Σελίδες

15 Μαΐου 2016

ΤΑ "ΞΕΠΟΥΛΑΜΕ" ΟΛΑ ΠΑΝΑΡΑ; Το νέο Υπερ-ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και οι τέσσερις θυγατρικές του

Στο επίκεντρο τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου και πώς αυτά θα κατανεμηθούν στις τέσσερις θυγατρικές (ΤΑΙΠΕΔ, του ΤΧΣ, της ΕΤΑΔ και της εταιρείας όπου θα μεταβιβασθεί το σύνολο των ΔΕΚΟ και των εταιρειών στις οποίες το Δημόσιο έχει συμμετοχή) που θα ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα του νέου Υπερταμείου

Τα τελευταία κομμάτια του παζλ των νομοθετικών παρεμβάσεων του νέου Υπερ-ταμείου αποκρατικοποιήσεων συνθέτουν κυβέρνηση και δανειστές.

Στόχος η ενσωμάτωση του στο πολυνομοσχέδιο σκούπα που θα κατατεθεί στα τέλη της προσεχούς εβδομάδας και θα ψηφιστεί στις 22 Μαϊου, δύο ημέρες πριν από το κρίσιμο Eurogroup της 24ης Μαϊου.

Από την περασμένη Τετάρτη στελέχη του υπουργείου Οικονομικών βρίσκονται σε διαβουλεύσεις με ειδικό κλιμάκιο της τρόικας που έχει έρθει στην Αθήνα και εργάζονται πυρετωδώς, ώστε να καθοριστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για τη σύσταση και λειτουργία του νέου Υπερταμείου.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρίσκονται τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου και πώς αυτά θα κατανεμηθούν στις τέσσερις θυγατρικές (ΤΑΙΠΕΔ, του ΤΧΣ, της ΕΤΑΔ και της εταιρείας όπου θα μεταβιβασθεί το σύνολο των ΔΕΚΟ και των εταιρειών στις οποίες το Δημόσιο έχει συμμετοχή) που θα ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα του νέου Υπερταμείου.

Ήδη, υπάρχει καταρχήν συμφωνία για τις επιπλέον αποκρατικοποιήσεις που θα αναλάβει να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ υπό την παρούσα διοίκησή του. Ανάμεσα σε αυτές, οι οποίες ανέρχονται σε συνολικά δεκαεννιά περιλαμβάνεται η πώληση του Ελληνικού στη Lamda Development, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, η ολοκλήρωση της μεταβίβασης των δυο ακινήτων στην Αφάντου της Ρόδου στους επενδυτές, αλλά και η πώληση μειοψηφικού πακέτου μετοχών σε ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.

Στην ίδια συμφωνία, προβλέπεται ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να έχει προωθηθεί η νομοθεσία για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ώστε να προχωρήσει η συμφωνία με τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Μέχρι τον Σεπτέμβριο καλείται, επίσης, η κυβέρνηση να έχει προωθήσει τις νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καταστήσουν λειτουργική τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ).

Το Υπερ-ταμείο θα είναι ανεξάρτητο και θα έχει ΔΣ με πέντε μέλη. Η έδρα του θα είναι στην Ελλάδα. Δύο μέλη μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος (με δυνατότητα διπλής ψήφου) θα καθορίζουν οι Θεσμοί. Τα υπόλοιπα τρία μέλη το ελληνικό Δημόσιο. Ωστόσο οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με τουλάχιστον τη σύμφωνη γνώμη των τεσσάρων εκ των πέντε, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει ομοφωνία θεσμών – κυβέρνησης.

Οι αποκρατικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας θεωρούνται κομβικής σημασίας όχι μόνο από τους εταίρους, οι οποίοι επιδιώκουν να διασφαλίσουν την αποπληρωμή των δανείων που δίνουν στην Ελλάδα αλλά και από τον επιχειρηματικό κόσμος της χώρας, στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση.

Θεσμοί και κυβέρνηση περιμένουν ότι από την πώληση των συμμετοχών που έχει το κράτος σε Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς θα προκύψουν έσοδα ύψους 5,8 δισ. ευρώ για την περίοδο 2016-2018, εκ των οποίων 2,5 δισ. το 2016, 2,2 δισ. το 2017 και 1,1 δισ. ευρώ το 2018. Να σημειωθεί ότι στην επικαιροποιημένη συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και Θεσμών προβλέπεται επίσης η συγκρότητηση ομάδας εργασίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του υπουργείου Οικονομικών και των Θεσμών, η οποία θα επιτηρεί σε μόνιμη βάση την πρόοδο της κυβέρνησης στη λήψη των αποφάσεων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των αποκρατικοποιήσεων.

Πηγή: newmoney.gr