Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

25 Ιουνίου 2026

Βουλαρίνος: Ο «υπερπλούτος» και άλλα παλιά παραμύθια


Και μόνο η χρήση της λέξης «υπερπλούτος» θα έπρεπε να αρκεί για να καταλάβουμε ότι ούτε ο Τζοκόντος έχει αλλάξει αλλά ούτε και αυτοί που τον περιτριγυρίζουν

Γιατί ο Αλέξης Τσίπρας και οι σύντροφοί του στην ΕΛΑΣ επαναφέρουν τη ρητορική περί «υπερπλούτου»

Την προσπάθεια του Τζοκόντου να προσποιηθεί ότι έχει αλλάξει δεν μπορώ ούτε φιλότιμη να την πω. Μέσα σε λίγες μέρες τα νέα του πρωτοπαλίκαρα ξεχύθηκαν στα κανάλια ανεμίζοντας τη σημαία του πολέμου στον «υπερπλούτο» υπενθυμίζοντας τις μέρες του 2010, ‘11, ‘12, ‘13, ‘14 και  ‘15 που το ψευτοεπανασταστικό παπατζιλίκι πήγαινε σύννεφο.

Η συντρόφισσα Κουφονικολάκου απόρησε με τις αντιδράσεις στις νεοσυριζαϊκές εξαγγελίες λέγοντας ότι δεν έχει ξαναδεί τέτοιο άγχος. Υποθέτω επειδή δεν θυμάται ότι την τελευταία φορά που ο Τζοκόντος εξήγγειλε εκστρατεία εναντίον των «ισχυρών» έβαλε να πληρώσουν τα σπασμένα όλοι οι υπόλοιποι. Και με ένα ΠΑΣΟΚ να του κάνει τα γλυκά μάτια, η ανάμνηση αυτή δημιουργεί όσο να ‘ναι ένα άγχος σε όσους δεν είναι αρκετά ισχυροί ώστε να βάζουν τα γέλια.

Τώρα αν κάποιοι αναρωτιέστε τι είναι ο «υπερπλούτος», θα σας πω ότι είναι άλλο ένα παπατζιλίκι που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα (ή ακόμα καλύτερα σημαίνει ό,τι θέλει ο καθένας) και το οποίο σύντομα θα υιοθετηθεί από όλο το πολιτικό σύστημα. Άλλωστε οι λέξεις και οι φράσεις οι οποίες δεν σημαίνουν τίποτα ή στις οποίες κανείς μπορεί να δώσει όποιο περιεχόμενο θέλει, αρέσουν στους πολιτικούς όλων των κόμματων και απόδειξη είναι η υιοθέτηση του όρου «υπερκέρδη» από όλους.

Κι επειδή πρόκειται για παπατζιλίκι ο κάθε νεοσυριζαίος δίνει και το δικό του ποσό που θα συγκεντρωθεί. Άλλος λέει 4 δισ., άλλος λέει 400 εκατομμύρια και οι πιο πονηροί δεν λένε ποσά αλλά αφήνουν να εννοηθεί ότι λεφτά υπάρχουν γενικώς και αορίστως.

Όσο για το ποιοι είναι οι «υπερπλούσιοι»; Η φέρελπις πολιτικός Μαριζέτα Αντωνοπούλου μίλησε για όσους έχουν τα κότερα «αυτά που πάνε γρήγορα», αλλά δεν θυμόταν πώς τα λένε (πράγμα περίεργο αφού θα μπορούσε να ρωτήσει τον πρόεδρό της). Ο δε σύντροφος Αθανασιάδης μίλησε για όσους έχουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού επιβεβαιώνοντας ότι ο νέος ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται εκεί που βρισκόταν ο παλιός. Κάπου στη δεκαετία του 1980… εκεί που όντως τα κυβικά του αυτοκινήτου σου ήταν ένδειξη πλούτου. Γιατί το 2026 αν έχεις αμάξι με 3.000 ή 4.000 κυβικά το πιο πιθανό είναι να το έχεις πάρει πριν από 20-30 χρόνια, όταν είχες πιάσει την καλή, και να ξέμεινες με αυτό. Για τους νεοσυριζαίους όμως είσαι σίγουρα πιο πλούσιος από κάποιον που δίνει 250.000 για να πάρει μια ηλεκτρική Πόρσε.

Ταυτοχρόνως ο ίδιος σύντροφος (ο Αθανασιάδης) θεωρεί ότι οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας «στρέφονται εναντίον της πλειονότητας της ελληνικής κοινωνίας» δείχνοντας σε όσους θα ήθελαν να πιστεύουν το αντίθετο ότι και τα νέα παλικάρια του Τζοκόντου διαπρέπουν σε όσα διέπρεπαν και τα παλιά: τον διχασμό και την εχθροπάθεια (αριστεροί είναι άλλωστε οι άνθρωποι.. τι θα απογίνουν χωρίς εχθρούς;)

Φίλες φίλοι και οι υπόλοιποι, και μόνο η χρήση της λέξης «υπερπλούτος» θα έπρεπε να αρκεί για να καταλάβουμε ότι όχι μόνο ο Τζοκόντος δεν έχει αλλάξει αλλά και ότι αυτοί που τον περιτριγυρίζουν σήμερα δεν έχουν καμία διαφορά με όσους τον περιτριγύριζαν τότε. Και μπράβο τους.

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/971204/o-uperploutos-kai-alla-palia-paramuthia/

Πρετεντέρης: Αμαρτία


¨Αν είναι να εξελιχθεί με τέτοια βαρεμάρα το Μουντιάλ, μήπως είναι καλύτερα να γυρίσουμε πάλι την κουβέντα στον Τσίπρα και την Καρυστιανού;¨γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



🤣🤣🤡Τσίπρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε τον κύκλο του, αν θέλουν να έρθουν να παραιτηθούν, αλλά δεν υπάρχουν ρεζερβέ θέσεις


Την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης παραχώρησε ο Αλέξης Τσίπρας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha TV και στον Αντώνη Σρόιτερ.

Ο επικεφαλής της ΕΛ.Α.Σ. υποστήριξε ότι η ίδρυση του νέου πολιτικού φορέα έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό πολιτικό κενό που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Όπως ανέφερε, για μεγάλο χρονικό διάστημα κυριαρχούσε στο πολιτικό σκηνικό ένα μόνο κόμμα, γεγονός που, κατά την άποψή του, δεν λειτούργησε θετικά για το πολιτικό σύστημα, ενώ συνέβαλε στην ενίσχυση αλαζονικών συμπεριφορών από την πλευρά της κυβέρνησης.

Αναφερόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «ο ιστορικός κύκλος του έχει κλείσει», ξεκαθαρίζοντας πως δεν επιχειρεί να επαναλάβει το ίδιο πολιτικό εγχείρημα, αλλά να ανοίξει έναν νέο κύκλο με τις ίδιες αξίες και αρχές, προσαρμοσμένες όμως σε μια διαφορετική πολιτική αντίληψη και στις ανάγκες της σημερινής εποχής.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η ανταπόκριση των πολιτών στο νέο εγχείρημα είναι ιδιαίτερα μεγάλη, υπογραμμίζοντας πως μέσα σε μόλις 26 ημέρες από την ίδρυσή της η ΕΛ.Α.Σ. αριθμεί ήδη δεκάδες χιλιάδες μέλη. Όπως είπε, το γεγονός αυτό αποτελεί «δήλωση κυβερνησιμότητας» και δείχνει ότι υπάρχει κοινωνική ανάγκη για μια νέα πολιτική πρόταση.

«Δεν επέστρεψα στην ενεργό πολιτική δράση για να καταγράφω ποσοστά», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στόχος της ΕΛ.Α.Σ. είναι να αποτελέσει μια κυβερνώσα δύναμη της Αριστεράς και όχι μια παράταξη που περιορίζεται μόνο στη διαμαρτυρία. Στόχος μου δεν είναι να είμαι αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά να κυβερνήσω σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, απαντώντας στην ερώτηση εάν ο στόχος τους είναι να είστε αξιωματική αντιπολίτευση, ο Τσίπρας απάντησε:

«Δεν έχω τέτοια επιδίωξη. Έγινα ο νεότερος στην ιστορία πρωθυπουργός, ήταν ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα έχασα και έφυγα αλλά με το κεφάλι ψηλά μπορώ να κυκλοφορήσω στο δρόμο. Μου καταλογίζουν λάθη και αστοχίες αλλά κανένας δεν μου καταλογίζει άλλα πράγματα πιο δύσκολα όπως ανεντιμότητα και λοιπά. Δεν είναι στόχος μου να επιστρέψω για να καταγράψω ποσοστά ούτε για να κάνω τον αρχηγό. Αλλά δεν είμαι στόχος μου να είμαι αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης στόχος μου είναι να είμαι χρήσιμος στη χώρα και στην κοινωνία από σήμερα. Να καταθέσουμε μια εναλλακτική πρόταση εξουσίας απέναντι στη Νέα Δημοκρατία που θα διεκδικήσει με αξιώσεις την πρώτη θέση και να κυβερνήσει τον τόπο».

Ρεζερβέ θέσεις δεν υπάρχουν

Απευθυνόμενος στα στελέχη και τους βουλευτές  του ΣΥΡΙΖΑ που θέλουν να ενταχθούν στην ΕΛΑΣ ο Αλέξης Τσίπρας ήταν ξεκάθαρος ότι δεν αποκλείεται κανείς αλλά ούτε προκρατημένες θέσεις υπάρχουν για κανέναν. «Ρεζερβέ θέσεις δεν υπάρχουν» είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του και πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις για το ποιοι θα είναι υποψήφιοι βουλευτές θα ληφθούν από τα συλλογικά όργανα.

«Δεν κάνω κάποιο πάρτι για να καλώ στο σπίτι μου αυτούς που θέλω... Κάνουμε μια νέα πολιτική προσπάθεια και μια νέα αρχή. Αυτή τη νέα αρχή την κάνουμε μέσα στην κοινωνία με την κοινωνία για την κοινωνία και από την πρώτη στιγμή πριν καν την ιδρυτική πράξη είχα δηλώσει πολύ ξεκάθαρα ότι σε αυτή τη νέα αρχή δεν υπάρχει κανένας αποκλεισμός είναι όλοι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν με δύο όρους: Ότι αυτή η προσπάθεια δε θα γεννηθεί μέσα στη Βουλή...
Αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι. Ο δεύτερος όρος που έθεσα είναι ότι δεν έχουμε προ κρατημένες θέσεις για κανέναν. Όταν τα συλλογικά μας όργανα συγκροτηθούν και συνεδριάσουν για να αποφασίσουν ποιοι θα είναι υποψήφιοι βουλευτές για όλα μας τα μέλη θα υπάρχει ισότιμη μεταχείριση. Δεν αποκλείουμε κανέναν δεν έχουμε όμως και ρεζερβέ θέσεις για κανέναν» είπε συγκεκριμένα.

Ερωτηθείς για το εάν έχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να το αποκαλύψει λέγοντας: «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Ο κ. Τσίπρας ήταν κατηγορηματικός ότι ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ έχει κλείσει και δεν παρέλειψε μάλιστα να αφήσει αιχμές και σε βάρος του κ. Πολάκη για όσα δήλωσε σήμερα σε βάρος του Σωκράτη Φάμελλου. «Εγώ είμαι εδώ προκειμένου να μιλήσω για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Τσίπρας ερωτήθηκε για το εάν θα συνεργαστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και έδωσε μια γενικότερη απάντηση σε σχέση με προεκλογικές και μετεκλογικές συνεργασίες . «Εμείς ιδρυθήκαμε για να καλύψουμε ένα υπαρκτό κενό» είπε αρχικά προσθέτοντας πως οι υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις έχουν κλείσει τον κύκλο τους. «Εμείς εάν βγούμε πρώτο κόμμα θα επιδιώξουμε σχηματισμό κυβέρνησης στη βάση του προγράμματός μας. Αν αυτό δεν συμβεί θα πάμε δεύτερες εκλογές» ξεκαθάρισε. 

Ερωτηθείς για τις παραφωνίες στελεχών της ΕΛΑΣ σε ότι αφορά την αύξηση της φορολογίας ο κ. Τσίπρας τάχθηκε ουσιαστικά υπέρ της αύξησης της φορολογίας στα μερίσματα και πρόσθεσε ότι το κρίσιμο είναι να δούμε πως θα μεγαλώσει η πίτα.
«Δεν υπάρχει λόγος για νέα φορολογία. Υπεραποδίδει γύρω στα 6 δισ η οικονομία χωρίς να φορολογηθούν ούτε μεσαία, ούτε χαμηλά ακόμη και ούτε τα υψηλά εισοδήματα. Ωστόσο απαιτείται δικαιοσύνη και αναδιανομή από τους ισχυρούς στην κοινωνία. Δεν θα γίνει με φορολόγηση της πισίνας σας, ούτε του γρήγορου σκάφους. Με πατριωτική εισφορά που θα αφορά το 1% τους πάρα πολύ πλούσιους και επιχειρήσεις» σημείωσε παραπέμποντας για εξειδίκευση στην επικείμενη ΔΕΘ.

Μίλησε επίσης για τρεις άξονες πάνω στους οποίους κινείται η οικονομική πολιτική της ΕΛΑΣ: Η δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Ανάπτυξης, η αλλαγή του μείγματος της φορολογικής πολιτικής και η πάταξη της διαφθοράς.

Ο κ. Τσίπρας τάχθηκε επίσης υπέρ της αύξησης των μισθών για γιατρούς, δασκάλους,  και νοσηλευτές οι οποίοι όπως είπε παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας.  Απαντώντας στο ερώτημα για το πώς θα χρηματοδοτηθούν οι εξαγγελίες του κόμματος, σημείωσε ότι «θα βρούμε τα λεφτά στην εντιμότητά μας», ενώ έκανε λόγο για κατάργηση όσων χαρακτήρισε «φοροαπαλλαγές απληστίας».



ΤΕΛΕΙΩΝΕ ΒΡΕ ΠΑΠΑΡΑ ΠΟΥ ΧΘΕΣ ΕΛΕΓΕΣ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΑΡΘΕΙ Η ΑΣΥΛΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ👉Αβραμόπουλος: Κατέθεσε προσφυγή στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου – Ζητεί να ακυρωθεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψής του


Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ζητεί από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου να ακυρωθεί το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εξέδωσαν σε βάρος του οι βελγικές δικαστικές αρχές.

Αναλυτικότερα, ο κ. Αβραμόπουλος κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου προσφυγή, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει τελέσει οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη, ενώ αμφισβητεί και τη νομιμότητα του εντάλματος.

Συγκεκριμένα αναφέρει, μεταξύ των άλλων, ότι στο έγγραφο δεν αποτυπώνεται με σαφήνεια ο χρόνος, ο τόπος και οι συνθήκες τέλεσης των πράξεων που του αποδίδονται, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για στοιχεία που, σύμφωνα με το ελληνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο, πρέπει να περιλαμβάνονται.

Παράλληλα, υποστηρίζει ότι δεν προσδιορίζεται επαρκώς η εθνική δικαστική απόφαση ή το εθνικό ένταλμα στο οποίο στηρίχθηκε η έκδοση του ευρωπαϊκού εντάλματος, όπως προβλέπεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

«Σφαγή» στην ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ Παππά-Πολάκη και Φάμελλου -Αποχώρησε ο ΒΟΣΚΟΣ, όλες οι εξελίξεις


Ένταση επικράτησε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ του Σωκράτη Φάμελλου, του Νίκου Παππά και του Παύλου Πολάκη.

Ο Π. Πολάκης προανήγγειλε σε δηλώσεις του, αποχωρώντας από τη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, την κατάθεση υπογραφών προκειμένου να συγκληθεί ξανά η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Είπε ακόμη: «Δυστυχώς, επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί αυτή τη στιγμή, με βάση την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με την προοδευτική ανασύνθεση του χώρου και την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρώ ότι η μόνη λύση είναι να ξαναγίνει Κεντρική Επιτροπή και να αλλάξει η απόφαση την οποία πήραμε. Δεν υπάρχει καμία άλλη λύση για το χώρο. Γιατί δεν είναι δυνατόν όταν έχεις από την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη μία εκφώνηση στρατηγικού χαρακτήρα -και είναι δικαίωμά τους-, η οποία λέει ότι δεν συνεργαζόμαστε με κόμματα, δεν συνεργαζόμαστε με βουλευτές κ.τ.λ., μιλάμε μόνο με άτομα, με προσωπικότητες που έρχονται χωρίς το φορτίο του αξιώματός τους, εδώ να επιμένουμε. Εγώ είπα πάρα πολύ καθαρά στον πρόεδρο Σωκράτη Φάμελλο "μίλησες επισήμως με τον Αλέξη τον Τσίπρα να σου επιβεβαιώσει ότι ή δεν συνεργάζεται ή ότι συνεργάζεται;". Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης, αυτοεξευτελισμού και διάλυσης, δεν γίνεται, μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά. Άρα, πρέπει να υπάρξει συνεδρίαση Κεντρικής Επιτροπής και να αλλάξει η απόφαση».

Μετά το τέλος της συνεδρίασης η πλευρά της μειοψηφίας μαζεύει υπογραφές εκτιμώντας ότι μετά τη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα ότι δεν συνεργάζεται με δυνάμεις που έχουν κλείσει τον κύκλο τους, θα πείσουν τον απαραίτητο αριθμό μελών της ΚΕ που απαιτείται για έκτακτη σύγκληση του οργάνου.

Κατά πληροφορίες, δε, θα ζητήσουν από τον Σωκράτη Φάμελλο να απαντήσει στη δήλωση Τσίπρα.

Θεοχαρόπουλος: «Προσφέρουμε κριτική στήριξη στην ΕΛΑΣ, αλλά αυτό σημαίνει και στήριξη και κριτική»

Στην τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος ανέφερε: «Είναι σεβαστό αυτό που κάνει ο Τσίπρας και κατανοητό. Η ΕΛΑΣ δεν διαπραγματεύεται, επομένως ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να ετοιμάζεται για όλα τα ενδεχόμενα και να λειτουργήσει ως κόμμα. Προσφέρουμε κριτική στήριξη στην ΕΛΑΣ, αλλά αυτό σημαίνει και στήριξη και κριτική».

Δούρου: «Διαφορετικά ψηφοδέλτια δεν σημαίνει κατ' ανάγκην και αντιπαραθετικά ψηφοδέλτια»
«Η ενότητα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μετεκλογικά, δοθέντων των σημερινών δεδομένων, κυρίως της στάσης της ΕΛΑΣ» είπε η Ρένα Δούρου, και προσέθεσε: «Αν θέλουμε να είμαστε παρόντες και όχι παρατηρητές όπως σήμερα, πρέπει, όπως έχω πει, να ανατάξουμε το κόμμα με όσες δυνάμεις έχουν μείνει, να τεθούμε σε προεκλογική διάταξη και φυσικά να μετέχουμε στις εκλογές επιδιώκοντας τη μέγιστη σύμπραξη προοδευτικών δυνάμεων και προσωπικοτήτων που θέλουν και μπορούν.

Διαφορετικά ψηφοδέλτια δεν σημαίνει κατ' ανάγκην και αντιπαραθετικά ψηφοδέλτια. Δύο κόμματα μπορούν να κατέβουν στις εκλογές χωρίς να αντιπαρατίθενται. Μιλάμε για μια στάση που είναι επικοινωνιακά διαχειρίσιμη σε επίπεδο δημόσιου λόγου.

Όσο καθυστερούμε, τροφοδοτούμε την εσωστρέφεια και περιορίζουμε τη δυνατότητα αξιοπρεπούς εκλογικής παρουσίας. Ας μην ξεχνάμε ότι ήδη βρισκόμαστε σε προεκλογική εκστρατεία. Μητσοτάκης και Ανδρουλάκης λειτουργούν πλέον καθαρά προεκλογικά, αλλά και η ΕΛΑΣ το ίδιο, το είδαμε με τις τρεις προτάσεις αλλά και με τη στελέχωση των οργάνων με εκλογικό ορίζοντα».

Προσερχόμενος ο Νίκος Παππάς απάντησε λακωνικά αλλά με νόημα, «χρονοδιάγραμμα και ΔΕΘ», όταν ερωτήθηκε τι περιμένει από τη σημερινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας.
 

Η ΤΡΕΛΗ σε νέα ΛΑΣΠΗ: Ο Γεωργαντάς κάρφωνε συναδέλφους του στην αντιπολίτευση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ


Διαστάσεις βεντέτας λαμβάνει η σύγκρουση της κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου με τον κ. Γιώργο Γεωργαντά, με την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας να επιμένει στις καταγγελίες ότι ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης της ΝΔ και νυν αντιπρόεδρος της Βουλής λειτουργούσε ως «βαθύ λαρύγγι» κατά συναδέλφων του της ΝΔ για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Το νέο επεισόδιο συνέβη κατά την συνεδρίαση της Διάσκεψης των Προέδρων του κοινοβουλίου με την κυρία Κωνσταντοπούλου να επαναλαμβάνει τις αιχμές με τον κ. Γεωργαντά να παραδέχεστε ότι συνομιλούσε με την αντιπολίτευση αλλά μόνο για να τους εξηγεί τεχνικούς όρους που αφορούν το σύστημα επιδοτήσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο διάλογος έχει ως εξής:

Ζωή Κωνσταντοπούλου: εμπλέκεστε στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ κ. Γεωργαντά. Δίνατε στοιχεία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην αντιπολίτευση.

Γιώργος Γεωργαντάς: Δεν έχετε αγροτικό τμήμα, δεν καταθέσαστε καν εισήγηση στην εξεταστική. Μιλούσα και με τον κ. Καζαμία που είναι δίπλα σας. Δεν ξέρατε τι είναι εθνικό απόθεμα και τι είναι τεχνική λύση Δείχνατε φωτογραφίες με τη Σεμερτζίδου και νομίζατε ότι θα με τρομοκρατήσετε. Μη νομίζετε ότι θα με τρομοκρατήσετε. Μη νομίζετε ότι με τα αισχρά σας ψέματα θα με τρομοκρατήσετε !

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Αφήστε τα αυτά. Καρφώνατε το κόμμα σας

Να σημειωθεί ότι αντίστοιχο περιστατικό συνέβη την περασμένη Δευτέρα κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας όταν και πάλι η κυρία Κωνσταντοπούλου υποστήριξε ότι ο κ. Γεωργαντάς παρείχε στοιχεία στην αντιπολίτευση για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ τα οποία ωστόσο δεν αφορούσαν την περίοδο που ο ίδιος ήταν υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης αλλά την θητεία άλλων υπουργών της ΝΔ.

Κομισιόν για Αβραμόπουλο: «Το 2023 κάναμε εσωτερικό έλεγχο, όχι έρευνα» – Αυτό είναι το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψής του


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε στο σημερινό καθιερωμένο briefing στις Βρυξέλλες σε δημοσιογραφική ερώτηση σχετικά με συνέντευξη που παραχώρησε ο πρώην Επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος, κατά την οποία ισχυρίστηκε ότι εσωτερική έρευνα τον αθώωσε από κατηγορίες που συνδέονται με το σκάνδαλο Qatargate.

Ο εκπρόσωπος Μπάλας Ούγιβάρι, σύμφωνα με την ΕΡΤ, διευκρίνισε ότι η Κομισιόν δεν διεξήγαγε εσωτερική έρευνα για τον πρώην επίτροπο, αλλά εσωτερικούς ελέγχους τήρησης των όρων που του είχαν επιβληθεί και διαχώρισε ρητά την αρμοδιότητα της Κομισιόν από εκείνη των βελγικών αρχών.

«H θέση μας κοινοποιήθηκε την Τρίτη, και θυμάμαι τη συνέντευξη Τύπου του μεσημεριού της 21ης Δεκεμβρίου 2022, την οποία ξαναείδα ο ίδιος, και δεν θυμάμαι να χρησιμοποίησα τη λέξη εσωτερική έρευνα.

Αυτό που είχαμε ήταν εσωτερικοί έλεγχοι. Και αν μου επιτρέπεται να θυμίσω το πλαίσιο: επρόκειτο για μια δραστηριότητα μετά τη λήξη της εντολής του, την οποία το Σώμα των Επιτρόπων, στο σύνολό του, ενέκρινε για τον πρώην Επίτροπο τον Φεβρουάριο του 2021. Αυτό, παρεμπιπτόντως, έγινε βάσει διαβούλευσης με την Ανεξάρτητη Επιτροπή Δεοντολογίας.

Τόσο οι απόψεις της Ανεξάρτητης Επιτροπής Δεοντολογίας όσο και η συλλογική απόφαση του Σώματος είναι δημόσιες. Επιβλήθηκαν επίσης ορισμένοι περιορισμοί στον πρώην Επίτροπο, κάτι που επίσης αποτελεί γενικό μέτρο της Επιτροπής. Και στη συνέχεια, πράγματι, στα τέλη του 2022, προβήκαμε σε εσωτερικούς ελέγχους για να διαπιστώσουμε κατά πόσον ο πρώην Επίτροπος σεβάστηκε όλες τις σχετικές διατάξεις που περιλαμβάνονται στην απόφαση αυτή του Σώματος.

Άρα επρόκειτο για εσωτερικούς ελέγχους, όχι εσωτερική έρευνα. Υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο. Και εκείνη την εποχή, δηλαδή το 2022, δεν είχαμε καμία ένδειξη παράβασης των αντίστοιχων διατάξεων. Αλλά και πάλι, όπως υπενθυμίσαμε την περασμένη Τρίτη, εξετάσαμε μόνο κατά πόσον σεβάστηκε τα μέτρα. Δεν εξετάσαμε τη λειτουργία της ΜΚΟ ως τέτοια. Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό ζήτημα. Δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας. Αυτό είναι στη δικαιοδοσία των βελγικών αρχών».

Η εκπρόσωπος Τύπου Πάολα Πίνιο συμπλήρωσε, διευκρινίζοντας τη διπλή φύση του ζητήματος:

«Με άλλα λόγια, άλλο πράγμα είναι να εγκρίνεις τη δραστηριότητα μετά τη λήξη της εντολής του και να βεβαιωθείς ότι τηρούνται οι όροι που θέσαμε, και εντελώς διαφορετικό ζήτημα η εικαζόμενη παράβαση καθήκοντος, για την οποία δεν είχαμε κανέναν ρόλο».

Αυτό είναι το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, πρώην Επίτροπος Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, αντιμετωπίζει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εξέδωσαν οι βελγικές αρχές στο πλαίσιο της υπόθεσης Qatargate, με κατηγορίες που συνδέονται με τη δράση της ΜΚΟ «Fight Impunity».

Το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε σε βάρος του κ. Αβραμόπουλου, έφερε στη δημοσιότητα το Star.

Πρόκειται για το ένταλμα που υπογράφει μία Βελγίδα ανακρίτρια και το οποίο ο Δημήτρης Αβραμόπουλος αναμένεται ότι θα επιδιώξει να ακυρώσει νομικά.

«Ζητούμε τη σύλληψη του προσώπου που αναφέρεται», επισημαίνεται στο εισαγωγικό σημείωμα, ενώ στη συνέχεια δίνονται πληροφορίες «σχετικά με την ταυτότητα του καταζητούμενου», όπως τον χαρακτηρίζουν.

Στο ένταλμα, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό, δίνονται πληροφορίες για την ποινή, που φθάνει μέχρι και τα 10 χρόνια φυλάκισης.

Το εξέδωσε το Γαλλόφωνο Πρωτοδικείο Βρυξελλών, από τη Βελγίδα ανακρίτρια Πασκάλ Μοντέιρο Μπαρέτο.

Πολάκης: Έχουν συγκεντρωθεί οι υπογραφές που θα επιβάλουν την συνεδρίαση ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ


Υπό τη σκιά των πολιτικών διεργασιών που πυροδότησε η ανακοίνωση της πρωτοβουλίας του Αλέξη Τσίπρα για την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, συνεδριάζει αυτή την ώρα η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ.

Προσερχόμενος στη συνεδρίαση ο Παύλος Πολάκης ανακοίνωσε ότι συγκεντρώθηκαν οι απαιτούμενες υπογραφές για τη σύγκληση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας άμεση αλλαγή στρατηγικής και χαρακτηρίζοντας «καταστροφική» την πορεία του κόμματος μετά την προηγούμενη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής.

Ειδικότερα, ο κ. Πολάκης ανέφερε: «Πρώτον, η καταστροφική πορεία για το ΣΥΡΙΖΑ λόγω της προηγούμενης απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής, της ακατανόητης απόφασης, η οποία αποφάσισε ο ΣΥΡΙΖΑ να στηρίξει ένα άλλο κόμμα, νομίζω φαίνεται πλέον το αδιέξοδό της στον καθένα. Επειγόντως χρειάζεται αλλαγή στρατηγικής και γι' αυτό το λόγο έχουν συγκεντρωθεί οι υπογραφές που θα επιβάλουν τη συνεδρίαση Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να χαραχτεί η πορεία προς τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και την εμφάνιση του ΣΥΡΙΖΑ εκεί, να οριστεί συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας και οδικός χάρτης σε σχέση με τις συνεργασίες με άλλα κόμματα και να υπάρξουν ετοιμασίες για την εκλογική κάθοδο του ΣΥΡΙΖΑ, εάν χρειαστεί και αν δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες συνεννόησης και δημιουργίας εκλογικού μετώπου. Κάθοδος του ΣΥΡΙΖΑ με όσους θέλουν και μπορούν από τους συμμάχους της προοδευτικής, αριστερής αντιπολίτευσης».

Λακωνικός αλλά με σαφές πολιτικό μήνυμα εμφανίστηκε ο Νίκος Παππάς κατά την άφιξή του στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στην Κουμουνδούρου. Ερωτηθείς τι προσδοκά από τη σημερινή συνεδρίαση, απάντησε: «Χρονοδιάγραμμα και ΔΕΘ», δείχνοντας ότι ζητούμενο είναι η χάραξη συγκεκριμένου οδικού χάρτη και η προετοιμασία του κόμματος ενόψει της παρουσίας του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Κυρανάκης για υπόθεση Αβραμόπουλου: Κάνει ζημιά στη ΝΔ – Θα συνεργαστεί με τις Αρχές και θα ξεκαθαριστεί η υπόθεση


Στα διλήμματα που θα τεθούν ενόψει της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης αναφέρθηκε ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σε τηλεοπτική συνέντευξη στο OPEN και στους Μάνο Νιφλή και Γιάννη Κολυκυθά.

Αναφερόμενος στην υπόθεση Αβραμόπουλου είπε ότι «Κάνει ζημιά (σ.σ. στη ΝΔ). Εγώ θέλω πάντα να μπαίνω στην ουσία των πραγμάτων. Εδώ λοιπόν, εξετάζοντας την ουσία, έχουμε μια υπόθεση η οποία έγινε γνωστή πανευρωπαϊκά και στο πανελλήνιο από το 2023. Έχουμε μια αδειοδοτημένη συνεργασία του Δημήτρη Αβραμόπουλου με φορολογημένα και δηλωμένα έσοδα. Θα συνεργαστεί με τις Αρχές, δεν θέλει να κάνει χρήση της ασυλίας και θεωρώ ότι πάρα πολύ σύντομα η υπόθεση αυτή θα ξεδιαλύνει και θα ξεκαθαριστεί».

Ερωτηθείς γιατί κάνει ζημιά απάντησε πως δημιουργείται μια ατμόσφαιρα. «Διότι όταν υπάρχει ένας τίτλος μιας είδησης και συζητούμε για κάποια οικονομική συναλλαγή, που μπορεί να δημιουργεί λάθος εντυπώσεις στον κόσμο, τότε ναι αυτό κάνει ζημιά στη ΝΔ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η παράταξη δεν οφείλει να στηρίζει τους ανθρώπους της όταν έχουν δίκιο. Ως προς την ουσία της υπόθεσης τα πράγματα είναι ξεκάθαρα».

«Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια για τον ΟΠΕΚΕΠΕ»
Στη συνέχεια, ο γραμματέας της ΝΔ αναφέρθηκε γενικά στις υποθέσεις που εμπλέκουν πολιτικά πρόσωπα και απασχολούν την επικαιρότητα. «Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, και υπάρχει κόσμος εκεί έξω που πιστεύει ότι οι βουλευτές “τα πήραν”. Στην πορεία, οι βουλευτές πήγαν στην εισαγγελία, έδωσαν τα στοιχεία, βγήκε η έκθεση Τυχεροπούλου και οι υποθέσεις έχουν ήδη αρχίσει να αρχειοθετούνται. Αυτό το έχουν μάθει πολύ λιγότεροι άνθρωποι από αυτούς που εισέπραξαν την αρχική αρνητική εντύπωση. Αυτό δεν είναι υγιές για τη δημοκρατία».

«Υπάρχουν φορές που και στελέχη της αντιπολίτευσης, ή και της τότε κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου έχουν κατηγορηθεί για πράγματα και τελικά αθωώθηκαν. Υπάρχουν όμως και υπουργοί που καταδικάστηκαν για παράβαση καθήκοντος. Στις αντιπαραθέσεις λοιπόν που έρχονται τώρα με την Αριστερή Συμπαράταξη του κυρίου Τσίπρα, ακούμε ότι είναι πιο έντιμος από τη δική μας κυβέρνηση. Δεν είναι. Έχει υπουργούς καταδικασμένους. Εμείς οφείλουμε να θυμίζουμε στον κόσμο ότι όταν είχε τα ηνία, οι υπουργοί του καταδικάστηκαν» τόνισε.

«Πλέον αρχίζουν και φαίνονται οι ιδεολογικές, πολιτικές και οποιεσδήποτε άλλες διαφορές. Πλέον θα μιλάμε με προγράμματα και με πεπραγμένα, διότι ο Τσίπρας έχει κυβερνήσει. Οδεύοντας προς τις κάλπες, προφανώς θα βλέπουμε το ΠΑΣΟΚ να συρρικνώνεται. Θα βλέπουμε αυτή την πολυδιάσπαση, αυτή τη Βαβέλ πολλών κομμάτων, να μην μπορεί να εκπέμψει ένα ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα», σημείωσε, προσθέτοντας ότι η επανεμφάνιση Τσίπρα είναι απόδειξη ότι οι διάδοχοί του, αλλά και οι ιδέες της Αριστεράς όπως εκφράστηκαν την περασμένη δεκαετία, απέτυχαν.

Αναφερόμενος στο βασικό στοίχημα της Νέας Δημοκρατίας ενόψει της επόμενης κάλπης, υπογράμμισε: «Εμείς έχουμε δύο πράγματα να κάνουμε μέχρι τις κάλπες: Να αποδείξουμε ότι τις υποσχέσεις μας τις έχουμε τηρήσει στο ακέραιο, ώστε να κοιτάξουμε τον κόσμο στα μάτια με αξιοπιστία, και από την άλλη, να πούμε τι ακριβώς έχουμε να κάνουμε μέχρι το 2030 σε επίπεδο εισοδημάτων, μισθών, γεωπολιτικής, άμυνας και οργάνωσης του κράτους».

Ερωτηθείς για τις σχέσεις της Νέας Δημοκρατίας με τους πρώην πρωθυπουργούς Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά, ο γραμματέας της ΝΔ επαναδιατύπωσε τη θέση του: «Καταρχάς εμένα με στεναχωρεί, όπως και όλους τους απλούς Νεοδημοκράτες στεναχωρεί αυτή η συζήτηση περί δημιουργίας κόμματος Σαμαρά. Ήταν ένας καλός πρωθυπουργός, αυτό δεν αλλάζει παρά την άδικη κριτική του. Θεωρώ ότι η παράταξη πρέπει να ‘ναι ενωμένη, συσπειρωμένη. Δεν υπάρχει μεγάλο χάσμα, ανήκουμε στον ίδιο πολιτικό χώρο, πιστεύουμε στα ίδια πράγματα, μας ενώνει το όραμα για την ισχυρή Ελλάδα».



Στο τέλος θα παρακαλούν τον Τσίπρα να τους πάρει στην ΕΛΑΣ


Γιάννης Σιδέρης

Σε κλίμα αποθάρρυνσης λόγω της αινιγματικής σιωπής του Αλέξη για την τύχη τους, συνεδριάζει σήμερα η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ. Θέμα η υλοποίηση της απόφασης της πρόσφατης Κεντρικής Επιτροπής. 

Μα απόφαση ακατανόητη που ουδείς κατάλαβε, αφού προέτρεπε στην στήριξη ενός άλλου κόμματος, της ΕΛΑΣ του Τσίπρα, αλλά χωρίς να προσδιορίζει καν τον τρόπο. Απόφαση που φυσικά συναντά την αντίδραση της «τρόικας» Παππά, Δούρου και Πολάκη, ο οποίος καταλόγισε δουλικότητα στον πρόεδρο του κόμματος. 

Βέβαια οι λύσεις δεν είναι πολλές. Ή θα αποφασίσει ο ΣΥΡΙΖΑ πως δεν θα κατέβει στις εκλογές προκειμένου να στηρίξει τον Αλέξη, αλλά χωρίς να είναι βέβαιοι ότι δεν θα μείνουν ως πρόσωπα ξεκρέμαστοι, (αφού με κόμματα δεν συνδιαλέγεται), είτε θα συγκροτήσουν αυτόνομο ανταγωνιστικό ψηφοδέλτιο προς το κόμμα Τσίπρα. 

Η σύγκλιση της Π.Γ. γίνεται και στον απόηχο των δηλώσεων του Νίκου Παππά, σύμφωνα με τον οποίο  «πρέπει να συγκληθούν τα όργανα, με οποιοδήποτε τρόπο. Δεν υπάρχει κανένας φραγμός».  Άλλωστε  κατά τον πρώην κολλητό του Αλέξη, ολοένα και περισσότεροι αναγνωρίζουν πως η στρατηγική του κόμματος χρειάζεται χρονοδιάγραμμα, εξειδίκευση και επικαιροποίηση». 

Να σημειωθεί ότι η φερόμενη ως μειοψηφία της Κ.Ε. που τάσσεται κατά της εθελόδουλης στήριξης στον Τσίπρα, καταλογίζει μη δημοκρατικές διαδικασίες σχετικά με την απόφαση της Κ.Ε. Αφήνουν υπόνοιες για παραχάραξη της θέλησης των μελών του Οργάνου, αφού δεν έγινε καταμέτρηση των ψήφων με τις οποίες πέρασε η στήριξη προς τον Τσίπρα.

Δεν θα μας εξέπληττε, και απορούμε γιατί εκπλήσσονται οι σύντροφοι. Μάχαιραν έδωσαν στον Κασσελάκη, μάχαιραν λαμβάνουν. Υπεραμύνονται των δημοκρατικών διαδικασιών, αυτοί που τις καταπάτησαν και προέβησαν στο σταλινικό πραξικόπημα στο μπουζουξίδικο, προκειμένου να ξωπετάξουν τον εκλεγμένο Πρόεδρο Στέφανο. Έτσι «έσωσαν» το κόμμα είπαν κάποιοι. Τόσο  πολύ το έσωσαν που τώρα το προσφέρουν βορά στον Αλέξη.  

Από την άλλη, ακόμη και αυτοί που είναι πρόθυμοι να τρέξουν στον πρώην αρχηγό, έχουν αρχίσει να βουλιάζουν στην ανασφάλεια, αν θα τους κάνει επί τέλους το πολυπόθητο νεύμα.  

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του νέου εκπροσώπου Χρήστου Γιαννούλη, ότι «την απάντηση πρέπει να  τη δώσει ο ίδιος  ο Τσίπρας, όποια κι αν είναι. Όχι οι ερμηνείες, όχι οι διαρροές, όχι οι τρίτοι. Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας». (ας κοιμηθούν, δεν θα πάρει).

Φυσικά, όλοι οι ανωτέρω δεν έχουν και πολλές επιλογές. Προσωποποιούν την παλιά ρήση του Γιώργου Κατσιφάρα  για τον Αντρέα, όταν οι δημοσιογράφοι του έβαλαν δύσκολα ρωτώντας τη γνώμη του για τον  «τρίτο δρόμο προς τον σοσιαλισμό: Ειλικρινής και  θυμόσοφος ο bon viveur είχε απαντήσει: «Αν δεν ήταν ο Αντρέας δεν θα μας ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας μας».

 Αυτό συνέβη και με τον Τσίπρα. Από την αφάνεια τους πρόσφερε την ηδονή της πανελλήνιας αναγνωρισιμότητας. Χωρίς αυτόν θα γυρίσουν στην αφάνεια.   

Μπορεί κάποιοι λίγοι, να ήταν γνωστοί σε τοπικό ή συνδικαλιστικό επίπεδο. Οι δημοσιογράφοι  π.χ. που κάλυπταν το ρεπορτάζ  του τότε Συνασπισμού, αναρωτιούνταν στις εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ποια ήταν αυτή η Γεροβασίλη. Ενώ το κόμμα στις εκλογές ελάμβανε 3 - 4%, αυτή σάρωνε λαμβάνοντας ποσοστά άνω του 20%! Ή κάποιοι άλλοι (Πολάκης) ήταν δήμαρχοι μικρών δήμων, και κάποιοι σε τριτοβάθμια σωματεία. Ως εκεί. 

Αυθύπαρκτο πρόσωπο στον χώρο της ανανεωτικής Αριστεράς, και ευρέως γνωστή πριν την εποχή Αλέξη, από όλους τους πολύφερνους ήταν μόνο η Ρένα Δούρου. Μάλιστα τότε πολλοί προείκαζαν το μέλλον της ως μελλοντική ηγέτιδα του ΣΥΝ.  

Κάηκε στην τοξικότητα του Αλέξη, που βρίσκει τρόπο να αποκεφαλίζει όποιο κεφάλι εξέχει. Γράφαμε τις ημέρες που συνέβη το αποτρόπαιο ολοκαύτωμα του Ματιού, ότι αφού είχε ήδη επιβαρυνθεί και με τη Μάνδρα, εάν αναλάμβανε την πολιτική ευθύνη και παραιτείτο, θα συγκέντρωνε στο πρόσωπό της τεράστιο πολιτικό και ηθικό κεφάλαιο, που θα το εκτόκιζε στο μέλλον. 

Σε μια κυβέρνηση που όλοι κρύβονταν, που ο Πρωθυπουργός έκανε τον ανήξερο για καμένους συνανθρώπους και ρωτούσε τι  ώρα θα πετάξουν το πρωί τα καναντέρ, που ο νυν πρόεδρος Φάμελλος και ο Πολάκης ήταν δύσθυμες βωβές κεφαλές, η Δούρου θα μπορούσε να σηκώσει το ηθικό βάρος της ευθύνης και να ξεχωρίσει. 

Δεν το έκανε, κάλυψε, εκτός του εαυτού της και την κυβέρνηση. Και τώρα, κατά τα λόγια της ιδίας, την πετάνε στα σκυλιά. 

Στο τέλος θα φτάσουν να παρακαλούν τον Αλέξη να τους πάρει στο κόμμα. Την αρχή έκανε εμμέσως ο Γιαννούλης. 

liberal.gr

📺ΝΔ: Επετειακό βίντεο με χρήση AI για τα τρία χρόνια από την εκλογική νίκη του 2023


Η ΝΔ ανέβασε στο διαδίκτυο βίντεο ΑΙ για τα 3 χρόνια από την εκλογική νίκη της 25ης Ιουνίου 2023.

«Πριν 3 χρόνια μας εμπιστευτήκατε ξανά. Με τη δική σας στήριξη, το είπαμε, το κάνουμε και συνεχίζουμε», αναφέρει η λεζάντα στο βίντεο.

Επίσης προβάλλονται τα εξής μηνύματα:

«Μας εμπιστευθήκατε ξανά! 25 Ιουνίου 2023. Μειώσεις φόρων για περισσότερους από 4 εκατομμύρια φορολογούμενους με έμφαση στους νέους και στις οικογένειες με παιδιά. Λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Επιστολική ψήφος σε Εθνικές Εκλογές και Ευρωεκλογές. Νέος ΚΟΚ, αλκοτέστ, κάμερες: 148 λιγότεροι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα το 2025 σε σχέση με το 2024. Ανακαινίσεις σε ΤΕΠ νοσοκομείων και σε κέντρα υγείας σε όλη την Ελλάδα. Λειτουργία Μετρό Θεσσαλονίκης και εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα. Ολοκλήρωση Κτηματογράφησης. Παραλαβή της πρώτης φρεγάτας Belharra. Εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Νέος Δικαστικός Χάρτης. Εφαρμογή νέου Συμφώνου της ΕΕ για τη Μετανάστευση και το 'Ασυλο με αυστηρότερη προστασία των συνόρων. Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης “Προλαμβάνω”. Πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών κτηρίων σε όλη την επικράτεια “Μαριέττα Γιαννάκου”. Σημαντικά έργα υποδομής σε όλη τη χώρα: Flyover στη Θεσσαλονίκη. Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος. Ε65. Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά. Νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι. Με τη δική σας εμπιστοσύνη το είπαμε, το κάνουμε και συνεχίζουμε. Σας ευχαριστούμε!».



Κυρ. Μητσοτάκης: Συνοδηγό σε αγωνιστικό θα επέλεγα τον Τσίπρα γιατί έχει κάνει τόσες πιρουέτες που με εμένα οδηγό δεν θα ζαλιζόταν


Με αιχμή για τον Αλέξη Τσίπρα, τον οποίο είπε ότι θα επέλεγε για συνοδηγό σε αγωνιστικό αυτοκίνητο λόγω των «πιρουετών» που έχει κάνει, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για το Ράλλυ Ακρόπολις, την προοπτική της Formula 1 στην Ελλάδα, την αναβάθμιση της πίστας των Σερρών και την ανάγκη υπεύθυνης οδικής συμπεριφοράς σε συνέντευξή του στο newsauto.gr.

Για το ενδεχόμενο διεξαγωγής αγώνα Formula 1 στην Ελλάδα, τόνισε ότι, αν και θα ήταν επιθυμητό, «δεν θα ήταν εύκολο», δεν είναι ρεαλιστικός στόχος στο άμεσο μέλλον, καθώς απαιτεί πολύ μεγάλες επενδύσεις και σημαντική επιβάρυνση για την πόλη. Αποκάλυψε, δε, ότι είχαν εξετάσει στο παρελθόν τη δυνατότητα διοργάνωσης ενός city race στην Αθήνα και ότι υπήρξαν σχετικές συνομιλίες με τη Formula 1, ωστόσο εκτίμησε πως δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την υλοποίησή του σύντομα.

Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι εξασφαλίστηκαν σχεδόν 10 εκατομμύρια ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την πλήρη ανακατασκευή της πίστας των Σερρών, υπογραμμίζοντας τη σημασία των αγωνιστικών εγκαταστάσεων τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όσο και για την τοπική οικονομία.

Ανέφερε, επίσης, ότι αγαπούσε το αυτοκίνητο από μικρός και ότι εξακολουθεί να απολαμβάνει την οδήγηση όταν του δίνεται η δυνατότητα. Για την αυτοκίνηση, σημείωσε ότι θεωρεί την ηλεκτροκίνηση παρόν και μέλλον, χωρίς όμως να κρύψει τη διαχρονική του προτίμηση στα συμβατικά αυτοκίνητα λόγω της διαφορετικής οδηγικής εμπειρίας που προσφέρουν.

«Αν και έχω οδηγήσει εξαιρετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι μία τελείως διαφορετική εμπειρία, αλλά υπάρχει κάτι στον ήχο ενός καλού κινητήρα, που δεν μπορεί, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια κάποιων ηλεκτρικών να αναπαράγουν τους ήχους, δεν μπορεί… », ανέφερε.

Αναφερόμενος στα προσωπικά του βιώματα, είπε ότι το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν ένα Fiat Panda 4x4 του 1986, με το οποίο ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, ενώ εξέφρασε τη λύπη του που το πούλησε. Ως το αγαπημένο αυτοκίνητο που έχει οδηγήσει από πλευράς οδηγικής απόλαυσης χαρακτήρισε την Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Σε πιο χαλαρό τόνο, αστειεύτηκε ότι θα επέλεγε τον Αλέξη Τσίπρα ως συνοδηγό σε αγωνιστικό αυτοκίνητο, επειδή, όπως είπε, έχει κάνει τόσες «πιρουέτες» που δύσκολα θα ζαλιζόταν.

«Τα γκάζια είναι για την πίστα. Τα γκάζια είναι για συνθήκες ασφαλείς, γι' αυτό και έχει μεγάλη σημασία να έχουμε περισσότερες πίστες στην πατρίδα μας. Τα γκάζια δεν είναι για τον δρόμο», τόνισε ο πρωθυπουργός μιλώντας για την οδική ασφάλεια και κάλεσε τους πολίτες, ιδιαίτερα τους νέους, να επιδεικνύουν υπευθυνότητα στην οδήγηση. Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση υλοποίησε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την οδική ασφάλεια, με αυστηρότερο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περισσότερους ελέγχους και βελτιωμένες υποδομές. Ανέφερε ότι οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 21% το 2025, εκτιμώντας ότι η θετική αυτή τάση θα συνεχιστεί και το 2026. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα αλκοτέστ, τα οποία χαρακτήρισε μεγάλη επιτυχία, καθώς συνέβαλαν στη διαμόρφωση νέας κοινωνικής συνείδησης γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ και την οδήγηση.

«Όλα αρχίζουν και τελειώνουν, όμως, από την ίδια την οδική συμπεριφορά, το πώς αντιμετωπίζουμε τον δρόμο με σεβασμό και το πώς δεν εμπνεόμαστε από αυτά τα οποία θα δούμε τις επόμενες μέρες και δεν θεωρούμε ότι μπορούμε να έχουμε αντίστοιχες συμπεριφορές στον δρόμο», υπογράμμισε.

Τέλος, για το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, παραδέχθηκε ότι δεν παρακολουθεί τόσο στενά τις εξελίξεις, αλλά προέβλεψε ως πιθανό νικητή τον Sébastien Ogier, επιλέγοντας, όπως είπε, να εμπιστευθεί την εμπειρία.

Αναλυτικά το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του πρωθυπουργού έχει ως εξής:

Τάκης Τρακουσέλλης: Ράλλυ Ακρόπολις 2026.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ωραίο μέρος, ε;

Τάκης Τρακουσέλλης: Ωραίο μέρος, ωραία πίστα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ωραία εμπειρία. Αναμένουμε με πολύ μεγάλη χαρά το σημερινό γεγονός.

Τάκης Τρακουσέλλης: Βλέπεις Ράλλυ Ακρόπολις;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Βλέπω και έβλεπα και παλιά.

Τάκης Τρακουσέλλης: Να σου κάνω ένα κουίζ: ποιος είναι ο πολυνίκης του Ράλλυ Ακρόπολις;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εντάξει, εμείς μεγαλώσαμε με Colin McRae και φαντάζομαι είναι ο πολυνίκης. Δεν θυμάμαι αν είναι.

Τάκης Τρακουσέλλης: Είναι ο πολυνίκης πράγματι και θα έπαιρνε περισσότερες νίκες αν δεν έφευγε άδικα.

Είμαστε σε μια πίστα τώρα η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Ράλλυ Ακρόπολις. Formula 1 στην Ελλάδα θέλουμε;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θέλουμε, αλλά…

Τάκης Τρακουσέλλης: Μπορούμε;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αλλά δεν θα είναι εύκολο. Για να είμαστε τώρα αντικειμενικοί, για να δημιουργήσουμε καινούργια πίστα Formula 1 είναι πάρα πολύ μεγάλη επένδυση.

Κάποια στιγμή εξετάσαμε τη δυνατότητα να κάναμε ένα city race στην Αθήνα και παραμένουμε σε κάποιες συνομιλίες με τη Formula 1, όμως η επιβάρυνση για την πόλη, για να οργανώσεις έναν τέτοιο αγώνα, είναι πολύ μεγάλη.

Οπότε, θέλω να είμαι ρεαλιστής, δεν βλέπω δυνατότητα να φέρουμε τη Formula 1 στην Ελλάδα σύντομα.

Τάκης Τρακουσέλλης: Θα στεναχωρηθεί κόσμος τώρα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θα στεναχωρηθεί, αλλά αυτή είναι η αλήθεια.

Τάκης Τρακουσέλλης: Να είμαστε ρεαλιστές.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Έχω μάθει να μην κοροϊδεύω τον κόσμο, οπότε νομίζω ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι κάτι το οποίο θα μπορεί να είναι στα βραχυπρόθεσμα σχέδια της χώρας.

Τάκης Τρακουσέλλης: Ναι, μιας και μιλάμε τώρα για πίστες και για Formula 1 και για όλα αυτά, έχουμε πρόβλημα με τις πίστες στην Ελλάδα, χρειαζόμαστε πίστες στην Ελλάδα. Γιατί η πίστα δεν είναι μόνο ότι θα φέρει τον τουρισμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που είναι ένας καλός τουρισμός, ποιοτικός τουρισμός, όπως λένε χαρακτηριστικά. Είναι ότι μπαίνουν και οι οδηγοί μέσα να εκπαιδευτούν, να δουν τα όριά τους. Τι θα κάνουμε με τις πίστες στην Ελλάδα;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Έχω και ένα καλό νέο, επειδή μπορεί να στεναχώρησα κάποιους με τη Formula 1. Έχουμε εξασφαλίσει από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου Αθλητισμού σχεδόν 10 εκατομμύρια για να κάνουμε μία πλήρη ανακατασκευή της πίστας στις Σέρρες.

Τάκης Τρακουσέλλης: Και δουλεύουν όλοι με μια πίστα. Δουλεύουν τα ξενοδοχεία, δουλεύουν εστιάτορες, όλοι.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ναι, ναι.

Τάκης Τρακουσέλλης: Σου αρέσει το αυτοκίνητο;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μου αρέσει.

Τάκης Τρακουσέλλης: Σε είδα, απήλαυσες τις βόλτες με τους οδηγούς.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μου αρέσει πολύ, μου άρεσε από μικρός και εξακολουθώ και σήμερα, όποτε μπορώ, τα Σαββατοκύριακα να οδηγώ ο ίδιος.

Τάκης Τρακουσέλλης: Σε αφήνει η Ασφάλεια να οδηγείς μόνος;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν τους έδωσα επιλογή.

Τάκης Τρακουσέλλης: Ηλεκτρικό ή συμβατικό, θερμικό αυτοκίνητο;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Και τα δύο. Το ηλεκτρικό είναι το παρόν και το μέλλον, αλλά δεν σου κρύβω ότι η μεγάλη αγάπη παραμένει το συμβατικό. Αν και έχω οδηγήσει εξαιρετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι μία τελείως διαφορετική εμπειρία, αλλά υπάρχει κάτι στον ήχο ενός καλού κινητήρα, που δεν μπορεί, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια κάποιων ηλεκτρικών να αναπαράγουν τους ήχους, δεν μπορεί…

Τάκης Τρακουσέλλης: Είναι μια αίσθηση και αυτό.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ναι, από την άλλη, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η ηλεκτροκίνηση έχει έρθει εδώ για να μείνει. Προφανώς η ταχύτητα με την οποία θα κάνουμε τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση νομίζω ότι είναι ένα θέμα το οποίο σίγουρα συζητιέται αυτή τη στιγμή και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Νομίζω ότι θα πάμε πιο σιγά από αυτό το οποίο περιμέναμε, αλλά σίγουρα το μέλλον είναι στην ηλεκτροκίνηση.

Τάκης Τρακουσέλλης: Ποιο είναι το αγαπημένο σου αυτοκίνητο; Θέλω να μου πεις, μάλλον, ποιο είναι το πρώτο αυτοκίνητο που οδήγησες και ποιο είναι και το αγαπημένο σου.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Το πρώτο μου παραμένει πάντα στην καρδιά μου. Ένα Fiat Panda 4x4 του 1986, το κλασικό, το πρώτο τετρακίνητο τότε.

Τάκης Τρακουσέλλης: Αυτό πήγαινε στο χιόνι απίστευτα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αυτό πήγαινε παντού, στο χιόνι, στην άμμο. Το απέκτησα όταν ήμουν 18 ετών, έβγαζε 50 άλογα, αν θυμάμαι καλά. Έχω γυρίσει όλη την Ελλάδα με αυτό και λυπάμαι πάρα πολύ που κάποια στιγμή μετά από πέντε, έξι χρόνια το πούλησα. Θα ήθελα πάρα πολύ να μπορώ να το έχω ακόμα στην κατοχή μου. Και χαίρομαι πολύ που η Fiat ετοιμάζεται να επανεκδώσει το Panda σε τετρακίνητη έκδοση. Νομίζω ότι θα μπω σίγουρα σε πειρασμό.

Τάκης Τρακουσέλλης: Είσαι τώρα σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, είσαι οδηγός του αγωνιστικού αυτοκινήτου και πρέπει να επιλέξεις, πάντα ο οδηγός επιλέγει τον συνοδηγό του, που είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του σε ένα αγωνιστικό. Ποιον από τους πολιτικούς σου αντιπάλους θα επέλεγες δίπλα σου;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Κοίταξε, επειδή τώρα είχα την ευκαιρία να μπω συνοδηγός και όταν μπαίνεις συνοδηγός με έναν οδηγό αγώνων, ειδικά σε αυτοκίνητο το οποίο δεν έχει αγωνιστικά καθίσματα, ζαλίζεσαι…

Τάκης Τρακουσέλλης: Είναι λίγο δύσκολο, για τον συνοδηγό ειδικά.

Κυριάκος Μητσοτάκης: …ζαλίζεσαι αρκετά εύκολα. Νομίζω ότι θα επέλεγα τον Αλέξη Τσίπρα, γιατί έχει κάνει τόσες «πιρουέτες», που αν οδηγούσα εγώ αποκλείεται να ζαλιζόταν.

Με ρώτησες, όμως δεν σου είπα ποιο είναι το αγαπημένο μου.

Τάκης Τρακουσέλλης: Το αγαπημένο, ναι. Α, δεν ήταν το πρώτο;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Το πρώτο όχι, το πιο ωραίο αυτοκίνητο το οποίο έχω οδηγήσει από πλευράς οδηγικής απόλαυσης είναι η Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Τάκης Τρακουσέλλης: Μάλιστα, εντάξει. Ένα κλασικό αυτοκίνητο και πολύ αγαπημένο για τους Έλληνες το αυτοκίνητο αυτό.

 Να μιλήσουμε λίγο για την οδική ασφάλεια. Έχουμε καταφέρει ως χώρα μια φοβερή μείωση στα τροχαία δυστυχήματα, στους θανάτους, 21%, και απ' ό,τι φαίνεται θα πάει καλύτερα αυτό.

Και το Ράλλυ Ακρόπολις παίζει τον ρόλο του σε αυτό. Έχει μια άμεση σχέση με την οδική ασφάλεια, αν μη τι άλλο. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις προς τους νέους ανθρώπους που θα έρθουν εδώ και θα δουν γκάζια;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τα γκάζια είναι για την πίστα. Τα γκάζια είναι για συνθήκες ασφαλείς, γι' αυτό και έχει μεγάλη σημασία να έχουμε περισσότερες πίστες στην πατρίδα μας. Τα γκάζια δεν είναι για τον δρόμο.

Έχοντας οδηγήσει πολλές δεκαετίες και έχοντας όλοι κάνει κάποια στιγμή στη ζωή μας τις παρασπονδίες μας, νομίζω ότι πρέπει να περάσουμε ένα μεγάλο μήνυμα υπευθυνότητας, το οποίο ξεκινάει από την εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος, ναι, έχει αυστηροποιηθεί. Ναι, κάνουμε πολλά περισσότερα αλκοτέστ. Ναι, έχουμε φτιάξει καλύτερους δρόμους. Ναι, έχουμε μια συνολική στρατηγική για την οδική ασφάλεια.

Βλέπουμε τα αποτελέσματα. Είναι πολύ θετικό ότι έχουμε μείωση 21% στους θανάτους το 2025 και πιστεύω ότι η ίδια τάση θα συνεχιστεί το 2026. Μπορούμε, όμως, πολύ καλύτερα.

Όλα αρχίζουν και τελειώνουν, όμως, από την ίδια την οδική συμπεριφορά, το πώς αντιμετωπίζουμε τον δρόμο με σεβασμό και το πώς δεν εμπνεόμαστε από αυτά τα οποία θα δούμε τις επόμενες μέρες και δεν θεωρούμε ότι μπορούμε να έχουμε αντίστοιχες συμπεριφορές στον δρόμο.

Οπότε νομίζω ότι πάντα πρέπει να κάνουμε αυτή τη διάκριση μεταξύ αυτών των καταπληκτικών οδηγών που βλέπουμε, αλλά σε συνθήκες προστατευμένες και ασφάλειας, και να καταλαβαίνουμε ότι στον δρόμο πρέπει να συμπεριφερόμαστε με υπευθυνότητα, όχι μόνο για να προστατεύουμε τους εαυτούς μας, αλλά για να προστατεύουμε και τους άλλους.

 Και νομίζω ότι σε μεγάλο βαθμό αυτό πια το κατακτούμε ως ένα μεγάλο κοινωνικό αιτούμενο, αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή η μείωση των θανάτων κατά 21% ισοδυναμεί με σχεδόν 160 ζωές, με 160 ζωές λιγότερες, που σώθηκαν, άνθρωποι που ζουν σήμερα, που δεν θα ζούσαν αν συνεχίζαμε με την ίδια τάση, επειδή η πολιτεία για πρώτη φορά πήρε τα θέματα της οδικής ασφάλειας πάρα πολύ στα σοβαρά.

Τάκης Τρακουσέλλης: Όπως τα αλκοτέστ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Το αλκοτέστ είναι, νομίζω, μία πολύ μεγάλη επιτυχία, γιατί αλλάζει και την αντίληψη των συμπολιτών μας. Εγώ το βλέπω, όχι μόνο στα νέα παιδιά, πια εξυπακούεται ότι όταν θα βγεις είτε δεν θα πιεις είτε, αν πιεις, θα πρέπει να έχεις μεριμνήσει για το πώς θα γυρίσεις σπίτι σου χωρίς να οδηγήσεις.

Αυτό νομίζω ότι πια γίνεται κοινωνική συνείδηση, γίνεται κοινωνικό κεκτημένο και νομίζω ότι αυτή είναι η πολύ μεγάλη επιτυχία αυτής της πολιτικής. Και μου αρέσει το γεγονός ότι όταν γίνονται αλκοτέστ στον δρόμο, και μπορεί να υπάρχει ένα Σάββατο βράδυ και μία σχετική ανάσχεση ή μία μικρή ταλαιπωρία, ο κόσμος δεν γκρινιάζει τελικά. Διότι καταλαβαίνει ότι αυτό είναι για το καλό του.

Τάκης Τρακουσέλλης: Ναι, αλλά γκρινιάζει η εστίαση.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αν γκρινιάζει η εστίαση...

Τάκης Τρακουσέλλης: Ναι, γιατί δεν πίνουν.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Σε έναν βαθμό το καταλαβαίνω, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι και μία συνολικότερη τάση. Νομίζω η νέα γενιά πίνει γενικά λιγότερο. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό.

Τάκης Τρακουσέλλης: Αυτό είναι αλήθεια.

Θέλω την πρόβλεψή σου για το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις. Ποιος πιστεύεις θα είναι ο νικητής; Είναι δύσκολο.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν το ξέρω. Δεν παρακολουθώ και τόσο καλά. Εγώ στον Ogier έχω μείνει ακόμα. Αλλά δεν ξέρω τώρα.

Τάκης Τρακουσέλλης: Είναι ο πλέον έμπειρος.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι ο πλέον έμπειρος, οπότε θα πάω με την εμπειρία. Μας αρέσει η εμπειρία.

Τάκης Τρακουσέλλης: Μας αρέσει η εμπειρία. Ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εγώ σε ευχαριστώ. Να είσαι καλά.

Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς τον Κοκοτσάκη;


Σάκης Μουμτζής

Ένας κόσμος κατέρρευσε μέσα μου διαβάζοντας την αποχώρηση του Κοκοτσάκη από το κόμμα Καρυστιανού. Ο έτερος πραγματογνώμονας - αυτός που έδειχνε με τον μαρκαδόρο του σε τηλεοπτική εκπομπή το βαγόνι όπου βρισκόταν το ξυλόλιο - την είχε «κάνει με ελαφρά πηδηματάκια» εδώ και καιρό. Και τώρα το λαϊκό κίνημα τι θα κάνει χωρίς τον Κοκοτσάκη; Οι καταγγελίες του είναι σοβαρές, καθώς μιλά για αυλή και προσωπική προβολή. Υποθέτω πως αν η Καρυστιανού τον είχε μέσα στην αυλή της ο Κοκοτσάκης θα τα έβρισκε όλα τέλεια. Τώρα αισθάνεται ριγμένος, θυμωμένος, απογοητευμένος. 

Συγχρόνως ζητά και συγγνώμη. Όχι από όλους αυτούς που εξαπάτησε, αλλά από αυτούς που πίστεψαν στον αγώνα του για να λάμψει η αλήθεια του ξυλόλιου, έναν αγώνα τον οποίο πρόδωσε η μάνα των Τεμπών. Τον εκμεταλλεύτηκε δια ίδιον όφελος και προβολή. Και τώρα πικραμένος αποσύρεται. Αυτός, ένας αγνός και άσπιλος αγωνιστής χρησιμοποιήθηκε για να ιδρύσει κόμμα η Καρυστιανού, ενώ αυτή με new look επισκέπτεται με μια μαύρη Μερσεντές όλη την Ελλάδα μαζί με την «αυλή» της. 

Φυσικά, το πρόβλημα δεν είναι ο Κοκοτσάκης. Αυτός έπαιξε έναν ρόλο και όταν η αποστολή του έληξε, παραγκωνίστηκε από νέα πρόσωπα καθώς άλλαξαν οι συνθήκες και οι στόχοι της Καρυστιανού και του επιτελείου της. Το πρόβλημα είναι πως μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια βρέθηκαν εκατομμύρια Έλληνες και πίστεψαν για δεύτερη φορά ένα παραμύθι. Το 2015 πίστεψαν πως με έναν νόμο και ένα άρθρο θα έδιωχναν την τρόικα και το 2024 πίστεψαν τα χαμένα βαγόνια, το ξυλόλιο, τους επιπλέον νεκρούς, τη συγκάλυψη. Πίστεψαν πως για 4 χιλιάρικα ένας πρωθυπουργός θα κινητοποιούσε έναν ολόκληρο μηχανισμό για να προστατεύσει τον λαθρέμπορα. 

Αυτό είναι το ανησυχητικό σημείο των καιρών. Διότι οι ίδιοι άνθρωποι, με την πρώτη ευκαιρία, θα ξαναπιστέψουν τον κάθε πολιτικό απατεώνα. Το φαινόμενο είναι ενδημικό και σε τελική ανάλυση λειτουργεί αποσταθεροποιητικά για την κοινωνία μας. Δεν πρόκειται να κάνω κοινωνιολογική ανάλυση αυτής της κατάστασης, απλώς κάνω μια διαπίστωση. Όταν το μισό κομμάτι μιας κοινωνίας ρέπει προς τον ανορθολογισμό, πολύ δύσκολα το άλλο μισό μπορεί να φέρει την απαιτούμενη ισορροπία. Το πρόβλημα δεν είναι ιδεολογικό, καθώς ο ανορθολογισμός έχει διαχυθεί σε όλα τα πολιτικά κόμματα. Τον Κοκοτσάκη δεν τον πίστεψαν μόνον οι αριστεροί. Και το 20% όσων στηρίζουν Καρυστιανού προέρχεται από τη Νέα Δημοκρατία. Τα εκατομμύρια που γέμισαν τις πλατείες σε όλη την Ελλάδα εκείνη την Κυριακή του Μαρτίου του 2025 ανήκαν σε όλα τα κόμματα. 

Σήμερα, η δίκη των Τεμπών διεξάγεται σε μια άδεια αίθουσα και ουδείς ενδιαφέρεται για αυτήν. Η αποστολή εξετελέσθη, η κυρία έκανε το κόμμα της, ασχέτως αν αυτό εν τη γενέσει του άρχισε να φυλλορροεί. Είπαμε, το πρόβλημα δεν είναι ούτε ο κάθε Κοκοτσάκης ούτε η κάθε Καρυστιανού. Το πρόβλημα βρίσκεται σε αυτούς που τους πίστεψαν και ήταν εκατομμύρια. 

liberal.gr

Ρωμανός: Ο Τσίπρας επικαλείται τη διαφάνεια αλλά ακόμα περιμένουμε να μας πουν πώς χρηματοδοτείται η ΕΛΑΣ


Κριτική στην επίκληση της διαφάνειας και της εντιμότητας που κάνει ο Αλέξης Τσίπρας άσκησε ο διευθυντής Ψηφιακής Επικοινωνίας του πρωθυπουργού, Νίκος Ρωμανός, σημειώνοντας πως «έχουν περάσει 3 εβδομάδες από τότε που ανακοινώθηκε η ΕΛΑΣ και ακόμα περιμένουμε να μας πουν πώς χρηματοδοτείται και να μας δώσουν στοιχεία για τη διαφάνεια που επιβάλλεται να διέπει ένα κόμμα».

Στην αντίδραση, δε, του παριστάμενου στελέχους της ΕΛΑΣ, Διονύση Τεμπονέρα «πώς θα πληρώσετε στη ΝΔ τα 600 εκατ.;», ο κ. Ρωμανός απάντησε «τη δική σας χρηματοδότηση που επαγγέλλεστε τη διαφάνεια την ξέρει ο λαός; Πώς πληρώνεται η καμπάνια, το ξέρει;»

Με αφορμή την τελευταία δημοσκόπηση της ReallPolls, ο κ. Ρωμανός σχολίασε ότι «οι δημοσκοπήσεις είναι φωτογραφία της στιγμής και εγώ δεν θα επιτεθώ σε εταιρεία τα αποτελέσματα των οποίων δεν μας αρέσουν. Εδώ είμαστε για να δούμε την πορεία των αριθμών και την πορεία προς τις εκλογές. Όταν οι πολίτες μιλήσουν στις κάλπες, θα αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσει η πατρίδα με μια πορεία με πολλά θετικά και αλλαγή της εικόνα διεθνώς με μείωση 83 εφόρων ή αν θέλουν να πειραματιστούν πάλι με ένα πείραμα που έκαναν του 20165 και καταδίκασαν σε κάθε κάλπη έκτοτε».

Απαντώντας, δε, στις αντιδράσεις του κ. Τεμπονέρα, ο Νίκος Ρωμανός είπε «εμείς είμαστε στο 2026, εσείς προσπαθείτε να δικαιώστε το 2015 με το rebranding αλλά είναι η ίδια τοξικότητα και λάσπη όπως το 2015 το 2019 το 2023».

«Δεν θα μπω να θυμίσω πόση σχέση με την εντιμότητα είχε η διακυβέρνηση Τσίπρα, ούτε θα θυμίσω ότι υπήρχαν καταδικασμένοι υπουργοί που κατέβηκαν κανονικά στις εκλογές» κατέληξε ο κ. Ρωμανός.


📺Μαρινάκης για Τσίπρα: Είναι ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ που ήρε την προστασία της α’ κατοικίας


Στο θέμα της ακρίβειας και τις τιμές στην αντλία αναφέρθηκε ο Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ενώ έστρεψε τα βέλη του και κατά του Αλέξη Τσίπρα, με αφορμή την ανακοίνωση της «σκιώδους κυβέρνησης» από τον πρώην πρωθυπουργό.

Αποστάσεις της κυβέρνησης από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο – Μαρινάκης: Η διαδικασία του εντάλματος είναι απολύτως προβλεπόμενη
«Βλέπουμε μία αποκλιμάκωση αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος. Πρέπει να δούμε κι άλλη. Στο διάστημα που έχουμε μπροστά μας περιμένουμε να επιστρέψουν οι αντίστοιχες τιμές τους καταναλωτές. Όταν υπάρχει αιτία που ανεβάζει μια τιμή, η κυβέρνηση στηρίζει. Μετά από λίγο καιρό αίρεται η αιτία αυτή, οφείλουν να επιστρέψουν οι τιμές εκεί που ήταν πριν και παρακολουθούμε πολύ στενά», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απαντώντας σε ερώτηση για την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.

Σε ερώτηση αν θα υπάρξει και άλλη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια για εκείνους που εξαιρέθηκαν, ο κ. Μαρινάκης ανέφερε ότι όταν ανέλαβε το 2019 η ΝΔ, τα κόκκινα δάνεια ήταν στο 43,6% και τώρα είναι στο 3,3%. Μίλησε επίσης για τις ρυθμίσεις όπως ο εξωδικαστικός μηχανισμός και τόνισε πως υπάρχει πλέγμα προστασίας που έχει αποτέλεσμα. «Η ίδια η κα Κατσέλη τοποθετήθηκε για τη ρύθμιση αυτή. Φτάσαμε μέχρι εκεί που μπορούσαμε να φτάσουμε, ίσως και κάτι παραπάνω. Αυτό που λένε από την αντιπολίτευση ή και ο πρώην πρωθυπουργός δεν μπορεί να γίνει γιατί πρόκειται για υποθέσεις που έχουν κριθεί από τη δικαιοσύνη. Να διαχωρίσουμε και να στηρίξουμε τους ανθρώπους που με πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία κάθε μήνα πλήρωναν στερούμενοι βασικές άλλες ανάγκες. Και αυτούς που δεν κατάφεραν να πληρώσουν, δεν τους ρίχνουμε στον Καιάδα. Η αντιπολίτευση το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να λαϊκίζει. Ο κ. Τσίπρας είναι ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ, ο πρωθυπουργός που ήρε την προστασία της α’ κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds. Όσο κι αν άλλαξε το περίβλημα, το όνομα, το σήμα, ο ίδιος είναι», τόνισε.

Σχετικά με τη «σκιώδη» κυβέρνηση του κ. Τσίπρα δήλωσε πως είναι λογικό να φτιάχνει μια «σκιώδη» κυβέρνηση. «Δημοσκοπικά επειδή φαίνεται ότι είναι δεύτερος, είναι λογικό ακόμα περισσότερο αλλά υπάρχει μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο κ. Τσίπρας είναι ο πρώτος πολιτικός που έχει και σκιώδη κυβέρνηση αλλά έχει ορίσει και προτείνει στη Βουλή και κανονική κυβέρνηση. Η κανονική κυβέρνηση του κ. Τσίπρα μας κόστισε περίπου 120 δις ως κράτος, 30 καινούργιους ή αυξημένους φόρους, κάτι χιλιάδες αποφυλακίσεις βαρυποινιτών και η χώρα μας βρέθηκε 27η σε όλος τους δείκτες ανάπτυξης. Όσο βγαίνουν και μιλάνε, καμία σκιώδης κυβέρνηση δεν μπορεί να σβήσει τα πεπραγμένα μιας κανονικής κυβέρνησης», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο σύσκεψης για νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ανέφερε ότι δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο προς το παρόν.

Σε άλλη ερώτηση αν ο πρωθυπουργός πρέπει να πάρει πρωτοβουλία να επικοινωνήσει με τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή απάντησε ως εξής: «Δεν είναι θέμα πρωτοβουλίας. Ο Πρωθυπουργός σε όλες του τις απαντήσεις, την πολιτική του, τη στάση του, έχει δείξει τον σεβασμό, την αναγνώριση στον πρωθυπουργό επί των ημερών του οποίου εξελέγη και εκείνος τον Μάρτιο του 2004 βουλευτής και τον υπηρέτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας ως βουλευτής Β’ Αθηνών. Το λέω όχι εκπροσωπώντας τον εαυτό μου μόνο αλλά τον πρωθυπουργό και συνολικά την κυβέρνηση, ότι ο Κώστας Καραμανλής είναι μία από τις πιο εμβληματικές μορφές αυτής της παράταξης, ένας πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός που τον σεβόμαστε όλοι και τον θέλουμε στη πρώτη γραμμή».

Σε επόμενη ερώτηση αν θα υπάρξει κάτι παραπάνω ως κίνηση προσέγγισης απάντησε πως «αυτά δεν είναι πράγματα τα οποία προαναγγέλλονται ή συζητιούνται σε αυτό το επίπεδο».

Για την υγεία του Αριστοτέλη Χαντζή που νοσηλεύεται από απεργία πείνας για τα προσφυγικά, απάντησε: «Για κανένα συνάνθρωπο μας δεν επιθυμούμε να πάθει κάτι κακό. Αυτό που συμβαίνει με τα προσφυγικά είναι πολύ μεγάλη πληγή γιατί μιλάμε για περιουσία που ανήκει τους Έλληνες φορολογούμενους, βρίσκεται υπό κατάληψη και επιτέλους έρχεται μια περιφερειακή αρχή να κάνει το αυτονόητο, να πάρει πίσω από καταληψίες ένα κτίριο και να το επιστρέψει στην κοινωνία σε συγγενείς καρκινοπαθών. Είναι ανατριχιαστικό ότι υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσά μας που εναντιώνονται σε μια τέτοια ιερή πρωτοβουλία. Τέρμα οι καταλήψεις. Τέρμα οι πολίτες δύο ταχυτήτων. Μπράβο στην περιφέρεια Αττικής που κάνει το αυτονόητο».


Η κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην ενίσχυση της εκπαίδευσης και της καινοτομίας στις Ένοπλες Δυνάμεις

«Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων όπου διεξάγεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη που διδάσκεται στο MIT σχετικά με αυτόνομα θαλάσσια συστήματα», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. «Στόχος του προγράμματος που υλοποιείται με πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας σε συνεργασία με το MIT είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους. Χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων. Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα δεν είναι μία εικόνα από το μέλλον. Είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά», τόνισε.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι η κυβέρνηση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην ενίσχυση της εκπαίδευσης και της καινοτομίας στις Ένοπλες Δυνάμεις, επισημαίνοντας τη συνεργασία με το ΜΙΤ, μέσω της οποίας θα επιμορφώνονται σε σταθερή βάση στελέχη και δόκιμοι στις νέες τεχνολογίες που μετασχηματίζουν τον τρόπο διεξαγωγής των σύγχρονων επιχειρήσεων. Παράλληλα, δήλωσε ότι το σχετικό πρόγραμμα αποτελεί μια μοναδική πρωτοβουλία για τα ελληνικά δεδομένα, η οποία φέρνει τους δόκιμους πιο κοντά στη νέα τεχνολογική πραγματικότητα και τη χώρα σε μια νέα εποχή.

Αναφερόμενος στη νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη, τόνισε ότι αφορά περισσότερους από 100.000 πολίτες, οι οποίοι θα δουν σημαντική μείωση στις μηνιαίες δόσεις τους, ακόμη και έως 300 ευρώ. Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση προχώρησε πέραν των προβλέψεων της απόφασης του Αρείου Πάγου, διασφαλίζοντας την καθολική εφαρμογή της ρύθμισης και αναγνωρίζοντας την αναδρομικότητα για τους συνεπείς δανειολήπτες που κατέβαλαν μεγαλύτερα ποσά από όσα τελικά όφειλαν. Όπως είπε, η ρύθμιση προσφέρει τριπλό όφελος, με χαμηλότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή, ενώ συμβάλλει και στη μείωση των «κόκκινων» δανείων, τα οποία από 43,6% το 2019 υποχώρησαν στο 3,3% στο τέλος του 2025.

Ο κ. Μαρινάκης δήλωσε επίσης ότι κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβών ανδρών και γυναικών. Όπως ανέφερε, στόχος είναι η εξάλειψη των διακρίσεων στις αμοιβές και η ενίσχυση της διαφάνειας πριν και κατά τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης, με τις επιχειρήσεις να υποχρεώνονται να δημοσιοποιούν στοιχεία για το μισθολογικό χάσμα, τα bonus και τις αμοιβές ανά κατηγορία εργαζομένων. Τόνισε ότι πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που ενισχύει τις ίσες ευκαιρίες και την αγορά εργασίας.

Παράλληλα, ανέφερε ότι εγκρίθηκε χρηματοδότηση άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ για δέκα έργα σε εννέα νησιωτικούς δήμους, τα οποία θα βελτιώσουν τις υποδομές ύδρευσης, θα ενισχύσουν την υδροδότηση και θα αντιμετωπίσουν προβλήματα λειψυδρίας. Επιπλέον, δήλωσε ότι εγκρίθηκε χρηματοδότηση ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών με ηλεκτρικά οχήματα, δίκυκλα και υποδομές φόρτισης, προκειμένου να ενισχυθεί το έργο των στελεχών της στην καθημερινή τους δράση.

Ολοκληρώνοντας ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ευχήθηκε καλή επιτυχία στους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών, υπογραμμίζοντας ότι η αξία και το μέλλον τους δεν καθορίζονται αποκλειστικά από το αποτέλεσμα των εξετάσεων.

Αναλυτικά κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε:

«Ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, όπου διεξάγεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη που διδάσκεται στο MIT σχετικά με αυτόνομα θαλάσσια συστήματα.

Στόχος του προγράμματος, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, σε συνεργασία με το MIT, είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων, τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους.

Χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων.

Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα, δεν είναι απλά μία εικόνα από το μέλλον, είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά.

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό το γεγονός ότι «μπορούμε να αναπτύσσουμε μία σύμπραξη μεταξύ ίσως του κορυφαίου τεχνολογικού ιδρύματος στον κόσμο, του ΜΙΤ και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να μπορούμε πια σε σταθερούς κύκλους να επιμορφώνουμε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά κυρίως τους Δόκιμούς μας για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες που αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον διεξάγονται σήμερα οι επιχειρήσεις».

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας τόνισε πως το πρόγραμμα αυτό αποτελεί κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα το οποίο φέρνει τους δόκιμούς μας στη νέα πραγματικότητα και την Ελλάδα σε μια νέα εποχή.

Η νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη αφορά περισσότερους από 100.000 συμπολίτες μας, που θα δουν ραγδαία μείωση στη δόση του δανείου τους, ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα.

Το οικονομικό επιτελείο προχώρησε πέρα από όσα προέβλεπε η ίδια η απόφαση του Αρείου Πάγου και διασφάλισε την καθολική εφαρμογή της ρύθμισης, ώστε κανένας συνεπής δανειολήπτης να μην εμπλακεί ποτέ ξανά σε χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες.

Η Κυβέρνηση, μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα πιο μπροστά από την απόφαση του Αρείου Πάγου αναγνώρισε την αναδρομικότητα για όλους εκείνους που αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν και οι οποίοι δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης.

Με λίγα λόγια πρόκειται για μια ρύθμιση που οδηγεί σε ένα τριπλό όφελος για τους δανειολήπτες: μικρότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή.

Παράλληλα, συνιστά μια πρωτοβουλία με σημαντική συμβολή στην περαιτέρω απομείωση των κόκκινων δανείων. Ήδη από 43,6% επί συνόλου δανείων τον Ιούνιο του 2019 τα κόκκινα δάνεια έφτασαν στο 3,3% τον Δεκέμβριο του 2025.

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών.

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η εξάλειψη φαινομένων κατά τα οποία το φύλο επηρεάζει τον καθορισμό της αμοιβής εργαζομένων που παρέχουν παρόμοια εργασία. Το νέο σχέδιο νόμου εισάγει, για πρώτη φορά, ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διαφάνειας στις αμοιβές, τόσο πριν από την πρόσληψη και κατά τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης.

Οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία σχετικά με το μισθολογικό χάσμα: μεταξύ ανδρών και γυναικών, στα bonus και ανά κατηγορία εργαζομένων.

Πρόκειται για μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία, μέσω της οποίας θεσπίζονται στην πράξη ίσες ευκαιρίες για όλους και ενισχύεται περαιτέρω η αγορά εργασίας.

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση χρηματοδότησης 10 έργων σε 9 νησιωτικούς δήμους, με συνολικό ποσό άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ.

Με τα έργα αυτά:

-βελτιώνονται οι συνθήκες ύδρευσης στους ωφελούμενους δήμους,

-αυξάνεται η υδροδότηση περιοχών με την κατασκευή νέων δικτύων και

-εξασφαλίζεται επαρκής υδροδότηση σε περιοχές που αντιμετωπίζουν φαινόμενα λειψυδρίας.

Χρηματοδότηση ύψους 1,3 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της Δημοτικής Αστυνομίας Αθήνας, ενέκρινε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης.

Η χρηματοδότηση αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, ηλεκτρικών δικύκλων και υποδομών φόρτισης που θα συμβάλει στο έργο των γυναικών και των ανδρών της Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών, οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή, ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες ανάγκες που αντιμετωπίζει ο Δήμος Αθηναίων.

Σήμερα το μεσημέρι, σε λίγη ώρα, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων. Ευχόμαστε στις μαθήτριες και στους μαθητές της Γ’ Λυκείου να εκπληρώσουν τους στόχους τους και να θυμούνται ότι ούτε η αξία τους, ούτε το μέλλον τους καθορίζονται από αυτές τις εξετάσεις».

📺Παϊτέρης για Λατινοπούλου: Είναι πανέμορφη και έχει την τσιγγάνικη ομορφιά – Είμαστε 600.000 και θα την ψηφίσουμε να μπει στη Βουλή


Ο Βασίλης Παϊτέρης μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «Πρωινό», μετά τον ντόρο για όσα είπε στην Αφροδίτη Λατινοπούλου, η οποία γνωστοποίησε ότι θα κινηθεί νομικά. Ο τραγουδιστής ανέφερε πως δεν υπάρχει λόγος να της ζητήσει συγγνώμη και ότι έχει τσιγγάνικη ομορφιά.

«Η κα. Λατινοπούλου μας λέει χρόνια γύφτους. Αν με πεις γύφτο, δεν θα πω κάτι. Όταν, όμως, το λες με μίσος… Να ξέρετε ότι αυτό το αν πήρε η μαμά σου χαλί, το λέμε και μεταξύ μας. Για δευτερόλεπτα αισθάνθηκε ότι είναι γύφτισσα και την ενόχλησε. Εμάς λέει χρόνια γύφτους, τι να πούμε; Δεν ήταν καλό», είπε ο Βασίλης Παϊτέρης.

«Έχει αυτή τη τσιγγάνικη ομορφιά»

«Ας μου κάνει μήνυση η κα. Λατινοπούλου. Θα της κάνει μήνυση όλος ο λαός. Εγώ δεν θέλω να της κάνω μήνυση και θέλω να σταματήσουμε εδώ και να μην το προχωρήσουμε, γιατί δεν είναι καλό. Δεν θα της ζητήσω συγγνώμη, αν δεν ζητήσει η ίδια συγγνώμη, όχι από εμένα αλλά από τον ελληνικό λαό γιατί είμαστε Έλληνες» περιέγραψε.

«Να είναι σωστή και να πάει σε έναν καταυλισμό να δει πως ζούνε οι άνθρωποι. Φοβάται; Και μόνη της να πάει δεν θα την πειράξει κανείς γιατί νομίζουν ότι είναι δική μας. Λένε είναι δικιά μας. Την ψήφισα, την ψηφίσαμε!» πρόσθεσε.

«Δεν υπάρχει πρόβλημα. Να με πάρει τηλέφωνο και να πάμε για καφέ. Δεν κρατάμε εμείς χαρακτηρισμούς. Θα την βάλουμε στη Βουλή, είμαστε 600.000 και θα την ψηφίσουμε όλοι μαζί» επεσήμανε.

Στο τέλος δήλωσε πως θα ήθελε να παίξει σε video clip του: «Είναι πανέμορφη και έχει αυτή τη τσιγγάνικη ομορφιά. Θα ήτα μεγάλη χαρά να παίξει σε video clip δικό μου».


📺Πτέραρχος (ε.α.) Παπανικολάου για κόμμα Καρυστιανού: Δεν υπήρχαν ούτε δημοκρατικές διαδικασίες, ούτε γραμμή για τα εθνικά


Για την απόσυρση της στήριξής του στο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού μίλησε το πρωί της Πέμπτης ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου.

Όπως εξήγησε μιλώντας στον ΣΚΑΪ «εγώ έστειλα βίντεο στήριξης με εθνικά θέματα θεωρώντας και προσδοκώντας σε αυτό που ξεκινούσε η κυρία Καρυστιανού. Στην πορεία, όμως, διαπίστωσα ότι δεν υπάρχουν συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες που να ανταποκριθούν σε αυτά που πιστεύω».

Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου «ένα κίνημα έχει κάποια χαρακτηριστικά και είναι γνωστό ότι πρέπει να υπάρχει συμμετοχή των πολιτών, διαδικασίες συλλογικές, διάλογος, δημοκρατική λειτουργία. Κανείς δεν τα έχει δει αυτά, ενδεχομένως να το έχει η κυρία Καρυστιανού στο μυαλό της να το κάνει σε 3-4 μήνες».

Αποκάλυψε ότι «πριν από τη διακήρυξη του κόμματος μιλήσαμε με την Μαρία Καρυστιανού. Κάποια στιγμή ρώτησα αν υπάρχει κάποια γραμμή για τα εθνικά και μου απάντησε "θα ενημερώσω". Είδα 1-2-3 ότι δεν υπάρχει κάποια ανταπόκριση και έτσι αν ερχόμουν να μιλήσω σε κάποια εκπομπή και με ρωτούσαν δεν θα ήξερα τι να πω».

«Είχα επανειλημμένως απευθυνθεί για το πρόγραμμα που αφορούσε την εξωτερική πολιτική, περίμενα καρτερικά, δεν πήρα κάποια απάντηση. Τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως περίμενα γι' αυτό ανακοίνωσα την αποχώρησή μου, δεν είναι κάτι προσωπικό» κατέληξε ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου.


📺Κυρανάκης: Οδεύοντας προς τις κάλπες θα βλέπουμε το ΠΑΣΟΚ να συρρικνώνεται, λάθος το ενδεχόμενο ενός κόμματος Σαμαρά


Για το ένταλμα σύλληψη των βελγικών Αρχών για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, τον Αντώνη Σαμαρά, αλλά και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα στο πολιτικό σκηνικό μίλησε ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Συγκεκριμένα μιλώντας σήμερα το πρωί στην τηλεόραση του Open αναφερόμενος στο ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά ο κ. Κυρανάκης σημείωσε:

«Με στενοχωρεί, όπως και όλους τους απλούς Νεοδημοκράτες, το ενδεχόμενο ενός κόμματος Σαμαρά. Ο Σαμαράς ήταν ένας καλός πρωθυπουργός, αυτό δεν αλλάζει, παρά την άδικη κριτική του. Η παράταξη πρέπει να είναι ενωμένη. Δεν υπάρχει μεγάλο χάσμα. Στον ίδιο χώρο ανήκουμε. Μας ενώνει το όραμα για την ισχυρή Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κόμμα Σαμαρά, υπάρχουν φωνές που μπορεί να τον σπρώχνουν προς μια τέτοια κατεύθυνση. Θεωρώ ότι θα ήταν λάθος μια τέτοια κατεύθυνση. Η βαθιά μου εκτίμηση δεν αλλάζει».

Για τον Αλέξη Τσίπρα

«Αναλαμβάνω καθήκοντα σε μια χρονική στιγμή η οποία, πιο σύντομα ή πιο αργά, θα μας φέρει μπροστά στις κάλπες. Στις κάλπες μπαίνουν κάποια διλήμματα. Για μένα είναι υγιές ότι ο κ. Τσίπρας έχει επανεμφανιστεί με την Αριστερή Συμπαράταξη και πλέον αρχίζουν να φαίνονται οι ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές. Γιατί πλέον θα μιλάμε με πρόγραμμα και πεπραγμένα, γιατί ο Τσίπρας έχει κυβερνήσει. Οδεύοντας προς τις κάλπες θα βλέπουμε το ΠΑΣΟΚ να συρρικνώνεται, προφανώς θα βλέπουμε αυτή τη Βαβέλ πολλών κομμάτων να μην μπορεί να εκπέμψει ένα ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα. Η αντίπαλός μας είναι η Αριστερά, ο κόσμος το έχει επιλέξει. Η επανεμφάνιση Τσίπρα είναι η απόδειξη ότι οι διάδοχοί του απέτυχαν. Ο κ. Τσίπρας τι μας έχει πει μέχρι στιγμής; Ότι θα φορολογήσει τον υπερπλούτο. Αυτό είναι το πολιτικό του μήνυμα. Εμείς πρέπει να αποδείξουμε ότι τις υποσχέσεις μας τις έχουμε τηρήσει, αλλά και το τι θα κάνουμε μέχρι το 2030».

Για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο

Σε άλλο σημείο σε ερώτηση που του έγινε για τον Δημήτρη Αβραμόπουλου και το ένταλμα σύλληψης για την υπόθεση του QatarGate σημείωσε: «Ναι, κάνει ζημιά, διότι δημιουργείται μια ατμόσφαιρα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η παράταξη δεν οφείλει να στηρίζει τους ανθρώπους της όταν έχουν δίκιο. Ως προς την ουσία της υπόθεσης, θεωρώ ότι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και πειστικά».

Στη συνέχεια, ο γραμματέας της ΝΔ αναφέρθηκε γενικά στις υποθέσεις που εμπλέκουν πολιτικά πρόσωπα και απασχολούν την επικαιρότητα. «Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, και υπάρχει κόσμος εκεί έξω που πιστεύει ότι οι βουλευτές "τα πήραν". Στην πορεία, οι βουλευτές πήγαν στην εισαγγελία, έδωσαν τα στοιχεία, βγήκε η έκθεση Τυχεροπούλου και οι υποθέσεις έχουν ήδη αρχίσει να αρχειοθετούνται. Αυτό το έχουν μάθει πολύ λιγότεροι άνθρωποι από αυτούς που εισέπραξαν την αρχική αρνητική εντύπωση. Αυτό δεν είναι υγιές για τη δημοκρατία».

Καταληκτικά, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε: «Υπάρχουν φορές που και στελέχη της αντιπολίτευσης, ή και της τότε κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου έχουν κατηγορηθεί για πράγματα και τελικά αθωώθηκαν. Υπάρχουν όμως και υπουργοί που καταδικάστηκαν για παράβαση καθήκοντος. Στις αντιπαραθέσεις λοιπόν που έρχονται τώρα με την Αριστερή Συμπαράταξη του κυρίου Τσίπρα, ακούμε ότι είναι πιο έντιμος από τη δική μας κυβέρνηση. Δεν είναι. Έχει υπουργούς καταδικασμένους. Εμείς οφείλουμε να θυμίζουμε στον κόσμο ότι όταν είχε τα ηνία, οι υπουργοί του καταδικάστηκαν».



Ελλάδα και Αίγυπτος σε ανοιχτή γραμμή για ΑΟΖ και Λιβύη: Πώς απαντά η Αθήνα στην κινητικότητα της Τουρκίας - Τι λένε διπλωματικές πηγές


Τι λένε διπλωματικές πηγές για το άνοιγμα της Τουρκίας σε Λιβύη, την επικοινωνία Γεραπετρίτη - Αμπντελάτι και Αίγυπτο και τη σύγκλιση Αθήνας και Καΐρου

Με επίκεντρο την Αίγυπτο και τη Λιβύη, η Τουρκία ξεδιπλώνει μια πολυεπίπεδη διπλωματική και επιχειρησιακή κινητικότητα στην Ανατολική Μεσόγειο, προκαλώντας τα διπλωματικά αντανακλαστικά της Αθήνας. Οι πρόσφατες επισκέψεις κορυφαίων Τούρκων αξιωματούχων, του υπουργού Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν, στην Αίγυπτο και του επικεφαλής των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (MİT), Ιμπραήμ Καλίν, στη Βεγγάζη της Λιβύης, αναδεικνύουν τη στρατηγική της Άγκυρας να εδραιωθεί ως ο ρυθμιστικός παράγοντας της περιοχής.

Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, συνομίλησε τηλεφωνικά την Τετάρτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, Μπαντρ Αμπντελάτι, και, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του parapolitika.gr, οι δύο ΥΠΕΞ συζήτησαν για την τετραμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Κάιρο μεταξύ του Αιγύπτιου υπουργού Εξωτερικών και των ομολόγων του της Τουρκίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Πακιστάν. Αξιοσημείωτη ήταν η παρουσία στη συνάντηση αυτή του ειδικού συμβούλου του Αμερικανού Προέδρου για αραβικά και αφρικανικά ζητήματα, Μασάντ Μπούλος. Αντικείμενο της συνάντησης, σύμφωνα με διαρροές στον τουρκικό, αιγυπτιακό και λιβυκό Τύπο, ήταν οι πολιτικές εξελίξεις στη Λιβύη παράλληλα με την επίλυση του ζητήματος του καθορισμού των θαλασσίων ζωνών της Λιβύης, ένα θέμα που άπτεται των ζωτικών και κυριαρχικών συμφερόντων της Ελλάδας.

Σύμφωνα με έγκυρες διπλωματικές πηγές, ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε την Τετάρτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, συζήτησε το ζήτημα αυτό. Εξάλλου, ο καθορισμός ΑΟΖ Ελλάδας και Λιβύης έχει τεθεί επί τάπητος στις τεχνικές διαβουλεύσεις με την κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας που εδρεύει στην Τρίπολη.

Διπλωματικές πηγές στο parapolitika.gr: Σύγκλιση Ελλάδας και Αιγύπτου στο λιβυκό μέτωπο

Οι ίδιες διπλωματικές πηγές σημείωσαν χαρακτηριστικά στο parapolitika.gr ότι «ο καθορισμός ΑΟΖ με τη Λιβύη είναι ένα θέμα που αποτελεί πάντα αντικείμενο κοινού ενδιαφέροντος μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, αφού και η Αίγυπτος έχει συστήσει αντίστοιχη τεχνική επιτροπή με τη Λιβύη». Επεσήμαναν, επίσης, ότι «υπάρχει σύγκλιση απόψεων μεταξύ Αθήνας και Καΐρου ως προς το θέμα της Λιβύης».

Η Τουρκία, από την πλευρά της, έχει επενδύσει στη λιβυκή σκακιέρα ένα από τα διπλωματικά της χαρτιά, στηριζόμενη, εν πολλοίς, στο τουρκολυβικό μνημόνιο, βάσει του οποίου στοχεύει να ορίσει και την επόμενη ημέρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό αποδεικνύεται και από τη νέα συνάντηση του αρχηγού των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (MİT), Ιμπραήμ Καλίν, με τον Σαντάμ Χαφτάρ στη Βεγγάζη, λίγες μόνο ημέρες μετά την επίσκεψή του στην Αθήνα και τις συναντήσεις που είχε με τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών.

Η Αθήνα παρακολουθεί με προσοχή την τουρκική διείσδυση

Η Αθήνα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή αυτή την τουρκική διείσδυση, με τις κύριες ανησυχίες της Ελλάδας να εστιάζονται στο τουρκολιβυκό μνημόνιο, καθώς η εδραίωση της τουρκικής επιρροής και στις δύο πλευρές της Λιβύης ενδέχεται να οδηγήσει σε επικύρωση ή εφαρμογή του παράνομου μνημονίου για τις θαλάσσιες ζώνες, δημιουργώντας προβλήματα στην εφαρμογή των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων νοτίως της Κρήτης.

Η προσέγγιση Άγκυρας - Καΐρου και ο προβληματισμός της Αθήνας

Η χώρα μας, επίσης, αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την προσέγγιση της Τουρκίας με την Αίγυπτο, καθώς η Ελλάδα διατηρεί στρατηγική συμμαχία και η Άγκυρα επιχειρεί να διαρρήξει τα περιφερειακά μέτωπα της Αθήνας. Σύμφωνα με αναλυτές, ένα επιπλέον πρόβλημα που αναδύεται από την έντονη και συχνή παρουσία της Άγκυρας στην περιοχή της Βόρειας Αφρικής είναι η εκπαίδευση χιλιάδων Λίβυων στρατιωτικών και η συμμετοχή της Τουρκίας σε ασκήσεις στη Σύρτη, καθώς ενισχύουν τη μόνιμη στρατιωτική παρουσία της γείτονος στο «μαλακό υπογάστριο» της Ελλάδας.

Το διπλωματικό στοίχημα της Αθήνας απέναντι στην τουρκική κινητικότητα

Ενδεικτική των διαθέσεων της Τουρκίας είναι και η εσκεμμένη παραδοχή στη δήλωση του Χακάν Φιντάν, στην οποία προέβη μετά την τετραμερή συνάντηση του Καΐρου, οπότε και ανέφερε πως τα ζητήματα της Ανατολικής Μεσογείου βρίσκονται πάντα στο τραπέζι των συζητήσεων παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις για την επίλυση του πολιτικού ζητήματος της Λιβύης.

Υπό το πρίσμα αυτό, για την ελληνική διπλωματία αποτελεί πρόκληση η διατήρηση των συμμαχιών της και η διασφάλιση ότι οποιαδήποτε πολιτική διευθέτηση στη Λιβύη θα λάβει υπ’ όψιν και τις θέσεις των Αθηνών, που εδράζονται πάντα στον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας.

Χρυσα Μακρη
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Βουλή: Υπερψηφίστηκε η ρύθμιση για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη


Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο περιλαμβάνει τη ρύθμιση για τους ενήμερους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η διάταξη προσφέρει ουσιαστική οικονομική ελάφρυνση σε περισσότερους από 100.000 πολίτες, ενώ η αντιπολίτευση εκφράζει ενστάσεις για τον συνολικό σχεδιασμό του νομοσχεδίου και τον τρόπο που κατανέμονται τα οφέλη.

Υπερψήφιση στη Βουλή και πολιτικές ισορροπίες

Με θετική ψήφο της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο περιλαμβάνει τη ρύθμιση για τους ενήμερους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη.

Η σχετική τροπολογία για τα δάνεια υπερψηφίστηκε από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ και την Ελληνική Λύση, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νίκη δήλωσαν «παρών».

Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε επί της αρχής και στο σύνολό του με τη θετική ψήφο της ΝΔ. Το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νίκη, ενώ το ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ και η Ελληνική Λύση τοποθετήθηκαν με «παρών». Η Πλεύση Ελευθερίας δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο, με πρόθεση να καταθέσει ψηφοδέλτιο τις επόμενες ώρες.

Η ρύθμιση για τον νόμο Κατσέλη και τα οικονομικά οφέλη

Η ρύθμιση αφορά περισσότερους από 100.000 ενήμερους δανειολήπτες που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη και προβλέπει σημαντική μείωση των μηνιαίων δόσεων, σχεδόν μηδενισμό των τόκων και επιτάχυνση της αποπληρωμής των δανείων.

Κεντρικό στοιχείο αποτελεί η αναδρομική ισχύς από την 1η Απριλίου 2019, η οποία δημιουργεί πρόσθετα οφέλη για τους δικαιούχους, καθώς οι μειώσεις εφαρμόζονται και σε ήδη καταβληθείσες περιόδους.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η διάταξη καλύπτει δανειολήπτες που έχουν ήδη ρυθμίσει τις οφειλές τους και παραμένουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ενώ η βασική αλλαγή αφορά τον τρόπο υπολογισμού των τόκων, οι οποίοι περιορίζονται σχεδόν στο σύνολό τους.

Ενδεικτικά, στεγαστικό δάνειο 100.000 ευρώ με διάρκεια 20 ετών και επιτόκιο 4% οδηγεί, με τη νέα ρύθμιση, σε μείωση της μηνιαίας δόσης από 612 ευρώ σε 433 ευρώ, ενώ οι τόκοι περιορίζονται από περίπου 453 ευρώ σε 1,4 ευρώ τον μήνα. Το συνολικό όφελος εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 46.000 ευρώ.

Η αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης αποτυπώνεται και σε ήδη ενεργές ρυθμίσεις. Ενδεικτικά, για δάνειο που ρυθμίστηκε τον Ιούνιο του 2023, το όφελος από τον νέο υπολογισμό των τόκων εκτιμάται σε περίπου 6.443 ευρώ, ποσό που θα συμψηφιστεί με μελλοντικές δόσεις.

Στην πράξη, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απαλλαγή περίπου 15 μηνιαίων δόσεων των 433 ευρώ, με αντίστοιχη μείωση του χρόνου αποπληρωμής κατά περίπου 15 μήνες.