Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

24 Ιουνίου 2026

Το παρασκήνιο του νέου νόμου Πιερρ και ο λογαριασμός, το μνημόσυνο του ΠΑΣΟΚ, η Νάντια και ο Οδυσσέας, το αράπικο φιστίκι του Σκλαβενίτη, η παρέα και ο παράδεισος του Πόλυ


Ο νέος νόμος της κυβέρνησης δεν επεκτείνει μόνο τις ευεργετικές διατάξεις του Αρείου Πάγου για τα κόκκινα δάνεια, αλλά θεσπίζει και νέες δίδοντας μια καλή ανάσα στους δανειολήπτες που (και) σήμερα υποφέρουν για να αντιμετωπίσουν τους ομολογουμένως ανυπόφορους τόκους. Όσοι θα επωφεληθούν του νόμου Πιερρ υπολογίζονται σε περίπου 100.000 παλαιοί κόκκινοι δανειολήπτες. Όπως είπε ο υπουργός ανάλογα με τις κατηγορίες των δανειοληπτών θα κοστίσει στον Ηρακλή περίπου 500 εκατ. αλλά και άλλα 200 εκατ. τα οποία μοιράζονται από 100 εκατ. ο Ηρακλής και οι τράπεζες, ανάλογα με την έκθεση που έχει η καθεμία. Ο Μεγάλου που ήταν χθες στα Γιάννενα μαζί στο πάνελ με τον Πιερρακάκη είπε ότι το πληροφορήθηκε εκείνη την ώρα και τοποθετήθηκε για τη ρύθμιση θετικά. Μερικές αποφάσεις γενικά όσο και αν δεν είναι ευχάριστες πρέπει να γίνονται αποδεκτές, η Τράπεζα Πειραιώς πάει καλά κι αναπτύσσεται, ο Μεγάλου δεν είναι από τους τύπους που μεμψιμοιρούν και φυσικά δεν υπάρχει λόγος να κοιτάει πίσω. Τη νέα ρύθμιση ο Πιερρ την έθεσε προχθές υπό έγκριση στον Κ. Μητσοτάκη και κατόπιν στον Στουρνάρα, δεν τη γνώριζε άλλος.

Τοur Πιερρακάκη στα Γιάννενα

-Με αφορμή την παρουσία του στο δικό μας συνέδριο του Cantina στα Ιωάννινα και την είδηση που έδωσε για τη ρύθμιση που αφορά τους δανειολήπτες με τον νόμο Κατσέλη, ο Πιερρ έκανε πλήρη περιοδεία στον νομό. Πήγε σε ΣΑΕΚ (Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΔΥΠΑ) και βεβαίως σε μοναστήρι της περιοχής, επισκέφθηκε τη Βιομηχανική Περιοχή ενώ συναντήθηκε και με τα στελέχη της Νομαρχιακής Οργάνωσης της ΝΔ που είναι σε φάση εκλογικής κινητοποίησης. Κοινώς, κανονικό «ζέσταμα», ενώ σειρά παίρνει σήμερα ο Μαργαρίτης Σχοινάς που έρχεται από το Λουξεμβούργο και το συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας της ΕΕ, προκειμένου να μιλήσει σε εκδήλωση στο Μέτσοβο για τη νέα ΚΑΠ.

Οι παρατηρήσεις της μαμάς Τασούλα

-Μιας και είμαι στα Ιωάννινα, να σας πω ότι ο Πρόεδρος Κώστας Τασούλας που άνοιξε τις εργασίες του Cantina Academy βρήκε την ευκαιρία να επισκεφθεί την πόλη του, αλλά και να πάει να δει τη μάνα του που είναι πάνω από 90, αλλά με πνεύμα κοφτερό. Μου λένε ότι η μαμά Τασούλα παρατήρησε ότι ο Πρόεδρος έχει… πάρει λίγο, γιατί προφανώς περπατάει λιγότερο στην Προεδρία σε σχέση με τη Βουλή. Επειδή πάντως πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι, να σας πω ότι ο Τασούλας πήγε και στο πολιτικό του γραφείο και είδε φίλους του, ενώ για το ψηφοδέλτιο της ΝΔ ετοιμάζεται ο επί χρόνια διευθυντής του στα Γιάννενα Φίλιππος Ευαγγέλου.

Η κινητοποίηση του αντιπροέδρου

-Ευχαριστημένος ήταν ο Κωστής Χατζηδάκης από την προσέλευση του κόσμου στην ομιλία που έκανε τη Δευτέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε διοργάνωση του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Καραμανλής. «Αυτό δείχνει ότι οι νεοδημοκράτες έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται», έλεγε σε συνομιλητές του. Πάντως ο Χατζηδάκης είναι γενικώς… κινητοποιημένος γιατί κάνει συνέχεια περιοδείες. Όχι μόνο στην εκλογική του περιφέρεια, τον Βόρειο Τομέα, αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Μετά τη Θεσσαλονίκη, αύριο Πέμπτη θα βρίσκεται στην Τρίπολη και την ερχόμενη Δευτέρα θα βρίσκεται πάλι Θεσσαλονίκη. Και ασφαλώς η προτίμηση Χατζηδάκη για τη Βόρειο Ελλάδα έχει να κάνει με την ευρύτερη εκλογική στόχευση της ΝΔ που προσπαθεί να «συμμαζέψει» την κατάσταση στον Βορρά, γι’ αυτό και είχαν προηγηθεί περιοδείες του αντιπροέδρου σε Πέλλα, Κιλκίς και Χαλκιδική.

Αχ, ρε Ανδρέα

-Πριν πάμε στα υπόλοιπα πασοκικά, ξεκινάω με τις εκδηλώσεις μνήμης για τα 30 χρόνια του Ανδρέα, στο Α' Νεκροταφείο. Πήγε και η Νάντια Γιαννακοπούλου (ετών 47) και αναφώνησε μπροστά στον τάφο του αείμνηστου «Αχ, ρε Ανδρέα», λες και τον ήξερε από χθες, αλλά τέλος πάντων γενικώς στον χώρο της παράταξης θα έλεγες ότι υπάρχει κλίμα μνημοσύνου.

Ο Οδυσσέας των γρίφων

-Ανήμερα λοιπόν των εκδηλώσεων του ΠΑΣΟΚ για τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου εμφανίστηκε χθες και ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος εάν και εφόσον θελήσει να κατέβει με τον Τσίπρα θα έχει ήδη κάνει το πρώτο βήμα: να παραδώσει δηλαδή τη βουλευτική του έδρα. Ο Οδυσσέας παρέδωσε την έδρα της Αρκαδίας στο ΠΑΣΟΚ όταν προ μηνών τον διέγραψε ο Νίκος Ανδρουλάκης, γιατί ο τότε αντιπρόεδρος της Βουλής δήλωσε -μεταξύ άλλων- ότι «αν το ΠΑΣΟΚ ήταν στο 20%, κανείς δεν θα ασχολούταν με τις αστοχίες της διεύρυνσης και τον… Πελεγρίνη». Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ούτε σήμερα στο 20%, ούτε βλέπει προοπτική να κουνηθεί η βελόνα προς αυτά τα δυσθεώρητα ύψη. Αντιθέτως, αγκομαχά στην τρίτη-τέταρτη θέση, πίσω από την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα. Ο Κωνσταντινόπουλος μιλώντας χθες στον ΣΚΑΙ χαρακτήρισε τον Αλέξη Τσίπρα «σοβαρό παίκτη» που «βρήκε χώρο και μπήκε», εννοώντας πολύ απλά ότι το ΠΑΣΟΚ αυτό που κατάφερε μέσα στα δύο χρόνια ήταν να χάσει όποια ευκαιρία ανάκαμψης του παρουσιάστηκε. Πόσες διασπάσεις να κάνει ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ για να ανέβει το ΠΑΣΟΚ; Ο Αρκάς πολιτικός πάντως δεν κρύβει ότι έχει συνομιλήσει -με αφορμή τη διαγραφή του καταρχάς- με τον Αλέξη Τσίπρα. Θα κατέβει με την ΕΛΑΣ; Επί του παρόντος πηγαινοέρχεται μεταξύ Αθήνας και Σαντορίνης, όπου έχει τουριστικές επιχειρήσεις. Υποστηρίζει ότι σε αυτή τη φάση δεν του λείπει η πολιτική σύγκρουση, αλλά ποιος ξέρει πώς θα νιώθει από Σεπτέμβριο όταν αρχίζει η νέα πολιτική σεζόν… Το πλέον βέβαιο -το λέει στους φίλους του- είναι ότι αν εμπλακεί εκ νέου με την ενεργό πολιτική δράση δεν πρόκειται να κατέβει ξανά στην Αρκαδία, αλλά κάπου στην Αττική. Ένας από τους γρίφους γύρω από τα όσα λέει ο Οδυσσέας απαντήθηκε. Οι άλλοι, εν καιρώ…

Το τηλέφωνο Τσίπρα στον Σκανδάμη

-Ο Μαρίνος Σκανδάμης δεν είναι από τους γνωστούς-αγνώστους των κορυφαίων του ΠΑΣΟΚ, όμως είναι δημοφιλής δικηγόρος στην Πάτρα και στα πέριξ - διετέλεσε επί πέντε χρόνια Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο Δικαιοσύνης, ξεκινώντας με υπουργό τον Χάρη Καστανίδη το 2009. Οι υπουργοί άλλαζαν, ο Σκανδάμης έμεινε στον κρίσιμο ρόλο μέχρι το 2015, όταν ήρθε η ώρα του Τσίπρα… Χθες, στην επέτειο των 30 χρόνων από τον θάνατο του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Παπανδρέου, το όνομα του «παπανδρεϊκού» Μαρίνου Σκανδάμη φιγουράρισε στη λίστα των νέων Τομεαρχών της ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα. Τη Δευτέρα, μία ημέρα νωρίτερα, δήλωσε ότι δεν αποδέχεται την «τιμητική» πρόταση να κατέβει ξανά με το ΠΑΣΟΚ στην Αχαΐα, έχοντας «στολίσει» αρκετές φορές στο πρόσφατο παρελθόν με σκληρή κριτική τον Νίκο Ανδρουλάκη. Και χθες ο Σκανδάμης πήρε τον δρόμο για την ΕΛΑΣ. Προηγήθηκε, όπως έμαθα, μακρά συζήτηση με τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα η οποία και κατέληξε στο να δώσουν (τηλεφωνικά) τα χέρια της συμπόρευσης. Οι άσπονδοι φίλοι του Σκανδάμη στο ΠΑΣΟΚ τον κατηγορούν ότι πήγε στον Τσίπρα για να βγει βουλευτής στην Αχαΐα, αφού το ΠΑΣΟΚ εκλέγει εδώ και αρκετά χρόνια έναν βουλευτή στην εκλογική περιφέρεια, δηλαδή τον Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος δεν χρειάζεται και «σταυρό» ως πρώην πρωθυπουργός για να εκλεγεί. Ο Σκανδάμης χρειάζεται «σταυρό», αλλά τοπικά στελέχη εκτιμούν ότι θα συγκεντρώσει αρκετούς κεντροαριστερούς «σταυρούς» από πρώην ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ. Αυτό βέβαια μένει να αποδειχθεί, αλλά είναι σίγουρο ότι διαπιστώνεται μια… τάση φυγής από «το κόμμα του Ανδρουλάκη» (όπως θα έλεγε και ο Καστανίδης) προς τον Αλέξη Τσίπρα.

📺Αβραμόπουλος για Qatargate: Μπούρδα η ιστορία, πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η Φον ντερ Λάιεν-Υπάρχει σκοπιμότητα- εν κλήθηκα ποτέ να δώσω εξηγήσεις-Υπ.ΠροΠο: «Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης»


«Δεν κλήθηκα ποτέ να δώσω εξηγήσεις» σημείωσε ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην Επίτροπος, Δημήτρης Αβραμόπουλος σχετικά με την εμπλοκή του στην υπόθεση Qatar Gate και το ένταλμα σύλληψής του, ενώ τόνισε πως πως «όλη η ιστορία είναι μια μπούρδα».  

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος βρέθηκε καλεσμένος στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ και επανέλαβε όσα είχε ισχυριστεί στη δήλωσή του σχετικά με το ένταλμα σύλληψής του. «Πριν από 2,5 χρόνια προκλήθηκε το ζήτημα. Μου έδωσε η Επιτροπή Ηθικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το πράσινο φως να συμμετάσχω. Ρώτησα εάν μπορώ να πληρώνομαι. Συμμετείχα στο Fight Impunity ως τιμητικό μέλος, δεν είχα εκτελεστικό ρόλο» τόνισε.

«Με αμοιβή 5.000 ευρώ τον μήνα – που τελικά ήταν 3.500 ευρώ- τα οποία τα δηλώνω και φορολογούμαι στην Ελλάδα» σημείωσε. «Όλη αυτή η ιστορία είναι μια μπούρδα. Από ό,τι μαθαίνω, οι αστυνομικοί που δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους ελέγχονται και άνοιξαν την έρευνά τους, αγνοώντας ότι αυτή η υπόθεση είχε διερευνηθεί πριν από δύο χρόνια» συμπλήρωσε.

Ο ίδιος τόνισε ότι εκλήθη από αστυνομικούς από κάποιο τοπικό αστυνομικό τμήμα του Βελγίου. «Δεν φοβάμαι τίποτα» σημείωσε, τονίζοντας πως «το ένταλμα σύλληψης είναι άκυρο».

Τόνισε πως είχε κάνει ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν μπορεί να εργαστεί στη συγκεκριμένη ΜΚΟ του Παντσέρι και είχε πάρει θετική απάντηση. Μάλιστα, όπως είπε είχε κάθε δικαίωμα να εργαστεί, καθώς δεν ήταν επίτροπος πλέον και δεν ήταν μέλος της ελληνικής βουλής: «Πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η κυρία φον ντερ Λάιεν, με υπογραφή της. Δεν είναι ευρωπαϊκό ένταλμα, είναι της βελγικής αστυνομίας».

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος σημείωσε πως δεν είναι δυνατόν αν έκανε lobbying υπέρ του Κατάρ από τη στιγμή που καταψήφισε σχετική πρόταση για τη βίζα. 

Σε άλλο σημείο τόνισε πως «δεν θα απολογηθώ σε κανέναν κερατά».


Πηγές υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για Αβραμόπουλο: «Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης»


Απάντηση σε όσα ανέφερε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο Δημήτρης Αβραμόπουλος σχετικά με το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε σε βάρος του για το Qatargate δίνουν πηγές από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τονίζοντας ότι το ένταλμα σύλληψης διαβιβάσθηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο Εισαγγελέα και πως η Ελληνική Αστυνομία ενήργησε όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση. Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης, αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά, οι ίδιες πηγές αναφέρουν:

«Οι ελληνικές αρχές λειτουργούν πάντα με σεβασμό και αφοσίωση στο Σύνταγμα και την ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Η αρμόδια Εισαγγελία στην Ελλάδα για θέματα του Τμήματος SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entries) υπάγεται στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, που διαχειρίζεται τα Ευρωπαϊκά Εντάλματα Σύλληψης και τη διαβίβαση δικαστικών πληροφοριών μέσω του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν (SIS). 

» Το Ευρωπαϊκό Ένταλμα σύλληψης διαβιβάσθηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για περαιτέρω ενέργειες, ενώ η Ελληνική Αστυνομία ενήργησε όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση για την εφαρμογή ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.  

» Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης. Οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας διαχειρίζονται καθημερινά ευαίσθητες υποθέσεις χωρίς καμία διαρροή και δημοσιοποίηση, όπως οφείλουν, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις των δικαστικών Αρχών και με σεβασμό στην ισονομία και ατομικά δικαιώματα των πολιτών».

Στη συνέντευξή του σήμερα το πρωί στον ΣΚΑΪ ο κ. Αβραμόπουλος μεταξύ άλλων επισήμανε πως το ένταλμα σύλληψης δεν είναι ευρωπαϊκό, όπως στην περίπτωση του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, ούτε της βελγικής δικαιοσύνης. «Γι' αυτό και δεν εστάλη στο υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στην αστυνομία. Ο κ. Χρυσοχοΐδης το είχε 3 μέρες στο συρτάρι, δεν ξέρω γιατί, εγώ δεν το ήξερα». Ακολούθως ανέφερε πως ενημερώθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο ίδιος έλαβε γνώση για το ένταλμα από το γραφείο του πρωθυπουργού. 

Παραιτείται από το κόμμα Καρυστιανού ο Κοκοτσάκης με βαριές καταγγελίες🤣🤣🤡Παρελθόν και ο πτέραρχος ε.α. Παπανικολάου-Πάνω από 50 αποχωρήσεις


Την αποχώρησή του από το κόμμα Ελπίδα για τη Δημοκρατία της Μαρίας Καρυστιανού ανακοίνωσε ο πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης ενώ το ίδιο έκανε και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου με τον TikToker Δημήτρη Σαββίδη να παίρνει , επίσης, ξεκάθαρες αποστάσεις

Σε ανοιχτή επιστολή του ο κ. Κοκοτσάκης κάνει λόγο για «σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις» τονίζοντας ότι «κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο».

Καταλογίζοντας ότι «παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση», ο κ. Κοκοτσάκης καταγγέλλει ότι «δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο».

Όπως υποστηρίζει «διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας», γράφοντας για τη Μαρία Καρυστιανού ότι «ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε» καθώς «οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της».

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης γράφει, επίσης, ότι «η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο. Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου "αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα". Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με "αυλές"», προσθέτοντας ότι «αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Κίνημα Πολιτών της Καρυστιανού έγινε «μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε» υπογραμμίζοντας πως «όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής. Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη».

«Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα».

Όλη η επιστολή του Βασίλη Κοκοτσάκη

«Στις 21 Μαΐου 2026, κατά την παρουσίαση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του υπό ίδρυση τότε Κινήματος, δήλωσα δημόσια:

"Εύχομαι αυτή η νέα αρχή να μείνει πάντα πιστή σε αυτό που τη γέννησε: Την απαίτηση των πολιτών για Αλήθεια, Δικαιοσύνη και Ευθύνη".

Σήμερα αισθάνομαι την ανάγκη να επιστρέψω σε εκείνα τα λόγια, όχι για να τα αναθεωρήσω, αλλά γιατί δυστυχώς θεωρώ ότι επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που έκρυβαν μέσα τους.

Στην υπόθεση των Τεμπών στήριξα(μεταξύ άλλων) ως τεχνικός σύμβουλος & την τότε πρόεδρο του Συλλόγου θυμάτων , στον αγώνα όλων των συγγενών για την αλήθεια στην υπόθεση αυτή.

Την στηρίξαμε ως τεχνική ομάδα, επιστημονικά, ηθικά , όχι γιατί αναζητούσαμε ρόλο, θέση ή επιρροή, αλλά γιατί πιστεύαμε ότι εκφράζει ένα αυθεντικό κοινωνικό αίτημα για Δικαιοσύνη και αλήθεια, όπως αυτό εκφράστηκε από τα εκατομμύρια των Πολιτών που διαδήλωναν στους δρόμους.

Και όταν ανακοινώθηκε η δημιουργία πολιτικού φορέα, πιστεύοντας και εγώ ότι επιχειρούσαμε να μεταφέρουμε στη δημόσια ζωή το μήνυμα που έστειλαν εκατομμύρια πολίτες στους δρόμους της Ελλάδας, δήλωσα παρόν χωρίς καμία φιλοδοξία ή προσωπική επιδίωξη.

Όχι για να δημιουργηθεί άλλο ένα ακόμη κόμμα, αλλά να δημιουργηθεί ένα αυθεντικό-πραγματικό Κίνημα Πολιτών, όπως ήταν η απαίτηση του κόσμου, ενάντια στην σήψη και την διαφθορά του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος

Ένα κίνημα που θα αποτελούσε συνέχεια εκείνου του μεγάλου λαϊκού ξεσηκωμού που γεννήθηκε μέσα από την τραγωδία των Τεμπών και κορυφώθηκε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025.

Ένα κίνημα όμως που δεν θα ανήκε σε πρόσωπα, δεν θα διοικούνταν από αυλές και αυλικούς, δεν θα λειτουργούσε με όρους μηχανισμών, αποκλείοντας τις φράξιες και τους κολλητούς…

Δεν θα αναπαρήγαγε τις παθογένειες που για δεκαετίες οδήγησαν τους πολίτες στην αποστροφή απέναντι στην πολιτική.

Δυστυχώς, όσο περνούσε ο χρόνος, διαπίστωνα ολοένα και περισσότερο ότι η πορεία που ακολουθείται απέχει ουσιωδώς από εκείνη που εξαγγέλθηκε.

Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκαν σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις. Υποβλήθηκαν προτάσεις, κατατέθηκαν σχέδια, διατυπώθηκαν προβληματισμοί. Ζητήθηκαν συναντήσεις και διευκρινίσεις. Όχι από διάθεση αντιπαράθεσης. Αλλά από αίσθημα ευθύνης.

Γιατί κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο.

Και όμως, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

Δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο.

Δεν υπήρξε συλλογική ποτέ επεξεργασία για κανένα θέμα , όπως δεν υπήρξε και καμία διάθεση θεσμικής συγκρότησης.

Αντίθετα, διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας.

Η Μαρία Καρυστιανού, ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε.

Δεν αποδίδω τις παραπάνω διαπιστώσεις σε συνεργάτες, συμβούλους ή πρόσωπα του περιβάλλοντός της.

Οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της.

Για τον λόγο αυτό, η κριτική μου αφορά πρωτίστως την πολιτική κατεύθυνση που επιλέχθηκε και την ευθύνη της ηγεσίας για αυτήν.

Η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο.

Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου «αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα». Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με «αυλές».

Οι οργανώσεις πολιτών που αυτοβούλως συγκροτήθηκαν ανά την χώρα , αφέθηκαν να λειτουργούν χωρίς σαφείς κανόνες, χωρίς δικαιώματα, χωρίς αρμοδιότητες και χωρίς θεσμικές εγγυήσεις συμμετοχής και χωρίς ποτέ να ζητηθεί η γνώμη τους για οποιοδήποτε θέμα.

Και το χειρότερο: Αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών.

Μια κατάσταση που όχι μόνο δεν θυμίζει Κίνημα Πολιτών, αλλά θυμίζει ακριβώς εκείνο το πολιτικό μοντέλο που υποτίθεται ότι επιχειρούσαμε να υπερβούμε. Υπάρχει όμως και μία ακόμη διάσταση που δεν μπορώ να αγνοήσω.

Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησης του εγχειρήματος, δεκάδες άνθρωποι και στη συνέχεια εκατοντάδες πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.( όπως έγινε υποδειγματικά στην Κρήτη). Δημιουργήθηκαν Ομάδες Πολιτών σε πολλά μέρη της Ελλάδας , αποτελούμενες από ανθρώπους που δεν ζητούσαν ανταλλάγματα, αξιώματα ή πολιτική σταδιοδρομία.

Άνθρωποι της εργασίας, της καθημερινότητας και της προσφοράς. Άνθρωποι που πίστεψαν ότι οικοδομούμε κάτι διαφορετικό. Ότι επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ένα αληθινό Κίνημα Πολιτών, βασισμένο στη συμμετοχή, στη συλλογικότητα, στη διαφάνεια και στον σεβασμό της δημοκρατικής λειτουργίας.

Οι άνθρωποι αυτοί μας εμπιστεύθηκαν και μας ακολούθησαν. Επένδυσαν χρόνο, κόπο, αξιοπρέπεια και Ελπίδα. Και ακριβώς γι’ αυτό αισθάνομαι ότι έχω απέναντί τους μια ιδιαίτερη ηθική υποχρέωση.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να συνεχίσουν να πιστεύουν σε κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπουν να διαμορφώνεται.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να αποδεχθούν ως Κίνημα Πολιτών μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε.

Και κυρίως δεν μπορώ να σιωπήσω όταν βλέπω ανθρώπους που εργάστηκαν ανιδιοτελώς να αισθάνονται σήμερα απογοήτευση & πικρία απέναντι στις προσδοκίες που οι ίδιοι επένδυσαν.

Τους οφείλω την αλήθεια, όπως τους όφειλα την αλήθεια από την πρώτη ημέρα.Με τα παραπάνω δεν καταγράφω προσωπική πικρία, αλλά τα καταγράφω με θλίψη.

Γιατί όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής.

Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη.

Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα.

Προσωπικά, αισθάνομαι ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν μπορώ να συμπράξω. Μίλησα όταν έπρεπε να μιλήσω και πρότεινα όταν έπρεπε να προτείνω.

Προειδοποίησα όταν έπρεπε να προειδοποιήσω και παρέμεινα παρών όσο υπήρχε η ελπίδα ότι η πορεία μπορούσε να διορθωθεί, αλλά μάταια.

Για να μπορώ αύριο να κοιτάζω στα μάτια τους ανθρώπους που με εμπιστεύθηκαν και πορευτήκαμε για λίγο μαζί…

Για τον λόγο αυτό δηλώνω ότι αποσύρω την όποια στήριξή μου από τον συγκεκριμένο πολιτικό φορέα.

Δεν αναγνωρίζω σε αυτόν τον φορέα ,τα χαρακτηριστικά ενός Κινήματος Πολιτών όπως εκείνου που οραματιστήκαμε και παρουσιάσαμε στους πολίτες.

Η απόφασή μου αυτή δεν στρέφεται εναντίον κανενός προσώπου, αλλά αφορά αποκλειστικά τη διαπίστωσή μου για τον τρόπο συγκρότησης, λειτουργίας και πολιτικής εξέλιξης του εγχειρήματος

Ταυτόχρονα, δηλώνω ξεκάθαρα ότι παραμένω δίπλα στους ανθρώπους που πορεύτηκαν μαζί μας όλο αυτό το διάστημα και που τίμησαν με την παρουσία, τη δουλειά, το ήθος και την ανιδιοτέλειά τους αυτή την προσπάθεια.

Πάνω απ’ όλα όμως, παραμένω ανυποχώρητα εκεί όπου βρισκόμουν από την πρώτη ημέρα: Στον καθαρό αγώνα για την αλήθεια στην υπόθεση των Τεμπών, μαζί με την τεχνική μας ομάδα. Συνεχίζουμε απρόσκοπτα το επιστημονικό μας έργο για τη μνήμη των θυμάτων και την αξιοπρέπεια των οικογενειών τους.

Οι αρχές που μας έφεραν εδώ εξακολουθούν να είναι ζωντανές, και όσο παραμένουν ζωντανές, ο δικός μας δρόμος θα παραμένει ανοιχτός.

Αποχωρώ μόνο από μια πολιτική κίνηση που δεν με εκφράζει, όπως πλέον δεν εκφράζει την πλειοψηφία όλων όσων πιστέψαμε σε αυτήν…


Παρελθόν και ο πτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου από το κόμμα Καρυστιανού - Πάνω από 50 αποχωρήσεις


Σημαντικές αποχωρήσεις σηματοδοτούν μια κρίσιμη περίοδο για το κόμμα ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία, υπό την ηγεσία της Μαρίας Καρυστιανού. Κεντρικά πρόσωπα, που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ίδρυση και την προώθηση του κόμματος, απομακρύνονται, δημιουργώντας αβεβαιότητα για το μέλλον της πολιτικής αυτής κίνησης.

Μεταξύ των πιο ηχηρών αποχωρήσεων ξεχωρίζουν αυτές του Βασίλη Κοκοτσάκη και του πτέραρχου εν αποστρατεία Αθανάσιου Παπανικολάου. Ο κ. Κοκοτσάκης, γνωστός ως τεχνικός σύμβουλος και πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποχώρησε καταγγέλλοντας ότι το κίνημα έχει μετατραπεί σε «προσωπικό πολιτικό εγχείρημα». Σε δημόσια δήλωσή του, ζήτησε συγγνώμη από όσους πίστεψαν και στήριξαν την προσπάθεια εμπιστευόμενοι τη δική του συμμετοχή.

Παράλληλα, η αποχώρηση του πτέραρχου Αθανάσιου Παπανικολάου εγείρει επίσης σημαντικά ερωτήματα για την πορεία του κόμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώην στρατιωτικός δηλώνει αποστασιοποιημένος, καθώς διαπίστωσε ότι η ΕΛΠΙΔΑ αντί να λειτουργεί ως ένα ανοιχτό κοινωνικό κίνημα με συλλογική δράση και δημοκρατική εκπροσώπηση, εξελίσσεται σε έναν κλειστό κύκλο, καθοδηγούμενο από πρώην στελέχη της ΝΙΚΗΣ. Αυτό, όπως επισημαίνει, προσδίδει μια αίσθηση ιδεολογικής και πνευματικής απομόνωσης.

Πάνω από 50 αποχωρήσεις

Σύμφωνα επίσης με το ΒΗΜΑ, από μια ομάδα περίπου 80 ατόμων που συμμετείχαν στις διαδικασίες για την πολιτική και ιδεολογική συγκρότηση του υπό διαμόρφωση κόμματος, έχουν αποχωρήσει σιωπηλά ή με διαμαρτυρίες περισσότερα από 50 άτομα, τα οποία πλέον δεν συμμετέχουν σε καμία σχετική δραστηριότητα. Προέρχονται κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και την Πλεύση Ελευθερίας.

Μεταξύ αυτών, βρίσκονται και πρόσωπα που είχαν αρχικά ενθαρρύνει την Καρυστιανού να ηγηθεί ενός νέου πολιτικού σχηματισμού, μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις για την τραγωδία των Τεμπών.

Κάνουν μάλιστα λόγο για «ανύπαρκτες πολιτικές διαδικασίες», «αυταρχικές συμπεριφορές» και «ακροδεξιές προσεγγίσεις» στον υπό διαμόρφωση φορέα, υποστηρίζοντας ότι αυτές δεν συνάδουν με τις αρχές των προοδευτικών ανθρώπων που στήριξαν αρχικά το εγχείρημα.

Αποστάσεις από τον Δημήτρη Σαββίδη

Σήμερα το πρωί, επίσης, ο TikToker Δημήτρης Σαββίδης σε ανάρτησή του καυτηριάζει το κίνημα που έκανε «μαρκίζα» την ελπίδα «αλλά δεν την κάνει πραξη» κάνοντας λόγο για ένα «κίνημα που υπόσχεται πολλά και δεν πραγματοποιεί μέχρι τώρα τίποτα {...}που τα κορυφαία του στελέχη έχουν χρόνο για να κάνουν βίντεο σε τσιπουράδικα, σε καφενεία, σε δρόμους της Ρωσίας αλλά δεν έχουν χρόνο να μιλήσουν για τα απίστευτα σκάνδαλα μόλις των τελευταίων 5 ημερών».

Μητσοτάκης για νόμο Κατσέλη: Ξεπεράσαμε τις προσδοκίες - Στέλνουμε μήνυμα ασφαλείας στους συνεπείς δανειολήπτες


Τη νέα ρύθμιση για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη ανέδειξε ως μία από τις σημαντικότερες κοινωνικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα, λίγες ώρες πριν από την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.

«Η κυβέρνηση ξεπέρασε τις προσδοκίες και στέλνει μήνυμα ασφάλειας σε όλους τους συνεπείς δανειολήπτες», τόνισε ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι η παρέμβαση κλείνει «μια εκκρεμότητα του παρελθόντος με δικαιοσύνη και σεβασμό σε όσους προσπάθησαν να παραμείνουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους».

Ο κ. Μητσοτάκης παρουσίασε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία ως ακόμη μία απόδειξη ότι η βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών μπορεί να μεταφράζεται σε χειροπιαστή στήριξη για τους πολίτες, σημειώνοντας ότι «έχουμε τη δυνατότητα από το πλεόνασμα να στηρίζουμε την κοινωνία», η οποία εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τις παρατεταμένες αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών.

«Σήμερα ψηφίζεται το νομοσχέδιο με τα μέτρα στήριξης. Είμαστε σε θέση να υλοποιούμε τέτοια μέτρα με δημοσιονομική ασφάλεια γιατί η πορεία της οικονομίας είναι θετική», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στρέφοντας στη συνέχεια τα βέλη του προς την αντιπολίτευση και τη δημόσια συζήτηση γύρω από νέες παροχές, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση οφείλει να νομοθετεί με γνώμονα τα δημόσια οικονομικά», καλώντας τους πολίτες να είναι «προσεκτικοί και επιφυλακτικοί απέναντι σε ακοστολόγητες δεσμεύσεις που ξεπερνούν τις δυνατότητες του προϋπολογισμού».

«Η χώρα το πλήρωσε ακριβά στο παρελθόν», τόνισε με νόημα, επιχειρώντας να αντιπαραβάλει τη σημερινή δημοσιονομική πολιτική με πρακτικές προηγούμενων ετών.

Αναφερόμενος τέλος στις διεθνείς εξελίξεις, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την καταρχήν συμφωνία ειρήνης σχετικά με το Ιράν, εκφράζοντας την ελπίδα να μην υπάρξουν νέες αναταράξεις τους επόμενους μήνες. Παράλληλα εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία του πληθωρισμού, σημειώνοντας ότι η πρόσφατη άνοδος συνδέθηκε με τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου, οι οποίες πλέον αποκλιμακώνονται, κάτι που –όπως είπε– αναμένεται να περάσει σταδιακά και στις τιμές της αγοράς.

📺Καιρίδης: Ο Δούκας έχει πάει στον Τσίπρα και δεν το έχουμε καταλάβει, σε 3 μήνες θα τον βρίζουν από το ΠΑΣΟΚ ως αποστάτη και προδότη


Συνέχεια στην κόντρα που έχει ανοίξει με τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, έδωσε το πρωί της Τετάρτης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης.

Ο κ. Καιρίδης υπερασπίστηκε των χαρακτηρισμών που έκανε για τον κ. Δούκα, λέγοντας στον ΣΚΑΪ ότι «έκανα ένα πολιτικό σχόλιο, τον θεωρώ τελείως αποτυχημένο» ενώ εκτίμησε για τον δήμαρχο Αθηναίων ότι «έχει πάει στον Τσίπρα και δεν το έχουμε καταλάβει».

Όπως είπε «ο κ. Δούκας θωπεύει το περιθώριο με την ιστορία των προσφυγικών» συμπληρώνοντας ότι «εκλέχθηκε δήμαρχος, η δουλειά του είναι να καθαρίσει την πόλη και όχι να πολιτικολογεί». Στο πλαίσιο αυτό αναρωτήθηκε «τον δήμαρχο Θεσσαλονίκής τον γνωρίζετε; Ο Μπακογιάννης δεν πολιτικολογουσε, ούτε επιχείρησε να συναρχηγεύει όπως ο Δούκας με τον Ανδρουλάκη».

Με αφορμή τη συζήτηση περί συνεργασιών στην αντιπολίτευση, ο Δημήτρης Καιρίδης χαρακτήρισε, επίσης, «απολύτως καταστροφικά τα αποτελέσματα συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ στον δήμο Αθηναίων» λέγοντας «δες ελληνικέ λαέ αυτά που σου προτείνουν τι αποτελέσματα έχουν».

Επανερχόμενος, στη συνέχεια, στις αντιδράσεις για όσα είπε για τον Χάρη Δούκα, ο κ. Καιρίδης σημείωσε «θα περίμενε κανείς ανακοίνωση από το ΠΑΣΟΚ. Αντίθετα έκανε ανάρτηση αμέσως η διορισμένη από τον Τσίπρα στο Επικρατείας Έλενα Ακρίτα και ο μέχρι πρότινος εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και πρωτοπαλίκαρο του Τσίπρα, ο Κώστας Ζαχαριάδης. Εδώ έχουμε ότι ο Δούκας έχει φύγει, έχει πάει στον Τσίπρα και δεν το έχουμε καταλάβει»

Ο Δημήτρης Καιρίδης κατέληξε για τον Χάρη Δούκα ότι «σε 3 μήνες θα τον βρίζουν από το ΠΑΣΟΚ ως αποστάτη και προδότη, μας είπε ότι είναι στο Λονδίνο γιατί θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα του Μπέρναμ».


Ξεκίνησε η σύνταξη του προγράμματος της ΝΔ για το 2027 υπό τον Χατζηδάκη: Οι τέσσερις άξονες για το κοινωνικό κράτος


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιμένει σε όλους τους τόνους για εκλογές το 2027, όμως οι προετοιμασίες έχουν ήδη ξεκινήσει και βασικό κομμάτι της εκλογικής στρατηγικής είναι η σύνταξη του εκλογικού προγράμματος του κυβερνώντος κόμματος.

Η άσκηση έχει ανατεθεί ήδη στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη και τιτλοφορείται «Ατζέντα 2030», με αναφορά σε ένα έτος ορόσημο κατά το οποίο συμπληρώνονται 200 χρόνια ζωής του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr, οι πρώτες συνεδριάσεις υπό τον κ. Χατζηδάκη με τη συμμετοχή κορυφαίων υπουργών έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ στην πορεία θα προστεθούν και εξωκοινοβουλευτικοί τεχνοκράτες. Ήδη πάντως στις πρώτες συζητήσεις εμπλέκονται στελέχη όπως ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, ο υφυπουργός Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς κ.α.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, το υπό κατάρτιση πρόγραμμα θα είναι μια δέσμη ρεαλιστικών δεσμεύσεων που θα αποτελέσει ένα νέο συμβόλαιο ευθύνης με την κοινωνία. Εχέγγυο αξιοπιστίας είναι, κατά τον κ. Μητσοτάκη, η εκπλήρωση των υποσχέσεων της ΝΔ από την προεκλογική περίοδο του 2023, διαδικασία που είναι ακόμα εν εξελίξει. Γι’ αυτό και ο πρωθυπουργός επιμένει στη φράση «το είπαμε, το κάνουμε», τονίζοντας τη διαρκή προσπάθεια.

Ο βασικός πυλώνας του νέου προεκλογικού προγράμματος είναι η γρήγορη ανάπτυξη και η αντιστοίχως γρήγορη στήριξη του διαθέσιμου εισοδήματος. Η «Ατζέντα 2030» θα περιλαμβάνει ένα συνεκτικό πλαίσιο μεταρρυθμίσεων που θα αφορά αυτό που αναφέρεται ως «βαθύ κράτος», ενώ περιλαμβάνει βασικά πεδία προτεραιοτήτων, όπως η ανάπτυξη της οικονομίας, το κοινωνικό κράτος, η γεωπολιτική θωράκιση και οι θεσμικές παρεμβάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση θα δίνεται στο κοινωνικό κράτος, ενώ μια πρόγευση έδωσε τη Δευτέρα από τη Θεσσαλονίκη ο αντιπρόεδρος κ. Χατζηδάκης.

Οι τέσσερις άξονες

Ειδικότερα, στην ενότητα του κοινωνικού προγράμματος περιλαμβάνονται τέσσερις βασικοί άξονες, όπως η στήριξη της οικογένειας, η αντιμετώπιση του στεγαστικού, οι ίσες ευκαιρίες σε όλους και η περιφερειακή ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα:

-Οικογένεια: Θα προβλέπεται μια σειρά από δράσεις στήριξης οικογένειας με βασικό άξονα τη συμφιλίωση της οικογενειακής με την επαγγελματική ζωή. Δράσεις που θα επιτρέπουν στα νέα ζευγάρια να μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους σε ένα βρεφονηπιακό σταθμό, σε ένα πραγματικά ολοήμερο σχολείο.

-Στέγαση: Θα υπάρξει ένα μαζικό πρόγραμμα κοινωνικής στέγης και γενικότερα κινητροδότησης της προσφοράς ώστε να μπουν παραπάνω σπίτια στην αγορά και με αυτόν τον τρόπο να υπάρξει και έλεγχος των τιμών.

-Ίσες ευκαιρίες: Θα προβλέπεται πλαίσιο ίσων ευκαιριών για τα παιδιά σε νησιά, σε ορεινά χωρία, στις πόλεις της περιφέρειας και στα αστικά κέντρα.

-Περιφερειακή ανάπτυξη: Πέρα από τα έργα που γίνονται σε διάφορες περιοχές, κυρίως στη Θεσσαλονίκη, θα εξαντληθούν τα επενδυτικά κίνητρα και τα κρατικά εργαλεία για τη στήριξη στην πράξη της ανάπτυξης περιφερειών που υστερούν, όπως η Μακεδονία, η Θράκη κ.ο.κ.,

Περιοδείες στην Πελοπόννησο

Παράλληλα, είναι σε πλήρη εξέλιξη οι περιοδείες κορυφαίων υπουργών και κομματικών στελεχών της ΝΔ στην Πελοπόννησο, με τον Μάκη Βορίδη να ξεκινά χθες εξορμήσεις από το γαλάζιο προπύργιο της Λακωνίας. «Στις εκλογές διεθνώς το δίλημμα από τις κυβερνήσεις είναι «σταθερότητα και ασφάλεια» και από τις αντιπολιτεύσεις το μήνυμα είναι «αλλαγή». Στην Ελλάδα το μήνυμα «σταθερότητα και ασφάλεια» μπορεί να υποστηριχθεί με επάρκεια από την κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το μήνυμα «αλλαγή» δεν μπορεί να υποστηριχθεί από τα κόμματα της αντιπολίτευσης», επισημαίνουν κυβερνητικά στελέχη.

Σήμερα πηγαίνουν στην Αργολίδα ο υπουργός Μετανάστευσης Θάνος Πλεύρης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Θανάσης Καββαδάς και η υφυπουργός Τουρισμού Άννα Καραμανλή. Στην Αρκαδία πηγαίνουν η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Κώστας Κατσαφάδος, αλλά και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης. Η κυρία Κεφαλογιάννη θα πάει επίσης στη Νεμέα και ο κ. Κατσαφάδος στη Λακωνία.

Την Πέμπτη λαμβάνει χώρα η πολιτική ακαδημία της ΝΔ στην Τρίπολη με κεντρικό ομιλητή τον Κωστή Χατζηδάκη και το σύνολο του κομματικού μηχανισμού σε εγρήγορση. Την Παρασκευή μεταβαίνουν στην Κορινθία ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μαργαρίτης Σχοινάς και ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας στη Μεσσηνία, ενώ στη Μεσσηνία θα βρίσκονται την Κυριακή ο γραμματέας της ΝΔ Κωνσταντίνος Κυρανάκης και η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως.

Κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία ανάσα για τους οφειλέτες του νόμου Κατσέλη


Κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίζεται σήμερα, Τετάρτη, η τροπολογία Πιερρακάκη που δίνει ανάσα σε πάνω από 100 χιλιάδες οφειλέτες. Η νομοθετική διάταξη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αφορά στη «ρύθμιση του τρόπου τοκοφορίας των καταβολών του ν. 3869/2010», του γνωστού δηλαδή ως «νόμου Κατσέλη».

Με την τροπολογία, γίνεται καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, παρέχεται αναδρομική ελάφρυνση για τους δανειολήπτες, θεσπίζονται μικρότερες δόσεις, μικρότερη επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή ενώ γίνεται δίκαιος επιμερισμός του κόστους μεταξύ τραπεζών και Δημοσίου.

Ειδικότερα, με τη συγκεκριμένη παρέμβαση, η Πολιτεία δεν περιορίζεται στην απλή συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση. Προχωρά ένα βήμα παραπέρα, δίνοντας μια λύση ευρύτερη, καθαρή και ουσιαστική για τους πολίτες, με τρόπο που αίρει οριστικά τις αμφιβολίες και εξασφαλίζει ενιαία εφαρμογή για όλους.

Τι προβλέπει η τροπολογία του υπ. Οικονομικών

1. Για καταβολές δόσεων από τώρα και στο εξής ο τόκος υπολογίζεται στη μηναία δόση: Για ενεργές ρυθμίσεις από 5 Ιουνίου 2026, ημερομηνία δημοσίευσης της υπ’αριθμ. 6/2026 την απόφασης της ολομέλειας του Αρείου Πάγου, ο τόκος θα υπολογίζεται βάση της μηνιαίας δόσης. Πιο συγκεκριμένα, ο τόκος που προβλέπεται από το άρθρο 9 παρ. 2 του ν. 3869/2010 υπολογίζεται επί της ορισθείσας από το δικαστήριο μηνιαίας δόσης. Κάθε μηνιαία καταβολή περιλαμβάνει μέρος κεφαλαίου στο ύψος που έχει προσδιοριστεί από την δικαστική απόφαση και τον τόκο που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα από την προηγούμενη έως την καταβολής της επόμενη δόση. Ειδικά για την πρώτη δόση υπολογίζεται περίοδος τοκοφορίας τριάντα (30) ημερών.

2. Αναδρομικά υπερβάλλοντα ποσά που έχουν καταβληθεί και αφορούν ενεργές ρυθμίσεις, αναγνωρίζονται ως καταβληθέν κεφάλαιο και απομειώνουν τον αριθμό των δόσεων που απομένουν για αποπληρωμή: Για ενεργές ρυθμίσεις που δεν έχουν περατωθεί ή δεν έχουν πληρωθεί οι προϋποθέσεις για να κηρυχθούν έκπτωτες κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος, εφόσον έχουν καταβληθεί υπερβάλλοντα ποσά από τον χρόνο έναρξης της ρύθμισης όπως αυτός προβλέπεται στη δικαστική απόφαση, ή σε περίπτωση που η ρύθμιση έχει μεταρρυθμιστεί με δικαστική απόφαση από το χρόνο έναρξης καταβολών της τελευταίας μεταρρύθμισης, τότε η διαφορά του συνολικού ποσού που έπρεπε να καταβληθεί και αυτού που καταβλήθηκε για την ανωτέρω χρονική περίοδο, αφαιρείται από τις τελευταίες κατά χρονολογική σειρά δόσεις προς καταβολή, απομειώνοντας το συνολικό αριθμό των εναπομενουσών δόσεων προς καταβολή. Η διαφορά των τόκων που καταβλήθηκαν και αυτών που έπρεπε να καταβληθούν, δυνάμει άλλων μεθόδων υπολογισμού τοκοφορίας, εκλαμβάνεται ως αποπληρωμή κεφαλαίου και απομειώνει το υπόλοιπο της οφειλής όπως έχει διαμορφωθεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος. Τυχόν καταβληθέντα ποσά για ρυθμίσεις που έχουν περατωθεί ή έχουν πληρωθεί οι προϋποθέσεις για να κηρυχθούν έκπτωτες δεν αναζητούνται αναδρομικά.

3. Υπερβάλλοντα ποσά που έχουν εισπράξει τα πιστωτικά ιδρύματα κατά την περίοδο πριν μεταφερθούν τα δάνεια στον ΗΡΑΚΛΗ, τα αποδίδουν τα πιστωτικά ιδρύματα στον ΗΡΑΚΛΗ.

4. Αποσαφηνίζεται ότι σε περιπτώσεις ρυθμίσεων βάση του εξωδικαστικού η μηνιαία δόση υπολογίζεται ως τοκοχρεολυτική δόση επί του συνολικού ποσού της ρυθμιζόμενης οφειλής και όχι επί της μηνιαίας δόσης, όπως άλλωστε προβλέπεται στο νόμο, στις κανονιστικές πράξεις, στις συμβάσεις των ρυθμίσεων και στον υπολογισμό της εγκεκριμένης ρύθμισης για τον οποίο έχει συμφωνήσει ο δανειολήπτης κατά την ένταξη στη ρύθμιση.

ΕΛΑΣ: Πού τους βρήκαν όλους αυτούς;


Σάκης Μουμτζής

ΟΑ. Τσίπρας έστειλε ένα μήνυμα στον Ν. Ανδρουλάκη. Αν εσύ υπόσχεσαι πέντε πράγματα, εγώ αμέσως μετά μπορώ να υποσχεθώ οκτώ. Στις υποσχέσεις είμαι μακράν ο καλύτερος, άλλωστε έτσι έγινα και πρωθυπουργός. 

Και για να το συμπληρώσω εγώ το όλο σκηνικό, να πω ότι μεταξύ παροχολογίας και εξαπάτησης η διαφορά είναι πολύ μικρή και ο Τσίπρας την καλύπτει με μαεστρία. Έχει διδακτορικό επιπέδου Χάρβαρντ.

Ίσως αυτός να αντιλήφθηκε πως με ανοησίες δεν πρόκειται να ξαναγίνει πρωθυπουργός και να θέλει να παίξει αλλιώς το παιχνίδι. Προσοχή σε αυτό το «ίσως». Όμως οι συνεργάτες του, πολιτικά άπειροι και παντελώς άσχετοι, με τον ζήλο του νεοφώτιστου παρελαύνοντας από τα κανάλια, κάνουν ένα διαγωνισμό σε υποσχέσεις, παροχές που όλες καταλήγουν στη γνωστή κασέτα της Αριστεράς για τη φορολόγηση του πλούτου.  

Προχθές, ένας σύντροφος νεοΕλασίτης, απείλησε με ανηλεές φοροκυνηγητό όσους διάγουν υπερ—πολυτελή διαβίωση. Στο ερώτημα των συνομιλητών του - που τον πήραν στα σοβαρά αντί να τον ταράξουν στο δούλεμα - πώς ορίζει τον υπερ - πολυτελή βίο, ο δυστυχής άρχισε να τραυλίζει. Το μαρξιστικό μυαλό του θόλωσε και τελικά προκάλεσε τη θυμηδία των δημοσιογράφων και των άλλων προσκεκλημένων στην εκπομπή, όταν κλήθηκε να ποσοτικοποιήσει το εν λόγω μέτρο. Μάλιστα, η δημοσιογράφος του υπενθύμισε πως ο μεγάλος πλούτος ήδη φορολογείται, επιτείνοντας έτσι τη σύγχυση στον ριζοσπάστη αριστερό, συνεργάτη του Α. Τσίπρα.  

Για να γίνει πιο πειστικός ο λόγος του κατένειμε και τη σοδειά της φορολόγησης της υπερ - πολυτελούς διαβίωσης. Θα πάει στους μισθούς των εκπαιδευτικών και των νοσοκομειακών γιατρών. Φυσικά, αυτό θα συμβεί την πρώτη χρονιά. Τη δεύτερη χρονιά τα υπερπολυτελή σκάφη θα αλλάξουν σημαία και τα ακριβά αυτοκίνητα των 3.000 κυβικών θα σηκώσουν όλο το βάρος της φορολογικής επανάστασης του συντρόφου. Μου θύμισε τη φορολογία όσων έχουν εισόδημα 900.000 ευρώ που πρότεινε ένας άλλος ζηλωτής σύντροφος.  

Όμως υπάρχει και κάτι ακόμη καλύτερο. Η εκδοτική ναυαρχίδα της ΕΛΑΣ ανήγγειλε πως η κυβέρνηση του ριμπράντη ή Τζοκόντα θα αγοράσει τα κόκκινα δάνεια των νοικοκυριών από τα funds και θα τα πουλήσει στη συνέχεια στους καταχρεωμένους δανειολήπτες. ‘Όπως αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης αυτή η υπόσχεση είναι η αναβίωση του «δεν πληρώνω», στην εποχή του rebranding. Ουδείς θα πληρώνει τη δόση του δανείου του εμπρόθεσμα αν γνωρίζει πως, μόλις καταστεί ληξιπρόθεσμο, κάποια στιγμή θα κληθεί να το αγοράσει ίσως και στο 30% της αξίας του. Καθαρό κέρδος 70%. 

Αν όλοι αυτοί οι απίθανοι τύποι που ξεφουρνίζουν αυτές τις ανοησίες δεν κινούνται με βάση ένα σατανικό σχέδιο να… υπονομεύσουν τον ριμπράντη, τότε του κάνουν σημαντική ζημία άθελά τους. Υπενθυμίζουν το κακό παρελθόν του που θέλει και ο ίδιος να ξεχάσει, άλλωστε για τον λόγο αυτό επινόησε και το rebranding. Υπάρχει όμως και το γνωστό γνωμικό του βάτραχου με τον σκορπιό, το οποίο υπενθυμίζει το αναλλοίωτο του DNA των ανθρώπων. Όσες εξωτερικές ανακαινίσεις και να γίνουν, η ψυχή ενός σάπιου παραμένει σάπια.   

liberal.gr

23 Ιουνίου 2026

Βουλαρίνος: Πώς είναι να μην ντρέπεσαι καθόλου;


Όλοι αυτοί που συζητούν δημόσια χωρίς να έχουν ελέγξει ούτε τα απολύτως βασικά

Πώς είναι να μην ντρέπεσαι καθόλου; Από τα δωρεάν ΜΜΜ μέχρι τα τηλεοπτικά πάνελ, η ευκολία της άποψης φαίνεται να έχει νικήσει την υποχρέωση της γνώσης

Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου σε μια κατάσταση όπου πρόκειται να μιλήσω και να επιχειρηματολογήσω για ένα συγκεκριμένο θέμα και να μην έχω ξοδέψει ούτε ένα λεπτό προκειμένου να μάθω τα πολύ βασικά και να βρω κάποια στοιχεία, ώστε αυτά που θα πω να μην είναι εντελώς μπούρδες. Θα ντρεπόμουν να με φωνάξει κάποιος να μιλήσουμε πχ για την ακρίβεια και να μην ξέρω πόσο είναι ο πληθωρισμός ή για τον ΚΟΚ και να μην ξέρω τις βασικές του προβλέψεις. Και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο ακριβώς ισχύει για τους περισσότερους από εσάς.

Πράγμα που σημαίνει ότι με γεμίζουν απορία οι συμπολίτες που το αίσθημα της ντροπής τους είναι άγνωστο. Που δεν δίνουν δεκάρα αν οτιδήποτε από αυτά που λένε ισχύει, που δεν ντρέπονται να δείξουν δημοσίως όχι μόνο πόσο άσχετοι αλλά και πόσο τεμπέληδες είναι. Τόσο που να μην ξοδεύουν ούτε λίγα δευτερόλεπτα στο διαδίκτυο ώστε να μην ξεφτιλιστούν.

Αυτά τα λέω γιατί παρακολούθησα εκείνο το απόσπασμα μιας τηλεοπτικής εκπομπής στην οποία το στέλεχος της ΕΛΑΣ Νυφούδης (αυτός που αποκαλούσε τον Τσίπρα καραγκιόζη) και ο (εκλεγμένος με τον ΣΥΡΙΖΑ) βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παππάς συζητούσαν με τον βουλευτή της ΝΔ Καλλιάνο για την πρόταση για τζάμπα εισιτήρια, χωρίς να έχουν την παραμικρή ιδέα ακόμα και για το κόστος των εισιτηρίων ή την ύπαρξη κάρτας απεριορίστων διάδρομων. Ήταν λες και έβλεπα ανθρώπους που συζητούν με μεγάλη σιγουριά για θέματα του Μουντιάλ, χωρίς να ξέρουν ότι το ποδόσφαιρο παίζεται με μπάλα.

Ο σύντροφος Νυφούδης ισχυριζόταν ότι μπορεί κάποιος να κερδίσει 80 ευρώ το μήνα με τα τζάμπα ΜΜΜ (μίλησε και για τους ανέργους) και ο σύντροφος Παππάς (παρασυρμένος και από τον Καλλιάνο που κατάλαβε πόσο άσχετοι είναι και οι δύο) ότι κάποιος μπορεί να κερδίσει πολλά, ανάλογα με το πόσες διαδρομές κάνει την ημέρα. Δηλαδή ο ένας δεν ήξερε ότι μια μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για το λεκανοπέδιο κάνει 27 ευρώ και για τη Θεσσαλονίκη 16 (μισή τιμή το μειωμένο) ή ότι οι άνεργοι δεν πληρώνουν, ενώ ο άλλος δεν ήξερε καν ότι υπάρχει μηνιαία κάρτα χάρη στην οποία δεν έχει σημασία ο αριθμός των διαδρομών που κάνεις.

Και το χειρότερο δεν ήταν ή άγνοια. Είναι η αδιαφορία και η τεμπελιά τους. Είναι που δε νοιάστηκαν να καθίσουν ένα λεπτό να ψάξουν. Είναι που προτίμησαν να πουν ό,τι τους κατέβει αδιαφορώντας αν θα γίνουν περίγελος. Είναι Που δεν ντρέπονται καθόλου.

Θα μου πείτε, εδώ ο ένας δεν ντρέπεται να είναι στο κόμμα ενός που τον αποκαλούσε καραγκιόζη και ο άλλος δεν ντρέπεται να δίνει τις ψήφους των ανθρώπων που τον ψήφισαν ως συριζαίο στο ΠΑΣΟΚ, θα ντραπούν να επιδείξουν την ασχετοσύνη τους; Και θα έχετε δίκιο. Αλλά όπως και να 'χει, εμένα οι άνθρωποι που δεν ντρέπονται καθόλου με τρομάζουν. Και μπράβο τους.

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/970326/pos-einai-na-min-drepesai-katholou

«O Σαμαράς θα λύσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης»....🤣🤣🤣🤡


🔴Μπορεί να λύσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης ο Αντώνης Σαμαράς;

🔴Ένα από τα θέματα αιχμής, που πρόκειται να χρησιμοποιήσει ο κ. Αντώνης Σαμαράς, όταν (και αν...) φτιάξει κόμμα, θα είναι σίγουρα το λαθρομεταναστευτικό, καθώς έχει αναφερθεί πολλές φορές σ’ αυτό στο παρελθόν, για να αντιπολιτευθεί το κόμμα του οποίου υπήρξε αρχηγός και δια του οποίου έγινε πρωθυπουργός.

🔴Θα αναφέρω, εν συντομία, κάποια παραδείγματα. Το 2023, όταν η κυβέρνηση έφερε στην βουλή τροπολογία για να δοθεί προσωρινή άδεια εργασίας, για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν συγκεκριμένες αγροτικές εργασίες, σε 30.000 νόμιμους αλλοδαπούς, ο κ. Σαμαράς την χαρακτήρισε «φάρο προσέλκυσης λαθρομεταναστών», έριξε το πομπώδες σύνθημα «Η Ελλάδα είναι χώρα, κι όχι χώρος!» και την καταψήφισε.

🔴Νωρίτερα, την 1η Δεκεμβρίου 2019, μιλώντας στο 13ο Συνέδριο της ΝΔ, είχε αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του, στην λαθρομετανάστευση. Κατά την προσφιλή του τακτική, επισημαίνοντας το πρόβλημα, αλλά χωρίς να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις:
«Η χώρα μας υφίσταται πλέον ένα άτυπο λαθρο-εποικισμό. Μπαίνουν όσοι θέλουν, ακόμα και από χώρες, όπως το Μαρόκο, η Τυνησία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές, που δεν έχουν κανένα πόλεμο. Αυτό δεν αλλάζει εύκολα, δεν αλλάζει από την μια μέρα στην άλλη, αλλά πρέπει να αλλάξει το ταχύτερο».

🔴Αλλά και το 2012, στην προκλογική του εκστρατεία για τις εκλογές της 6ης Μαΐου, είχε τάξει «λαγούς με πετραχήλια» για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης. Για παράδειγμα, μιλώντας στην Σπάρτη, στις 26 Απριλίου, είχε υποσχεθεί τα εξής:
«Η χώρα μας με τους λαθρομετανάστες έχει δεχθεί μια άοπλη εισβολή. Από τις 7 Μαΐου τέρμα το κράτος που φρόντιζε για τους παράνομους και τους ξένους και δεν νοιαζόταν για τους δικούς του πολίτες. Tέρμα η ανοχή στους παράνομους, τέρμα η ανοχή στο έγκλημα».

🔴Βέβαια, σ’ εκείνη την ομιλία του, αφού αναρωτήθηκε: «Πώς θα μπορούσα να βγάλω τον τόπο από τη κρίση με αυτούς που παραδέχονται ότι οδήγησαν τον τόπο στην κρίση;», εννοώντας το ΠΑΣΟΚ, στην συνέχεια δεσμεύθηκε ότι δεν πρόκειται να συγκυβερνήσει μαζί του:
«Πρέπει στο ΠΑΣΟΚ να ξεχάσουν την συγκυβέρνηση. Θα τους δούμε στην αντιπολίτευση και 'κει θα τους κρίνει ο ελληνικός λαός αν πραγματικά αλλάξανε».

🔴Την μια υπόσχεσή του, την ξέχασε την επομένη κιόλας των εκλογών και συγκυβέρνησε όχι μόνο με το ΠΑΣΟΚ, αλλά και με την αριστερή ΔΗΜΑΡ του κ. Κουβέλη. Ας δούμε τώρα τι έγινε με την άλλη υπόσχεσή του, για πάταξη της λαθρομετανάστευσης.

🔴Εδώ, πρέπει να τονιστεί ότι εκείνα τα χρόνια, υπήρχαν δύο σοβαροί αποτρεπτικοί παράγοντες για την έλευση λαθρομεταναστών στην Ελλάδα.
Πρώτον, η χώρα μας είχε μπει σε μνημόνιο και μαστιζόταν από την οικονομική κρίση και τα επακόλουθά της.
Δεύτερον, η αριστερά απέδιδε στην Χρυσή Αυγή σωρεία «ρατσιστικών επιθέσεων» κατά αλλοδαπών.
Ποιος επίδοξος λαθρομετανάστης, θα επεδίωκε να πάει σε μια χώρα με σοβαρή οικονομική κρίση, στην οποία επιπλέον κινδύνευε ανά πάσα στιγμή να δεχθεί «ρατσιστική επίθεση»; Κι όμως!

🔴Σύμφωνα, με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) και της Ελληνικής Αστυνομίας, την περίοδο που ήταν πρωθυπουργός ο Σαμαράς, αφίχθηκαν στην Ελλάδα:
Το 2012: 76.878 λαθρομετανάστες, το 2013: 43.002 και το 2014: 77.163.
Αυτοί ήταν οι καταγεγραμμένοι. Ο αριθμός των μη καταγεγραμμένων, είναι άγνωστος.

🔴Συμπέρασμα: άνθρακες ο θησαυρός!


Αν η τοξικότητα είναι κριτήριο, ο Τσίπρας θα έπρεπε να έχει «δύσει»


Γιάννης Σιδέρης

«ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ είναι τοξικά κόμματα στην ελληνική κοινωνία και πρέπει να αυτοδιαλυθούν». Τάδε έφη ο συγγραφέας/συντονιστής του «μανιφέστου Τσίπρα», πολιτικός επιστήμονας Γιώργος Σιακαντάρης.

Ο εν λόγω, ως δημόσιο πρόσωπο πλέον, έχει δεχθεί έντονη κριτική. Του καταλογίζουν ιδεολογική μετάβαση από την εκσυγχρονιστική σοσιαλδημοκρατία στο λαϊκιστικό στρατόπεδο Τσίπρα. Δεν θα συμμετάσχουμε σε αυτό. Οιοσδήποτε δικαιούται, σε όποια ηλικία και με το όποιο επιστημονικό υπόβαθρο, κάποια στιγμή να δει το - δικό του - φως το αληθινόν.

Όμως κρίνεται για τις πολιτικές του θέσεις, όταν τα επιχειρήματα που εφευρίσκει ως όπλο υπεράσπισης του νέου ηγεμόνος του ιδιωτικού κόμματος, αντιστρατεύονται την ίδια την επιστήμη που σπούδασε και θεραπεύει.

Και η επιστήμη του μας διδάσκει ότι τοξικά είναι αυτά τα κόμματα: Που δημιουργούν πόλωση και μίσος. Που διχάζουν την κοινωνία με το διαζευκτικό « ή εμείς οι αυτοί», όπως έκανε ο… μη τοξικός ηγέτης τον οποίο συνδράμει.

Που χρησιμοποιούν προσβολές και μίσος αντί επιχειρημάτων. Που καλλιεργούν πόλωση παρουσιάζοντας τους αντιπάλους ως εχθρούς, δαιμονοποιώντας τους και δαιμονολογώντας εναντίον τους.

Όπως π.χ. να τους χαρακτηρίζουν «Πινοσέτ», «Ολανδρέου», «Τρόικα εσωτερικού», «προδότες της λαϊκής θέλησης» (όχι δεν αναφερόμαστε στο δημοψήφισμα»), «ξεπουλητές της χώρας», «εντολοδόχους των δανειστών», «Μερκελιστές», κ.α. Ποιος τα εκτόξευε αυτά; Μα ο… μη τοξικός ηγέτης.

Τοξικά είναι τα κόμματα που δημιουργούν κλίμα έντασης στους κόλπους της κοινωνίας, και αμέσως ή εμμέσως υποθάλπουν βιαιότητες («θα σας πάρουν με τις πέτρες», «δεν θα ξέρετε που να κρυφτείτε», «τι κακό έχει μια μολότοφ;» (μπα τίποτα, μόνο κάποιους νεκρούς στη Μαρφίν), «στα τέσσερα» (ο συγκυβερνήτης), κ.α.

Και οι οπαδοί στα social media και τα επαρχιακά καφενεία να εκμέσουν κατηγορίες περί «δωσίλογων», «γερμανοτσολιάδων», «προδοτών», «νενέκων» και «ανθελλήνων», και να μην τους αποδοκιμάζει ο… μη τοξικός αρχηγός.

Και στην συνέχεια όταν ο «Κούλης» έγινε πρωθυπουργός, να ωρύονται εντεταλμένα troll δεδομένης κομματικής ταύτισης, στα social media περί «παιδεραστών». Και να αφήνουν υπόνοιες για σωματεμπορία ασυνόδευτων ανηλίκων από τον εκλεγμένο Πρωθυπουργό της χώρας, αναρτώντας hashtag στο τότε twitter με το ερώτημα: «Μητσοτάκη που είναι τα παιδιά;».

Τοξικά είναι επίσης τα κόμματα που προωθούν ψέματα για να ενοχοποιούν αντιπάλους. Όπως αυτά που στήνουν δικαστικό υπερθέαμα με 10 κάλπες στη Βουλή για να ενοχοποιήσουν και να σπιλώσουν αντιπάλους. Και με απώτατο στόχο να τους σύρουν στις εκλογές πριν την εκδίκαση της υπόθεσης, ηθικά στιγματισμένους. Εκλογές που το ολοκαύτωμα του Ματιού ακύρωσε.

Ποιος δηλητηρίασε επί 15ετίαν την πολιτική ζωή; Ποιος παράλληλα κοροϊδεύει τον λαό, όπως για το περίφημο πακέτο των 37 δισ. που άφησε, λέει, και έχει πείσει τους πολίτες ότι είναι ζεστό χρήμα στο δημόσιο ταμείο, το οποίο συγκεντρώθηκε από ανάπτυξη, νοικοκυροσύνη, ικανότητα, και χρηστή διοίκηση;

Και το οποίο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οχτώ χρόνια τώρα, δεν ενδιαφέρθηκαν να απογυμνώσουν. Να γνωστοποιήσουν ότι αυτά τα χρήματα προέρχονται από το δάνειο του ΕSΜ (3ο μνημόνιο), από έκδοση ομολόγων, και από την υποχρεωτική συγκέντρωση των αποθεματικών των δημόσιων Οργανισμών, σε λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος (ως προς το τελευταίο: λεφτά που προϋπήρχαν στο δημόσιο, τα μετέφερε σε άλλο λογαριασμό και τα παρουσιάζει ως φρέσκο χρήμα - τμήμα του πακέτου των 37 δισ.!).

Και να προπαγανδίζουν ψευδόμενοι οι Συριζαίοι (όσοι είχαν καταλάβει τι ήταν αυτά τα 37 δισ.), και με τον Πολάκη προεξάρχοντα, να κατηγορεί το κόμμα του ότι κακώς άφησε… τόσα πολλά!

Αν η τοξικότητα ήταν αξιολογικό στοιχείο ύπαρξης πολιτικών σχηματισμών και προσώπων, ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας θα έπρεπε να έχουν δύσει ως πολιτικές οντότητες. Αλλά αυτό πάει ανάλογα και με τον λαό…

liberal.gr

Οι αθεόφοβοι συγκρίνουν το 1897 με το σήμερα


Σάκης Μουμτζής

Οπαραληρηματικός λόγος οδηγεί πάντα σε σωτηριολογικές ανοησίες. Οι άναρθρες κραυγές ποτέ δεν αποτέλεσαν στοιχεία της έλλογης σκέψης ούτε της συγκροτημένης άποψης. Απεναντίας παραλήρημα και κραυγές συσκοτίζουν την πραγματικότητα, τη δαιμονοποιούν και έτσι στρώνουν το χαλί για την έλευση του κάθε λογής Μεσσία. Θα ήταν κωμικό, αν δεν ήταν τόσο τραγικό, ενήλικες άνθρωποι με χιλιάδες ώρες πτήσεις στην πολιτική, να ξεπέφτουν σε μια απλοϊκή προπαγάνδα σοβιετικού τύπου. 

Σήμερα, υποστηρίζουν, η Ελλάδα βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση με αυτή που βρισκόταν μετά το 1897. Άρα η πατρίδα μας αναζητεί το νέο 1909 και κατά συνέπεια τον δικό της Ελευθέριο Βενιζέλο, ο οποίος ετοιμάζεται να εμφανιστεί. Μέχρι στιγμής βρίσκεται στο στάδιο της προθέρμανσης. Το σταματώ εδώ, καθώς ο αναγνώστης θα έχει αντιληφθεί το μέγεθος της φαιδρότητας του αποκληθέντος «πατριωτικού» χώρου. Ο έτερος Καππαδόκης, από την πολλή…μελέτη, φαντασιώνεται μάχες με τους εθνομηδενιστές, με επικεφαλής κάτι μεταξύ Κολοκοτρώνη και Καποδίστρια. Αυτός ο χώρος τελικά παράγει πολύ περισσότερη γελοιότητα από όση μπορεί να καταναλώσει. Τα μυαλά που λειτουργούν με μαύρο—άσπρο βλέπουν μόνον εχθρούς και καταστροφές από τη μια πλευρά και εθνεγερσίες και «σωτήρες» από την άλλη. Το φαινόμενο ξεφεύγει από τον χώρο της πολιτικής και εισέρχεται σε άλλα επιστημονικά πεδία. 

Για να το σοβαρέψω λίγο. 

Πολλοί σχολιαστές έχουν επισημάνει πως συγκεκριμένα κέντρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό - κυρίως στο εξωτερικό - παίζουν τα ρέστα τους στις επόμενες εκλογές. Μια 3η τετραετία Μητσοτάκη θα βάλει τέρμα στους σχεδιασμούς τους για πολιτική αναταραχή και αποσταθεροποίηση, μια κατάσταση που την επιζητούν ήδη από το 2023. Δεν τους βγήκαν όλα τα χαρτιά που έριξαν στο τραπέζι και τώρα ξέμειναν με τη σκαρταδούρα της δεκαετίας του 2000. Έχουν για καβάτζα τους χρεοκόπους της πατρίδας μας. 

Όπως στις αρχές του 2025, όταν είχε δρομολογηθεί η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη με όχημα την τραγωδία των Τεμπών, εμφανίστηκαν χιλιάδες λογαριασμοί-ρομπότ στο Διαδίκτυο, έτσι και σήμερα ξεφυτρώνουν διάφορες ιστοσελίδες με κραυγαλέους αντικυβερνητικούς τίτλους και ειδήσεις παντελώς ανυπόστατες. Με κάθε βεβαιότητα, όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, αυτά τα φαινόμενα θα ενταθούν, καθώς συνταγή είναι η ίδια, μια και κορόιδα πάντα θα υπάρχουν. Μέχρι στιγμής λείπουν οι «πραγματογνώμονες», όμως φαίνεται πως τους αντικαθιστούν αγκιτάτορες των αμφιθεάτρων της δεκαετίας του 1970. Σαν αυτούς που εντελώς ξεδιάντροπα συγκρίνουν τη σημερινή Ελλάδα με αυτή την εθνικής καταστροφής του 1897. 

Είναι λογικό, όταν στερείται κάποιος επιχειρημάτων, να δημιουργεί μια εικονική πραγματικότητα την οποία αντιμάχεται. Να επινοεί εχθρούς-- προδότες, τους οποίους θα τσακίσει ο εξ Αποκαλύψεως νέος Ηγέτης. Κάποιοι από αυτούς που διακινούν παρόμοιες απόψεις είναι κλασικοί πολιτικοί απατεώνες, δηλαδή γνωρίζουν ότι λένε ψέματα, κάποιοι άλλοι απλώς είναι ανόητοι. Επειδή η Ελλάδα είναι μικρό χωριό γνωρίζουμε και τους μεν και τους δε. 

Για να μην το ταλαιπωρούμε το ζήτημα. Στις εκλογές, όποτε διεξαχθούν, θα αναμετρηθούν οι κανονικοί άνθρωποι που δεν φαντασιώνονται Εθνεγερσίες και νέους Ελευθέριους Βενιζέλους, με όλους αυτούς έταξαν εαυτούς στην καταπολέμηση του…Μαμωνά. Το 2023 μετρηθήκαμε και νικήσαμε. Το 2027 πλησιάζει και όλα δείχνουν πως το έργο θα επαναληφθεί.    

liberal.gr

Πρετεντέρης: Ντέρμπι


"Τρεις αυτοδυναμίες κι ένα ντέρμπι δεν είναι κακή επίδοση για εκλογές που δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα γίνουν" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺Το «ευχαριστώ» του Άδωνι Γεωργιάδη στη Μαριάννα Λάτση για τη νέα Μονάδα Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς στο ΠΓΝ Ρίου


Την πρόοδο των έργων αναβάθμισης στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ρίου παρουσίασε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, δημοσιεύοντας παράλληλα και βίντεο από τη σημερινή επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του νοσοκομείου.

Ο υπουργός Υγείας στάθηκε ιδιαίτερα στη δημιουργία της νέας Μονάδας Ημερήσιας Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς «Νίκος Κούρκουλος», η οποία κατασκευάζεται με δωρεά της Μαριάννας Λάτση, εκφράζοντας δημόσια τις ευχαριστίες του για τη συμβολή της.

«Ευχαριστώ τη μεγάλη κυρία του ΕΣΥ, την κα Μαριάννα Λάτση, για την απίστευτη γενναιοδωρία της, που έδωσε στο ΠΓΝΡ στην Πάτρα αυτή την υπέροχη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς "Νίκος Κούρκουλος". Η νέα μονάδα θα είναι η  καλύτερη σε όλη την Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι τα εγκαίνια της νέας δομής προγραμματίζονται για τις αρχές του 2027.

Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υπογραμμίζοντας ότι εντός του καλοκαιριού ολοκληρώνεται η πλήρης ανακαίνιση των υφιστάμενων Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), συνολικής επιφάνειας 1.200 τετραγωνικών μέτρων.

Την ίδια ώρα, βρίσκεται σε εξέλιξη και η κατασκευή νέας πτέρυγας επιπλέον 1.200 τετραγωνικών μέτρων, με αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των χώρων των ΤΕΠ του νοσοκομείου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το έργο συνοδεύεται και από την προσθήκη 52 νέων κλινών στην Παθολογική Κλινική του ΠΓΝ Ρίου, με στόχο την αποσυμφόρηση των νοσηλευτικών τμημάτων και την αντιμετώπιση του προβλήματος με τα ράντζα.

«Διπλασιάζουμε τα ΤΕΠ στο Ρίο, προσθέτουμε άλλα 52 κρεβάτια στην Παθολογική Κλινική του και εξαφανίζουμε τα ράντζα που ταλαιπωρούν τους ασθενείς μας εκεί εδώ και πολλά χρόνια», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Αναλυτικά η ανάρτησή του

«Ευχαριστώ την μεγάλη Κυρία του ΕΣΥ την κα Μαριάννα Λάτση για την απίστευτη γενναιοδωρία της, που έδωσε στο ΠΓΝΡ στην Πάτρα αυτή την υπέροχη Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας για Ογκολογικούς Ασθενείς «Νίκος Κούρκουλος». Η ομορφότερη και καλύτερη σε όλη την Ελλάδα, εγκαίνια στις αρχές του 2027. Παράλληλα με κρατικούς πόρους του ΤΑΑ ολοκληρώνουμε εντός του θέρους την πλήρη ανακαίνιση των παλαιών ΤΕΠ των 1200 τμ και παράλληλα ολοκληρώνουμε και την κατασκευή της επέκτασης του με επιπλέον 1200 τμ σε νέο κτίριο. Δηλαδή διπλασιάζουμε τα ΤΕΠ στο Ρίο, προσθέτουμε άλλα 52 κρεβάτια στην παθολογική κλινική του και εξαφανίζουμε τα ράντζα που ταλαιπωρούν τους ασθενείς μας εκεί εδώ και πολλά χρόνια. Η επίσκεψη μου στο Ρίο σήμερα πήγε υπέροχα»

Δείτε βίντεο


Τα πρόσωπα-έκπληξη στη σκιώδη κυβέρνηση Τσίπρα: Ο TikToker κτηνοτρόφος και ο γιος πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ


Με ένα μωσαϊκό προσώπων από την πανεπιστημιακή κοινότητα, την αυτοδιοίκηση, τη Δικαιοσύνη, τις Ένοπλες Δυνάμεις, την αγορά και τη δημόσια διοίκηση συγκροτείται η νέα «σκιώδης κυβέρνηση» της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης υπό τον Αλέξη Τσίπρα.

Ανάμεσα στις επιλογές που προκαλούν το μεγαλύτερο πολιτικό ενδιαφέρον ξεχωρίζει η πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου Μαρία Λεπενιώτη, η δικαστικός που συνδέθηκε με τη δίκη της Χρυσής Αυγής και αναλαμβάνει τον τομέα Δικαιοσύνης, Θεσμών και Δικαιωμάτων.

Ιδιαίτερο βάρος έχει και η τοποθέτηση του πρώην αρχηγού ΓΕΕΘΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Χριστοδούλου στον τομέα Άμυνας, ενώ αίσθηση προκαλεί η συμμετοχή του Μαρίνου Σκανδάμη στον τομέα Προστασίας του Πολίτη, λίγα μόλις 24ωρα μετά την αποχώρησή του από το ΠΑΣΟΚ.

Στο νέο σχήμα πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν και έμπειρα αυτοδιοικητικά στελέχη. Ο επί σχεδόν τρεις δεκαετίες δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης αναλαμβάνει τον τομέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αναπληρωτή τον πρώην δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη, ενώ η επί σειρά ετών δήμαρχος Τήλου Μαρία Καμμά αναλαμβάνει τη Νησιωτική Πολιτική.

Στα πρόσωπα που ξεχωρίζουν περιλαμβάνεται ακόμη ο γνωστός TikToker αγροτοσυνδικαλιστής Θωμάς Μόσχος, ο οποίος αναλαμβάνει τον τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και ο δικηγόρος Αργύρης Μπεντενιώτης, γιος του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Μπεντενιώτη, ο οποίος τοποθετείται αναπληρωτής τομεάρχης Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας.

Παράλληλα, στο σχήμα συμμετέχουν πανεπιστημιακοί, πρώην ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί, στελέχη της δημόσιας διοίκησης, επιστήμονες με διεθνή αναγνώριση και πρόσωπα της πραγματικής οικονομίας, συνθέτοντας ένα εναλλακτικό κυβερνητικό επιτελείο που επιχειρεί να εκπέμψει μήνυμα κυβερνητικής ετοιμότητας.

Οι τομεάρχες της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης

Ζωή με Αξιοπρέπεια και Ισχυρό Κοινωνικό Κράτος

Τομέας Εργασίας
Διονύσης Τεμπονέρας (Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στο εργατικό και κοινωνικοασφαλιστικό δίκαιο, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας.

Νεκταρία-Ελευθερία Αγγελάκη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και νομική σύμβουλος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Τομέας Υγείας
Σπύρος Δρίτσας (Τομεάρχης)
Χειρουργός στον «Ευαγγελισμό» με εξειδίκευση στη χειρουργική ογκολογία.

Γιώργος Μπουλμπασάκος (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πνευμονολόγος και επί χρόνια διευθυντής της Πνευμονολογικής Κλινικής του «Ευαγγελισμού».

Τομέας Παιδείας
Ιωάννα Λαλιώτου (Τομεάρχης)
Καθηγήτρια Σύγχρονης Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και πρώην αντιπρύτανις.

Παναγής Κασσιανός (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πρώην προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας.

Τομέας Αθλητισμού
Αναστάσης Ζανιάς (Τομεάρχης)
Πολιτικός μηχανικός και αυτοδιοικητικό στέλεχος.

Βασιλική Τσίκλη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Πρώην παγκόσμια πρωταθλήτρια τεχνικής κολύμβησης.

Τομέας Πολιτισμού
Χάρης Μαυρουδής (Τομεάρχης)
Ηθοποιός και πρώην αντιδήμαρχος Χαλανδρίου.

Εύα Ρέντζου (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Εικαστικός και εκπαιδευτικός.

Τομέας Κοινωνικής Πολιτικής, Παιδιού και Οικογένειας
Μαριζέτα Αντωνοπούλου (Τομεάρχης)
Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο ΕΚΠΑ.

Φανή Κουντούρη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Αναπληρώτρια καθηγήτρια Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο.

Τομέας Στεγαστικής Πολιτικής
Δημήτρης Λυρίτσης (Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στην προστασία της πρώτης κατοικίας.

Ισχυρή Δημοκρατία

Τομέας Δικαιοσύνης, Θεσμών και Δικαιωμάτων
Μαρία Λεπενιώτη (Τομεάρχης)
Πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου και πρόεδρος στη δίκη της Χρυσής Αυγής.

Χριστίνα Τσαγκλή (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Τομέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Γιώργος Ιωακειμίδης (Τομεάρχης)
Πρώην δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη επί σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Απόστολος Καλογιάννης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πρώην δήμαρχος Λαρισαίων.

Τομέας Δημόσιας Διοίκησης
Γρηγόρης Θεοδωράκης (Τομεάρχης)
Πρώην γενικός γραμματέας Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Γιώργος Σπανουδάκης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Στέλεχος του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας.

Δίκαιη Ανάπτυξη

Τομέας Οικονομικών
Φραγκίσκος Κουτεντάκης (Τομεάρχης)
Επίκουρος καθηγητής Δημόσιας Οικονομικής και πρώην γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής.

Γιώργος Παππάς (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Ορκωτός ελεγκτής λογιστής.

Τομέας Ανάπτυξης, Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας
Γιώργος Πετράκος (Τομεάρχης)
Καθηγητής Οικονομικών και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Αργύρης Μπεντενιώτης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Δικηγόρος και γιος του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Μανώλη Μπεντενιώτη.

Ευάγγελος Πούλιος (Αναπληρωτής Τομεάρχης Εμπορίου)
Νομικός, συγγραφέας και επιχειρηματίας με διεθνή δραστηριότητα.

Τομέας Τουρισμού
Γιώργος Κωνσταντινίδης (Τομεάρχης)
Στέλεχος επιχειρήσεων με εμπειρία στον τουρισμό και τις επενδύσεις.

Τομέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Γιάννης Σαλπέας (Τομεάρχης)
Στέλεχος της SALFO & Associates.

Μαρία Καμμά (Αναπληρώτρια Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής)
Δήμαρχος Τήλου από το 2012.

Τομέας Αγροτικής Ανάπτυξης
Θωμάς Μόσχος (Τομεάρχης)

Κτηνοτρόφος, πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Καστοριάς και γνωστός TikToker αγροτοσυνδικαλιστής.

Σπύρος Κίντζιος (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τομέας Βιομηχανικής Πολιτικής
Βασίλης Μαγκλάρας (Τομεάρχης)
Διευθύνων σύμβουλος του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου και πρώην γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών.

Τομέας Ενέργειας και Περιβάλλοντος

Κώστας Λαγουβάρδος (Τομεάρχης)
Διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και ένας από τους πλέον γνωστούς Έλληνες μετεωρολόγους. Συνδημιουργός του meteo.gr και ειδικός σε θέματα κλιματικής αλλαγής, πολιτικής προστασίας και ακραίων καιρικών φαινομένων.

Δημήτρης Τσέκερης (Αναπληρωτής Τομεάρχης Ενέργειας)
Μηχανολόγος μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πολυτεχνείο της Δανίας. Έχει υπηρετήσει ως ειδικός σύμβουλος στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ως μέλος διοικητικών συμβουλίων ενεργειακών οργανισμών.

Πένυ Αντωνίου (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Συγκοινωνιολόγος μηχανικός με εξειδίκευση στη βιώσιμη κινητικότητα, την κλιματική ουδετερότητα και τα ευρωπαϊκά προγράμματα αστικής ανάπτυξης.

Τομέας Υποδομών και Μεταφορών
Νίκος Τρίαντος (Τομεάρχης)
Ηλεκτρολόγος μηχανικός και πρώην πρόεδρος του ΤΕΕ Κέρκυρας με πολυετή παρουσία στα τεχνικά ζητήματα και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Δημήτρης Δημητρίου (Αναπληρωτής Τομεάρχης Μεταφορών)
Καθηγητής και πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με ειδίκευση στις μεταφορές, τις υποδομές και την εφοδιαστική αλυσίδα.

Τομέας Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Μανώλης Πλειώνης (Τομεάρχης)
Καθηγητής Φυσικής του ΑΠΘ και πρώην πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Διακεκριμένος επιστήμονας με διεθνή αναγνώριση στον χώρο της κοσμολογίας και της κλιματικής έρευνας.

Βανέσσα Κατσαρδή (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Επίκουρη καθηγήτρια Παράκτιας και Θαλάσσιας Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με εξειδίκευση στην κυματική ενέργεια και τις υπεράκτιες ενεργειακές υποδομές.

Τομέας Μεταναστευτικής Πολιτικής
Ζαχαρούλα Τσιριγώτη (Τομεάρχης)
Αντιστράτηγος ε.α. της Ελληνικής Αστυνομίας, με 37 χρόνια υπηρεσίας και καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση του μεταναστευτικού και των διεθνών συνεργασιών της ΕΛ.ΑΣ.

Φανή Γιωτάκη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στο τραπεζικό, εταιρικό και επενδυτικό δίκαιο, με ενεργή παρουσία σε ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και μεταναστευτικής πολιτικής.

Ψηφιακή Κυριαρχία

Τομέας Ψηφιακής Πολιτικής
Γραμματή Πάντζιου (Τομεάρχης)
Καθηγήτρια Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και πρώην αντιπρύτανις. Έχει διατελέσει μέλος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και διαθέτει σημαντικό ερευνητικό έργο στους αλγορίθμους και την κυβερνοασφάλεια.

Δημήτρης Νταφόπουλος (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Επιχειρηματίας, συνιδρυτής της Three Cents και της εταιρείας κυβερνοασφάλειας MottaSec, με ισχυρή παρουσία στους τομείς της καινοτομίας και των εξαγωγών.

Ισχυρή Ελλάδα - Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα

Τομέας Εξωτερικής Πολιτικής
Χάρης Τζήμητρας (Τομεάρχης)
Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου του Ινστιτούτου του Όσλο για την Ειρήνη (PRIO) και ειδικός στα ζητήματα Ανατολικής Μεσογείου, διεθνούς δικαίου και γεωπολιτικής.

Ζωρζέττα Λάλη (Αναπληρώτρια Τομεάρχης Ευρωπαϊκών Υποθέσεων)
Πρώην ανώτερο στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με πολυετή θητεία σε κορυφαίες ευρωπαϊκές θέσεις ευθύνης.

Παυσανίας Παπαγεωργίου (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Νομικός και πρώην σύμβουλος του πρωθυπουργού σε ευρωπαϊκά ζητήματα, με θητεία σε θέσεις ευθύνης της δημόσιας διοίκησης.

Τομέας Άμυνας
Χρήστος Χριστοδούλου (Τομεάρχης)
Πτέραρχος ε.α. και πρώην Αρχηγός ΓΕΕΘΑ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Υπηρέτησε σε όλες τις βαθμίδες της Πολεμικής Αεροπορίας και θεωρείται μία από τις πλέον έμπειρες προσωπικότητες στον χώρο της εθνικής άμυνας.

Κατερίνα Μπέρδου (Αναπληρώτρια Τομεάρχης)
Δικηγόρος από την Αλεξανδρούπολη με έντονη παρουσία σε ζητήματα τοπικής ανάπτυξης και δημόσιου ενδιαφέροντος στην ακριτική Θράκη.

Τομέας Προστασίας του Πολίτη
Μαρίνος Σκανδάμης (Τομεάρχης)
Δικηγόρος, διδάκτωρ Νομικής και πρώην γενικός γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής. Η ένταξή του στο νέο σχήμα αποκτά ιδιαίτερη πολιτική σημασία καθώς προέρχεται από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ.

Αντώνης Σαουλίδης (Αναπληρωτής Τομεάρχης)
Δικηγόρος με εξειδίκευση στις δημόσιες συμβάσεις, την τοπική αυτοδιοίκηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα καινοτομίας και ασφάλειας.

Τι συζήτησε ο Πλεύρης με τη Γκιλφόιλ


Με την πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, συναντήθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνος Πλεύρης, στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Βασικό αντικείμενο στις εξελίξεις στο μεταναστευτικό και την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Θάνος Πλεύρης παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης στο πεδίο της μεταναστευτικής πολιτικής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο νέο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. 

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί αναφορικά με τη μείωση των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα.

Ο υπουργός Μετανάστευσης ενημέρωσε επίσης την Αμερικανίδα πρέσβη για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο. 

Όπως ανέφερε, κρίσιμα ζητήματα αποτελούν η αποτελεσματική προστασία των εξωτερικών συνόρων, η καταπολέμηση των κυκλωμάτων διακίνησης μεταναστών, η ενίσχυση των επιστροφών και η διαμόρφωση ενός συνεκτικού ευρωπαϊκού πλαισίου διαχείρισης των μεταναστευτικών πιέσεων.

Στο τραπέζι βρέθηκαν ακόμη οι διεθνείς εξελίξεις γύρω από το μεταναστευτικό, καθώς και οι αλλαγές που παρατηρούνται στις πολιτικές πολλών κρατών σχετικά με τη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης και των προσφυγικών ροών.

Οι δύο πλευρές επιβεβαίωσαν το υψηλό επίπεδο συνεργασίας Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών στον τομέα της μετανάστευσης και του ασύλου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στενής συνεργασίας των αρμόδιων υπηρεσιών, της ανταλλαγής τεχνογνωσίας και της αξιοποίησης βέλτιστων πρακτικών για την αντιμετώπιση των σύγχρονων μεταναστευτικών προκλήσεων. 

Στη συνάντηση συμμετείχε και η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σέβη Βολουδάκη.

Κομισιόν: Η δραστηριότητα του Δημήτρη Αβραμόπουλου στη ΜΚΟ Fight Impunity είχε λάβει την έγκριση της Επιτροπής


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) ανακοίνωσε ότι δεν έχει λάβει κανένα αίτημα από τις βελγικές Αρχές για άρση της ασυλίας του πρώην επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου, μετά τις πληροφορίες περί έκδοσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης σε βάρος του από τις βελγικές δικαστικές αρχές, στο πλαίσιο της υπόθεσης «Qatargate».

«Δεν έχουμε λάβει κανένα αίτημα για άρση της ασυλίας του πρώην επιτρόπου, ούτε έχουμε λάβει οποιοδήποτε αίτημα από τον ίδιο σχετικά με ενδεχόμενη νομική συνδρομή», δήλωσε σήμερα ο αρμόδιος εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μπάλας Ουζβάρι, κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων στις Βρυξέλλες.

Ο ίδιος εκπρόσωπος αρνήθηκε να σχολιάσει την ουσία της υπόθεσης, σημειώνοντας ότι η ποινική διαδικασία που διεξάγεται από τις βελγικές αρχές βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.

Υπενθύμισε, ωστόσο, ότι η δραστηριότητα του Δημήτρη Αβραμόπουλου στη ΜΚΟ Fight Impunity είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά την αποχώρησή του από το Σώμα των Επιτρόπων, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του Κώδικα Δεοντολογίας. Ο ίδιος σημείωσε ότι κατά τα δύο πρώτα χρόνια μετά την αποχώρησή τους, τα μέλη του Κολεγίου υποχρεούνται να ζητούν άδεια από την Επιτροπή για δραστηριότητες μετά τη θητεία τους.

Όπως ανέφερε ο κ. Ουζβάρι, η Επιτροπή είχε ζητήσει το Φεβρουάριο του 2021 τη γνώμη της ανεξάρτητης Επιτροπής Δεοντολογίας, η οποία διατύπωσε δημόσια τη γνώμη της και, στη συνέχεια, το Κολέγιο των Επιτρόπων ενέκρινε τη δραστηριότητα του κ. Αβραμόπουλου, θέτοντας «συγκεκριμένους όρους» και «ορισμένες επιφυλάξεις». Ωστόσο, ο ίδιος υπογράμμισε ότι η έγκριση της συγκεκριμένης δραστηριότητας αποτελεί διαφορετικό ζήτημα από τυχόν ισχυρισμούς περί μεταγενέστερης παραβατικής συμπεριφοράς.

Ο εκπρόσωπος σημείωσε επίσης ότι το Δεκέμβρη του 2022, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο Qatargate, η Επιτροπή είχε επανεξετάσει την υπόθεση, προκειμένου να διαπιστώσει εάν υπήρχαν ενδείξεις παραβίασης των όρων που είχαν τεθεί, ζητώντας διευκρινίσεις από τον πρώην επίτροπο. «Εκείνη τη στιγμή δεν είχαμε καμία ένδειξη παραβίασης των όρων που περιλαμβάνονταν στην αντίστοιχη απόφαση», ανέφερε ο εκπρόσωπος.

Η ΜΚΟ Fight Impunity βρέθηκε στο επίκεντρο των ερευνών για το Qatargate, καθώς ο ιδρυτής της ήταν ο πρώην ευρωβουλευτής και βασικός κατηγορούμενος της υπόθεσης, Αντόνιο Παντσέρι. Ο Δ. Αβραμόπουλος, μετά την αποχώρησή του από το Σώμα των Επιτρόπων το 2019, ζήτησε και έλαβε την εξουσιοδότηση της Επιτροπής για να συμμετάσχει στο τιμητικό συμβούλιό της ΜΚΟ, με αμοιβή ύψους 5.000 ευρώ μηνιαίως για τις συμβουλευτικές του δραστηριότητες. Ο ίδιος, μαζί με άλλες εξέχουσες προσωπικότητες που μετείχαν στο συμβούλιο της ΜΚΟ, παραιτήθηκαν το Δεκέμβριο του 2022, μετά τις αποκαλύψεις για το Qatargate.

Δήμος Ρόδου: Τιμητική διάκριση σε Γεωργιάδη, Ροϊλό και Δημητριάδη Ευγενίδη για την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στη Νότια Ρόδο


Στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου σχετική εισήγηση – Η Δημοτική Κοινότητα Γενναδίου εισηγείται την απονομή τιμητικής διάκρισης στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου κ. Χρήστο Ροϊλό, στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη και στον υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, ως αναγνώριση της συμβολής τους στη δημιουργία νέου κέντρου υγείας.

Μια υπόθεση που τραβούσε για χρόνια χωρίς λύση και κατέληξε στη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου υγείας φαίνεται πως κλείνει με μια συμβολική κίνηση αναγνώρισης. Το Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Γενναδίου, στη συνεδρίαση της 8 Ιουνίου 2026, αποφάσισε κατά πλειοψηφία να εισηγηθεί προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Ρόδου την απονομή τιμητικής διάκρισης σε τρεις προσωπικότητες που, όπως αναφέρεται στην απόφαση, στάθηκαν καθοριστικοί παράγοντες για την αναβάθμιση της υγειονομικής περίθαλψης στην περιοχή.

Μια αναβάθμιση που έμεινε στα χαρτιά επί μία δεκαετία

Το χρονικό ξεκινά πολύ νωρίτερα. Με το υπ’ αριθμόν 773 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τεύχος δεύτερο, ημερομηνίας 28 Απριλίου 2009, το Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου αναβαθμιζόταν σε Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Νότιας Ρόδου, με σύσταση θέσεων προσωπικού. Όπως προκύπτει από την απόφαση, η ρύθμιση αυτή δεν υλοποιήθηκε από το 2009 έως το 2019, οπότε και ανέλαβε καθήκοντα το νέο τοπικό συμβούλιο.

Η κινητοποίηση ήρθε αργότερα. Με πρωτοβουλία της Κοινότητας Γενναδίου και πρόσκληση που στάλθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2021 προς τους προέδρους των υπόλοιπων κοινοτήτων της Νότιας Ρόδου, ανάμεσά τους Κατταβιάς, Απολακκιάς, Ιστρίου, Προφύλιας, Βατίου, Ασκληπιείου, Λαχανιάς και Μεσαναγρού, τέθηκε το ζήτημα της υγείας των κατοίκων και της ίδρυσης του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου. Ακολούθησε η ομόφωνη απόφαση 1/2020, που ενέκρινε το αίτημα. Στήριξη ήρθε τόσο από τον Δήμο Ρόδου, με την υπ’ αριθμόν 30/2021 ομόφωνη απόφασή του, όσο και από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με την υπ’ αριθμόν 25/2021 απόφαση.

Το συνέδριο που έφερε γιατρούς, νοσηλεύτριες και ασθενοφόρα

Καθοριστικό σημείο αποτέλεσε η εμπλοκή του διοικητή της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πειραιώς και Αιγαίου, του κ. Χρήστου Ροϊλού. Όλες οι αποφάσεις κατατέθηκαν στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και διευθυντή της ορθοπεδικής κλινικής του Νοσοκομείου Ρόδου, τον κ. Μιχαήλ Σοκορέλο, ο οποίος οργάνωσε συνέδριο για την υγεία στη Νότια Ρόδο, με καλεσμένους βουλευτές Δωδεκανήσου, εκπροσώπους της Περιφέρειας και του Δημάρχου, τον αντιδήμαρχο Νότιας Ρόδου και τους τοπικούς προέδρους.

Την επομένη του συνεδρίου, ο κ. Ροϊλός επισκέφθηκε τα ιατρεία της περιοχής που βρίσκονταν σε λειτουργία, στο Γεννάδι, στην Κατταβιά και στην Απολακκιά. Μέσα στο επόμενο εικοσιτετράωρο, οι 3 αγροτικοί ιατροί έγιναν 5, ενώ προσλήφθηκαν 3 νοσηλεύτριες στο Αγροτικό Ιατρείο Γενναδίου, εκεί όπου προηγουμένως δεν υπηρετούσε καμία.

Οι προσπάθειες δεν σταμάτησαν στις προσλήψεις. Ο κ. Ροϊλός ζήτησε την προμήθεια 2 ασθενοφόρων για τις διακομιδές σε ολόκληρο το νησί. Όταν η αγορά δεν κατέστη δυνατή ούτε μέσω του Δήμου ούτε μέσω της Περιφέρειας, απευθύνθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2021 στον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, τον κ. Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη. Το Ίδρυμα ανταποκρίθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2021, γνωστοποιώντας την πρόθεσή του να δωρίσει 2 ασθενοφόρα, ένα για το κέντρο υγείας Ίου και ένα για το Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Γενναδίου. Στις 21 Δεκεμβρίου 2021, το Υπουργείο Υγείας αποδέχθηκε τη δωρεά.

Από το ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου στο νέο κέντρο υγείας

Για τη στελέχωση του ασθενοφόρου δημιουργήθηκε τομέας ΕΚΑΒ Νότιας Ρόδου, με έδρα το Γεννάδι. Ο διορισμός του προσωπικού δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμόν 3655 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τεύχος τρίτο, της 1 Οκτωβρίου 2025, με αποτέλεσμα η υπηρεσία να λειτουργεί πλέον σε εικοσιτετράωρη βάση.

Στο τελευταίο στάδιο, η Κοινότητα ζήτησε οι διαθέσιμοι πόροι να μην διατεθούν σε επεμβάσεις στο υφιστάμενο κτίριο των 180 τετραγωνικών μέτρων, αλλά στη μεταστέγαση του ιατρείου σε ισόγειο χώρο 600 τετραγωνικών μέτρων του κτιρίου του πρώην Δήμου Νότιας Ρόδου. Με σύμφωνη γνώμη και του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου, η Κοινότητα γνωμοδότησε θετικά με την υπ’ αριθμόν 3/2023 απόφασή της. Το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, με την υπ’ αριθμόν 455 απόφαση της 7 Σεπτεμβρίου 2023, αποφάσισε τη δωρεάν παραχώρηση του ισογείου στη 2η ΥΠΕ. Το συμφωνητικό παραχώρησης υπεγράφη στις 27 Σεπτεμβρίου 2023 από τον τότε δήμαρχο, τον κ. Αντώνη Β. Καμπουράκη, και τον διοικητή κ. Χρήστο Ροϊλό, με τη νέα μελέτη να εντάσσεται στη συνέχεια στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Η εισήγηση και τα επόμενα βήματα

Με βάση τον Κανονισμό Απονομής Τιμητικών Διακρίσεων του Δήμου Ρόδου και τις σχετικές αποφάσεις περί συγκρότησης της αρμόδιας επιτροπής, η Κοινότητα Γενναδίου εισηγείται την απονομή τιμητικής διάκρισης στους κ.κ. Χρήστο Ροϊλό, διοικητή της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου, Λεωνίδα Δημητριάδη Ευγενίδη, πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, και Άδωνι Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, υπουργό Υγείας, ως ένδειξη αναγνώρισης για τη συμβολή τους στην ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας της περιοχής.

Η απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 2/2026 και αποτελεί πρόταση εισήγηση της Κοινότητας προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου Ρόδου, τα οποία έχουν την τελική αρμοδιότητα λήψης τέτοιας απόφασης.

 Πηγή:www.dimokratiki.gr