11 Ιουλίου 2018

Οκτώ στις δέκα υποθέσεις που φτάνουν στον Συνήγορο Καταναλωτή επιλύονται- Οι πιο συχνές το 2017

To 82% και πλέον των υποθέσεων που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή βρίσκουν λύση ανάμεσα σε προμηθευτές και καταναλωτές και μέσα σε διάστημα μικρότερο των 3 μηνών.

Το στοιχείο αυτό προέκυψε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των Επιτροπών Θεσμών και Διαφάνειας και Παραγωγής και Εμπορίου από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη. Το σημαντικότερο είναι πως η επίλυση δεν συνεπάγεται κόστος και οι καταναλωτές απαλλάσσονται από το βάρος μιας προσφυγής στη δικαιοσύνη.

Χρόνο με τον χρόνο, όλο και περισσότεροι καταναλωτές καταφεύγουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή επιδιώκοντας λύση. Το 2017 στον Συνήγορο του Καταναλωτή έφτασαν 9.757 υποθέσεις και τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι το 2018 θα ξεπεράσουν τις 11.000.

Τα τελευταία πέντε χρόνια η αύξηση των υποθέσεων που πάνε στον Συνήγορο του Καταναλωτή ξεπερνάει το 123% σε σχέση με το 2013. Σημαντικό είναι εξάλλου ότι στη διαμεσολάβηση μετέχει πλέον το 94% των προμηθευτών, αν και η συμμετοχή τους δεν είναι υποχρεωτική. Αυτοί που κυρίως δεν προσέρχονται είναι καταστήματα που έχουν κλείσει ή εκείνοι που καταγγέλλονται για διαδικτυακές απάτες.

Εταιρείες βλαστοκυττάρων

Το 2017 υπεβλήθησαν από τον Συνήγορο του Καταναλωτή 13 μηνυτήριες αναφορές με κορυφαία αυτή κατά της εταιρίας βλαστοκυττάρων Stem Helth. Όπως εξήγησε ο κ. Ζαγορίτης, μετά από καταγγελίες γονέων διαπιστώθηκε, πέρυσι τον Αύγουστο ότι υπήρχε κίνδυνος για το ομφαλοπλακουντιακό γενετικό υλικό.

«Είναι γενετικό υλικό το οποίο κρατάνε επί χρήμασι, με ένα αρκετά σεβαστό ποσό, το οποίο κυμαίνεται από 1.200 έως 1.800 ευρώ ανά περίπτωση. Σε αυτή την ιδιωτική τράπεζα λόγω οικονομικής αδυναμίας κινδύνευε αυτό το γενετικό υλικό να χαθεί. Κατά την έρευνα που κάναμε εμείς στη συνέχεια διαπιστώσαμε ότι δεν είχε άδεια λειτουργίας, δεν είχε καν καταθέσει αίτηση για άδεια λειτουργίας» είπε ο Λευτέρης Ζαγορίτης και επισήμανε ότι έχει ήδη ασκηθεί ποινική δίωξη κατά των φερομένων ως υπευθύνων και της Stem Helth, αλλά συνεχίζεται αυτή η έρευνα και κατά άλλων εταιρειών, δεδομένου ότι από έγγραφα, προκύπτει ότι οι ιδιωτικές τράπεζες δουλεύουν χωρίς να έχουν νόμιμη άδεια.

Εκτός από τα βλαστοκύτταρα, ο Συνήγορος κατέθεσε και αρκετές μηνυτήριες αναφορές κατά ινστιτούτων αισθητικής, τα οποία κάνουν ιατρικές πράξεις, χωρίς να έχουν το δικαίωμα αυτό, χωρίς να έχουν την άδεια του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών ή του οικείου ιατρικού συλλόγου, ούτε και των άλλων αρμοδίων αρχών.

Τα πενταψήφια στα έξυπνα κινητά


Υποθέσεις που επίσης απασχόλησαν έντονα τον Συνήγορο του Καταναλωτή ήταν και τα «5ψηφια στα έξυπνα κινητά».

«Καταναλωτές που έχουν έξυπνα κινητά τηλέφωνα, χρεώνονταν με τα λεγόμενα 5ψηφία χωρίς να πατάνε κάποιον κωδικό, χωρίς να πατάνε κάποιο pin, απλά λόγω της ευκολίας στην αφή ή λόγω του τρόπου, με τον οποίον λειτουργούσαν αυτές οι εταιρείες και βρίσκονταν χρεωμένοι με 20 ευρώ, επιπλέον του προγράμματος τους στις τηλεπικοινωνίες.

Μιλάμε επίσης, για δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές, οι οποίοι δεν έχουν ούτε τη νομική ούτε την τεχνική δυνατότητα να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα. Τα κλείσαμε, αλλά ο "πόλεμος" κατά των αθέμιτων συμπεριφορών εξακολουθεί και υφίσταται.

Βρίσκονται συνεχώς καινούργιοι τρόποι για να παραβιάζεται η νομοθεσία, εμείς όμως προσπαθούμε να τους προλαβαίνουμε και να τους αντιμετωπίζουμε» είπε ο κ. Ζαγορίτης ο οποίος ωστόσο ενημέρωσε ότι στις υποθέσεις που αφορούν τις τηλεπικοινωνίες και φτάνουν στον Συνήγορο λύνεται το 95% των ζητημάτων.