02 Ιουνίου 2026

Μαρινάκης για τις αποκαλύψεις για το δημοψήφισμα Τσίπρα: Δεν δίστασε να παίξει έναν λαό στα ζάρια -Οφείλει να δώσει απαντήσεις, τίποτα δεν θα ξεχαστεί


Τίποτα δεν θα ξεχαστεί, οφείλει να δώσει εξηγήσεις, λέει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης για τον Αλέξη Τσίπρα μετά και το νέο επεισόδιο του ντοκιμαντέρ «Στο χιλιοστό» του ΣΚΑΪ, που αναφερόταν στις ημέρες του δημοψηφίσματος του 2015, όταν η χώρα έφτασε πιο κοντά από ποτέ από την έξοδο από το ευρώ.

Η ανακοίνωση Μαρινάκη:

Οι αποκαλύψεις από το ντοκιμαντέρ του ΣΚΑΪ «Στο χιλιοστό» συνεχίζονται και συγκλονίζουν ακόμη και όλους όσοι έζησαν από πρώτο χέρι εκείνη την περίοδο. Αυτά που μαθαίνουμε έρχονται να επιβεβαιώσουν όλα όσα είδαμε να συμβαίνουν σε βάρος της χώρας και των πολιτών από μια «παρέα» μαθητευόμενων μάγων.

Η παραπλάνηση της ελληνικής κοινής γνώμης με το δημοψήφισμα, που επελέγη ως λύση στο επικοινωνιακό αδιέξοδο του Αλέξη Τσίπρα και το αποτέλεσμα του οποίου οδήγησε στη μεγάλη κωλοτούμπα, δείχνει ότι ο πρώην πρωθυπουργός δεν δίστασε να παίξει στα ζάρια έναν ολόκληρο λαό, εμφανίζοντας ακόμη και ένα ψευδεπίγραφο ερώτημα που οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια τη χώρα εκτός ευρώ και εκτός Ευρώπης. Και αν δεν ήταν οι τότε βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, η Ελλάδα σήμερα δεν θα ήταν στην Ευρώπη.

Ο Αλέξης Τσίπρας αρνήθηκε να μιλήσει στο ντοκιμαντέρ και -το κυριότερο- ακόμα και σήμερα δεν έχει ψελλίσει ούτε μια «συγγνώμη».

Όσο και να προσπαθεί να επανέλθει για να δοξαστεί κρυπτόμενος, οφείλει να δώσει απαντήσεις σε όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες.

Τίποτα δεν πρόκειται να ξεχαστεί. Πρωτίστως, όμως, οφείλουμε να μην επιτρέψουμε η χώρα να επιστρέψει σε εκείνες τις μαύρες ημέρες.

📺Ταύρος κάρφωσε και πέταξε στον αέρα ταυρομάχο στην Ισπανία, του προκάλεσε τραύμα 30 εκατοστών, δείτε βίντεο


Άσχημη τροπή πήρε για τον ταυρομάχο Πάκο Ουρένια η ταυρομαχία στην οποία συμμετείχε στην αρένα Las Ventas στη Μαδρίτη.

Όπως φαίνεται στο βίντεο, ο Ουρένια δεν υπολόγισε σωστά όσο κουνούσε το κόκκινο πανί μπροστά στον ταύρο, με αποτέλεσμα το μεγαλόσωμο ζώο να τον καρφώσει με τα κέρατά του.

Στο βίντεο φαίνεται ο ταύρος να πετάει τουλάχιστον δύο φορές τον Ουρένια στον αέρα πριν να παρέμβουν συνάδελφοί του για να αποτρέψουν τα χειρότερα: Οι γνωστοί και ως «quadrillas» κάλυψαν τα μάτια του ταύρου με τα δικά τους κόκκινα πανιά δίνοντας στον Ουρένια αρκετό χρόνο για να ξεφύγει.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο Ουρένια που έφυγε κουτσαίνοντας από την αρένα, υπέστη τραύμα 30 εκατοστών από το χτύπημα του ταύρου.



Στη Βουλή σήμερα η πρόταση της ΝΔ για το νέο Σύνταγμα: Από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έως την επιστολική ψήφο - Το κυβερνητικό σχέδιο της Συνταγματικής Αναθεώρησης (Όλες οι προτάσεις)


Μετά τη σημερινή -όπως αναμένεται να γίνει- παρουσίαση της τελικής εισήγησης, ακολουθεί η σύσταση της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος και η συζήτηση στην Ολομέλεια

Την έναρξη της διαδικασίας αναθεώρησης του Συντάγματος «πυροδοτεί» σήμερα η κυβέρνηση, με την κατάθεση της πρότασής της στη Βουλή, που θέτει επισήμως σε τροχιά τις σχετικές εξελίξεις. Η κυβέρνηση θα αξιοποιήσει αυτή τη διαδικασία και στην πολιτική αρένα, θέτοντας τους πολίτες προ διλημμάτων για το ποιες μεγάλες θεσμικές τομές θέλουν να δουν να υλοποιούνται στη χώρα. «Οι εκλογές θα διεξαχθούν το 2027 και η προεκλογική μας εκστρατεία θα βασιστεί και στις προτάσεις μας για τη συνταγματική αναθεώρηση, καθώς θεωρούμε ότι απαιτείται λαϊκή νομιμοποίηση, με την έννοια του να θέσουμε αυτά τα ζητήματα υπόψη του εκλογικού σώματος, ενόψει των επόμενων εκλογών», ανέφερε πρόσφατα ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός και ο εισηγητής της κυβερνητικής πλειοψηφίας Ευριπίδης Στυλιανίδης έχουν ήδη παρουσιάσει ένα σχέδιο αναθεώρησης 30 άρθρων. Μετά τη σημερινή -όπως αναμένεται να γίνει- παρουσίαση της τελικής εισήγησης, ακολουθεί η σύσταση της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος και η συζήτηση στην Ολομέλεια. Στη συνέχεια -όπως ορίζει το Άρθρο 110 του Συντάγματος- έρχεται η ψήφιση των προς αναθεώρηση άρθρων «σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα». Εφόσον οι διαδικασίες κυλήσουν σχετικά γρήγορα, όπως επιθυμεί η κυβερνητική πλειοψηφία, τότε και οι δύο ψηφοφορίες μπορεί να γίνουν στα μέσα Ιουλίου η πρώτη και στα μέσα Σεπτεμβρίου η δεύτερη.

Αναλυτικότερα, η παρούσα Βουλή είναι η προτείνουσα. Με πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των μελών της (180 βουλευτές δηλαδή) σε δύο ψηφοφορίες που απέχουν μεταξύ τους έναν τουλάχιστον μήνα, καθορίζονται όλες οι διατάξεις που πρέπει να αναθεωρηθούν. Η επόμενη Βουλή, όποια δηλαδή προκύψει από τις εθνικές εκλογές το 2027, είναι αυτή η οποία κατά την πρώτη σύνοδό της αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της (151 βουλευτές δηλαδή) σχετικά με τις αναθεωρητέες διατάξεις. Aν πάλι η πρόταση για αναθεώρηση οποιουδήποτε του Συντάγματος περάσει το φθινόπωρο με πάνω από 151 βουλευτές, αλλά όχι 180, τότε η επόμενη Bουλή μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τις αναθεωρητέες αυτές διατάξεις με πλειοψηφία τουλάχιστον 180 βουλευτών. Όπως έχουν σήμερα τα πράγματα, το πιθανότερο σενάριο είναι να περάσουν όλες οι διατάξεις που προτείνει η Νέα Δημοκρατία για αναθεώρηση με πλειοψηφία περίπου 160 βουλευτών (της ΝΔ συν κάποιοι ανεξάρτητοι) και η αναθεώρηση να κριθεί εξ ολοκλήρου στη νέα Βουλή το καλοκαίρι του 2027.

Ανάμεσα στις αλλαγές που θα προτείνει το κυβερνών κόμμα, όπως τις έχει παρουσιάσει ο κ. Στυλιανίδης, ξεχωρίζουν οι ακόλουθες:

- Η συνταγματική προστασία της Ελληνικής Σημαίας ως διαχρονικό σύμβολο του έθνους και του πολιτισμού και η προστασία της ελληνικής γλώσσας ως φορέα του ελληνικού πολιτισμού και της εθνικής κληρονομιάς, αλλά και ως ζωντανό δεσμό με τον Οικουμενικό Ελληνισμό.

- Η εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης με τρόπο που να συμβάλλει στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου θεσμοθετείται ως νέο άρθρο 5Β.

- Η επέκταση της ελάχιστης υποχρεωτικής εκπαίδευσης από τα 9 στα 11 χρόνια.

- Η θέσπιση του Μη Κρατικού Μη Κερδοσκοπικού ή Ιδιωτικού Πανεπιστημίου με την αναθεώρηση του άρθρου 16.

- Μία εξαετής θητεία για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με μεταβατική διάταξη για τον υπηρετούντα πρόεδρο.

- Καταργείται η επίκληση σοβαρού εθνικού θέματος για τη διάλυση της Βουλής, η οποία μπορεί στο εξής να διαλύεται με πρόταση της κυβέρνησης και απόφαση της Βουλής για ανανέωση της λαϊκής εντολής.

- Εισαγωγή κανόνων καλής διενέργειας των δημοψηφισμάτων.

- Δυνατότητα άσκησης του εκλογικού δικαιώματος με επιστολική ψήφο και για τους εκλογείς που βρίσκονται εντός της επικράτειας.

- Καθίσταται συνταγματική υποχρέωση των υπουργών να απαντούν τεκμηριωμένα στον κοινοβουλευτικό έλεγχο των βουλευτών, καθώς επίσης καθίσταται υποχρεωτική η συστηματική επικοινωνία του βουλευτή με την εκλογική του περιφέρεια και η διαφανής δημόσια μεταφορά των δίκαιων συλλογικών ή ατομικών ζητημάτων προς την εκτελεστική εξουσία διά του κοινοβουλίου.

- Καταργείται το «αμελλητί» και η αρμοδιότητα της Βουλής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για υπουργούς. Η προκαταρκτική εξέταση διενεργείται από εισαγγελέα Εφετών και η πρόταση άσκησης δίωξης από εισαγγελέα Αρείου Πάγου. Η άσκηση δίωξης θα γίνεται με απόφαση Βουλής, με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, με ονομαστική ψηφοφορία.

- Δεν επιτρέπεται η συμμετοχή δικαστικών με οποιαδήποτε ιδιότητα στην κυβέρνηση, η τοποθέτησή τους σε πολιτικές θέσεις ή η τοποθέτησή τους σε ανεξάρτητες αρχές για τρία τουλάχιστον χρόνια από την αφυπηρέτησή τους.

- Η επιλογή προέδρων και μελών Ανεξάρτητων Αρχών θα γίνεται από κοινοβουλευτική επιτροπή από κατάλογο τριών υποψηφίων που προτείνονται από Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων ύστερα από δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Κωστας Παπαχλιμιντζος
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

📺Τα παιχνίδια της Αλβανίας για την επένδυση στη Σβέρνιτσα μετά τα επεισόδια: Η δήθεν άγνοια Ράμα, οι «αδιάφθοροι» και η έρευνα της αστυνομίας


Σε θύελλα εξελίσσεται η υπόθεση των άγριων επεισοδίων που οδήγησαν στον τραυματισμό ενός Έλληνα ομογενή στη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων για τη μη δημιουργία τουριστικού θέρετρου σε προστατευόμενη περιοχή, στη Σβέρνιτσα της Αλβανίας.

Ενώ ο Αλβανός πρωθυπουργός, Έντι Ράμα, προσπαθεί να κατευνάσει τις αντιδράσεις από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, ως ακόμα και στο εσωτερικό του κόμματός του (θυμίζοντας την "εξέγερση" που είχε αντιμετωπίσει για παρόμοια υπόθεση ο Φάτος Νάνο, όταν ήταν πρωθυπουργός), οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές: Η Ειδική Εισαγγελία κατά της Διαφθοράς και του Οργανωμένου Εγκλήματος της Αλβανίας (SPAK) παρενέβη, ξεκινώντας έρευνες σχετικά με την υπόθεση της Ζβέρνιτσα, θέτοντας στο επίκεντρο των ερευνών τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την αλλαγή του καθεστώτος της περιοχής και του οικοπέδου όπου προβλέπεται να αναπτυχθεί το έργο στην περιοχή μεγάλης περιβαλλοντικής σημασίας.

Κατά πληροφορίες, οι Αλβανοί «αδιάφθοροι» έχουν πραγματοποιήσει εφόδους σε γραφεία και σπίτια, κατάσχοντας έγγραφα και συλλέγοντας πληροφορίες για τον τρόπο που γίνεται η επένδυση, αλλά και για τις καταγγελίες -μεταξύ των οποίων και κάποιες για υφαρπαγή γης μελών της ελληνικής μειονότητας της περιοχής. Το… πρόβλημα είναι ότι στις διαμαρτυρίες των πολιτών, εδώ και αρκετό καιρό ζητούνται τα σχετικά έγγραφα, όμως η αλβανική κυβέρνηση αρνείται να παρέχει δημοσίως τόσο τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όσο και τις οικοδομικές άδειες για την ανέγερση του ξενοδοχείου και του οικιστικού συγκροτήματος που σχεδιάζεται στην περιοχή. Ο λόγος είναι ότι, καθώς φαίνεται, δεν υπάρχει...

Τα παιχνίδια της Αλβανίας για την επένδυση στη Σβέρνιτσα μετά τα επεισόδια: Η δήθεν άγνοια Ράμα, οι «αδιάφθοροι» και η έρευνα της αστυνομίας

Η επένδυση στη Σβέρνιτσα, εντάσσεται στον γενικότερο σχεδιασμό για την περιοχή, που περιλαμβάνουν παρόμοια σχέδια στη γειτονική λίμνη Νάρτα και το Δέλτα του ποταμού Βγιόσα -κάποια από τα τελευταία ανέγγιχτα παράκτια οικοσυστήματα της Μεσογείου, τεράστιας οικολογικής σημασίας. Για την υπόθεση έχουν παρέμβει «πυροσβεστικά» οι ευρωπαϊκές αρχές, επιχειρώντας να προστατεύσουν και τις περιουσίες της μειονότητας στην περιοχή, με την κήρυξη τους ως περιοχές Natura 2000.

Όμως, είναι δεκάδες οι φορές που η Κομισιόν, το Ευρωκοινοβούλιο και περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους σχετικά με την διακυβέρνηση της Αλβανίας σε ό,τι αφορά περιβαλλοντικά ζητήματα και τις αλλαγές της νομοθεσίας για προστατευόμενες περιοχές. Έτσι έγινε στη Βγιόσα (Vjosa) που μετετράπη σε εθνικό πάρκο και προστατευόμενη περιοχή από την ΕΕ, έτσι και στο Πίσε Πόρο-Νάρτα (Pishe Poro-Narta), αφού η αλβανική κυβέρνηση έχει ψηφίσει νομοθεσία που επιτρέπει να χτίζονται υπερπολυτελείς κατασκευές μέσα σε περιοχές Natura 2000.

«Ποιοι Έλληνες»;

Για τη Σβέρνιτσα, ο Ράμα λέει ότι το κράτος δεν παραχώρησε καμία γη στους επενδυτές, αλλά ότι αυτή ανήκε σε ιδιώτες (υπονοώντας πως ακόμα και οι ομογενείς την πούλησαν) και πως το αλβανικό δημόσιο θα τοποθετηθεί στο νησάκι Σαζάν, απέναντι από τη Ζβέρνιτσα, μαζί με επενδυτή. Αυτό πάντως, όπως και οι παρακλήσεις του Ράμα να μην εκδιωχθούν οι επενδυτές δεν είναι αρκετό για να «φρενάρει τις εξελίξεις μετά από τα βίαια επεισόδια του περασμένου Σαββάτου και τον τραυματισμό του Έλληνα ομογενή -κατά κάποιες πηγές από πυροβολισμό στο λαιμό!.

Ο «νταής» μπράβος που χτύπησε τον ομογενή έχει συλληφθεί, ενώ έχει ασκηθεί δίωξη σε δύο ακόμα υπαλλήλους της ιδιωτικής εταιρείας σεκιούριτι που πρωταγωνίστησε στα επεισόδια, ενώ τέθηκε σε αργία ο αστυνομικός διευθυντής Αυλώνα, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη πειθαρχική έρευνα για τη στάση της αστυνομίας στη διάρκεια των βίαιων επεισοδίων, αφού οι αστυνομικοί έκαναν ότι… δεν βλέπουν όσα εκτυλίσσονταν μπροστά τους.

Ο Γενικός Διευθυντής της Κρατικής Αστυνομίας της Αλβανίας, Σκέντερ Χίτα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Περιφερειακή Διεύθυνση Αστυνομίας της Αυλώνας, όπου παρουσίασε τον νέο επικεφαλής της μονάδας, δήλωσε ότι το περιστατικό «αποτελεί μάθημα για την Κρατική Αστυνομία». Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας η αστυνομία «φάνηκε να κοιμάται και να συμπεριφέρεται αντιεπαγγελματικά».

Ο Χίτα πρόσθεσε ότι διέταξε τη σύσταση ειδικής ομάδας έρευνας για τα γεγονότα της 30ής Μαΐου, η οποία θα εξετάσει όλες τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδήλωσης. Ζήτησε επίσης από τη Διεύθυνση Επαγγελματικών Προτύπων της Κρατικής Αστυνομίας να ξεκινήσει έρευνα για ολόκληρη την ιεραρχία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αστυνομίας της Αυλώνας. Η Γενική Διεύθυνση της Κρατικής Αστυνομίας ανακοίνωσε ότι έχουν ανακληθεί οι άδειες δύο ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας, της ShPSF «Myrto Security 1.3A» και της ShPSF «Major Security».

Επί του παρόντος, οι αρχές έχουν διατάξει την απομάκρυνση του περιμετρικού φράχτη, του στοιχείου που οδήγησε στην κλιμάκωση των γεγονότων του Σαββάτου. Κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας, όταν πολίτες προσπάθησαν να περάσουν το φράχτη, ένας από αυτούς σύρθηκε από ιδιωτικούς φρουρούς, παρουσία της Κρατικής Αστυνομίας.

Ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, στο μεταξύ, υποκρίνεται ότι δεν γνωρίζει κάτι για περιουσίες Ελλήνων ομογενών στην περιοχή (παρά το γεγονός ότι υπάρχει σε εξέλιξη δικαστική διαμάχη γι’ αυτές) και προσπαθεί να συμμαζέψει τ’ ασυμμάζευτα μετά τις διαμαρτυρίες και τη δημόσια κατακραυγή που προκάλεσε η βία των ιδιωτικών φρουρών εντός της περιφραγμένης ζώνης.

Αν και χαρακτήρισε «αηδιαστική» την πράξη των ιδιωτικών φρουρών που έσυραν διαδηλωτές και υπερασπίστηκε την απόλυση των τοπικών αρχηγών της αστυνομίας, το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του δεν επικεντρώθηκε στα ζητήματα που έθεσαν οι πολίτες και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Αντίθετα, ο Ράμα, παίρνοντας αμυντική στάση στην οργή των πολιτών όπως διατυπώνεται στα κοινωνικά δίκτυα και τις εκκλήσεις για παραίτηση, «έπλεξε» μια αφήγηση στην οποία η αντίθεση στο έργο συνδέθηκε με παραπληροφόρηση, ξένα συμφέροντα, τα ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης, πολιτικούς αντιπάλους και δημόσια πρόσωπα που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην επένδυση. Προσπάθησε μάλιστα να πείσει το αλβανικό κοινό ότι πίσω απ’ όλα βρίσκονται… οι ελληνικές εφημερίδες.

«Πώς είναι δυνατόν οι ελληνικές εφημερίδες να είναι σύμμαχοί σας στην προστασία του περιβάλλοντος της Αλβανίας; Ρωτήστε τους εαυτούς σας, πώς συμβαίνει αυτό. Οι ελληνικές εφημερίδες που σήμερα είναι γεμάτες με τον αγώνα σας. Κάτι δεν πάει καλά εδώ, ή βρέθηκε ο προδότης, βρέθηκε αυτός που ξεπουλάει την πατρίδα, βρέθηκε ο διεφθαρμένος, και είναι ο πρωθυπουργός σας», είπε ο Ράμα.

Ανησυχία στην Ελλάδα

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας σε ανακοίνωσή του διαμαρτυρήθηκε στα Τίρανα ζητώντας διαλεύκανση της υπόθεσης και απόδοση ευθυνών, ωστόσο κατέγραψε «την πρώτη ανταπόκριση των αλβανικών Αρχών».

Η Αθήνα εξέφρασε ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία της για τα επεισόδια και υπενθύμισε με νόημα ότι η συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, αποτελεί προϋπόθεση για την ενταξιακή διαδικασία της Αλβανίας.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών

«Το Υπουργείο Εξωτερικών εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τα επεισόδια που σημειώθηκαν χθες, 30 Μαΐου 2026, στο Zvërnec της Αλβανίας, κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων για τα περιουσιακά τους δικαιώματα, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ένας Έλληνας πολίτης που τραυματίστηκε. Η Πρεσβεία της Ελλάδος στα Τίρανα προέβη άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να του παρασχεθεί κάθε αναγκαία προξενική και ιατρική συνδρομή.

Η Πρεσβεία της Ελλάδος στα Τίρανα προβαίνει παράλληλα στις αναγκαίες παραστάσεις προς την αλβανική πλευρά ζητώντας την πλήρη διαλεύκανση του επεισοδίου και την απόδοση ευθυνών. Καταγράφουμε στο πλαίσιο αυτό την πρώτη ανταπόκριση των αλβανικών Αρχών.
Υπογραμμίζουμε την ανάγκη πλήρους τήρησης του κράτους δικαίου, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας των δικαιωμάτων και των περιουσιών των μελών της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, καθώς και τη σημασία αποτελεσματικής προστασίας προστατευόμενων περιβαλλοντικών περιοχών, στο πλαίσιο ευθυγράμμισης με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, η συμμόρφωση προς το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για την πρόοδο της ενταξιακής διαδικασίας».

Οι επενδυτές

Η διαμαρτυρία στη Σβέρνιτσα της Αλβανίας αφορά την ανέγερση μεγάλου τουριστικού, αλλά και οικιστικού συγκροτήματος στην ευρύτερη προστατευόμενη περιοχή. Οι διαδηλωτές συγκρούστηκαν με άτομα που οι ίδιοι χαρακτήρισαν ως ιδιωτική ασφάλεια των εταιρειών που έχουν αναλάβει την κατασκευή του τουριστικού συγκροτήματος.

Οι διαδηλωτές επισημαίνουν την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και αντιτίθενται στα σχέδια δόμησης σε μια από τις πιο ευαίσθητες οικολογικά ζώνες των αλβανικών ακτών καθώς απειλείται η βιοποικιλότητα του Pishë Poro–Narta και ζητούν την άμεση διακοπή των έργων αλλά και να επανεξεταστεί το έργο.

Η ανάπτυξη του έργου φέρεται να είναι ανατεθειμένη στην εταιρεία «Zvërnec South Adriatic Development», η οποία σχετίζεται με διεθνείς επενδυτικές δομές στις οποίες εμπλέκονται ο Τζάρεντ Κούσνερ, η Ιβάνκα Τραμπ και επιχειρηματίες από το Κατάρ. Στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ προσδιόρισε το ύψος της επένδυσης ο Έντι Ράμα.



📺Νέο χτύπημα της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας: Τουλάχιστον 8 νεκροί από επιθέσεις με πυραύλους και drones - Η προειδοποίηση Ζελένσκι (Βίντεο)


Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι είχε προειδοποιήσει από την Παρασκευή (29/05) για νέο μαζικό πλήγμα της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας, την ώρα που δεν καταγράφεται καμία πρόοδος στις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές

Νέα -ευρείας κλίμακας- επίθεση με πυραύλους και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα εναντίον της Ουκρανίας προκάλεσε η Ρωσία τις πρώτες πρωινές ώρες. Από την επίθεση έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 8 άνθρωποι, 3 εκ των οποίων βρίσκονταν στο Κίεβο. «Έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος τριών ανθρώπων στο Κίεβο ως τώρα», ανέφερε ο επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης του Κιέβου, ο Τιμούρ Τκατσένκο, μέσω Telegram, αφού νωρίτερα έκανε λόγο για 29 τραυματίες, ανάμεσά τους δυο παιδιά, στα πλήγματα σε διάφορες συνοικίες της πρωτεύουσας.

«Ο εχθρός επιτίθεται με βαλλιστικούς πυραύλους», προειδοποιούσε αρχικά. Αφού άρχισαν να ακούγονται εκρήξεις πυραύλων, κάτοικοι έσπευσαν σε καταφύγια, φορτωμένοι σάκους και κουβέρτες, ενώ υψώνονταν στήλες πυκνών καπνών από τομείς της πόλης, διαπίστωσαν δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου.


Πέντε νεκροί και 25 τραυματίες στην πόλη Ντνίπρο

Παράλληλα, στο ανατολικό τμήμα της χώρας, στην πόλη Ντνίπρο, οι αρχές έκαναν λόγο για 5 νεκρούς και 25 τραυματίες. Ο Ολεξάντρ Χάνζα, ο στρατιωτικός περιφερειάρχης στη Ντνιπροπετρόφσκ, ανέφερε μέσω Telegram πως ο αριθμός των τραυματιών «μεγαλώνει».

Δέκα άνθρωποι, ανάμεσά τους παιδί, τραυματίστηκαν στο Χάρκοβο, γνωστοποίησε μέσω Telegram ο δήμαρχος Ιχόρ Τερέχοφ. Η πόλη υπέστη επιδρομή με τη χρήση «15 drones και δυο πυραύλων», πρόσθεσε. Στην άλλη πλευρά των συνόρων, άμαχος έχασε τη ζωή του στην περιφέρεια Κουρσκ, κοντά στα σύνορα, κατά τη διάρκεια επιδρομής ουκρανικών μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων, ανέφερε ο περιφερειάρχης Αλεξάντερ Χινστάιν μέσω Telegram. Ενώ εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο διυλιστήριο της Ίλσκι, στην περιφέρεια Κρασναντάρ, στη νότια Ρωσία, εξαιτίας επιδρομής ουκρανικών drones, ανέφεραν οι αρχές εκεί.

Η προειδοποίηση Ζελένσκι

Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι προειδοποίησε την Παρασκευή ότι οι δυνάμεις της Μόσχας προετοιμάζονταν για «νέο μαζικό πλήγμα» εναντίον της Ουκρανίας, αφού η ρωσική πλευρά προειδοποίησε ξένους διπλωμάτες να φύγουν από το Κίεβο.
Τόσοι οι ρωσικές, όσο και οι ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις έχουν εντείνει τις επιθέσεις τους κάθε νύχτα -στην περίπτωση των δυνάμεων της Μόσχας, και κατά τη διάρκεια της ημέρας- εναντίον της άλλης πλευράς τους τελευταίους μήνες, ιδίως με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα.

Πάνω από 200 ρωσικοί πύραυλοι εκτοξεύτηκαν κατά της Ουκρανίας τον Μάιο

Τον Μάιο, ο αριθμός των ρωσικών πυραύλων που εκτοξεύτηκαν εναντίον της ουκρανικής επικράτειας ήταν από τους μεγαλύτερους αφότου ξέσπασε ο πόλεμος. Ανήλθε σε 211, συμπεριλαμβανομένου τουλάχιστον ενός Αρέσνικ, βαλλιστικού πυραύλου μέσου βεληνεκούς ικανού να φέρει συμβατική ή πυρηνική γόμωση. Αυτή ήταν η τρίτη φορά που χρησιμοποιήθηκε το οπλικό σύστημα αυτό από την έναρξη του πολέμου με τη ρωσική εισβολή το 2022.

Η Ρωσία εξαπέλυσε επίσης 8.150 drones μακράς εμβέλειας εναντίον της Ουκρανίας τον περασμένο μήνα, αριθμό αυξημένο κατά 24% σε σύγκριση με τον Απρίλιο, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις. Ο αριθμός ρεκόρ επιθέσεων με drones μακράς εμβέλειας εναντίον της Ουκρανίας καταγράφτηκε παρά την τριήμερη κατάπαυση του πυρός από την 9η Μαΐου, που ανακοινώθηκε από τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και γέννησε ελπίδες, που δεν διήρκεσαν, πως θα μπορούσε να ξαναρχίσει διαδικασία των διαπραγματεύσεων για να τελειώσει η ένοπλη σύρραξη.

Η Μόσχα και το Κίεβο αλληλοκατηγορήθηκαν για παραβιάσεις της κατάπαυσης του πυρός. Στα μέσα του Μαΐου εξαπολύθηκε μια από τις πιο αιματηρές ρωσικές επιθέσεις εναντίον της ουκρανικής πρωτεύουσας, όταν πύραυλος έπληξε πολυκατοικία σκοτώνοντας κάπου είκοσι ανθρώπους.


Τι ισχυρίζεται η Ουκρανία για τα drones

Το Κίεβο διαβεβαίωσε ότι αναχαιτίστηκε το «91%» των ρωσικών πυραύλων και drones τον Μάιο. Η Ουκρανία λέει πως έχει αναπτύξει πρωτοπόρο σύστημα κατά των drones, αλλά είναι πάντα εξαρτημένη από τους συμμάχους της στη Δύση για τον εφοδιασμό της με πυρομαχικά για τα αντιπυραυλικά συστήματά της. Ουκρανοί αξιωματούχοι δεν σταματούν να προειδοποιούν ότι τα πυρομαχικά για αυτά τα συστήματα δεν επαρκούν.

Οι διαπραγματεύσεις για να τερματιστεί ο πόλεμος, ο οποίος έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και μετέτρεψε εκατομμύρια άλλους σε εσωτερικά εκτοπισμένους και πρόσφυγες τα τελευταία τέσσερα και πλέον χρόνια, βρίσκονται σε νεκρό σημείο.


Τέμπη: Συνεχίζεται σήμερα η δίκη με επίκεντρο τις ενστάσεις για την παράσταση του Ελληνικού Δημοσίου


Συνεχίζεται σήμερα, Τρίτη, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Λάρισας η δίκη για την τραγωδία των Τεμπών, μετά τη συνεδρίαση της 27ης Μαΐου κατά την οποία κυριάρχησαν οι αντιρρήσεις συνηγόρων υπεράσπισης επί των δηλώσεων υποστήριξης της κατηγορίας.

Ειδικότερα, στο επίκεντρο της προηγούμενης 6ης συνεδρίασης του δικαστηρίου είχαν βρεθεί οι αντιρρήσεις που ανέπτυξαν οι συνήγοροι τεσσάρων εκ των 36 κατηγορουμένων, οι οποίοι θίγονται από τη δήλωση παράσταση προς υποστήριξη της κατηγορίας την οποία κατέθεσε το Ελληνικό Δημόσιο.

Συγκεκριμένα, με τη δήλωσή του το Ελληνικό Δημόσιο στρέφεται κατά των Βασίλειου Σαμαρά σταθμάρχη στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, Δημητρίου Νικολάου προϊστάμενο του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας ΟΣΕ, Κωνσταντίνου Παυλόπουλο σταθμάρχη στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας και Παναγιώτη Χαμηλό σταθμάρχη στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας. Το Ελληνικό Δημόσιο υποστηρίζει ότι οι συγκεκριμένοι κατηγορούμενοι με πράξεις και παραλείψεις τους συνέβαλαν στην πρόκληση της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Κατά την προηγούμενη συνεδρίαση, οι συνήγοροι των τεσσάρων κατηγορουμένων αμφισβήτησαν τη νομιμότητα της δήλωσης του Ελληνικού Δημοσίου. Ενδεικτικά ο Θέμης Σοφός συνήγορος υπεράσπισης του Δημητρίου Νικολάου υποστήριξε ότι καθοριστικό ρόλο στην πρόκληση της τραγωδίας είχαν οι διαχρονικές ελλείψεις κρίσιμων συστημάτων ασφαλείας, οι οποίες, όπως ανέφερε, είχαν επισημανθεί εγκαίρως από τον εντολέα του προς τη διοίκηση και την πολιτική ηγεσία.

Ακόμη αντιρρήσεις από την πλευρά της υπεράσπισης έχουν διατυπωθεί και σχετικά με τη συμμετοχή των Δικηγορικών Συλλόγων στη δίκη όπως και του Σωματείου Μηχανοδηγών «Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης».

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση δεν αποκλείεται πάντως να υπάρξει πρόταση της εισαγγελέως της έδρας επί της δήλωσης προς υποστήριξης της κατηγορίας του Ελληνικού Δημοσίου. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι και συνήγοροι της υπεράσπισης έχουν δηλώσει ότι έχουν και εκείνοι αντιρρήσεις επί της δήλωσης του Ελληνικού Δημοσίου.

Υπενθυμίζεται ότι η δίκη διεξάγεται πλέον σε αναδιαμορφωμένη αίθουσα, με αυξημένη χωρητικότητα και περισσότερες θέσεις για το κοινό, γεγονός που έχει βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες παρακολούθησης της δίκης από συγγενείς των θυμάτων, δημοσιογράφους και πολίτες. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της έδρας, οι συνεδριάσεις θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη και Τετάρτη έως την 1η Ιουλίου, ενώ δεν αποκλείεται να οριστούν και επιπλέον δικάσιμοι μέσα στον Ιούλιο, πριν από τη θερινή διακοπή των δικαστηρίων.

Στο εδώλιο του κατηγορούμενου κάθονται συνολικά 36 άτομα, μεταξύ των οποίων σταθμάρχες, στελέχη του σιδηροδρομικού δικτύου και υπηρεσιακοί παράγοντες που είχαν ευθύνη για τη λειτουργία και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ειδικότερα, πρόκειται για τους τρεις σταθμάρχες που είχαν βάρδια τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στον Κεντρικό Σταθμό Λάρισας, τον επιθεωρητή τους, 28 πρώην στελέχη και εργαζόμενους σε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΡΑΣ, δυο Γενικούς Διευθυντές του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και δυο πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Hellenic Train.

Οι 33 από τους 36 κατηγορούμενους αντιμετωπίζουν το κακούργημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία με ενδεχόμενο δόλο, αδίκημα που επισύρει ακόμη και ισόβια. Επιπρόσθετα, οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατά περίπτωση και σειρά πλημμεληματικών πράξεων, όπως ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, βαριά σωματική βλάβη από αμέλεια από υπόχρεο κατά συρροή, απλή σωματική βλάβη από αμέλεια, κ.ά. Αντίθετα, μόνο πλημμελήματα αντιμετωπίζουν τα δυο πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Hellenic Train και μια υπάλληλος που υπηρετούσε στο Τμήμα Ανθρωπίνου δυναμικού του ΟΣΕ.

Γιατί η άνοδος του Τσίπρα στα γκάλοπ ανησυχεί την Καρυστιανού - Το παρασκήνιο της κόντρας που ξεκίνησε η πρόεδρος της "Ελπίδας για τη Δημοκρατία"


Η επιθετικότητα της Μαρίας Καρυστιανού έχει να κάνει, προφανώς, με το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων που αναζητούσαν εναλλακτική επιλογή, καθώς οι δημοσκοπήσεις τον εμφανίζουν στη δεύτερη θέση και δεύτερο καταλληλότερο πρωθυπουργό

Το γεγονός ότι οι δημοσκοπήσεις εμφανίζουν το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα, ΕΛΑΣ, στη δεύτερη θέση δεν έχει θορυβήσει μόνο το ΠΑΣΟΚ, αλλά και τη Μαρία Καρυστιανού, η οποία ήλπιζε ότι αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει το αντίπαλο δέος της ΝΔ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η επικεφαλής της «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», σε συνέντευξή της, επιτέθηκε εναντίον του πρώην πρωθυπουργού και μάλιστα με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο. «Δεν μπορώ την κοροϊδία, δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένας άνθρωπος έχει περάσει ως πρωθυπουργός, δεν έχει κάνει τίποτα και έρχεται μετά από κάποια χρόνια να μας πει ότι εγώ θα τα φροντίσω αυτά και να παίρνει ουσιαστικά και πολλά από τα στοιχεία που έχουμε αναφέρει εμείς στην ιδρυτική μας διακήρυξη και να τα παρουσιάζει ως προτάσεις. Είναι ξεκάθαρη κοροϊδία, δεν μου άρεσε επίσης καθόλου το σχόλιο με τα περιστέρια, το βρήκα πολύ χαμηλού επιπέδου», είπε.

Η επιθετικότητα της Μαρίας Καρυστιανού έχει να κάνει, προφανώς, με το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται να μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων που αναζητούσαν εναλλακτική επιλογή, καθώς οι δημοσκοπήσεις τον εμφανίζουν στη δεύτερη θέση και δεύτερο καταλληλότερο πρωθυπουργό. Όπως είναι φυσικό, το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από το επιτελείο της Μαρίας Καρυστιανού, το οποίο άρχισε τις δημόσιες εμφανίσεις και τις επικρίσεις εναντίον των πολιτικών αντιπάλων της.

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Θεώνη Κουφονικολάκου, απάντησε πάντως χθες στη Μαρία Καρυστιανού, λέγοντας ότι: «Αντιλαμβάνομαι το άγχος, τον πανικό και την αναστάτωση που έχει προκαλέσει η Συμπαράταξη. Αλλά δεν μπορούμε να απαντάμε σε τέτοιου είδους σχόλια. Ρίχνουμε τελείως το επίπεδο της πολιτικής αντιπαράθεσης. Δηλαδή, τι εννοεί; Επικαλείται πνευματική ιδιοκτησία στα στοιχεία της διακήρυξης; Δεν μπορώ να ενστερνιστώ τέτοια άποψη και δεν μπορώ να μπω σε αυτή τη συζήτηση», σχολίασε σήμερα το πρωί, μιλώντας στην ΕΡΤ, λίγες ώρες μετά την επίθεση της προέδρου της «Ελπίδας για τη Δημοκρατία» στον Αλέξη Τσίπρα.

Στο επιτελείο της Μαρίας Καρυστιανού υπάρχει η άποψη ότι το συντομότερο δυνατόν θα πρέπει να οργανωθούν σε όλα τα επίπεδα, προκειμένου σε καθημερινή βάση να έχουν παρεμβάσεις που αφορούν τους πολίτες. Γι’ αυτό, άλλωστε, έχει ήδη συγκροτηθεί ο πρωινός καφές με έξι μέλη του κόμματος. Σε αυτόν μετέχουν η Μαρία Γρατσία, ο Θανάσης Αυγερινός, που έχει αναλάβει την επικοινωνία, ο απόστρατος αξιωματικός Αθανάσιος Τζουγανάτος, που είναι υπεύθυνος για τα θέματα των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Βασίλης Κοκοτσάκης, ο Δημήτρης Παναγιωτόπουλος, αλλά και η Μαρία-Χριστίνα Μπακλαβά.

Σημαντικό ρόλο στο οικονομικό πρόγραμμα θα παίξει ο καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Φάνης Τσουλουχάς. Παράλληλα, ξεκινά η συγκρότηση του προγράμματος, η οποία θα προκύψει από τα μέλη και τα στελέχη του κόμματος της Μαρίας Καρυστιανού. Η διαδικασία για την καταγραφή των θέσεων είναι, ωστόσο, αντίθετη από αυτή την οποία ακολουθούν όλα τα άλλα κόμματα. Οι προγραμματικές θέσεις ξεκινούν από τη βάση, καθώς οι οργανώσεις είναι αυτές που στέλνουν τις θέσεις τους στις αρμόδιες επιτροπές. Εκεί γίνεται ένα ξεσκαρτάρισμα και μία συλλογή των προτάσεων, ώστε να χωριστούν στους τομείς που έχει θέσει η ιδρυτική διακήρυξη. Όταν θα έχουν ολοκληρωθεί, τότε θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του κόμματος οι προγραμματικές θέσεις. Το ερώτημα, φυσικά, είναι προς ποια κατεύθυνση θα είναι αυτές οι θέσεις. Προς τα κεντροδεξιά ή προς τα κεντροαριστερά, από τη στιγμή που οι ψηφοφόροι και τα μέλη του κόμματος της Μαρίας Καρυστιανού προέρχονται από όλους τους πολιτικούς χώρους. Ακόμα και από την ακροδεξιά.

Ελενη Καλογεροπουλου
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπογράφουν μνημόνιο συνεργασίας με την Hyundai Heavy Industries για πολεμικά πλοία, σκάφη του Λιμενικού και ειδικά εμπορικά πλοία


Στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τη νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries προχωρούν αύριο, Τρίτη 2 Ιουνίου, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια 2026.

Η συμφωνία αφορά τη διερεύνηση και ανάπτυξη συνεργασιών σε ναυπηγικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος, καθώς και στην κατασκευή ειδικών εμπορικών πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιθανές κοινές δράσεις των δύο πλευρών στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η συνεργασία με έναν από τους μεγαλύτερους ναυπηγικούς ομίλους παγκοσμίως συνιστά σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και τη διεύρυνση των δυνατοτήτων του ναυπηγείου τόσο στον αμυντικό όσο και στον εμπορικό τομέα.

Η υπογραφή του μνημονίου πραγματοποιείται σε μια περίοδο κατά την οποία τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενισχύουν την παρουσία τους στις επισκευές εμπορικών πλοίων και υλοποιούν έργα για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως η συντήρηση υποβρυχίων τύπου 214 και η προετοιμασία για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ.

Καρφιά Βερναρδάκη κατά Τσίπρα: «Η ΕΛ.Α.Σ παραπέμπει περισσότερο σε συνέδριο προοδευτικών ελίτ, παρά σε κοινωνική συμμαχία»


Τη δική του ανάλυση για το νέο κόμμα του Αλέξη Τσίπρα έκανε ο πρώην υπουργός του, Χριστόφορος Βερναρδάκης. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, σε ανάρτησή του στα social media σημείωσε πως ενώ η «ΕΛΑΣ» του Αλέξη Τσίπρα είναι μια παράταξη που «φιλοδοξεί να εκφράσει τη "μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία"», βρίθει από πανεπιστημιακούς, δικηγόρους, γιατρούς, καλλιτέχνες, διανοούμενους και επαγγελματίες υψηλού μορφωτικού επιπέδου.

«Κοιτάζοντας τη λίστα των 301, ο υποψιασμένος αναγνώστης αναζητά και δεν βρίσκει τους ντελιβεράδες, τους εργαζόμενους της επισφάλειας, τους υπαλλήλους των call centers, τους συμβασιούχους, τους νέους ερευνητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους της εστίασης, τους ακτιβιστές του αναπηρικού κινήματος, τις νέες φεμινίστριες, τους νοσηλευτές, τους ανθρώπους που ζουν καθημερινά τις συνέπειες της κοινωνικής ανασφάλειας. Και τελικά συναντά κυρίως εκείνους που γράφουν γι’ αυτούς» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Βερναρδάκης.

Σε άλλο σημείο του κειμένου του, ο κ. Βερναρδάκης τονίζει πως η ΕΛΑΣ «παραπέμπει περισσότερο σε συνέδριο προοδευτικών επαγγελματικών ελίτ παρά σε κοινωνική συμμαχία των υποτελών τάξεων».

Η ανάρτηση του Χρήστου Βερναρδάκη

Δημοσιοποιήθηκαν οι 301 υπογραφές της ιδρυτικής Διακήρυξης της ΕΛΑΣ.

Αν κάποιος ήθελε να κατασκευάσει ένα εμπειρικό παράδειγμα της περίφημης "βραχμανικής Αριστεράς", δύσκολα θα έβρισκε καλύτερο υλικό. Πανεπιστημιακοί, δικηγόροι, γιατροί, καλλιτέχνες, ειδικοί, διανοούμενοι, επαγγελματίες υψηλού μορφωτικού κεφαλαίου. Μια κοινωνική σύνθεση που αποτυπώνει σχεδόν φωτογραφικά τα στρώματα που εδώ και δεκαετίες συγκροτούν τον πυρήνα της προοδευτικής διανόησης και της μορφωμένης μεσαίας τάξης.

Το πρόβλημα είναι ότι η ΕΛΑΣ μοιάζει να το διαφημίζει ως πλεονέκτημα, ενώ στην πραγματικότητα δημοσιοποιεί ένα πειστήριο του βασικού της προβλήματος.

Διότι η πολιτική συζήτηση της τελευταίας δεκαετίας στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ δεν αφορά την έλλειψη πανεπιστημιακών, δικηγόρων ή διανοουμένων στην Αριστερά. Αφορά ακριβώς τη σταδιακή αποσύνδεση της Αριστεράς από τα λαϊκά και εργαζόμενα στρώματα και τη μετατροπή της σε πολιτική έκφραση των μορφωμένων μεσαίων τάξεων.

Κοιτάζοντας τη λίστα των 301, ο υποψιασμένος αναγνώστης αναζητά και δεν βρίσκει τους ντελιβεράδες, τους εργαζόμενους της επισφάλειας, τους υπαλλήλους των call centers, τους συμβασιούχους, τους νέους ερευνητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους της εστίασης, τους ακτιβιστές του αναπηρικού κινήματος, τις νέες φεμινίστριες, τους νοσηλευτές, τους ανθρώπους που ζουν καθημερινά τις συνέπειες της κοινωνικής ανασφάλειας.
Και τελικά συναντά κυρίως εκείνους που γράφουν γι’ αυτούς.

Το πρόβλημα είναι ότι μια παράταξη που φιλοδοξεί να εκφράσει τη "μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία" εμφανίζει ως ιδρυτικό της κοινωνικό χάρτη μια σύνθεση που παραπέμπει περισσότερο σε συνέδριο προοδευτικών επαγγελματικών ελίτ παρά σε κοινωνική συμμαχία των υποτελών τάξεων.
Η ειρωνεία είναι ότι οι υπεύθυνοι της πρωτοβουλίας φαίνεται να θεωρούν τη λίστα απόδειξη κοινωνικής διείσδυσης. Ενώ στην πραγματικότητα είναι απόδειξη του ακριβώς αντίθετου: μια φωτογραφία της βραχμανικής Αριστεράς την ώρα που προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί πολιτικά χωρίς να έχει βρει ακόμη τον δρόμο επιστροφής στις κοινωνικές τάξεις που υποτίθεται ότι θέλει να εκπροσωπήσει.

Και αυτό είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον πολιτικό εύρημα της υπόθεσης. Η ΕΛΑΣ γεννήθηκε για να καλύψει το κενό μιας κυβερνητικής αντιπολίτευσης. Η λίστα των 301 υπενθυμίζει ότι το δυσκολότερο πρόβλημα δεν είναι αυτό. Είναι το κενό κοινωνικής αντιπροσώπευσης. Και αυτό δεν καλύπτεται με περισσότερους πανεπιστημιακούς, όσο αξιόλογοι κι αν είναι. Καλύπτεται όταν εμφανιστούν οι κοινωνικές δυνάμεις που θα μετατρέψουν ένα πολιτικό σχέδιο σε κοινωνικό ρεύμα. Μέχρι στιγμής, αυτές απουσιάζουν.

📺ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 20'😆🤡Οργή στην Τουρκία για τον ράπερ Τράβις Σκοτ: Βγήκε στη σκηνή μόλις 20', πλήρωσαν πανάκριβα εισιτήρια, δείτε βίντεο


Ο ράπερ Τράβις Σκοτ, ένας από τους γνωστότερους αστέρες του αμερικανικού χιπ-χοπ, προκάλεσε την οργή των Τούρκων θαυμαστών του, που τον αποδοκίμασαν έντονα τα ξημερώματα της Δευτέρας στην Κωνσταντινούπολη, έπειτα από μια «εμφάνιση-εξπρές» σε συναυλία, σύμφωνα με βίντεο και μαρτυρίες που αναρτήθηκαν σε ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης.

Σε έναν διαδικτυακό ιστότοπο όπου πωλούνταν εισιτηρία για την εκδήλωση –έναντι πολλών εκατοντάδων ευρώ το καθένα– αναφερόταν ότι ο Τράβις Σκοτ θα έδινε μια συναυλία «πέραν των κλασικών» του είδους, ενώπιον περιορισμένου αριθμού θεατών, μόνο 2.500.

Όμως ο Τράβις Σκοτ, που υποτίθεται ότι ήταν ο «οικοδεσπότης» της βραδιάς, έμεινε στη σκηνή μόλις 20 λεπτά, προκαλώντας τις έντονες αποδοκιμασίες του πλήθους.


Η αφίσα της συναυλίας ανέφερε ότι ο Αμερικανός σταρ θα εμφανιζόταν από τις 23.00 μέχρι τις 00.30, ανάμεσα σε άλλους, λιγότερο γνωστούς καλλιτέχνες.

«Ντροπή. Μας είπαν ότι θα ερχόταν στις 23.00 και ήρθε στις 00.35. Περιμέναμε όρθιοι επί ώρες, τραγούδησε ένα τραγούδι και έφυγε (…) Πετάξαμε τα λεφτά μας», έγραψε στο Instagram ο Αλά Αρτάν.

Άλλοι θαυμαστές του Σκοτ, μεταξύ των οποίων και ένας που ισχυρίζεται ότι έδωσε 1.100 ευρώ για ένα VIP εισιτήριο, ζήτησαν να αποζημιωθούν από τη διοργανώτρια εταιρεία.

Ο σταρ πάντως απάντησε στους θαυμαστές του, μέσω του Instagram, υποστηρίζοντας ότι η παρουσία του είχε μοναδικό σκοπό «να στηρίξει έναν φίλο» καλλιτέχνη και ότι «ανυπομονεί να επιστρέψει» στην Τουρκία για να δώσει μια «πραγματική συναυλία».


Ο ιδιοκτήτης της διοργανώτριας εταιρείας «Ταϊλάν Εζτσάν» υποστήριξε ότι ο Τράβις Σκοτ «ήταν η καρδιά της εκδήλωσης όλο το βράδυ», έπαιξε τον ρόλο του οικοδεσπότη επί μία ώρα και «πρόσφερε μια έκτακτη εμφάνιση 20 λεπτών».

Ο Αμερικανός ράπερ, που δεν είχε εμφανιστεί ποτέ στο παρελθόν στην Τουρκία, πρόκειται να δώσει απόψε άλλη συναυλία, σε νυχτερινό κέντρο της Σμύρνης.

📺Το Camp IV στο Έβερεστ είναι πλέον μια τεράστια χωματερή, δείτε βίντεο - Σκηνές, φιάλες οξυγόνου και περιττώματα μια «ανάσα» από την κορυφή του κόσμου


Το Camp IV στο Έβερεστ είναι το τελευταίο και υψηλότερο οργανωμένο σημείο κατασκήνωσης πριν από την τελική ανάβαση για την κορυφή του κόσμου. Και ενώ θα έπρεπε να είναι ένα από τα ομορφότερα σημεία, πλέον έχει καταντήσει να είναι μια τεράστια χωματερή... Εγκαταλελειμμένες σκηνές, άδειες φιάλες οξυγόνου και ανθρώπινα περιττώματα συνθέτουν μια άσχημη εικόνα σε λευκό φόντο.

Πλάνα που δημοσιεύθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναδημοσιεύονται στη Daily Mail, δείχνουν το Camp IV, γεμάτο με σωρούς από σκουπίδια που άφησαν πίσω τους ομάδες ορειβατών, με δεκάδες φθαρμένες κίτρινες σκηνές να ανεμίζουν από τους θυελλώδεις ανέμους.

Το Camp IV βρίσκεται σε υψόμετρο 7.906 μέτρων, σε ένα σημείο που ονομάζεται Νότιο Πέρασμα (South Col) – ένα παγωμένο, ανεμοδαρμένο σημείο ανάμεσα στο Έβερεστ και το Λότσε.

Πρόκειται για το τελευταίο μέρος που έχουν να ξεκουραστούν οι ορειβάτες πριν επιχειρήσουν να περάσουν μέσα από τη «Ζώνη του Θανάτου» προς την κορυφή του Έβερεστ.

«Αυτό που θα έπρεπε να είναι ένα από τα πιο εκπληκτικά μέρη στον πλανήτη έχει, από πολλές απόψεις, γίνει ένα από τα πιο άσχημα πρόσωπα της εμπορευματοποίησης του Έβερεστ», έγραψε στο X τη Δευτέρα το Everest Today, ένας λογαριασμός αφιερωμένος στην αναρρίχηση στο βουνό.

Εγκαταλελειμμένες σκηνές, άδεια μπουκάλια οξυγόνου, κουτιά φαγητού, σκισμένος εξοπλισμός και άλλα απορρίμματα είναι διάσπαρτα σε όλο το Νότιο Πέρασμα, μετατρέποντας το σε «νεκροταφείο» εξοπλισμού αναρρίχησης.


Ένας αριθμός ρεκόρ 274 ατόμων ανέβηκε στο Έβερεστ από την πλευρά του Νεπάλ σε μία μόνο ημέρα τον Μάιο, με την εισροή επισκεπτών να επιδεινώνει το πρόβλημα των απορριμμάτων.

Ενώ έχουν καταβληθεί προσπάθειες για τον καθαρισμό των σκουπιδιών που έχουν συσσωρευτεί με την πάροδο των ετών στο βουνό, το μεγάλο υψόμετρο και οι ακραίες καιρικές συνθήκες καθιστούν το έργο εξαιρετικά επικίνδυνο.

Ο καλός καιρός μπορεί γρήγορα να μετατραπεί σε χιονοθύελλα και τα επίπεδα οξυγόνου είναι περίπου το ένα τρίτο του κανονικού.

Πλάνα από drone έδειχναν εκατοντάδες ορειβάτες να σχηματίζουν ουρά για να ανέβουν στο βουνό, καθώς έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τον ευνοϊκό καιρό του Μαΐου, αναζωπυρώνοντας τις συζητήσεις σχετικά με την υπερβολική εμπορευματοποίηση του Έβερεστ.

Σχεδόν 500 ξένοι ορειβάτες έχουν λάβει άδειες για να κατακτήσουν την κορυφή φέτος - επίσης αριθμός ρεκόρ - καθώς οι ειδικοί συνεχίζουν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον υπερπληθυσμό και άλλους κινδύνους για την ασφάλεια.

Οι περισσότεροι ορειβάτες βασίζονται σε συμπληρωματικό οξυγόνο για να εισέλθουν στη λεγόμενη «Ζώνη του Θανάτου». Όμως, ακόμα και τότε, οι ειδικοί στην αναρρίχηση συμβουλεύουν να μην παραμένουν στην περιοχή για περισσότερο από 20 ώρες.

Το 2024, μια ομάδα Σέρπα και Νεπαλέζων στρατιωτών κατάφερε να καθαρίσει 11 τόνους σκουπιδιών και να ανασύρει τέσσερα πτώματα από το βουνό. Μερικά από τα συντρίμμια που βρήκε η ομάδα στο βουνό χρονολογούνται πριν από 69 χρόνια.

Η αποστολή δεν ήταν εύκολη: χρειάστηκαν δύο μέρες για να μπορέσει η ομάδα να ανακτήσει ένα πτώμα που ήταν εντελώς καλυμμένο με πάγο.

Οι ειδικοί συχνά επικρίνουν το Νεπάλ επειδή επιτρέπει την είσοδο μεγάλου αριθμού ορειβατών στο βουνό από εκείνη την πλευρά, κάτι που μερικές φορές οδηγεί σε επικίνδυνα μποτιλιαρίσματα ή μεγάλες ουρές ακριβώς κάτω από την κορυφή, όπου το επίπεδο φυσικού οξυγόνου είναι επικίνδυνα χαμηλότερο από αυτό που απαιτείται για την ανθρώπινη επιβίωση.

Οι διοργανωτές της αποστολής έχουν αναγνωρίσει τους κινδύνους της συμφόρησης, αλλά υποστηρίζουν ότι οι κίνδυνοι μπορούν να αντιμετωπιστούν.

«Εάν οι ομάδες έχουν αρκετό οξυγόνο, δεν αποτελεί μεγάλο πρόβλημα», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ο Λούκας Φούρτενμπαχ της αυστριακής οργάνωσης Furtenbach Adventures.

01 Ιουνίου 2026

📺Στο χιλιοστό: «Τελείωσε»! Η Ελλάδα λίγο πριν το Grexit, oι δραματικές διαπραγματεύσεις, ο θυμός στις Βρυξέλλες με το δημοψήφισμα Τσίπρα


Τις δραματικές ημέρες και ώρες με το δημοψήφισμα του 2015 και το πόσο κοντά έφτασε η Ελλάδα στην έξοδο από το ευρώ περιγράφει το πέμπτο επεισόδιο της σειράς «Στο Χιλιοστό» για τον ΣΚΑΪ.

Είναι οι στιγμές που οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και τους Ευρωπαίους εταίρους κατέρρευσαν, οι τράπεζες έκλεισαν, επιβλήθηκαν capital controls και το μέλλον της χώρας στην Ευρώπη κρεμόταν κυριολεκτικά από μία κλωστή.

Ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, στενοί συνεργάτες της Άνγκελα Μέρκελ και του Φρανσουά Ολλάντ, πρωταγωνιστές του Eurogroup, μέλη της ελληνικής κυβέρνησης και κεντρικοί αξιωματούχοι από Βρυξέλλες και Αθήνα περιγράφουν μια Ευρώπη διχασμένη ανάμεσα στην αλληλεγγύη και την τιμωρία, τη δημοκρατία και την οικονομική πίεση, αλλά και τη στιγμή που το πλάνο Β αποτελεί πλέον για πολλούς το βασικό σενάριο.

Καθώς σχηματίζονται ουρές στα ATM και η χώρα βυθίζεται σε πρωτοφανή αβεβαιότητα, το επεισόδιο εξετάζει τις πραγματικές συνέπειες της ανακοίνωσης του δημοψηφίσματος: την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων, το κλείσιμο των τραπεζών, την επιβολή capital controls και τον πραγματικό φόβο ενός Grexit.

Σε ένα τέτοιο κλίμα, ο Αλέξης Τσίπρας αποφασίζει την διεξαγωγή δημοψηφίσματος και το ανακοινώνει, χωρίς να έχει επέλθει συμφωνία με τους θεσμούς. Την επομένη, ο Γιάνης Βαρουφάκης πηγαίνει στο Eurogroup και ζητά παράταση της δανειακής σύμβασης. «Είσαι τρελός; Μετά από όσα έγιναν χθες;» τον ρωτά ο προεδρεύων τότε του οργάνου, Γερούν Ντάισελμπλουμ. Ο Βόλφκαγκ Σόιμπλε απορρίπτει κάθε σκέψη. Ο Βαρουφάκης διαμαρτύρεται. «Πρέπει να δώσετε παράταση για να μην επέλθει το χάος». «Εσείς το δημιουργήσατε» του απαντά ο Ντάισελμπλουμ και η συνεδρίαση  λήγει άδοξα. «Είναι το τέλος!» είπε ο επικεφαλής του Eurogroup και ο Βαρουφάκης έφυγε από την αίθουσα, έτσι απλά. 

Ο Τσίπρας ενημέρωσε τηλεφωνικά τη Μέρκελ και τον Ολάντ για το δημοψήφισμα

Ο σύμβουλος ευρωπαϊκών υποθέσεων του Γάλλου προέδρου (εκείνη την περίοδο) Φρανσουά Ολάντ, Φιλίοπ Λεγκλίζ Κόστα, εξήγησε ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός ζήτησε να μιλήσει εκ νέου τηλεφωνικά με Ολάντ και Μέρκελ, τους οποίους ενημέρωσε ότι θα οργάνωνε το δημοψήφισμα.  

Ο Γάλλος πρόεδρος και η Γερμανίδα καγκελάριος επικέντρωσαν τη συζήτηση στο ποιο θα ήταν το ερώτημα και ποια θα ήταν η στάση του ίδιου γιατί «αυτό θα καθόριζε και τι αποτέλεσμα θα περιμέναμε». Αμέσως μετά Μέρκελ και Ολάντ επικοινώνησαν ξανά, διαπίστωσαν πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση και συμφώνησαν να συνομιλούν καθημερινά.

Ο Νικολάους Μάγιερ-Λάντρουτ, σύμβουλος της Μέρκελ για ευρωπαϊκά θέματα, ήταν παρών σ' εκείνο το τηλεφώνημα Τσίπρα. «Το δημοψήφισμα είναι μια πολύ ριψοκίνδυνη πολιτική. Αυτό που μας εξέπληξε ήταν η ανακοίνωση που της έκανε ότι θα τασσόταν κατά μιας συμφωνίας στην οποία είχε συμμετάσχει.

Σε ερώτημα πώς αντέδρασε η Μέρκελ απάντησε ότι «το έλαβε υπόψιν της και για μας ήταν το τέλος της συζήτησης, τι μπορούσαμε να πούμε; Μπορούμε να εκφράσουμε την έκπληξη και την δυσαρέσκειά μας, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά» είπε.


Γ. Ντάισελμπλουμ: «Είχα θυμώσει για τον λόγο πως δεν ήταν έντιμο απέναντι στον ελληνικό λαό»

Μας εξέπληξε τελείως. Πρώτον γιατί δεν υπήρχε καμία συμφωνία, άρα γιατί να δημιουργήσεις τέτοια πολιτική δυναμική και δεύτερον αν προτίθεσαι να κάνεις κάτι τέτοιο θα ήταν συνετό να το συζητήσεις πρώτα με τους εταίρους σου».
Είχα ταραχτεί πολύ. Είχα θυμώσει γιατί δεν ήταν έντιμο απέναντι στον ελληνικό λαό. Τους υποσχόταν την προοπτική μιας καλύτερης συμφωνίας, ενώ δεν υπήρχε καλύτερη συμφωνία διαθέσιμη» λέει ο Ντάισελμπλουμ.

Ήταν σκάνδαλο, εξαπατήθηκε ο ελληνικός λαός με το ερώτημα

Μάλιστα ο Ντάισελμπλουμ αλλά και ο Γιούνκερ εκτιμούν ότι ο ελληνικός λαός εξαπατήθηκε με το ερώτημα του δημοψηφίσματος. 

«Το ερώτημα ήταν ένα ψέμα. Ήταν αν θέλετε τη συμφωνία ή όχι. Και η συμβουλή μας είναι όχι. Δεν υπήρχε συμφωνία. Ούτε υπήρχε εναλλακτική» λέει ο Ντάισελμπλουμ. «Ήταν σκάνδαλο, ο κόσμος εξαπατήθηκε» συνηγορεί ο Γιούνκερ. 


 Γιούνκερ: «Ήμουν πολύ θυμωμένος που πήγαινε σε δημοψήφισμα χωρίς να μας το πει, ήταν ανεύθυνο»

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, αποκαλύπτει τον θυμό που του προκάλεσε η απόφαση Τσίπρα για δημοψήφισμα. 
«Ήμουν πολύ θυμωμένος: ξαφνικά και μετά από πολλές διαπραγματεύσεις προχώρησε με την ιδέα του δημοψηφίσματος, χωρίς να μας το πει. Η Μέρκελ και ο Ολάντ ήταν εξίσου θυμωμένοι μαζί του. Ήταν τελείως ανεύθυνο. Για εκείνον ήταν εσωτερικό θέμα, για εμάς ήταν ευρωπαϊκό» λέει στην κάμερα.


Λιού: «Αν ρωτήσεις τον κόσμο να κόψεις τα επιδόματά του, σε κάθε χώρα η απάντηση θα είναι όχι»

Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Τζακ Λιού περιγράφει την συνομιλία του με τον Αλέξη Τσίπρα. Όμουν σε ένα αυτοκίνητο τη Νέα Υόρκη και μιλούσα μαζί του. Του είπα δεν το καταλαβαίνω κι εκείνος μου έλεγε "η δημοκρατία είναι πολύ σημαντική στην Ελλάδα και πως πρέπει να αξιολποιήσουμε ένα σύστημα που είναι ελληνικό".

Δεν μπορούσαμε να δούμε πώς θα τελείωνε, αφήνοντάς του περισσότερο και όχι λιγότερο χώρο. Γιατί αν ρωτήσεις τον κόσμο να κόψεις τα επιδόματά του, η απάντηση σε κάθε χώρα του κόσμου θα είναι όχι» αφηγείται ο Λιού.


Γιούνκερ: «Αν και ο Αλέξης πίστευε ότι το δημοψήφισμα θα ενίσχυε τη θέση του, την αποδυνάμωσε»

«Το δημοψήφισμα αφορούσε όλη την Ευρώπη. Θα ήταν λάθος εκείνη την στιγμή να μην είχα μιλήσει. Αν και ο Αλέξης πίστευε ότι το δημοψήφισμα θα ενίσχυε τη θέση του, την αποδυνάμωσε» ανέφερε ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.


Ζ. Κωνσταντοπούλου: «Αισθάνθηκα ανακούφιση ότι θα γίνει δημοψήφισμα και θα αποφασίσει ο λαός»

Στο εσωτερικό, η Ζωή Κωνσταντοπούλου δηλώνει ότι ένιωσε ανακουφισμένη με το δημοψήφισμα γιατί θα αποφάσιζε ο ελληνικός λαός. 


Λαφαζάνης: «Το Υπουργικό Συμβούλιο πάγωσε στο άκουσμα του δημοψηφίσματος»

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης περιγράφει πώς πάγωσε το υπουργικό συμβούλιο που συγκάλεσε ο Τσίπρας, όταν ανέφερε για το δημοψήφισμα. 


Γιούνκερ: «Τηλεφωνούσα τυχαία σε ελληνικές οικογένειες και ρωτούσα πώς ήταν η ζωή τους»

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ αποκάλυψε πως τηλεφωνούσε τυχαία σε ελληνικές οικογένειες προκειμένου να μάθει πώς είναι η ζωή τους. «Αυτό που θαύμαζα στην ελληνική περίπτωση ήταν το εντυπωσιακό σθένος του φτωχότερου τμήματος της ελληνικής κοινωνίας. Και είχα μια ιδιαίτερη ευαισθησία για εκείνους που δεν καταλάβαιναν τι συνέβαινε και δεν είχαν κανέναν πραγματικό υπερασπιστή στην Ευρώπη. Συνήθιζα να επικοινωνώ, περιστασιακά, έτσι απλά, μέσω τηλεφώνου με ελληνικές οικογένειες για να τους ρωτήσω πώς ήταν η ζωή τους. Και δεν πίστευαν πως ήμουν εγώ. Η Ελλάδα ήταν μέρα και νύχτα στο μυαλό μου» ανέφερε μεταξύ άλλων. 


Νίκος Παππάς: «Ο ελληνικός λαός ήξερε πολύ καλά τι ψηφίζει»

Ο Υπουργός Επικρατείας κατά το 2015-2016, Νίκος Παππας τόνισε πως «ο ελληνικός λαός ήξερε πολύ καλά τι ψηφίζει» ενώ πρόσθεσε ότι: «νομίζω ότι υποτιμάμε τον λαό αν λέμε ότι δεν καταλαβαίνει. Προφανώς, τεχνικές λεπτομέρειες μπορεί να μην ήξερε. Αλλά δεν είναι εκεί η ουσία. Η ουσία είναι πως το δημοψήφισμα είναι η πρώτη στιγμή που δίνεται το δικαίωμα επί του πρακτέου στον κόσμο να αποφασίσει γι' αυτά που του επιβάλλουν».


Τζανακόπουλος: Το «ναι» σήμαινε ότι θα έπρεπε να δεχθούμε ό,τι λένε οι Ευρωπαίοι

Ο τότε γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού, Δημήτρης Τζανακόπουλος εξήγησε στην κάμερα τι σήμαινε για εκείνον το «ναι» και το «όχι» του δημοψηφίσματος. «Το ναι ήταν πιο καθαρό σε ό,τι αφορά την πολιτική ατζέντα. Ότι θα έπρεπε να δεχθούμε ό,τι λένε οι Ευρωπαίοι. Το όχι ήταν η υπεράσπιση μιας στρατηγικής ώστε να μπει τέλος στη λιτότητα και να ρυθμιστεί το ελληνικό χρέος» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Τζανακόπουλος.


Στουρνάρας: «Είπα στον κο Δραγασάκη ότι το δημοψήφισμα θα οδηγήσει τον κόσμο στα ATM»

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας επεσήμανε πως: «Με πήρε ο κ. Δραγασάκης και μου είπε πως θα γίνει δημοψήφισμα. Του είπα πως αυτό θα οδηγήσει τον κόσμο στα ΑΤΜ. Όπως και έγινε. Δεν μπορούμε να πάρουμε την ευθύνη και να αφήσουμε τις τράπεζες ανοιχτές μετά από αυτό. Τα ATMs άδειασαν το Σάββατο εκείνο. Την Κυριακή δεν υπήρχαν χρήματα. Αν ανοίγαμε Δευτέρα θα έτρεχε ο κόσμος να πάρει όλα του τα λεφτά».


Καραβίας: «Χωρίς capital controls, ήταν θέμα ωρών οι τράπεζες να εξαντλήσουν τα διαθέσιμά τους»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank από το 2015 μέχρι και σήμερα, Φωκίωνας Καραβίας σημείωσε πως χωρίς τα capital controls «ήταν θέμα ωρών οι τράπεζες να εξαντλήσουν τα διαθέσιμά τους και να σταματήσουν οι λειτουργίες τους» και πρόσθεσε: «Η κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος θα σήμαινε την defacto επιστροφή της χώρας στη δραχμή ή σε κάποιο άλλο νόμισμα».


Στουρνάρας: «Φοβόμασταν αιματοχυσία»

«Φύγαμε νωρίς το απόγευμα με συμφωνία ότι τα είχαμε βρει. Δώδεκα το βράδυ θα γίνει η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου για να δούμε πώς ακριβώς πάει, διότι η απόφαση ήταν ότι δεν θα πρέπει να ανοίξουν με τίποτα οι τράπεζες τη Δευτέρα. Φοβόμασταν αιματοχυσία. Αν δεν έκλειναν έτσι οι τράπεζες, με ΦΕΚ, είχαμε κι άλλους τρόπους, πολύ πιο επώδυνους. Να αφαιρούσαμε τις άδειες από τις τράπεζες» ανέφερε ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας.


Μηλιάκου: «Νομίζω ήταν ένα ρεκόρ του ελληνικού δημοσίου, όλα έγιναν σε 10 ώρες»

Η Γενική Διευθύντρια Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικής Πολιτικής, Σταυρούλα Μηλιάκου θυμήθηκε πως: «Δημιουργήθηκαν θέσεις εργασίας όπου υπήρχαν κενά γραφεία, ακόμα και σε κουζίνες, για να μπορέσουν να παίρνουν τα αιτήματα από τις τράπεζες, να τα φέρνουν στην επιτροπή και να μπορέσουν να εγκρίνονται και να προχωράει η διαδικασία. Νομίζω ήταν ένα ρεκόρ του ελληνικού δημοσίου, όλα αυτά έγιναν σε 10 ώρες»


Μάρδας: «Ήταν η πιο σκληρή κριτική που δεχτήκαμε»

Π πρώην υπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Μάρδας ανέφερε πως: «Ήταν η μέρα Παρασκευή, έδιωξα τους πάντες από το γραφείο για να πάνε να ξεκουραστούν. Είχαν μείνει και τρεις συνεργάτες μου. Τους είπα να πάμε έξω για να τους κεράσω. Ήρθε το γκαρσόνι, εκεί που καθόμασταν με τρία τσιπουράκια και μας είπε πως είναι από κάτι κυρίες πίσω. Είδα ότι δεν έφευγε το γκαρσόνι. Τον ρώτησα αν θέλει κάτι ακόμα. Και μου είπε πως είχε και ένα χαρτάκι να μας δώσει. Και έγραφε το χαρτάκι την πιο σκληρή κριτική που δεχτήκαμε: Ευχαριστούμε που κλείσατε τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις μας».


Καραβίας: «Αν βγαίναμε από το ευρώ, έπρεπε οι θυγατρικές των τραπεζών να μεταβιβαστούν για 1 ευρώ»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Φωκίωνας Καραβίας ανέφερε πως είχαν μια σειρά συσκέψεων απευθείας με τη Φρανκφούρτη και την ΕΚΤ και τους ανακοίνωσαν πως «αν η χώρα βγει εκτός ευρώ ως αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, έπρεπε οι θυγατρικές των τραπεζών να μεταβιβαστούν για 1 ευρώ».


Η σύσκεψη στις Βρυξέλλες: Καμμένος και Παππάς μαθαίνουν για το δημοψήφισμα

Ο συγκυβερνήτης του Αλέξη Τσίπρα Πάνος Καμμένος εξηγεί ότι ο τότε πρωθυπουργός τον πήρε τηλέφωνο στις 06:30-7 το πρωί. «Κατάλαβα από τη φωνή του ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, τον ρώτησα αν ήθελε να πάω, μου λέει "έλα"». 

Ο Νίκος Παππάς επίσης μιλά στην κάμερα και αφηγείται: «Μας ξυπνάνε το επόμενο πρωί οι άνθρωποι του γραφείο του πρωθυπουργού οι οποίοι συγκάλεσαν σύσκεψη στον 25ο όροφο του ξενοδοχείου. Μας είπε ότι  δεν έχουμε καμία δυνατότητα αυτή τη στιγμή να ελπίζουμε σε κάτι βιώσιμο, πρέπει να ερωτηθεί ο ελληνικός λαός με βάση αυτό που έχουμε στα χέρια μας. 


📺Δημοσκόπηση Opinion Poll: Στο 30,5% η ΝΔ με διαφορά 15 μονάδων από τον δεύτερο (πλέον) Τσίπρα, τρίτη η Καρυστιανού, έπεσε τέταρτο το ΠΑΣΟΚ κοντά σε μονοψήφιο


Στην εκτίμηση ψήφου, η ΝΔ κυριαρχεί με 30,5% ακολουθεί η ΕΛ.Α.Σ του Α. Τσίπρα με 15,5%, στην τρίτη θέση είναι η Ελπίδα για την Δημοκρατία της Μ. Καρυστιανού με 12,6% - Το μέχρι πρόσφατα δεύτερο ΠΑΣΟΚ βρίσκεται τέταρτο με 10,5% χάνοντας σχεδόν 4 μονάδες

Η Νέα Δημοκρατία παραμένει κυρίαρχη του πολιτικού σκηνικού με ποσοστά εκτίμησης ψήφου στο 30,5% σύμφωνα με δημοσκόπηση της Opinion Poll για το Action24, η οποία αποτυπώνει παράλληλα τις τεκτονικές αλλαγές στο χώρο της αντιπολίτευσης που προκαλούν τα δύο νέα κόμματα Ελπίδα της Μαρίας Καρυστιανού και ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα καθώς συμπιέζουν το ΠΑΣΟΚ στην τέταρτη θέση.

Σύμφωνα με την πανελλαδική μέτρηση, στην παράσταση νίκης προηγείται χωρίς αντίπαλο η Ν.Δ με 54,3%. Σημειωτέον ότι πρόκειται για έναν δείκτη ο οποίος δεν έχει διαψευσθεί ποτέ. Ακολουθούν Ελπίδα για την Δημοκρατία με 7,9%, η ΕΛ.Α.Σ. με 7% , το άλλο κόμμα με 4.9% και μόλις το 2,9% πιστεύει ότι θα έρθει πρώτο το ΠΑΣΟΚ. Τα στοιχεία της μέτρησης παραπέμπουν σε επτακομματική Βουλή.

Η εμφάνιση των δύο νέων κομμάτων είναι καταλυτική όχι μόνο για τις θέσεις 2 έως 4 αλλά προκαλεί πλήγματα σε όλα τα κόμματα. Τρία εξ αυτών συγκεντρώνουν ποσοστό κάτω από 1% και άλλα τέσσερα κάτω από 2%. Ωστόσο, όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Opinion Poll Ζαχαρίας Ζούπης, παρά την εμφάνιση των κομμάτων Τσίπρα-Καρυστιανού, η μείωση των αναποφάσιστων είναι μικρή και δεν ξεπερνά το 2%, στοιχεί που κατά τον ίδιο επαληθεύει ότι ένας βασικός κορμός πολιτών που σκόπευε να δηλώσει προτίμηση ψήφου στα νέα κόμματα είχε μεταφερθεί το τελευταίο διάστημα στο «άλλο κόμμα», το οποίο και μειώνεται από το 13,3% στο 4,3%.

Ειδικότερα, στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων η ΝΔ συγκεντρώνει 25,6%, η ΕΛ.Α.Σ. του Τσίπρα 13%, η Ελπίδα για την Δημοκρατία της Καρυστιανού 10,5%, το ΠΑΣΟΚ 8,8%. Οι αναποφάσιστοι κινούνται στο 16,1%.

Στην εκτίμηση ψήφου, η Ν.Δ διατηρεί την κυριαρχία της με ποσοστό 30,5% και μικρή πτώση από το 31,2% της προηγούμενης μέτρησης, αλλά και διαφορά 15,7% από το δεύτερο κόμμα. Ακολουθούν η ΕΛ.Α.Σ του Α. Τσίπρα στην δεύτερη θέση και ποσοστό 15,5% ενώ στην τρίτη θέση είναι η Ελπίδα για την Δημοκρατία της Μ. Καρυστιανού με 12.6%. Το μέχρι πρόσφατα δεύτερο ΠΑΣΟΚ βρίσκεται τέταρτο με 10,5% χάνοντας σχεδόν 4 μονάδες (από 14,4% στην προηγουμένη μέτρηση).

Ο Μητσοτάκης να σηκώσει το τριψήφιο σε κρίση, θέλει σχεδόν το 80%

Επίσης φαίνεται ότι το δίλημμα που έθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το ποιος θα σηκώσει το τριψήφιο τηλέφωνο, πιάνει καθώς σχεδόν 8 στους 10 (78.6%) θεωρεί πολύ και αρκετά σημαντικό ποιος θα είναι ο Πρωθυπουργός που θα ήθελαν να σηκώσει το τριψήφιο τηλέφωνο στο Μέγαρο Μαξίμου σε μια μείζονα εθνική ή άλλη κρίση. Το 56,2% απαντά πολύ, το 22,4% αρκετά, το 5.8% απαντά λίγο, το 12,1% καθόλου και το 3,6% δεν απαντά. Μάλιστα, η απάντηση αυτή είναι καθαρά πλειοψηφική σε όλα τα κομματικά ακροατήρια.

Καταλληλότερος για πρωθυπουργός ο Μητσοτάκης, δεύτερος ο Τσίπρας

Εξάλλου, στην καταλληλότητα για Πρωθυπουργός προηγείται με 29% ο Κ. Μητσοτάκης (28.9% στην προηγούμενη μέτρηση). Με το καληπέρα, ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίζεται δεύτερος με 13.2% (από 9.9%). Τρίτη η Μαρία Καρυστιανού με 7,7% (από 5.1%), ενώ πέφτει κι άλλο ο Νίκος Ανδρουλάκης από το 5,8% στο 4,8%. Ακολουθούν Ζ. Κωνσταντοπούλου 3.8% ( 5.8%) , Κ. Βελόπουλος 3.7% (6%) κ.λ.π

Επίσης το 56,6% απαντά ότι στις επόμενες εκλογές θα ψηφίζει με γνώμονα να υπάρχει πολιτική σταθερότητα, ενώ το 33,5% για να εκφράσει διαμαρτυρία. Το 9.9% δεν απάντησε. Τα υψηλότερα ποσοστά που επιλέγουν σταθερότητα είναι οι ψηφοφόροι της Ν.Δ με 78.5%, του ΠΑΣΟΚ με 62% και του ΣΥΡΙΖΑ με 50.8%. Από την άλλη τα υψηλότερα ποσοστά υπέρ της διαμαρτυρίας βρίσκονται ανάμεσα στους ψηφοφόρους του Κ.Κ.Ε με 55.7%, της Λύσης με 50% και της Πλεύσης με 48%.

Ακόμη στο ερώτημα τι θα μετρήσει περισσότερο στην τελική επιλογή ψήφου ξεχωρίζουν η εγγύηση ανόδου του βιοτικού επιπέδου με 37.6% και η ανάγκη σταθερότητας λόγω των διεθνών αναταραχών με 30%. Ακολουθούν η ανάγκη για αλλαγή με 22,1%, η ανάγκη αλλαγών στο Πολιτικό Σύστημα και το Κράτος Δικαίου με 19,3%, το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ με 15,9%, το πρόσωπο του υποψηφίου Πρωθυπουργού με 10,4%, οι υποκλοπές με 7,7%, η ιδεολογική τοποθέτηση 7,1%, η διαχρονική πολιτική ταύτιση 3%.

Θετική άποψη για το κόμμα Τσίπρα έχει 30,1%

Το 30,1% έχει συνολικά θετική άποψη για την ομιλία και την συνολική παρουσία του Α. Τσίπρα στην εκδήλωση για την ίδρυση του κόμματός του. ( 16.8% θετική, 13.3% μάλλον θετική) . Το 61.1% έχει αρνητική άποψη (46,1% αρνητική, 15% μάλλον αρνητική), ενώ το 8,9% δεν παίρνει θέση Τα υψηλότερα θετικά ποσοστά τα έχει στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ με 79,8%, στο Κ.Κ.Ε με 36,1% και στην Πλεύση Ελευθερίας με 33,4%. Στην δυνητική ψήφο, το κόμμα Τσίπρα παρουσιάζει άνοδο κατά 2,8% σε σχέση με τις αρχές Μαΐου καθώς ανεβαίνει στο 21,9% από το 19,1%. Επίσης «πολύ πιθανό» απαντά 11,3%, έναντι 7,7%, μια αύξηση 3,6% δηλαδή, ενώ το «αρκετά πιθανό» απαντούν 10,6% (μείωση κατά 0,8%). Σύμφωνα με τον Ζ. Ζούπη, η επίδοση του ΕΛ.Α.Σ στην πρόθεση ψήφου οφείλεται στο ότι εισπράττει το 61,3% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, το 7,1% του ΠΑΣΟΚ, το 2.2% του Κ.Κ.Ε, το 2.5% της Ελληνικής Λύσης, το 11.4% της Πλεύσης, το 10.9% από άλλα κόμματα και το 4.6% από πολίτες που απείχαν.

Το 36,1% έχει θετική άποψη για το κόμμα Καρυστιανού

Αντίστοιχα, το 36.1% έχει θετική άποψη για την ομιλία και την συνολική παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού στην εκδήλωση για την ίδρυση του κόμματός της( 17.5% θετική, 18.6% μάλλον θετική). Το 49.4% έχει αρνητική άποψη. Τα μεγαλύτερα ποσοστά θετικής άποψης εμφανίζονται στους ψηφοφόρους της Πλεύσης με 70,9%, Της Ελληνικής Λύσης με 67,5%, του ΣΥΡΙΖΑ με 41,4% και της ΝΙΚΗΣ με 36,6%.
Στην δυνητική ψήφο παρουσιάζει άνοδο κατά 2.6% στις αρχές του Μαΐου, αναβαίνοντας από το 21.1% στο 23.7%. Παρουσιάζει άνοδο στο πολύ πιθανό κατά 1.5% ( από 9.9% στο 10.5%) και στο αρκετά κατά 1.1% ( από το 12.1% στο 13.2%) .
Το κόμμα Καρυστιανού εισπράττει το 9,1% του ΣΥΡΙΖΑ, το 6,9% του ΠΑΣΟΚ , το 11,8% της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ, το 8% της ΠΛΕΥΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, το 25,2% της ΝΙΚΗΣ, το 7,4% της Ν.Δ, το 15,2% από άλλα κόμματα και το 16,4% από πολίτες που απείχαν.

Δείτε την δημοσκόπηση της Opinion Poll για το Action24




Politico: Έρευνα για το πολυτελές πρότζεκτ του Τζάρεντ Κούσνερ στην Αλβανία


Στο μικροσκόπιο της ειδικής εισαγγελίας κατά της διαφθοράς (SPAK) βρίσκεται το πολυτελές τουριστικό έργο που συνδέεται με τον γαμπρό του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, Τζάρεντ Κούσνερ, καθώς κλιμακώνονται οι διαμαρτυρίες πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων για την ανάπτυξη της περιοχής.

Οπως μεταδίδει το Politico, η εισαγγελία επιβεβαίωσε τη Δευτέρα ότι ξεκίνησε έρευνα για αμφιλεγόμενες αλλαγές στο καθεστώς προστασίας της περιοχής και στο ιδιοκτησιακό καθεστώς γης το 2024, οι οποίες άνοιξαν τον δρόμο για τουριστική αξιοποίηση.

Ο Κούσνερ, επικεφαλής της επενδυτικής εταιρείας Affinity Partners, διαθέτει χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. Παράλληλα, ασκεί καθήκοντα ειδικού απεσταλμένου του Τραμπ για θέματα ειρήνης και συμμετέχει σε διπλωματικές διαπραγματεύσεις που αφορούν τη Γάζα, το Ιράν και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Τον Αύγουστο του 2024, παρουσίασε τα σχέδια της Affinity Partners για τη μετατροπή της περιοχής σε πολυτελές τουριστικό θέρετρο, ενώ στις αρχές του 2026 επισκέφθηκε το σημείο μαζί με τη σύζυγό του, Ιβάνκα Τραμπ.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Politico, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Εντι Ράμα επιβεβαίωσε ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της κυβέρνησης και του Κούσνερ συνεχίζονται. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία περίπου 10.000 κλινών.

Μιλώντας τη Δευτέρα στο αλβανικό κοινοβούλιο, ο Ράμα αρνήθηκε ότι το σχέδιο επηρεάζει προστατευόμενη περιοχή άγριας ζωής και υποστήριξε ότι η τελική πρόταση δεν έχει ακόμη κατατεθεί, ενώ η περιβαλλοντική μελέτη παραμένει σε εξέλιξη.

Η SPAK ιδρύθηκε το 2019 με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ΗΠΑ στο πλαίσιο της ευρείας μεταρρύθμισης της αλβανικής Δικαιοσύνης. Λειτουργεί ανεξάρτητα από το εθνικό δικαστικό σύστημα και έχει ερευνήσει, ασκήσει διώξεις και οδηγήσει σε καταδίκες υψηλόβαθμα στελέχη από όλο το πολιτικό φάσμα. Σύμφωνα με ανεξάρτητες δημοσκοπήσεις, θεωρείται σήμερα ο πιο αξιόπιστος θεσμός της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Affinity Partners εγκατέλειψε το 2025 ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο στη Σερβία, έπειτα από αντιδράσεις και έρευνες των τοπικών αρχών κατά της διαφθοράς.

ΣΟΚ😱😱Παραιτήθηκε από τον «Κόσμο» ο Πέτρος Κόκκαλης


Την αποχώρησή του από την ηγεσία του κόμματος «Κόσμος» ανακοίνωσε ο Πέτρος Κόκκαλης, γνωστοποιώντας ότι παραιτείται από τη θέση του ιδρυτή και γραμματέα, ενώ προανήγγειλε και την οριστική αποχώρησή του από τον πολιτικό φορέα που δημιούργησε το καλοκαίρι του 2024.

Την εξέλιξη επιβεβαίωσε ο συμπρόεδρος του κόμματος, Νίκος Ράπτης, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως ανέφερε, η απόφαση του Πέτρου Κόκκαλη σηματοδοτεί το τέλος του πολιτικού εγχειρήματος, υποστηρίζοντας ότι «η παραίτησή του ακυρώνει ολόκληρο το εγχείρημα και επικυρώνει την πολιτική του αποτυχία».

Ο κ. Ράπτης γνωστοποίησε παράλληλα ότι προτίθεται και ο ίδιος να παραιτηθεί από τα καθήκοντά του, εκτιμώντας ότι δεν υπάρχει πλέον λόγος να τα ασκεί. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι θα παραμείνει στη Γραμματεία του κόμματος προκειμένου να συμβάλει στη διευθέτηση των οργανωτικών ζητημάτων και στην ολοκλήρωση της κοινής πολιτικής προσπάθειας.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ράπτη:

Σήμερα το μεσημέρι, στις 2:20, ο Πέτρος Κόκκαλης μας ανακοίνωσε πως παραιτείται από τη γραμματεία του Κόσμος - Kosmos και προανήγγειλε την αποχώρησή του από το κόμμα που ίδρυσε στις αρχές Ιουλίου.

Ο Πέτρος Κόκκαλης ήταν η ουσία και η κινητήρια δύναμη του εγχειρήματος του Κόσμου Πράσινη Συμφωνία. Η παραίτησή του ακυρώνει ολόκληρο το εγχείρημα και επικυρώνει την πολιτική του αποτυχία.

Σε ό,τι με αφορά δεν έχει νόημα να ασκώ πλέον τα καθήκοντα του συμπροέδρου του Κόσμου. Θα συμμετέχω στη Γραμματεία για να διευθετήσουμε τον οργανωτικό επίλογο της κοινής μας προσπάθειας.

Αυτό που δεν τελειώνει όμως, είναι η παρουσία της πολιτικής οικολογίας στα πολιτικά μας πράγματα. Γι’ αυτό προσκαλώ όσα μέλη και στελέχη του Κόσμου επιθυμούν να συντονιστούμε πολιτικά στο μέλλον, σε ανοικτή διαδικτυακή συνέλευση, το επόμενο Σάββατο 6 Ιουνίου 2026, στις 11 π.μ.

Εύχομαι καλή συνέχεια και καλό συναπάντημα στον Πέτρο και στα άλλα μέλη και στελέχη του Κόσμου-Πράσινη Συμφωνία.

Νίκος Ράπτης

1/6/2026



"Πυρά" Ράμα κατά Τσίπρα για τα επεισόδια στην Αλβανία: "Τι περισσότερο θα περίμενες Αλέξη;"


"Καμία επερχόμενη προεκλογική εκστρατεία δεν μπορεί να δικαιολογήσει τέτοια συμπεριφορά", ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα

Πυρά κατά του Αλέξη Τσίπρα εξαπέλυσε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, με αφορμή την ανακοίνωση του κόμματος του πρώην πρωθυπουργού, ΕΛ.Α.Σ. (Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη), για τα επεισόδια στη Ζβέρνετς. «Τι περισσότερο θα περίμενες Αλέξη;», ανέφερε σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Υπενθυμίζεται πως η ένταση προκλήθηκε κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων ενάντια στην ανέγερση τουριστικού συγκροτήματος.

"Καρφιά" Ράμα κατά Τσίπρα

«Ελπίζω να είσαι σε καλή φόρμα. Συγγνώμη που ενοχλώ, μα ήθελα να μοιραστώ την έκπληξή μου όσον αφορά στο πόσο γρήγορα ακόμα και το νέο σου κόμμα συνέβαλε στο να μεταμορφωθεί ένα εντελώς μεμονωμένο περιστατικό σε ζήτημα ευρύτερης πολιτικής σημασίας, απορρίπτοντας επιβεβαιωμένα γεγονότα και δίνοντας παράλληλα έμφαση σε μισές αλήθειες, που είναι συχνά η πιο παραπλανητική μορφή ψεύδους- ειδικά όταν είναι εμποτισμένος με άρωμα εθνικισμού, πρέπει να πω» γράφει σχετικά. 

Μεταξύ άλλων, στη συνέχεια προσθέτει πως οποιαδήποτε σωματική βλάβη σε οποιονδήποτε, Αλβανό, Έλληνα ή άλλο, είναι απευκταία. «Οι συνθήκες αποσαφηνίστηκαν γρήγορα, οδηγώντας στη σύλληψη του προσωπικού ιδιωτικής ασφαλείας που ήταν υπεύθυνο, την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της εταιρείας τους και την αποπομπή του αστυνομικού διευθυντή της Βλόρα. Τι παραπάνω θα περίμενες, Αλέξη, και τι επιπλέον μέτρα θα έπαιρνες εσύ ως πρωθυπουργός υπό αυτές τις συνθήκες; Η μνήμη μου λέει πως, αν οι θέσεις μας ήταν αντεστραμμένες, η απάντησή σου θα ήταν πολύ λιγότερο αποφασιστική» συνεχίζει. 

"Καμία επερχόμενη προεκλογική εκστρατεία δεν μπορεί να δικαιολογήσει τέτοια συμπεριφορά"
Ο Αλβανός πρωθυπουργός συμπληρώνει ότι «καμία επερχόμενη προεκλογική εκστρατεία δεν μπορεί να δικαιολογήσει τέτοια συμπεριφορά, ειδικά από ένα νέο κόμμα που φιλοδοξεί να αντιπροσωπεύσει την ευρωπαϊκή αριστερά του 21ου αιώνα»  ενώ υπογραμμίζει ότι η ελληνική μειονότητα είναι «ένας θησαυρός στον οποίο έχω τεράστια εκτίμηση». 

Κλείνοντας, εύχεται στον Αλέξη Τσίπρα «επιτυχία στις επερχόμενες εκλογές, ελπίζω ειλικρινά πως το νέο σου κόμμα θα δείξει ότι τα νέα πολιτικά κινήματα δεν χρειάζεται να πέφτουν στα ίδια γνωστά μοτίβα δημοσίου διαλόγου, περιλαμβανομένου του πειρασμού της συσπείρωσης των υποστηρικτών γύρω από τη σημαία μέσω βιαστικών συμπερασμάτων για γείτονες και τους θεσμούς τους».


Η θέση της ΕΛΑΣ

Υπενθυμίζεται πως το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε αυστηρά διαβήματα διαμαρτυρίας προς τα Τίρανα, υπογραμμίζοντας ότι ο σεβασμός στο κράτος δικαίου και το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού αποτελούν απαράβατο όρο για την ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας.

«Παρακολουθούμε με έντονη ανησυχία το περιστατικό που συνέβη στην πόλη Ζβέρνετς της Αλβανίας κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας κατοίκων για τα περιουσιακά τους δικαιώματα, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός Έλληνα πολίτη. Η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει στα κατάλληλα διαβήματα διαμαρτυρίας και να επισημάνει ότι προϋπόθεση για να προχωρήσει η ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας είναι να σεβαστεί το κράτος δικαίου, καθώς και τα περιουσιακά δικαιώματα και δικαιώματα αυτοπροσδιορισμού της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.

Κριτήρια άλλωστε που αποτελούν επίσημη θέση της ΕΕ, αφού αποτυπώθηκαν για πρώτη φορά ρητά στα Συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 18/6/2019, με την επιμονή του τότε έλληνα ΠΘ Αλέξη Τσίπρα», αναφέρει.