27 Μαρτίου 2015

BINTEO-Ο συγκυβερνήτης ήθελε να μιμηθεί μια ταινία; Τι "σημαντικό" βρήκαν οι γερμανικές Αρχές στο σπίτι του; Πως οργάνωσε το σχέδιο συντριβής; Τι αποζημιώσεις θα πληρωθούν;

Liberation: Ο συγκυβερνήτης ήθελε να μιμηθεί μια ταινία;

Η απίστευτη κίνηση του Αντρέας Λούμπιτζ να ρίξει το αεροπλάνο στις Αλπεις θυμίζει έντονα μια ταινία, αποκαλύπτει η Liberation.

Θυμίζει την ταινία «Οι νέοι άγριοι», η οποία βγήκε στις αίθουσες τον περασμένο Ιανουάριο και μοιάζει ανατριχιαστικά με το δράμα του Α320.

Πρόκειται για μια ταινία του Αργεντίνου σκηνοθέτη Damián Szifron ο οποίος περιέγραφε μια παρόμοια σκηνή. Η ταινία ξεκινάει στο κέντρο ενός πιλοτηρίου αεροπλάνου της γραμμής. Ενας επιβάτης φλέρταρε μια κοπέλα, και όσο μιλούσαν διαπίστωσαν ότι είχαν έναν κοινό γνωστό, ένα παιδί με ψυχολογικά προβλήματα. Οι άλλοι επιβάτες παρακολουθούν τη συζήτηση και διαπιστώνουν ότι όλοι κάποια στιγμή στη ζωή τους είχαν γνωρίσει έναν τέτοιο τύπο και ότι τον είχαν επικρίνει στο παρελθόν.

Μια αεροσυνοδός καταλαβαίνει ότι μιλάνε για τον επικεφαλής της καμπίνας, ο οποίος εδώ και λίγη ώρα είναι κλεισμένος στο πιλοτήριο. Ολοι αυτοί βρέθηκαν στο ίδιο αεροπλάνο από ένα σχέδιο συνωμοσίας του εν λόγω επικεφαλής, ο οποίος είχε σχεδιάσει να πάρουν τα συγκεκριμένα εισιτήρια, τα οποία δεν μπορούσαν να αλλάξουν. Κλείνει τον κυβερνήτη έξω από το πιλοτήριο και ρίχνει το αεροπλάνο στον κήπο μιας βίλας του Μπουένος Αϊρες, όπου κάθονται κάποιοι ηλικιωμένοι (πιθανότατα οι γονείς του επικεφαλής) και σκοτώνει τους πάντες. Οι ηλικιωμένοι, οι επιβάτες, το πλήρωμα και ο ψυχοπαθής όλοι πεθαίνουν σε αυτή την ταινία που ως χθες έμοιαζε τόσο εξωπραγματική.

Δείτε μια γεύση της ταινίας:



Τι βρήκαν οι γερμανικές Αρχές στο σπίτι του Lubitz – Κάνουν λόγο για μια «σημαντική ανακάλυψη»

Τη στιγμή που όλοι παρακολουθούν καθηλωμένοι τις εξελίξεις με την τραγωδία του Airbus της Germanwings, η αστυνομία κάνει λόγο για μια «σημαντική ανακάλυψη» στο σπίτι του Andreas Lubitz.

Οπως μεταδίδει η Daily Mail, η γερμανική αστυνομία, έκανε «φύλλο και φτερό» το σπίτι των γονιών του Andreas Lubitz στο Montabaur, ενώ, η έκθεση των αξιωματικών κάνει λόγο για μια «σημαντική ανακάλυψη», χωρίς, ωστόσο, να διευκρινίζουν περαιτέρω.



Οι Αρχές εντόπισαν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και άλλα αντικείμενα, τα οποία και μεταφέρθηκαν στα εργαστήρια για έλεγχο.



Πάντως, από την Αστυνομία ξεκαθαρίζουν ότι δεν βρέθηκε σημείωμα αυτοκτονίας.



Ηταν έτοιμος για την τραγωδία ο Lubitz: Πως οργάνωσε το σχέδιο συντριβής

Σοκ συνεχίζουν να προκαλούν οι συνεχόμενες πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με την τραγωδία στις Αλπεις και τις 150 χαμένες ζωές.

Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings, Andreas Lubitz, είναι, με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν από το μαύρο κουτί, ο υπαίτιος για την τραγωδία, καθώς, οδήγησε το Airbus A320 στην συντριβή πάνω στα βράχια των Αλπεων.

Οργανωμένο σχέδιο
Οπως προκύπτει από την πορεία των ερευνών, αλλά και τα τελευταία 30 λεπτά που καταγράφονται στο μαύρο κουτί, ο Lubitz είχε σχεδιάσει να «ρίξει» το αεροπλάνο.

Αυτό φαίνεται τόσο από τις κοφτές απαντήσεις που έδινε στον πιλότο λίγο πριν εκείνος φύγει από το πιλοτήριο, αλλά και από το γεγονός ότι δεν απαντούσε ούτε όταν ο πιλότος ζητούσε να μπει μέσα και να σώσει το αεροπλάνο, αλλά ούτε επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Lubitz άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς κλειδώματος του πιλοτηρίου και, όταν πιλότος έφυγε για να πάει στην τουαλέτα, ενεργοποίησε το σχέδιό του.

Παράλληλα, φαίνεται πως είχε ρυθμίσει τον αυτόματο πιλότο ώστε να φθάσει το αεροπλάνο μέχρι το ύψος των 100 μέτρων, σχεδόν, δηλαδή σε σημείο πρόσκρουσης στο έδαφος.

Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιστότοπος flightradar ο οποίος παρουσιάζει γραφήματα με την αλλαγή των ρυθμίσεων στον αυτόματο πιλότο, η οποία, όπως υποστηρίζει, έγινε χειροκίνητα.


Αποκαλυπτικά τα τελευταία 30 λεπτά
Την ίδια ώρα σοκ προκαλούν οι πληροφορίες που έρχονται από το μαύρο κουτί και περιγράφουν τα τελευταία δραματικά 30 λεπτά της πτήσης

Η Wall Street Journal αποκαλύπτει τα τελευταία τριάντα λεπτά όπως έχουν καταγραφεί στο «μαύρο κουτί».
  • Οι πιλότοι συνομιλούν σε φυσιολογικό και χαρούμενο κλίμα τα πρώτα 20 λεπτά από τα 30 συνολικά που είναι καταγραμμένα στο «μαύρο κουτί».
  • Ο πιλότες ενημερώνει το συγκυβερνήτη για την προσγείωση στο Ντίσελντορφ και οι απαντήσεις του Lubitz είναι κοφτές
  • Ο πιλότος ζητάει από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους
  • Ακούγεται η καρέκλα που κινείται και ο θόρυβος από την πόρτα που κλείνει, ενώ ο πιλότος πιθανότατα πηγαίνει στην τουαλέτα
  • Λίγο αργότερα ο Andreas Lubitz ενεργοποιεί το σύστημα προσγείωσης.
  • Ο πιλότος ακούγεται επανειλημμένα να ζητάει να μπει μέσα στην καμπίνα.
  • Χτυπάει την πόρτα του πιλοτηρίου. Δεν παίρνει καμία απάντηση, αλλά μέσα στο πιλοτήριο ακούγεται η αναπνοή του συγκυβερνήτη.
  • Ο Πύργος Ελέγχου της Μασσαλίας ακούγεται επανειλημμένα να προσπαθεί να επικοινωνήσει με την καμπίνα.
  • Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από το πιλοτήριο να εισάγει τον κωδικό 7700 στον αναμεταδότη. Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και το αεροπλάνο παίρνει προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα για έκτακτη προσγείωση. 
  • Ο Πύργος Ελέγχου ζητάει από τα άλλα αεροσκάφη να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο της Germanwings μέσω ραδιοφώνου. Καμία απάντηση.
  • Ακούγονται συναγερμοί. Το αεροπλάνο είναι κοντά στο έδαφος και μετά ακούγονται δυνατοί θόρυβοι, που δείχνουν ότι κάποιος προσπαθεί να κλωτσήσει την πόρτα για να μπει μέσα.
  • Ενας θόρυβος ακούγεται ακριβώς πριν την συντριβή. Πιθανότα το αεροπλάνο προσκρούει κάπου, πριν συντριβεί στην βουνοπλαγιά.
  • Ο Πύργος Ελέγχου δεν έλαβε κάποιο μήνυμα ανησυχίας. Ο συγκυβερνήτης δεν απάντησε ποτέ.
Το σενάριο της κατάθλιψης
Την ίδια ώρα το σενάριο πως ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη έχει αρχίσει και έρχεται στο προσκήνιο.
Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.

Η ολιγόμηνη άδεια και η μαρτυρία-κλειδί
Το στοιχείο που ήλθε στο φως της δημοσιότητας το απόγευμα της Πέμπτης είναι πως ο Andreas Lubitz είχε πάρει ολιγόμηνη άδεια και σταμάτησε να εργάζεται στην εταιρεία προτού επανέλθει και αναλάβει θέση πιλότου.
Η εταιρεία δεν σχολίασε περαιτέρω την είδηση αυτή παρά μόνο ανέφερε ότι είναι κάτι που το κάνουν πολλοί πιλότοι.

Ωστόσο, μια φίλη του Lubitz δήλωσε ότι, το 2008, είχε αναγκαστεί να φύγει για μερικούς μήνες από τη δουλειά εξαιτίας ψυχολογικών προβλημάτων, με την ίδια να επιβεβαιώνει ότι είχε κατάθλιψη.

Μάλιστα, ο Andreas Lubitz, όταν επέστρεψε στην εταιρεία έπρεπε να περάσει ξανά ορισμένα στάδια της εκπαίδευσης για να μπορέσει να μπει σε πιλοτήριο.

Η αποκάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί, καθώς, παρά το γεγονός ότι η Lufthansa αναφέρει ότι ο πιλότος ήταν 100% έτοιμος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μια εταιρεία δίνει την άδεια σε έναν υπάλληλο να πιλοτάρει αεροπλάνο ενώ έχει ιστορικό ψυχολογικών προβλημάτων.

Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκαλεί και η παραδοχή της εταιρείας πως οι πιλότοι της δεν υποβάλλονται συχνά σε ψυχολογικά τεστ. Οι υποψήφιοι πιλότοι περνούν ένα σκληρό ψυχολογικό τεστ πριν από την πρόσληψή τους, ωστόσο, στη συνέχεια δεν κρίνεται απαραίτητο να επαναληφθεί αυτή η κρίσιμη διαδικασία.

Αν αυτοκτόνησε ο πιλότος, οι αποζημιώσεις στους συγγενείς θα είναι μικρότερες

Η εταιρεία Germanwings είναι αναγκασμένη γρήγορα να αποζημιώσει τις οικογένειες των θυμάτων που είχαν αποβιβαστεί στο μοιραίο αεροπλάνο που συνετρίβη στις Αλπεις.

Καταρχήν ήταν το σοκ της είδησης. Στη συνέχεια η συγκίνηση που μεταδόθηκε από τις τηλεοράσεις όλου του κόσμου, όταν οι οικογένειες των θυμάτων έφτασαν στο αεροδρόμιο για να αναζητήσουν πληροφορίες και να πάρουν απαντήσεις. Και τέλος, ο θυμός, όταν οι οικογένειες άκουσαν για την αυτοκτονία του συγκυβερνήτη που περιπλέκει το θέμα των αποζημιώσεων.
Το θέμα είναι ταμπού γιατί θέτει το θέμα της αξίας μιας ανθρώπινης ζωής. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αποδίδουν μια προκαταβολή εντός 15 ημερών σε όσους τη δικαιούνται, από τη στιγμή που τα θύματα έχουν ταυτοποιηθεί. Σύμφωνα με τη Συνθήκη του Μόντρεαλ του 1999, η οποία υπογράφηκε από 110 χώρες, εκ των οποίων η Γερμανία και η Γαλλία, η προκατοβολή στις οικογένειες δεν μπορεί να είναι κατώτερη από 18.000 ευρώ.

Η εταιρεία είναι αυτόματα υπεύθυνη

Ο αερομεταφορέας θεωρείται ο πρώτος υπεύθυνος όταν υπάρχει δυστύχημα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, ακόμη κι αν δεν έχει κάνει κανένα λάθος. Η ευθύνη του αερομεταφορέα εκτιμάται ως 127.000 ευρώ ανά επιβάτη στο πλαίσιο μιας διεθνούς πτήσης. Αν οι αποζημιώσεις ξεπερνούν αυτό το πλαφόν, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί ότι είναι δική της ευθύνη και να μη δεχθεί να πληρώσει τις επιπλέον αποζημιώσεις αν φέρει αποδείξεις ότι το δυστύχημα δεν προκλήθηκε από δική της αμέλεια ή ότι οφείλεται αποκλειστικά σε κάποιον τρίτο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας για τα αίτια της πτώσης του Airbus θα είναι κατά συνέπεια καθοριστικά για τις ασφαλιστικές εταιρείες της Germanwings αλλά και για την ίδια την Airbus.
Αν ισχύσει η άποψη ότι ο συγκυβερνήτης αυτοκτόνησε οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να αθωώσουν την εταιρεία-πελάτη τους και να μειώσουν κατά πολύ τις αποζημιώσεις. Εκτός και αν η Germanwings επιθυμεί να διατηρήσει την εικόνα της και δεχθεί να αποζημιώσει καθόλοκληρίαν τα θύματα.

Πώς υπολογίζεται η αποζημίωση

Για να υπολογιστεί η αποζημίωση σε μια τέτοια περίπτωση, λαμβάνονται υπόψιν δύο παράγοντες. Ο ηθικός καταρχήν, ο οποίος θα εκτιμηθεί από τους ειδικούς. Αυτός εκτιμάται ανάλογα με το βαθμό συγγένειας με το θύμα. Στη Γαλλία, υπάρχουν ποσοστά γι’αυτό. Για παράδειγμα, ο παράγοντας ηθικής αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας συζύγου εκτιμάται στα 20.000-30.000 ευρώ. Αλλά αυτά τα ποσοστά μεγαλώνουν όταν ο θάνατος επήλθε βίαια ή σε εξαιρετικές συνθήκες, όπως στην περίπτωση του Airbus.
Υπάρχει και η αποζημίωση επί του οικονομικού. Για να υπολογιστεί λαμβάνονται υπόψιν οι οικονομικές απώλειες που προκύπτουν και τα κέρδη που θα υπήρχαν αν το άτομο ζούσε.