22 Μαΐου 2020

Πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα ξενοδοχεία - Αναλυτικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Από την ερχόμενη εβδομάδα τίθενται σε ισχύ τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τουριστικές επιχειρήσεις - Αναλυτικά το σχέδιο δράσης - Τι θα ισχύσει εφόσον εμφανιστεί κρούσμα κορωνοϊού – Πώς θα γίνει ο καθαρισμός

Σχέδιο δράσης για την διαχείριση τυχόν κρούσματος, εκπαίδευση προσωπικού και συνεργασία με γιατρό, συστάσεις για το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης είναι μεταξύ των προδιαγραφών που θα ακολουθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις λόγω κορωνοϊού στην επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού.

Με κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Υγείας και Τουρισμού από την ερχόμενη εβδομάδα θα τεθούν σε ισχύ τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών επιχειρήσεων, τα οποία θα πρέπει να εφαρμοστούν από ξενοδόχους και εν γένει οι τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα.

Οι προτεινόμενες ημερομηνίες για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων, είναι, όπως έχει ανακοινωθεί, την 1η Ιουνίου ως προς την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων δωδεκάμηνης λειτουργίας και των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων και στις 15 Ιουνίου για την επαναλειτουργία όλων των υπόλοιπων τουριστικών καταλυμάτων

Με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν αποφασιστεί, μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με τους επιδημιολόγους του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας είναι προαιρετική η χρήση plexiglass στην υποδοχή, συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in -check out (η διάρκεια των οποίων παρατείνεται) αλλά και για πληρωμές, επίσης συνιστάται η διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση.

Στο κομμάτι της εστίασης η λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. θα είναι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο όπως και η λειτουργία των χώρων αναψυχής για τα παιδιά και οι εξωτερικές πισίνες, ενώ για τις εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές «δεν επιτρέπεται η λειτουργία τους».

Για τις αναχωρήσεις, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων είτε δηλαδή του κανονικού καθαρισμού και αναμονής 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή σχολαστικός καθαρισμός - απολύμανση (πχ με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.

Σημειωτέον ότι από την πλευρά τους οι ξενοδόχοι έχουν επανειλημμένα επισημάνει ότι θα πρέπει τα πρωτόκολλα να είναι «ρεαλιστικά και βιώσιμα» και να μην καθιστούν απαγορευτικό το κόστος λειτουργίας των καταλυμάτων.

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας, πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει Πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού.

Αναλυτικά ως προς τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών επιχειρήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Τουρισμού:

Τουριστικά Καταλύματα

Α. Πρωτόκολλο τουριστικών καταλυμάτων
(πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων)

Στα γενικά στοιχεία του πρωτοκόλλου περιλαμβάνεται η ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος). Η ανάπτυξη του σχεδίου δράσης αφορά σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων.

Η ανάπτυξη σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος αφορά σε όλα τα καταλύματα (σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ).

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους.

Το σχέδιο δράσης θα συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις.

Με το σχέδιο δράσης παρουσιάζεται εγγράφως η λήψη μέτρων πρόληψης και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων από το τουριστικό κατάλυμα μέσω πρωτοκόλλων. Ειδικότερα, με το σχέδιο δράσης:

• η διεύθυνση του καταλύματος ορίζει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του και υπευθύνου για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού (πχ. F&B, Housekeeping). Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.

• αποτυπώνεται το γεγονός ότι το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης (πχ. τηλεκπαίδευση, εκπαίδευση από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κτλ). Συνιστάται η μέθοδος e-learning και κρίνεται απαραίτητη η υποχρεωτική παρακολούθηση όλων των εργαζομένων.

• αποτυπώνεται συνεργασία με ιατρό (αναλυτικά στοιχεία συνεργαζόμενου ιατρού), ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.

• αποτυπώνεται ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19 από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.

Σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος

Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.

Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής. Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.

Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.

Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:

α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,
β)του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

Προσωπικό καταλύματος

• Υπεύθυνη δήλωση κάθε μέλους του προσωπικού ότι έχει ενημερωθεί για τα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του. Πλάνο εκπαίδευσης (με τηλεκπαίδευση στο κινητό ή το tablet) έως 15 Ιουλίου ενός ατόμου ανά υπηρεσία (επιμέρους πρωτόκολλο) του καταλύματος, το οποίο θα αναλάβει εν συνεχεία την εκπαίδευση και του λοιπού προσωπικού.

• Η εκπαίδευση σχετίζεται κατ’ ελάχιστον με τα εξής:

- Τις πηγές και τους τρόπους μετάδοσης του ιού
- Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του ξενοδοχείου και των ίδιων των πελατών
- Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωσης ασθένειας από το προσωπικό
-Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας
- Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών
-Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του ιού αναφορικά με επιμελή και τακτικό πλύσιμο χεριών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με τα μάτια, μύτη και στόμα και υγιεινή της αναπνοής
-Διατήρηση αρχείων εκπαίδευσης και τεκμηρίωσης της πρόσληψης για κάθε εργαζόμενο

• Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.

• Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.

• Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.

• Πρέπει να αποκλείεται από την εργασία άτομο με συμπτώματα και να επανέρχεται στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική.

• Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια. Εάν μέλος του προσωπικού ανήκει σε ευπαθή ομάδα, συνιστάται να παραχωρούνται μονόκλινα.

• Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.

• Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.

Αρχείο καταλύματος και βιβλίο συμβάντων

Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Να δίδεται προσοχή στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και να έχουν ενημερωθεί όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας δημόσιας υγείας.
Είναι απαραίτητη η καταγραφή και ενημέρωση του βιβλίου υπηρεσίας και συμβάντων.

Επικοινωνία

• Το κατάλυμα πρέπει να κοινοποιεί τα μέτρα και τις απαιτήσεις του Προγράμματος Δράσης σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς φορείς/συνεργάτες (υπαλλήλους, ενοικιαστές, εργολάβους, προμηθευτές, επισκέπτες και το ευρύ κοινό) και ενδιαφερόμενα μέρη.

• Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out. Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).

Υπηρεσίες καταλυμάτων

❖ Υπηρεσία υποδοχής (reception desk/concierge)

• Το προσωπικό πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.

• Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

• Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19, φαρμακεία κτλ στην περιοχή και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.

• Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.

• Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.

• Το προσωπικό πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο.

• Προαιρετική χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού)

• Στην υποδοχή (reception desk) πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη (σταθερές ή μη συσκευές)

• Συνιστάται η τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής (reception desk)

• Για τη διατήρηση αποστάσεων το κατάλυμα εφαρμόζει κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής (reception desk), προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης /κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση της ουράς με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.

• Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων

• Συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in-check out (πχ mobileconcierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση).

• Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο

• Συνιστάται η ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής (αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις), η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.

• Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.

• Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 11.00 πμ και check in από τις 3.00 μμ). Η μεταβολή αυτή της χρονικής διάρκειας που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check in και check out είναι υποχρεωτική για να διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.

• Απαγόρευση εισόδου στα δωμάτια σε μη διαμένοντες

❖ Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων

• Πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ)

• Ειδικές Οδηγίες για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ).

• Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (πχ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων)

• Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.

• Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών)

• Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)

• Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.

• Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί το σημαντικότερο μέσο πρόληψης

• Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση

• Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).

• Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

• Για τις αναχωρήσεις, δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων:

- κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή

- σχολαστικός καθαρισμός - απολύμανση (πχ με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.

• Συνιστάται η απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)

• Συνιστάται η απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
• Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
• Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
• Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
• Συνιστάται σήμανση με στόχο την πληροφόρηση του πελάτη για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
• Συνιστάται η τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας

Λινοθήκη- πλυντήρια

• Αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής από το προσωπικό που ασχολείται με τη διαλογή ακάθαρτων λινών με χρήση των ενδεδειγμένων ΜΑΠ (ειδικής ποδιάς μιας χρήσης πάνω από τη στολή, γαντιών και μάσκας)

• Τα χρησιμοποιημένα υφάσματα, τα κλινοσκεπάσματα και πετσέτες πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικές, κλειστές, επισημασμένες σακούλες ή σάκους, προκειμένου να μεταφερθούν στους χώρους πλυντηρίων.

• Προσεκτικός διαχωρισμός (σήμανση) περιοχών ακάθαρτων και καθαρών λινών

• Τα καρότσια για την μεταφορά των κλειστών σάκων με τα λινά θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση.

• Πρέπει να δίνονται οδηγίες για το πλύσιμο τους σε ζεστούς κύκλους (70oC ή περισσότερο) με τα συνήθη απορρυπαντικά.

• Σε περίπτωση που η υπηρεσία καθαρισμού του ιματισμού παρέχεται από εξωτερικό συνεργάτη θα πρέπει να ελέγχεται ότι τηρούνται όλα τα απαιτούμενα μέτρα και ότι παραδίδονται με τον κατάλληλο τρόπο

• Κατά την αποθήκευση των καθαρών ειδών ιματισμού θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για τη διατήρηση αυτών σε καλή και καθαρή κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για τη μεταφορά του ιματισμού στους χώρους χρήσης (δωμάτια, εστιατόρια κ.λπ.)

❖ Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

Παρασκευαστήρια/κουζίνα:

• Τήρηση HACCP

• Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο προσωπικό και πάντα φορώντας γάντια και μάσκα.

• Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να λαμβάνεται για την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.

• Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία. Σε περίπτωση που αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί, θα πρέπει να παρέχονται στον επισκέπτη κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας, που θα υπάρχουν διαθέσιμα στην είσοδο της κουζίνας.

Στην εστίαση, προβλέπεται η λειτουργία του εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

❖ Χώροι αναψυχής για παιδιά

Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

❖ Υπηρεσίες ατομικών περιποιήσεων, spa και κοινόχρηστων εγκαταστάσεων

Λειτουργία χώρων σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

❖ Πόσιμο νερό -Δίκτυο ύδρευσης/αποχέτευσης

• Τα καταλύματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας «Προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον κορωνοϊό SARS-COV-2 στα συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης»
• Στην περίπτωση που τα τουριστικά καταλύματα παρέμειναν εκτός λειτουργίας για πάνω από ένα μήνα, κατά την επαναλειτουργία τους πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που περιγράφονται στην οδηγία: «ESGLI Guidance for managing Legionella in building water systems during the COVID-19 pandemic».

Δίκτυο αποχέτευσης

• Συνιστάται η χρήση τυπικών και καλά αεριζόμενων σωληνώσεων, όπως φρεάτια με οσμοπαγίδες και βαλβίδες αντεπιστροφής σε κρουνούς και ψεκαστήρες.
• Οι οσμοπαγίδες (σιφώνια) θα πρέπει να λειτουργούν σωστά και συνεχώς. Θα πρέπει δηλαδή να έχουν πάντα νερό μέσα. Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται ο χώρος για μεγάλο διάστημα θα πρέπει να προστίθεται νερό είτε προσθέτοντας το απευθείας στην οσμοπαγίδες είτε ανοίγοντας/λειτουργώντας τις συνδεδεμένες συσκευές. Αυτό θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με το πόσο γρήγορα εξατμίζεται το νερό από τις οσμοπαγίδες (π.χ. ανά 3 βδομάδες).

❖ Κολυμβητικές δεξαμενές, δεξαμενές υδρομάλαξης/υδροθεραπείας και άλλες εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής

Λειτουργία σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

• Εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές: Δεν επιτρέπεται η λειτουργία των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών

• Χλωρίωση: σωστή λειτουργία και συντήρηση συστημάτων χλωρίωσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05 και εγκύκλιο για την «Πρόληψη της νόσου των λεγεωναρίων»). Συστήνεται, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ (Guidelines for safe recreational water environments - Volume 2 - Swimming pools and similar environments), η τιμή του υπολειμματικού χλωρίου στο νερό της δεξαμενής να είναι 1-3 mg/L για τις κολυμβητικές δεξαμενές και έως 5 mg/L για τις δεξαμενές υδρομάλαξης. Χειρωνακτικός έλεγχος (ή χρήση αναλυτή αλογόνου με καταγραφικό χαρτιού) επιπέδων χλωρίου κάθε 4 ώρες για τις κολυμβητικές δεξαμενές και κάθε μία ώρα για τις δεξαμενές υδρομάλαξης και τήρηση αρχείο καταγραφής, εκτός αν υπάρχει αυτόματος αναλυτής αλογόνου και σύστημα παρακολούθησης με σύστημα ειδοποίησης όταν οι τιμές των παραμέτρων είναι εκτός ορίων.

• Ρύθμηση του pH: οι τιμές του pH στο νερό των εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, θα πρέπει να διατηρούνται στα όρια που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05).Τακτική μέτρηση και τήρηση αρχείων καταγραφής pH ανά οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών και τουλάχιστον ανά δύο ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των δεξαμενών υδρομάλαξης και υδροθεραπείας, εφόσον δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα καταγραφής.

• Καθαρισμός και απολύμανση: τήρηση κανόνων καθαρισμού εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, τακτικός καθαρισμός και απολύμανση σύμφωνα με τις οδηγίες ΕΟΔΥ «Προτεινόμενες διαδικασίες για τον καθαρισμό και απολύμανση χώρων φιλοξενίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19».

• Καταιωνιστήρες: οι καταιωνιστήρες (ντους) που εξυπηρετούν τις εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής συνιστάται να διαχωρίζονται με αδιαφανές διαχωριστικό έτσι ώστε να καθίσταται δυνατό το αποτελεσματικό λούσιμο των κολυμβητών πριν να εισέλθουν στη κολυμβητική δεξαμενή. Ισχυρή σύσταση και έμφαση στην ενημέρωση των πελατών με σχετική σήμανση για χρήση των καταιωνιστήρων πριν και μετά τη χρήση της κολυμβητικής δεξαμενής. Συνιστάται να παρέχονται από το κατάλυμα τα απαραίτητα (π.χ. σαπούνι, αφρόλουτρο, κτλ.), καθώς επίσης και υγρό αντισηπτικό κατά την είσοδο στους καταιωνιστήρες.

Στεφανία Σούκη
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Volley League: Σε Final-4 στο ΟΑΚΑ θα κριθεί ο τίτλος

Λίγο πριν το αδιέξοδο, ο Παναθηναϊκός πρότεινε να υπάρξει φάιναλ φορ στο ΟΑΚΑ η πρόταση ψηφίστηκε με 9-1 (αρνητικός ο ΠΑΟΚ) και τελικά η Volley League Ανδρών θα κριθεί στα γήπεδα
`
Την στιγμή που όλα στο ΔΣ της ΕΣΑΠ έδειχναν πως βρίσκονται σε αδιέξοδο και πηγαίναμε από την μία ψηφοφορία στην άλλη, μια πρόταση του Παναθηναϊκού έδωσε την λύση. Οι «πράσινοι» δια μέσω του εκπροσώπου τους Παναγιώτη Μπόμη, πρότειναν να γίνει φάιναλ φορ στην Θεσσαλονίκη αρχικά, προκειμένου να υπάρξει τελικά πρωταθλητής στα γήπεδα και όχι στα χαρτιά.

Με δεδομένο πως υπάρχουν περισσότερες ομάδες από την Αθήνα, η πρόταση άλλαξε για λίγο και έτσι το φάιναλ φορ θα διεξαχθεί στο ΟΑΚΑ. Και λέμε θα διεξαχθεί γιατί η σχετική πρόταση ψηφίστηκε από 9 ομάδες με τον ΠΑΟΚ να είναι η μοναδική που ήταν αρνητική στο θέμα αυτό. Έτσι με 9-1 θα έχουμε πρωταθλητή στην Volley League Ανδρών στα γήπεδα και μένει να δούμε και άλλες λεπτομέρειες για το πότε θα έχουμε τις αναμετρήσεις αυτές.

Στο σημείο αυτό να σας θυμίσουμε πως οι τέσσερις ομάδες του βαθμολογικού πίνακα μέχρι και την διακοπή λόγω κορωνοϊού ήταν οι Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκός και Φοίνικας. Οι Πειραιώτες πρότειναν να περάσει τελικό η ομάδα που θα κάνει δύο νίκες, όπως και ο τίτλος επίσης να κριθεί σε δύο νίκες, κάτι που ακόμα συζητιέται. Ό,τι και να αποφασιστεί τα ζευγάρια θα είναι Ολυμπιακός-Φοίνικας και ΠΑΟΚ-Παναθηναϊκός, ενώ αν όλα πάνε καλά τα ματς θα διεξαχθούν τέλη Ιουνίου.

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Οι κατηγορίες εργαζομένων που μπορούν να υποβάλλουν δήλωση για τα 800 ευρώ

Υπεύθυνη δήλωση μπορούν να υποβάλλουν και εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν τεθεί σε αναστολή, και δεν υπέβαλαν υπεύθυνες δηλώσεις εντός των καθορισμένων προθεσμιών

Νέο αναλυτικό χρονοδιάγραμμα δηλώσεων δόθηκε στην «Εργάνη» για επιχειρήσεις και εργαζόμενους, όπως ανακοινώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας.

Οι ειδικές κατηγορίες καλλιτεχνών αθλητών κλπ. που προστέθηκαν πρόσφατα με τροποποιητική ΚΥΑ στους δικαιούχους της ειδικής αποζημίωσης των 800 ευρώ, μπορούν να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις για τα 800 ευρώ έως την επόμενη Κυριακή 31η Μαΐου.

Υπεύθυνη δήλωση μπορούν να υποβάλλουν και εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν τεθεί σε αναστολή, και δεν υπέβαλαν υπεύθυνες δηλώσεις εντός των καθορισμένων προθεσμιών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση :

Επιχειρήσεις - Εργοδότες

Από σήμερα Παρασκευή 22/5/2020 και έως την επόμενη Κυριακή 31/5/2020 οι επιχειρήσεις-εργοδότες που δεν θα επαναλειτουργήσουν με εντολή δημόσιας αρχής κατά τον μήνα Μάιο 2020, σύμφωνα με το υποκεφάλαιο Α. της αριθμ. οικ. 17788/346/8-5-2020 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄1779) υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις για παρατάσεις αναστολής συμβάσεων εργασίας.

Δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις συνεχίζουν να τελούν σε αναστολή, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού ΙΒΑΝ ή στοιχείων μίσθωσης κύριας κατοικίας τους (άρθρο 4 του υποκεφαλαίου Α.1 της ανωτέρω ΚΥΑ).

Από σήμερα Παρασκευή 22/5/2020 και έως την Πέμπτη 28/5/2020 οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις για αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων τους, που αφορούν την περίοδο Μαρτίου – Απριλίου 2020, μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις επιχειρήσεων:

Για όσες προέβησαν σε αναδρομική τροποποίηση κύριου ενεργού ΚΑΔ βάσει σχετικής λίστας που έχει αποστείλει η ΑΑΔΕ.
Για όσες έχουν κύριο κωδικό δραστηριότητας ΚΑΔ 86.10 «Νοσοκομειακές δραστηριότητες» βάσει σχετικής λίστας που έχει αποστείλει η ΑΑΔΕ.

Εργαζόμενοι

Από σήμερα Παρασκευή 22/5/2020 και έως την Δευτέρα 1/6/2020 οι κατωτέρω εργαζόμενοι μπορούν να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις (αρχικές και ορθές επαναλήψεις):

Εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους συνεχίζουν να τελούν σε αναστολή κατά το μήνα Μάιο και μόνο γι αυτούς που επιθυμούν να αλλάξουν τα στοιχεία ΙΒΑΝ ή / και τα στοιχεία του μισθώματος κύριας κατοικίας (άρθρο 4 του υποκεφαλαίου Α.1. της αριθμ. οικ. 17788/346/8-5-2020 ΚΥΑ).

Εργαζόμενοι, για τους οποίους υποβάλλονται για πρώτη φορά υπεύθυνες δηλώσεις για την αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους από επιχειρήσεις - εργοδότες που προέβησαν σε αναδρομική τροποποίηση κύριου ενεργού ΚΑΔ ή έχουν κύριο κωδικό δραστηριότητας ΚΑΔ 86.10 «Νοσοκομειακές δραστηριότητες»

Εργαζόμενοι, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους έχουν τεθεί σε αναστολή, και δεν υπέβαλαν υπεύθυνες δηλώσεις εντός των καθορισμένων προθεσμιών.

Εργαζόμενοι, για τους οποίους, ενώ έχουν υποβάλει υπεύθυνη δήλωση για την αναστολή των συμβάσεων εργασίας τους, δεν κατέστη δυνατή η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού στον δηλωθέντα τραπεζικό λογαριασμό καθόσον αυτός απορρίφθηκε από την εταιρεία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ ΑΕ), συνεπώς θα μπορέσουν να δηλώσουν νέο τραπεζικό λογαριασμό.

Οι παράλληλα απασχολούμενοι

Από σήμερα Παρασκευή 22/5/2020 και έως την Κυριακή 31/5/2020 μπορούν να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις οι εργαζόμενοι για τους οποίους έχει υποβληθεί τουλάχιστον μία υπεύθυνη δήλωση εργοδότη που τους θέτει σε αναστολή αλλά έχουν και άλλες ενεργές θέσεις εργασίας για τις οποίες οι εργαζόμενοι δεν έχουν δηλωθεί σε αναστολή, των οποίων όμως οι δηλωμένες στο ΠΣ Εργάνη εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης αθροιστικά δεν ξεπερνούν το 50% των συνολικών εβδομαδιαίων ωρών εργασίας για όλες τις ενεργές θέσεις εργασίας.

Ειδικές κατηγορίες εργαζομένων

Οι ειδικές κατηγορίες καλλιτεχνών αθλητών κλπ. που προστέθηκαν πρόσφατα με τροποποιητική ΚΥΑ στους δικαιούχους της ειδικής αποζημίωσης των 800 ευρώ, μπορούν να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις στην Εργάνη για τα 800 ευρώ έως την επόμενη Κυριακή 31η Μαΐου. Υπενθυμίζετα πως οι ειδικές αυτές κατηγορίες εργαζομένων είναι :

1. Εργαζόμενοι καλλιτέχνες, δημιουργοί και επαγγελματίες της Τέχνης και του Πολιτισμού με επαγγέλματα βάσει της στατιστικής ταξινόμησης των επαγγελμάτων (ΣΤΕΠ92) που καταγράφονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Εργάνη οι οποίοι απασχολήθηκαν :

Με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου με συμβατικό χρόνο λήξης από 15.2.2020 ως 20.3.2020 που είτε έληξαν πρόωρα ή έληξαν αφού παρήλθε ο συμφωνημένος χρόνος σε επιχειρήσεις που υπάγονται σε έναν από τους ΚΑΔ : 90.01 (Τέχνες του θεάματος), 90.02 (Υποστηρικτικές δραστηριότητες για τις τέχνες του θεάματος), 90.03 (Καλλιτεχνική δημιουργία), 90.04 (Εκμετάλλευση αιθουσών θεαμάτων και συναφείς δραστηριότητες) 58.11 (έκδοση βιβλίων), 59.11 (δραστηριότητες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων), 59.12 (δραστηριότητες συνοδευτικές της παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων), 59.13 (δραστηριότητες διανομής κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων), 59.14 (δραστηριότητες προβολής κινηματογραφικών ταινιών), 59.20 (ηχογραφήσεις και μουσικές εκδόσεις), 85.52 (πολιτιστική εκπαίδευση), 78.10.11.01 (Υπηρεσίες εύρεσης καλλιτεχνών για θεάματα) ή με βραχυχρόνιες συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, όπως συμβάσεις μιας ή δύο ημερών, με συμβατικό χρόνο λήξης και έναρξης εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος σε μία ή σε περισσότερες επιχειρήσεις.

2. Εργαζόμενοι καλλιτέχνες, δημιουργοί και επαγγελματίες της Τέχνης και του Πολιτισμού που υπάγονται σε έναν από τους κωδικούς ειδικοτήτων σύμφωνα με τον e- ΕΦΚΑ, απασχολήθηκαν σε μία ή σε περισσότερες επιχειρήσεις και έχουν ασφαλιστική ικανότητα σε ισχύ.

3. Εργαζόμενοι οι οποίοι εργάζονται για λογαριασμό περισσότερων του ενός εργοδοτών - φυσικών προσώπων (συναπασχόληση) που δεν έχουν συστήσει νομικό πρόσωπο και δεν αποτελούν κοινωνία και έχουν ημέρες ασφάλισης e-ΕΦΚΑ από 1.12.2019 ως και 29.2.2020.

4. Ενεργά μέλη συνεταιρισμών εργαζομένων που είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του υπουργείου Εργασίας των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα ανεστάλη με εντολή δημόσιας αρχής ή πλήττεται σημαντικά

5. Προπονητές καλαθοσφαίρισης με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και ενεργά μέλη σωματείων του ερασιτεχνικού αθλητισμού, που είναι καταχωρημένοι στο μητρώο μελών του Συνδέσμου Ελλήνων Προπονητών Καλαθοσφαίρισης (ΣΕΠΚ).

Έως τις 31 Μαίου πιθανότατα μπορούν να υποβάλλουν δήλωση και οι αρχικές ειδικές κατηγορίες εργαζομένων που τυχόν δεν έχουν ακόμη υποβάλλει όπως είναι οικοδόμοι, φορτοεκφορτωτές, ξεναγοί, τουριστικοί συνοδοί κ.α.

Η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού ύψους 800 ευρώ θα πραγματοποιηθεί γι αυτές τις κατηγορίες εργαζομένων μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων διασταυρώσεων και ελέγχων με τα Πληροφοριακά Συστήματα του Υπουργείου Εργασίας και των φορέων που καταβάλουν αποζημιώσεις λόγω των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης κορωνοϊού COVID -19 (π.χ. ΑΑΔΕ).

Ελληνοτουρκικά: Διάβημα Αθήνας στην Άγκυρα για «θέμα» σε ελληνική περιοχή στο Νότιο Έβρο

Οι Τούρκοι φέρονται να έχουν εκμεταλλευτεί την αλλαγή της κοίτης του ποταμού, στη θέση Μελισσοκομείο κι έχουν εγκαταστήσει σε ελληνικό κομμάτι γης στρατιώτες και χωροφύλακες

Σε διάβημα προς την τουρκική πλευρά προχώρησε η Αθήνα, κατόπιν εντολής του Υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, αναφορικά με το ζήτημα που έχει προκύψει σε σημείο του νοτίου Εβρου με αφορμή την αλλαγή της κοίτης του ποταμού, όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές.

Το θέμα προέκυψε τις προηγούμενες εβδομάδες στα ελληνοτουρκικά σύνορα, στον Έβρο, με αφορμή την παρουσίαση ενός τμήματος ελληνικού εδάφους ως τουρκικού.

Ο λόγος γίνεται για τη θέση Μελισσοκομείο, στο νότιο Έβρο, η οποία βρίσκεται σε ένα σημείο που πλημμυρίζει κάθε χρόνο μετά το φθινόπωρο και με βάση τους χάρτες του 1923 ανήκει στην Ελλάδα. Εκεί, βρίσκονται τις τελευταίες εβδομάδες στοιχεία της τουρκικής στρατοχωροφυλακής και των ειδικών δυνάμεων της αστυνομίας της γείτονος (πληροφορίες κάνουν λόγο για περίπου 35 στρατιώτες).



Η διαφορά ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία για το θέμα αυτό δεν είναι νέα και σχετίζεται με την αλλαγή της κοίτης του ποταμού Εβρου, η οποία έχει μετακινηθεί, με αποτέλεσμα στη θέση της να βρίσκεται πλέον ένα έλος, το οποίο το καλοκαίρι ξεραίνεται και τον χειμώνα πλημμυρίζει, δημιουργώντας εκεί μια νησίδα.

Τη μεταφορά της κοίτης εκμεταλλεύονται οι Τούρκοι προκειμένου να διεκδικήσουν μια περιοχή η οποία αγγίζει τα 16 στρέμματα. Με την παρουσία τους, οι δυνάμεις ασφαλείας της Τουρκίας εμποδίζουν τις εργασίες των στελεχών της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού να ολοκληρώσουν τη διευθέτηση του χώρου από ελληνικής πλευράς κι ενώ επίκειται η επέκταση του φράχτη και στον Νότιο Εβρο.

Για τη διαμαρτυρία της, η Αθήνα επικαλείται τους χάρτες με τους οποίους χαράχθηκαν τα σύνορα το 1923 και από τότε κάποια σημεία του επιβεβαιώθηκαν ξανά, ακριβώς λόγω της ανάγκης υπολογισμού των αλλαγών που επήλθαν στο ανάγλυφο από την αλλαγή του ρου του ποταμού σε κάποια σημεία.

📺Mory Kanté: Πέθανε ο Αφρικανός τραγουδιστής του «Yéké Yéké»-BINTEO

Ο σπυδαίος Αφρικανός τραγουδιστής - μουσικός Mory Kanté, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στη διάδοση της αφρικανικής μουσικής σε ολόκληρο τον κόσμο, με επιτυχίες όπως το δημοφιλέστατο «Yéké Yéké», έφυγε σήμερα από τη ζωή, σε ηλικία 70 ετών.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από μέλη της οικογένειάς του, έπασχε από χρόνια ασθένεια για τις ανάγκες της θεραπείας της οποίας, μάλιστα, ταξίδευε συχνά στη Γαλλία. Με την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο, δεν ήταν πλέον εφικτό να ταξιδεύει στην Ευρώπη.

Ο Mory Kanté εκτός από τραγουδιστής ήταν επίσης δεξιοτέχνης μουσικός καθώς έπαιζε κόρα, όπως ονομάζεται ένας είδος αφρικανικής άρπας. Διδάκτηκε την μουσική αυτή τέχνη από την ηλικία των 7 του μόλις χρόνων για να συνεχίσει, λίγα χρόνια αργότερα, ως επαγγελματίας μουσικός.

Το τραγούδι του «Yéké Yéké», που κυκλοφόρησε στα τέλη της δεκαετίας του 80 σημείωσε τεράστια επιτυχία σε ολόκληρο τον κόσμο καθώς παιζόταν ασταμάτητα σε όλα τα ραδιόφωνα και τα κλαμπ. Συμπεριλαμβανόταν στον δίσκο του «Akwaba Beach» ο οποίος αποτελεί το πιο εμπορικό αφρικανικό άλμπουμ όλων των εποχών έχοντας πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα. Αρκετοί ήταν αυτοί, μάλιστα, που παρουσίασαν στο μέλλον διάφορες διασκευές του αποδεικνύοντας την διαχρονικότητά του.

Πολλοί εκπρόσωποι της world music εξέφρασαν τη θλίψη τους θα την απώλεια του σημαντικού αυτού μουσικού. Ανάμεσά τους και ο γνωστός Σενεγαλέζος καλλιτέχνης Youssou N'Dour o οποίος αποχαιρέτησε, μέσω Twitter τον «αδελφό» του, όπως τον χαρακτήρισε υπογραμμίζοντας πως επρόκειτο για έναν σπουδαίο εκπρόσωπο της αφρικανικής κουλτούρας.

📺Νέα Υόρκη: Ασυγκράτητο ζευγάρι έκανε σ@ξ «φόρα παρτίδα» σε σταθμό του μετρό😱😱😱Δείτε βίντεο

«Αυτή είναι η Νέα Υόρκη, εδώ μπορείς να τα δεις και να τα ακούσεις όλα» σχολιάζει ο εργάτης που κατέγραψε τη σκηνή

Tις σεξουαλικές του ορμές εκτόνωσε ένα ζευγάρι σε στάση του μετρό του Μπρούκλιν με το επίμαχο βίντεο που δείχνει την ερωτική πράξη να γίνεται viral στα social media.

Λίγες μέρες μετά την απολύμανση στο μετρό της Νέας Υόρκης, στην στάση «Flushing Avenue» στο Μπρούκλιν των ΗΠΑ, ένας άνδρας φορώντας μάσκα και η συνοδός του δεν δίστασαν να χρησιμοποιήσουν τον δημόσιο χώρο για να κάνουν σεξ.

Το βίντεο που δείχνει τον άνδρα πίσω από την γυναίκα να ικανοποιείται σεξουαλικά αποδεικνύει ότι ο εν λόγω κύριος ήξερε ότι κάποιος τον τραβάει βίντεο και δεν τον ενδιέφερε.



Ο νεαρός άνδρας φοράει ένα μαύρο φούτερ και τζιν παντελόνι, το οποίο έχει κατεβάσει έως ένα σημείο με την συνοδό του να σκύβει μπροστά του και να στηρίζεται με τα χέρια της σε μία κολόνα.

Ο άγνωστος νεαρός κοιτάζει κάποιες φορές δεξιά κι αριστερά για να δει εάν κάποιος τον παρακολουθεί, για να διαπιστώσει πιθανόν εάν έχει θεατές.

Το πρόσωπο της γυναίκας, πάντως, δεν φαίνεται καθώς το κρύβει η κολόνα.

Κάποια στιγμή, ο άνδρας δείχνει να κοιτάζει προς την πλευρά του επιβάτη που τον τραβάει βίντεο αλλά συνεχίζει απτόητος το... έργο του.

Το βίντεο, που κοινοποιήθηκε στο Twitter από έναν χρήστη, ονόματι @GrantB911, το είδαν πάνω από 291 χιλιάδες χρήστες.
Ένας χρήστης γράφει:

«Δεν με νοιάζει, δεν με πειράζει, για μένα είναι σαν το διάσημο ερωτικό site «PornHub».

«Αυτή είναι η Νέα Υόρκη, βλέπετε τα πάντα, ακούτε!», λέει ένας άλλος χρήστης.

«Ω... Ήρθε ο γ...λης. Δεν μπορώ καν να συγκεντρωθώ με τέτοια σκ... », γράφει κάποιος.

«Ξεκινήστε με το τρένο της αγάπης, αγαπήστε το τρένο»...

«Είναι ωραία δήμαρχε της Νέας Υόρκης και κυβερνήτη της ίδιας πολιτείας που η ζωή επιστρέφει ξανά στην κανονικότητά της», υποστηρίζει ένας άλλος

📺Αντζελίνα Ντίμοβα: Η καυτή Ουκρανή τενίστρια που αγαπά την ταχύτητα-BINTEO

Η 19χρονη τενίστρια από την Ουκρανία, Αντζελίνα Ντίμοβα, αποδεικνύει μέσα από τον λογαρισμό της στο Instagram πως πέρα από το τένις τρέφει μεγάλη αγάπη και για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα

Η Αντζελίνα Ντίμοβα ασχολείται με το τένις και ελπίζει πως τα επόμενα χρόνια θα καταφέρει να κάνει καριέρα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δηλώνει μεγάλη φαν της Ρεάλ Μαδρίτης και δεν παραλείπει να ποζάρει το Instagram με τις λευκές μαδριλένικες φανέλες.

Ωστόσο δεν κρατά κρυφή από τους ακολούθους της και την μεγάλη της λατρεία για τα supercar!

















Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Aɴɢᴇʟɪɴᴀ (@angelina_dimova) στις