. Στην ανακοίνωση ξέχασε προφανώς να συμπληρώσει ότι χρωστάει ακόμα 1,9 δισ. ευρώ στους φορολογούμενους. Ισως θα είχε μεγαλύτερο νόημα εάν επέστρεφε αυτά τα ποσά να εκδώσει ανακοίνωση. Όχι μόνο γιατί θα έλυνε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα αλλά διότι θα «έπεφταν» σημαντικά χρήματα στην ελληνική οικονομία.
Σε κάθε περίπτωση είναι θετικό ότι επιστράφηκαν τα 28 εκατ. ευρώ στους δικαιούχους αλλά η έκδοση ανακοίνωσης ήταν υπερβολική και ενδεχομένως προκλητική, καθώς επέστρεψε μόλις το 1,5% των οφειλόμενων στους φορολογούμενους, τη στιγμή μάλιστα που ξεκινάει ο Γολγοθάς των φορολογικών υποχρεώσεων.

Η άτυπη στάση πληρωμής που έχει κηρύξει το ελληνικό δημόσιο έχει διαλύσει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις που δοκιμάζονται καθημερινά. Και σαν να μην έφθαναν αυτά έρχονται αντιμέτωποι με υπαλλήλους που δεν ξέρουν τη δουλειά τους, αλλά ξέρουν να κοροϊδεύουν τους φορολογούμενους.

Κάτι που προφανώς τους έχει μείνει από τα παλαιά χρόνια της παντοδυναμίας τους. Τότε που στη φορολογική διοίκηση υπηρετούσαν στελέχη που για πλάκα μπορούσαν να σκαρώσουν έναν νόμο. Που μπορούσαν να δώσουν λύσεις σε οποιοδήποτε πρόβλημα χωρίς να χρειάζεται να ζητούν από την κεντρική διοίκηση γνωμοδότηση για το πώς θα αντιμετωπίσουν κάποιο θέμα.

Τους έχει μείνει δυστυχώς το «τουπέ» (όχι σε όλους καθώς υπάρχουν ακόμα αξιόλογα και φιλότιμα στελέχη).
Είναι ενδεικτική και μία από τις πολλές ιστορίες φορολογικής… τρέλας, αυτή που αντιμετώπισε μόλις πριν δύο μέρες φορολογούμενος σε μεγάλη εφορία των Αθηνών.

Επισκέφθηκε, πρωί-πρωί, την εφορία για να ενημερωθεί για την επιστροφή φόρου τη οποία δεν είχε λάβει ακόμη. Στο αρμόδιο τμήμα απηύθυνε το σχετικό ερώτημα στην κυρία που βρισκόταν πίσω από τον γκισέ και η οποία τον ενημέρωσε ότι η επιστροφή του θα συμψηφιστεί με βεβαιωμένες οφειλές που έχει ή θα προκύψουν. Ο φορολογούμενος με τη σειρά του την ενημέρωσε ότι δεν έχει ακίνητο στο όνομα και γενικώς οφειλές για να συμψηφιστεί το ποσό. Αφού της κατέστησε σαφές ότι η επιστροφή φόρου δεν αφορά τη φετινή δήλωση αλλά την περυσινή, εκείνη αφού ζήτησε την βοήθεια του προϊσταμένου της, τον έστειλε στο αρμόδιο τμήμα εισοδήματος. Από το εισόδημα τον ενημέρωσαν ότι έχει εκδοθεί το σημείωμα της επιστροφής και ενδεχομένως να έχει … παραπέσει κάπου.

Έτσι και η δεύτερη κυρία με τη σειρά της, στέλνει τον φορολογούμενο στην προϊστάμενο της εφορία, προκειμένου να του λύσει το πρόβλημα. Η καθόλα ευγενική έφορος αφού του ζήτησε συγνώμη του είπε ότι θα επιληφθεί προσωπικά για το θέμα και να ξαναπεράσει στις 15 Ιουλίου.

Το τι θα γίνει τότε ουδείς γνωρίζει. Όπως άγνωστο παραμένει εάν ο φορολογούμενος θα λάβει την επιστροφή που δικαιούται. Το περίεργο πάντως είναι το πως δεν έχει παραπέσει ποτέ σημείωμα οφειλής;

Ιστορίες σαν και αυτές είναι καθημερινές. Ο πόνος των φορολογούμενων ακούγεται σε κάθε σημείο αυτή της χώρας. Οι μόνοι που δεν τον ακούν είναι αφενός οι κυβερνώντες και προφανώς η εφορία. Γιατί, δυστυχώς, οι υπάλληλοι έχουν μάθει να έχουν εχθρούς τους φορολογούμενους. Δεν φροντίζουν για την εξυπηρέτηση τους, αλλά κυρίως για τη διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου. Είναι λοιπόν τουλάχιστον υποκριτική η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών για επιστροφή 28 εκατ. ευρώ τη στιγμή που οφειλές μικρών ελευθέρων επαγγελματιών που αφορούν εισοδήματα του 2015 δεν έχουν επιστραφεί ακόμα

http://www.liberal.gr/arthro/145859/oikonomia/forologika/o-exeutelismos-tou-forologoumenou-parapese-to-simeioma-epistrofis-forou-xanaperaste-stis-15i-tou-minos.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου