15 Φεβρουαρίου 2017

Δώστε την Ακρόπολη στον Gucci ρε γελοίοι αριστεροί-1951: Οταν ο Christian Dior έκανε φωτογράφιση με τα μοντέλα του στην Ακρόπολη [εικόνες]

Η αρνητική απόφαση του ΚΑΣ στο αίτημα του οίκου Gucci να παρουσιάσει την κολεξιόν του 2017 στην Ακρόπολη ήταν αναμενόμενη, αφού αυτοί οι αρτηριοσκληρωτικοί γραφειοκράτες τρέφονται (σαν τα βαμπίρ) από μια αρρωστημένη αρχαιολαγνεία.

Κολλημένοι σαν την τσίχλα στον επαρχιωτισμό του Καρκαβίτσα, αισθάνονται θεματοφύλακες ενός κόσμου που δεν μεταβάλλεται, δεν εξελίσσεται και φυσικά αντιμετωπίζει εχθρικά την ίδια τη ζωή.

Συγχέουν την ηθική με την αισθητική, τον ζωντανό κόσμο με τη θανατίλα των μουσείων και αντιλαμβάνονται τον πολιτισμό σαν ένα κώδικα μυστικό και ερμητικά κλειστό σε ό,τι τον βγάζει από την ασφάλεια των βεβαιοτήτων τους.

Το πρόβλημα, φυσικά, δεν είναι ο σκοταδισμός του ΚΑΣ, αλλά η αναπηρία της πολιτείας και του υπουργείου Πολιτισμού να ανοίξουν τα μουσεία στην ίδια τη ζωή, αντί να τα κρατούν ερμητικά κλειστά στο σκοτάδι και στα στερεότυπα των ελληνοτσολιάδων.

Η παρουσίαση της κολεξιόν του οίκου Gucci θα έδινε στα αρχαία αυτά μνημεία μια ανάσα ζωής, δίνοντας υπεραξία σε μία χώρα που βυθίζεται καθημερινά στον απομονωτισμό του αναδελφισμού.

Αν και πολύ αμφιβάλλω αν η Κονιόρδου είναι σε θέση να αντιληφθεί τη γελοιότητα της απόφασης του ΚΑΣ, ίσως θα έπρεπε ο ίδιος ο Τσίπρας να επιδείξει θάρρος και να δώσει την άδεια να γίνει αυτή η εκδήλωση.

Τα μουσεία, η κληρονομιά της χώρας (που δεν μας ανήκουν με τη στενή έννοια του όρου) δεν κινδυνεύουν από την ίδια τη ζωή, αλλά από τους «ζωντανούς-νεκρούς» γραφειοκράτες που τα διαχειρίζονται.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
iefimerida.gr

1951: Οταν ο Christian Dior έκανε φωτογράφιση με τα μοντέλα του στην Ακρόπολη

Το 1951 ο φωτογράφος του γαλλικού περιοδικού Paris Match, Jean Pierre Pedrazzini, ταξίδεψε στην Αθήνα συντροφιά με μερικά από τα ωραιότερα μοντέλα του διάσημου οίκου Υψηλής Ραπτικής Christian Dior.

Ο σχεδιαστής ήθελε να φωτογραφίσει τη νέα συλλογή του στην Ακρόπολη και τα μοντέλα πόζαραν στο Ερέχθειο στα πόδια των Καρυάτιδων.


Εξαιρετική ομορφιά, σπουδαία αισθητική διακρίνουν αυτή τη φωτογράφιση μόδας του 1951 στον βράχο της Ακρόπολης.

H φωτογραφία εκπλήσσει με την σχεδόν εικαστική της αξία και βέβαια γεννά και πάλι ερωτήματα και αντιπαραθέσεις σχετικά με τη χρήση της Ακρόπολης και σημαντικών αρχαιολογικών τόπων και μουσείων για θέματα εμπορικής χρήσης που όμως ταυτόχρονα προβάλλουν μοναδικά στοιχεία της ελληνικότητας.


Η γυμνή χορεύτρια

Είχαν προηγηθεί οι φωτογραφίες του διάσημου φωτογράφου Nelly με την διάσημη χορεύτρια της Opera Comique Mona Paeva να χορεύει γυμνή στην Ακρόπολη.
Οι αβαν γκαρντ φωτογραφίες του με την γυμνή Mona Paeva στον Παρθενώνα που δημοσιεύτηκαν στο γαλλικό περιοδικό Illustration de Paris προκάλεσαν ένα μίνι σκάνδαλο στην μικρή τότε πόλη των Αθηνών. Την φωτογράφιση του Nelly υπερασπίστηκε τότε ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Παύλος Νιρβάνας από τις στήλες της εφημερίδας Ελεύθερο Βήμα, τον Μάιο του 1929.