08 Μαΐου 2018

Στα «αγαπημένα παιδιά» της Διαπλοκής μοιράζει ο ΣΥΡΙΖΑ τα ανεκτέλεστα Καλογρίτσα

Την ολοκλήρωση των τεσσάρων εργολαβιών του ομίλου Καλογρίτσα που βρίσκονται σε εξέλιξη, αναμένεται να αναλάβει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ μετά την αδυναμία του πρώτου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.

Κατά πληροφορίες με αυτό σενάριο έχει συμφωνήσει και η Τράπεζα Αττικής, η οποία έχει δανειοδοτήσει -εκδώσει τις προβλεπόμενες εγγυητικές επιστολές για την εταιρία «Τοξότης», του Ομίλου Καλογρίτσα, προκειμένου να μη βρεθεί (η Τράπεζα) αντιμέτωπη με ζημιές, σε περίπτωση που οι κατασκευαστικές του ομίλου Καλογρίτσα κηρυχθούν έκπτωτες.

Τα έργα που εκτιμάται ότι θα αναλάβει η «Άκτωρ» είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο (35 εκατ. ευρώ), η τηλεθέρμανση της Φλώρινας (41,3 εκατ. ευρώ), έργα πρωτογενούς δικτύου αποχέτευσης στον Διόνυσο, καθώς και ένα έργο στην περιοχή του Πειραιά.

Ειδικότερα για το πρωτογενές δίκτυο αποχέτευσης σε Διόνυσο, Σταμάτα, Ροδόπολη, προϋπολογισμού άνω των 25 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η εταιρία «Τοξότης» ξεκίνησε μεν τις εργασίες τέλη Ιανουαρίου 2015, από πολύ νωρίς ωστόσο, διεφάνη ότι αδυνατούσε να ολοκληρώσει το έργο εντός της συμβατικής προθεσμίας (Αύγουστος 2016).

Γι΄ αυτό και πέντε μήνες νωρίτερα (Απρίλιος 2016) ζήτησε και πήρε παράταση μέχρι 28/8/2018. Παρά την παράταση όμως που δόθηκε στην εταιρία οι εργασίες έχουν σταματήσει εδώ και πολλούς μήνες, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις δημάρχων και κατοίκων των εν λόγω περιοχών.

Πέραν των προαναφερθέντων έργων αναζητείται λύση και για τις τέσσερις συμβάσεις που έχει αναλάβει ο Όμιλος Καλογρίτσα στον οδικό άξονα Πάτρα -Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν στα τέσσερα πρώτα τμήματά του (Πύργος – Δουναίικα, Δουναίικα – Αμαλιάδα, Αμαλιάδα – Κυλλήνη και Κυλλήνη – Βάρδα).

Η εταιρία “Τοξότης” είχε κερδίσει τους σχετικούς διαγωνισμούς, δίδοντας τεράστιες εκπτώσεις που καθιστούσαν από την αρχή αδύνατη την υλοποίηση του έργου (άνω του 50%, που στο τμήμα Αμαλιάδα – Κυλλήνη ξεπέρασαν και το 57%).

Αυτή την στιγμή, αναζητείται λύση για το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, ώστε να αποφευχθεί η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται η δυνατότητα να βρεθεί αντικαταστάτης που θα αναλάβει τα έργα με την ίδια έκπτωση ή θα υπάρξει κάποια άλλου τύπου συμφωνία.

Υπενθυμίζεται, ότι η εταιρία ΑΚΤΩΡ πριν λίγα χρόνια υποκατέστησε την εταιρία ΑΕΓΕΚ, στα έργα κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.