Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

27 Ιουνίου 2026

Κόντρα Σδούκου - Τσουκαλά για τον εκλογικό νόμο στις αυτοδιοικητικές εκλογές


Την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας προκαλούν οι δηλώσεις του εκπροσώπου τύπου του ΠΑΣΟΚ Κώστα Τσουκαλά σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση ότι «προσπαθεί να ελέγξει πλήρως την Τοπική Αυτοδιοίκηση» μέσα από τον  νέο κώδικα τοπικής αυτοδιοίκησης και εν προκειμένω από τον εκλογικό νόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση.

«Το γαρ πολύ της δημοσκοπικής θλίψεως γεννά παραφροσύνη. Ο κ. Τσουκαλάς κάνει πως δεν άκουσε ότι αναφέρθηκα σε σύστημα συμπληρωματικής ψηφοφορίας. Ένα σύστημα που εξασφαλίζει ότι η τελική απόφαση για το ποιος ή ποια θα είναι δήμαρχος γίνεται με την μέγιστη δυνατή συμμετοχή των πολιτών» τόνισε σε δήλωσή της η εκπρόσωπος τύπου της Νέας Δημοκρατίας Αλεξάνδρα Σδούκου.

«Ο κ. Τσουκαλάς και το ΠΑΣΟΚ δεν νοιάζονται για τη συμμετοχή των πολιτών, μόνο για το ποια παζάρια μπορεί να τους εξασφαλίσουν κάποιο δήμαρχο παραπάνω. Σε ό,τι αφορά την ταλαιπωρία, ας μην ρωτά μόνο τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων, αλλά και τους ανθρώπους της περιφέρειας που θέλουν να ψηφίσουν στον τόπο καταγωγής τους» σημείωσε επίσης στην γραπτή ανακοίνωσή της η εκπρόσωπος της ΝΔ.

Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ είχε υποστηρίξει  σε ανακοίνωσή του ότι «σύμφωνα με την Εκπρόσωπο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, η δημοκρατική διαδικασία της εκλογής δήμαρχου και περιφερειάρχη είναι... ταλαιπωρία και η κατάργηση της δεύτερης Κυριακής είναι η λύση».

«Καταλάβαμε. Η κυβέρνηση λέει ξεκάθαρα πως η Δημοκρατία είναι... ταλαιπωρία για τη Νέα Δημοκρατία και προσπαθεί να την αποφύγει. Η κυβέρνηση προσπαθεί να ελέγξει πλήρως την Τοπική Αυτοδιοίκηση και από φορέα αυτονομίας, ανάπτυξης και δημιουργίας να την μετατρέψει στο μακρύ χέρι του μονοκομματικού κράτους που επιθυμεί να δημιουργήσει η Νέα Δημοκρατία.

Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί με τις μαθηματικές πατέντες του Υπουργείου Εσωτερικών. Το ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη του λαού ως κυβέρνηση, δεν θα επιτρέψει να εφαρμοστεί αυτός ο κατάπτυστος εκλογικός νόμος για την Αυτοδιοίκηση. Δέσμευση μας η κατάργηση του» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουκαλάς.

📺ΠΑΝΤΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΨΕΥΤΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ😆🤡«Με τη διαφθορά ή με την εντιμότητα;» το εκλογικό δίλημμα Τσίπρα - Μήνυμα για έκτακτη εισφορά στις τράπεζες


Τα διλήμματα της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης από πλευράς της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης παρουσίασε ο Πρόεδρος του κόμματος, Αλέξης Τσίπρας παρουσιάζοντας στην πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου της ΕΛ.Α.Σ τους προγραμματικούς άξονες του νέου πολιτικού εγχειρήματος.

Προτάσσοντας μια «νέα ηθική στην πολιτική», ο κ. Τσίπρας παρουσίασε 5 άμεσες παρεμβάσεις, προανήγγειλε ένα Εθνικό Ταμειο Σύγκλισης και έστειλε αυστηρό μήνυμα στις τράπεζες, ως προς τον αναβαλλόμενο φόρο, προειδοποιώντας διαφορετικά για την επιβολή έκτακτης εισφοράς.

Το αξιακό τρίπτυχο

Αντιπαραβάλλοντας ένα νέο σύστημα αναδιανομής απέναντι στη διαφθορά ως «σύστημα» και παράγοντα «κοινωνικής αδικίας», ο Αλέξης Τσίπρας περιέγραψε ως ιδεολογική προμετωπίδα της ΕΛ.Α.Σ το τρίπτυχο «Ηθική Επανάσταση- Νέος Πατριωτισμός- Νέα Μεταπολίτευση» και «ήρθε η ώρα να βάλουμε πάνω από το Εγώ το μεγάλο Εμείς. Να θυμηθούμε ότι Δημοκρατία σημαίνει το κοινό καλό πάνω από το προσωπικό συμφέρον», πρόσθεσε.

Στον αντίποδα, «η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα σχέση ανάμεσα στον πολίτη και το κράτος» υποστήριξε, λέγοντας πως «σήμερα περισσότεροι από εννέα στους δέκα πολίτες πιστεύουν ότι η διαφθορά κυριαρχεί στη χώρα. Κι αυτό δεν είναι απλώς ένα στατιστικό στοιχείο. Είναι μια κραυγή αγωνίας».

«Για εμάς, η διαφθορά δεν είναι μόνο παρανομία. Δεν είναι μόνο σκάνδαλα. Δεν είναι μόνο μίζες. Η διαφθορά είναι ένα σύστημα. Ένα σύστημα που μεταφέρει πλούτο, ευκαιρίες και εξουσία από τους πολλούς στους λίγους» ανέφερε ο πρώην Πρωθυπουργός, εξηγώντας ότι «δεν ιδρύσαμε ένα ακόμη πολιτικό κόμμα. Δεν βρεθήκαμε εδώ για να προσθέσουμε μία ακόμη φωνή στον θόρυβο της πολιτικής.
Βρεθήκαμε εδώ γιατί πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει ανάγκη από μια νέα αρχή».

«Σύμβολό μας είναι η πατρίδα μας. ΕΛΑΣ είναι το όνομά μας» δήλωσε ο κ. Τσίπρας, ενώ αναφερόμενος στην παρούσα πολιτική κατάσταση, «η Δημοκρατία δεν δοκιμάζεται από τα τανκς. Δοκιμάζεται όταν οι πολίτες αισθάνονται ότι οι θεσμοί δεν λειτουργούν όπως πρέπει», πρόσθεσε. Για τους λόγους αυτούς, «ήρθε η ώρα να αλλάξουμε την ίδια την πολιτική.Δεν αρκεί η πολιτική αλλαγή. Χρειάζεται αλλαγή πολιτικής» απάντησε εμμέσως και προς τις υπόλοιπες προοδευτικές δυνάμεις, σχολιάζοντας την ανταπόκριση των πολιτικών απέναντι στο νέο του πολιτικό βήμα.

Όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας, «πριν τις 26 του Μάη πολλοί πίστευαν ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει.Ότι η καταθλιπτική πολιτική πραγματικότητα παγιώθηκε.Ότι η ελπίδα έχει χαθεί. Μέσα σε μόλις έναν μήνα, όμως, αποδείχθηκε ότι έκαναν λάθος. Το κόμμα μας ιδρύθηκε πριν από λίγες εβδομάδες.Και μέσα σε ελάχιστο χρόνο άλλαξε τα πολιτικά δεδομένα».»Δεν κατοχυρώθηκε μόνο ως αξιωματική αντιπολίτευση στη συνείδηση των πολιτών.Άλλαξε τη συζήτηση σε ολόκληρη τη χώρα.Αναδιάταξε τους πολιτικούς συσχετισμούς. Έκανε ξανά ρεαλιστική την προοπτική της πολιτικής αλλαγής», συνέχισε.

Ο ίδιος τοποθέτησε ως το «μεγαλύτερο επίτευγμα αυτού του πρώτου μήνα» το ότι επέστρεψε η αισιοδοξία, ενώ με ρεαλιστική διάθεση «δεν έχουμε αυταπάτες.

Ξέρουμε ότι είμαστε στην αρχή. Ένα κόμμα όμως, δεν χτίζεται μόνο με ενθουσιασμό. Χτίζεται με οργάνωση. Με σχέδιο.Με συμμετοχή», ξεκαθάρισε.

Χωρίς κρατική επιχορήγηση το κόμμα

Ως προς την ΕΛ.Α.Σ και τη λειτουργία της, «θελουμε ένα κόμμα που να μπορεί να παράγει πολιτική.Να ακούει την κοινωνία. Να επεξεργάζεται λύσεις» ισχυρίστηκε και προανήγγειλε πως «δεν θέλουμε να αντιγράψουμε τα κομματικά μοντέλα του παρελθόντος.Γι' αυτό οικοδομούμε ένα σύγχρονο, υβριδικό κόμμα. Που θα συνδυάζει τη ζωντανή παρουσία με τη δύναμη της ψηφιακής συμμετοχής». Συγκεκριμένα, «τα μέλη μας δεν θα έχουν συμβουλευτικό ρόλο. Θα έχουν αποφασιστικό ρόλο. Θα συμμετέχουν στη διαμόρφωση των πολιτικών μας. Θα συμμετέχουν σε ψηφιακές διαβουλεύσεις. Σε ηλεκτρονικά δημοψηφίσματα για τις κρίσιμες αποφάσεις. Σε έναν ανοιχτό και συνεχή διάλογο με την ηγεσία», κατά τον Αλέξη Τσίπρα.

Στο πλαίσιο αυτό, «πήραμε μια δύσκολή απόφαση αλλά είμαστε περήφανοι για αυτό. Να μην πάμε από τον εύκολο δρόμο. Χωρίς κρατική επιχορήγηση .Χωρίς περιουσιακά στοιχεία. Χωρίς τη στήριξη ισχυρών συμφερόντων» τόνισε ο πρώην Πρωθυπουργός και ανακοίνωσε ότι «το επόμενο διάστημα ξεκινάμε μεγάλη καμπάνια οικονομικής εξόρμησης.Δεν θέλουμε πολλά από λίγους. Θέλουμε λίγα από πολλούς».

5 άμεσες παρεμβάσεις

Μιλώντας για δεύτερη συνεχόμενη φορά το τελευταίο διάστημα για την ανάγκη «παραγωγής πλούτου» στη χώρα και την ανάγκη η Ελλάδα να αποκτήσει τη «δική της παραγωγική δυναμική», ο κ. Τσίπρας πρότεινε «πέντε άμεσες παρεμβάσεις ανακούφισης των πολιτών».

Οι 5 παρεμβάσεις:

1. Δωρεάν Δημόσιες Μεταφορές για Όλους

Γιατί οι μετακίνηση στην πόλη είναι δικαίωμα και όχι προνόμοιο.

2. 30% Φθηνότερο Ρεύμα για Νοικοκυριά και Επιχειρήσεις

Γιατί το κόστος της ενέργειας ρουφά το εισόδημα κάθε νοικοκυριού

3. Το Σπίτι Ξανά Δικαίωμα (με Δημόσιο φορέα στέγης και κοινωνικής διαχείρισης στεγαστικών δανείων)

Γιατί η Στέγη είναι δικαίωμα για όλους

4. Τέλος στις Πανελλαδικές – Νέο Σύστημα Εισαγωγής

Γιατί δεν αξίζει στα νέα παιδιά αυτό το ψυχοφθόρο και απαρχαιωμένο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια

5. Αξιοπρεπείς Αμοιβές σε Παιδεία και Υγεία

Γιατί είναι ντροπή για τη χώρα και τη κοινωνία μας, ο δάσκαλος που μαθαίνει γράμματα στα παιδιά μας και ο γιατρός που μας χειρουργεί να παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα «οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς, τα πέντε μέτρα δεν αρκούν. Και επειδή δεν υπάρχει μαγικό ραβδί, Η Ελλάδα δεν μπορεί να στηρίξει μόνιμα υψηλότερα εισοδήματα αν δεν παράγει περισσότερο πλούτο. Δεν μπορεί να μοιράσει αυτά που δεν δημιουργεί», όπως ανέφερε, ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για τη διαχείριση του Ταμείου Ανάκαμψης.

Εθνικό Ταμείο Σύγκλισης

Στην κατεύθυνση αυτή, «μελετήσαμε, σχεδιάσαμε και προτείνουμε τη δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Σύγκλισης.Ενός νέου εθνικού εργαλείου ανάπτυξης. Με σταθερό στόχο τη σύγκλιση της Ελλάδας με τις πιο προηγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες» εξήγγειλε ο κ. Τσίπρας, λέγοντας πως «θελουμε μια εθνική στρατηγική που θα υπερβαίνει τους εκλογικούς κύκλους». «Γιατί η ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά είναι το μέσο για μια πιο δίκαιη κοινωνία.Για αυτό εμείς δεν μιλάμε απλά για ανάπτυξη.

Μιλάμε για Δίκαιη ανάπτυξη. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά μας. Δεν μας ενδιαφέρει μόνο πόσο μεγαλώνει η οικονομία.Μας ενδιαφέρει ποιος ωφελείται από αυτήν. Γιατί μια κοινωνία δεν κρίνεται μόνο από τον πλούτο που παράγει», όπως είπε.

«Δεν μπορεί η μισθωτή εργασία και η μεσαία τάξη να πληρώνει συνεχώς περισσότερα. Δεν μπορεί ο εργαζόμενος να φορολογείται στην πηγή, ενώ άλλοι βρίσκουν πάντα τρόπο να διαφεύγουν. Δεν μπορεί ο μικρός επαγγελματίας να αισθάνεται ότι σηκώνει μόνος του το βάρος της χώρας» υποστήριξε ο πρώην Πρωθυπουργός, ξεκαθαρίζοντας πως «η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα φορολογική δικαιοσύνη. Όχι περισσότερους φόρους. Πιο δίκαιους φόρους».

«Δεν μπορεί το 99% να χρηματοδοτεί διαρκώς τα προνόμια του 1%. Το 1% των πιο πλούσιων Ελλήνων που κατέχει το 30% του πλούτου στη χώρα μας. Το 1% των πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων που έχουν πάνω από το 80% της επιχειρηματικής κερδοφορίας στη χώρα μας», όπως είπε. Άκουσα σήμερα ένα επιφανές στέλεχος της ΝΔ να λέει τι λένε αυτοί που βγήκαν στα κανάλια και πως οι βουλευτές διπλασίασαν τα έσοδα τους από τα μερίσματα.

Έκτακτη εισφορά στις Τράπεζες

Παράλληλα, ο κ. Τσίπρας έστειλε καθαρό μήνυμα στις τράπεζες, περιγράφοντας πως υπάρχει μια «μεγάλη εκκρεμότητα απέναντι στην ελληνική κοινωνία και επιτρέψτε δυο λόγια μόνο. Είναι οι τράπεζες». «Και σήμερα που είναι η ώρα και το τραπεζικό σύστημα να ανταποδώσει αυτή τη στήριξη» τόνισε ο πρώην Πρωθυπουργός, περιγράφοντας πως «οι τράπεζες λειτουργούν μόνο ως μηχανισμοί δημιουργίας κερδών για τους μετόχους τους. Όταν ο μέσο όρος κερδοφορίας των τραπεζών στην ΕΕ είναι κοντά στο 1% του ονομαστικού ΑΕΠ, στην Ελλάδα είναι κοντά στο 2%. Εξαιτίας της τεράστιας διαφοράς επιτοκίων χορηγήσεων και καταθέσεων. Και εξαιτίας των καταχρηστικών πρακτικών και των υπέρογκων χρεώσεων».

Την ίδια στιγμή, «το χειρότερο όμως όλων είναι ότι οι τράπεζες δεν πληρώνουν φόρους, όπως κάθε άλλη επιχείρηση. Λόγω του αναβαλλόμενου φόρου. Δεν πληρώνουν ευρώ αλλά μοιράσανε φέτος 2, 8 δις κέρδη στους μετόχους. Αυτή η πλάκα πρέπει να σταματήσει.Ή θα ολοκληρώσουν τον αναβαλλόμενο φόρο αντι για το 2035 που σχεδιάζουν το 2028. Ή θα έχουν έκτακτη εισφορά στα κέρδη τους τέτοια που θα τους κάνει να το ξανασκεφτούν. Πάντως εις υγείαν των κορόιδων δεν μπορεί να συνεχίσουν να ζούνε», όπως είναι.

Το εκλογικό δίλημμα

Ως προς τις επόμενες εθνικές κάλπες, «για πρώτη φορά μετά από πενήντα χρόνια, το πραγματικό διακύβευμα των επόμενων εκλογών δεν είναι μόνο ποιος θα κυβερνήσει. Το πραγματικό διακύβευμα είναι σε ποια Ελλάδα θέλουμε να ζήσουμε» σημείωσε ο κ. Τσίπρας και συνέχισε λέγοντας πως «το πραγματικό ερώτημα δεν είναι ποιος θα διαχειριστεί καλύτερα τη σημερινή κατάσταση. Το πραγματικό ερώτημα είναι αν η Ελλάδα θα συνεχίσει να ζει όπως σήμερα ή αν θα ανοίξει έναν νέο δρόμο».

«Με τη διαφθορά ή με την εντιμότητα; Με τη στασιμότητα ή με αλλαγή πολιτικής; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα. Αυτό είναι το μεγάλο δίλημμα.
Και σε αυτό το δίλημμα θα δώσει την απάντησή του ο ελληνικός λαός», κατέληξε.

Χατζηγιαννάκης: Να φτιάξουμε μαζί την ομάδα της ΕΛ.Α.Σ σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

Τους οργανωτικούς στόχους της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης για το επόμενο χρονικό διάστημα έθεσε στην ομιλία του ο Γραμματέας του κόμματος, Μίλτος Χατζηγιαννάκης στην 1η Συνεδρίαση Εθνικού Συμβουλίου.

Όπως είπε ο κ. Χατζηγιαννάκης, «ξεκινάμε λοιπόν τη δημιουργία των δομών της παράταξής μας. Με περισσότερη δουλειά. Με λιγότερα λάθη», προσθέτοντας πως «από τη ερχόμενη Δευτέρα, και η πλατφόρμα μας, το ψηφιακό εργαλείο της ΕΛΑΣ, θα ανοίξει και εκείνο τα πανιά του και θα συμπεριλάβει νέες λειτουργίες».

Παρουσιάζοντας την ψηφιακή πλατφόρμα του κόμματος, αλλά και την νέα αρχιτεκτονική του, ο Γραμματεας της ΕΛ.Α.Σ ανέφερε πως στην κορυφή θα υπάρχουν τρία όργανα.

«Το Εθνικό Συμβούλιο. Το ανώτατο όργανο του κόμματος. Όλες και όλοι εσείς οι 400 που βρισκόμαστε σήμερα εδώ», η Πολιτική Επιτροπή, δηλαδή το όργανο όπου συναντιούνται όλες οι λειτουργίες του κόμματος. Την αποτελούν οι τομεάρχες, τα μέλη του οργανωτικού, τα μέλη του Κεντρικού Συντονιστικού, ο Γραμματέας και ο Πρόεδρος, αλλά και το Κεντρικό Συντονιστικό. Το επιχειρησιακό κέντρο, που κρατά μέρα-με-τη-μέρα τη δουλειά σε κίνηση, όπως εξήγησε ο κ. Χατζηγιαννάκης.

Στην ΕΛ.Α.Σ και ο Πέτρος Κόκκαλης

Παρών στη συνεδρίαση και ο Πέτρος Κόκκαλης ο οποίος εντάσσεται στο νέο κόμμα, λίγο καιρό μετά την αποχώρησή του από το σχήμα «Κόσμος». 

«Ιδρυτικό Συνέδριο»

Περισσότεροι από 400 συμμετέχοντες, ανάμεσα στους οποίους οι Τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ, όσοι συνυπέγραψαν την ιδρυτική της διακήρυξη, αλλά και στελέχη του νέου κόμματος δίνουν το παρών, σε μια διαδικασία που θα διαρκέσει αρκετές ώρες, αφού ενέχει την σημασία άτυπου «ιδρυτικού συνεδρίου» του κόμματος.

Για το λόγο αυτό, το Προεδρείο του Εθνικού Συμβουλίου αναμένεται να αφήσει τους συμμετέχοντες να τοποθετηθούν, εφόσον το επιθυμούν, μέχρι αργά σήμερα, αφού (όπως διαφάνηκε και από τη χθεσινή συνεδρίαση της «σκιώδους κυβέρνησης» Τσίπρα) τίθεται και θέμα διαπροσωπικής γνωριμίας για όσους μετέχουν στο νέο πολιτικό εγχείρημα. Σημειωτέον ότι με την σημερινή συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου του κόμματος αναμένεται και η συγκρότηση Πολιτικής Επιτροπής, δίνοντας -ένα μήνα μετά την ίδρυση της- στην ΕΛ.Α.Σ οργανωτική σάρκα και οστά.

Σε μια τέτοια προοπτική, τα πρόσωπα που θα μετέχουν στα νέα κομματικά όργανα της ΕΛ.Α.Σ θα είναι στην πλειοψηφία τους νέα για το εγχώριο πολιτικό σκηνικό, με διάθεση για κοινωνική προσφορά και χωρίς προαπαιτούμενο την κομματική τους ταυτότητα.

Ιδεολογική σκεύη, όμως, και μαζί κλειστοί συμβολισμοί στην οργανωτική ανασυγκρότηση της Συμπαράταξης υπάρχουν, αφού ο Αλέξης Τσίπρας εμφανίστηκε χθες - καθόλου τυχαία- διπλα στους Τομεάρχες Δικαιοσύνης, Παιδείας και Οικονομικών, Μαρία Λεπενιώτη, Ιωάννα Λαλιώτου και Φραγκίσκο Κουτεντάκη αντίστοιχα, υπογραμμίζοντας με τη… γειτνίαση τους στο τραπέζι της συνεδρίασης τις πολιτικές προτεραιότητες.

«Μαθήματα πολιτικής»

Κι αν ο Αλέξης Τσίπρας διακήρυξε και χθες την ανάγκη για «αλλαγή πολιτικης», υποστηρίζοντας πως ο «ιστορικός κύκλος του κ. Μητσοτάκη κλείνει», εντούτοις για να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο βασισμένο στα στελέχη της ΕΛ.Α.Σ, αυτό θα πρέπει να οικοδομηθεί με «λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο», όπως ανέφερε ο πρώην Πρωθυπουργός. Μεταφέροντας τεχνογνωσία στα μέλη του άτυπου «υπουργικού συμβουλίου» του, ο κ. Τσίπρας τους παρότρυνε «να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε. Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά. Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία», όπως είπε.

«Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως όχι για την σταθερότητα της χώρας, αλλά για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών». Για το λόγο αυτό, «οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν», σημείωσε ο κ. Τσίπρας.

Ως προς τις αξίες που προέταξε ο πρώην Πρωθυπουργός, αυτές είναι «η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη. Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας».


🤢🤡Μαρία Καρυστιανού: Καταγγέλλει εκβιασμούς, αγορές υποψηφιοτήτων και αρχηγιλίκια😆😆 - "Η ΕΛΠΙΔΑ αλλάζει, καθαρίζει και συνεχίζει"


"Δεν θα σταματήσουμε. Δεν θα μας νικήσουν. Είμαστε πολύ περισσότεροι!", γράφει η Μαρία Καρυστιανού στην ανάρτησή της

Με φόντο τις αποχωρήσεις και τις καταγγελίες πρώην συνεργατών της, τη δική της απάντηση δίνει η Μαρία Καρυστιανού, καταγγέλλοντας εκβιασμούς, αγορές υποψηφιοτήτων και αρχηγιλίκια από «λίγους και δόλιους που πήγαν να πιάσουν στασίδι», όπως λέει. Παράλληλα, προαναγγέλλει «κάθαρση» στο κόμμα ΕΛΠΙΔΑ. Λίγες ημέρες μετά τις ηχηρές αποχωρήσεις στελεχών του κόμματος, όπως ο πραγματογνώμονας Βασίλης Κοκοτσάκης και ο πτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου που κατήγγειλαν αντιδημοκρατικές αντιλήψεις στην ΕΛΠΙΔΑ, σε ανάρτησή της η πρόεδρος του κόμματος κάνει λόγο για «καλοθελητές» που προσχώρησαν στο κόμμα και τους εμπιστεύθηκε.

Ωστόσο, όπως αναφέρει, «ήρθε η αποκάλυψη: έμαθα για αρχηγιλίκια, αγορές υποψηφιοτήτων και υπόγειο σχηματισμό ψηφοδελτίων… Για εκδιωγμούς πολιτών λόγω διαφορετικής ιδεολογίας, μέχρι και για εκβιασμούς… ακόμα και προς εμένα. Ευτυχώς, όλα αυτά από λίγους και δόλιους που πήγαν να πιάσουν στασίδι». Μάλιστα σημειώνει ότι «το Σύστημα ξέρει καλά το παιχνίδι• εμείς ήμασταν άπειροι σε αυτό. Πλέον, όμως, ξέρουμε τι εστί διαπλοκή και εκ των έσω» και προαναγγέλλει αλλαγές: «Η ΕΛΠΙΔΑ, λοιπόν, αλλάζει μορφή. "Καθαρίζει" και συνεχίζει. Δεν θα σταματήσουμε. Δεν θα μας νικήσουν. Είμαστε πολύ περισσότεροι!».

Ολόκληρη η ανάρτηση της Μαρίας Καρυστιανού

«Όταν αποφασίσαμε να φτιάξουμε την ΕΛΠΙΔΑ, είχαμε και έχουμε ένα και μοναδικό όραμα: μια ελεύθερη, όρθια Ελλάδα, μακριά από τη διαφθορά και την ατιμωρησία.
Μου είπαν: «Μην ασχοληθείς Μαρία με την πολιτική, είναι βρώμικη και ανήθικη• αγοράζει ψυχές και συνειδήσεις». Όμως δεν με ένοιαζε. Τους έλεγα ότι, αφού δεν θα άλλαζα εγώ ΠΟΤΕ, αυτό έφτανε. Και δίπλα μου ήρθαν πολλοί καλοθελητές. Να βοηθήσουν… αγνά, έλεγαν, και έμπαιναν στις ομάδες μας. Δήθεν μας οδηγούσε το ίδιο όραμα: η πατρίδα και τα παιδιά μας, το μέλλον της χώρας μας!

Εμπιστεύτηκα και εμπιστεύομαι την αγάπη του κόσμου, γιατί είδα στα μάτια τους τον ίδιο πόνο, την ίδια καθαρότητα και την ίδια αγωνία με μένα. Γίναμε «οικογένεια». Και πίστεψα —και πιστεύω— στη δύναμη των ανθρώπων! Όχι των διαπλεκόμενων. Όχι αυτών που ικανοποιούνται με την απλή διαμαρτυρία… Όχι των «επώνυμων» με κάθε κόστος… Πίστεψα στους φωτεινούς ανθρώπους, σε αυτούς που σιχάθηκαν τη διαπλοκή και δεν χαρίζουν εν λευκώ τη ζωή και το μέλλον τους στους «άριστους».

Και είπα: «Μέχρι την εκλογή οργάνων αυτοοργανωθείτε! Όπως ταιριάζει καλύτερα σε κάθε περιοχή. Αλλά δουλέψτε με ήθος, σεβασμό στον διπλανό σας και ενωτικά. Αγκαλιάστε τους πολίτες. Πιστεύω σε εσάς». Δεν έβαλα «κομματικούς» κανόνες, γιατί πίστεψα ότι δεν πρέπει να περιορίζεται η δημιουργία… Δεν όρισα ανθρώπους «δικούς μου», γιατί το κίνημα αυτό οφείλει να λειτουργεί πραγματικά ελεύθερα. Και εμπιστεύτηκα ανθρώπους που δάκρυζαν όταν μου μιλούσαν για ιδανικά…

Και έπειτα ήρθε η αποκάλυψη: έμαθα για αρχηγιλίκια, αγορές υποψηφιοτήτων και υπόγειο σχηματισμό ψηφοδελτίων…

Για εκδιωγμούς πολιτών λόγω διαφορετικής ιδεολογίας, μέχρι και για εκβιασμούς… ακόμα και προς εμένα. Ευτυχώς, όλα αυτά από λίγους και δόλιους που πήγαν να πιάσουν στασίδι.

Πόσο κρίμα για την ΕΛΠΙΔΑ να προσπαθούν να τη χειραγωγήσουν, να τη μετατρέψουν σε Σύστημα και να τη λιώσουν. «Διαίρει και βασίλευε»… Η μεγάλη κατάρα! Και βέβαια χρήσιμα μέσα τους η συκοφαντία, η λάσπη, οι κατηγορίες και η διαστρέβλωση με στόχο να σπείρουν διχόνοιες ανάμεσά μας. Διχόνοια ανάμεσα σε ανθρώπους με τον ίδιο πόνο• σε εμάς που δουλεύουμε νυχθημερόν για την επιβίωση, που πληρώνουμε αυτόν που πιάστηκε με την γίδα στην πλάτη, που χάσαμε την πατρίδα μας και ξενιτεύουμε τα παιδιά μας για ένα καλύτερο μέλλον μακριά από τη γη που γεννήθηκαν … αν προλάβουν και δεν τα δολοφονήσουν.

Όλα αυτά που μπόρεσαν να μας ενώσουν παραμερίστηκαν, και ο διχασμός μπήκε μπροστά ως δήθεν ιδεολογικός πόλεμος. Να μαλώνουμε για ιδέες, θεωρίες και πως θα «ονομάσουμε» καλύτερα μια κατάσταση . Καλύτερα να διαμαρτυρόμαστε, παρά να ενωθούμε για τις λύσεις… Μια ζωή τα ίδια…

Το Σύστημα ξέρει καλά το παιχνίδι• εμείς ήμασταν άπειροι σε αυτό. Πλέον, όμως, ξέρουμε τι εστί διαπλοκή και εκ των έσω.
Η ΕΛΠΙΔΑ, λοιπόν, αλλάζει μορφή. «Καθαρίζει» και συνεχίζει. Δεν θα σταματήσουμε. Δεν θα μας νικήσουν. Είμαστε πολύ περισσότεροι!
Δεν άλλαξε μέσα μου ούτε μια φράση από όσα έλεγα και πίστευα εδώ και 3,5 χρόνια.
Η χώρα χρειάζεται ΚΑΘΑΡΣΗ.
Η χώρα χρειάζεται ΕΛΠΙΔΑ.
Ο αγώνας είναι ένας: ή «ΕΜΕΙΣ» ή «Αυτοί».
Και είναι πραγματικά η τελευταία μας ΕΥΚΑΙΡΙΑ.

Συνεχίζουμε δυνατά! Μακριά από ατζέντες και βολέματα. Μακριά από όσους δεν μπόρεσαν να μετατρέψουν το «ΕΓΩ» σε «ΕΜΕΙΣ».
Δεν αναζητάμε «επώνυμους», αλλά ανθρώπους με καθαρότητα νου και ψυχής!
Η δέσμευση παραμένει η ίδια και τη φωνάζουμε πιο δυνατά: Η ΕΛΠΙΔΑ βρίσκεται δίπλα σε όποιον νιώθει χρέος του να σταθεί πλάι στην πατρίδα του, τώρα που τον χρειάζεται περισσότερο από ποτέ!».



📺Παύλος Μαρινάκης: «Ο Τσίπρας μου θυμίζει τον Κωνσταντάρα στον Τρελοπενηντάρη - Κάνει τον κιμπάρη με τα λεφτά των άλλων»


Αναφερόμενος στις προτάσεις του Αλέξη Τσίπρα για την οικονομία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης παρομοίασε τον πρώην πρωθυπουργό με τον… ρόλο του Λάμπρου Κωνσταντάρα στην ταινία «Ο Τρελοπενηντάρης», τονίζοντας πως «κάνει τον κιμπάρη, τον γαλαντόμο, με τα λεφτά των άλλων, των Ελλήνων φορολογουμένων».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε πως παρά την υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας, η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει περισσότερες παροχές λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων και των οροφών δαπανών, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε επιστροφή σε συνθήκες επιτήρησης και λιτότητας.

«Η κυβέρνηση δίνει όσα περισσότερα μπορεί να δώσει, με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες των οροφών δαπανών. Και μάλιστα δημιουργεί τις συνθήκες, με την πολιτική που εφαρμόζει και ως προς την αύξηση των επενδύσεων, των εξαγωγών, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ούτως ώστε ενώ μειώνουμε τους φορολογικούς συντελεστές, να αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη της οικονομίας, ούτως ώστε να έχουμε αυτά τα παραπάνω έσοδα, το μέγιστο των οποίων —όσα δηλαδή παραπάνω μπορούμε από αυτά τα έσοδα— να τα δίνουμε πίσω στον κόσμο».

«Άρα δεν μπορούμε να δώσουμε παραπάνω. Αν δώσουμε παραπάνω, θα παραβιάσουμε τους ευρωπαϊκούς κανόνες και θα επιστρέψουμε σε συνθήκες επιτήρησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: μέτρα λιτότητας και τα λοιπά».

Στη συνέχεια κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα πως «επέβαλε 29 φόρους, κορόιδεψε τον κόσμο, τον έβαλε στις ουρές στα ATM, έκλεισε τις τράπεζες και είπε μάλιστα ότι έπρεπε να τις είχε κλείσει από την πρώτη μέρα».

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων, ο κος Μαρινάκης απάντησε πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών, ενώ χαρακτηρίζει τις προτάσεις του Τσίπρα ως χιλιοειπωμένα συνθήματα που δεν συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας.

«Ο κύριος Τσίπρας επέλεξε να αυξήσει τον ΕΝΦΙΑ. Επέλεξε να φορολογήσει τη μεσαία τάξη. Επέλεξε να αυξήσει την προκαταβολή φόρου και να στραγγαλίσει και τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις. Επέλεξε να αυξήσει τους φόρους για την υγεία. Επέλεξε να τα κάνει όλα αυτά», σημείωσε.

«Για μένα, οι φόροι πρέπει να μειώνονται για όλους τους πολίτες, ειδικά για τη μεσαία τάξη και για τα χαμηλότερα εισοδήματα, και αυτό κάνουμε. Και ο στόχος ποιος είναι; Οι μεγάλες επιχειρήσεις να αντιμετωπίζονται με έναν τρόπο δίκαιο, ούτως ώστε να συνεχίσουν να δημιουργούν θέσεις εργασίας».

«Είναι προτιμότερο να προκαλείς με την πολιτική σου τη δημιουργία θέσεων εργασίας, να επιστρέφει δηλαδή στην οικονομία αυτό το πλεόνασμα και να πολλαπλασιάζεται το όφελός του, παρά να κινείσαι εκδικητικά. Αυτά τα 4,5 χρόνια (σ.σ.: διακυβέρνησης Τσίπρα) είδαμε φόρους στη μεσαία τάξη και στα χαμηλότερα εισοδήματα».

«Τα λεφτά αυτά δεν φύτρωσαν, τα οποία δίνουμε τώρα —και φαίνεται ότι έχουμε πάλι κι ένα περιθώριο, για τη ΔΕΘ— να δώσουμε κι άλλα λεφτά. Πώς δημιουργήθηκαν λοιπόν αυτές οι συνθήκες; Το 2019 η Ελλάδα ήταν ως προς το ΑΕΠ, στο 10% του ΑΕΠ για τις επενδύσεις. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 20% του ΑΕΠ. Αυτή την απόσταση την έχουμε καλύψει και έχουμε φτάσει στο 18-19%. Στις εξαγωγές, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 50% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα ήταν στο 20%, τώρα έχει πάει στο 40%».

Για Σαμαρά και Καραμανλή

Αναφερόμενος στην κριτική που έχουν ασκήσει κατά της ΝΔ οι πρώην πρωθυπουργοί Αντώνης Σαμαράς και Κώστας Καραμανλής, είπε: «Δεν νομίζω ότι απουσίασε ποτέ από την παράταξη ο Κώστας Καραμανλής, ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην πρόεδρός μας. Είναι ένας άνθρωπος με αυξημένη παραταξιακή συνείδηση. Το αν θα επιλέξει να έρθει σε μία μάχη, είναι δική του απόφαση».

«Είναι πολύ προσβλητικό για έναν άνθρωπο με τη διαδρομή του Κώστα Καραμανλή, να ετεροπροσδιορίζεται από έναν άλλον —χωρίς να τον υποτιμώ και αυτόν— πρώην πρωθυπουργό, πρώην αρχηγό(σ.σ.: Αντώνη Σαμαρά). Έχει τη δική του πολιτική οντότητα, τη δική του διαδρομή, δίνει τις δικές του απαντήσεις».

«Τα διλήμματα και τα διακυβεύματα των εκλογών του 2027, και για τη χώρα, αλλά και για την παράταξη, είναι πολύ μεγαλύτερα από τις όποιες προσωπικές πικρίες».

«Ο κύριος Σαμαράς θεωρώ ότι θα σταθμίσει το εξής πάρα πολύ σημαντικό. Η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας τον τίμησε, τον εξέλεξε πρόεδρο και στη συνέχεια πρωθυπουργό, οι Έλληνες πολίτες και όλοι μαζί τρέξαμε γι’ αυτό, και δεν το μετανιώσαμε στιγμή».

«Είναι θεμιτό, είναι λογικό να υπάρχουν αντιρρήσεις, πικρίες, ενστάσεις. Αλλά μια μεγάλη παράταξη, η μόνη που παρέμεινε μεγάλη καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, έχει μάθει αυτά να τα λύνει στο εσωτερικό της. Γιατί στο τέλος της ημέρας, το όποιο εκλογικό αποτέλεσμα δεν έχει επίδραση στον όποιον κομματικό συσχετισμό, έχει επίδραση για την κοινωνία».

Για την υπόθεση Αβραμόπουλου

Ως προς την υπόθεση Αβραμόπουλου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε ότι «φαίνεται ότι ο κύριος Αβραμόπουλος έχει πειστικές απαντήσεις. Θεωρώ ότι υπήρξε μια φόρτιση από τον ίδιο. Έχει δώσει δείγματα γραφής και ευπρέπειας και παρουσίας. Μπορεί κάποιες εκφράσεις να ενόχλησαν, γι’ αυτό και δεν κρύψαμε τα λόγια μας. Θεωρώ όταν οι Αρχές μας καλούν πρέπει να ανταποκρινόμαστε».

Τέλος, ο Παύλος Μαρινάκης αναφέρθηκε στην επικείμενη ΔΕΘ, τονίζοντας πως αναμένονται πιθανές φοροελαφρύνσεις, με επίκεντρο τη μεσαία τάξη και τα χαμηλότερα εισοδήματα.


ΣΥΡΙΖΑ: Άνοιγμα στο ΠΑΣΟΚ μετά το "όχι" Τσίπρα - Οι δηλώσεις Σαπουνά που αλλάζουν τα δεδομένα


Νέα δεδομένα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις της Αναστασίας Σαπουνά, η οποία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, ενώ απομακρύνθηκε από το σενάριο συμπόρευσης με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα

Τα πάνω κάτω έχουν έρθει στον ΣΥΡΙΖΑ, αφού χθες η αναπληρώτρια γραμματέας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αναστασία Σαπουνά, εκφράζοντας τις απόψεις του Σωκράτη Φάμελλου, εμφανίστηκε να απομακρύνεται από το σενάριο το κόμμα της Κουμουνδούρου να στηρίξει την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, ενώ την ίδια ώρα έκλεισε το μάτι στο ΠΑΣΟΚ για συμπόρευση στις εκλογές.

ΣΥΡΙΖΑ: Το άνοιγμα προς το ΠΑΣΟΚ και τα σενάρια εκλογικής συνεργασίας

«Πολιτικά και προγραμματικά -και θα το δούμε αυτό πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον- έχουμε πάρα πολλά κοινά σημεία όχι μόνο με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και με το ΠΑΣΟΚ του Ν. Ανδρουλάκη, για παράδειγμα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Οι δηλώσεις της Αναστασίας Σαπουνά ήρθαν να επιβεβαιώσουν τα σενάρια που υπάρχουν το τελευταίο διάστημα, ότι ανάμεσα στον Σωκράτη Φάμελλο και τον Νίκο Ανδρουλάκη υπάρχει ένας άτυπος δίαυλος επικοινωνίας με στόχο την εκλογική συνεργασία.

ΣΥΡΙΖΑ: «Δεν βάζουμε λουκέτο, θα είμαστε στις εκλογές»

Με βάση, πάντως, τις δηλώσεις της Αναστασίας Σαπουνά, ο ΣΥΡΙΖΑ θα κατέβει στις επόμενες εκλογές, καθώς, όπως ανέφερε: «Δεν έχει πει ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν θα συμμετέχει στις επόμενες εκλογές. Το πώς θα το δούμε στην πορεία, υπάρχουν όργανα που θα το αποφασίσουν αυτό.» Όπως επισήμανε ακόμα, «στην ίδια απόφαση η Κεντρική Επιτροπή δεν είπε ότι το κόμμα αυτοδιαλύεται. Δεν είπε ποτέ ότι βάζουμε λουκέτο. Είμαστε κανονικά ενεργοί στον χώρο. Υπάρχει η κοινοβουλευτική ομάδα. Χθες συνεδρίασε η Πολιτική Γραμματεία. Στη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας βάλαμε το ζήτημα του πώς θα επικαιροποιηθεί το πρόγραμμα, πώς θα πάμε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Δεν έχει πει ποτέ ο ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν θα συμμετέχει στις επόμενες εκλογές. Το πώς θα το δούμε στην πορεία, υπάρχουν όργανα που θα το αποφασίσουν αυτό. Επίσης, ποτέ δεν είπαμε ότι θα σταματήσουν να συγκαλούνται τα όργανα και να λειτουργούν. Χθες αποφασίσαμε, επίσης, να λειτουργήσει και το Εκτελεστικό Γραφείο.»

Αναφερόμενη, μάλιστα, στη στάση του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος έχει διαμηνύσει με κάθε τρόπο ότι δε θα συνεργαστεί με κόμματα, αλλά μόνο με προσωπικότητες, η αναπληρώτρια γραμματέας είπε: «Έχουμε πλέον μια άλλη τοποθέτηση που ξεκαθαρίζει, από την πλευρά του κ. Τσίπρα, τα πράγματα. Σε αυτό λοιπόν το περιβάλλον, εάν δεν μπορεί να προχωρήσει μια σύγκλιση, μια ώσμωση, μια διαδικασία που θα επέτρεπε κάτι περισσότερο, προφανώς δεν θα αποστούμε τη στρατηγική που έχουμε επιλέξει. Εμείς προσπαθήσαμε να ανοίξουμε μία γέφυρα πολιτικής συνεννόησης. Ο κ. Τσίπρας, χθες, με τον οποίο έχουμε υπάρξει στην κυβέρνηση της χώρας, ως ΣΥΡΙΖΑ (και είμαστε όλοι πάρα πολύ περήφανοι για το 2015-’19, είτε συμμετείχαμε σε μικρότερες θέσεις είτε σε θέσεις μεγαλύτερης πολιτικής ευθύνης και δεν θα αποστούμε ποτέ όλων αυτών που καταφέραμε), ήταν σαφής και η απάντηση που έδωσε είναι απόλυτα σεβαστή. Δεν υπάρχει κανένα ερωτηματικό, νομίζω, μετά από τη χθεσινή του τοποθέτηση. Δεν μπορώ να αμφισβητήσω αυτό που ο Αλέξης Τσίπρας είπε με απόλυτη σαφήνεια από τηλεοράσεως.»

Η στενή συνεργάτις του Αλέξη Τσίπρα έριξε, μάλιστα, και μία βόμβα, όταν αναφέρθηκε με έμμεσο τρόπο σε συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ. «Πολιτικά και προγραμματικά -και θα το δούμε αυτό πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον- έχουμε πάρα πολλά κοινά σημεία όχι μόνο με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και με το ΠΑΣΟΚ του Ν. Ανδρουλάκη, για παράδειγμα. Κατά την προσωπική μου γνώμη, στο 70-80% όλων αυτών των κομμάτων που θέλουν να εκφράσουν πολιτικά και στη Βουλή το ευρύτερο αριστερό προοδευτικό δημοκρατικό ρεύμα, υπάρχουν πάρα πολλές συγκλίσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ελενη Καλογεροπουλου
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

📺Δημοσκόπηση Opinion Poll: Τα ποσοστά των κομμάτων στην Α' Θεσσαλονίκης (κάρτες)


Σχεδόν διψήφιο είναι το προβάδισμα της Νέας Δημοκρατίας έναντι της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα στην Α' Περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Opinion Poll, η Νέα Δημοκρατία διατηρεί διαφορά 9,8 ποσοστιαίων μονάδων από την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη.

Η δημοσκόπηση που παρουσιάστηκε στον τηλεοπτικό σταθμό Action24 δίνει στο κυβερνών κόμμα ποσοστό 25,9% στην εκτίμηση ψήφου με την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 16,1%.

Μάχη αναμένεται να γίνει για την τρίτη θέση καθώς η Ελληνική Λύση υπολογίζεται στο 12,5% ενώ η «Ελπίδα» της Καρυστιανού είναι στο 12,4%. Το ΠΑΣΟΚ υποχωρεί στην 5η θέση με μονοψήφιο ποσοστό (7,7%) η Πλεύση Ελευθερίας είναι στο 5,7% και το ΚΚΕ στο 5,3%. Πάνω από το εκλογικό όριο του 3% κινείται το ΜέΡΑ24 του Γιάνη Βαρουφάκη ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζει σημάδια αποσύνθεσης καθώς υπολογίζεται στο 1,5%.

Στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων: Ν.Δ. 21,9%, ΕΛ.Α.Σ. 13,6%, «Λύση» 10,6%, «Ελπίδα» 10,5%, ΠΑΣΟΚ 6,5%, «Πλεύση» 4,8% και ΚΚΕ 4,5%.

Στην καταλληλότητα για πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πρώτος στη Θεσσαλονίκη με 23,1%, ακολουθεί ο Κανένας με 22,2% και στην τρίτη θέση ο Αλέξης Τσίπρας με 15,2%. Ακολουθούν οι: Μαρία Καρυστιανού 8,8%, Κυριάκος Βελόπουλος 5,6%, Ζωή Κωνσταντοπούλου 5,4% και στην 7η θέση με 3,6% ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Στην ερώτηση για το πως κρίνουν οι πολίτες τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στην περιοχή όπως το Metro Flyover η ανάπλαση της ΔΕΘ κ.λ.π., το 60,3% απαντά θετικά, το 34,8% δηλώνει αρνητικά και ένα 4,9% δεν απαντά.






26 Ιουνίου 2026

Δημοσκόπηση GPO - Ανέβηκε στο 29,4% η Ν.Δ.


Μία µονάδα πάνω στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία στη νέα δημοσκόπηση της GPO για τα Παραπολιτικά. Άνοδος 1,3% για την ΕΛΑΣ του Τσίπρα. Το Σάββατο 27 Ιουνίου η εφημερίδα «Παραπολιτικά» κυκλοφορεί σε όλα τα περίπτερα της χώρας με πλούσια θεματολογία, πολλές αποκλειστικότητες, αλλά και με αποκαλυπτικά θέματα και ρεπορτάζ!

Στα «Παραπολιτικά» που κυκλοφορούν το Σάββατο 27 Ιουνίου

ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΓΚΑΛΟΠ ΤΗΣ GPO ΓΙΑ ΤΑ «Π»

ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΟ 29,4% Η Ν.∆.

Μία µονάδα πάνω στην πρόθεση ψήφου το κυβερνών κόµµα

Ανοδος 1,3% για την ΕΛΑΣ του Τσίπρα

Συνεχίζεται η πτωτική πορεία του ΠΑΣΟΚ, ενώ το κόµµα Καρυστιανού δείχνει να βρίσκεται σε αποδροµή

Ανεβαίνει ξανά ο Βελόπουλος, που «βλέπει» την τρίτη θέση

To 38,9% θέλει σταθερότητα, ενώ το 58,4% ζητά πολιτική αλλαγή

Συνεχίζει τις χαµηλές πτήσεις η προοπτική ενός κόµµατος Σαµαρά

📺Bίντεο Μητσοτάκη με τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη


Βίντεο με στιγμιότυπα από τη συνάντησή του με τον Έλληνα αστροναύτη Αδριανό Γολέμη που θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα ανέβασε στο TikTok o Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Αδριανός Γολέμης, ιατρός διαστημικών αποστολών θα γίνει ο πρώτος Έλληνας ο οποίος θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit - Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα».

«Η Ελλάδα στο διάστημα στέλνει δορυφόρους. Σήμερα όμως ετοιμάζεται να στείλει και έναν Έλληνα», αναφέρει ο Πρωθυπουργός στο βίντεο, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα.

«Είναι μια αποστολή που μεταφέρει το όραμα μιας χώρας που κοιτάζει ψηλότερα από ποτέ. Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα» αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δεν παραλείπει να αστειευτεί με πλάνα από τον Buzz Lightyear από την ταινία Toy Story και να ενημερώσει τον Αδριανό Γολέμη ότι «στο διάστημα δεν έχει πάει ακόμα και δεν προβλέπεται άμεσα».


Τζάκρη: Εγώ και οι Δημοκράτες θα συζητήσουμε με το ΠΑΣΟΚ, την κάθαρση θα αναλάβουν Κασσελάκης, Ανδρουλάκης και Τσίπρας


Για τις συζητήσεις που γίνονται στην αντιπολίτευση, το ΠΑΣΟΚ και τους Δημοκράτες αλλά και την ανάγκη για «κάθαρση» που θα αναλάβουν «Κασσελάκης, Ανδρουλάκης και επειδή δεν βγαίνει η αριθμητική και Τσίπρας», μίλησε το πρωί της Παρασκευής η Θεοδώρα Τζάκρη.

Ερωτηθείσα στον ΣΚΑΪ αν σκοπεύει να πάει στο ΠΑΣΟΚ, η κυρία Τζάκρη αφού σχολίασε ότι «μεταγραφές γίνονται σε άλλα κόμματα», είπε «εγώ και οι Δημοκρατές (σ.σ. το κόμμα του Στέφανου Καασελάκη) θα μπούμε σε συζήτηση με το ΠΑΣΟΚ όταν αυτή γίνει σοβαρή και αυτό γίνεται όταν αφορά συγκλίσεις χώρων. Η επιθυμία μου και η προσπάθεια θα ήταν να υπάρξει μια σύγκλιση πολιτικών χώρων δηλαδή πολιτικών κομμάτων, την άποψη αυτή τη στηρίζω πολύ σθεναρά».

Σε επόμενη ερώτηση αν έχουν σχέση οι δύο χώροι, η Θεοδώρα Τζάκρη απάντησε «είναι όμοροι χώροι» προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει αυτή η συζήτηση τώρα αλλά είμαι σίγουρη ότι θα υπάρξει είτε πριν είτε μετά τις εκλογές».

Κατά την ίδια «υπάρχουν δύο στρατηγικές: Η μια του Μητσοτάκη που λέει "εγώ είμαι ό,τι είμαι αλλά στηρίξτε με για σταθερότητα" και εγώ δεν βλέπω το κίνητρο του ΠΑΣΟΚ να συνωστιστεί με μια "κυβέρνηση μαφία". Η άλλη ατζέντα τη βάζει ο κ. Δρυμιώτης που λέει ότι αν ο Μητσοτάκης πέσει κάτω από το 25% και πάρει 75 ή 80 βουλευτές, και τα κόμματα δεν αξιοποιήσου το γεγονός και δεν δημιουργήσουν κυβέρνηση με κύριο παρονομαστή την κάθαρση τότε θα ξανάρθει ο Μητσοτάκης και η ΝΔ».

Επιμένοντας, δε, ότι «η χώρα έχει ανάγκη από κάθαρση» γιατί «στο Σύνταγμα πάνε να κάνουν σημαία και τέρατα», η κυρία Τζάκρη ρωτήθηκε ποιο σχήμα θα αναλάβει την κάθαρση και απάντησε «Ανδρουλάκης-Κασσελάκης σίγουρα, και όλοι όσοι θέλουν και επειδή η αριθμητική δεν βγαίνει, και Τσίπρας».

Ωστόσο για τον Αλέξη Τσίπρα επιχείρησε να κωδικοποιήσει τη συνέντευξή του την Πέμπτη στον Alpha λέγοντας «8 χρόνια χάνω από τον Μητσοτάκη όχι επειδή είναι καλύτερος, αλλά υπάρχει ένα σύστημα μπλοκ που τον στηρίζει. Αυτό θα αλλάξει, θα πάω εγώ με τα συμφέροντα , δεν θα κερδίσει ούτε επειδή λέει το κόμμα ΕΛΑΣ ούτε επειδή πήγε στο Θησείο, λέει ότι θα κερδίσει επειδή έχω μαζί μου τα συμφέροντα»

Σκέρτσος: «7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε, η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά»


Απολογισμό του έργου της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 μέχρι σήμερα έκανε ο Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός Επικρατείας κάνει λόγο για τέσσερις στόχους που θέλει να πετύχει η αποτίμηση του κυβερνητικού έργου που παρουσιάζεται σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

«7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε και να ξαναθυμηθούμε όσα πετύχαμε μαζί αλλά και όσα συνεχίζουν να μας πληγώνουν και πρέπει να διορθωθούν. Άλλωστε, ο εκσυγχρονισμός του κράτους δεν έχει ημερομηνία λήξης. Σε κάθε περίπτωση, το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά, με όλους για όλους», αναφέρει ο Άκης Σκέρτσος σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Αναλυτικά η ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας:

«Πώς κωδικοποιείς και επικοινωνείς το κυβερνητικό έργο 7 χρόνων; Οι άνθρωποι δεν ψηφίζουμε με το μυαλό στο παρελθόν αλλά με το βλέμμα στο μέλλον. Γι’ αυτό και οι εκλογές δεν κερδίζονται με απολογισμούς. Κερδίζονται με την επίμονη προσπάθεια για ένα καλύτερο παρόν μαζί με ρεαλιστικές και ταυτόχρονα φιλόδοξες προτάσεις για ένα πιο αισιόδοξο και δίκαιο μέλλον για όλους και όλες χωρίς αποκλεισμούς.

Το έργο μας, ωστόσο, είναι το θεμέλιο της αξιοπιστίας μας. Μπορούμε να υποσχεθούμε ένα καλύτερο μέλλον διότι αποδείξαμε ότι υπήρξαμε και συνεχίζουμε να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις που αναλάβαμε έναντι των πολιτών τόσο το 2019 όσο και το 2023.

Ο κυβερνητικός απολογισμός που ετοιμάσαμε και παρουσιάζουμε σε κάθε περιφέρεια της χώρας επιχειρεί να κάνει 4 πράγματα:

✅ να θυμίσει όσα πετύχαμε από το 2019 έως σήμερα σε 30 πεδία πολιτικής με τρόπο μετρήσιμο και μη αμφισβητήσιμο.

✅ να αναδείξει τη σημασία της αξιοπιστίας, της συνέπειας, της αποτελεσματικότητας για να ξαναφέρουμε την εμπιστοσύνη στην πολιτική και τη διακυβέρνηση της χώρας.

✅ να υποστηρίξει βάσιμα και τεκμηριωμένα ότι η ΝΔ είναι η μόνη πολιτική δύναμη που υπόσχεται και υλοποιεί όχι 1, 2 ή 3 αλλά τουλάχιστον 9 από τα 10 που έχει υποσχεθεί. Άρα είναι δύναμη πραγματισμού και ευθύνης.

✅ και τέλος να χρησιμεύει σαν ένα «ψηφιακό αποθετήριο» με τα SOS, όπως λέγαμε και στο σχολείο, δηλαδή με τα βασικά επιχειρήματα και δεδομένα που απαντούν σε κάθε επίθεση ισοπέδωσης ή ακύρωσης είτε από τον αριστερό είτε από τον ακροδεξιό λαϊκισμό.

Βρισκόμαστε στη μέση μια δεκαετούς προσπάθειας μετασχηματισμού της πατρίδας μας, του κράτους, της οικονομίας και της κοινωνίας, με ορίζοντα το 2030, δηλαδή τα 200 χρόνια από τη συγκρότηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Γνωρίζουμε ότι οι παθογένειες που ταλαιπωρούν τη χώρα μας είναι ακόμη αρκετές. Ωστόσο, η πρόοδός μας είναι αναμφισβήτητη και μετρήσιμη.

Καταφέραμε σε πολλά πεδία πολιτικής να νικήσουμε τον «ασάλευτο χρόνο» της ελληνικής πραγματικότητας όπου για δεκαετίες δεν άλλαζε τίποτα. Έχουμε χρέος να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια για να λύσουμε και τις τελευταίες μεγάλες εκκρεμότητες που κουβαλάμε σαν βαρίδια ακόμη και από τον προηγούμενο αιώνα.

7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε και να ξαναθυμηθούμε όσα πετύχαμε μαζί αλλά και όσα συνεχίζουν να μας πληγώνουν και πρέπει να διορθωθούν. Άλλωστε, ο εκσυγχρονισμός του κράτους δεν έχει ημερομηνία λήξης.

Σε κάθε περίπτωση, το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά, με όλους για όλους.

Ο κυβερνητικός απολογισμός εδώ: https://nd.gr/».

Οι οδηγίες Τσίπρα στους Τομεάρχες της ΕΛΑΣ: «Nα μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν»🤣🤡


Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, στίγμα για τις προγραμματικές θέσεις της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης, αλλά και οδηγίες προς… ναυτιλλομένους, δηλαδή τους Τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ έδωσε ο Πρόεδρος του κόμματος, Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη συνεδρίαση του άτυπου «υπουργικού συμβουλίου» του.

Κάνοντας λόγο για μια «νέα ηθική της πολιτικης», ο κ. Τσίπρας ζήτησε από τους Τομεάρχες να δώσουν την προεκλογική μάχη με «λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο».

«Να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε. Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά. Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία», όπως είπε.

Οι συμβολισμοί

Ζητώντας «να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι», ο κ. Τσίπρας είχε πλάι του την Μαρία Λεπενιώτη, Τομεάρχη Δικαιοσύνης, την Ιωάννα Λαλιώτου, Τομεάρχη της Παιδείας, αλλά και τον Φραγκίσκο Κουτεντάκη, σκιώδη υπουργό Οικονομικών σηματοδοτώντας τις προτεραιότητες της ΕΛ.Α.Σ, προαναγγέλλοντας «ρήξεις». «Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως οχι για την σταθερότητα της χώρας, αλλά για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών». Για το λόγο αυτό, «οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν», σημείωσε ο κ. Τσίπρας.

Ως προς τις αξίες που προέταξε ο πρώην Πρωθυπουργός, αυτές είναι «η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη. Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας».

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα:

«Καλησπέρα σε όλες και σε όλους!

Είναι μεγάλη χαρά για μένα να σας καλωσορίζω στις θέσεις ευθύνης της ΕΛ.Α.Σ που αναλάβατε.

Και επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ.

Όχι γιατί καταφέρατε να καταλάβετε κάποιο κομματικό αξίωμα, όπως συνήθως γράφεται και ακούγεται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αλλά γιατί δεχτήκατε να αναλάβετε μια σοβαρή ευθύνη.

Απέναντι σε όσους αγκαλιάζουν το κόμμα μας από την πρώτη μέρα της ίδρυσής του.

Αλλά κυρίως απέναντι στην ελληνική κοινωνία.

Και απέναντι στην ιστορία, αν θέλετε. Που να είστε σίγουροι ότι είναι πολύ απαιτητική και θα είναι πολύ αυστηρή μαζί μας.

Είστε και είμαστε όλοι, μαζί με δεκάδες χιλιάδες άνδρες και γυναίκες εθελοντές που έχουν πυκνώσει τις γραμμές μας, συνεπιβάτες σε ένα νέο πολιτικό εγχείρημα.

Δεν ερχόμαστε να εισπράξουμε οφίτσια και αξιώματα, αλλά να καταθέσουμε μόχθο, αφοσίωση, γενναιότητα, επιμονή.

Οι πολίτες, ο ελληνικός λαός, που εργάζεται σκληρά καθημερινά και βλέπει τους κόπους του να χάνονται από την ακρίβεια, την ανοργανωσιά και την διαφθορά, μας κοιτάζει, μας κρίνει, και περιμένει από μας, από εσάς, όσα από κανέναν άλλο.

Περιμένει να μην είμαστε «σκιώδεις», όπως γράφτηκε, αλλά ανθρώπινοι, τρισδιάστατοι, αποφασισμένοι, κοντά του, με το λόγο και την πράξη μας.

Περιμένει δουλειά, δουλειά, και πάλι δουλειά.

Περιμένει να σταθούμε με θάρρος και περίσκεψη απέναντι σε μια κυβέρνηση που παράγει περισσότερη αδικία και περισσότερη διαφθορά από όση ακόμα και το φθαρμένο πολιτικό σύστημα μπορεί να καταναλώσει.

Περιμένει να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη παντού και να χτίσουμε με επιμονή, υπομονή, γνώση, και κυρίως σε διάλογο με όσους αφορούν, λύσεις για όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Περιμένει απαντήσεις για τα σχολεία και τις σπουδές των παιδιών του, για τα νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία, για τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές του, για το μέλλον της επιχείρησης του, για την ασφάλεια του.

Περιμένει ασφαλώς όχι μόνο κριτική αλλά προτάσεις, κυρίως προτάσεις. Σχέδιο, μετρήσιμα βήματα, ρεαλισμό αλλά και ρήξεις όπου χρειαστεί.

Η κριτική απέναντι στην κυβέρνηση είναι γνωστή και πλέον είναι και εύκολη.

Είναι περισσότερο από εμφανές ότι δυσφορεί η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών με το υψηλό κόστος ζωής και με την ανικανότητα, την έλλειψη βούλησης από τη πλευρά της κυβέρνησης να το περιορίσει.

Είναι περισσότερο από εμφανές ότι δυσφορούν οι πολίτες με την εκτεταμένη διαφθορά, τα σκάνδαλα, τη κακοποίηση του κράτους δικαίου. Ακόμη και οι ψηφοφόροι της ΝΔ.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σκληρή κριτική στα θέματα αυτά δεν κάνουμε μόνο εμείς αλλά ακόμη και οι πρώην πρωθυπουργοί της ίδιας της παράταξης της ΝΔ.

Άρα αυτό που ζητάνε οι πολίτες από εμας δεν είναι μόνο κριτική.

Ο πολιτικός κύκλος του κου Μητσοτάκη είναι εμφανές αν όχι ότι έχει κλείσει, ότι κλείνει.

Ο κόσμος περιμένει από εμάς να δει και να ακούσει το όραμα και το σχέδιο της εναλλακτικής διακυβέρνησης που θα κάνει καλύτερη τη ζωή και την καθημερινότητά του.

Περιμένει όμως και μια άλλη δημόσια εικόνα.

Γιατί ο πολίτης έχει κουραστεί από τη γλώσσα που ακούγεται σωστή αλλά δεν λέει τίποτα.

Περιμένει από εσάς λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο. Να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε.

Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά.

Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία. Με ευγένεια, όχι αδυναμία. Με αποφασιστικότητα, όχι επιθετικότητα. Με ενσυναίσθηση όχι με αλαζονεία.

Οι πολίτες όμως περιμένουν και κάτι άλλο, πολύ σοβαρό:

Να αναστηλώσουμε αυτονόητες κοινωνικές και πολιτικές αρετές, όπως η εντιμότητα, η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση στο λαό και την πατρίδα.

Επιτρέψτε μου λοιπόν, στο σύντομο αυτό καλωσόρισμα, να κάνω σαφές ένα πράγμα:

Θέλουμε και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, να μπορέσει η Συμπαράταξη να κάνει πράξη την πολιτική αλλαγή και την αλλαγή πολιτικής.

Με συλλογικότητα, συντροφικότητα, αφοσίωση, χωρίς να ξεχωρίζει ούτε μια στιγμή από τον κόσμο που θέλει να εκφράζει.

Με τις πολιτικές της θέσεις, την πολιτική της επάρκεια, την ιστορικότητα, την αγωνιστικότητα, τον συνδυασμό φρεσκάδας και εμπειρίας.

Θέλουμε όμως να δώσουμε ως πολιτικός χώρος, αλλά και ως πρόσωπα, ένα άλλο παράδειγμα πολιτικής συμμετοχής και δράσης.

Μια νέα ηθική της πολιτικής, θα την ονόμαζα.

Που δεν υποκλίνεται στη γοητεία της εξουσίας.

Στο δέλεαρ της δημοσιότητας, της βουλευτικής έδρας, της υπουργικής καρέκλας, των πάσης φύσεως αξιωμάτων και προνομίων.

Θέλουμε και επιδιώκουμε ένα είδος κομματικής συμμετοχής σήμερα και άσκησης της εξουσίας αύριο, που θα αμφισβητήσει στην πράξη και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το στερεότυπο ότι όλοι είναι ίδιοι.

Ότι σε όλους η προσωπική φιλοδοξία και καριέρα είναι πάνω από τα συμφέροντα της κοινωνίας.

Ε, δεν είναι.

Και πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν είναι.

Αυτό, ναι, είναι κάτι που πρέπει να επιδιώξουμε με την πιο μεγάλη αποφασιστικότητα.

Και με την πιο μικρή ανοχή.

Να το χτίσουμε, ας μου επιτραπεί η έκφραση, κάθε μέρα και με κάθε μας κίνηση.

Και είναι το πεδίο εκείνο, στο οποίο πρέπει εξαρχής να είμαστε όχι μόνο επίμονοι.

Αλλά και απόλυτοι.

Αυστηροί.

Για να μην επιτρέψουμε παθογένειες του χτες να αμαυρώσουν τον αγώνα του σήμερα.

Φίλες και φίλοι

Θέλω να κλείσω τη σύντομη παρέμβασή μου με μια φράση

Ο αείμνηστος πρόεδρος της ΕΔΑ, ο Ηλίας Ηλιού, είχε χαρακτηρίσει κάποτε το δρόμο της Αριστεράς, δρόμο με τις πεπονόφλουδες.

Άλλες εποχές, άλλες απαιτήσεις, αλλά μην έχετε αυταπάτες:

οι πεπονόφλουδες παραμένουν.

Τι θέλω να πω;

Δεν μας περιμένει κάποια λεωφόρος προς την διακυβέρνηση που διεκδικούμε.

Όσα θέλουμε και δεσμευόμαστε να κάνουμε, να αλλάξει η χώρα και η ζωή των πολλών προς το καλύτερο, προκαλούν ήδη συναγερμό σε όσους κερδοσκοπούν στη σημερινή κατάσταση.

Σε όσους βολεύονται στην αδικία και τη διαφθορά.

Και διαθέτουν και δύναμη, αλλά και τη χειρότερη κακή θέληση, όπως δείχνει ακόμα και η πιο πρόσφατη ιστορία.

Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών.

Οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν.

Ακόμα περισσότερο.

Οφείλουμε να πείσουμε ότι διαθέτουμε την πολιτική αυτογνωσία, την σοβαρότητα, την αποφασιστικότητα, τις προγραμματικές θέσεις, για να πείσουμε και να νικήσουμε.

Να αλλάξουμε τη ρότα της πατρίδας.

Κι αυτό απαιτεί περίσκεψη, καθημερινή τριβή με τα προβλήματα, στενούς δεσμούς με την κοινωνία.

Απαιτεί ανοιχτό μυαλό, ευελιξία και πολιτική αυτοπεποίθηση.

Και είμαι σίγουρος, ότι με τις πολιτικές θέσεις, τη φρεσκάδα, την αποφασιστικότητα, αλλά και την αξιοποίηση της πλούσιας εμπειρίας του πολιτικού μας χώρου, θα τα καταφέρουμε.

Δίνοντας νέο περιεχόμενο σε πανάρχαιες αξίες του λαού μας, όπως η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη.

Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας.

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο σας.»

E, όχι και 5,5 μονάδες μέσα σε ένα μήνα!


Σάκης Μουμτζής

Δεν έχω αμφισβητήσει ποτέ καμιά δημοσκόπηση, αλλά βρίσκω εξαιρετικά πρωτότυπο το γεγονός το κόμμα του Α. Τσίπρα, στην προχθεσινή δημοσκόπηση, να ανέβηκε κατά 5,5 μονάδες από τον Μάιο στον Ιούνιο. Παρακολουθώ ανελλιπώς τις δημοσκοπήσεις που διεξάγονται κάθε μήνα, εδώ και τέσσερα χρόνια, και είναι πρώτη φορά που καταγράφεται τέτοια θεαματική άνοδος για ένα κόμμα. Προσπάθησα να δω αν συνέβη κάποιο γεγονός αυτές τις 30 μέρες που να δικαιολογεί αυτό το φαινόμενο και δεν βρήκα τίποτα. Απεναντίας, στην επικαιρότητα κυριαρχούσαν οι άστοχες δηλώσεις των πρωτοεμφανιζόμενων συνεργατών του Α. Τσίπρα.

 Συνεπώς το «σπρώξιμο» προς την ΕΛΑΣ ήταν τόσο κραυγαλέο, που μόνο θυμηδία προκάλεσε. Εξάλλου ήταν και αχρείαστο. Τη δεύτερη θέση την είχε κλειδωμένη, όμως φαίνεται πως στους δημοσκόπους - φίλους του Τσίπρα αυτό δεν ήταν αρκετό. Βιάστηκαν να τον βάλουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης της εξουσίας μειώνοντας τη διαφορά από την «κολλημένη» Νέα Δημοκρατία στις 6,5 μονάδες. Και το ΠΑΣΟΚ στα τάρταρα. Υποθέτω πως στη δημοσκόπηση του Ιουλίου η καλή εταιρεία θα δείχνει μια μάχη για την πρώτη θέση στήθος με στήθος. 

Είπαμε το «γοργόν και χάριν έχει», αλλά και «όποιος βιάζεται σκοντάφτει». Η αγωνία του Α. Τσίπρα να καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών, «με το καλημέρα», ο μοναδικός αντίπαλος του Μητσοτάκη μόνο ζημία θα του κάνει. Αν εξαιρέσουμε τους φανατικούς, οι νοήμονες και του δικού του χώρου αντιμετώπισαν με επιφυλακτικότητα τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, καθώς ήταν εμφανώς προβληματική. Αυτοί που χάρηκαν, ανεπιφύλακτα, ήταν οι πρώην νεοδημοκράτες οι οποίοι από το 2019 και το 2023 έχουν εγκαταλείψει την παράταξή τους. Σήμερα είναι πρόθυμοι να πιστέψουν ό,τι πιο ακραίο και ανόητο διακινείται αρκεί να στρέφεται κατά του «Κούλη». Οι άνθρωποι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. 

Επανέρχομαι στην καλή μας δημοσκόπηση, που στέκεται γενναιόδωρη και στη Μ. Καρυστιανού, χαρίζοντάς της ένα διψήφιο ποσοστό, τη στιγμή που άλλη δημοσκόπηση η οποία εμφανίστηκε πριν από τρείς μέρες της έδινε ένα 5,5%, δύο μονάδες κάτω από τον προηγούμενο μήνα. Ένας υποψιασμένος πολίτης θα έλεγε πως ο Real στόχος δεν ήταν μόνον η Νέα Δημοκρατία, αλλά ήταν κυρίως το ΠΑΣΟΚ. Θεωρητικά αυτό απειλεί την ΕΛΑΣ του Α. Τσίπρα για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Αν του ρίξουν μια κατραπακιά και το στείλουν στα τάρταρα της τέταρτης θέσης, η ζημία επικοινωνιακά θα είναι σημαντική. 

Όταν μια δημοσκόπηση προβληματίζει δικαιολογημένα για το κεντρικό της εύρημα, είναι μοιραίο να προκαλέσει προβληματισμούς και για τα άλλα ευρήματά της. Θέλω να πιστεύω πως δε θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του 2023 όταν ξεφύτρωναν εταιρείες δημοσκοπήσεων - φαντάσματα που προεξοφλούσαν νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Τότε δεν έσωσαν το κόμμα τους από τη συντριβή. 

ΥΓ. Φιλική συμβουλή. Η δυνητική ψήφος είναι κακός σύμβουλος. Και την Μαρία της έδιναν μέχρι και 30% και είδαμε πού καταλήγει. Σεμνά και ταπεινά, σε μονοψήφιο ποσοστό.  

liberal.gr

Ο ΣΥΡΙΖΑ γεννήθηκε με Τσίπρα και… πεθαίνει εξαιτίας του

Γιάννης Σιδέρης


ΟΤσίπρας έκανε το rebranding, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το πιο αστείο come back στην ιστορία του. Στέλνει λουλούδια σε αυτόν που τον… πέταξε σαν παραπαίδι. Είναι μια ιδιότυπη λογική που λέει αν δεν ξέρεις που πας, γυρίζεις πίσω, στη σιγουριά αυτού που θα σου εξασφαλίσει την έδρα. Αν αυτό έχει αντίτιμο την αξιοπρέπεια, χαλάλι.

Αυτή τη στιγμή το κόμμα είναι διασπασμένο και η συνέχεια προοιωνίζεται θυελλώδης. Ο Παύλος Πολάκης και οι συν αυτώ κατόρθωσαν και συγκέντρωσαν τις απαιτούμενες υπογραφές προκειμένου να υπάρξει σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής, ευελπιστούντες να αλλάξει η -εθελόδουλη - στρατηγική του κόμματος.

Με τις υπογραφές που μάζεψαν θα προσπαθήσουν να διαμορφώσουν οδικό χάρτη πορείας, ή σε συνεργασία με άλλα κόμματα. Και βεβαίως επιβεβαίωση αυτόνομης καθόδου, στην περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι συνεργασίες με άλλα κόμματα για τη δημιουργία εκλογικού μετώπου.

Όπως ανέφερε χθες απερχόμενος από την Πολιτική Γραμματεία ο Πολάκης, επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί η ηγεσία με βάση την απόφασης της Κ.Ε. Και συνέχισε λέγοντας: «Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης, αυτοεξευτελισμού και διάλυσης, δεν γίνεται να μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά»!

Ο έτερος ταμπουρωμένος εντός των κομματικών τειχών Νίκος Παππάς, λακωνικά δήλωσε μετά τη συνεδρίαση της ΠΓ, ότι δεν άκουσαν τίποτα για οδικό χάρτη, και ζήτησε «συντεταγμένη πορεία με σαφές σχέδιο και συλλογικές αποφάσεις, όχι προσωπικές διαπραγματεύσεις». 

Όμως άλλαι αι βουλαί των Πολάκηδων άλλα Φάμελλος κελεύει. Στην ομιλία του υποστήριξε ότι η απόφαση της τελευταίας Κ.Ε. είναι «κοινωνική αναγκαιότητα». Μη κατανοητή αναγκαιότητα όμως, βασιζόμενη σε ένα μη κατανοητό σκεπτικό, παρότι ο Φάμελλος τη χαρακτήρισε «ξεκάθαρη». Η περίφημη σύνοδος της Κ.Ε. της 6ης Ιουνίου πήρε την απόφαση να στηρίξει την ΕΛΑΣ του Τσίπρα.

Ωστόσο δεν προσδιόρισε τίνι τρόπω θα γίνει αυτή στήριξη. Αν θα είναι απλώς μια έκφραση πολιτικής συμπάθειας άνευ αντιτίμου, ή αν θα έχει ως αντίτιμο την επιλεκτική κλήση κάποιων από τον ΣΥΡΙΖΑ, συν του Φάμελλου, να συμπληρώσουν τις εκλογικές λίστες της ΕΛΑΣ.

Αυτή η τακτική κατά τον νυν Πρόεδρο, θα είναι η απάντηση στα σενάρια περί διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον τους δουλεύει προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο.

Εφόσον ο Τσίπρας δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί με κόμματα παρά μόνο με πρόσωπα, μία ενδεχόμενη μαζική προσχώρηση των εγκεκριμένων από τον Τσίπρα μελών, τι άλλο παρά διάλυση ή αναστολή λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει;

Αυτά τα λογικά που απασχολούν και την εσωκομματική αντιπολίτευση ο Φάμελλος τα χαρακτήρισε «σκαρφίσματα» που έρχονται σε αντίθεση με τη βούληση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, και αποσκοπούν να διευκολύνουν επίκληση συνεχών συνεδριάσεων και δημιουργία προσκομμάτων.

Χαρακτήρισε επίσης λάθος την αντιπαράθεση και την περιχαράκωση, και επιδόθηκε σε έκθεση ιδεών λέγοντας «ο μεγάλος προοδευτικός χώρος μπορεί να αποτελέσει και την πολιτική και ιστορική συνέχεια των ιδεών, που εκπροσωπούμε, και της προγραμματικής μας πρότασης».

Ωραία η μελιστάλαχτη φιλολογική επίδοση, αλλά δεν εξηγεί πως θα συντελεστεί αυτή η «ευρεία προοδευτική σύγκλιση για την ήττα του Μητσοτάκη και της Δεξιάς». Και πως θα υπάρξει σύγκλιση αφού ο Τσίπρας δεν θέλει κόμματα;

Η στάση Φάμελλου τείνει να ενισχύσει τις υπόνοιες του Παύλου Πολάκη ότι ο Φάμελλος ετοιμάζεται να μεταβεί στην ΕΛΑΣ είτε μόνος του είτε με άλλα στελέχη, και ότι υπάρχουν συμφωνίες «πίσω από την πλάτη» των μελών και των οπαδών.

Ταυτόχρονα όμως προσπαθούν να διατηρήσουν τον έλεγχο του ΣΥΡΙΖΑ, «κοιμίζοντας» μέλη και στελέχη, ώστε η προσωπική μετάβαση να γίνει ομαλά χωρίς αναταράξεις και αντισυσπειρώσεις.

Πάντως με όλα αυτά, όταν η πλειοψηφία του πολιτικού του προσωπικού με πρώτο τον πρόεδρό του, δείχνει τόση εθελοδουλία, ο ΣΥΡΙΖΑ τείνει να περιθωριοποιηθεί.

Χάνει σε κύρος και αριστερό προφίλ (αυτό που είχε τέλος πάντων). Γίνεται άθυρμα του Αλέξη. Δεν θα έπρεπε να νιώθουν και πολύ περήφανοι γι’ αυτό.

liberal.gr

Πρετεντέρης: Σκιές


"Ούτε δεξιοί έγιναν ξαφνικά οι άνθρωποι, ούτε αριστεροί. Απλώς ψάχνουν κάπου να ακουμπήσουν την έδρα τους" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺Καιρίδης σε Μπάρκα: Ο πρίγκιπας Αλέξιος θα σας περάσει από εξετάσεις – Θα νηστεύετε προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας


«Κάρφωσε» τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μπάρκα, ο Δημήτρης Καιρίδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης», με αφορμή τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας, για τους πρώην συντρόφους του, δηλώνοντας πως «αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι», στην ΕΛΑΣ και παράλληλα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν προκρατημένες θέσεις για κανέναν.

Όλα ξεκίνησαν την ώρα που ο κ. Καιρίδης βρισκόταν στο βήμα για την ομιλία του. Κάποια στιγμή απευθύνθηκε στον κ. Μπάρκα, και αναφέρθηκε σε όσα είχε πει εκείνος νωρίτερα, όταν μεταξύ άλλων είχε μιλήσει για την κυβερνητική ρύθμιση για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.

«Αν ήταν τόσο κακή αυτή η ρύθμιση έπρεπε να την είχατε καταψηφίσει, να έχετε το θάρρος να την καταψηφίσετε, όχι να την καταγγέλλετε εκ των υστέρων. Δεν την καταψηφίσατε, ψηφίσατε παρών και να καταγγέλλετε την κυβέρνηση, την ώρα που τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιωματικής, την υπερψήφισαν. Με αυτές τις αντιφάσεις, να καταγγέλλετε αυτά που εσείς κάνατε, δεν μπορείτε να προχωρήσετε, και γι’ αυτό άλλωστε έχουμε και αυτή την αξιοθρήνητη εικόνα στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Δεν ξέρω εσείς τι θα κάνετε τώρα, αν θα ακολουθήσετε το προσκλητήριο του πρίγκιπα Αλέξιου, ο οποίος θα σας βάλει το face control, φαντάζομαι θα σας περάσει από εξετάσεις, θα νηστεύσετε δεν ξέρω για πόσες μέρες,  προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας, πριν σας δεχθεί καθαρούς και άμωμους, στο νέο του προσωπικό εγχείρημα, στην προσωπική ΙΚΕ που έφτιαξε και ονομάζει ΕΛΑΣ, αλλά προφανώς όλα αυτά είναι δικά σας. Πληρώνετε με το χειρότερο τρόπο τις δικές σας αμαρτίες αλλά δεν αφορούν τον κόσμο και την ελληνική κοινωνία», είπε ο κ. Καιρίδης, ο οποίος εξαπέλυσε νέα επίθεση στον Χάρη Δούκα, αναφέρομενος και στον Κώστα Ζαχαριάδη που τάχθηκε στο πλευρό του.


H απάντηση Μπάρκα

«Τουλάχιστον ο κ. Ζαχαριάδης δεν βρίσκεται σε κανένα πινάκιο κανενός εισαγγελέα, κανενός δικαστηρίου, ούτε ζητείται η άρση της ασυλίας του για να ελεγχθεί και δεν ξέρω ο κ. Καιρίδης αν τείνει χείρα βοηθείας στο ΠΑΣΟΚ, αλλά θα πρέπει να τείνει χείρα βοηθείας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η μισή κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται υπό τον έλεγχο ελληνικών και ευρωπαϊκών εισαγγελικών αρχών. Χαίρεστε για αυτό, είναι μεγάλη επιτυχία, νομίζω δεν έχει υπάρξει ξανά τέτοια κοινοβουλευτική ομάδα από το 1974 και μετά, και θέλω να σας το πιστώσω αυτό, μπράβο σας» απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Είπατε ότι μίλησα για άσχετα πράγματα, αλλά μίλησα για μια τροπολογία την οποία ψηφίσατε και οποία δεν έχει καμία σχέση με την απόφαση του Αρείου Πάγου. Δεν μπήκατε στην υπόθεση αυτή, δεν μπήκατε σε αυτή τη συζήτηση, δεν είπατε ότι υπερασπίζεστε τους Servicers και τις τράπεζες, βγαίνετε εδώ και λέτε ότι είμαστε φιλολαϊκοί» συμπλήρωσε κατηγορώντας τον κ. Καιρίδη ότι αφιέρωσε μέρος της ομιλίας του στην εκλογική του περιφέρεια.

«Αλλάζετε το εκλογικό σύστημα γιατί σας πονάει το αποτέλεσμα της Αθήνας της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της περιφέρειας Θεσσαλίας, και τι λέτε; Λέτε κ. Κώστα Μπακογιάννη επειδή πήρες 42% στην πρώτη Κυριακή και δεν εκλέχθηκες, θα το μειώσουμε το ποσοστό, για να μπορείς τυχόν σε επόμενες εκλογές να εκλεγείς.  Δεν σας συμφέρει η άποψη του ελληνικού λαού, δεν ακούτε τον ελληνικό λαό.  Θέλετε να νοθεύσετε τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση, ακριβώς γιατί δεν σας συμφέρουν τα αποτελέσματα σε επιμέρους αναμετρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης», πρόσθεσε ο Κώστας Μπάρκας.

📺Επίσκεψη Μητσοτάκη στη Νέα Σμύρνη: Βόλτα στα μαγαζιά και τάβλι σε καφέ της περιοχής - Βίντεο


Περιοδεία στη Νέα Σμύρνη πραγματοποίησε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις εγκαταστάσεις του Milon Camp, του θερινού αθλητικού προγράμματος του ιστορικού Αθλητικού Ομίλου Νέας Σμύρνης «Μίλων», όπου φιλοξενούνται καθημερινά παιδιά και υλοποιούνται αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τα γήπεδα και να συνομιλήσει με τα παιδιά για τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις ομάδες που υποστηρίζουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ενώ τα ενθάρρυνε να προπονούνται με τους φίλους τους και να μην αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων.

Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης έκανε και την πρόβλεψή του για την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου. «Εγώ λέω ότι θα πάρει το Μουντιάλ η Γαλλία», είπε.

Αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός μετέβη στο καφέ όπου φιλοξενούνται δραστηριότητες του Πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Τάβλι, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τα μέλη και να παίξει μία παρτίδα. «Οι εξάρες πρέπει να έρχονται όταν τις χρειάζεσαι», ακούγεται να λέει ο πρωθυπουργός

Δείτε το σχετικό βίντεο:






📺Μητσοτάκης στο "Greece in Orbit": Ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης είναι μια επένδυση με ουσιαστική αξία - Ξεπερνάμε τις χώρες που ήταν μπροστά μας (Εικόνες & Βίντεο)


Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit -Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα», δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της καινοτομίας ως μοχλών ανάπτυξης, ενίσχυσης της εθνικής άμυνας και στήριξης της νέας γενιάς επιστημόνων.

Μητσοτάκης: "Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα, μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα"

Η πιο ηχηρή ανακοίνωση αφορούσε, ωστόσο, τον εκπαιδευόμενο αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη. «Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα. Είναι μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα, η οποία έχει συμβολική αλλά και ουσιαστική αξία», είπε ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα έχουμε τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη». Μάλιστα χαρακτήρισε τη συνεργασία της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος μια επιλογή που είναι, όπως είπε στα αγγλικά, «money well spent».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ακόμη ότι θα ήθελε ο Ανδριανός Γολέμης, όταν ολοκληρώσει την αποστολή του, να επισκέπτεται σχολεία και να μιλά στα παιδιά για τη σημασία του Διαστήματος. «Θα ήθελα, όταν επωμιστεί αυτή τη βαριά ευθύνη, να μεταφέρει στα παιδιά γιατί το Διάστημα είναι σημαντικό και γιατί αποτελεί καταλύτη έμπνευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «μια επένδυση για μια νεολαία που αναζητά την ελπίδα σε ένα περιβάλλον που είναι ζοφερό».




"Mεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσoυμε χώρες που ήταν μπροστά μας"

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός περιέγραψε το ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο για τις νέες τεχνολογίες, λέγοντας ότι «η χώρα μας κληρονόμησε ένα μεγάλο βαρίδι: μια οικονομική κρίση», αλλά πλέον βλέπει «στις τεχνολογίες του Διαστήματος, στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στις ψηφιακές εφαρμογές μια μεγάλη ευκαιρία να κάνει ένα μεγάλο άλμα και να ξεπεράσει χώρες που ήταν μπροστά μας». Υπενθύμισε ότι το 2019 ελάχιστοι θα φαντάζονταν πως η Ελλάδα θα είχε σήμερα δορυφόρους σε τροχιά και ένα δυναμικό οικοσύστημα διαστημικών εφαρμογών, σημειώνοντας ότι η δημόσια χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία αυτής της νέας πραγματικότητας.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να εξελιχθούν σε εξαγώγιμο προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Όσο μπορούμε να αναπτύσσουμε τέτοιες εφαρμογές στη διαχείριση δεδομένων, τόσο πιο εύκολο θα είναι να τις πουλήσουμε και στο εξωτερικό», είπε, αναφέροντας ως παραδείγματα τη διαχείριση πλημμυρών και φυσικών καταστροφών.

Αναφέρθηκε επίσης στις εφαρμογές dual use, τονίζοντας ότι αποτελούν κρίσιμο εργαλείο και για την εθνική άμυνα, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη δυνατότητα παρακολούθησης του τεράστιου θαλάσσιου χώρου της χώρας μέσω δορυφορικών συστημάτων. «Είμαστε μια χώρα νησιωτική με τεράστιο θαλάσσιο πεδίο. Τώρα μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται στη θάλασσα και ποια είναι η προέλευσή τους. Σε μια εποχή που καλούμαστε να διαχειριστούμε πολλαπλές κρίσεις, αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία», υπογράμμισε.

Δείτε την εκδήλωση:


Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας

Σημειώνεται ότι χθες εξετάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην οποία προήδρευσε ο κ. Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη. Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα η απόφαση για την πρώτη εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδια να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.