11 Ιουνίου 2017

Τα μυστικά του ουκρανικού πλοίου με τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ στα Χανιά

Ο εντοπισμός φορτίου 10 εκατ. πακέτων τσιγάρων, πολλά από τα οποία φέρουν σήμανση της καπνοβιομηχανίας ΣΕΚΑΠ του Ιβάν Σαββίδη, στα αμπάρια ουκρανικού αλιευτικού πλοίου, έχει προκαλέσει την κινητοποίηση των ελληνικών τελωνειακών και εισαγγελικών αρχών.


Την υπόθεση αποκάλυψε η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και αφορά πλοίο το οποίο είναι ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας στα Χανιά εδώ και 7 μήνες. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η υπόθεση απασχολεί την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων, και βρίσκεται σε εξέλιξη προανακριτική έρευνα για να διαπιστωθεί η νομιμότητα του φορτίου και ο πραγματικός αποδέκτης του.

Σε επικοινωνία της εφημερίδας με το γραφείο Τύπου του Ιβάν Σαββίδη για την υπόθεση, συνεργάτης του επιχειρηματία επεσήμανε: «Προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές για υπόθεση φορτίου λαθραίων τσιγάρων τα οποία φέρουν την επωνυμία της ΣΕΚΑΠ. Σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση η ΣΕΚΑΠ λειτουργεί με συνέπεια και αντανακλαστικά, διευκολύνοντας τις διαδικασίες των αρχών, όπως είναι η ρητή εντολή του Ιβάν Σαββίδη από την πρώτη ημέρα».

Από τα παράδοξα της υπόθεσης, σύμφωνα με ανώτερα στελέχη των τελωνειακών αρχών τα οποία επικαλείται το «Πρώτο Θέμα» είναι ότι σε ανάλογες περιπτώσεις η δέσμευση των ύποπτων φορτίων διαρκεί συνήθως 10-20 μέρες, ώσπου να κλείσει η δικογραφία. Ομως, στη συγκεκριμένη υπόθεση έχουν περάσει επτά μήνες και κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η εξέλιξη.

Πριν από περίπου 1,5 μήνα κι ενώ το πλοίο φέρεται να ήταν έτοιμο προς αναχώρηση, δόθηκε εντολή από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων προς τις λιμενικές αρχές να απαγορευτεί ο απόπλους του. Αμέσως μετά, με εισαγγελική εντολή, πήγαν στο λιμάνι κλιμάκιο του Τελωνείου που, με τη βοήθεια λιμενικών, ξεφόρτωσαν το πλοίο και καταμέτρησαν το εμπόρευμα. Στη συνέχεια το εμπόρευμα τοποθετήθηκε ξανά στο αμπάρι και σφραγίστηκε από τις τελωνειακές αρχές.

Το ουκρανικό πλοίο, σύμφωνα με τα όσα είχε πει αρχικά ο κυβερνήτης του, εκτελούσε δρομολόγιο από το Μαυροβούνιο στον Λίβανο, όταν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, καθώς έπλεε ακυβέρνητο σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης, λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης. Στην επιχείρηση διάσωσης δεν μετείχε ελληνικό πλοίο, αλλά το ρωσικό πολεμικό «Αντιναύαρχος Kulakov», το οποίο έπλεε στην περιοχή, σύμφωνα με ανακοίνωση του ρωσικού υπουργείου Αμυνας, κάτι που όμως δεν αναφερόταν στην ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας για το συμβάν.