14 Δεκεμβρίου 2017

Τ'Α ΚΟΥΝΕ ΟΙ ΣΥΡΙΖΑίοι ΚΑΙ ΚΑ@ΛΩΝΟΥΝ! Θύματα βασανιστηρίων από το καθεστώς Μαδούρο: «Με βίασαν, μου έκαναν ηλεκτροσόκ, με μαστίγωσαν» [εικόνες]

Τα σκληρά βασανιστήρια που υπέστησαν από το καθεστώς του Νικολάς Μαδούρο στη Βενεζουέλα περιγράφουν στο iefimerida δυο από τα εκατοντάδες θύματα του.

Το iefimerida συνάντησε την Ιβάν Ετσεναγκούσια και τον Χουάν Μανουέλ Καράσκο στο Στρασβούργο, όπου βρέθηκαν για να μιλήσουν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την οδυνηρή εμπειρία που έζησαν στα κρατητήρια της αστυνομίας στη Βενεζουέλα, το «Γκουαντάναμο του Μαδούρο», όπως πολλοί τα αποκαλούν. Τα θύματα του βασανισμού ξέσπασαν σε λυγμούς. Η αφήγηση τους στο iefimerida συγκλονίζει.

«Υπέστην σκληρά βασανιστήρια στις 16 Απριλίου του 2014 στην περιφέρεια Λάρα. Με έδεσαν σε ένα ξύλο όπου με μαστίγωσαν. Μου έκαναν ηλεκτροσόκ, ήμουν εκεί για περισσότερες από 2 ώρες. Μετά με πέταξαν μέσα σε ένα παγωμένο δωμάτιο και μου έριχναν παγωμένο νερό και με χτυπούσαν σε διάφορα σημεία του σώματος μου, στο κεφάλι, στα πόδια και προσπάθησαν να με βιάσουν τρεις φορές, αυτές τις τρεις μέρες που έμειναν εκεί», αφηγείται η Ιβάν στο iefimerida.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει ΜΚΟ στη Βενεζουέλα, μόνο τα τελευταία 3 χρόνια, κατά την διακυβέρνηση του Νικολάς Μαδούρο, περίπου 900 άνθρωποι έχουν υποστεί βασανιστήρια. Οι περισσότεροι από αυτούς βασανίστηκαν μόνο και μόνο επειδή συμμετείχαν σε διαδηλώσεις της αντιπολίτευσης.


Η Ιβάν Ετσεναγκούσια μιλώντας για τον βασανισμό της ξεσπά σε λυγμούς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

«Μου έκαναν ηλεκτροσόκ – με μαστίγωσαν»
H Ιβάν μας εξηγεί πως έφθασε να γίνει ένα από τα εκατοντάδες θύματα βασανισμού του καθεστώτος Μαδούρο. «Εγώ βρισκόμουν στη λεωφόρο Βενεζουέλα διαδηλώνοντας ειρηνικά. Λιγα λεπτά μετά με συνέλαβαν αυθαίρετα και με έβαλαν σε ένα φορτηγάκι, συνολικά 76 άτομα μας μοίρασαν σε δυο φορτηγάκια. Ενώ βρισκόμασταν μέσα μας έριξαν τρια δακρυγόνα ανοίγοντας μας μόνο ένα μικρό παραθυράκι για να μπορούσε ίσα ίσα να αναπνέουμε και μας μετέφεραν στο αστυνομικό Τμήμα. Μας έβαλαν να στεκόμαστε όρθιοι για 10 ώρες. Αν κάποιος από εμάς έπεφτε κάτω μας χτυπούσαν. Μας χτυπούσαν στο σβέρκο, εγώ ακόμη έχω πρόβλημα».

- Οι υπαίτιοι πλήρωσαν για αυτό;

«Όχι. Ο στρατηγός Κεροσίλβα, που διέταξε τον βασανισμό μου, αυτή τη στιγμή βρίσκεται στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στο Μαϊάμι ζητώντας πολιτικό άσυλο. Δεν ξέρω αν θα του δοθεί. Έμαθα ότι παριστάνει το θύμα βασανιστηρίων!

Στη συνέχεια εγώ βγήκα με περιοριστικούς όρους. Έπρεπε κάθε 15 μέρες να εμφανίζομαι στο αστυνομικό τμήμα. Έπειτα υπέστην διώξεις επειδή δημιούργησα μια οργάνωση για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ένας στρατιωτικός –λιγότερο κακός- με βοήθησε και μου είπε ότι έχω λίγο χρόνο για να εγκαταλείψω τη Βενεζουέλα. Έφυγα από τη χώρα μου και έφθασα στην Κολομβία όπου μου έδωσαν πολιτικό άσυλο. Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας έφθασε μέχρι την Κολομβία για να με απειλήσει. Αναγκάστηκα να φύγω και από την Μπογκοτά, εγκαταλείποντας τη δουλειά μου και έφθασα στο Βέλγιο. Στο Βέλγιο με συνέλαβαν και έμεινα κρατούμενη 22 μέρες οπότε μου έδωσαν πολιτικό άσυλο», καταλήγει η Ιβάν Ετσεναγκούσια από τη Βενεζουέλα.


«Με βίασαν χρησιμοποιώντας ένα όπλο»
Ο Χουάν Μανουέλ Καράσκο συμμετείχε στις διαδηλώσεις της αντιπολίτευσης κατά της κυβέρνησης Μαδούρο τον Φεβρουάριο του 2014. Σε εκείνες τις διαδηλώσεις δολοφονήθηκαν 43 άνθρωποι, ενώ μεταξύ άλλων συνελήφθη και φυλακίστηκε ο ηγέτης της αντιπολίτευσης Λεοπόλδο Λόπες, ένας από τους πιο εμβληματικούς πολιτικούς κρατούμενους στη Βενεζουέλα.

«Εγώ συμμετείχα στις διαδηλώσεις του 2014, τότε που ο Λεοπόλδο Λόπες παραδόθηκε στις Αρχές. Εγώ ήμουν φοιτητής και βγήκα να διαμαρτυρηθώ ειρηνικά όπως όλοι οι Βενεζολάνοι και μας συνέλαβαν στις 13 Φεβρουαρίου του 2014 στις 9 το βράδυ στην περιοχή Βαλένσια» δηλώνει στο iefimerida ο κ. Καράσκο και προσθέτει:

«Ήμουν κρατούμενος για 4 μέρες σε ένα στρατόπεδο. Με χτυπούσαν στο πόδι αφήνοντας μου μέχρι σήμερα πρόβλημα. Στη συνέχεια με βίασαν χρησιμοποιώντας ένα όπλο με το οποίο μόλις είχαν πυροβολήσει για να είναι ζεστή η κάνη. Όλες αυτές τις 4 μέρες με βασάνιζαν συνεχώς. Δεν ντρέπομαι να πω ότι με βίασαν. Ίσως αισθάνομαι πιο δυνατός λέγοντας το, για να μάθει ο κόσμος τι συμβαίνει στη Βενεζουέλα».

- Τι έμεινε από αυτή την δραματική εμπειρία;

«Μου στέρησαν να έχω μια φυσιολογική ζωή. Όμως, έγινα πιο θαρραλέος. Να μη σιωπώ, να βγω μπροστά για να υπερασπιστώ την αλήθεια».



Ο Χουάν Μανουέλ Καράσκο αφηγείται στον συντάκτη του iefimerida Ιάσονα Πιπίνη τα βασανιστήρια που υπέστη στη Βενεζουέλα

Εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας
Εκπρόσωποι ΜΚΟ της Βενεζουέλας εκφράζουν την βεβαιότητα πως αργά ή γρήγορα ο Νικολάς Μαδούρο θα λογοδοτήσει σε διεθνή δικαστήρια, κατηγορούμενος για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Η Πατρίσια Μπετανούρ, συντονίστρια της οργάνωσης VenEuropa μιλώντας σε ευρωβουλευτές και σε δημοσιογράφους στο Στρασβούργο έκανε λόγο για «τρομοκρατία του Κράτους» που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση της Βενεζουέλας. «Ο Μαδούρο βασανίζει ανθρώπους για να διατηρηθεί στην εξουσία», κατήγγειλε. Η κ. Μπετανκούρ ξεκαθαρίζει πως «τα βασανιστήρια είναι πάντα άδικα. Η φυλάκιση μπορεί κάποιες φορές να είναι δικαιολογημένη, αλλά τα βασανιστήρια όχι. Τα βασανιστήρια πάντα είναι άδικα.»

Συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία που έδωσε στο iefimerida η δικηγόρος Ταμάρα Σουχού, που ασχολείται με την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Βενεζουέλα και είναι μέλος της ΜΚΟ Foro Penal Venezolano. Η ίδια έχει καταθέσει αρκετές καταγγελίες βασανιστηρίων στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.

«Τους χτυπούσαν με τέτοιο τρόπο ώστε να τους αφήσουν σημάδια. Την περίοδο του Τσάβες πρόσεχαν ώστε από τα βασανιστήρια ει δυνατόν να μη μείνουν σημάδια στα σώματα τους. Τώρα όμως, επιδιώκουν να τους αφήσουν σημάδια. Τους σπάνε το κρανίο. Υπάρχουν πολλά θύματα με σοβαρά τραύματα στο κεφάλι από χτυπήματα με όπλα. Ένα μεγάλο ποσοστό έχει υποστεί εγκαύματα, άλλους τους κρέμασαν από τα χέρια για ώρες με τέτοιο τρόπο ώστε τα πόδια τους ίσα ίσα να ακουμπάνε στο πάτωμα.

Σε άλλους τους έβαλαν να καταπιούν τη σκόνη από τα δακρυγόνα. Εγώ έχω καταγράψει 7 βιασμούς ανάμεσα στις περιπτώσεις βασανισμών. Άνδρες και γυναίκες. Και η μικρότερη είναι 15 χρονών. Εγώ δεν έχω καμία αμφιβολία ότι στη Βενεζουέλα έχουν διαπραχθεί εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Μια από τις αποδείξεις είναι οι βασανισμοί. Τα θύματα είναι εδώ και είχαν το θάρρος να καταγγείλουν αυτά που υπέστησαν. Αν είναι κάτι που φοβάται το καθεστώς της Βενεζουέλας είναι να δικαστεί από διεθνή δικαστήρια».


iefimerida.gr
ΙΑΣΩΝ ΠΙΠΙΝΗΣ