Δεδομένου ότι η ανάκριση δεν έχει ολοκληρωθεί, η δίκη για μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην Ελλάδα δεν αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του 2024.
Τέλος στο θρίλερ με το 4ο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας έδωσε η μελέτη του διορισμένου μεταλλειολόγου, καθηγητή στο ΕΜΠ, η οποία στις 89 σελίδες της καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι παραμορφώσεις προκλήθηκαν από σύγκρουση και όχι από έκρηξη. Το συγκεκριμένο κοντέινερ είχε μεταφερθεί με εντολή του Εφέτη Ανακριτή από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρισκόταν σε φυλασσόμενο χώρο, στο Κουλούρι Λάρισας μετά από αίτημα τεχνικών συμβούλων, οι οποίοι υπέθεταν ότι υπήρξε έκρηξη στο μπροστινό μέρος του κοντέινερ.
Στην αποκλειστική έκθεση του πραγματογνώμονα, διαπιστώθηκε η απουσία θερμικών αλλοιώσεων στις εξωτερικές επιφάνειες του κοντέινερ. Συγκεκριμένα, αναφέρεται: «Συμπερασματικά και σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων, τα μικροδομικά χαρακτηριστικά των συλλεχθέντων μεταλλικών τεμαχίων, από τη θραυσιγενή επιφάνεια του εμπρόσθιου τμήματος εμπορευματοκιβωτίου (με αριθμό OOLU 6870319) από το 4ο βαγόνι της υπ. αριθμ. 63503 εμπορικής αμαξοστοιχίας, υποδεικνύουν χαμηλή σχετικά ταχύτητα παραμόρφωσης, η οποία δεν συνάδει με την ύπαρξη ωστικού κύματος από φαινόμενα έκρηξης/εκτόνωσης αερίου.»
Επιπλέον, εξετάστηκε και ένα κομμάτι δισκόπλακας που συλλέχθηκε από το σημείο της σύγκρουσης, το οποίο εμφάνιζε διάβρωση σε διπλάσιο βάθος από αντίστοιχο δείγμα στο Κουλούρι, υποδεικνύοντας ότι η σπασμένη δισκόπλακα προϋπήρχε στο σημείο και δεν σχετίζεται με το συγκεκριμένο γεγονός.
Να σημειωθεί ότι τη θεωρία περί έκρηξης στο μπροστινό μέρος του κοντέινερ OOCL δεν συμμερίζονται άλλοι πραγματογνώμονες και τεχνικοί σύμβουλοι οικογενειών θυμάτων, που εκτιμούν πως η εξέλιξη δεν αλλάζει τα μέχρι τώρα ευρήματα και τις εκκρεμότητες της διερεύνησης.
Η απάντηση για τη φωτιά
Ο Εφέτης Ανακριτής διαθέτει την απάντηση για το 4ο βαγόνι, όχι όμως και για τη φωτιά και τα αίτιά της, καθώς τα σιλικονούχα έλαια που αναφέρει η έκθεση της πυροσβεστικής αμφισβητούνται από το σύνολο των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων.
Είκοσι μήνες μετά την τραγωδία, παραμένει άγνωστη η αιτία της πυρκαγιάς. Η ύπαρξη μεγάλων ποσοτήτων ξυλολίου θεωρείται ύποπτη κατά τη στιγμή της σύγκρουσης των τρένων. Η ανάκριση παραμένει ανοιχτή, με τον Εφέτη Ανακριτή να χειρίζεται με προσοχή την υπόθεση και να αναμένει απαντήσεις από αιτήματα που έχουν υποβληθεί από τους συγγενείς, τους τεχνικούς συμβούλους και τον ίδιο.
Δεδομένου ότι η ανάκριση δεν έχει ολοκληρωθεί, η δίκη για μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην Ελλάδα δεν αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του 2024.
Τασούλα Παπανικολάου
newpost.gr