Σάββατο, 15 Ιουλίου 2017

Ο Καμμένος δεν χώραγε λόγω πάχους σε θωρακισμένο Χιούι-Αυτή είναι η ΥΑ που απαγορεύει να πετάνε τα Χιούι ΑΣΧΕΤΟΙ

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Απαντώντας στις 11 Ιουλίου σε ερώτηση που είχε κατατεθεί στις 22 Ιουνίου από τους βουλευτές της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη και Αναστάσιο Δημοσχάκη, αναφορικώς με την συμμετοχή του ΥΕΘΑ ως συγκυβερνήτη ελικοπτέρου Huey «κατά παράβαση των Κανόνων Ασφαλείας Πτήσεων και των Σχετικών Διαταγών», ο Π. Καμμένος κατέφυγε σε ισχυρισμούς που απευθύνονται σε αδαείς και πλήττουν την αξιοπιστία του [ΔΕ: Το "αξιοπιστία Καμμένου" μόνο τρολιά μπορεί να είναι].


Ο ΥΕΘΑ παραπέμπει στα πρακτικά της συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής στις 3 Ιουλίου, κατά την οποία επικαλέσθηκε το Τεχνικό Εγχειρίδιο του ελικοπτέρου Huey, το οποίο προβλέπει ότι το ελικόπτερο μπορεί να πετάξει (εννοεί από τεχνικής απόψεως) και μόνο με τον κυβερνήτη του, και το οποίο, ψευδώς υποστήριξε ότι αποτελεί «τον μόνο Κανονισμό που υπάρχει και είναι εν ισχύ για την πτήση μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων». Όπως όμως αποκαλύψαμε στις 8 Ιουλίου κατ’ αποκλειστικότητα η σύνθεση των πληρωμάτων όλων των ιπταμένων μέσων των τριών Κλάδων ορίζεται από την υπουργική απόφαση Φ.997/226167/Σ.202 που υπέγραψε ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης στις 15 Δεκεμβρίου 2008, την οποία βεβαίως απέκρυψε ο Π. Καμμένος. Η απόφαση προβλέπει για τα ελικόπτερα διπλού χειρισμού, όπως είναι το UH-1H, ότι το απαραίτητο πλήρωμα αποτελείται από κυβερνήτη και συγκυβερνήτη.

Υπεκφεύγοντας και για να ενισχύσει την σύγχυση, ο ΥΕΘΑ συμπληρώνει ότι «οι πτήσεις μετακίνησης της πολιτικοστρατιωτικής ηγεσίας περιλαμβάνονται στις αποστολές των μέσων της Αεροπορίας Στρατού (ΑΣ), σύμφωνα με τον ΕΕ 1-1/2012/ΓΕΣ/ΔΑΣ («Γενικός Κανονισμός ΑΣ») οι αποστολές αυτές αποτελούν ευκαιρία, για τη διαμόρφωση προσωπικής άποψης από την πολιτικοστρατιωτική ηγεσία, για τις προκλήσεις – ιδιαιτερότητες των πτήσεων με ελικόπτερα (Ε/Π) που αντιμετωπίζει η ΑΣ. Για το σκοπό αυτό όταν εκτιμάται ως ασφαλές από τον Κυβερνήτη του μέσου, επιτρέπεται στη φυσική ηγεσία, εφόσον το επιθυμεί, να επιβιβασθεί στο θάλαμο διακυβέρνησης».

Η ανωτέρω ελαφρώς ασύντακτη διατύπωση δείχνει να είναι διατυπωμένη με τέτοιον τρόπο ώστε με μια πρώτη ανάγνωση να θεωρηθεί ότι το ΕΕ 1-1/2012/ΓΕΣ/ΔΑΣ περιλαμβάνει εξαίρεση στις πτήσεις VIP, όσον αφορά την σύνθεση πληρώματος, δηλαδή ότι με ευθύνη του κυβερνήτη του ελικοπτέρου μπορεί να επιβιβασθεί κάποιος από την φυσική ηγεσία στην θέση του συγκυβερνήτη. Δεν είναι όμως έτσι. Ο ανωτέρω «Γενικός Κανονισμός Αεροπορίας Στρατού» αναφέρει απλώς ότι στις αποστολές των μέσων της περιλαμβάνονται και πτήσεις μετακινήσεως της πολιτικοστρατιωτικής ηγεσίας. Τα υπόλοιπα, εάν ίσχυαν, ασφαλώς και θα αναφέρονταν με παραπομπή σε συγκεκριμένη παράγραφο κ.λπ.

Ο ΥΕΘΑ υποστηρίζει επίσης ότι η Στρατιωτική Υπηρεσία έχει προβλέψει και θεσμοθετήσει τον καθορισμό συγκυβερνητών στο UH-1H «για την αντιμετώπιση των αυξημένων απαιτήσεων των επιχειρησιακών πτήσεων». Με άλλα λόγια η πτήση του ΥΕΘΑ επιχειρείται να παρουσιασθεί ως λιγότερο απαιτητική και, κατ’ επέκταση, είναι επιτρεπτή η ελαστικότερη τήρηση των προβλεπομένων… Εάν ίσχυε οποιαδήποτε διαφοροποίηση στις πτήσεις VIP, αυτή θα έπρεπε να αναφέρεται ρητώς ως εξαίρεση στα θεσμοθετημένα κείμενα. Εφόσον αυτό δεν ισχύει, ο ΥΕΘΑ παραπλανά.

Τέλος, ο ΥΕΘΑ υποστηρίζει ότι στις μετακινήσεις του ο «εκάστοτε ΥΕΘA είναι επιβάτης και όχι χειριστής του ελικοπτέρου και κατά συνέπεια δεν υφίσταται θέμα πιστοποίησης, αξιολόγησης, διαθεσιμότητας ή υγειονομικής καταλληλότητας του ενώ ο ασφαλής χειρισμός του μέσου είναι ευθύνη του κυβερνήτη του ελικοπτέρου». Το ερώτημα είναι εάν ο ΥΕΘΑ ζητεί και λαμβάνει τον έλεγχο του Huey, όπως αναφέρουν πληροφορίες, γι’ αυτό και «διαφημίζει» σε κάθε ευκαιρία, όπως και στις 3 Ιουλίου στην Βουλή, ότι είναι κάτοχος ιδιωτικού διπλώματος χειριστού ελικοπτέρου, κάτι το οποίο όμως δεν ενδιαφέρει την Υπηρεσία. Επιπλέον, σε μία τουλάχιστον περίπτωση ο ΥΕΘΑ βρέθηκε «ακατάλληλος» για να καθίσει στην θέση του συγκυβερνήτη, επειδή το Huey με το οποίο επρόκειτο να πετάξει έφερε πλάκες θωρακίσεως στον θάλαμο διακυβέρνησης. Λόγω πάχους ο ΥΕΘΑ δεν χωρούσε στα καθίσματα, με αποτέλεσμα να τροποποιηθεί το πρόγραμμα και να εκτελεσθεί η πτήση με άλλο Huey.

Θίγοντας το ζήτημα της ασφαλείας, στην απάντησή του ο ΥΕΘΑ σημειώνει: «Επίσης, στο πλαίσιο μέριμνας για την ασφάλεια των πτήσεων οι Μονάδες της Αεροπορίας Στρατού λαμβάνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες της κάθε αποστολής, προκειμένου να ορίσουν τον κατάλληλο Κυβερνήτη, ενώ η μετακίνηση διακεκριμένων προσώπων ανατίθεται στους εμπειρότερους χειριστές τους». Εδώ ο ΥΕΘΑ αναιρεί την προσπάθεια που έκανε παραπάνω να εμφανίσει τις πτήσεις μεταφοράς της ηγεσίας ως λιγότερο απαιτητικές, διότι εάν αυτό ίσχυε, τότε δεν θα υπήρχε λόγος να επιλέγονται γι’ αυτές ειδικά οι εμπειρότεροι ιπτάμενοι. Ακριβώς δε, επειδή στις πτήσεις VIP η ασφάλεια είναι αυξημένης σημασίας, ενισχύεται η σημασία του να υφίσταται συγκυβερνήτης στην αριστερή θέση του θαλάμου διακυβερνήσεως.

Αναμένονται με ενδιαφέρον νέες απαντήσεις του ΥΕΘΑ για την υπόθεση, δεδομένου ότι στις 8 Ιουλίου, οι βουλευτές της ΝΔ κ.κ. Γεωργιάδης και Δημοσχάκης επανήλθαν με κατάθεση νέας ερώτησης. Σε αυτήν, θέτουν μια σειρά επιμέρους ερωτημάτων:

Από ποια μονάδα επιχειρούσε το ελικόπτερο.

  • Ποια ήταν η σύνθεση του πληρώματος.
  • Πόσες φορές έχουν εκτελεσθεί πτήσεις Huey με έναν μόνο χειριστή.
  • Κατάθεση αντιγράφου του βιβλίου πτήσεων της μονάδας του ελικοπτέρου.
  • Σχετικά στοιχεία, εγγραφές βιβλίων πτήσεων, που να αποδεικνύουν πόσες φορές έχουν εκτελεσθεί πτήσεις Huey με έναν χειριστή.
  • Τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ο κ. Καμμένος έχει περισσότερες από 2.000 ώρες πτήσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου