06 Μαρτίου 2011

Ένας πολιτικός ψυχίατρος να εξηγήσει τι σημαίνει διζωνική ομοσπονδία

Η Σημερινή, 06/3/2011, Σάββας Ιακωβίδης

Ο Παναγιώτης Ήφαιστος, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων - Στρατηγικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, αναλύει γιατί η διεθνής και ευρωπαϊκή νομιμότητα είναι το μόνο στέρεο υπόβαθρο μιας λύσης στο Κυπριακό

Αν εισέλθουμε μέσα στο τρελοκομείο της διζωνικής, όλοι σύντομα θα βρεθούμε σε πλήρη σύγκρουση και δεν θα έλθει κάποιος καλοκάγαθος Αλλάχ να διαιτητεύσει αλλά ο τουρκικός στρατός

Με το βιβλίο του Αχμέτ Νταβούτογλου αναδύονται ευκρινώς στην επιφάνεια οι ηγεμονικοί - επεκτατικοί στόχοι της Τουρκίας σε βάρος και του Ελληνισμού. Με το νέο βιβλίο του, «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες», προσδιορίζεται με σαφήνεια ότι οι πιστοί μουσουλμάνοι είναι ένας άλλος κόσμος, πολύ διαφορετικός, που καλούμαστε να τον γνωρίσουμε. Για να αποφύγουμε να τον υποστούμε. Ο Παν. Ήφαιστος επισημαίνει ότι ο μουσουλμανικός είναι ένας κόσμος θεοκρατικός. Αυτή είναι η πίστη τους. Δεν είναι η δική μας.

Ο Παν. Ήφαιστος προειδοποιεί ότι, με βάση τις «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» του Νταβούτογλου, εμείς θα είμαστε μια μειονότητα μέσα στον μουσουλμανικό ωκεανό με έναν Τούρκο Χαλίφη, που θα κάνει το διαιτητή, αφού ο Αλλάχ δεν θα καταδέχεται να παρέμβει στη διζωνική-δικοινοτική ομοσπονδία για να βρίσκει λύσεις. Μετά την απόρριψη του φασιστικού σχεδίου Ανάν, η λύση του Κυπριακού είναι μόνο μία και καμία άλλη: Η διεθνής και ευρωπαϊκή νομιμότητα. Δηλαδή, δημοκρατία και μόνο δημοκρατία. Πέραν τούτου, λέγει ο καθηγητής Ήφαιστος, τα υπόλοιπα είναι αυτοκτονικά τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους Τούρκους της Κύπρου. Διαφορετικά θα εισέλθουμε σ' ένα τρελοκομείο. Ο Παν. Ήφαιστος λέγει:

Κατευναστικές πολιτικές

Γιατί οι «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» του Νταβούτογλου είναι τόσο σημαντικό βιβλίο, που πρέπει να μελετηθεί από την ηγεσία του Ελληνισμού και δη τους σκεπτόμενους Έλληνες της Κύπρου; Γιατί όσα καταγράφει στο βιβλίο του αποτελούν απειλή για τον Ελληνισμό;

Ως προς το τελευταίο θα άρχιζα με τη φράση του Περικλή: «ΜΑΛΛΟΝ ΓΑΡ ΠΕΦΟΒΗΜΑΙ ΤΑΣ ΟΙΚΕΙΑΣ ΗΜΩΝ ΑΜΑΡΤΙΑΣ Ή ΤΑΣ ΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΔΙΑΝΟΙΑΣ» - Περικλής Θουκυδίδου Α144 («Περισσότερο φοβούμαι τα δικά μας σφάλματα παρά τα σχέδια των εχθρών μας»). Και λυπάμαι να πω ότι υπό αυτό το πρίσμα ο Νταβούτογλου συνιστά μικρότερη απειλή από τις κατευναστικές πολιτικές των πολιτικών ηγεσιών των δύο μεγάλων κομμάτων της Κύπρου. Βασικά, κανείς δεν μας υποχρεώνει να πούμε ναι στον αυτοχειριασμό μας. Και η διζωνική-δικοινοτική, όπου υπό την υψηλή εποπτεία της Τουρκίας θα επιχειρούμε να συγκροτήσουμε πολιτειακό βίο με ομοφωνία σε φυλετική-ρατσιστική βάση, είναι πρωτάκουστο.

Δεν στέκομαι στο τι δέχθηκε ο Μακάριος πριν από τέσσερις δεκαετίες και πάει λέγοντας, καθότι αυτά έχουν αναλυθεί εκτενώς και από τις στήλες της εφημερίδας σας. Μόνο και μόνο αυτά πάντως, δείχνουν πολιτικοπνευματικό αδιέξοδο αλλά και έλλειμμα συνειδητοποίησης ότι αν συνεχίσουμε στην ίδια τροχιά, θα καταπέσουμε στην άβυσσο. Το βιβλίο «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» είναι ίσως πιο σημαντικό από το «Στρατηγικό βάθος, η διεθνής θέση της Τουρκίας». Με την έννοια ότι, ενώ στο τελευταίο απροκάλυπτα και απερίφραστα απειλούμαστε στη βάση ηγεμονικών και επεκτατικών αξιώσεων, στο «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» προσδιορίζεται με σαφήνεια και καθαρότητα ότι οι πιστοί μουσουλμάνοι είναι ένας άλλος κόσμος, πολύ διαφορετικός.

Ισλαμική κοσμοθεωρία: Ένας άλλος κόσμος; Τι εννοείτε;

Ο πραγματικά ενδιαφερόμενος να καταλάβει την ισλαμική κοσμοθεωρία και το πραγματικό βάθος του νεο-Οθωμανικού δόγματος, θα πρέπει να διαβάσει ένα κατά τα άλλα ευανάγνωστο και εξαιρετικά σημαντικό κείμενο όχι μόνο για μάς αλλά και για τον καθένα, που θέλει να κατανοήσει τη μουσουλμανική πίστη.

Κατά πρώτον και ανεξαρτήτως επιστημονικών ελέγχων για ζητήματα θεολογίας, πολιτικής θεωρίας -για τη μεθερμηνεία του Αριστοτέλη, για παράδειγμα, που θεωρώ λανθασμένη ή καλύτερα εκλογικευμένη- και συγκριτικής ιστορίας των ιδεών, το βιβλίο είναι ένα σημαντικό κείμενο ανάλυσης όχι μόνο της Ισλαμικής κοσμοθεωρίας αλλά και της Δυτικής κοσμοθεωρίας. Στέκομαι, όμως, στην πρώτη καθότι τη Δυτική κοσμοθεωρία αναλύει πολύ πιο εμπεριστατωμένα ο Παναγιώτης Κονδύλης. Ο Νταβούτογλου, όμως, γνωρίζει αρκετά.

Δηλαδή, τι αναλύει που μας ενδιαφέρει;

Το δεύτερο που θα ήθελα να πω, ακριβώς, είναι ότι δεν έχω διαβάσει πιο κατανοητό κείμενο για τους μουσουλμάνους. Το «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» δεν είναι μόνο το πνευματικό και κοσμοθεωρητικό υπόστρωμα του νεο-Οθωμανισμού όπως αναπτύχθηκε μετέπειτα με κύριο ύστερο εκφραστή του, τον Αχμέτ Νταβούτογλου. Είναι, επίσης, και ένα σημαντικό βιβλίο για τον ισλαμικό κόσμο. Προσέξτε με τι ακρίβεια ορίζει την Ισλαμική κοσμοθεωρία:

«Ισλαμική κοσμοθεωρία είναι η τελική συναίνεση πάνω σε τρία θεμελιώδη δόγματα του Ισλάμ, δηλαδή την πίστη στην ενότητα του Αλλάχ (οντολογική αρχή), την πίστη στην προφητεία (επιστημολογική αρχή) και την πίστη στη μετά θάνατον ζωή (εσχατολογική αρχή). Αυτές οι διαστάσεις καθορίζουν και το αξιολογικό πλαίσιο της ισλαμικής κοινωνικής σκέψης. Η γνώση της οντολογικής σχέσης του ανθρώπου με τον Αλλάχ είναι η θεμελιώδης ουσία του ισλαμικού τρόπου πίστης, σκέψης και ζωής».

Δεν θα είναι βιώσιμη μια διζωνική κρατική οργάνωση της Κύπρου

Μετά την ανάγνωση αυτού του βιβλίου, όταν προσπαθώ να συναρτώ τα πολιτικά δρώμενα με το Ισλάμ, όπως για παράδειγμα τώρα στη Μέση Ανατολή, ξέρω πολύ καλά το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί: «Πόσοι πιστοί και πόσο πιστοί είναι οι πολίτες μουσουλμάνοι».

Το τρίτο που θα ήθελα να τονίσω, ακριβώς, είναι ότι το ίδιο ακριβώς ερώτημα θα πρέπει να θέσουμε και στην περίπτωση της Κύπρου. Όχι ότι υπάρχει κάποια ελπίδα να είναι βιώσιμη μια οποιαδήποτε διζωνική κρατική οργάνωση σε οποιαδήποτε εθνική ή διζωνική βάση. Μεταξύ δυτικών οποιουδήποτε είδους και μουσουλμάνων, όμως, είναι κυριολεκτικά τρέλα και πολιτικός σαδομαζοχισμός να προσπαθείς να αποφασίσεις ομόφωνα σε εθνική, φυλετική και θρησκευτική βάση. Θα πρέπει να αναζητήσουμε, πλέον, εκτιμώ, πολιτικό ψυχίατρο για να μας εξηγήσει τι σημαίνει διζωνική-δικοινοτική δύο ισότιμων συνιστώντων κρατιδίων.

Και αν βρεθεί κάποιος που θα πει εμείς και εμείς (οι επαναπροσεγγιστές στυλ UNOPS και Ντε Σότο) θα είμαστε το ένα ή το άλλο, θα πρέπει να μας εξηγήσουν τους λόγους, για τους οποίους κανένα κράτος, αν και όλα διαθέτουν εσωτερικά άλλες εθνότητες, δεν συγκροτείται με όρους διζωνικής-δικοινοτικής, αποτελούμενης από ισότιμα κρατίδια.

Πώς διαπιστώνεται μέσα από το «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες» ότι μια δικοινοτική-διζωνική θα οδηγήσει σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα;

Είναι ένας άλλος κόσμος, σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης υπόστασης και της πολιτικής οργάνωσης. Αφού κάνω σαφές ότι τρέφω μεγάλο σεβασμό στην πίστη όλων των θρησκευτικών δογμάτων -και ότι έχω κυριολεκτικά εντυπωσιαστεί από το οντολογικό βάθος της ισλαμικής πίστης- ως πολιτικός επιστήμονας οφείλω να κάνω σαφές το αυτονόητο. Ότι, δηλαδή, είναι ένα πράγμα σε ένα κράτος τα διάφορα άτομα και οι διάφορες ομάδες που συμμετέχουν στον κοινό βίο να προσπαθούν να προσδιορίσουν τον κοινό κατ’ αλήθειαν βίο, για να συγκροτήσουν την κοινή τους πολιτεία σύμφωνα με τη συγκλίνουσα ανθρωπολογική τους ετερότητα (όπως συμβαίνει με κάθε έθνος), και άλλο δύο ομάδες πολιτών να έχουν μεταξύ τους δύο διαφορετικές και ασύμβατες αλήθειες.

Θα το περιέγραφα ως εξής: Η δυτική ή χριστιανική αλήθεια κινείται μέσα σε ένα αεροπλάνο σε κάποιο ύψος. Αντίστροφά της κινείται η ισλαμική αλήθεια που όχι μόνο είναι αντίθετα προσανατολισμένη αλλά το ύψος της, επιπλέον, είναι τόσο υψηλό, που φτάνει μέχρι τον ουρανό, εκεί όπου είναι ο Προφήτης. Και αυτή για τους πιστούς είναι η μόνη αλήθεια που ορίζει τη ζωή τους, την πολιτική τους και τη συμπεριφορά τους.

Κινέζικα και αλαμπουρνέζικα

Επειδή ακριβώς σέβομαι αυτήν την πίστη αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω πώς θα συμβιώσει σε ένα κρατίδιο δύο αντίθετων συνιστωσών, που θα αποφασίζουν ομόφωνα, πολύ σοβαρά θα συμβούλευα τους Ανανικούς διζωνιστές να ορίζουν όχι επιτροπές διαιτησίας αλλά αν δεν μπορούν να έχουν τον «καλύτερο από όλους τους κριτές, που είναι ο Αλλάχ», τουλάχιστον μεθερμηνευτές του. Βέβαια άκρη όσον αφορά τη διαβίωση του κράτους ποτέ δεν θα βρεθεί γιατί αυτοί θα μιλούν κινέζικα και εμείς αλαμπουρνέζικα. Πρέπει κάποιος να χαρίσει ένα βιβλίο σε όλους τους Κυπρίους ή τουλάχιστον σε αυτούς που θέλουν να είναι ηγέτες.

Γιατί;

Επειδή ακριβώς αυτός ο άλλος κόσμος, ο Ισλαμικός, είναι κάτι που στο πλαίσιο ενός κράτους ούτε ξέρουμε ούτε μπορούμε να μάθουμε. Ο κόσμος αυτός είναι αυστηρά θεοκεντρικός. Ο Νταβούτογλου με έπεισε ότι δεν είναι κατ’ ανάγκην και θεοκρατικός (αυτός δεν λέει, δεν μπορεί να είναι θεοκρατικό το Ισλάμ). Πλην Θεός, άνθρωπος, ηθική, πολιτική, νόμος, κοινωνικοπολιτική οργάνωση και κοινωνικοοικονομική οργάνωση είναι ένα και το αυτό. Αυτή είναι η πίστη τους. Δεν είναι, όμως, η δική μας.

Ο Αλλάχ και ο Χαλίφης

Ο ισλαμισμός προϋποθέτει μια ενιαία και αδιαίρετη οντολογία, όπως εξηγεί ο Νταβούτογλου, και καμιά αλήθεια δεν υπάρχει πλην αυτή του Προφήτη. Η δική μας λογική «δεν περπατά» και παντρεμένοι μαζί τους πολιτικά θα έχουμε πάντα αδιέξοδο. Διαβάστε τον ακέραιο και ακριβή λόγο του Νταβούτογλου: «Η ισλαμική κοσμοθεωρία που περιλαμβάνει τα πάντα, κοσμοθεωρία που είναι πλήρως εναλλακτική της δυτικής κοσμοθεωρίας και όχι συμπληρωματική της, παρέχει επαρκή θεωρητικά και αντιληπτικά εργαλεία για μια τέτοια προσπάθεια».

Βέβαια, για να διασκεδάσω την αφέλεια ή πονηριά κάποιων παρασυρμένων στις επαναπροσεγγιστικές γελοιότητες, μπορούμε να κτίσουμε μια βιώσιμη πολιτεία μόνο άμα έχουμε τον Αλλάχ επί τόπου ή τουλάχιστον έναν Χαλίφη. Δεν κάνω αστείο, απλώς διάβασα το «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες». Όταν, πλέον, εμείς θα είμαστε μειονότητες μέσα στον μουσουλμανικό ωκεανό, θα έχουμε και κάποιον Τούρκο, ενδεχομένως, Χαλίφη, που θα κάνει το διαιτητή μιας και υποθέτω ο Αλλάχ δεν θα καταδέχεται να παρέμβει στη διζωνική-δικοινοτική ομοσπονδία για να βρίσκει λύσεις.

Μόνη λύση η διεθνής και η ευρωπαϊκή νομιμότητα

Αν δεν υπάρχει δυνατότητα διζωνικής-δικοινοτικής λύσης τι εισηγείστε;

Δεν είμαι πολιτικός αλλά ακαδημαϊκός. Πρακτικές λύσεις δεν μπορώ να δώσω. Μέσα από τον ακαδημαϊκό λόγο, όμως, μόνο για προσανατολισμούς μπορώ να μιλήσω. Αυτό έκανα και στο παρελθόν με την ένταξη στην ΕΕ, τον ενιαίο αμυντικό χώρο και την αντίκρουση του φασιστικού σχεδίου Ανάν. Πριν από δύο δεκαετίες, θα ενθυμείστε, μαζί με μερικούς φίλους στην «Κίνηση για την Ευρώπη» πρωτοστατήσαμε στον αγώνα διάνοιξης προοπτικών στον ορίζοντα της Ε.Ε. Ξέρουμε όλοι ποιοι μποϊκόταραν την υποβολή αίτησης ένταξης, την αμυντική μας ενίσχυση για να καταστεί δυνατή η ένταξη μετά την καταναγκαστική υποβολή αίτησης λόγω πιέσεων της κυπριακής κοινωνίας. Για το θέμα αυτό έγραψα πολλά βιβλία, δοκίμια και εκατοντάδες επιφυλλίδες. Τα ενθυμείστε. Τελικά, όταν η Κύπρος εντάχθηκε και διανοίχθηκαν κάποιες προοπτικές, η βιώσιμη λύση δολοφονήθηκε προγραμματικά από τα γεράκια των ιμπεριαλιστικών παρασκηνίων και των αξιοθρήνητων εγχώριων υπηρετών του φασιστικού σχεδίου Ανάν. Έκτοτε δεν εκμεταλλευτήκαμε το γεγονός της ένταξης. Δεν ζητάμε την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομιμότητας. Μυστήριο, αλλά αληθινό.

Η βιώσιμη λύση, εντούτοις, μπορεί να είναι μόνο μια και καμιά άλλη: Η διεθνής και ευρωπαϊκή νομιμότητα και εκτέθηκε στην έκθεση εμπειρογνωμόνων του διεθνούς πάνελ επιστημόνων, στο οποίο συμμετείχα. Δηλαδή, δημοκρατία και μόνο δημοκρατία. Πέραν τούτου τα υπόλοιπα είναι αυτοκτονικά τόσο για εμάς όσο και για τους Τουρκοκυπρίους. Αν εισέλθουμε μέσα σε ένα τέτοιο τρελοκομείο, όλοι σύντομα θα βρεθούμε σε πλήρη σύγκρουση και δεν θα έλθει κάποιος καλοκάγαθος Αλλάχ να διαιτητεύσει αλλά ο τουρκικός στρατός. Και ο Νταβούτογλου στο άλλο βιβλίο του λέει ξεκάθαρα τι θέλουν οι νεο-οθωμανοί ισλαμιστές ηγέτες: Πλήρη έλεγχο.

Δεν νομίζω πως θα μείνει οποιοσδήποτε Έλληνας στην Κύπρο. Κάποιοι, βέβαια, ενδέχεται να αλλαξοπιστήσουν όπως συχνά συνέβαινε στο παρελθόν σε ανάλογες περιστάσεις. Ήδη κάποια ασυνάρτητα λόγια αυτήν την ενδόμυχη τάση δείχνουν. Ας διαβάσουν, όμως, πολύ προσεκτικά το «Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες». Θα καταλάβουν αμέσως τι σημαίνει θεοκεντρική αυτοαντίληψη των πάντων. Δεν αποκλείω και να τους αρέσει ο θεοκεντρισμός αν και τώρα άθεοι το παίζουν. Ας το διαβάσουν, όμως, διά παν ενδεχόμενο (γι’ αυτούς). Ίσως αλλάξουν γνώμη και γλιτώσουν οι υπόλοιποι Κύπριοι.

Και τι κάνουμε, εν τέλει;

Οτιδήποτε άλλο εκτός μιας μη βιώσιμης λύσης. Στη χειρότερη περίπτωση θα περιμένουμε. Ακούραστα να προτείνουμε στους σύνοικούς μας μια βιώσιμη λύση. Αν δεν έλθει, δεν θα χάσουμε τη διζωνική-δικοινοτική. Θα γλιτώσουμε από αυτήν. Υπάρχουν μύριοι τρόποι πολιτισμικής, θρησκευτικής και άλλης αποκέντρωσης και συγκρότησης ενός βιώσιμου κράτους. Μόνο ενιαίο κράτος, όμως, μπορεί να είναι βιώσιμο, και ασφαλώς χωρίς ξένους στρατούς και εγγυήσεις. Τα υπόλοιπα είναι αυτοκτονικές εκλογικεύσεις.

Αξιώσεις ισχύος με ισλαμικό μανδύα

Ποιες είναι οι προοπτικές επιτυχίας του νεο-Οθωμανισμού;

Σχεδόν καμιά. Γι’ αυτό μάλλον εμείς θα είμαστε το πρώτο και τελευταίο θύμα αν δεχθούμε τα τουρκικά δεσμά. Οι νεο-Οθωμανοί κινούνται πάνω στο εθνοκρατοκεντρικό ναρκοπέδιο, όπου τα μουσουλμανικοί έθνη έχουν πλέον αποκτήσει δική τους κρατική και ή εθνοκρατική συνείδηση. Ό,τι κάνει ο Ερντογάν αργά ή γρήγορα θα προσκρούσει. Οι Τούρκοι, για να είμαι ειλικρινής, δεν έχουν και πολλές άλλες εναλλακτικές πορείες. Ο νεο-Οθωμανισμός είναι και μια προσπάθεια να συσπειρώσουν τα άλλα μουσουλμανικά έθνη στο εσωτερικό τους και κυρίως τους Κούρδους.

Ερείσματα αναζητούν, επίσης, οι Τούρκοι, με το να μεταμφιέζουν τις αξιώσεις ισχύος με ισλαμικό μανδύα. Βέβαια, ως διεθνολόγος οφείλω να μην υποτιμώ το πόσα ερείσματα θα αποκτήσουν αν κινηθούν προσεκτικά. Κυρίως αν εμείς λυγίσουμε. Τα γυρίσματα και τα πισωγυρίσματα της διεθνούς πολιτικής είναι πάντα πολλά, ο τολμηρός πάντοτε κατορθώνει όταν αξιώνει αυτό που μπορεί και όταν οι αδύναμοι υποχωρούν και προσαρμόζονται. Οι υπόλοιπες δυνάμεις, επιπλέον, έχουν τα δικά τους προβλήματα και αντιθέσεις. Και ο Νταβούτογλου είναι, τελικά, ένας πολύ πονηρός διπλωμάτης. Μεγάλα βέβαια και τα εσωτερικά προβλήματα. Σχοινοβατούν, ακροβατούν, απειλούν και προπετώς απαιτούν τα πάντα και εμείς κοιτάμε περιδεείς, αντί να τους αποστραφούμε, να δυναμώσουμε την εθνικής μας υπόσταση και να επιζητήσουμε συμμαχίες. Κατ’ ελάχιστον, όπως ήδη ανέφερα, ας περιμένουμε τουλάχιστον. Ας λέμε διαρκώς όχι. Όλα τα άλλα είναι χειρότερα ενώ ποτέ δεν ξέρεις τι φέρνει το μέλλον.

Χρήσιμα αποσπάσματα από το βιβλίο Εναλλακτικές Κοσμοθεωρίες

«Ισλαμική κοσμοθεωρία είναι η τελική συναίνεση πάνω σε τρία θεμελιώδη δόγματα του Ισλάμ, δηλαδή την πίστη στην ενότητα του Αλλάχ (οντολογική αρχή), την πίστη στην προφητεία (επιστημολογική αρχή) και την πίστη στη μετά θάνατον ζωή (εσχατολογική αρχή). Αυτές οι διαστάσεις καθορίζουν και το αξιολογικό πλαίσιο της ισλαμικής κοινωνικής σκέψης. Η γνώση της οντολογικής σχέσης του ανθρώπου με τον Αλλάχ είναι η θεμελιώδης ουσία του ισλαμικού τρόπου πίστης, σκέψης και ζωής».

«Η βασική αρχή της ισλαμικής θεοκεντρικής κοσμολογίας είναι η πεποίθηση του ταουχίντ (λα ιλάχα ίλλα Αλλάχ,* δεν υπάρχει έτερος Θεός πλην του Θεού) και η αντίληψη που έχει για τον Αλλάχ. Η αρχή του ταουχίντ είναι ο κύριος δίαυλος από τη θεωρία στην πρακτική, από την πίστη στη ζωή και από το ιδεώδες στην πραγματικότητα στην ολιστική ισλαμική κο­σμοθεωρία».

«(η δυτική σκέψη) περιέχει θεωρητικά και αντιληπτικά στοιχεία που πηγάζουν από την κοσμοθεωρία αυτού του πολιτισμού, η οποία είναι απολύτως αντίθετη με την ισλαμική ιδέα της προσανατολισμένης στην πίστη κοινωνικοπολιτικής ενότητας που θεωρεί ως δεδομένη μία ενοποιημένη πτυχή της ζωής» ««Η κοινωνικοπολιτική ταύτιση στην ισλαμική πολιτική σκέ­ψη και πρακτική είναι προέκταση της πίστης στην ενότητα της ανθρώπινης ευθύνης και στην ενότητα της ζωής. Η βασική διχοτομία μεταξύ πιστού (μου’μίν) και απίστου (κάφιρ), ως δύο διαφορετικών οντολογικών/θρησκευτικών προσεγγίσεων και ριζικά αντίθετων κατηγοριών, μπορεί να οριστεί ως η επιλογή μεταξύ του εάν κάποιος επιθυμεί ή όχι να αποδεχθεί αυτή την ειδική ευθύνη επί της γης. Αυτή η επιλογή είναι επίσης επιλογή τρόπου ζωής και συγκεκριμένης κοινωνικοπολιτικής ταυτό­τητας». Και ακόμη πιο σημαντικό: «οι δύο τρόποι ύπαρ­ξης ουδέποτε είναι συμβατοί. Το Κοράνι καθορίζει σαφώς αυ­τή την κατηγορηματική διαφοροποίηση μεταξύ δύο ομάδων ανθρώπων που ανήκουν σε εναλλακτικούς τρόπους ύπαρξης και κοινωνικής ταυτότητας: «Και αν υπάρχει μια ομάδα από σας η οποία πιστεύει σε αυτά που έχω διακηρύξει, και υπάρχει μια άλλη ομάδα που δεν πιστεύει, τότε να έχετε υπομονή έως ότου μας κρίνει ο Αλλάχ. Είναι ο καλύτερος από όλους τους κριτές»(7:87)».

«Η ισλαμική κοσμοθεωρία που περιλαμβάνει τα πάντα, κοσμοθεωρία που είναι πλήρως εναλλακτική της δυτικής κοσμοθεωρίας και όχι συμπληρωματική της, παρέχει επαρκή θεωρητικά και αντιληπτικά εργαλεία για μια τέτοια προσπάθεια». «Οι συγκρούσεις και αντιθέσεις μεταξύ της ισλαμικής και της δυτικής πολιτικής σκέψης πηγάζουν κυρίως από το φιλοσοφικό, μεθοδολογικό και θεωρητικό τους υπόβαθρο και όχι από απλές θεσμικές και ιστορικές διαφορές». «Η ασυμβατότητα των φιλοσοφικών και θεωρητικών βάσε­ων των δυτικών και των ισλαμικών πολιτικών θεωριών, αντι­λήψεων και κουλτουρών μπορεί να αναλυθεί μόνο μέσα σε ένα καλά ορισμένο πλαίσιο των διασυνδέσεων μεταξύ οντολογίας, επιστημολογίας, αξιολογίας και πολιτικής». Και σε άλλα σημεία ακόμη μια σημαντικές αλήθειες που αφορούν την κρατική οργάνωση: «Η κατάτμηση της ζωής στη Δυτική φιλοσοφική παράδοση, σε αντιδιαστολή προς την ισλαμική αντίληψη περί ενότητας της ζωής, θα πρέπει να γίνει κατανοητή στο πλαίσιο των οντολογικών-εσχατολογικών συλλογισμών, οι οποίοι οδηγούν σε έναν εναλλακτικό τύπο δικαιολόγησης του κράτους και του κοινωνικοπολιτικού συστήματος. Σε αντίθεση με την περίπτωση της δυτικής φιλοσοφικής-πολιτικής δικαιολόγησης, η διαδικασία δικαιολόγησης στις ισλαμικές πολιτικές θεωρίες αποτελεί αντανάκλαση του βασικού παραδείγματος της θεοκεντρικής οντολογικής υπερβατικότητας. Αυτό ισχύει σχεδόν για όλες τις σέκτες και σχολές στην ισλαμική ιστορία. Είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί πολιτική δικαιολόγηση που να μην κάνει αναφορά στην απόλυτη κυριαρχία του Αλλάχ». «η ισλαμική οντολογική ιεραρχία και διαφοροποίηση μεταξύ του απόλυτου και του σχετικού ή αλλιώς μεταξύ του Αλλάχ και του δημιουργήματος διαμορφώνει μια πρωτότυπη κοσμοθεωρία βασισμένη σε ένα νέο σύνολο διασυνδέσεων μεταξύ Αλλάχ-ανθρώπου-φύσης». «Η θεοκεντρική ισλαμική πολιτική δικαιολόγηση και η φυσιοκεντρική δυτική πολιτική δικαιολόγηση είναι δύο εναλλακτικοί τρόποι δικαιολόγησης, βασιζόμενοι σε διαφορετικά θεωρητικά και φιλοσοφικά υπόβαθρα».

Γράφει ο Νταβούτογλου: «Όπως αναφέρει ο Khaddûrî (εισαγωγικό κεφάλαιο στο Shaybî, 1966: 10), η ισλαμική αντίληψη της παγκόσμιας τά­ξης σε ένα πλαίσιο διμερούς διαίρεσης αντικατοπτρίζει τη βα­σική υπόθεση ότι μόνο τα μέλη της ούμα είναι υποκείμενα του ισλαμικού ηθικού και ηθικού συστήματος, ενώ όλες οι άλλες κοινότητες είναι το αντικείμενο αυτού του συστήματος, πα­ρότι επ’ ουδενί στερούνται ορισμένα πλεονεκτήματα του συ­στήματος, όταν έρχονται σε επαφή με το Ισλάμ. Αυτή η σχέση υποκειμένου/αντικειμένου συνάδει με την αντίληψη περί της ούμα ως της πολιτικής ενότητας των Μουσουλμάνων. Ωστό­σο, αυτή η διαφορά είναι μέρος του νομικού πλαισίου μάλλον παρά του πολιτικού, επειδή ο χαλίφης ή ο ιμάμης είναι υπεύθυ­νος για την ευημερία όλων των υπηκόων, περιλαμβανομένων των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων».

ΑΕΚ-ΠΑΟΚ ?-0 :)

Κύπρος - Συνεντεύξεις Σογιέρ-Ντενκτάς για τους λόγους των πρόσφατων κινητοποιήσεων των Τουρκοκυπρίων

Με πρωτοσέλιδο τίτλο «Τι αλλάζει στα κατεχόμενα» η εφημερίδα «ΑΛΗΘΕΙΑ» δημοσιεύει σήμερα συνεντεύξεις του προέδρου του Ρεπουμπλικανικού Τουρκικού Κόμματος (ΡΤΚ), που είναι το μεγαλύτερο της τουρκοκυπριακής αντιπολίτευσης, και του προέδρου του Δημοκρατικού Κόμματος Σερντάρ Ντενκτάς.

Ο πρώτος θεωρεί ότι οι κινητοποιήσεις των Τ/κ έδωσαν «φιλί ζωής»στις διαπραγματεύσεις. Ο δεύτερος δηλώνει ότι «οι Τ/κ δεν είναι μπάλωμα ούτε των Ε/κ ούτε της Τουρκίας» και προσθέτει ότι αυτό που ζητούν από τους Ελληνοκύπριους και από την Τουρκία «είναι το ίδιο».

Ο κ. Ντενκτάς διαψεύδει τον ισχυρισμό του Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν ότι «υπάρχει Ελληνο-κυπριακός δάχτυλος» πίσω από τις κινητοποιήσεις των Τουρκοκυπρίων.

Ο Φερντί Σογέρ στην συνέντευξη του υποστηρίζει επίσης ότι «η δημαγωγία κάποιων και στις δύο πλευρές ένα και μόνο στόχο έχει: τη μη λύση του Κυπριακού». Ο Σογέρ αναφέρει ακόμα ότι και οι ξένοι «παίζουν παιχνίδια στη ράχη μας». Σύμφωνα με τον ίδιο Τουρκοκύπριο πολιτικό, μόνο με την επανένωση της Κύπρου θα υπάρχει αυτοκυβέρνηση στο νησί χωρίς επεμβάσεις ξένων συμφερόντων.

Ο πρόεδρος του τουρκοκυπριακού δημοκρατικού κόμματος Σερντάρ Ντεκτάς - γιος του τέως αδιάλλακτου τουρκοκύπριου πολιτικού ηγέτη Ραούφ Ντεκτάς - στη συνέντευξη του δηλώνει ότι είναι εναντίον της Ομοσπονδίας και υπέρ της συνεργασίας μεταξύ των δύο κοινοτήτων της Κύπρου.

Η Κυπριακή δημοκρατία και οι Ελληνοκύπριοι είναι κατά τον κύριο Σογέρ καλοί γείτονες. «Δεν πιστεύω ό τι υπάρχει περίπτωση να βρούμε τον τρόπο να μοιραστούμε την εξουσία» αναφέρει και σημειώνει πως γι΄αυτό «πρέπει να σταματήσουμε να σπαταλούμε το μέλλον των παιδιών μας με τον να διαπραγματευόμαστε και να μην έχει τέλος αυτή η διαδικασία».

Ο Σερντάρ Ντεκτάς διατυπώνει την θέση ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι να διασφαλιστεί μία σταθερότητα στην Κύπρο και να εκλείψει ο κίνδυνος πολεμικής σύρραξης μεταξύ των δύο κοινοτήτων.

Επίσης υποστηρίζει ότι οι «Τουρκοκύπριοι χρησιμοποιούνται από τον Ερντογάν, την ΕΕ και τους Ελληνοκυπρίους σαν ψάρι για δόλωμα για να σταματήσουν ή να αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις της Άγκυρας με την ΕΕ».-

Ιρλανδία: Το σχέδιο διάσωσης ΕΕ/ΔΝΤ δεν κατάφερε να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην οικονομία, ανακοίνωσε η νέα κυβέρνηση

Η νέα κυβέρνηση της Ιρλανδίας ανακοίνωσε σήμερα πως το σχέδιο διάσωσης της ΕΕ και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου δεν κατάφερε να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην οικονομία και τόνισε πως υπάρχει κίνδυνος το κρατικό χρέος να γίνει αβάσταχτο.

Το κεντροδεξιό Φίνε Γκάελ και το κεντροαριστερό Εργατικό Κόμμα επισήμαναν ότι θα μείνουν πιστά στους οικονομικούς στόχους που ορίζει το σχέδιο διάσωσης, αλλά επανέλαβαν στο κυβερνητικό τους πρόγραμμα την πρόθεσή τους να ζητήσουν μείωση του επιτοκίου των δανείων.

"Η αποτυχία του σχεδίου στήριξης για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στις ιρλανδικές τράπεζες ή στο ιρλανδικό κράτος εξακολουθεί να συμβάλει στην ευρύτερη οικονομική αστάθεια της ευρωζώνης", επισημαίνεται στο πρόγραμμα.

Ο Φιλ Χόγκαν ένας από τους διαπραγματευτές για το Φίνε Γκάελ δήλωσε πως η νέα κυβέρνηση προσανατολίζεται στην κατάργηση 25.000 θέσεων εργασίας στον δημόσιο τομέα.

Και ο Μπρένταν Χάουλιν, από την πλευρά του Εργατικού Κόμματος είπε πως θα συσταθεί ένα οικονομικό συμβούλιο που θα αποφασίζει για την κυβερνητική πολιτική.

βρετανοί κομμάντο, κάτι σαν Αλβανοί τουρίστες, συνελήφθησαν απ' τους ξεβράκωτους Λίβυους αντικαθεστωτικούς...

http://townofshame.com/wp-content/uploads/2010/11/hero_British_Soldiers.jpgΟι αντικαθεστωτικοί στην ανατολική Λιβύη έχουν αιχμαλωτίσει μέλη των ειδικών βρετανικών δυνάμεων, αλλά τους φέρονται καλά και η υπόθεση αυτή θα επιλυθεί σύντομα, ανακοίνωσε πηγή προσκείμενη στο κίνημα της αντιπολίτευσης.

Οι Sunday Times αποκάλυψαν σήμερα πως λίβυοι αντικαθεστωτικοί αιχμαλώτισαν μέλη ομάδας Βρετανών των ειδικών δυνάμεων μετά την αποτυχία διπλωματικής αποστολής με στόχο την επαφή με τους ηγέτες των αντικαθεστωτικών.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhucwZ_eOlk_jXxDCxLOqquecKxT2UxVG1RKd8eOmXZ7grbDIqwezub_0zQaEl7gXqlSuV5-7P8gPzmvus4aXhAcDgtafbi2M3AbE-jfc5WbQDr46D3zXTokSdQmbWjHotLM2KdEvScR3UU/s1600/1katrinahodge.jpg"Αυτοί (ο στρατός των αντικαθεστωτικών) αιχμαλώτισαν μέλη των ειδικών βρετανικών δυνάμεων. Δεν μπορούσαν να ξέρουν αν ήταν φίλοι ή εχθροί. Για την ασφάλειά μας τους κρατάμε και πιστεύουμε ότι η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει σύντομα", πρόσθεσε η ίδια πηγή από την Βεγγάζη.

"Είναι ασφαλείς και σε καλά χέρια. Δεν γνωρίζουμε γιατί η βρετανική κυβέρνηση δεν ήρθε πρώτα σε επαφή μαζί μας ή δεν εξήγησε τις λεπτομέρειες του σκοπού της αποστολής τους", τόνισε στο Ρόιτερ.

Θεσσαλονίκη - Με κρύο και χιόνια το πέταγμα του χαρταετού στη Βόρεια Ελλάδα

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEixDbIQy1H3CHfa-XwCRjhzDnyIrdeLonBSp1Gh-14l43mhzuVr9jYIFdUW8jYOZyt76IIpVid1DZz0WwdMIeweOHerJJ-nIr4azCqBVagKvW4tPef-6G2HWLF_ZyvNv7WiVQg7vI4tjcF8/s1600/%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%BF%CF%82.jpgΜε τσουχτερό κρύο και χιόνια αναμένεται να γίνει αύριο το παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα, με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία τα καιρικά φαινόμενα θα ενταθούν τις επόμενες ώρες και ο υδράργυρος σε αρκετές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης θα «πέσει» κάτω από το μηδέν.

Στη Θεσσαλονίκη, καιρού επιτρέποντος, ο κεντρικός δήμος έχει προγραμματίσει υπαίθρια γλέντια για την Καθαρά Δευτέρα στο Σέιχ Σου, την αλάνα της Τούμπας και το άλσος της Νέας Ελβετίας. Οι εκδηλώσεις θα ξεκινήσουν από τις 10 το πρωί και οι κάτοικοι θα έχουν μπορούν να πετάξουν χαρταετό και να διασκεδάσουν με μουσικοχορευτικά συγκροτήματα και παραδοσιακά σαρακοστιανά εδέσματα.

Ανάλογες εκδηλώσεις για την Καθαρά Δευτέρα έχουν προγραμματιστεί στους δήμους Καλαμαριάς, Νεάπολης - Συκεών, Κορδελιού - Ευόσμου, Πυλαίας - Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη.

Στη Σταυρούπολη της Ξάνθης αναμένεται να αναβιώσει το έθιμο της καμήλας στην κεντρική πλατεία του οικισμού, ενώ στα Άβδηρα θα ζωντανέψουν παραδοσιακά έθιμα- "γάμοι", "μουντζούρηδες "- ενώ θα παρουσιαστούν σατιρικά θέματα.

Στην πόλη της Νάουσας και την Καθαρά Δευτέρα θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα μπουλούκια χωρίς το προσωπείο, παρασύροντας τους επισκέπτες σε ένα ξέφρενο γλέντι, ενώ στις γύρω περιοχές της Ημαθίας κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούν να πετάξουν χαρταετούς και να απολαύσουν τα τοπικά εδέσματα.

Στην Κοζάνη, ο δήμος θα προσφέρει νηστίσιμα εδέσματα και χαρταετούς στο πάρκο Αγ. Δημητρίου, ενώ στο Σοχό Θεσσαλονίκης θα κάνουν την εμφάνιση τους οι «Κουδουνοφόροι».

Πάμε για χρεοκοπία; αναρωτιέται ο Γ. Καψής...

Για πρώτη ίσως φορά από τότε που συμφωνήθηκε το μνημόνιο υπάρχει διάχυτη ανησυχία ότι τελικά μπορεί και να μην τα καταφέρουμε, ότι δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε τη χρεοκοπία. Την εκφράζουν οι πολίτες, τη συμμερίζονται όμως και πολιτικοί, ακόμα και ορισμένοι υπουργοί. Και είναι αλήθεια ότι η ύφεση αποδεικνύεται πολύ σοβαρότερη από ό,τι ορισμένοι τουλάχιστον περιμέναμε.

Το ότι υπάρχουν κυβερνητικές ευθύνες είναι αυταπόδεικτο. Παντού παρουσιάζονται καθυστερήσεις. Παρά τη μείωση του ελλείμματος, η φοροδιαφυγή δεν αντιμετωπίστηκε, οι σπατάλες συνεχίζονται, ο συντονισμός είναι ανύπαρκτος, οι πρωτοβουλίες για επενδύσεις μένουν στα χαρτιά, μέτρα κοινωνικής προστασίας δεν λαμβάνονται, ενώ πολλοί υπουργοί μοιάζει να κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου.

Αυτή ωστόσο είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με εμάς. Γιατί βέβαια οι μεταρρυθμίσεις έχουν να αντιμετωπίσουν μια διοίκηση αρτηριοσκληρωτική, η οποία αντιστέκεται σε κάθε ιδέα αλλαγής, μια κοινωνία εχθρική, η οποία αγωνίζεται με κάθε τρόπο να προστατέψει τα κεκτημένα, και ένα πολιτικό σύστημα μαθημένο να τρώει τις σάρκες του, ανίκανο να δίνει λύσεις στα προβλήματα.

Ως έναν βαθμό όλα αυτά είναι ή θα έπρεπε να είναι αναμενόμενα. Από τη στιγμή που δεν είχαμε το όπλο της υποτίμησης, γνωρίζαμε ότι θα έπρεπε να μπούμε σε μια επώδυνη και παρατεταμένη περίοδο «εσωτερικής υποτίμησης»- μείωσης δηλαδή των μισθών και των εισοδημάτων-, ώστε να ανακτηθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.

Εκείνο που δεν είχε ίσως προβλεφθεί είναι η μεγάλη διαρροή κεφαλαίων από τις τράπεζες που πνίγει την αγορά και επιδεινώνει την ύφεση. Η Ελλάδα, πιστεύαμε, είναι αρκετά πλούσια για να αντιμετωπίσει την κρίση. Ο πλούτος αυτός όμως διέρρευσε στο εξωτερικό! Και είναι για αυτόν ακριβώς τον λόγο που η «αξιοποίηση» της δημόσιας περιουσίας- βλέπε ιδιωτικοποιήσεις- εμφανίζεται πλέον ως η μοναδική λύση για την κινητοποίηση κεφαλαίων που θα χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη.

Ολα αυτά ωστόσο ανήκουν στο παρελθόν. Το ερώτημα σήμερα είναι: Προχωράμε ή τα παρατάμε; Το μόνο βέβαιο είναι ότι η σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ακόμα και αν μπορούμε θεωρητικά να περιορίσουμε το χρέος ως το... 2023, αν δεν ληφθούν γενναίες αποφάσεις και πρωτοβουλίες, δεν θα αντέξει το πολιτικό μας σύστημα. Ηδη μοιάζει να μπάζει από παντού. Στην πραγματικότητα η απόφαση που θα πρέπει να πάρουμε είναι αν θέλουμε να παραμείνουμε στην ευρωζώνη. Για τους περισσότερους εξ ημών το δίλημμα δεν τίθεται καν. Για την Ελλάδα άλλωστε θα ήταν μια τραγική υποχώρηση, μια στρατηγική ήττα- ίσως ταιριάζει ο όρος οικονομική καταστροφή- που θα καθόριζε την πορεία της χώρας για πολλές δεκαετίες.

Δεν αξίζει μια τέτοια κατάληξη στο ευρωπαϊκό μας εγχείρημα. Αλλά για να την αποφύγουμε θα πρέπει να πάρουμε καθαρές αποφάσεις είτε αποφασιστεί νέα βοήθεια από την κυρία Μέρκελ είτε όχι. Είναι καιρός και ίσως η τελευταία ευκαιρία για τους πολιτικούς αρχηγούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Αν δεν μπορούν, να τις αναλάβουμε εμείς οι πολίτες. Γιατί πόλεμος σε ημιανάπαυση δεν γίνεται!

kapsis@dolnet.gr

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=388257&h1=true

Ο ιταλός υπουργός Εσωτερικών ζήτησε από τους Αμερικανούς να μην αναμιγνύονται στις υποθέσεις της Λιβύης και να τις αφήσουν στους Ευρωπαίους

Ο ιταλός υπουργός Εσωτερικών ζήτησε από τους Αμερικανούς να μην αναμιγνύονται στις υποθέσεις της Λιβύης και να τις αφήσουν στους Ευρωπαίους, επειδή υπάρχει κίνδυνος να ενισχυθεί ο ισλαμικός φονταμενταλισμός.

"Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η Λιβύη δεν θα γίνει ένα νέο Αφγανιστάν, αλλά οι Αμερικανοί πρέπει να ηρεμήσουν", τόνισε ο Ρομπέρτο Μορόνι στη διάρκεια συνάντησης της Λέγκας του Βορρά, της οποίας είναι μέλος.

"Είμαστε εκεί. Η Ευρώπη είναι εκεί και θα ήταν καλύτερα αν παίρναμε τα πράγματα στα χέρια μας", πρόσθεσε και κατέληξε λέγοντας πως πρέπει να αποφευχθεί η εισροή χιλιάδων μεταναστών από την Λιβύη στην Ευρώπη.

Την Πέμπτη, ο αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα ανακοίνωσε πως οι ΗΠΑ εξετάζουν "όλες τις εναλλακτικές λύσεις", συμπεριλαμβανομένων και στρατιωτικών, για την αντιμετώπιση της κρίσης στη Λιβύη.

Πριν από δυό χρόνια: Σύγκρουση Καραμανλή - Παπανδρέου για τα περί συναίνεσης-Διαξιφισμοί, μετά το «όχι»

ΒΗΜΑ: 06/03/2009

Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στον πρωθυπουργό για την οικονομική ασφυξία της αγοράς, μετά και το «όχι» της αντιπολίτευσης στη συναίνεση που ζήτησε ο Κ.Καραμανλής για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Ο Γ.Παπανδρέου υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο διάσωσης της χώρας, αλλά σχέδιο διάσωσης της κυβέρνησης και των συμφερόντων που εξυπηρετεί.

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει διασύρει τη χώρα και έχει αποτύχει παταγωδώς, έχει απωλέσει την εμπιστοσύνη εταίρων και πολιτών και επισήμανε: «Μπορεί να χρεοκόπησε η ΝΔ, αλλά δεν θα αφήσουμε να χρεοκοπήσει και η χώρα», επαναλαμβάνοντας το αίτημά του για εκλογές.

Απαντώντας, ο Κ.Καραμανλής παρατηρώντας ότι το αίτημα για πρόωρες κάλπες επανέρχεται συνέχεια και έχει καταντήσει ανιαρό, σημείωσε ότι ο ίδιος έχει κλείσει το θέμα και υπογράμμισε: «Η έγνοια μας είναι η αντιμετώπιση της κρίσης, δηλαδή το εθνικό και συλλογικό συμφέρον».

Κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ για έλλειψη υπεύθυνης στάσης σε ένα ζήτημα εθνικό και επισήμανε: «Οφείλουμε να επικεντρωθούμε στον εθνικό στόχο, για να ξεπεράσουμε την κρίση. Το ΠΑΣΟΚ οφείλει έστω και τώρα, έστω και μετά τα χθεσινά να δείξει υπεύθυνη στάση να συναινέσει. Το "όχι" σε όλα δεν είναι υπεύθυνη στάση».

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=258081

Πιόνι του κόσμου ο Αδαμίδης...

Θέλει ο κόσμος της ΑΕΚ τον Μπλάνκο; Η ομάδα θα του κάνει την πρόταση της για να παραμείνει, έστω και αν είναι αναπληρωματικός του άσφαιρου Μπάχα... Μόνο στην Ένωση μπορούν να συμβούν τα ακόλουθα...


Η συνέχεια στο milamegiampala.blogspot.com

Πατήστε φρένο κ .Δρούτσα, γιατί οι "επιταχύνσεις" είναι επικίνδυνες...


Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Νταβούτογλου στις 8 Μαρτίου έρχεται στην Ελλάδα για διήμερη επίσκεψη ως προσκεκλημένος του ομολόγου του κ. Δρούτσα.
Σύμφωνα με το trt greek στην γραπτή ανακοίνωση που έγινε από το υπουργείο Εξωτερικών σε σχέση με την επίσκεψη αναφέρθηκε το εξής:

«Στο πλαίσιο της επίσκεψης οι δυο υπουργοί θα συζητήσουν..
τις τουρκοελληνικές σχέσεις που έχουν αποκτήσει μια νέα επιτάχυνση, θα ανταλλάξουν επίσης απόψεις σε περιφερειακά και διεθνή θέματα.»
Τώρα πως προέκυψε αυτή η "νέα επιτάχυνση" και πως την εννοούν  οι Τούρκοι είναι ένα θέμα και μάλιστα σοβαρό.
Ένα σχόλιο από εμάς :
Πατήστε φρένο κ. Δρούτσα, γιατί οι "επιταχύνσεις" είναι επικίνδυνες...


Ιρλανδία: Το Fine Gael και οι Εργατικοί, που πρώτευσαν στις πρόσφατες εκλογές, ανακοίνωσαν τη συμφωνία τους για τον σχηματισμό κυβέρνησης.

Τα δύο κόμματα που πρώτευσαν στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Φεβρουαρίου στην Ιρλανδία, το Fine Gael και οι Εργατικοί, «ολοκλήρωσαν τη συμφωνία» τους για τον σχηματισμό κυβέρνησης συνεργασίας, ανακοίνωσε ο ηγέτης του Fine Gael Έντα Κένι, ο οποίος προαλείφεται για νέος πρωθυπουργός της χώρας.

«Είμαι ευτυχής να σας ανακοινώσω πως καταλήξαμε σε συμφωνία», τόνισε ο Κένι, μιλώντας στον κρατικό ραδιοφωνικό σταθμό RTE.

«Εργαζόμαστε πάνω σε ορισμένες τελικές λεπτομέρειες προτού παρουσιάσουμε την τελική συμφωνία στα δύο κόμματα», τόνισε ο ίδιος, προσθέτοντας πως υπήρξαν ορισμένες συναντήσεις με τον ηγέτη των Εργατικών Έιμον Γκίλμορ κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδος.

Το κεντρώο Fine Gael κατετάγη πρώτο στις πρόωρες εκλογές της 25ης Φεβρουαρίου, χωρίς ωστόσο να εξασφαλίζει τη δεδηλωμένη κυβερνητική πλειοψηφία και είναι αναγκασμένο να συνεργασθεί με τους Εργατικούς, σε ένα δοκιμασμένο σχήμα υπό το οποίο είχε κυβερνήσει το Fine Gael και στο παρελθόν.

Ο Κέλι, ο οποίος είναι βέβαιο πως θα είναι ο νέος πρωθυπουργός, έχει δεσμευθεί πως θα επαναδιαπραγματευθεί το σχέδιο διάσωσης της οικονομίας που συνήφθη με το ΔΝΤ και την ΕΕ, και το οποίο υποχρεώθηκε να αποδεχθεί η Ιρλανδία τον Δεκέμβριο του 2010, κάτι που στα μάτια των πολιτών έγινε αντιληπτό ως εθνική προδοσία.

Κύπρος- Πυρά του τουρκοκυπριακού "υπουργείου Εξωτερικών" κατά Τουρκίας

Στον Τζεμίλ Τσιτσέκ, τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιος για το Κυπριακό, επιρρίπτει την ευθύνη για την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Τουρκίας και Τουρκοκυπρίων ο λεγόμενος «υπουργός Εξωτερικών» του καθεστώτος Χουσεΐν Οζγκιουργκιούν.

Ο κ. Οζγκιουργκιούν είπε ότι η ένταση κλιμακώθηκε όταν ο κ. Τσιτσέκ μετέφερε στην Άγκυρα τις αντιδράσεις 15 ως 20 ατόμων κατά την άφιξή του στο αεροδρόμιο.

Ο λεγόμενος «υπουργός Εξωτερικών» εξέφρασε έκπληξη για το διορισμό του νέου λεγόμενου «πρέσβη» της Τουρκίας, ενώ για τις δηλώσεις του Ταγίπ Ερντογάν εναντίον των Τουρκοκυπρίων, είπε ότι πρέπει να σκεφτούμε πόσα προβλήματα μπορούν να δημιουργήσουν τέτοιες δηλώσεις.-

Την πήδηξε τη μάντρα ο Καντάφι: Κατηγορεί τη Δύση ότι τον άφησε μόνο του στη μάχη κατά της τρομοκρατίας και της Αλ Κάιντα!!!

Ο Λίβυος ηγέτης Μουαμάρ Καντάφι σε συνέντευξή του, που φιλοξενείται σε Γαλλική εφημερίδα σήμερα, υποστηρίζει ότι έχει εμπλακεί σε μία μάχη κατά της τρομοκρατίας και εκφράζει την ανησυχία του από την έλλειψη συμπαράστασης από τη διεθνή κοινότητα.
" Εκπλήσσομαι από το γεγονός ότι κανένας δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται ότι αυτή είναι μία μάχη κατά της τρομοκρατίας ", αναφέρει στη συνέντευξή του στην " Εφημερίδα της Κυριακής ", ο για πολλές δεκαετίες αυτοκράτορας της πλούσιας σε παραγωγή πετρελαίου βόρειο-αφρικανικής χώρας.


" Οι δικές μας υπηρεσίες συνεργάστηκαν με τη Δύση. Σας έχουμε βοηθήσει αρκετά τα τελευταία χρόνια. Γιατί, λοιπόν, τώρα που πολεμάμε εμείς την τρομοκρατία μέσα στην ίδια μας τη χώρα, τη Λιβύη, κανένας δεν μας βοηθάει, σε αντάλλαγμα;", αναρωτιέται ο Καντάφι.

Ο Λίβυος ηγέτης, που παραχώρησε τη συνέντευξη, στο αρχηγείο του στην Τρίπολη, προειδοποίησε ότι ο ιερός πόλεμος των φανατικών Ισλαμιστών, θα επεκταθεί στη Μεσόγειο, αν η επανάσταση στη Λιβύη, ενθαρρυμένη από την επιτυχία των δημοκρατικών εξεγέρσεων, στην Αίγυπτο και την Τυνησία, στεφθεί με επιτυχία.

" Θα δείτε τον Ισλαμικό ιερό πόλεμο μπροστά σας στη Μεσόγειο ", λέει στη συνέντευξή του και τονίζει ότι "οι άνθρωποι του Μπιν Λάντεν θα επιβάλλουν την καταβολή λύτρων σε στεριά και θάλασσα.Θα επιστρέψουμε στις εποχές του Κοκκινογένη, των πειρατών, των Οθωμανών, που επέβαλαν φόρο σε κάθε πλοίο ".

Τέλος ο Καντάφι αφού υπερασπίστηκε τις επιδόσεις της διακυβέρνησής του στο εσωτερικό της Λιβύης, προειδοποίησε την Ευρώπη ότι θα αντιμετωπίσει μία πρωτοφανή εισροή λαθρομεταναστών στις ακτές της, αν τελικά οι εχθροί του τον νικήσουν.

Κράξανε τη Λούκα απ το ΠΑΣΟΚ και τα αλλάζει... δεν ζητάει λέει συνολική επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου

Επειδή από τον κεντρικό τίτλο και μάλιστα εντός εισαγωγικών «Να πάμε σε νέα διαπραγμάτευση για το μνημόνιο» του Τύπου της Κυριακής σε σχέση με τη συνέντευξη της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκας Τ. Κατσέλη στην εφημερίδα, υπάρχει κίνδυνος παρερμηνείας των θέσεων της Υπουργού, ο αναγνώστης παραπέμπεται στο ακριβές κείμενο της συνέντευξης, όπου ανάμεσα στα άλλα αναφέρονται τα εξής: «Δεν πιστεύω ότι μία συνολική αναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου είναι εφικτή. Πιστεύω όμως ότι, στην εφαρμογή του Μνημονίου, υπάρχουν περιθώρια για προσαρμογές, μετά από διαπραγματεύσεις, έτσι ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα των μέτρων…”

Λούκα Κατσέλη

Εντοπισμός αλλοδαπών επιβατών του Ε/Γ-Ο/Γ «IONIAN KING» στη θαλάσσια περιοχή της Σούδας - Επιχείρηση έρευνας και διάσωσης

Πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Χανίων ενημερώθηκε από προσωπικό του Ναύσταθμου του Πολεμικού Ναυτικού Κρήτης, για τον εντοπισμό αριθμού ατόμων, που ευρίσκοντο στη θάλασσα.

Άμεσα ξεκίνησαν έρευνες, στις οποίες συμμετείχαν δύο πλωτά περιπολικά του Λιμενικού Σώματος, ένα φουσκωτό σκάφος Λ.Σ., ένα περιπολικό όχημα Λ.Σ., δύο ρυμουλκά σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού, πέντε φουσκωτά του Ναύσταθμου Κρήτης, καθώς και από αλιευτικά σκάφη.

Από τις έρευνες εντοπίστηκαν και περισυνελέγησαν 29 άτομα, εκ των οποίων, τα 25 μεταφέρθηκαν στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Χανίων και το ένα απεβίωσε κατά την μεταφορά του.

Τα υπόλοιπα 4 άτομα οδηγήθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο για την παροχή των πρώτων βοηθειών.

Παράλληλα εντοπίστηκαν και περισυνελέγησαν από τη θάλασσα νεκρά, δύο ακόμη άτομα.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, προκύπτει ότι οι προαναφερόμενοι, με την χρήση βοηθητικού σχοινιού, είχαν κατέβει από την πλώρη του Ε/Γ-Ο/Γ «IONIAN KING» σημαίας Κύπρου στη θάλασσα, το οποίο είχε καταπλεύσει βραδινές ώρες χθες στο λιμάνι της Σούδας, προερχόμενο από Τρίπολη Λιβύης, μεταφέροντας περίπου 1288 επιβάτες, στην πλειοψηφία τους υπηκόους Μπαγκλαντές.

Στην συνέχεια, ακόμη δύο άτομα εντοπίστηκαν πλησίον εγκαταστάσεων του Ναυστάθμου.

Σύμφωνα με την κατάσταση επιβατών του πλοίου αναζητούνται ακόμη 16 επιβάτες, ενώ οι περισυλεχθέντες, οι αγνοούμενοι και οι νεκροί είναι υπήκοοι Μπαγκλαντές.

Οι έρευνες συνεχίζονται στην περιοχή με τα προαναφερόμενα μέσα, καθώς και με ελικόπτερο Super Puma της Π.Α.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χανιών.

Επιχείρηση εντοπισμού Ασιατών στο λιμάνι Σούδας-Πήδηξαν απ το καράβι στη θάλασσα-Πνίγηκαν 3

Σε εξέλιξη, από τις 2:30 τα ξημερώματα είναι στο λιμάνι της Σούδας επιχείρηση για τον εντοπισμό υπηκόων από την Ασία που μεταφερόταν με πλοίο από την Λιβύη.

Άγνωστος, μέχρι στιγμής αριθμός επιβατών πήδησε στη θάλασσα, με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς, μετά από γιγαντιαία επιχείρηση, να περισυλλεγούν από άνδρες του Λιμενικού Σώματος, που βρίσκονται ήδη σε αυξημένη επιφυλακή.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, 3 ξένοι υπήκοοι πνίγηκαν στα νερά του λιμανιού της Σούδας, 40 έχουν περισυλλεγει ενώ 17 αγνοούνται.-

Κίνα: Τo καθεστώτος αποθαρρύνει τον πληθυσμό από το να συμμετάσχει σε συγκεντρώσεις τύπου Μέσης Ανατολής

Τα επίσημα όργανα της κινεζικής κυβέρνησης επανέλαβαν με αυξημένη δριμύτητα σήμερα τις επικρίσεις τους στις διάφορες προσκλήσεις από διάφορες ιντερνετικές πηγές προς τον πληθυσμό για διαδηλώσεις, κατά τα πρότυπα των αραβικών εξεγέρσεων, υποστηρίζοντας πως εκείνο που είναι σημαντικό είναι η σταθερότητα της χώρας.

Χθες, η επίσημη εφημερίδα της κινεζικής πρωτεύουσας Μπεϊζίνγκ Ριμπάο (Εφημερίδα του Πεκίνου) είχε προειδοποιήσει επίσης τον πληθυσμό να απόσχει από τέτοιου είδους ενέργειες.

«Κατ’ αρχάς θα πρέπει να παραδεχθούμε πως ο κόσμος, εξημμένος από απώτερα κίνητρα, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, χρησιμοποιούν διάφορα μέσα για να ενθαρρύνουν την <πολιτική του δρόμου>», τονίζει στο σημερινό της πρωτοσέλιδο η Νεανική Ημερησία του Πεκίνου.

«Χρησιμοποιούν το Ιντερνέτ για να χαλκεύσουν και να διαδώσουν ψευδείς πληροφορίες, να προκαλέσουν παράνομες συγκεντρώσεις προκειμένου να εισάγουν στην Κίνα το χάος της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής και να σπείρουν την σύγχυση στη χώρα», τονίζει η εφημερίδα.

Το δε όργανο του ΚΚ στη Σαγκάη Ζιεφάνγκ Ημερησία, επαναλαμβάνει την ίδια επιχειρηματολογία και καλεί τους αναγνώστες της να «διατηρήσουν την κοινωνική αρμονία και σταθερότητα(…) ως κόρη οφθαλμού».

Οι Κινέζοι, κατά τις τελευταίες εβδομάδες, καλούνται από ιντερνετικούς τόπους που λειτουργούν στο εξωτερικό να συγκεντρώνονται ειρηνικά κάθε Κυριακή και χωρίς να διαδηλώνουν ανοικτά, σε διάφορες τοποθεσίες στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

Αυξημένες αστυνομικές δυνάμεις έχουν παρεμποδίσει τη διεξαγωγή τέτοιου είδους συγκεντρώσεων, ιδίως στο Πεκίνο και στη Σαγκάη.

Οι αρχές έχουν αρχίσει να ανησυχούν για την τροπή που μπορεί να λάβει η λαϊκή δυσαρέσκεια απέναντι στην αύξηση της ψαλίδας ανάμεσα στους πλούσιους και τους πτωχούς στην Κίνα.

Τα έλεγε ο Καραμανλής σαν σήμερα πριν από δυο χρόνια

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2M2sb5JA6gDUSR48ffBiJqbFkSx_B38mwDR8bQOWIgW-ZZM4pbx-mPO4mxW2RtkARLIyBH2ESHCKGOgZySLkcKiwAOqwOk0lPbBxxAjny6S0kqJ4xA-ZnZIKTOKQtdhVJQilH7mx-owzd/s1600/2007-5-21-costas_karamanlis_72614866.jpgBHMA: 06/03/2009

Μάντης ακόμη μεγαλύτερων δεινών για τη χώρα από τη διεθνή κρίση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής εκτίμηση για την ένταση και τη διάρκειά της, έγινε χθες ο Πρωθυπουργός στις δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση των επαφών που είχε με τους πολιτικούς αρχηγούς. Ο κ. Κ.Καραμανλής προανήγγειλε με σαφέστατο τρόπο νέα οικονομικά μέτρα τους προσεχείς μήνες, τονίζοντας πως, αν χρειαστεί, θα υπάρξουν οι αναγκαίες προσαρμογές στο Πρόγραμμα Σταθεροποίησης που υπέβαλε η χώρα στην ΕΕ, ενώ κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι επιμένουν στην τακτική τού «όχι σε όλα», αλλά και σε τακτικές υποδαύλισης απεργιακών κινητοποιήσεων.

Σε τηλεοπτικό του μήνυμα, το οποίο πραγματοποίησε και πάλι την ώρα μετάδοσης των βραδινών δελτίων ειδήσεων, ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την απογοήτευσή του, επισημαίνοντας ότι δεν διαπίστωσε διάθεση συνεννόησης από τα κόμματα της αντιπολίτευσης σε μια περίοδο όπου η κρίση κλιμακώνεται.

«Οι προβλέψεις των διεθνών οικονομικών οργανισμών για το επόμενο διάστημα χειροτερεύουν.Δεν μπορεί να γίνει ασφαλής εκτίμηση για τη διάρκεια και την ένταση της κρίσης. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται ήδη σε ύφεση.Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας προβλέπει την απόλυση, μέσα στον χρόνο, 50 εκατ. εργαζόμενων, από τους οποίους 3,5 εκατ.στην Ευρώπη. Υπάρχει,σε όλες τις χώρες,έντονη ανησυχία και αίσθημα ανασφάλειας» παρατήρησε ο Πρωθυπουργός και σημείωσε: «Δεν περιμένω βέβαια να συμφωνήσουμε όλοι σε όλα. Δεν περιμένω να εγκαταλείψουν τα κόμματα τις θέσεις τους.Δεν περιμένω να παραμεριστούν όλες οι διαφορές.Πιστεύω όμως- και το πιστεύω βαθιά- ότι στις έκτακτες συνθήκες της διεθνούς κρίσης μπορούμε και οφείλουμε να επιτύχουμε μια ευρύτερη συνεννόηση.Να αφήσουμε στην άκρη τις στείρες αντιπαραθέσεις. Το “όχι σε όλα”΄.Συνεννόηση που αφορά τα βασικά,τα ουσιώδη,τα αυτονόητα» .

Και ο κ. Καραμανλής κατέληξε: «Δυστυχώς δεν διαπίστωσα σήμερα να υπάρχει διάθεση συνεννόησης,ακόμη και σε αυτά τα αυτονόητα σημεία και μάλιστα σε μια κρίσιμη συγκυρία που θα έπρεπε να αρθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.Κάθε κόμμα έχει την ευθύνη των επιλογών και των πράξεών του.Για την κυβέρνηση δίλημμα δεν υπάρχει. Εχουμε επιλέξει τον δρόμο της υπευθυνότητας.Και σε αυτόν τον δρόμο επιμένουμε. Για εμάς η οικονομία, ειδικά τώρα,είναι μεγάλη εθνική υπόθεση.Ο στόχος μας είναι να περιορίσουμε όσο είναι δυνατόν τις συνέπειες της διεθνούς κρίσης και να εργαστούμε σκληρά για μια καλύτερη επόμενη ημέρα»

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=257946