Σελίδες

23 Αυγούστου 2024

Ναυάγιο στη Σικελία: Έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας ξεκίνησαν οι ιταλικές Αρχές-Τι συνέβη στο γιοτ τα τελευταία 16 λεπτά πριν βυθιστεί


Έρευνα για πρόκληση «ναυαγίου, πολλαπλές κατηγορίες ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και τραυματισμούς» ξεκίνησε το γραφείο του εισαγγελέα στο Termini Imerese, σχετικά με τη βύθιση του πολυτελούς ιστιοφόρου στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας.

Η εισαγγελία του Termini Imerese με επικεφαλής τον Αμπρότζιο Καρτόζιο, ερευνά γιατί το πολυτελές σκάφος ανατράπηκε στις ακτές κοντά στο Παλέρμο της Σικελίας, λίγο πριν από τις 5 τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της πρόκλησης «ναυαγίου, πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και τραυματισμών» κατά «αγνώστων προσώπων» , όπως αναφέρει το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa.

Σύμφωνα με το Ansa, η υπόθεση στην οποία εστιάζουν οι ερευνητές είναι ακριβώς αυτή της υποτιθέμενης αλυσίδας ανθρώπινων λαθών που θα προκαλούσαν τη βύθιση του γιοτ. H καρίνα, μερικώς ανυψωμένη, θα μπορούσε να έχει καθοριστικό ρόλο στη χαμηλότερη ευστάθεια του κύτους, μαζί με κάποια ανοιχτά φινιστρίνια που θα είχαν πάρει μεγάλη μάζα νερού σε σύντομο χρονικό διάστημα, ευνοώντας την ταχεία βύθιση του ιστιοφόρου. Κι επίσης, οιμηχανές έσβησαν καθώς και η αστοχία του συστήματος που σε αυτές τις περιπτώσεις θα έπρεπε να σφραγίζει τις καταπακτές και τις προσβάσεις στο εσωτερικό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Italian Sea Group Giovanni Costantino, της εταιρείας που ανέλαβε την Perini Navi, τον κατασκευαστή Bayesian, μίλησε επίσης για όλη αυτή την πιθανή σειρά σφαλμάτων. «Ό,τι έγινε - λέει - αποκαλύπτει ένα πολύ μεγάλο πλήθος λαθών. Οι άνθρωποι δεν έπρεπε να ήταν στις καμπίνες, το σκάφος δεν έπρεπε να ήταν αγκυροβολημένο. Κι επίσης, γιατί το πλήρωμα δεν ήξερε για την επερχόμενα αναταραχή; Ήταν όλα προβλέψιμα».

Την ίδια ώρα, η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι το πρωί του Σαββάτου θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία αναμένεται να αποκαλυφθούν περισσότερες λεπτομέρειες.

Η πρόκληση ναυαγίου αποτελεί ξεχωριστό αδίκημα βάσει του ιταλικού ποινικού κώδικα και όσοι κριθούν ένοχοι για πρόκληση ή πρόκληση ναυαγίου μπορεί να αντιμετωπίσουν ποινή φυλάκισης έως και 12 ετών.

Βίντεο και φωτογραφίες από την ώρα της τραγωδίας εξετάζουν οι ιταλικές αρχές

Οι ερευνητές εξετάζουν βίντεο και φωτογραφίες που τραβήχτηκαν τη νύχτα της καταιγίδας και δείχνουν τα τελευταία λεπτά του πλοίου, καθώς και υλικό από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης του λιμανιού.

Ο ιταλικός ειδησεογραφικός ιστότοπος Palermo Today δήλωσε ότι αξιωματούχοι της ακτοφυλακής έχουν επισκεφθεί όλα τα σπίτια και τους δημόσιους χώρους με κάμερες παρακολούθησης που έχουν στραμμένο το βλέμμα τους προς τη θάλασσα στην περιοχή.

Στο επίκεντρο οι ενέργειες και οι αποφάσεις του καπετάνιου

Η Εισαγγελία εξετάζει επίσης τις ενέργειες και τις αποφάσεις του καπετάνιου του Bayesian, James Cutfield, και του Matthew Griffith, 22 ετών, ο οποίος θεωρείται ότι ήταν ο πρώτος αξιωματικός, σύμφωνα με το Palermo Today.

Έχει αναφερθεί ότι ο κ. Κάτφιλντ εξετάστηκε «επί μακρόν» για τουλάχιστον δύο ώρες από την εισαγγελία προκειμένου να δώσει εξηγήσεις αλλά και να περιγράψει τι ακριβώς πιστεύει ότι συνέβη στο πολυτελές γιοτ την ώρα που ξέσπασε η καταιγίδα.

Την ίδια ώρα πάντως, τα σωστικά συνεργεία εντόπισαν και τον τελευταίο αγνοούμενο – την 18χρονη κόρη του Μάικ Λιντς, Χάνα.

Σικελία: Τα τελευταία 16 λεπτά του Bayesian -Τι συνέβη στο γιοτ μεταξύ 03:50 και 04:06 τα ξημερώματα της Δευτέρας


Μια ανασύνθεση των τελευταίων λεπτών του πολυτελούς ιστιοφόρου Bayesian που επλήγη από κακοκαιρία και βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά επιχειρούν να κάνουν οι Αρχές που ερευνούν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία στα ανοιχτά της Σικελίας.

Την ώρα που συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό της 6ης αγνοουμένης, της 18χρονης Χάνα, κόρης του εκατομμυριούχου Μάικ Λιντς, οι ειδικοί προσπαθούν να ανασυνθέσουν τι συνέβη στα κρίσιμα αυτά 16 λεπτά που μεσολάβησαν από τη στιγμή που χτύπησε η κακοκαιρία μέχρι τη βύθιση του πολυτελούς γιοτ στον πυθμένα της θάλασσας, σε βάθος 50 μέτρων.

Μελετούν τις τελευταίες κινήσεις του Bayesian

Το σύστημα εντοπισμού Ais, το οποίο συσχετίζει τα όργανα του πλοίου με τους παράκτιους σταθμούς, σχεδιάζει με ακρίβεια την πορεία του στα τελευταία του λεπτά. Είναι ένα από τα πολλά έγγραφα που απέκτησε η εισαγγελία του Termini Imerese, αλλά και ένας χάρτης που έχει στη διάθεσή της η Italia Sea Group, η εταιρεία που ανέλαβε τα περιουσιακά στοιχεία της Perini Navi, του ναυπηγείου που κατασκεύασε το ιστιοφόρο το 2008.

Και αυτοί, ξεκινώντας ακριβώς από τον εντοπισμό του Ais και διασταυρώνοντας όλα τα άλλα διαθέσιμα δεδομένα, υπολόγισαν τις αποστάσεις που διανύθηκαν και τις κινήσεις του Bayesian, τους χρόνους, τους ανέμους και την περιστροφή του σκάφους, από τη στιγμή που ξέσπασε η καταιγίδα μέχρι το τελευταίο λεπτό όπου το ιστιοφόρο κατέληξε στον πυθμένα του ωκεανού. Κι όπως σημειώνει η Corriere della Sera, πρόκειται για 16 λεπτά καθαρού τρόμου. Όχι μόνο τα 60 δευτερόλεπτα που αποτυπώνονται στο βίντεο όπου φαίνεται το σκάφος να εξαφανίζεται στο σκοτάδι: αυτά ήταν μόνο ένα μέρος αυτού που συνέβη.

Δεκαέξι λεπτά για να φτάσουν σε ασφαλές σημείο, να σημάνουν συναγερμό, να προσπαθήσουν να αποφύγουν τη βύθιση. Δεκαέξι λεπτά για να προλάβουν όσοι κοιμόντουσαν στις καμπίνες που βρίσκονταν πιο μακριά από τις εξόδους, να βγουν έξω.

Τι δείχνει το σύστημα εντοπισμού: Παραδομένο στην κακοκαιρία το σκάφος

Όπως φαίνεται από το σύστημα εντοπισμού Ais, στις 3:50 π.μ., τη στιγμή που ξεσπά η κακοκαιρία, το Bayesian αρχίζει να ταλαντεύεται επικίνδυνα. Το σύστημα εντοπισμού δείχνει μια περιοχή που μοιάζει με μουτζούρα παιδιού σε ένα φύλλο χαρτί: είναι το ιστιοφόρο που κινείται μπρος – πίσω, μετά πλάγια, μετά πάλι μπροστά και πάλι πίσω. Αυτά τα σημάδια δείχνουν ότι το σκάφος, δεμένο στην άγκυρα, έχει παραδοθεί στους ισχυρούς ανέμους. Αλλά μετά από λίγα λεπτά «μπορείς να δεις ότι δεν έχει μείνει καμία άγκυρα για να κρατηθεί» σημειώνει στην Corriere della Sera μια ερευνητική πηγή.

Η άγκυρα δεν το κρατάει πια. Στις 3:59 π.μ. κάνει μια μεγάλη στροφή, καθοδηγούμενο πάλι από τον άνεμο. Πιθανώς σε αυτό το σημείο το σκάφος αρχίζει να παίρνει τόσο πολύ νερό που γίνεται μη διαχειρίσιμο – είναι πλέον στο έλεος της καταιγίδας και σε συσκότιση, σημάδι πως το νερό έχει φτάσει στην περιοχή της γεννήτριας ή του μηχανοστασίου.

Στις 4.03 άλλη μια μικρή αλλαγή πορείας, και στις 4.05 το Bayesian εξαφανίζεται, έχοντας «παρασυρθεί» συνολικά 358 μέτρα. Λίγα λεπτά αργότερα το «EPIRB» του, ένα είδος gps που λειτουργεί ως συσκευή έκτακτης ανάγκης, στέλνει αυτόματα τον συναγερμό για βύθιση στον δορυφορικό σταθμό «Cospas Sarsat» στο Μπάρι, τον οποίο διαχειρίζεται η ακτοφυλακή.

Τα θύματα προσπάθησαν να σωθούν

Το ιστιοφόρο – σύμφωνα με όσα λένε οι 15 επιζώντες - βυθίστηκε από την πλώρη, κάθετα, και στη συνέχεια κατακάθισε στη δεξιά πλευρά. Ο μάγειρας του πλοίου πέθανε προσπαθώντας να βγει έξω και βρέθηκε σύντομα- οι υπόλοιποι έξι επιβαίνοντες, εγκλωβισμένοι στο νερό στις καμπίνες τους καθώς όλα αναποδογύριζαν, προσπάθησαν απεγνωσμένα να σωθούν ψάχνοντας για αέρα. Αυτή είναι η υπόθεση των ερευνητών, οι οποίοι ξεκίνησαν τις έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοουμένων από τις καμπίνες όπου θα έπρεπε να βρίσκονται σύμφωνα με τις αφηγήσεις των επιζώντων συγγενών.

«Τους βρήκαμε όλους στην επάνω πλευρά του ιστιοφόρου που βρισκόταν στον βυθό», αποκαλύπτει εξειδικευμένη πηγή που εξηγεί: »Είχαμε χάρτες με τη θέση των καμπινών και τις θέσεις των επιβατών και δεν τους βρήκαμε εκεί. Προφανώς, καθώς μπήκε το νερό, προσπάθησαν να μετακινηθούν αναζητώντας ασφάλεια».