Τετάρτη, 8 Οκτωβρίου 2008

ΣΥΡΙΖΑ υπέρ ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑΣ ή απλά κατά του ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ;

Είμαι ο τελευταίος που θα μπορούσα να χαρακτηριστώ θρησκόληπτος. Δεν συμμετείχα καν στο δημοψήφισμα για τις ταυτότητες. Είμαι χριστιανός μάλλον εκ παραδόσεως και ουχί εκ πεποιθήσεως. Γιατί σέβομαι τις παραδόσεις αυτής της χώρας που, για να μην ξεχνάμε, υπάρχει ως Ελληνικό Κράτος μόλις μετά την Επανάσταση του 1821.

Με αφορμή την μη παρουσία των "βουλευτών" του ΣΥΡΙΖΑ στον αγιασμό για την έναρξη της κοινοβουλευτικής περιόδου, κάνω μερικές σκέψεις και διαπιστώσεις, που νομίζω εκφράζουν πολλούς:

Πολλές φορές, έχω ενοχληθεί αφάνταστα από την ασέβεια των "βουλευτών" του ΣΥΡΙΖΑ, όχι τόσο προς την Εκκλησία, αλλά κυρίως προς την Θρησκεία μας. Λέω "μας" και όχι την Θρησκεία γενικώς, γιατί φαίνεται ότι αυτά τα παλικάρια που βρέθηκαν στη Βουλή χωρίς πολλοί να το περιμένουν κιόλας, διότι οι "βουλευτές" του ΣΥΡΙΖΑ δείχνουν ένα μονομερές μίσος κατά της Θρησκείας στην οποία κατά συντριπτική πλειοψηφία πιστεύουν οι Έλληνες. Είναι πρόθυμοι υπερασπιστές όποιου άλλου δόγματος ή θρησκεύματος πολίτη, αλλά υβριστές της Ορθοδοξίας.

Είναι "βουλευτές" εντός εισαγωγικών κι όχι βουλευτές, διότι κατά παράβαση του ισχύοντος Συντάγματος, δεν ορκίστηκαν "στο όνομα της Αγίου και Ομοουσίου Τριάδος", αλλά κατέθεσαν επιστολή που έλεγαν ότι ορκίζονται στην τιμή του (αν και δεν μας διευκρίνισαν πόσο...υψηλή είναι αυτή).

Να συζητήσουμε αν διαφωνούν ως προς το τι λέει το Σύνταγμα και να καταργήσουμε τον θρησκευτικό όρκο, σύμφωνοι. Αλλά από τη στιγμή που αυτό ισχύει, οφείλουν σεβασμό. Και απορώ γιατί ουδείς δεν εξεγέρθηκε ως τώρα, να προσβάλει ως παράνομη και άκυρη την ορκωμοσία των "βουλευτών" του ΣΥΡΙΖΑ με εκτός του Συντάγματος πρακτικές.

Είναι προφανές ότι οι "βουλευτές" του ΣΥΡΙΖΑ ενοχλούνται από την Ορθοδοξία κι όχι από τη Θρησκεία. Αλλά αν αυτό είναι προοδευτικό, τότε εγώ είμαι ο...Πρετεντέρης! Όταν το 2003 βρέθηκα στη Βαρκελώνη, μπήκα και παρακολούθησα με θρησκευτική κατάνυξη κυριακάτικη λειτουργία στον Καθεδρικό ναό της πόλης, κι ας μην είμαι καθολικός. Σέβομαι όμως κάθε δόγμα, κάθε θρησκεία, σε όποια χώρα κι αν βρεθώ. Κι αυτό δεν μπορούν να το κάνουν "μέλη" του Ελληνικού κοινοβουλίου;

Τόσο βαρύ τους πέφτει το ότι αυτή η χώρα είναι Ορθόδοξη;

Υ.Γ.: Παρεμπιπτόντως, μπήκα στο site του ΣΥΡΙΖΑ πριν γράψω κάτι, για να βρω τις θέσεις του για το θέμα της Θρησκείας. Δεν βρήκα τίποτα. Σαν να μην υπάρχει...!

16 σχόλια:

  1. Mε Ορθοδοξία και Καραμανλή όλα θα πάνε κατ' ευχή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εσύ τι λες; Θα πάνε κατ' ευχή με Σαιεντολογία και Αλαβάνο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς η Αριστερά στην Ελλάδα, έχει υϊοθετήσει ακρίτως ένα αντιεκκλησιαστικό-αντικληρικό πνεύμα, διαπνεόμενη από τα υποτιθέμενα ιδεώδη της Γαλλικής επανάστασης και του Διαφωτισμού. Δυστυχώς δεν έχουν καταλάβει πως η Δυτική αντίδραση προήλθε από αντίδραση στην εξουσιαστική-αντιδραστική ιδεολογία της Δυτικής Εκκλησίας (κυρίως του Παπισμού) και του φεουδαρχικού συστήματος που αυτή εξυπηρέτησε. Οι εκκλησιαστικοί παράγοντες της Δύσης, δεν είχαν καμμιά σχέση με τον απλό λαό, ήταν μια άλλη μορφή εξουσίας (η άλλη όψη του νομίσματος εξουσίας, ο δυνάστης-αυθέντης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μερικες σκεψεις.καταρχην συμφωνω με την ελλειψη σεβασμου που καυτιριαζεις.ομως μερικα πραγματα πρεπει να τα ξανασκεφτουμε.δεν μπορει η εκκλησια να διεκδηκει δημοσιες εκτασεις,δεν μπορει για να χτισει να παιρνει αδεια απο την ναοδομια και οχι απο την πολεοδομια,δεν μπορει να εχει φορολογικη ασυλια για την ΤΕΡΑΣΤΙΑ περιουσια της.αυτα τα λεει καποιος που πηρε μερος τοτε με τις ταυτοτητες.λυπαμαι αλλα ολα αυτα που μαθαινουμε ειναι αθλιοτητες.δεν τιμανε την θρησκεια μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. vaggeli
    τις «δημόσιες εκτάσεις» τις διεκδικεί όπως κάθε πολίτης με χαρτιά και αποδείξεις και εφόσον το Κράτος αναγνωρίζει τα χρυσόβουλα καλά κάνει και τις διεκδικεί.

    Το λάθος του Κράτους είναι ότι έχει φορολογική ασυλία. Αν και πρέπει να διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις όταν μιλάμε για ειδικά θέματα. Θέλω να πω ότι υπάρχει περίπτωση να πληρώνουν πχ. χαρτόσημο και φόρους για τα ενοίκια αλλά να μην πληρώνουν φόρους μεταβίβασης. Δεν το ξέρω το θέμα και δεν θέλω να βασιστώ στην αποψη που διαδίδουν τα ΜΜΕ για τους γνωστούς λόγους...

    Αυτό πάντως που πρέπει να είναι σίγουρο είναι ότι αρνήθηκαν (δεν ξέρω αν αρνήθηκαν μόνο οι μονές τοθυΑγ. Όρους ή και η Εκκλησία της Ελλάδος) να συμπληρώσουν το Ε9 και να πληρώσουν φόρο ακίνητης περιουσίας. Αυτό είναι απαράδεκτο από τη στιγμή που εκμεταλλεύονται προς όφελός τους την περιουσία.

    όταν κερδίζουν χρήματα πρέπει να πληρώνουν κιόλας.

    Βέβαια αποψή μου είναι ότι για το πως θα διαχειρισθεί και τι πρέπει να πληρώνει η Εκκλησία, λόγο μπορεί να έχουν μόνο όσοι συνεισφέρουν στην Εκκλησία και όχι ο κάθε άθεος που δεν έχει μπει ποτέ μέσα και ονειρεύεται να κάνει πλιάτσικο και να μοιράσει σε «φτωχούς» ότι μάζεψε και διαφύλαξε η Εκκλησία δια των αιώνων. Όπως τα λεφτά του ΚΚε, του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. δεν μπορεί κανένας απ΄έξω να τους πει πως θα τα διαχειρίζονται (πόσο μάλλον να τους τα δημεύσει) έτσι και για τα λεφτά της Εκκλησίας μόνο ο εκκλησιαζόμενος λαός μπορεί να έχει λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άσχετο όμως Βαγγέλη μου.Εγώ αναφέρομαι στα της Θρησκείας κι όχι στα της Εκκλησίας. Εγώ αναφέρομαι καθαρά στο πως βλέπει και πως αντιμετωπίζει ο ΣΥΡΙΖΑ με 2 μέτρα και 2 σταθμά τον Χριστιανισμό και τις άλλες θρησκείες. Αν ας πούμε κάποιος βεβηλώσει ένα εβραϊκό νεκροταφείο ή ένα τέμενος, ο ΣΥΡΙΖΑ είμαι βέβαιος ότι θα εκδώσει ανακοίνωση. Κάτι που φυσικά δεν θα κάνει ποτέ με εκκλησία, όπως δεν έκανε σε αντίστοιχο περιστατικό στην Θεσσαλονίκη πριν από μερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ειναι σαφες οτι ο διαχωριμος εκκλησιας και κρατους δεν εγινε ουσιαστικα ποτε κατα τη διαρκεια της συστασης του Ελληνικου κραους και αργοτερα. Για μενα που ειμαι Ελληνας και αθεος, ειναι σωστο ενας βουλευτης να μην ειναι υποχρεωτικο να ορκιζεται στην καινη διαθηκη, ή τουλαχιστο να εχει την επιλογη να μην το κανει.

    Κατα τα αλλα, εχω μαθει να μην θιγω με οποιονδηποτε τροπο την θρησκεια του αλλου και να σεβομαι την πιστη των συνανθρωπων μου.

    Ελπιζω καποτε να γινει μια ανοιχτη συζητηση στην Ελλαδα για το ρολο της θρησκειας στην καθημερινη ζωη, ετσι ωστε και οι μη χριστιανοι να μην νοιωθουν πολιτες δευτερης κατηγοριας. Ενα θετικο βημα ηταν αυτο που εγινε με τα θρησκευτικα στα σχολεια ή με την καυση των νεκρων.
    Φιλικα,
    Ανδρεας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανδρέα, δεν διαφωνώ, αλλά το θέμα των θρησκευτικών στα σχολεία αστο, είναι πονηρό κι εξυπηρετεί κι αυτό την Νέα Τάξη, όπως και πολλά άλλα παρόμοια θέματα που τίθενται ξαφνικά, χωρίς να υπάρχει λόγος. Το θέμα είναι όπως εσύ ως άθεος θέλεις να επιλέγεις,το ίδιο πρέπει να μπορεί να κάνει και κάποιος θρησκευόμενος. Στις περίεργες εποχές που ζούμε, το να αποδομούμε εκ θεμελίων τις δομές του Κράτους, ακόμη κι αν διαφωνούμε με αυτές, δεν είναι ό,τι πιο σοφό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. οι δημοσιες εκτασεις ειναι δημοσιες εκτασεις.ανηκουν σε ολους.δεν μπορει το δασος μια λιμνη κτλ να τα διεκδικει ο οποιοσδηποτε.και αφου ανγνωριζει τα χρυσοβουλα μαλλον εχουν δικιο η ρεπουση και ολοι αυτοι που ελεγαν οτι η εκκλησια δεν ηταν και τοσο εναντια στους τουρκους.αλλιως πως της χαριζανε εκτασεις.και ειναι αθλιοτητα ενα κρατος που εχει συσταθει μετα την επανασταση του 21 να αναγνωριζει τα εγγραφα που συνταχθηκαν οταν δεν υπηρχε κρατος.ειναι ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ.συμφωνω με το μαρκο.δεν εχει να κανει με την θρησκεια.εχει να κανει με τους συχρονους φαρισαιους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. μαρκο συμφωνω με τις αποψεις σου για το πως ο συριζα αντιμετωπιζει την θρησκεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είπαμε, στο blog αυτό συμμετέχουμε άνθρωποι με διαφορετικές μεν απόψεις, αλλά με κοινό νου. Χαίρομαι:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. O Θεός δεν ξεχνά ότι εμείς είμαστε
    οι πραγματικοί οικολόγοι...


    Ρουσόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επιτέλους θα πρέπει να δούμε πως μάλλον είμαστε από τα πιο ελύθερα κράτη στο θέμα κράτους-εκκλησίας....ακόμη θυμάμαι την δημοσίευσή σας που αφορούσε το μάθημα των θρησκευτικών στην Ευρώπη.
    Η εκκλησία κι όχι φυσικά το αυστηρό δόγμα κράτησαν ενωμένο τον λαό.Σκεφτείτε τι σήμαινε την εποχή της δουλείας η συνάθροιση του Πάσχα, ή των Χριστουγέννων...Και κάτι ακόμα,οι Έλληνες της ομογένειας τόσο βλάκες είναι ή θρησκόληπτοι που ακόμα και στις μέρες μας ενισχύουν με κάθε τρόπο της εκκλησίες τους που υπάγονται στο Οικ.Πατριαρχείο κι ελέγχονται προφανώς και λιγότερο;
    Η Εκκλησία πρέπει να έχει τεράστια περιουσία ως σύνολο για να μπορεί να βοηθήσει σε δύσκολες περιόδους όπως γινόταν στο Βυζάντιο,αλλά όχι να κάνουν real-estate.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. H Ekkllhsua kala kanei kai diekdiki perousia poy tis anike thn othomanikh periodo an exei eggrafa pou apodiknei oti tis anikoun opos tha ekane (kai exoun kanei sigoura) kathe fysiologikos anthropos...mi ksexnate oti oles oi periousies prin tin epanastasi toy 1821 htan katoxeiromenes me toyrkika xartia stis toyrkikes tote kratikes hphresies...

    Opos meta thn epanastasi toy 21 anagnoristikan se olous oi periousies poy eixan k prin thn apeleftherosi apo to kratos basi ton eggrafon pou yphrxan apo toys toyrkous de katalabeno giati na mi ginei to idio k gia thn eklissia?

    Ektos an thelate se olh thn ellada h nea kybernisi tis tote epoxh na ekane anadianomh ton periousion (spitia,kthmata) ala styl oktombrianis epanastis k Mpolzebikon...

    Opote logiko einai me xartia othomanika na diekdi kapios kyriotita se kati, mi ksexname oti k sth toyrkia ola ta perousika stoixia toy patriarxioy tis eklhssias k ton ellinos prosfygon einai katoxyromena k diekdikoynte akoma se diethni dikastiria me eggrafa ths othomanikis aytokratorias.

    Oson afora tis sxesi kratous ekklhsias, h logikh lysh einai oxi h katarghsh ton thriskeytikon orkon,proseyxhs alla ton einai mhn ypexroetoki alla kat epeilogi toy kathenos...opios bouleyths theli na orkizete sto eyaggelio as to kaneei opios de thelei as orkizete sthn...timh tou. Mi ksexnate oti oi mousoulmanoi Ellines boyleytes orkizonte sto korani mesa sthn boyli...

    Ta thriskeytika de prepi na katargithoun apo to dhmotiko afoy didaskoyn basikes arxes sta paidia gia to kalo k to kako, ton anthropo k ton kosmo mesa apo aples k katanohtes istories alla logiko einai sto gymansio-lykio an o KHDEMONAS den epitihmi to paidi toy na parakolouthisi me ypografi tou to paidi na applazete apo to mathima k oxi mono an to theli o mathitis...

    Tora oso afora to thema tis diaxirisis ton xrhmaton apo thn eklhsia oi monoi armodioi na gkriniaksoun-krinoyn-paraponethoun einai oi pistoi kia aytoi pou dinoun ta xrhmata k tis dorees...

    Atheoi k mhi pisotoi toy orthodoksou dogmatos de katalabeno ti problima exoun me to tropo poy h orthodoksi elliniki eklhssia diaxirizete ta xrhmata ths...
    Ego prosopika an imoyn atheos k den eixa dosi katholou xrhmata sthn eklissia de tha me enoxlouse katholou to ti kanei me ta lefta tis oyte tha ekrina kata poso xristianika einai ayta pou kanei.

    Edo fenete akoma mia fora to misos k h prokatalipsi ton aristeron k idietera toy syriza me thn Orthodoksi Eklhssia.

    Ena thema poy mporei na tethi omos einai giati na min plironei forus gia tis EMPORIKES k KERDOSKOPIKES drasthriotites tis h Eklisia giati gia to thema tis dikis tis perousias k ton drathriotion poy sxetizonte kathara me thn Ekklhsiaki litoyrgia-skopo tis einai aytonoito na mh forologounte opos ginete k allous organismous k idrymata me mh kerdoskopiko xarakthra.

    Telos ena allo thema einai to gegonos oti oi ireis k episkopoi einai dhmosioi ypalliloi k plirononte apo to kratos k tous forous olon ton politon aneksartitos an pisteyoun h oxi...An de kano lathos to na ginoyn dhmosioi ypaliloi oi ieris egine epi A.Papandreou k Pasok.

    To na pernei lefta apo to kratos h Eklhsia den einai kako, opos epidotoynte k alloi organismoi k idymata k enoite oti afou einai apo toys megalyterous dikaoiyte th merida toy leontos apo epidotisis-kondilia-paketa E.E .Alla gia pio logo na plironote oi mistoi ton papadon apo olous mas meso ton foron einai ligo koulo...

    Tha pepei loipon na brethi mia lysh k se ayto to thema.Isos meso th forologikis dilosis opou opios theli na mporei na dilonei xristianos orthodoksos h kati paromio...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτο που δεν τολμα ουτε καν να ψελισει κανεις ειναι οτι αν γινει διαχωρισμος εκκλησιας κρατους στην χωρα μας(με τον οποιο συμφωνω), το δημοσιο χανει τον ελεγχο 2-3ων ΔΕΚΟ οι υπαλληλοι των οποιων θα γινουν "ερμαια στα χερια ιδιωτων" ανευ ορων καθως το ιδιο εχει ελαχιστες μετοχες τους :)

    Θα προτεινα στον "Τιτανα" να το προχωρησει και να το ριξει στον Αλαβανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή