29 Νοεμβρίου 2017

ΟΣΑ (ΔΕΝ) ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΣΑΟΥΔΙΚΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ

Σε συνέχεια της πολύβουης και πιθανόν «ύποπτης» υπόθεσης, «διακρατικής» συμφωνίας μεταξύ της χώρας μας και της Σαουδικής Αραβίας, θα σας παρουσιάσουμε με απλό τρόπο την σημαντικότητα των εγγράφων και της διαδικασίας, την οποία ορίζει η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία χωρίς καμία αναφορά σε πρόσωπα, καταστάσεις και πολιτικές διαμάχες.

Θα εστιάσουμε ουσιαστικά στο τελευταίο επίσημο έγγραφο του ΥΕΘΑ, το οποίο παρουσιάστηκε από τον ίδιο τον ΥΠΑΜ και στο οποίο αναφέρεται η επίμαχη εταιρεία «Olympic Industries SA» ως «EXPORTING ENTITY». Η εξαγωγή συμπερασμάτων θα επέλθει σχεδόν αβίαστα τόσο από την περιγραφή και διαδικασία της εξαγωγής όσο και από τα «λάθη» που εμφανίζει το υπόψη έγγραφο.


Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σε μια διακρατική συμφωνία, ειδικά όταν αυτή (δια)πραγματεύεται την πώληση στρατιωτικού εξοπλισμού (εν προκειμένω πυρομαχικών) μπορεί μεταξύ του εξαγωγέα –πωλητή και εισαγωγέα – παραλήπτη να «παρεμβάλλεται» κι ένας επίσημα εξουσιοδοτημένος παραλήπτης (consignee – exporting entity), ο οποίος όμως σε καμία περίπτωση ΔΕΝ μπορεί να είναι μεσάζοντας (broker) διότι απαγορεύεται ρητά από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΣ ΠΑΡΑΛΗΠΤΗΣ Ή ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΣ «EXPORTING ENTITY»

Τις απαντήσεις στο υπόψη ερώτημα συνοδεύουν μια πληθώρα ερωτημάτων τα οποία έχουμε ήδη διατυπώσει και δεν θα επαναλάβουμε. Θα επιχειρηματολογήσουμε στο Πιστοποιητικό Τελικού Χρήστη (End User Certificate), το οποίο δημοσιεύτηκε και η πηγή του (ΥΠΑΜ) δεν αμφισβητείται εστιάζοντας στην πληρότητα και συνεπώς στην εγκυρότητά του.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΙ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΕΛΙΚΟΥ ΧΡΗΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ;

Σύμφωνα με την νομοθεσία ο παραλήπτης (ΦΕΚ 746/14 Μαρτίου 2012) και στην περίπτωση μας η Σαουδική Αραβία, δια του επισήμου εκπροσώπου της, όφειλε να ζητήσει ή να του δοθεί το επίσημο υπόδειγμα (ΠΤΣ) προκειμένου να συμπληρωθεί και υπογραφεί από τον αρμόδια εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του Υπ. Αμυνας του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας στην Ελλάδα (εφόσον υπάρχει) αλλά και Αξιωματικό του ίδιου του Υπ. Άμυνας της παραλήπτριας χώρας.


ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ;
Αφού έχει προηγηθεί η συμφωνία και έχει προχωρήσει η επικύρωση της σύμβασης ή συμφωνίας ή παραγγελίας (CONTRACT No/AGREEMENT No/PURCHASE ORDER Nο), της οποίας τα στοιχεία είναι απαραίτητα, απαιτείται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ η έκδοση και συνυπογραφή από τους εμπλεκόμενους του υπόψη πιστοποιητικού.

Ο παραλήπτης (Υπ. Αμυνας του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας) λαμβάνει το υπόψη υπόδειγμα και αφού το συμπληρώσει το υποβάλλει στον εξαγωγέα (ΥΕΘΑ) προκειμένου αφενός να διαπιστώσει την αυθεντικότητα και αφετέρου να τηρήσει τις νομικές δεσμεύσεις της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο πλαίσιο μη εκτροπής (diversion) σε «ανεπιθύμητους» χρήστες ή σκοπούς των προς πώληση αγαθών.

Αντι αυτού όμως έχουμε ένα πιστοποιητικό κακογραμμένο και ελλιπές, μη επικυρωμένο από τις επίσημες αρχές του κράτους – τελικού χρήστη προδιαθέτοντας τον παραλήπτη να αντιληφθεί ότι υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα στην διαδικασία.

ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΣΕ ΥΠΟΨΙΕΣ:

– Πρώτα και κύρια το πιστοποιητικό που χρησιμοποιείται δεν είναι του ελληνικού ΥΠΑΜ όπως και θα έπρεπε κατά τα συνήθη.

– Δεν αναγράφεται πουθενά ο αριθμός της σύμβασης ή συμφωνίας ή παραγγελίας (CONTRACT No/AGREEMENT No/PURCHASE ORDER Nο)

– Δεν υπάρχουν λεπτομερή στοιχεία του επίσημου εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου στην χώρα μας. Συγκεκριμένα πρέπει να αναφέρονται τουλάχιστον εκτός του ονόματος της εταιρείας, η πλήρη φυσική διεύθυνση, η διεύθυνση στο διαδίκτυο και στοιχεία επικοινωνίας.

– Δεν αναφέρεται πουθενά η τιμή της σύμβασης

– Υπάρχουν σοβαρότατα λάθη στο αγγλικό κείμενο, ανεπίτρεπτα για ένα επίσημο διακρατικό έγγραφο. Συγκεκριμένα αναγράφεται: «of the Government of the Government of the Greece”

Να επισημάνουμε ότι το πλήρες κείμενο που απαιτεί η ελληνική πλευρά είναι:

CERTIFICATION OF FOREIGN GOVERNMENT

«We certify that we will not authorize the re-export re-sale, lending, giving or transmission to any third party of the goods/data specified in section 5 including related specific supplies spare parts or tools delivered within the scope of after sales services in addition to the related documentation end-user manuals without the prior written approval of the HELLENIC REPUBLIC or other disposition of the goods/data authorized in item 5 outside the country in item 3 without prior written approval of the HELLENIC REPUBLIC.»

– Δεν υπάρχει σε κανένα σημείο η ημερομηνία υπογραφής, η οποία θεωρείται ένα από τα βασικά σημεία υποψίας εκτροπής ή αμφισβήτησης του εγγράφου διότι ένα «ανοιχτό» ΠΤΧ μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και τέλος

– Δεν υπάρχει η επικυρωμένη επίσημη σφραγίδα του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, αντι αυτού υπάρχει η σφραγίδα επικύρωσης με το χαρτόσημο της χώρας.


Σε κάθε περίπτωση το υπόψη έγγραφο θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας (casy study) στους διεθνούς οργανισμούς, τους οποίους συμμετέχει η χώρα μας για την αποτροπή και πρόληψη εκτροπής πολεμικού υλικού σε εμπόλεμες ζώνες ή περιοχές σε καθεστώς εμπάργκο και όχι να προβάλλεται από προσωπικούς επίσημους λογαρισμούς κοινωνικών δικτύων ως αποδεικτικό γνησιότητας μιας υπόθεσης, της οποίας ειδικά εμάς το οικονομικό και πολιτικό παρασκήνιο μπροστά στο ηθικό (βουβή γενοκτονία της ΥΕΜΕΝΗΣ) ωχριά.

Σε αυτή τη γενοκτονία, την οποία τα ΜΜΕ τόσο επιδεικτικά αγνοούν, αφιερώνουμε το παρόν και ευχαριστούμε τον (υπό διωγμό) Ταξίαρχο που μας έδωσε την ευκαιρία εκτελώντας με ευσυνειδησία τα καθήκοντά του και τηρώντας τις διαδικασίες να αναθαρρήσουμε ότι κάτι μπορεί να αλλάξει …