22 Ιουνίου 2026

Ευρωομάδα Ν.Δ.: «Απάντηση στην κινδυνολογία και στον άκρατο λαϊκισμό»


«Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με πολύ μεγάλη πλειοψηφία (431 υπέρ, 201 κατά) τάχθηκε υπέρ της συμφωνίας του Συμβουλίου και της Κομισιόν, για την εφαρμογή των Νέων Γονιδιωματικών Τεχνικών στην παραγωγή προϊόντων», τονίζει η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας σε ανακοίνωσή της. 

«Ενώ η θέση του Κοινοβουλίου είναι κατά των μεταλλαγμένων, ψήφισε υπέρ των ΝΓΤ, επειδή δεν πρόκειται για μεταφορά γονιδίων από ένα φυτό σε άλλο (πχ από καλαμπόκι σε ντομάτα) αλλά για εξέλιξη του ίδιου του φυτού με παρέμβαση της επιστήμης, ώστε να χρειάζεται λιγότερα φυτοφάρμακα, λιγότερα λιπάσματα, λιγότερο νερό. Λύσεις υπερ των αγροτών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής κρίσης και υπέρ των καταναλωτών που ήδη εφαρμόζονται σε ΗΠΑ και Ασία», αναφέρει η ανακοίνωση της Ευρωομάδας.

«Γι' αυτό ακριβώς και η μεγαλύτερη οργάνωση αγροτών στην Ε.Ε. (CopaCogeca) που εκπροσωπεί 22 εκατ. αγρότες και 22.000 συνεταιρισμούς, καθώς και 32 ενώσεις παραγωγών, τάχθηκαν δυναμικά υπέρ.

Υπερ τάχθηκε και το Σοσιαλιστικό Κόμμα, γραμμή την οποία τήρησαν τα 3/4 των ευρωβουλευτών του και κάποιοι από το ΠΑΣΟΚ (και μόνο 30 στους 137 ψήφισαν κατά)», προσθέτει  η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας.

Το πλαίσιο που ψηφίστηκε προβλέπει ειδικές ρυθμίσεις ώστε οι πατέντες να μην μείνουν στα χέρια λίγων, αλλά να έχουν πρόσβαση αγρότες και συνεταιρισμοί. Όσον αφορά στη σήμανση υπάρχουν δύο κατηγορίες. Στη μία που θεωρείται εξέλιξη του ίδιου του φυτού θα υπάρχει σήμανση στον σπόρο και σε δημόσια πλατφόρμα.

Οι ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρχει σήμανση παντού, ώστε να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και γι' αυτό δεν καταψήφισαν τη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε. Εκεί που υπάρχουν πιο σημαντικές παρεμβάσεις θα υπάρχει σήμανση παντού, όπως προβλέπει ήδη ο νέος κανονισμός. Το εύρος των παρεμβάσεων κρίνεται από τον αρμόδιο ευρωπαϊκό οργανισμό (EFSA) που τηρεί τα πιο αυστηρά πλαίσια ασφάλειας σε όλο τον κόσμο και δίνει ή όχι την σχετική άδεια», συμπληρώνει η Νέα Δημοκρατία.

«Αυτή είναι η αλήθεια και γι' αυτό το Ευρωκοινοβούλιο, που γενικά είναι κατά των μεταλλαγμένων, τάχθηκε υπέρ των νέων τεχνικών. Τα θέματα προστασίας των καταναλωτών είναι πολύ σοβαρά και δεν προσφέρονται για κινδυνολογία και άκρατο λαϊκισμό στον οποίο έχουν συνηθίσει μερικοί», καταλήγει η Ευρωομάδα της Νέας Δημοκρατίας.

📺Φορτισμένος ο Στάρμερ ανακοίνωσε την παραίτησή του από πρωθυπουργός της Βρετανίας, δείτε βίντεο


Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Κιρ Στάρμερ ανακοίνωσε, σε κλίμα συγκίνησης, την παραίτησή του από την ηγεσία των Εργατικών το πρωί της Δευτέρας στην είσοδο της Ντάουνινγκ Στριτ ενώ όπως ανέφερε έχει ενημερώσει τον Βασιλιά Κάρολο για την απόφασή του.

Παράλληλα παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα για την υποβολή υποψηφιοτήτων για τη διαδοχή του λέγοντας ότι η διαδικασία από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή των Εργατικών θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί πριν τις καλοκαιρινές διακοπές της κοινοβουλευτικής περιόδου, στις 16 Ιουλίου.

Ο Βρετανός πρωθυπουργός τόνισε ότι αποδέχεται «με καλή διάθεση» την απόφαση πως δεν είναι το κατάλληλο πρόσωπο για να οδηγήσει το Εργατικό Κόμμα στις επόμενες γενικές εκλογές».


«Το ερώτημα που θέτει τώρα το κόμμα μου είναι αν είμαι ο καταλληλότερος για να ηγηθώ της παράταξής μας στις επόμενες γενικές εκλογές. Άκουσα την απάντηση της κοινοβουλευτικής μας ομάδας σε αυτό το ερώτημα και την αποδέχομαι με καλή διάθεση και σεβασμό. Κάθε απόφαση που πήρα είχε ως γνώμονα να βάζω πρώτα τη χώρα που αγαπώ. Για αυτόν τον λόγο θα παραιτηθώ από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος. Το πρωί μίλησα με την Αυτού Μεγαλειότητα τον Βασιλιά για να τον ενημερώσω για την απόφασή μου» είπε, κάνοντας γνωστή την παραίτησή του από την προεδρία του κόμματος. Μάλιστα, προς το τέλος των δηλώσεών του, με δυσκολία κατάφερε να κρύψει τη συγκίνησή του.

Η δήλωση αυτή σηματοδοτεί την πρόθεση του Κιρ Στάρμερ να αποχωρήσει από την ηγεσία των Εργατικών, υπογραμμίζοντας ότι η απόφασή του ελήφθη με γνώμονα, όπως είπε, το συμφέρον της χώρας και του κόμματός του.

Ο Στάρμερ ζήτησε από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή του Εργατικού Κόμματος να καταρτίσει χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο η υποβολή υποψηφιοτήτων για την ηγεσία θα ξεκινήσει στις 9 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος ηγέτης θα έχει αναλάβει τα καθήκοντά του πριν από την επανέναρξη των εργασιών του Κοινοβουλίου τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, όπως δηλώνει, θα παραμείνει στη θέση του πρωθυπουργού.

Στην αρχή της δήλωσής του, είπε μεταξύ άλλων πως «μια νέα κυβέρνηση των Εργατικών, η πρώτη έπειτα από 14 χρόνια. Μια νέα σελίδα στην ιστορία της χώρας μας άνοιξε ύστερα από χρόνια απογοήτευσης και αδιεξόδων, προσφέροντας την ευκαιρία να αλλάξουμε προς το καλύτερο τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ασχολήθηκα με την πολιτική.

Η πορεία μέχρι εκείνο το σημείο δεν ήταν εύκολη. Πριν από έξι χρόνια, ανέλαβα ένα Εργατικό Κόμμα που ήταν πολιτικά, οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένο.

Μου έλεγαν ξανά και ξανά ότι το κόμμα μου είχε τελειώσει, ότι ανήκαμε πλέον στο παρελθόν και ότι η κατάκτηση της πλειοψηφίας στις γενικές εκλογές – πόσο μάλλον μιας σαρωτικής νίκης – ήταν αδύνατη.


Qatargate: Ένταλμα σύλληψης για τον Αβραμόπουλο από τη βελγική Δικαιοσύνη, έχω δηλώσει στο Πόθεν Έσχες τις αμοιβές μου από τη ΜΚΟ, απαντά


Ζητείται η άρση της ασυλίας του, ώστε να δώσει εξηγήσεις στις βελγικές Αρχές - Ο πρώην Επίτροπος έχει δηλώσει στην Εφορία τις 70.000 ευρώ που έχει λάβει ως αμοιβή για τη συμμετοχή του στη ΜΚΟ του Παντσέρι το 2019 - Κατηγορείται ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο»

Την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου προκειμένου ο πρώην Επίτροπος να δώσει εξηγήσεις στη βελγική Δικαιοσύνη ζητά με ένταλμα σύλληψης η βελγική Δικαιοσύνη.

Ο πρώην Επίτροπος συμμετείχε σε ΜΚΟ του Αντόνιο Παντσέρι, πρώην ευρωβουλευτή που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Qatargate, για το οποίο είχε προφυλακιστεί η Εύα Καϊλή.

Ο πρώην Επίτροπος αναφέρει πως έχει δηλώσει στο Πόθεν Έσχες του όλες τις αμοιβές που πήρε από τη ΜΚΟ για το έτος 2019, ωστόσο η βελγική Δικαιοσύνη υποστηρίζει ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές δικαστικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, το ένταλμα δεν μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς απαιτείται προηγουμένως η άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη Βουλή.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη συνέχεια, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, καταλήγει στη Βουλή για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Δικαστικές πηγές αναφέρουν ακόμη ότι ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι, από την έναρξη της έρευνας για το Qatargate, ο ίδιος έχει απορρίψει κάθε υπόνοια παρατυπίας, επιμένοντας ότι όλες οι ενέργειές του ήταν απολύτως νόμιμες.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 ο Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωνε σχετικά:

«Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity ήταν εξ αρχής απολύτως χωρίς εκτελεστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες.

Η επιτροπή που συμμετείχα, μεταξύ των άλλων μαζί με προσωπικότητες όπως η Φ. Μογκερίνι, ο Γάλλος πρώην ΠΘ Bernard Cazeneuve και η Γερουσιαστής Emma Bonino, ήταν τιμητική.

Για τη συμμετοχή μου και την αποζημίωση που θα την συνόδευε ζήτησα την έγκρισή της ευρωπαϊκής επιτροπής η οποία και μου δόθηκε γραπτώς, από την Πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν.

Αντίστοιχη θετική γνωμοδότηση για τη συμμετοχή μου στην τιμητική επιτροπή της Οργάνωσης, δόθηκε από την ανεξάρτητη επιτροπή ηθικής (Independent Ethical Committee) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 10 Δεκεμβρίου 2020.

Η αποζημίωση ήταν για ένα χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, με το ποσό των 5.000 ευρώ μηνιαίως, το οποίο δηλώθηκε και φορολογήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο. (τελικό ποσό: 3.750€)

Μετά από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2022, επειδή η δραστηριότητα του Οργανισμού είχε ατονήσει, ζήτησα και σταμάτησε η αποζημίωση.

Από τον Μάρτιο και μετά, η συμμετοχή μου είχε ουσιαστικά τελειώσει.

Μόλις δε πληροφορήθηκα τα όσα συνέβησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες, υπέβαλα αμέσως και αμετάκλητα την παραίτησή μου και ζήτησα να αφαιρεθεί το όνομα μου από το website, από κοινού με τις άλλες προσωπικότητες που μετείχαν στην επιτροπή».

Δείτε τα ευρωπαϊκά έγγραφα, που επικαλείται η πλευρά Αβραμόπουλου, για να καταδείξει ότι είχε την άδεια τόσο της Independent Ethical Committee της ΕΕ όσο και του γραφείου της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για να συμμετάσχει στην Fight Impunity του Παντσέρι ως πρώην Επίτροπος:


Το έγγραφο από το γραφείο της Φον ντερ Λάιεν
@



Τα έγγραφα από την Independent Ethical Committee της ΕΕ

📺Γεωργιάδης: Το ΠΑΣΟΚ πάει για εκλογική συντριβή, στην ΕΛΑΣ του Τσίπρα το μόνο που ονειρεύονται είναι πώς θα αρπάξουν τα λεφτά των άλλων ως γνήσιοι αριστεροί


Την εκτίμηση ότι το ΠΑΣΟΚ «πηγαίνει για εκλογική συντριβή» και ότι στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα «το μόνο που ονειρεύονται είναι πώς θα αρπάξουν τα λεφτά των άλλων ως γνήσιοι αριστεροί» διατύπωσε το πρωί της Δευτέρας ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Με αφορμή όσα είπε την περασμένη εβδομάδα για την Άννα Διαμαντοπούλου, ο κ. Γεωργιάδης είπε στον ΣΚΑΪ ότι «είναι λίγο αργά (σ.σ. για το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ) γιατί οι θέσεις του Δούκα έχουν γίνει συνεδριακές στο ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ είναι περισσότερο του Δούκα και λιγότερο της Διαμαντοπούλου, αν δεν το βλέπει η αγαπητή κυρία Διαμαντοπούλου, υπάρχει πρόβλημα».

Συνεχίζοντας ο υπουργός Υγείας είπε ότι «ο λόγος που έχει κακή δημοσκοπική εικόνα το ΠΑΣΟΚ είναι ότι ο κ. Ανδρουλάκης έχασε μια συγκλονιστική ευκαιρία που του έδωσε η ιστορία 2 χρόνια με το να κυνηγάει τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ που πήγαν στο ΣΥΡΙΖΑ το 2012-2013. Αυτό το έκανε με πολύ άγαρμπο τρόπο, ξεχνώντας τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ που έμειναν το 2012-2013. Τώρα μετά από 2 χρόνια που πήγε να το παίξει ΣΥΡΙΖΑ πράσινος, έγινε ντεμοντέ με την έλευση Τσίπρα. Μεταξύ του Τσίπρα και του Ανδρουλάκη, ο Τσίπρας στον χώρο του λαϊκισμού και των ανοησιών της αριστεράς είναι καλύτερος. Το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να το ανταγωνιστεί και πηγαίνει προς συντριβή. Το ΠΑΣΟΚ πηγαίνει για εκλογική συντριβή, δεν έχει καμία ελπίδα να βγει δεύτερο είναι δεδομένο αυτό».

Με αφορμή τις τοποθετήσεις μελών της ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα το Σαββατοκύριακο, ο Άδωνις Γεωργιάδης παρακάλεσε «να τους βγάζετε περισσότερο στην τηλεόραση γιατί μιλάνε 10 ημέρες μόνο για φόρους. Όλη την ημέρα ασχολούνται με ποιους θα φορολογήσουν. Έχετε ακούσει πρόταση πώς η Ελλάδα θα αυξήσει τον πλούτο της; Το μόνο που ονειρεύονται είναι πώς θα αρπάξουν τα λεφτά των άλλων ως γνήσιοι αριστεροί».

«Δεν έχουν καταλάβει πώς λειτουργεί το όριο δαπανών. Αυτό που δεν έχει καταλάβει κανείς από αυτούς είναι άντε και τους φορολόγησες, και; Αφού η Ελλάδα έχει όριο δαπανών, αν εισπράττεις παραπάνω λεφτά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μειώνεις το χρέος. Δεν έχει ποια σημασία αν θα εισπράξεις περισσότερο, σημασία έχει από πού θα κόψεις» πρόσθεσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ο υπουργός Υγείας δήλωσε, ακόμα, «πιστεύω ότι δεν θα γίνει κόμμα Σαμαρά» καθώς και ότι «δεν δίνω καμία πιθανότητα για εκλογές τον φθινόπωρο, ο πρωθυπουργός είπε στο συνέδριο εκλογές του 2027 ο Μητσοτάκης είναι θεσμικός και το έχει αποδείξει».

Ειδικά για τη ΝΔ είπε ότι «έχει αυτή τη στιγμή δημοσκοπικά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά των αρχών του 2023. Άντε να είμαστε 1,5 μονάδα πιο κάτω. Δημοσκοπικά είναι πολύ εφικτή η αυτοδυναμία. Το αν θα κερδίσουμε με αυτονομία, θα το αποφασίσει το μεγάλο αφεντικό ο λαός. Αν κάτι από εφικτό, θα γίνει πραγματικότητα θα το δούμε. Αν όλοι οι υπουργοί κάνουμε τη δουλειά μας».


📺Για χαβαλέ τα λένε δηλ.;🤣🤡ΒΙΝΤΕΟ


Δηλ καλαμπούρι κάνουνε χωρίς να ξέρουν τα στοιχεία; Γιατί μέχρι τώρα
μας λέγανε ότι έχουν "εξειδικευμένες και κοστολογημένες προτάσεις"....

Κουφονικολάκου: Είπε ο Τσίπρας 500 ευρώ αύξηση σε γιατρούς και νοσηλευτές αλλά θα το δούμε γιατί δεν έχουμε ακόμα όλα τα οικονομικά στοιχεία


📺Έχει κάτι απορίες κι ο Άρης😆😆


Ρητορικά τα ερωτήματα του Άρη Πορτοσάλτε, γιατί δεν φαντάζομαι να βγεί ο Αλέξης και να πει "ο Βαγγέλας και κάτι άλλοι μου τα πληρώνουν"🤪🤣

Πορτοσάλτε: Τα χρήματα του Τσίπρα προέρχονται, λένε, από το υστέρημά του. Επειδή έκανε το super deal στο Σούνιο για τη μονοκατοικία με 500 ευρώ, να μας πει πώς έκανε super deal και για τα γραφεία στην Αμαλίας.


Σκάνδαλα και κατάρρευση της Υγείας στην Ισπανία-πρότυπο για Τσίπρα και Ανδρουλάκη


Σοφία Βούλτεψη

Η Ισπανία, χώρα-πρότυπο της ελληνικής Αριστεράς, βυθίζεται σε σκάνδαλα και κατάρρευση του συστήματος Υγείας.

Η Ισπανία συγκλονίζεται από τα σκάνδαλα, η ισπανική Δικαιοσύνη δεν προλαβαίνει να ασχολείται με πρώην και νυν υψηλόβαθμα στελέχη του Σοσιαλιστικού Κόμματος, η μία δικογραφία ανοίγει μετά την άλλη, πότε για την πρόεδρο του κόμματος, πότε για τη σύζυγο του γραμματέα του κόμματος και πρωθυπουργού, πότε για πρώην υπουργούς που κάθονται ήδη στο εδώλιο του κατηγορουμένου, πότε για τον σοσιαλιστή πρώην πρωθυπουργό Θαπατέρο και τις σχέσεις του με τη Βενεζουέλα.

Μόλις στις 27 του περασμένου Μαΐου, η ισπανική αστυνομία εισέβαλε και πραγματοποίησε έρευνα στην έδρα του Σοσιαλιστικού Κόμματος (PSOE) στη Μαδρίτη κατόπιν δικαστικής εντολής, για να συλλέξει, σύμφωνα με την⁠ «El Pais» και άλλα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, «πληροφορίες σχετικά με παράνομο μηχανισμό χρηματοδότησής του».

Εδώ στην Ελλάδα, πέρασε ανεπιστρεπτί ο καιρός που ο Τσίπρας μάς παρουσίαζε την Ισπανία ως χώρα-πρότυπο, έστελνε αντιπροσωπείες στις εκλογές για συμπαράσταση στους Podemos, πανηγύριζε για τα εκλογικά αποτελέσματα και μας έλεγε πως «η Ιβηρική Χερσόνησος δείχνει τον δρόμο».

Τότε που πανηγύριζε επειδή τελικά ο Ιγκλέσιας συμφώνησε να στηρίξει, μετά τις εκλογές του Απριλίου 2019, μια κυβέρνηση μειοψηφίας υπό τον Σάντσεθ. «Κάλλιο αργά παρά ποτέ», είχε σχολιάσει τότε ο κ. Τσίπρας.

Για δε αυτό καθαυτό το αποτέλεσμα των ισπανικών εκλογών του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ, με αρχηγό τον Τσίπρα –άρα ο Τσίπρας– είχε πει κάτι που σήμερα, με αυτά που λέει ο Τσίπρας της ΕΛΑΣ, αποδεικνύεται προφητικό. Ουσιαστικά, όχι απλώς προφητικό, αλλά μέρος μελλοντικού σχεδίου.

Στην ανακοίνωσή τους (29/4/2019), λοιπόν, μιλούσαν για τη «μεγάλη άνοδο του Σοσιαλιστικού Κόμματος, μετά την αριστερή στροφή του, και την αποκήρυξη του νεοφιλελευθερισμού».

Στο μυαλό των Τσίπρα και Ανδρουλάκη

Κάπως έτσι «καθοδηγήθηκε» και ο κ. Ανδρουλάκης, φθάνοντας στο σημείο να πιστέψει πως κάνοντας στροφή προς τα αριστερά θα ανέβαζε τα ποσοστά του.

Συνέβη το αντίθετο –βλέπετε εδώ δεν έχουμε Βάσκους αυτονομιστές και Καταλανούς αποσχιστές– οπότε ο ίδιος δεν πέτυχε μεν τον σκοπό του, ωστόσο πέτυχε τον δικό του σκοπό ο κ. Τσίπρας. Βρέθηκε (δημοσκοπικά) στη δεύτερη θέση και είναι έτοιμος, μετά τις εκλογές και σε περίπτωση που δεν υπάρξει αυτοδυναμία από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, να τους μαζέψει όλους για μια κυβέρνηση μειοψηφίας με ψήφο ανοχής.
Προς το παρόν, τόσο ο Τσίπρας όσο και ο Ανδρουλάκης αποφεύγουν πλέον συστηματικά κάθε δημόσια δήλωση σχετικά με την κατάσταση στην Ισπανία.

Οχι επειδή ντρέπονται για τις επιλογές τους, αλλά επειδή στο πίσω μέρος του μυαλού τους το «παράδειγμα της Ισπανίας», δηλαδή ο σχηματισμός κυβερνήσεων μειοψηφίας, παραμένει ζωντανό και τους… οδηγεί.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που τα απανωτά ισπανικά σκάνδαλα σχεδόν έχουν αποσιωπηθεί στην Ελλάδα. Κατά τα λοιπά, στον δημόσιο διάλογο, η Ισπανία αναφέρεται ξανά και ξανά ως χώρα με… μεγάλα επιτεύγματα. Εδώ να θυμίσω ότι παρά τις (ανίερες) συμμαχίες και τους συνεχείς εκβιασμούς (απελευθέρωση των τρομοκρατών της ΕΤΑ για τους Βάσκους, ειδικό φορολογικό καθεστώς για τους Καταλανούς), η Ισπανία δεν μπορεί να ψηφίσει προϋπολογισμό και λειτουργεί με αυτόν του… 2023.

Αυτό έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην οικονομία της χώρας και στις αξιολογήσεις της από τους διεθνείς οίκους, ενώ η ΕΕ ζητεί επίμονα να δει έναν ψηφισμένο προϋπολογισμό. Με τον Ισπανό πρωθυπουργό να λέει πως θα φέρει τώρα προς ψήφιση τον… προϋπολογισμό του 2026. Επίσης με αμφίβολα αποτελέσματα.

Τότε που μας εκθείαζαν το ισπανικό μοντέλο στην Υγεία

Στο μεταξύ, έχει καταρρεύσει και το αφήγημα Τσίπρα-ΣΥΡΙΖΑ για τον τομέα της Υγείας. Στις 9 Ιουνίου 2023, δηλαδή κατά την προεκλογική περίοδο, όταν ο Τσίπρας έπαιζε το τελευταίο του συριζαϊκό χαρτί, έδωσε συνέντευξη Τύπου για την Οικονομία και την Υγεία στο Ζάππειο.

Σ’ εκείνη τη συνέντευξη, πλάι στον Τσίπρα είχαν καθίσει οι Αλέξης Χαρίτσης, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Εφη Αχτσιόγλου, Αθηνά Λινού, Διονύσης Τεμπονέρας. 

Κεντρικό θέμα ήταν, όπως είπαμε, η Υγεία και όλοι μαζί απάντησαν σε ερωτήσεις για το περίφημο «πρόγραμμα επτά σημείων, επτά βημάτων για μια δίκαιη κοινωνία και ευημερία για όλους». Τώρα ο Τσίπρας έχει περιοριστεί στα… πέντε βήματα!

Στη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Τσίπρας είχε καταγγείλει ότι το πρόγραμμα για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την Υγεία «προβλέπει ένα απολύτως ελάχιστο ποσοστό των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης να κατευθυνθεί για τη δημόσια Υγεία, μόλις 2%. Κι άλλο ένα 2% σε υποδομές που προφανώς περιλαμβάνονται και υποδομές νοσοκομειακές. Οταν αντίστοιχα μεγέθη άλλων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, υπερβαίνουν το 8% μόνο για τις δαπάνες για την Υγεία, ξέχωρα για τις υποδομές».

Λίγο μετά, ο κ. Χαρίτσης εξειδίκευσε, καταφεύγοντας στο αγαπημένο «παράδειγμα της Ισπανίας». Οπως είπε, σχετικά με το ποσοστό πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα κατευθυνόταν στην Υγεία, το ποσοστό της Ισπανίας ήταν υπερδιπλάσιο έναντι της Ελλάδας – «σχεδόν 9% για την Υγεία», μας είπε.

Θα φανταζόταν, λοιπόν, κανείς πως η Ισπανία τα θέματα της Υγείας τα έχει λυμένα. Θα μπορούσαν μάλιστα να το ισχυριστούν και σήμερα οι κύριοι Τσίπρας και Χαρίτσης.

Οι απεργίες παρέλυσαν το εθνικό σύστημα υγείας

Δυστυχώς, όμως, η Ισπανία δεν συγκλονίζεται μόνο από τα σκάνδαλα, αλλά έχει παραλύσει και ο τομέας της Υγείας.

Οι απεργίες των γιατρών από τον Δεκέμβριο του 2025 μέχρι σήμερα έχουν οδηγήσει σε ακύρωση περισσότερες από τρία εκατομμύρια ιατρικές πράξεις. Πρόκειται για επίσημα στοιχεία που έδωσαν οι αυτόνομες περιφέρειες, που κατηγορούν την υπουργό Υγείας Μόνικα Γκαρσία για αδιαλλαξία στις συζητήσεις με τους υγειονομικούς.

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν η πέμπτη εβδομάδα απεργιών για το 2026, με τις περιφερειακές κυβερνήσεις να βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση με το υπουργείο Υγείας.

Οι Ισπανοί γιατροί απεργούν κατά του νέου νομοθετικού πλαισίου που ρυθμίζει τις συνθήκες εργασίας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και θεωρείται βέβαιο ότι, μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα, οι απεργίες θα επιστρέψουν δριμύτερες το Φθινόπωρο.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά, αλλά δεν είδα να παρουσιαστούν πουθενά στην Ελλάδα, όπου από το πρωί ως το βράδυ ακούμε τα μύρια όσα για τον τομέα της Υγείας.

Οι αριθμοί του τρόμου και ο κίνδυνος χρεοκοπίας

Η υπηρεσία Υγείας της Γαλικίας ανέφερε ότι 270.844 ιατρικές πράξεις έχουν ακυρωθεί από την έναρξη των απεργιών, συμπεριλαμβανομένων 5.758 χειρουργικών επεμβάσεων, 156.168 ραντεβού σε νοσοκομεία, 91.365 ραντεβού στην πρωτοβάθμια περίθαλψη και 17.553 διαγνωστικών εξετάσεων.

Μόνο την περασμένη εβδομάδα ακυρώθηκαν περίπου 150 χειρουργικές επεμβάσεις και περισσότερα από 7.000 ημερήσια ραντεβού. Ο υπουργός Υγείας της Αυτονομίας, Αντόνιο Γκόμεζ Κααμάνιο, προειδοποίησε ότι ο αντίκτυπος στις λίστες αναμονής θα είναι «πολύ σημαντικός» στην περίπτωση που οι απεργίες επανέλθουν μετά το καλοκαίρι.
Στην Κανταβρία, ο υπουργός Υγείας Σεζάρ Πασκουάλ ανέφερε ότι έχουν ακυρωθεί 160.000 ιατρικές πράξεις, προειδοποιώντας και αυτός ότι μια επ’ αόριστον απεργία θα οδηγήσει σε χρεοκοπία το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Στην Εξτρεμαδούρα έχουν από τον περασμένο Δεκέμβριο ακυρωθεί 300.000 ιατρικές πράξεις, ενώ ιδιαίτερα κρίσιμη είναι η κατάσταση στην Ανδαλουσία, με ακύρωση 1,3 εκατ. ιατρικών πράξεων. Στις Βαλεαρίδες έχουν ακυρωθεί 12.704 ιατρικές πράξεις και συνολικά στο αρχιπέλαγος ο αριθμός έφθασε τις 86.957 ακυρώσεις, ενώ σε Καστίλη και Λεόν οι ακυρώσεις έφτασαν τις 43.181.

Στη Μαδρίτη, οι ακυρώσεις ξεπέρασαν τις 300.000 (εκ των οποίων 11.833 χειρουργικές επεμβάσεις και 27.367 διαγνωστικές εξετάσεις), με την οικονομική ζημιά να ανέρχεται σε πάνω από 18 εκατ. ευρώ μέσα σ’ έναν μήνα και τα εξωτερικά ιατρεία να έχουν παραλύσει.

Ολα αυτά βεβαίως έχουν προκαλέσει και ένα διοικητικό χάος, καθώς οι υπηρεσίες του συστήματος Υγείας πρέπει να επαναπρογραμματίσουν τα ραντεβού, με μεγαλύτερο πρόβλημα τον προγραμματισμό των χειρουργείων. Οι απεργίες έχουν κηρυχθεί από τα μεγαλύτερα ιατρικά συνδικάτα, με τους γιατρούς να καταγγέλλουν την υπουργό πως… άλλα τους έλεγε το 2016, όταν διαδήλωνε μαζί τους!

24ωρες εφημερίες, 90 ώρες εργασίας την εβδομάδα

Ο λόγος για τον οποίο απεργούν εδώ και μήνες οι Ισπανοί γιατροί –πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργία τους εδώ και δεκαετίες– είναι ότι η υπουργός, που προέρχεται από το αριστερό και οικολογικό κόμμα Más Madrid, αρνείται να διαπραγματευτεί ώστε να τερματιστούν οι εφημερίες των 24 ωρών και των 90 ωρών εργασίας την εβδομάδα.
Αυτό που ζητούν οι Ισπανοί γιατροί είναι ένα πρωτόκολλο εργασίας, που, όπως αναφέρουν, υπάρχει εδώ και χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι συνδικαλιστές, που σταθερά κηρύσσουν απεργίες και το 2026, από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο, δηλώνοντας πως θα επανέλθουν τον Σεπτέμβριο, υποστηρίζουν ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση πριν είναι πολύ αργά για το σύστημα Υγείας.
«Οταν απεργούν οι γιατροί τα νέα δεν είναι καλά», λένε.

Με την απεργιακή επιτροπή να αποφασίζει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, απαιτώντας, μετά την πρόσκαιρη αναστολή των απεργιών, να υπάρξει πρόοδος κατά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Μιλάμε για 175.000 γιατρούς, οι οποίοι δηλώνουν ότι βρίσκονται στα όρια της εξάντλησης. 

Αυτά για όσους εδώ στην Ελλάδα επιμένουν να δυσφημούν τη χώρα μας και κλείνουν τα μάτια όταν πρόκειται για τους ομοϊδεάτες τους.
Και γι’ αυτούς που θεωρούν πως μπορεί μια χώρα να κυβερνηθεί χωρίς αυτοδύναμες κυβερνήσεις…

https://tomanifesto.gr/skandala-kai-katarrefsi-tis-yghias-stin-ispania-protipo-ghia-tsipra-kai-androylaki-244217

Σε προεκλογικούς ρυθμούς η ΝΔ: Τα πρόσωπα που θα συσπειρώσουν τη "γαλάζια" βάση και ποιοι φέρνουν "αέρα" ανανέωσης στα ψηφοδέλτια


Το επιτελείο της ΝΔ βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τα στελέχη του κόμματος σε όλη την Ελλάδα, αξιολογώντας προτάσεις και υποψηφιότητες με το βλέμμα στην επόμενη εθνική κάλπη

Με στόχο τη συσπείρωση της «γαλάζιας» βάσης, αλλά και την ανανέωση του στελεχιακού δυναµικού της Ν.∆., οι επιτελείς της Πειραιώς βολιδοσκοπούν πρόσωπα σε όλη την επικράτεια, µε κατεύθυνση τη συγκρότηση ανταγωνιστικών ψηφοδελτίων. Ο γραµµατέας της Π.Ε., Κων. Κυρανάκης, ο διευθυντής, Γιάννης Σµυρλής, ο γραµµατέας Οργανωτικού, Στέλιος Κονταδάκης, και ο σύµβουλος του πρωθυπουργού Θανάσης Νέζης βρίσκονται σε ανοιχτή γραµµή µε τα στελέχη σε όλη την Ελλάδα και αξιολογούν προτάσεις και υποψηφιότητες.

Τις οριστικές τους αποφάσεις λαµβάνουν οι βουλευτές Επικρατείας της Ν.∆., µε τον πρώην υπουργό Θεόδωρο Σκυλακάκη να κατευθύνεται προς την Ηλεία, δίχως να αποκλείονται τα σενάρια για τον Βόρειο Τοµέα. Ο Γιώργος Σταµάτης φέρεται πως έχει «κλειδώσει» για την εκλογική περιφέρεια της Κορινθίας, ενώ η Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου φέρεται να έχει καταλήξει να µην είναι υποψήφια στην Α’ Θεσσαλονίκης. Αντιθέτως, ο υφυπουργός Υποδοµών, Νίκος Ταχιάος, βρίσκεται κοντά σε µια υποψηφιότητα στην Α’ Θεσσαλονίκης, ενώ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μαργαρίτης Σχοινάς, δεν έχει ανοίξει ακόµη τα χαρτιά του και συζητιέται επίσης για την Α’ Θεσσαλονίκης ή τη Χαλκιδική. Στη Β’ Θεσσαλονίκης ανοιχτή είναι η υποψηφιότητα της Βούλας Πατουλίδου.

Νέα Δημοκρατία: Ποιοι υποψήφιοι έχουν ανακοινωθεί ήδη για τα ψηφοδέλτια

Ήδη οι πρώτοι υποψήφιοι που έχουν ανακοινωθεί για τα ψηφοδέλτια έχουν εκκινήσει τον προεκλογικό αγώνα. Ο Παύλος Μαρινάκης στον Β1 Βόρειο Τοµέα Αθηνών, ο ∆ηµήτρης Παπαστεργίου στην Περιφέρεια Τρικάλων, ο Νίκος Ρωµανός στον Β3 Νότιο Τοµέα Αθηνών, ο Νίκος Παπαϊωάννου και ο Γιάννης Παπαγεωργίου στην Α’ Θεσσαλονίκης, η Ειρήνη Αγαπηδάκη στον Β2 ∆υτικό Τοµέα Αθηνών και τις προηγούµενες ηµέρες η Αλεξάνδρα Σδούκου στην Α’ Αθηνών.

Οι υποψηφιότητες τεσσάρων πρώην γενικών γραμματέων της κυβέρνησης

Υπενθυµίζεται ακόµα ότι από την Πειραιώς έχουν ανακοινωθεί επίσης οι υποψηφιότητες τεσσάρων πρώην γενικών γραµµατέων της κυβέρνησης, και συγκεκριµένα του Τάσου Γαϊτάνη στον Νότιο Τοµέα της Αθήνας, του Μάνου Λογοθέτη στη Σάµο, του Θανάση Τσιούρα στην Α’ Θεσσαλονίκης και του ∆ηµήτρη Γλυµή στη Φωκίδα. Μια βασική στόχευση του επιτελείου της Ν.∆. είναι το φρεσκάρισµα των ψηφοδελτίων µε νέα πρόσωπα της γενιάς των 30άρηδων και, σε αυτό το πλαίσιο, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕ∆, Ορφέας Γεωργίου, έχει ξεκινήσει «σαφάρι» για την αναζήτηση υποψηφίων.

Οι προερχόμενοι από τη νεολαία της ΝΔ

Ανάµεσα στα πρόσωπα από τη Νεολαία που βολιδοσκοπούνται για την περιφέρεια των Τρικάλων είναι ο νεαρός οικονοµολόγος και εκπρόσωπος της ΟΝΝΕ∆ στην Πολιτική Επιτροπή της Ν.∆. ∆ηµήτρης Φώτης. Στη Μεσσηνία η δυναµική δικηγόρος και επίσης µέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.∆., Πορφυλένια Κανελλοπούλου, ενώ στη Μαγνησία έχει πέσει στο τραπέζι η υποψηφιότητα του Απόστολου Κουταρέλου. Στην Εύβοια ακούγεται ο νεαρός δικηγόρος Απόστολος Σπανός, που προέρχεται επίσης από την ΟΝΝΕ∆, ενώ «κλειδωµένη» θεωρείται η δικηγόρος Μαρία-Ωραιοζήλη Κουτσουπιά, στην Ηµαθία. Για τον Έβρο έχει «κλειδώσει» η υποψηφιότητα της Έλενας Σώκου.

Για την εκλογική περιφέρεια της Ανατολικής Αττικής ακούγεται η δικηγόρος Αθηνών, Νέας Υόρκης και Ουάσινγκτον, Νιόβη Χριστοπούλου, ενώ στο ίδιο πλαίσιο ο δικηγόρος Ορέστης Οµράν βολιδοσκοπείται για κάποια από τις περιφέρειες του Λεκανοπεδίου.

Η νέα φουρνιά υποψηφίων

Στη νέα φουρνιά υποψηφίων ανήκουν ο Θανάσης Μπασιάκος για τη Βοιωτία, γιος του παλαιού υπουργού Ευάγγελου Μπασιάκου, ο πρώην περιφερειακός σύµβουλος ∆ηµήτρης Καρυπίδης για το ψηφοδέλτιο των Σερρών, γιος του πρώην βουλευτή και νοµάρχη Σερρών Τάσου Καρυπίδη, και για τη Β’ Πειραιά η Ραλλία Τραγάκη, κόρη του βουλευτή Γιάννη Τραγάκη. Για τη Β’ Πειραιά έχει «κλειδώσει», σύµφωνα µε πληροφορίες, η υποψηφιότητα του γνωστού φωτο γράφου ∆ηµήτρη Σκουλού, ενώ στην Α’ Αθηνών εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Όµηρος Τσάπαλος. Σενάρια στην ίδια περιφέρεια υπάρχουν για τον ηθοποιό Θανάση Βισκαδουράκη.

Μεγάλο ενδιαφέρον για μια θέση στα ψηφοδέλτια της περιφέρειας

Αυξηµένο ενδιαφέρον για µια θέση στο «γαλάζιο» ψηφοδέλτιο καταγράφεται στην περιφέρεια. Στην Αιτωλοακαρνανία ακούγονται σενάρια για τον δήµαρχο Αγρινίου, Γιώργο Παπαναστασίου, αλλά και τους δύο αντιπεριφερειάρχες Θανάση Μαυροµµάτη και Νίκο Κατσακιώρη, ενώ υποψήφιος αναµένεται να είναι ο γραµµατέας Στρατηγικού Σχεδιασµού και Επικοινωνίας της Ν.∆., Βασίλης Φεύγας. Στην Αχαΐα εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Ανδρέας Τσώκος, ενώ παίζουν τα ονόµατα του αντιπεριφερειάρχη Χαράλαµπου Μπονάνου, του Φωκίωνα Ζαΐµη και της αντιπεριφερειάρχου ∆ηµόσιας Υγείας, Αννας Μαστοράκου.

Στην Ηλεία, ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει για τη λίστα και ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Κοροβέσης. Στην Αργολίδα ο δικηγόρος Ζώης Σταυρόπουλος έχει ανεβάσει στροφές, ενώ σε συζητήσεις αναφέρεται ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Σιδέρης. Στην Άρτα ακούγονται ο πρώην δήµαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης και ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Ψαθάς, ενώ για την Κέρκυρα πιθανότητες συγκεντρώνει η υποψηφιότητα της πρώην δηµάρχου Μερόπης Υδραίου και στη Μαγνησία ακούγονται ο δικηγόρος Σπύρος Καρανικόλας και η Αθανασία Καπούλα. Στην Πρέβεζα φήµες υπάρχουν για τον δήµαρχο Νίκο Γεωργάκο, ενώ στην Εύβοια ακούγονται ο ∆ηµήτρης ∆ιαµαντόπουλος, η Σοφία Νικολάου και οι γιατροί Γιώργος Μαρίνος και Ευάγγελος Φαλίδας, αλλά και ο Γιώργος Κελαϊδίτης. Για τη Βοιωτία, ακούγονται ο δήµαρχος Τανάγρας, Βασίλης Περγάλιας, και η Φανή Παπαθωµά, ενώ για τη Χίο το όνοµα του πρώην υπουργού Κωστή Μουσουρούλη. Στα Ιωάννινα, «κρούσεις» έχει δεχθεί ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαµάνης, ενώ σενάρια ακούγονται για τον εκπαιδευτικό Νίκο Ευαγγέλου.

Έντονα φηµολογείται και η πιθανή υποψηφιότητα του συµβούλου πολιτικής στρατηγικής και επικοινωνίας Γεράσιµου Ζαγορίτη στα Ιωάννινα. Για τη µονοεδρική της Ευρυτανίας ακούγονται ο πρώην δήµαρχος Νίκος Σουλιώτης, ο πρώην γενικός γραµµα τέας ∆ηµήτρης Ιατρίδης και ο ιατρός Κώστας Τσιγαρίδας. Στη Θεσπρωτία ακούγεται επίσης ο γιατρός Χρήστος Ρίζος. Στα νέα ονόµατα που παίζουν για την Κοζάνη είναι αυτά του γιατρού Τάσου Φούντογλου και του αντιπεριφερειάρχη Λύσανδρου Μεταξά. Στη Μεσσηνία, ακούγεται επίσης ο προερχόµενος από την ΟΝΝΕ∆ αντιδήµαρχος Καλαµάτας, Τάσος Σκοπετέας, αλλά και ο δικηγόρος ∆ηµήτρης Αναστασόπουλος, που κατάγεται από το Πεταλίδι Μεσσηνίας. Στα Τρίκαλα, η υποψηφιότητα Παπαστεργίου ανακατεύει την τράπουλα, ερώτηµα παραµένει τι θα αποφασίσει ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Χρήστος Μιχαλάκης, ενώ ακούγονται τα ονόµατα της ∆ήµητρας Νάτσινα και του Γιώργου Βλαχογιάννη. Νέα κάθοδο ενδέχεται να εξετάσει ο πρώτος επιλαχών Μικέλης Χατζηγάκης. Στις Σέρρες, στα νέα ονόµατα που συγκεντρώνουν πιθανότητες υποψηφιότητας εντάσσονται ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο ∆ηµήτρης Νότας και ο Αλέξανδρος Χρυσάφης.

Πενυ Αβραμιδη
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά

Το κρεσέντο αντιδημοκρατικότητας από Νυφούδη και ΕΛΑΣ για την "πόρτα" σε βουλευτές από την "κακή" παρούσα Βουλή


Σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, τόνισε ότι η ΕΛΑΣ δεν θέλει βουλευτές από την παρούσα Βουλή στο κόμμα

Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του κόμματος ΕΛΑΣ, Νίκος Νυφούδης, ο οποίος παλαιότερα επέκρινε τον Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, είπ σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, ότι η ΕΛΑΣ δεν θέλει βουλευτές, "γιατί δεν θέλουμε η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη να έχει φωνή σε αυτή τη Βουλή, ειδικά όταν ο πρόεδρός μας, ο Αλέξης Τσίπρας, παρέδωσε την έδρα του".

Τι θα γίνει αν δεν αρέσει στην ΕΛΑΣ και η επόμενη σύνθεση της Βουλής

Η δήλωση αυτή του εκπροσώπου του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, θυμίζει, σύμφωνα με τη στήλη Big Mouth ένα αντιδημοκρατικό κρεσέντο, καθώς, όπως επισημαίνει «αυτή η Βουλή» που αποστρέφεται ο Νίκος Νυφούδης προέκυψε από δημοκρατικές εκλογές. Από την άλλη πλευρά, όπως υπογραμμίζεται, αν «αυτή η Βουλή» είναι τόσο κακή για κάποιον λόγο που μόνο στην ΕΛΑΣ ξέρουν, πώς ο Αλέξης Τσίπρας άντεξε να είναι μέλος της για δυόμισι χρόνια;

Συνεχίζοντας, η στήλη αναρωτιέται εύλογα για το αν η σύνθεση της νέας Βουλής από τις εκλογές που θα γίνουν μοιάζει με την παρούσα σύνθεση δεν αρέσει στην ΕΛΑΣ, θα οδηγήσει σε εκ νέου παραίτηση τον Αλέξη Τσίπρα ή τα κορυφαία στελέχη της ΕΛΑΣ που θα εκλεγούν. Πάντως, όπως επισημαίνει η στήλη, η ρητορική του Νίκου Νυφούδη δεν διαφέρει από αυτήν του Αλέξη Τσίπρα, με τη διαφορά ότι ο πρώην πρωθυπουργός ξέρει να επικοινωνεί τις απόψεις του σαν πιο δημοκρατικές από όσο πραγματικά είναι.  

Περιγραφή σοκ από τον Σκοπιανό: Τη μαχαίρωσα και είπα ότι πέθανε αλλά εκείνη φώναξε βοήθεια, τη χτύπησα με κούτσουρο και δεν ξαναμίλησε


Με κυνισμό που προκαλεί σοκ, ο 43χρονος Σκοπιανός ενοικιαστής που κατηγορείται για τη δολοφονία της 45χρονης Σταυρούλας στην Κρήτη περιέγραψε στην απολογία του πώς επέστρεφε δίπλα στο θύμα για να της αφαιρέσει τη ζωή. Όπως ισχυρίστηκε, αφού τη χτύπησε, τη φίμωσε και τη θεώρησε νεκρή, γύρισε με μαχαίρι όταν άκουσε ότι είχε ανακτήσει τις αισθήσεις της και αργότερα επέστρεψε ξανά κρατώντας ένα κούτσουρο όταν την άκουσε να καλεί σε βοήθεια, πριν προχωρήσει στην απόκρυψη της σορού και στην προσπάθεια να εξαφανίσει τα ίχνη του εγκλήματος.

Ο Σκοπιανός κατηγορούμενος περιέγραψε επίσης τι έκανε με τη σορό της γυναίκας.

Αναφερόμενος στην ημέρα του εγκλήματος, είπε ότι στις 30 Μαΐου η Σταυρούλα τον ενημέρωσε τηλεφωνικά πως θα επισκεπτόταν το σπίτι του. Όπως κατέθεσε, έφτασε περίπου στις 16:20.

Ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι της προσέφερε μία μπίρα, από την οποία ήπιε μόνο λίγες γουλιές, και στη συνέχεια ξεκίνησε να ελέγχει τους χώρους του σπιτιού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η γυναίκα φωτογράφιζε τα ντουλάπια της κουζίνας και διαμαρτυρόταν για σκουριές και φθορές.

Όπως ανέφερε, η συμπεριφορά της τον εκνεύρισε και ακολούθησε ένταση.  Έφτασε στο σημείο να πει ότι η Σταυρούλα του επιτέθηκε και έπεσε χτυπώντας το κεφάλι της.

«Είδα να τρέχει αίμα. Ξεκίνησε να φωνάζει και τότε θόλωσα. Τη χτύπησα με το μπουκάλι στο κεφάλι και σκέφτηκα ότι θα μπλέξω για μια τρελή», ανέφερε.

Ο κατηγορούμενος περιέγραψε ότι η γυναίκα άρχισε να χάνει τις αισθήσεις της και τότε πήρε μία ταινία από συρτάρι του σπιτιού και προσπάθησε να της κλείσει το στόμα.

«Της τύλιξα το στόμα δύο φορές. Προσπαθούσε να το βγάλει με τα χέρια της. Επέμενα και πέρασα την ταινία ακόμη μία φορά. Σταμάτησε να κουνιέται», είπε.

Όπως ισχυρίστηκε, θεώρησε ότι είχε πεθάνει και απομακρύνθηκε προς την κουζίνα για να ηρεμήσει. Λίγα λεπτά αργότερα όμως άκουσε τη γυναίκα να ανακτά τις αισθήσεις της.

«Την άκουσα να ξυπνά. Θυμωμένος γύρισα στο δωμάτιο με ένα κουζινομάχαιρο. Ήταν ξαπλωμένη στο πλάι. Την πλησίασα και τη μαχαίρωσα δύο φορές στο ύψος της καρδιάς», φέρεται να κατέθεσε.

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, στη συνέχεια επέστρεψε στην κουζίνα, έπλυνε το μαχαίρι και το πέταξε, χωρίς να θυμάται πού. Λίγο αργότερα, όπως ανέφερε, άκουσε ξανά τη Σταυρούλα να φωνάζει.

«Άκουσα να λέει "βοήθεια, με ακούει κανείς;"», κατέθεσε.

Τότε, σύμφωνα με την απολογία του, πήρε ένα κούτσουρο από το τζάκι και τη χτύπησε δύο φορές στο κεφάλι ενώ βρισκόταν ξαπλωμένη στο πάτωμα.

«Τότε δεν ξαναμίλησε», είπε.

Ο κατηγορούμενος τοποθέτησε χρονικά τα γεγονότα μεταξύ 17:00 και 17:15, εκτιμώντας ότι οι κηλίδες αίματος που εντοπίστηκαν στον χώρο προκλήθηκαν από τα τραύματα της γυναίκας.

Στη συνέχεια, όπως κατέθεσε, είδε δίπλα της δύο τραπεζικές κάρτες μαζί με τον κωδικό PIN. Υποστήριξε ότι μετέβη σε ΑΤΜ στις Μουρνιές, όπου πραγματοποίησε ανάληψη χρημάτων.

«Το έκανα επειδή ήθελα να φανεί ότι επρόκειτο για ληστεία», φέρεται να δήλωσε.

Περιγράφοντας όσα ακολούθησαν, είπε ότι επέστρεψε στο σπίτι, όπου υπήρχαν παντού αίματα. Πήγε στην αποθήκη, πήρε σακούλες και δεματικά, έδεσε τα χέρια και τα πόδια της Σταυρούλας, μετέφερε τη σορό στο μπαλκόνι και την τοποθέτησε μέσα στις σακούλες.

«Ξεκίνησα να σφουγγαρίζω, άλλαζα συνέχεια το νερό. Έβαζα αρωματικό και χλωρίνη αλλά έτρεχε πολύ αίμα», ανέφερε.

Σύμφωνα με την απολογία του, καθάρισε το σπίτι, μάζεψε τα σπασμένα γυαλιά και το κούτσουρο, ενώ στις 21:00 πραγματοποίησε βιντεοκλήση με τη σύζυγό του. Μετά το τέλος της συνομιλίας συνέχισε να καθαρίζει.

Όπως είπε, περίπου στις 22:00 βγήκε με το αυτοκίνητό του και πέταξε το κινητό τηλέφωνο και τις τραπεζικές κάρτες της γυναίκας, ενώ προχώρησε και σε νέα ανάληψη χρημάτων.

Στη συνέχεια επέστρεψε στο σπίτι και συνέχισε να καθαρίζει μέχρι τα μεσάνυχτα.

«Δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Έκανα ένα τσιγάρο χασίς και σκεφτόμουν πού να πάω το πτώμα χωρίς να με πιάσει η αστυνομία», κατέθεσε.

Τελικά, όπως είπε, αποφάσισε να μεταφέρει τη σορό σε χωράφι όπου πραγματοποιούσε εργασίες. Γύρω στις 06:00 το πρωί μετέβη στο σημείο, έσκαψε για περίπου 20 λεπτά και χρησιμοποίησε καρότσι οικοδομής για τη μεταφορά της.

«Το κάλυψα με αρκετό χώμα και στις 08:00 επέστρεψα στο σπίτι, όπου καθάρισα τα τελευταία αίματα», φέρεται να ανέφερε.

Κλείνοντας την απολογία του, απέδωσε μέρος της ευθύνης στην περιστασιακή χρήση κάνναβης.

«Πιστεύω ότι επειδή είμαι περιστασιακός χρήστης κάνναβης και εκείνη την ημέρα είχα κάνει ένα τσιγάρο, αυτή είναι η αιτία που έγιναν όλα. Ποτέ δεν είχα σκεφτεί κάτι κακό να κάνω», φέρεται να υποστήριξε.

Στην απολογία του, ο 43χρονος υποστήριξε, επίσης, ότι με τη Σταυρούλα διατηρούσε επί χρόνια μια σχέση που χαρακτηριζόταν από συχνές εντάσεις και διαφωνίες, καθώς εκείνη επισκεπτόταν περιοδικά το σπίτι του για ελέγχους και, όπως ισχυρίστηκε, έκανε συνεχώς παρατηρήσεις για την κατάσταση του ακινήτου. Παράλληλα, υποστήριξε ότι είχαν έρθει και σε ερωτική επαφή, λέγοντας μάλιστα ότι η Σταυρούλα τον είχε απειλήσει ότι θα έλεγε στη σύζυγό του ότι τη βίασε.

Δημογλίδου: «Δεν έχει προκύψει ερωτική σχέση του δράστη με τη Σταυρούλα»

Αναφερόμενη στα κίνητρα της δολοφονίας, η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου σημείωσε ότι μέχρι στιγμής από την αστυνομική έρευνα δεν έχει προκύψει ερωτικό υπόβαθρο, παρά τα σχετικά σενάρια που έχουν διατυπωθεί.

«Έχει αναφερθεί η προστριβή για το σπίτι ως κίνητρο, κατά την ομολογία του κατηγορούμενου. Δεν υπάρχει όμως η ίδια η γυναίκα για να δώσει τη δική της εκδοχή, οπότε προς το παρόν έχουμε μόνο τη θέση του δράστη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν υπάρχει τίποτα που να δικαιολογεί το συγκεκριμένο έγκλημα. Από τα πρώτα μακροσκοπικά ευρήματα προκύπτει ότι δεν χρησιμοποιήθηκε μόνο ένα μέσο, αλλά περισσότερα από ένα. Μέχρι να ολοκληρώσει την πράξη του και να αφαιρέσει τη ζωή αυτής της γυναίκας, δεν σταμάτησε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Eλ. επαγγελματίες και αγρότες στο επίκεντρο της γαλάζιας ΔΕΘ, οι 6 υπουργοί κατά Σαμαρά στην Πελοπόννησο, οι προετοιμασίες (;) Γκελεστάθη για το κόμμα Σαμαρά και το σενάριο για συνεργασία των ανταρτών του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ



Στο επίκεντρο της ΔΕΘ ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες

Σήμερα θα ξεκινήσω με τις προετοιµασίες στο Μέγαρο Μαξίμου για το οικονοµικό «πακέτο» που θα παρουσιάσει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη ∆ΕΘ του Σεπτεµβρίου, µε τους στενούς συνεργάτες του και το οικονοµικό επιτελείο να έχουν αρχίσει τις διεργασίες για τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες, οι οποίες θα πραγµατοποιηθούν σε σχεδόν δυόµισι µήνες από σήµερα. Η κατεύθυνση του Μεγάρου Μαξίµου είναι η ενίσχυση της τσέπης του πολίτη -καθώς οι συνεργάτες του πρωθυπουργού διαπιστώνουν πως στην τελευταία στροφή προς τις επόµενες εθνικές κάλπες η αντιµετώπιση της ακρίβειας θα αποτελέσει στοιχείο που θα καθορίσει την εκλογική επιλογή των ψηφοφόρων αναζητώντας αποτελεσµατικά µέτρα για την ουσιαστική στήριξη των εισοδηµάτων, µε έµφαση στα ευάλωτα νοικοκυριά, καθώς σε όλες τις µετρήσεις της κοινής γνώµης η ακρίβεια παραµένει η Νο 1 ανησυχία των πολιτών, ενώ ο πληθωρισµός εξουδετερώνει τις αυξήσεις σε µισθούς και συντάξεις. Στο πλαίσιο αυτό, στις προπαρασκευαστικές συσκέψεις που λαµβάνουν χώρα στο Μέγαρο Μαξίµου έδαφος κερδίζει η συνέχιση της πολιτικής της µείωσης φόρων, εν αντιθέσει µε τις εισηγήσεις για επαναφορά της 13ης σύνταξης, καθώς κρίνεται ότι οι φοροελαφρύνσεις «αγγίζουν» περισσότερα κοινά. Ως παράδειγµα φέρνουν τους ελεύθερους επαγγελµατίες και τους αγρότες, επαγγελµατικές οµάδες όπου παραδοσιακά η Ν.∆. είχε αυξηµένη δυναµική και πλέον υπάρχει αποστασιοποίηση.

6 υπουργοί και ο Κυρανάκης στην "έδρα" του Σαμαρά

Συνεχίζω με τα της Νέας Δημοκρατίας για να σας πω ότι πλέον βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η εξόρµηση της Νέας ∆ηµοκρατίας σε ολόκληρη την επικράτεια, µε τον γραµµατέα της Ν.∆., Κωνσταντίνο Κυρανάκη, και τα «γαλάζια» στελέχη να έχουν λάβει σαφή εντολή από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να οργώσουν όλη τη χώρα, αναδεικνύοντας τα πεπραγµένα της κυβέρνησης την τελευταία επταετία και παράλληλα τις προτεραιότητες της Ν.∆., µε ορίζοντα τον νέο κυβερνητικό κύκλο. Μετά τις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και ∆υτικής Ελλάδας, στον σχεδιασµό σειρά παίρνουν η Πελοπόννησος και η Θεσσαλία. Την προσεχή εβδοµάδα σχεδιάζονται επισκέψεις από Κωστή Χατζηδάκη στην Αρκαδία, Μάκη Βορίδη στη Λακωνία, Θάνο Πλεύρη στην Αργολίδα, Κωνσταντίνο Κυρανάκη στη Μεσσηνία µαζί µε Νίκη Κεραµέως και Χρίστο ∆ήµα και, τέλος, από τον Μαργαρίτη Σχοινά στην Κορινθία. Από την επιλογή των στελεχών του «παραδοσιακού δεξιού και κεντροδεξιού προφίλ» που θα επισκεφθούν την Πελοπόννησο είναι σαφής η στόχευση της Πειραιώς για επαναπροσέγγιση των ψηφοφόρων και στελεχών που κρατούν συναισθηµατικές αποστάσεις από τη Ν.∆., ενώ, σε κάθε περίπτωση, το κλίµα στους συγκεκριµένους νοµούς επηρεάζεται από την εντεινόµενη φηµολογία περί ίδρυσης κόµµατος από τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαµαρά, ο οποίος παραδοσιακά διατηρεί ισχυρά ερείσµατα τόσο στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Μεσσηνία, όσο και συνολικά στην περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η Γκελεστάθη ετοιμάζεται (;) για το κόμμα Σαμαρά

Και μιας και αναφερόμαστε στις προετοιμασίες για το νέο κόμμα Σαμαρά μαθαίνω ότι κανονική καμπάνια κάνει στον Νότιο Τομέα η Ιωάννα Γκελεστάθη, με ραντεβού, με εκδηλώσεις, με τραπέζια κ.λπ. Με τις κινήσεις της η κυρία Γκελεστάθη λέγεται ότι προετοιμάζεται για το κόμμα που ετοιμάζει ο Αντώνης Σαμάρας, με το οποίο όπως λένε πηγές πέριξ του Μεσσήνιου πολιτικού αναμένεται να είναι υποψήφια. Έτσι εξηγείται η αποχώρησή της από λίγες εβδομάδες από τη ΝΔ. Τώρα αν το σενάριο και οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιωθούν, θα δείξουν οι επόμενες ημέρες…

Επιμονή Άδωνι για την πρώτη μεταμόσχευση ήπατος σε παιδί

Πληροφορούμαι ότι ο ίδιος ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έχει ήδη αποφασίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή ανθρωπίνως προσπάθεια και να διευκολύνει τα μέγιστα όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις και διαδικασίες, προκειμένου να διενεργηθεί τελικά ενός του 2026 η πρώτη μεταμόσχευση ήπατος σε παιδί στην Ελλάδα. Το σχέδιο ήταν προγραμματισμένο για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αλλά χίλια μύρια προβλήματα, διαδικαστικά, αλλά και προβλήματα μεταξύ των προσώπων και των φορέων, που εμπλέκονται, έχουν καταστήσει το θέμα λίαν αβέβαιο στην τελική έκβασή του, με τον Άδωνι Γεωργιάδη να επιμένει ότι δεν το βάζει κάτω και η πρώτη μεταμόσχευση ήπατος σε παιδί στην Ελλάδα θα διενεργηθεί κανονικά, αν και λίγο αργότερα, εντός του 2026.

Σενάρια για επαφές των διαφωνούντων του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ

Αδυσώπητη αναμένεται να είναι η σύγκρουση το προσεχές διάστημα για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η «τρόικα» των Δούρου, Παππά, Πολάκη, φιλοδοξεί να πάρει τη ρεβάνς από τον Σωκράτη Φάμελλο. Το γεγονός ότι η Αμαλίας έχει ανάψει κόκκινο σε οποιαδήποτε συζήτηση με τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί βούτυρο στο ψωμί της «τρόικας». Είναι σαφές ότι δεν θα αργήσει να υπάρξει και νέα συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, από τη στιγμή που ο Φάμελλος δεν μπορεί να φέρει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα. Σε λίγο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ανιχνεύεται στις δημοσκοπήσεις και θα μετριέται στα «λοιπά κόμματα». Πάντως κάποιοι πιο προχωρημένοι δεν θα απέκλειαν το ενδεχόμενο να ανοίξει ένας διάλογος όσων δεν θα πάνε στο κόμμα Τσίπρα με το ΠΑΣΟΚ. Επειδή το θέμα έχει παρασκήνιο, θα επανέλθουμε.

Η Άννα κάνει εκδήλωση με βαριά ονόματα

Το Δίκτυο για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη οργανώνει σημαντική εκδήλωση για την παρουσίαση ερευνητικής μελέτης που εξετάζει τη λειψυδρία και την υδατική ανθεκτικότητα στη χώρα μας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στις 19.00, στο ξενοδοχείο «Royal Olympic» της Αθήνας, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει η Νότια Ευρώπη. Την εκδήλωση θα ανοίξει η πρόεδρος του Δικτύου Άννα Διαμαντοπούλου, με εισαγωγική ομιλία με θέμα «Η μάχη του νερού». Η παρουσίαση της μελέτης θα γίνει από τη Βασιλική Μπέσιου, εμπειρογνώμονα σε θέματα ανθεκτικότητας και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικτύου. Στη συζήτηση θα συμμετάσχουν οι καθηγητές Κωνσταντίνος Καρτάλης (ΕΚΠΑ), Μιχάλης Χάλαρης (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), Παναγιώτης Δημόπουλος (Πανεπιστήμιο Πατρών), η επίκουρη καθηγήτρια Ελισσάβετ Φελώνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και ο διεθνολόγος και οικονομολόγος Δημήτρης Τζανιδάκης, μέλος του Δ.Σ. του Δικτύου. Παρεμβάσεις θα πραγματοποιήσουν ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής και τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Γκρίνιες για Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη

Η πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά μαθαίνω ότι προκάλεσε έντονες εσωκομματικές αντιδράσεις και δυσαρέσκεια σε τοπικά στελέχη του Κινήματος, που κατηγορούν τον Νίκο Ανδρουλάκη για απομονωτισμό, αναφέροντας ότι επέλεξε να πιει καφέ και να συναντηθεί αποκλειστικά με την προσωπική του «ομάδα» και τους στενούς του συνεργάτες, αγνοώντας τη διευρυμένη βάση και τα υπόλοιπα στελέχη της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηριστική ήταν η αιχμηρή δημόσια τοποθέτηση του Σαράντη Μονοπόρτη (δημοτικού συμβούλου Θεσσαλονίκης με την παράταξη του Στέλιου Αγγελούδη), ο οποίος σχολίασε με καυστικό τρόπο την επίσκεψη Ανδρουλάκη, υπογραμμίζοντας την αντίφαση μεταξύ του ρόλου του προέδρου και της συμπεριφοράς του ομαδάρχη.

Πρόσωπο έκπληξη για το ΠΑΣΟΚ στην Χίο

Ένα πρόσωπο αγαπητό στους κόλπους της νεολαίας του κόμματος φαίνεται πως συγκαταλέγεται μεταξύ των πιθανών υποψηφιοτήτων που συζητούνται για τη Χίο στις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Ο μάχιμος δικηγόρος με καταγωγή από το νησί έχει συγκεντρώσει τα βλέμματα τόσο με την επαγγελματική του παρουσία στην Αθήνα όσο και με την ενασχόλησή του με τη Δημοκρατική Παράταξη. Παράλληλα, πρόσφατη μέτρηση που έγινε στο νησί -λαμβάνοντάς τον υπ’ όψιν-, ανέδειξε πως οι αριθμοί δίνουν το «πράσινο φως» για να πραγματώσει τη σκέψη αυτή. Άλλωστε, κατά πολλούς συγκεντρώνει το πακέτο ενός νέου ηλικιακά, φιλόδοξου επαγγελματικά, αλλά κυρίως ενός προσώπου κοινής αποδοχής, που δύναται να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια.

📺Πρώην δήμαρχος στο Μεξικό έγινε viral για το μπούστο της σε βίντεο με οπαδούς για το Μουντιάλ: «Τι να κάνω, δεν μπορώ να το βγάλω»


Viral έχει γίνει στο Μεξικό η πρώην δήμαρχος Σάντρα Κουέβας για την εμφάνισή της σε βίντεο που γύρισε ανάμεσα σε οπαδούς της εθνικής ομάδας της χώρας με αφορμή τη συμμετοχή στο Μουντιάλ 2026.

Η Κουέβας, η οποία διετέλεσε δήμαρχος της πόλης Κουαουτεμόκ, πανηγυρίζει για τις εμφανίσεις της εθνικής Μεξικό και τις νίκες της ομάδας επί της Νότιας Αφρικής και της Νότιας Κορέας.


Αρκετοί, ωστόσο, επισήμαναν την εμφάνισή της με ένα μπλουζάκι που τόνιζε το ντεκολτέ της, με την ίδια να απαντά στους επικριτές της μέσω της Sun: «Λοιπόν, παιδιά, τι να κάνω. Δεν μπορώ απλώς να το βγάλω»,

«Δεν το εκλαμβάνω ως επίθεση, θα υπάρχουν εκείνοι που σκέφτονται έτσι και το εκλαμβάνουν υποτιμητικά, αλλά έτσι είμαστε εμείς οι Μεξικανοί» πρόσθεσε η πολιτικός από το Μεξικό.


Σημειώνεται ότι μετά τη θητεία της ως δήμαρχος από τον Οκτώβριο του 2021 έως τον Μάρτιο του 2024, η Κουέβας εργάζεται τώρα ως συντονίστρια του πολιτικού κινήματος Mexico Nuevo.


Πρόοδος στις συνομιλίες ΗΠΑ-Ιράν: Οδικός χάρτης 60 ημερών και συμφωνία για τα Στενά του Ορμούζ


Με συμφωνία για οδικό χάρτη 60 ημερών προς μια τελική διευθέτηση και τη δημιουργία νέων μηχανισμών εποπτείας ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας ο πρώτος γύρος των επαφών μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν στην Ελβετία. Παρά την ένταση που προκάλεσαν οι δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ για τα Στενά του Ορμούζ και τις προσωρινές εμπλοκές κατά τη διάρκεια των συνομιλιών, οι δύο πλευρές έκαναν λόγο για ουσιαστική πρόοδο σε κρίσιμα ζητήματα.

Ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών Εσμαΐλ Μπαγκάι ανακοίνωσε, σύμφωνα με το πρακτορείο Tasnim, ότι το έργο των διαπραγματευτικών αντιπροσωπειών ολοκληρώθηκε και ότι πλέον τη σκυτάλη αναλαμβάνουν οι τεχνικές ομάδες, οι οποίες θα συνεχίσουν τις επαφές καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας στην Ελβετία.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι σημειώθηκε «καλή πρόοδος» όσον αφορά την εφαρμογή των δεσμεύσεων που έχουν αναλάβει οι δύο πλευρές και επιβεβαίωσε ότι συμφωνήθηκε η δημιουργία μηχανισμού που θα διασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ.

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί, υποστήριξε ότι η διαμεσολάβηση του Πακιστάν και του Κατάρ έχει οδηγήσει σε «σημαντική πρόοδο» στις προσπάθειες τερματισμού του πολέμου στον Λίβανο.

Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας ανέφερε ότι στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων προβλέπεται η άρση περιορισμών στις εξαγωγές πετρελαίου και πετροχημικών προϊόντων, καθώς και η αποδέσμευση μέρους παγωμένων ιρανικών περιουσιακών στοιχείων.

Ο Αραγτσί υποστήριξε επίσης ότι δρομολογείται ένα σημαντικό πρόγραμμα ανοικοδόμησης και οικονομικής ανάπτυξης για το Ιράν, κάνοντας λόγο για την «πρώτη πραγματική δοκιμή» μιας διαδικασίας αποκλιμάκωσης στην περιοχή.

Στο τραπέζι κυρώσεις, πετρέλαιο και δεσμευμένα κεφάλαια

Σύμφωνα με τον Μπαγκάι, οι επαφές επικεντρώθηκαν στα εναπομείναντα ζητήματα που απαιτούνται για να ξεκινήσει η τελική φάση των διαπραγματεύσεων.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η αποδέσμευση ιρανικών περιουσιακών στοιχείων που παραμένουν παγωμένα στο εξωτερικό και η χορήγηση εξαιρέσεων από τις κυρώσεις που περιορίζουν τις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου.

Νωρίτερα, ο Χουσεΐν Γκουρμπανζάντε, μέλος της ιρανικής διαπραγματευτικής ομάδας, είχε δηλώσει στην κρατική τηλεόραση ότι οι δύο πλευρές συζήτησαν συγκεκριμένες διαδικασίες για την απελευθέρωση των δεσμευμένων κεφαλαίων, καθώς και το τελικό σχέδιο πρότασης για την προσωρινή άρση περιορισμών στις εξαγωγές πετρελαίου και παραγώγων.

Οδικός χάρτης για τελική συμφωνία

Το Κατάρ και το Πακιστάν, που διαμεσολαβούν στις επαφές μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης, ανακοίνωσαν ότι οι συνομιλίες διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα» και ότι καταγράφηκε «ενθαρρυντική πρόοδος».

Στην κοινή τους ανακοίνωση γνωστοποίησαν ότι συμφωνήθηκε η σύσταση Ανώτατης Επιτροπής, η οποία θα έχει την πολιτική εποπτεία της διαδικασίας.

Οι επικεφαλής διαπραγματευτές θα ενημερώνουν τακτικά την επιτροπή, ενώ θα λειτουργήσουν ειδικές ομάδες εργασίας για το πυρηνικό πρόγραμμα, τις κυρώσεις, καθώς και για την παρακολούθηση και επίλυση διαφορών που θα προκύπτουν κατά την εφαρμογή του μνημονίου κατανόησης.

Οι μεσολαβητές αποκάλυψαν επίσης ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν σε οδικό χάρτη με στόχο την επίτευξη τελικής συμφωνίας μέσα στις επόμενες 60 ημέρες.

Νέος μηχανισμός για τον Λίβανο

Ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα των επαφών ήταν η συμφωνία για τη δημιουργία ειδικού μηχανισμού αποκλιμάκωσης με τη συμμετοχή του Λιβάνου και υπό τη διευκόλυνση του Κατάρ και του Πακιστάν.

Στόχος είναι η παρακολούθηση της κατάστασης ασφαλείας και η διασφάλιση του τερματισμού των στρατιωτικών επιχειρήσεων στον Λίβανο, όπου οι συγκρούσεις μεταξύ του Ισραήλ και της υποστηριζόμενης από το Ιράν Χεζμπολάχ συνεχίζονται παρά τις συμφωνίες κατάπαυσης του πυρός.

Οι απειλές Τραμπ και η αντίδραση της Τεχεράνης

Οι διαπραγματεύσεις σημαδεύτηκαν από νέα ένταση όταν ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στο Fox News ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να «καταλάβουν» τα Στενά του Ορμούζ αν δεν επιτευχθεί συμφωνία.

«Μπορεί να καταλάβουμε τα Στενά, αν χρειαστεί. Αν δεν καταλήξουν σε συμφωνία, θα εισπράξουμε διόδια», είπε ο Αμερικανός πρόεδρος.

Κατά την ίδια συνέντευξη, προειδοποίησε ότι οι αμερικανικοί βομβαρδισμοί θα μπορούσαν να επαναληφθούν και διαμήνυσε προς την ιρανική πλευρά ότι το κλείσιμο της στρατηγικής θαλάσσιας οδού θα είχε σοβαρές συνέπειες.

Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν έντονη αντίδραση από τον επικεφαλής της ιρανικής αντιπροσωπείας, Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ, ο οποίος κάλεσε την Ουάσιγκτον «να μετρά τα λόγια της» και προειδοποίησε ότι οι ιρανικές ένοπλες δυνάμεις είναι έτοιμες να απαντήσουν.

Προσωρινή εμπλοκή αλλά όχι κατάρρευση των συνομιλιών

Κατά τη διάρκεια των επαφών, η ιρανική αντιπροσωπεία αποχώρησε προσωρινά από τον χώρο των διαπραγματεύσεων, με το πρακτορείο Irna να αποδίδει την κίνηση στις δηλώσεις και τις αναρτήσεις του Τραμπ.

Παρά το επεισόδιο, πηγές της Τεχεράνης ξεκαθάρισαν ότι η διαδικασία δεν τερματίστηκε, αλλά απλώς διακόπηκε προσωρινά.

Η κρατική τηλεόραση του Ιράν υποστήριξε επίσης ότι στον πρώτο γύρο δεν συζητήθηκε το πυρηνικό πρόγραμμα, αλλά η εφαρμογή του μνημονίου που υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα, η κατάσταση στον Λίβανο και οικονομικά ζητήματα.

Οι δηλώσεις Τραμπ για τα Στενά του Ορμούζ επηρέασαν άμεσα τις διεθνείς αγορές ενέργειας.

Η τιμή του πετρελαίου Brent ενισχύθηκε κατά 1,35%, φτάνοντας στα 81,66 δολάρια το βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό κατέγραψε άνοδο 2,4%, στα 77,66 δολάρια.

Οι επενδυτές ανησυχούν ότι οποιαδήποτε εμπλοκή στα Στενά του Ορμούζ, από όπου διέρχεται σημαντικό μέρος του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, θα μπορούσε να προκαλέσει νέα αναταραχή στις αγορές.

Αισιοδοξία από τον Βανς

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς χαρακτήρισε τις επαφές «ιστορικές» και δήλωσε ότι μπορεί να αποτελέσουν την αφετηρία μιας νέας σχέσης μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Παράλληλα, έκανε λόγο για «αξιόλογη πρόοδο» στις προσπάθειες αποκλιμάκωσης στον Λίβανο, εκφράζοντας την ελπίδα ότι η διαδικασία θα οδηγήσει σε μια ευρύτερη συμφωνία για τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή.

Η οικονομία των ρεκόρ και η κοινωνία της ακρίβειας (πίνακας)


Η ελληνική οικονομία παράγει σήμερα περισσότερα κέρδη, περισσότερες επενδύσεις και περισσότερες θέσεις εργασίας απ’ ό,τι πριν από λίγα χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η ακρίβεια εξακολουθεί να αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τα νοικοκυριά. Ο πληθωρισμός του Μαΐου στο 5,2% και η κινητοποίηση της κυβέρνησης για μια νέα συμφωνία τιμών με τη βιομηχανία και τα σούπερ μάρκετ δείχνουν ότι η μάχη με το κόστος ζωής μόνο λήξασα δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Ο πληθωρισμός ξαναχτυπά καμπανάκι

Ο πληθωρισμός του Μαΐου λειτούργησε ως μία ακόμη υπενθύμιση ότι το πρόβλημα του κόστους ζωής παραμένει επίμονο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 5,2% σε ετήσια βάση, καταγράφοντας αισθητή επιτάχυνση σε σχέση με έναν χρόνο πριν και παραμένοντας πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης.

Πίσω από τον γενικό δείκτη, όμως, διαμορφώνεται μια εικόνα που εξηγεί γιατί η αίσθηση της ακρίβειας παραμένει τόσο έντονη. Οι μεγαλύτερες πιέσεις προέρχονται από κατηγορίες δαπανών που επηρεάζουν άμεσα και καθημερινά τα νοικοκυριά. Η στέγαση κατέγραψε ετήσια αύξηση 11,6%, οι μεταφορές 11,5%, ενώ οι υπηρεσίες ξενοδοχείων, καφέ και εστιατορίων αυξήθηκαν κατά 8,5%. Στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά η αύξηση περιορίστηκε στο 3,5%, γεγονός που δείχνει ότι η ακρίβεια δεν εντοπίζεται πλέον αποκλειστικά στο καλάθι του σούπερ μάρκετ.

Ακόμη πιο αποκαλυπτικά είναι τα επιμέρους στοιχεία. Τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 7,7%, η αμόλυβδη βενζίνη κατά 21,5%, το πετρέλαιο κίνησης κατά 24,4%, το φυσικό αέριο κατά 21%, ενώ τα ασφάλιστρα υγείας συνέχισαν την ανοδική τους πορεία με αύξηση 7%. Πρόκειται για δαπάνες που δύσκολα μπορούν να περιοριστούν από τα νοικοκυριά, γεγονός που εξηγεί γιατί η αίσθηση της πίεσης παραμένει ισχυρή ακόμη και όταν ο πληθωρισμός των τροφίμων εμφανίζεται αισθητά χαμηλότερος από τα επίπεδα της περιόδου 2022-2023.


Γιατί οι πολίτες δεν βλέπουν τη βελτίωση

Η αντίφαση αποτυπώνεται καθαρά και στα ευρήματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ για τις πολλαπλές πτυχές της ανισότητας στην Ελλάδα. Παρά τη σημαντική βελτίωση των βασικών οικονομικών δεικτών την τελευταία δεκαετία, η καθημερινή εμπειρία των πολιτών παραμένει πολύ πιο αρνητική. Σχεδόν επτά στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν ότι τα βγάζουν πέρα με δυσκολία ή με μεγάλη δυσκολία. Το ποσοστό φτάνει το 68%, έναντι μόλις 19% στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αποκλίσεις στην Ευρώπη.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται τέταρτη στην Ευρωπαϊκή Ενωση ως προς την εισοδηματική ανισότητα, παρά τη βελτίωση που έχει καταγραφεί σε σχέση με τα χρόνια της κρίσης. Το ποσοστό ανεργίας έχει υποχωρήσει στο 8,8% το 2025 από 24,9% το 2015, ενώ ο δείκτης Gini, το βασικό μέτρο εισοδηματικής ανισότητας, μειώθηκε στο 31,6% από 34,2% την ίδια περίοδο. Ωστόσο, το πλουσιότερο 1% των νοικοκυριών συγκεντρώνει πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο εισοδήματος της τελευταίας εικοσαετίας, εξέλιξη που οι ερευνητές θεωρούν ενδεικτική νέων γραμμών ανισότητας που διαμορφώνονται μετά την πανδημία.

Δεν είναι τυχαίο ότι η στέγαση βρέθηκε και πάλι στην κορυφή των πληθωριστικών πιέσεων τον Μάιο, με ετήσια αύξηση 11,6%. Τα στοιχεία του ΙΟΒΕ δείχνουν ότι τα νοικοκυριά με εισόδημα κάτω από το 60% του διάμεσου εισοδήματος εξακολουθούν να δαπανούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εισοδήματός τους για στεγαστικές δαπάνες. Παράλληλα, για τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα το ποσοστό όσων δαπανούν πάνω από το 40% του εισοδήματός τους για τη στέγαση κυμαίνεται μεταξύ 68% και 93%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ενωση κινείται περίπου μεταξύ 35% και 40%.

Αντίστοιχα ανησυχητική είναι η εικόνα στην υγεία. Την ώρα που τα ασφάλιστρα υγείας αυξήθηκαν κατά 7% μέσα σε έναν χρόνο, η μελέτη καταγράφει ότι το 32% των πολιτών στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα δηλώνει ότι δεν μπόρεσε να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες του για ιατρική περίθαλψη, έναντι μόλις 10% στα υψηλότερα εισοδήματα.

Παράλληλα, το 30% των πολιτών στο χαμηλότερο εισοδηματικό τεταρτημόριο αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα υγείας, έναντι 18% στο υψηλότερο.

Με άλλα λόγια, η ακρίβεια δεν επηρεάζει πλέον μόνο την κατανάλωση. Επηρεάζει τη δυνατότητα ενός νοικοκυριού να στεγαστεί, να έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και τελικά να βελτιώσει τη θέση του μέσα στην κοινωνία. Κι αυτό εξηγεί γιατί η βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών δεν μεταφράζεται αυτομάτως σε αίσθημα ευημερίας για ένα μεγάλο μέρος των πολιτών.

Κέρδη σε ιστορικά υψηλά

Την ίδια στιγμή, οι αριθμοί δείχνουν ότι η άλλη πλευρά της οικονομίας συνεχίζει να κινείται με εντελώς διαφορετικές ταχύτητες. Το 2025 εξελίχθηκε σε μία από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων δεκαετιών για τις ελληνικές εισηγμένες επιχειρήσεις, οι οποίες έκλεισαν τη χρήση με καθαρά κέρδη ύψους 12,1 δισ. ευρώ, έναντι 11,48 δισ. ευρώ το 2024.

Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 16 δισ. ευρώ, ενώ οι διανομές μερισμάτων έφτασαν τα 6,1 δισ. ευρώ, το υψηλότερο επίπεδο από το 2007. Η εικόνα αυτή δεν περιορίζεται στις εισηγμένες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το ακαθάριστο λειτουργικό πλεόνασμα των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων αυξήθηκε κατά περίπου 6,6% το 2025, ενώ το περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 27,3%, υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Την ίδια στιγμή, οι αντίστοιχοι ρυθμοί αύξησης στην Ευρωζώνη κινούνταν κοντά στο 3%-4%, γεγονός που δείχνει ότι η ελληνική επιχειρηματική κερδοφορία αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Οι τράπεζες παρέμειναν ο μεγαλύτερος συνεισφέρων στην κερδοφορία της αγοράς, επωφελούμενες από το περιβάλλον υψηλών επιτοκίων των τελευταίων ετών. Συνολικά κατέγραψαν κέρδη περίπου 5,5 δισ. ευρώ. Σημαντική κερδοφορία όμως είχαν επίσης μεγάλοι ενεργειακοί και βιομηχανικοί όμιλοι. Η Coca-Cola HBC εμφάνισε καθαρά κέρδη 940,4 εκατ. ευρώ, η Motor Oil 647,5 εκατ. ευρώ, ο ΟΤΕ 501,1 εκατ. ευρώ, η Jumbo 320,3 εκατ. ευρώ και η ΔΕΗ 295 εκατ. ευρώ. Στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν επίσης η ΤΙΤΑΝ με 236,3 εκατ. ευρώ, η Viohalco με 235,4 εκατ. ευρώ και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών με 207,3 εκατ. ευρώ.

Ακόμη πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις σε όρους μεταβολής κερδών. Η Motor Oil αύξησε την κερδοφορία της κατά 128,5%, η ΔΕΗ κατά 94,3% και η Viohalco κατά 46,1%, ενώ η Coca-Cola HBC κατέγραψε άνοδο 14,6%. Η εικόνα αυτή δείχνει ότι η δυναμική της ελληνικής επιχειρηματικής κερδοφορίας παρέμεινε ισχυρή παρά το περιβάλλον υψηλών επιτοκίων και τις διεθνείς αβεβαιότητες.

Μάλιστα τα αποτελέσματα α’ τριμήνου του 2026 δείχνουν ότι η τάση συνεχίζεται παρά τη διεθνή αβεβαιότητα. Εκτός από τους ενεργειακούς και βιομηχανικούς ομίλους, ισχυρές επιδόσεις ανακοίνωσαν και επιχειρήσεις που βρίσκονται πιο κοντά στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Η Aegean αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 5% και το EBITDA στα 46,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο, σε μια περίοδο όπου οι αερομεταφορές εξακολουθούν να καταγράφουν υψηλή ζήτηση. Η Coca-Cola HBC συνέχισε επίσης να εμφανίζει ισχυρή ανάπτυξη, ενώ οι τράπεζες διατήρησαν υψηλή κερδοφορία παρά τη σταδιακή αποκλιμάκωση των επιτοκίων.

Η παρατήρηση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς μεταξύ των κλάδων που πρωταγωνιστούν στην κερδοφορία βρίσκονται τομείς που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με βασικές συνιστώσες του κόστους ζωής, όπως η ενέργεια, τα καύσιμα, οι μεταφορές και η χρηματοδότηση. Δεν πρόκειται ασφαλώς για απόδειξη αιτιώδους σχέσης με τις ανατιμήσεις. Δείχνει όμως ότι την ώρα που τα νοικοκυριά συνεχίζουν να πιέζονται από το κόστος στέγασης, μετακίνησης και υγείας, σημαντικά τμήματα της επιχειρηματικής οικονομίας εξακολουθούν να κινούνται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα κερδοφορίας.

Η αναζήτηση μιας νέας συμφωνίας

Η επιμονή της ακρίβειας αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα η κυβέρνηση. Παρά τη βελτίωση των περισσότερων οικονομικών δεικτών, στο Μέγαρο Μαξίμου αναγνωρίζουν ότι το κόστος ζωής εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό πρόβλημα των νοικοκυριών και τον σημαντικότερο παράγοντα που διαμορφώνει το οικονομικό κλίμα στην κοινωνία.

Δεν είναι τυχαίο ότι το τελευταίο διάστημα έχει ανοίξει νέος κύκλος επαφών μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης, της βιομηχανίας τροφίμων και του οργανωμένου λιανεμπορίου. Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος έχει πραγματοποιήσει διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και της Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, αναζητώντας μια συμφωνία που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μειώσεις τιμών σε βασικά είδη διαβίωσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η φιλοσοφία των συζητήσεων δεν αφορά μία ακόμη λίστα προϊόντων με περιορισμένο αντίκτυπο, αλλά παρεμβάσεις σε κατηγορίες που έχουν ουσιαστικό βάρος στις δαπάνες των νοικοκυριών. Η κυβέρνηση επιδιώκει μια συμφωνία με μετρήσιμο αποτέλεσμα για τον καταναλωτή, ενώ από την πλευρά τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαμηνύουν ότι οποιαδήποτε μείωση τιμών αποφασιστεί από τη βιομηχανία θα περάσει άμεσα στο ράφι και, όπου υπάρχουν περιθώρια, θα ενισχυθεί περαιτέρω μέσα από τις δικές τους εμπορικές πολιτικές και προσφορές.

Η προσπάθεια αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά παρεμβάσεων που εφαρμόζονται ήδη τα τελευταία χρόνια στην αγορά. Μόλις πριν από λίγες ημέρες η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή επέβαλε στη Nestlé Hellas πρόστιμο ύψους 2,99 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο που έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα στο πλαίσιο των ελέγχων για το ανώτατο επιτρεπόμενο περιθώριο κέρδους. Η παράβαση αφορούσε 48 κωδικούς προϊόντων στις κατηγορίες καφέ, σοκολάτας και βρεφικών τροφών. Είχαν προηγηθεί πρόστιμα 1,76 εκατ. ευρώ στη ΦΑΓΕ, 512.551 ευρώ στην KAFEA TERRA, καθώς και κυρώσεις σε εταιρείες όπως η Jacobs Douwe Egberts, η PepsiCo Hellas και η Ferrero.

Κυβερνητικά στελέχη υποστηρίζουν ότι ο συνδυασμός πλαφόν, ελέγχων και προστίμων λειτούργησε αποτρεπτικά απέναντι σε ανατιμήσεις που διαφορετικά θα είχαν περάσει στις τελικές τιμές των προϊόντων. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα του μέτρου και θεωρούν ότι το πλαφόν δημιουργεί στρεβλώσεις στη λειτουργία της αγοράς.

Η βιομηχανία τροφίμων, πάντως, απορρίπτει τόσο την άποψη ότι αποτελεί την κύρια πηγή των σημερινών πληθωριστικών πιέσεων όσο και τη γενικευμένη κριτική που δέχεται το τελευταίο διάστημα. Ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ Ιωάννης Γιώτης υποστήριξε πρόσφατα ότι οι ανατιμήσεις προέρχονται κυρίως από τα μη επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας και τα ψάρια, και όχι από τα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα. Μάλιστα επικαλέστηκε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο δείκτης τιμών στα τυποποιημένα τρόφιμα παραμένει μηδενικός ή ακόμη και αρνητικός τους τελευταίους 16 μήνες, υποστηρίζοντας ότι η βιομηχανία λειτουργεί ως ανάχωμα στις πληθωριστικές πιέσεις.

Το πλαφόν δεν φεύγει ακόμη

Οι συζητήσεις με τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο συνδέονται άμεσα με το μέλλον του μέτρου που εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια αποτελεί το βασικό εργαλείο παρέμβασης της κυβέρνησης στην αγορά: το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Αν και τυπικά η ισχύς του λήγει στις 30 Ιουνίου, όλα δείχνουν ότι η κατάργησή του μετατίθεται για αργότερα.

Το μέτρο αποτελεί διαχρονικά σημείο τριβής με την αγορά, καθώς τόσο οι βιομηχανίες όσο και οι αλυσίδες λιανεμπορίου υποστηρίζουν ότι δημιουργεί στρεβλώσεις και δεν συνάδει με τις συνθήκες μιας κανονικής αγοράς.

Ωστόσο, από την πλευρά της κυβέρνησης θεωρείται ότι εξακολουθεί να λειτουργεί ως μηχανισμός αποτροπής ακραίων ανατιμήσεων σε μια περίοδο όπου οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν ισχυρές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προοπτική μη παράτασης του πλαφόν αποτέλεσε εξαρχής ένα από τα βασικά κίνητρα που τέθηκαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο. Η λογική ήταν ότι μια ουσιαστική συμφωνία με μετρήσιμες μειώσεις τιμών θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την οριστική απόσυρση ενός έκτακτου μέτρου που εφαρμόζεται από το 2022. Ωστόσο, οι μέχρι στιγμής ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι το πιθανότερο σενάριο είναι η παράταση του πλαφόν τουλάχιστον έως το τέλος του καλοκαιριού, με νέα αξιολόγηση της κατάστασης τον Σεπτέμβριο. Κυβερνητικές πηγές αναγνωρίζουν ότι ακόμη και αν υπάρξει συμφωνία μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το αποτύπωμά της στις τιμές θα χρειαστεί χρόνο για να φανεί στην αγορά και πολύ δύσκολα θα γίνει αισθητό πριν από το τέλος της θερινής περιόδου.

Με άλλα λόγια, ακόμη κι αν η συμφωνία προχωρήσει, η πραγματική δοκιμασία θα είναι αν οι καταναλωτές δουν τελικά ουσιαστική διαφορά στο πορτοφόλι τους. Γιατί τέσσερα χρόνια μετά το ξέσπασμα της πληθωριστικής κρίσης, η ακρίβεια εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό κριτήριο με το οποίο οι πολίτες αξιολογούν την πορεία της οικονομίας.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΟΡΦΙΔΗΣ
Newmoney.gr

Τραμπ κατά New York Times για το Ιράν: «Ο στρατός τους έχει τελειώσει, η οικονομία τους έχει καταρρεύσει»


Με σφοδρή επίθεση κατά των New York Times απάντησε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σε δημοσίευμα της εφημερίδας που υποστήριζε ότι, έπειτα από σχεδόν τέσσερις μήνες πολέμου με το Ιράν, οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί είναι περιορισμένες. Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Truth Social, ο Τραμπ έκανε λόγο για «διεφθαρμένη» και «αποτυχημένη» εφημερίδα, παραθέτοντας μια σειρά από ισχυρισμούς για τις συνέπειες της σύγκρουσης.

Ο Ντόναλντ Τραμπ σχολίασε τον τίτλο δημοσιεύματος των New York Times, ο οποίος ανέφερε: «Τι άλλαξε μετά από σχεδόν τέσσερις μήνες πολέμου; Οι αναλυτές λένε ότι όχι και πολλά».

Απαντώντας, ο Αμερικανός πρόεδρος διερωτήθηκε ειρωνικά «Αλήθεια;» και υποστήριξε ότι έχουν σημειωθεί δραματικές αλλαγές.

Οι ισχυρισμοί του Τραμπ

Στην ανάρτησή του, ο Τραμπ υποστήριξε ότι «ο στρατός τους έχει τελειώσει», ότι «το ναυτικό τους έχει εξαφανιστεί» και ότι «η αεροπορία τους έχει εξαφανιστεί». Παράλληλα, ανέφερε ότι οι βάσεις εκτόξευσης, οι πύραυλοι, τα drones και οι δυνατότητες παραγωγής τους έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ακόμη ότι οι δύο κορυφαίες βαθμίδες της ηγεσίας τους έχουν απομακρυνθεί, ενώ έκανε λόγο για πληθωρισμό που φθάνει το 250% και για μια οικονομία που, όπως ανέφερε, «έχει καταρρεύσει».

Συνεχίζοντας, ο Αμερικανός πρόεδρος υποστήριξε ότι οι στρατιώτες δεν πληρώνονται, ότι τα Στενά του Ορμούζ παραμένουν ανοιχτά και ότι η παραγωγή πετρελαίου συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Παράλληλα, αντιπαρέβαλε την εικόνα των Ηνωμένων Πολιτειών, υποστηρίζοντας ότι το αμερικανικό χρηματιστήριο και η αγορά εργασίας βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Κλείνοντας την ανάρτησή του, ο Τραμπ επιτέθηκε εκ νέου στους New York Times, χαρακτηρίζοντας τους συντάκτες της εφημερίδας «διεφθαρμένους και ανήθικους δειλούς», προσθέτοντας ότι «αυτά είναι όσα έχουν αλλάξει και ακόμη περισσότερα».

Ευρώπη: Αυτές είναι οι 10 καλύτερες παραλίες – Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα


Η συζήτηση για τους δημοφιλέστερους παραθαλάσσιους προορισμούς της Ευρώπης κάθε καλοκαίρι αναδεικνύει τις περιοχές που καταφέρνουν να ξεχωρίσουν όχι μόνο για την ομορφιά τους αλλά και για τη συνολική εμπειρία που προσφέρουν στους επισκέπτες. Και για ακόμη μία χρονιά, η Ελλάδα επιβεβαιώνει τη θέση της ανάμεσα στους απόλυτους πρωταγωνιστές του ευρωπαϊκού τουρισμού, κατακτώντας εντυπωσιακή παρουσία στη λίστα με τις δέκα καλύτερες παραλίες της ηπείρου για το 2026.

Το αποτέλεσμα αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς οι ελληνικές συμμετοχές καταλαμβάνουν τις μισές θέσεις της τελικής κατάταξης, γεγονός που αναδεικνύει τη διαχρονική ελκυστικότητα των ελληνικών ακτών και τη δυναμική του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας.

Ανάμεσα στις παραλίες που κατάφεραν να διακριθούν βρίσκονται το Βουτούμι στους Αντίπαξους, το Φτέρι στην Κεφαλονιά, το Ελαφονήσι στην Κρήτη, καθώς και η Ροβινιά και η Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα. Οι συγκεκριμένοι προορισμοί ξεχώρισαν μέσα από έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κατάλογο ευρωπαϊκών παραλιών, προσελκύοντας το ενδιαφέρον ταξιδιωτών από ολόκληρο τον κόσμο.

Τα κριτήρια που ανέδειξαν τους νικητές

Η επιλογή των παραλιών βασίστηκε σε ένα σύνολο αυστηρών προδιαγραφών. Η ποιότητα και η καθαρότητα των υδάτων, η ευκολία πρόσβασης, οι διαθέσιμες δραστηριότητες, το φυσικό περιβάλλον και η καταλληλότητα για οικογενειακές διακοπές αποτέλεσαν βασικούς παράγοντες αξιολόγησης.

Παράλληλα, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στη βιώσιμη διαχείριση των περιοχών και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν οι εμπειρίες των επισκεπτών και οι αξιολογήσεις που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Η πορτογαλική πρωτιά και η ελληνική κυριαρχία

Στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε η Praia de Monte Clérigo στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας. Η παραλία βρίσκεται μέσα στο Φυσικό Πάρκο του Νοτιοδυτικού Αλεντέζου και αποτελεί δημοφιλή προορισμό για όσους αγαπούν τη φύση, τις πεζοπορίες και τα θαλάσσια σπορ.

Αμέσως μετά ακολουθεί το Βουτούμι των Αντίπαξων, το οποίο κατέκτησε τη δεύτερη θέση, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του ως ενός από τα πιο εντυπωσιακά παραθαλάσσια τοπία της Μεσογείου. Στην τρίτη θέση συναντάμε το Φτέρι της Κεφαλονιάς, μια παραλία που συνεχίζει να συγκεντρώνει διεθνείς διακρίσεις και να ενισχύει το προφίλ του νησιού ως προορισμού υψηλής φυσικής αξίας.

Το Ελαφονήσι της Κρήτης βρέθηκε στην τέταρτη θέση της λίστας, προσθέτοντας ακόμη μία διεθνή αναγνώριση στο ήδη πλούσιο ιστορικό διακρίσεων που διαθέτει. Η χαρακτηριστική ροζ άμμος και τα ρηχά, τιρκουάζ νερά εξακολουθούν να το καθιστούν ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα παράκτια τοπία της Ευρώπης.

Η Κέρκυρα με διπλή παρουσία

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση της Κέρκυρας, η οποία κατάφερε να εξασφαλίσει δύο θέσεις στη δεκάδα. Η Ροβινιά κατέλαβε την όγδοη θέση, ενώ η Παλαιοκαστρίτσα συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή θέση του νησιού ανάμεσα στους κορυφαίους θαλάσσιους προορισμούς της Μεσογείου.

Η παρουσία δύο κερκυραϊκών παραλιών στην ίδια λίστα αποτελεί ακόμη μία ένδειξη της ισχυρής τουριστικής ταυτότητας που έχει αναπτύξει το νησί τα τελευταία χρόνια.

Οι 10 κορυφαίες παραλίες της Ευρώπης για το 2026
  • Monte Clérigo – Αλγκάρβε, Πορτογαλία
  • Βουτούμι – Αντίπαξοι, Ελλάδα
  • Φτέρι – Κεφαλονιά, Ελλάδα
  • Ελαφονήσι – Κρήτη, Ελλάδα
  • Bogliasco Beach – Ιταλία
  • Cala Mesquida – Μαγιόρκα, Ισπανία
  • Kvalvika Beach – Νορβηγία
  • Ροβινιά – Κέρκυρα, Ελλάδα
  • Kaputas Beach – Τουρκία
  • Παλαιοκαστρίτσα – Κέρκυρα, Ελλάδα
Η νέα διάκριση επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ευρωπαϊκό παράκτιο τουρισμό. Με πέντε παρουσίες στη δεκάδα και προορισμούς που συνδυάζουν φυσική ομορφιά, αυθεντικότητα και υψηλού επιπέδου εμπειρίες, η χώρα συνεχίζει να ενισχύει το αποτύπωμά της στον παγκόσμιο ταξιδιωτικό χάρτη.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΑΜΠΡΟΥ
newmoney.gr

📺«Με κατάπιε, ήξερα ότι με είχε πάρει»: Ισχυρό κύμα παρασύρει γυναίκα που ψαρεύει στην Καλιφόρνια, βίντεο


Στιγμές τρόμου έζησε μια γυναίκα στην Καλιφόρνια, όταν ένα ισχυρό κύμα (sneaker wave) την παρέσυρε μέσα στον Ειρηνικό Ωκεανό, ενώ ψάρευε σε παραλία κοντά στην πόλη Πασίφικα, αναφέρει η New York Post.

Η 47χρονη Μπέι Καντότ βρισκόταν την περασμένη Τρίτη στην παραλία, όταν ένα ξαφνικό και ιδιαίτερα ισχυρό κύμα χτύπησε την ακτή χωρίς προειδοποίηση. Η δύναμη του νερού την έριξε στο έδαφος και την παρέσυρε περίπου εννέα μέτρα μακριά από την ακτογραμμή.

Κάμερα ασφαλείας κατέγραψε τη στιγμή που το κύμα χτύπησε τη γυναίκα και την παρέσυρε στα αφρισμένα νερά του ωκεανού, προκαλώντας πανικό σε όσους βρίσκονταν στην περιοχή.

Δείτε βίντεο


«Ένιωθα σαν να στριφογυρίζω μέσα σε πλυντήριο», δήλωσε η Καντότ στο ABC7, περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές που ακολούθησαν.

Όπως ανέφερε, κατάλαβε αμέσως ότι βρισκόταν σε θανάσιμο κίνδυνο.

«Με κατάπιε, εκείνη τη στιγμή ήξερα ότι με είχε πάρει»
«Με κατάπιε. Εκείνη τη στιγμή ήξερα ότι με είχε πάρει. Δεν υπήρχε τρόπος να βγω μόνη μου από αυτό», είπε.

Καθώς το νερό τη βύθιζε και τη μετέφερε όλο και πιο μακριά από την ακτή, η 47χρονη αποφάσισε να μην παλέψει με τη δύναμη του κύματος.

«Έκλεισα τα μάτια μου και προσευχήθηκα. Είπα: "Θεέ μου, αν αυτό είναι το θέλημά Σου, το καταλαβαίνω, αλλά σε παρακαλώ μην με αφήσεις να φύγω και να αφήσω τον γιο μου πίσω"», περιέγραψε.

Ύστερα από αρκετά λεπτά μέσα στο νερό, η Καντότ κατάφερε να επανεμφανιστεί στην επιφάνεια. Άλλοι ψαράδες που βρίσκονταν στην περιοχή έσπευσαν να τη βοηθήσουν, πετώντας της σχοινί και τραβώντας την με ασφάλεια πίσω στην ακτή.

«Σας ευχαριστώ που ρισκάρατε τη ζωή σας για να σώσετε τη δική μου», τους είπε μετά τη διάσωσή της.

Λίγο αργότερα, διασώστες και ασθενοφόρο έφτασαν στο σημείο και τη μετέφεραν στο νοσοκομείο Zuckerberg San Francisco General Hospital. Οι γιατροί διαπίστωσαν ότι υπέφερε από υποθερμία και τραυματισμούς που σχετίζονται με τη βίαιη κίνηση του σώματός της μέσα στα κύματα, φαινόμενο που οι ειδικοί αποκαλούν «ωκεάνιο αυχενικό τραυματισμό».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η γυναίκα έχει πλέον επιστρέψει στο σπίτι της και αναρρώνει.

Το περιστατικό έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά πρόσφατων ατυχημάτων στις ακτές της Καλιφόρνιας. Πρόσφατα, μητέρα και κόρη παρασύρθηκαν από τα κύματα στην παραλία Baker Beach του Σαν Φρανσίσκο αλλά διασώθηκαν, ενώ δύο φοιτητές έχασαν τη ζωή τους στη Σάντα Κρουζ όταν παρασύρθηκαν στη θάλασσα.

Τα λεγόμενα «κύματα-φαντάσματα» είναι μεγάλα κύματα που μπορούν να φτάσουν πολύ πιο μακριά στην ακτή απ’ ό,τι αναμένουν οι λουόμενοι ή οι ψαράδες. Συχνά εμφανίζονται χωρίς προειδοποίηση, ακόμη και σε ημέρες με ήρεμο καιρό και καθαρό ουρανό, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνα.

Επιστημονικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι περίπου τρία στα 10.000 κύματα που σχηματίζονται στη θάλασσα αποκτούν χαρακτηριστικά «ακραίου» ή «κύματος-φαντάσματος», ικανά να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα.

21 Ιουνίου 2026

📺Βελόπουλος εκτός απ' όσα έχει στη Γερμανία έχει μάλλον και μαύρα κάτω από το στρώμα και θέλει να τα νομιμοποιήσει


- Βελόπουλος: Ο Έλληνας δεν έχει μαύρα λεφτά; 10 - 20 χιλιάρικα έχουν όλοι στα παπλώματα, στα μαξιλάρια 
- Κοτταρίδης: Αν έχουν όλοι 20 χιλιάρικα, μια χαρά τους βλέπω
- Βελόπουλος: Ε καλά μπορεί να έχουν 5 ή 10 χιλιάρικα, εγώ θα τους πω φτιάχνουμε μια κρατική τράπεζα φέρτε τα εδω και δε με νοιάζει που τα βρήκατε, να φτιάξουμε μια μαγιά και από να χρησιμοποιούμε...
- Κοτταρίδης: Δε νομιμοποιείτε όμως έτσι τον κάθε γκάνγκστερ;