Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

22 Ιουνίου 2026

📺Έχει κάτι απορίες κι ο Άρης😆😆


Ρητορικά τα ερωτήματα του Άρη Πορτοσάλτε, γιατί δεν φαντάζομαι να βγεί ο Αλέξης και να πει "ο Βαγγέλας και κάτι άλλοι μου τα πληρώνουν"🤪🤣

Πορτοσάλτε: Τα χρήματα του Τσίπρα προέρχονται, λένε, από το υστέρημά του. Επειδή έκανε το super deal στο Σούνιο για τη μονοκατοικία με 500 ευρώ, να μας πει πώς έκανε super deal και για τα γραφεία στην Αμαλίας.


Σκάνδαλα και κατάρρευση της Υγείας στην Ισπανία-πρότυπο για Τσίπρα και Ανδρουλάκη


Σοφία Βούλτεψη

Η Ισπανία, χώρα-πρότυπο της ελληνικής Αριστεράς, βυθίζεται σε σκάνδαλα και κατάρρευση του συστήματος Υγείας.

Η Ισπανία συγκλονίζεται από τα σκάνδαλα, η ισπανική Δικαιοσύνη δεν προλαβαίνει να ασχολείται με πρώην και νυν υψηλόβαθμα στελέχη του Σοσιαλιστικού Κόμματος, η μία δικογραφία ανοίγει μετά την άλλη, πότε για την πρόεδρο του κόμματος, πότε για τη σύζυγο του γραμματέα του κόμματος και πρωθυπουργού, πότε για πρώην υπουργούς που κάθονται ήδη στο εδώλιο του κατηγορουμένου, πότε για τον σοσιαλιστή πρώην πρωθυπουργό Θαπατέρο και τις σχέσεις του με τη Βενεζουέλα.

Μόλις στις 27 του περασμένου Μαΐου, η ισπανική αστυνομία εισέβαλε και πραγματοποίησε έρευνα στην έδρα του Σοσιαλιστικού Κόμματος (PSOE) στη Μαδρίτη κατόπιν δικαστικής εντολής, για να συλλέξει, σύμφωνα με την⁠ «El Pais» και άλλα ισπανικά μέσα ενημέρωσης, «πληροφορίες σχετικά με παράνομο μηχανισμό χρηματοδότησής του».

Εδώ στην Ελλάδα, πέρασε ανεπιστρεπτί ο καιρός που ο Τσίπρας μάς παρουσίαζε την Ισπανία ως χώρα-πρότυπο, έστελνε αντιπροσωπείες στις εκλογές για συμπαράσταση στους Podemos, πανηγύριζε για τα εκλογικά αποτελέσματα και μας έλεγε πως «η Ιβηρική Χερσόνησος δείχνει τον δρόμο».

Τότε που πανηγύριζε επειδή τελικά ο Ιγκλέσιας συμφώνησε να στηρίξει, μετά τις εκλογές του Απριλίου 2019, μια κυβέρνηση μειοψηφίας υπό τον Σάντσεθ. «Κάλλιο αργά παρά ποτέ», είχε σχολιάσει τότε ο κ. Τσίπρας.

Για δε αυτό καθαυτό το αποτέλεσμα των ισπανικών εκλογών του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ, με αρχηγό τον Τσίπρα –άρα ο Τσίπρας– είχε πει κάτι που σήμερα, με αυτά που λέει ο Τσίπρας της ΕΛΑΣ, αποδεικνύεται προφητικό. Ουσιαστικά, όχι απλώς προφητικό, αλλά μέρος μελλοντικού σχεδίου.

Στην ανακοίνωσή τους (29/4/2019), λοιπόν, μιλούσαν για τη «μεγάλη άνοδο του Σοσιαλιστικού Κόμματος, μετά την αριστερή στροφή του, και την αποκήρυξη του νεοφιλελευθερισμού».

Στο μυαλό των Τσίπρα και Ανδρουλάκη

Κάπως έτσι «καθοδηγήθηκε» και ο κ. Ανδρουλάκης, φθάνοντας στο σημείο να πιστέψει πως κάνοντας στροφή προς τα αριστερά θα ανέβαζε τα ποσοστά του.

Συνέβη το αντίθετο –βλέπετε εδώ δεν έχουμε Βάσκους αυτονομιστές και Καταλανούς αποσχιστές– οπότε ο ίδιος δεν πέτυχε μεν τον σκοπό του, ωστόσο πέτυχε τον δικό του σκοπό ο κ. Τσίπρας. Βρέθηκε (δημοσκοπικά) στη δεύτερη θέση και είναι έτοιμος, μετά τις εκλογές και σε περίπτωση που δεν υπάρξει αυτοδυναμία από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, να τους μαζέψει όλους για μια κυβέρνηση μειοψηφίας με ψήφο ανοχής.
Προς το παρόν, τόσο ο Τσίπρας όσο και ο Ανδρουλάκης αποφεύγουν πλέον συστηματικά κάθε δημόσια δήλωση σχετικά με την κατάσταση στην Ισπανία.

Οχι επειδή ντρέπονται για τις επιλογές τους, αλλά επειδή στο πίσω μέρος του μυαλού τους το «παράδειγμα της Ισπανίας», δηλαδή ο σχηματισμός κυβερνήσεων μειοψηφίας, παραμένει ζωντανό και τους… οδηγεί.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που τα απανωτά ισπανικά σκάνδαλα σχεδόν έχουν αποσιωπηθεί στην Ελλάδα. Κατά τα λοιπά, στον δημόσιο διάλογο, η Ισπανία αναφέρεται ξανά και ξανά ως χώρα με… μεγάλα επιτεύγματα. Εδώ να θυμίσω ότι παρά τις (ανίερες) συμμαχίες και τους συνεχείς εκβιασμούς (απελευθέρωση των τρομοκρατών της ΕΤΑ για τους Βάσκους, ειδικό φορολογικό καθεστώς για τους Καταλανούς), η Ισπανία δεν μπορεί να ψηφίσει προϋπολογισμό και λειτουργεί με αυτόν του… 2023.

Αυτό έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην οικονομία της χώρας και στις αξιολογήσεις της από τους διεθνείς οίκους, ενώ η ΕΕ ζητεί επίμονα να δει έναν ψηφισμένο προϋπολογισμό. Με τον Ισπανό πρωθυπουργό να λέει πως θα φέρει τώρα προς ψήφιση τον… προϋπολογισμό του 2026. Επίσης με αμφίβολα αποτελέσματα.

Τότε που μας εκθείαζαν το ισπανικό μοντέλο στην Υγεία

Στο μεταξύ, έχει καταρρεύσει και το αφήγημα Τσίπρα-ΣΥΡΙΖΑ για τον τομέα της Υγείας. Στις 9 Ιουνίου 2023, δηλαδή κατά την προεκλογική περίοδο, όταν ο Τσίπρας έπαιζε το τελευταίο του συριζαϊκό χαρτί, έδωσε συνέντευξη Τύπου για την Οικονομία και την Υγεία στο Ζάππειο.

Σ’ εκείνη τη συνέντευξη, πλάι στον Τσίπρα είχαν καθίσει οι Αλέξης Χαρίτσης, Ευκλείδης Τσακαλώτος, Εφη Αχτσιόγλου, Αθηνά Λινού, Διονύσης Τεμπονέρας. 

Κεντρικό θέμα ήταν, όπως είπαμε, η Υγεία και όλοι μαζί απάντησαν σε ερωτήσεις για το περίφημο «πρόγραμμα επτά σημείων, επτά βημάτων για μια δίκαιη κοινωνία και ευημερία για όλους». Τώρα ο Τσίπρας έχει περιοριστεί στα… πέντε βήματα!

Στη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Τσίπρας είχε καταγγείλει ότι το πρόγραμμα για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την Υγεία «προβλέπει ένα απολύτως ελάχιστο ποσοστό των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης να κατευθυνθεί για τη δημόσια Υγεία, μόλις 2%. Κι άλλο ένα 2% σε υποδομές που προφανώς περιλαμβάνονται και υποδομές νοσοκομειακές. Οταν αντίστοιχα μεγέθη άλλων χωρών του ευρωπαϊκού Νότου, υπερβαίνουν το 8% μόνο για τις δαπάνες για την Υγεία, ξέχωρα για τις υποδομές».

Λίγο μετά, ο κ. Χαρίτσης εξειδίκευσε, καταφεύγοντας στο αγαπημένο «παράδειγμα της Ισπανίας». Οπως είπε, σχετικά με το ποσοστό πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα κατευθυνόταν στην Υγεία, το ποσοστό της Ισπανίας ήταν υπερδιπλάσιο έναντι της Ελλάδας – «σχεδόν 9% για την Υγεία», μας είπε.

Θα φανταζόταν, λοιπόν, κανείς πως η Ισπανία τα θέματα της Υγείας τα έχει λυμένα. Θα μπορούσαν μάλιστα να το ισχυριστούν και σήμερα οι κύριοι Τσίπρας και Χαρίτσης.

Οι απεργίες παρέλυσαν το εθνικό σύστημα υγείας

Δυστυχώς, όμως, η Ισπανία δεν συγκλονίζεται μόνο από τα σκάνδαλα, αλλά έχει παραλύσει και ο τομέας της Υγείας.

Οι απεργίες των γιατρών από τον Δεκέμβριο του 2025 μέχρι σήμερα έχουν οδηγήσει σε ακύρωση περισσότερες από τρία εκατομμύρια ιατρικές πράξεις. Πρόκειται για επίσημα στοιχεία που έδωσαν οι αυτόνομες περιφέρειες, που κατηγορούν την υπουργό Υγείας Μόνικα Γκαρσία για αδιαλλαξία στις συζητήσεις με τους υγειονομικούς.

Η εβδομάδα που πέρασε ήταν η πέμπτη εβδομάδα απεργιών για το 2026, με τις περιφερειακές κυβερνήσεις να βρίσκονται σε διαρκή σύγκρουση με το υπουργείο Υγείας.

Οι Ισπανοί γιατροί απεργούν κατά του νέου νομοθετικού πλαισίου που ρυθμίζει τις συνθήκες εργασίας στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και θεωρείται βέβαιο ότι, μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα, οι απεργίες θα επιστρέψουν δριμύτερες το Φθινόπωρο.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά, αλλά δεν είδα να παρουσιαστούν πουθενά στην Ελλάδα, όπου από το πρωί ως το βράδυ ακούμε τα μύρια όσα για τον τομέα της Υγείας.

Οι αριθμοί του τρόμου και ο κίνδυνος χρεοκοπίας

Η υπηρεσία Υγείας της Γαλικίας ανέφερε ότι 270.844 ιατρικές πράξεις έχουν ακυρωθεί από την έναρξη των απεργιών, συμπεριλαμβανομένων 5.758 χειρουργικών επεμβάσεων, 156.168 ραντεβού σε νοσοκομεία, 91.365 ραντεβού στην πρωτοβάθμια περίθαλψη και 17.553 διαγνωστικών εξετάσεων.

Μόνο την περασμένη εβδομάδα ακυρώθηκαν περίπου 150 χειρουργικές επεμβάσεις και περισσότερα από 7.000 ημερήσια ραντεβού. Ο υπουργός Υγείας της Αυτονομίας, Αντόνιο Γκόμεζ Κααμάνιο, προειδοποίησε ότι ο αντίκτυπος στις λίστες αναμονής θα είναι «πολύ σημαντικός» στην περίπτωση που οι απεργίες επανέλθουν μετά το καλοκαίρι.
Στην Κανταβρία, ο υπουργός Υγείας Σεζάρ Πασκουάλ ανέφερε ότι έχουν ακυρωθεί 160.000 ιατρικές πράξεις, προειδοποιώντας και αυτός ότι μια επ’ αόριστον απεργία θα οδηγήσει σε χρεοκοπία το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Στην Εξτρεμαδούρα έχουν από τον περασμένο Δεκέμβριο ακυρωθεί 300.000 ιατρικές πράξεις, ενώ ιδιαίτερα κρίσιμη είναι η κατάσταση στην Ανδαλουσία, με ακύρωση 1,3 εκατ. ιατρικών πράξεων. Στις Βαλεαρίδες έχουν ακυρωθεί 12.704 ιατρικές πράξεις και συνολικά στο αρχιπέλαγος ο αριθμός έφθασε τις 86.957 ακυρώσεις, ενώ σε Καστίλη και Λεόν οι ακυρώσεις έφτασαν τις 43.181.

Στη Μαδρίτη, οι ακυρώσεις ξεπέρασαν τις 300.000 (εκ των οποίων 11.833 χειρουργικές επεμβάσεις και 27.367 διαγνωστικές εξετάσεις), με την οικονομική ζημιά να ανέρχεται σε πάνω από 18 εκατ. ευρώ μέσα σ’ έναν μήνα και τα εξωτερικά ιατρεία να έχουν παραλύσει.

Ολα αυτά βεβαίως έχουν προκαλέσει και ένα διοικητικό χάος, καθώς οι υπηρεσίες του συστήματος Υγείας πρέπει να επαναπρογραμματίσουν τα ραντεβού, με μεγαλύτερο πρόβλημα τον προγραμματισμό των χειρουργείων. Οι απεργίες έχουν κηρυχθεί από τα μεγαλύτερα ιατρικά συνδικάτα, με τους γιατρούς να καταγγέλλουν την υπουργό πως… άλλα τους έλεγε το 2016, όταν διαδήλωνε μαζί τους!

24ωρες εφημερίες, 90 ώρες εργασίας την εβδομάδα

Ο λόγος για τον οποίο απεργούν εδώ και μήνες οι Ισπανοί γιατροί –πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργία τους εδώ και δεκαετίες– είναι ότι η υπουργός, που προέρχεται από το αριστερό και οικολογικό κόμμα Más Madrid, αρνείται να διαπραγματευτεί ώστε να τερματιστούν οι εφημερίες των 24 ωρών και των 90 ωρών εργασίας την εβδομάδα.
Αυτό που ζητούν οι Ισπανοί γιατροί είναι ένα πρωτόκολλο εργασίας, που, όπως αναφέρουν, υπάρχει εδώ και χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι συνδικαλιστές, που σταθερά κηρύσσουν απεργίες και το 2026, από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο, δηλώνοντας πως θα επανέλθουν τον Σεπτέμβριο, υποστηρίζουν ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση πριν είναι πολύ αργά για το σύστημα Υγείας.
«Οταν απεργούν οι γιατροί τα νέα δεν είναι καλά», λένε.

Με την απεργιακή επιτροπή να αποφασίζει κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, απαιτώντας, μετά την πρόσκαιρη αναστολή των απεργιών, να υπάρξει πρόοδος κατά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Μιλάμε για 175.000 γιατρούς, οι οποίοι δηλώνουν ότι βρίσκονται στα όρια της εξάντλησης. 

Αυτά για όσους εδώ στην Ελλάδα επιμένουν να δυσφημούν τη χώρα μας και κλείνουν τα μάτια όταν πρόκειται για τους ομοϊδεάτες τους.
Και γι’ αυτούς που θεωρούν πως μπορεί μια χώρα να κυβερνηθεί χωρίς αυτοδύναμες κυβερνήσεις…

https://tomanifesto.gr/skandala-kai-katarrefsi-tis-yghias-stin-ispania-protipo-ghia-tsipra-kai-androylaki-244217

Σε προεκλογικούς ρυθμούς η ΝΔ: Τα πρόσωπα που θα συσπειρώσουν τη "γαλάζια" βάση και ποιοι φέρνουν "αέρα" ανανέωσης στα ψηφοδέλτια


Το επιτελείο της ΝΔ βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τα στελέχη του κόμματος σε όλη την Ελλάδα, αξιολογώντας προτάσεις και υποψηφιότητες με το βλέμμα στην επόμενη εθνική κάλπη

Με στόχο τη συσπείρωση της «γαλάζιας» βάσης, αλλά και την ανανέωση του στελεχιακού δυναµικού της Ν.∆., οι επιτελείς της Πειραιώς βολιδοσκοπούν πρόσωπα σε όλη την επικράτεια, µε κατεύθυνση τη συγκρότηση ανταγωνιστικών ψηφοδελτίων. Ο γραµµατέας της Π.Ε., Κων. Κυρανάκης, ο διευθυντής, Γιάννης Σµυρλής, ο γραµµατέας Οργανωτικού, Στέλιος Κονταδάκης, και ο σύµβουλος του πρωθυπουργού Θανάσης Νέζης βρίσκονται σε ανοιχτή γραµµή µε τα στελέχη σε όλη την Ελλάδα και αξιολογούν προτάσεις και υποψηφιότητες.

Τις οριστικές τους αποφάσεις λαµβάνουν οι βουλευτές Επικρατείας της Ν.∆., µε τον πρώην υπουργό Θεόδωρο Σκυλακάκη να κατευθύνεται προς την Ηλεία, δίχως να αποκλείονται τα σενάρια για τον Βόρειο Τοµέα. Ο Γιώργος Σταµάτης φέρεται πως έχει «κλειδώσει» για την εκλογική περιφέρεια της Κορινθίας, ενώ η Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου φέρεται να έχει καταλήξει να µην είναι υποψήφια στην Α’ Θεσσαλονίκης. Αντιθέτως, ο υφυπουργός Υποδοµών, Νίκος Ταχιάος, βρίσκεται κοντά σε µια υποψηφιότητα στην Α’ Θεσσαλονίκης, ενώ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μαργαρίτης Σχοινάς, δεν έχει ανοίξει ακόµη τα χαρτιά του και συζητιέται επίσης για την Α’ Θεσσαλονίκης ή τη Χαλκιδική. Στη Β’ Θεσσαλονίκης ανοιχτή είναι η υποψηφιότητα της Βούλας Πατουλίδου.

Νέα Δημοκρατία: Ποιοι υποψήφιοι έχουν ανακοινωθεί ήδη για τα ψηφοδέλτια

Ήδη οι πρώτοι υποψήφιοι που έχουν ανακοινωθεί για τα ψηφοδέλτια έχουν εκκινήσει τον προεκλογικό αγώνα. Ο Παύλος Μαρινάκης στον Β1 Βόρειο Τοµέα Αθηνών, ο ∆ηµήτρης Παπαστεργίου στην Περιφέρεια Τρικάλων, ο Νίκος Ρωµανός στον Β3 Νότιο Τοµέα Αθηνών, ο Νίκος Παπαϊωάννου και ο Γιάννης Παπαγεωργίου στην Α’ Θεσσαλονίκης, η Ειρήνη Αγαπηδάκη στον Β2 ∆υτικό Τοµέα Αθηνών και τις προηγούµενες ηµέρες η Αλεξάνδρα Σδούκου στην Α’ Αθηνών.

Οι υποψηφιότητες τεσσάρων πρώην γενικών γραμματέων της κυβέρνησης

Υπενθυµίζεται ακόµα ότι από την Πειραιώς έχουν ανακοινωθεί επίσης οι υποψηφιότητες τεσσάρων πρώην γενικών γραµµατέων της κυβέρνησης, και συγκεκριµένα του Τάσου Γαϊτάνη στον Νότιο Τοµέα της Αθήνας, του Μάνου Λογοθέτη στη Σάµο, του Θανάση Τσιούρα στην Α’ Θεσσαλονίκης και του ∆ηµήτρη Γλυµή στη Φωκίδα. Μια βασική στόχευση του επιτελείου της Ν.∆. είναι το φρεσκάρισµα των ψηφοδελτίων µε νέα πρόσωπα της γενιάς των 30άρηδων και, σε αυτό το πλαίσιο, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕ∆, Ορφέας Γεωργίου, έχει ξεκινήσει «σαφάρι» για την αναζήτηση υποψηφίων.

Οι προερχόμενοι από τη νεολαία της ΝΔ

Ανάµεσα στα πρόσωπα από τη Νεολαία που βολιδοσκοπούνται για την περιφέρεια των Τρικάλων είναι ο νεαρός οικονοµολόγος και εκπρόσωπος της ΟΝΝΕ∆ στην Πολιτική Επιτροπή της Ν.∆. ∆ηµήτρης Φώτης. Στη Μεσσηνία η δυναµική δικηγόρος και επίσης µέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.∆., Πορφυλένια Κανελλοπούλου, ενώ στη Μαγνησία έχει πέσει στο τραπέζι η υποψηφιότητα του Απόστολου Κουταρέλου. Στην Εύβοια ακούγεται ο νεαρός δικηγόρος Απόστολος Σπανός, που προέρχεται επίσης από την ΟΝΝΕ∆, ενώ «κλειδωµένη» θεωρείται η δικηγόρος Μαρία-Ωραιοζήλη Κουτσουπιά, στην Ηµαθία. Για τον Έβρο έχει «κλειδώσει» η υποψηφιότητα της Έλενας Σώκου.

Για την εκλογική περιφέρεια της Ανατολικής Αττικής ακούγεται η δικηγόρος Αθηνών, Νέας Υόρκης και Ουάσινγκτον, Νιόβη Χριστοπούλου, ενώ στο ίδιο πλαίσιο ο δικηγόρος Ορέστης Οµράν βολιδοσκοπείται για κάποια από τις περιφέρειες του Λεκανοπεδίου.

Η νέα φουρνιά υποψηφίων

Στη νέα φουρνιά υποψηφίων ανήκουν ο Θανάσης Μπασιάκος για τη Βοιωτία, γιος του παλαιού υπουργού Ευάγγελου Μπασιάκου, ο πρώην περιφερειακός σύµβουλος ∆ηµήτρης Καρυπίδης για το ψηφοδέλτιο των Σερρών, γιος του πρώην βουλευτή και νοµάρχη Σερρών Τάσου Καρυπίδη, και για τη Β’ Πειραιά η Ραλλία Τραγάκη, κόρη του βουλευτή Γιάννη Τραγάκη. Για τη Β’ Πειραιά έχει «κλειδώσει», σύµφωνα µε πληροφορίες, η υποψηφιότητα του γνωστού φωτο γράφου ∆ηµήτρη Σκουλού, ενώ στην Α’ Αθηνών εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Όµηρος Τσάπαλος. Σενάρια στην ίδια περιφέρεια υπάρχουν για τον ηθοποιό Θανάση Βισκαδουράκη.

Μεγάλο ενδιαφέρον για μια θέση στα ψηφοδέλτια της περιφέρειας

Αυξηµένο ενδιαφέρον για µια θέση στο «γαλάζιο» ψηφοδέλτιο καταγράφεται στην περιφέρεια. Στην Αιτωλοακαρνανία ακούγονται σενάρια για τον δήµαρχο Αγρινίου, Γιώργο Παπαναστασίου, αλλά και τους δύο αντιπεριφερειάρχες Θανάση Μαυροµµάτη και Νίκο Κατσακιώρη, ενώ υποψήφιος αναµένεται να είναι ο γραµµατέας Στρατηγικού Σχεδιασµού και Επικοινωνίας της Ν.∆., Βασίλης Φεύγας. Στην Αχαΐα εκ νέου υποψήφιος θα είναι ο Ανδρέας Τσώκος, ενώ παίζουν τα ονόµατα του αντιπεριφερειάρχη Χαράλαµπου Μπονάνου, του Φωκίωνα Ζαΐµη και της αντιπεριφερειάρχου ∆ηµόσιας Υγείας, Αννας Μαστοράκου.

Στην Ηλεία, ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει για τη λίστα και ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Κοροβέσης. Στην Αργολίδα ο δικηγόρος Ζώης Σταυρόπουλος έχει ανεβάσει στροφές, ενώ σε συζητήσεις αναφέρεται ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Σιδέρης. Στην Άρτα ακούγονται ο πρώην δήµαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης και ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Ψαθάς, ενώ για την Κέρκυρα πιθανότητες συγκεντρώνει η υποψηφιότητα της πρώην δηµάρχου Μερόπης Υδραίου και στη Μαγνησία ακούγονται ο δικηγόρος Σπύρος Καρανικόλας και η Αθανασία Καπούλα. Στην Πρέβεζα φήµες υπάρχουν για τον δήµαρχο Νίκο Γεωργάκο, ενώ στην Εύβοια ακούγονται ο ∆ηµήτρης ∆ιαµαντόπουλος, η Σοφία Νικολάου και οι γιατροί Γιώργος Μαρίνος και Ευάγγελος Φαλίδας, αλλά και ο Γιώργος Κελαϊδίτης. Για τη Βοιωτία, ακούγονται ο δήµαρχος Τανάγρας, Βασίλης Περγάλιας, και η Φανή Παπαθωµά, ενώ για τη Χίο το όνοµα του πρώην υπουργού Κωστή Μουσουρούλη. Στα Ιωάννινα, «κρούσεις» έχει δεχθεί ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαµάνης, ενώ σενάρια ακούγονται για τον εκπαιδευτικό Νίκο Ευαγγέλου.

Έντονα φηµολογείται και η πιθανή υποψηφιότητα του συµβούλου πολιτικής στρατηγικής και επικοινωνίας Γεράσιµου Ζαγορίτη στα Ιωάννινα. Για τη µονοεδρική της Ευρυτανίας ακούγονται ο πρώην δήµαρχος Νίκος Σουλιώτης, ο πρώην γενικός γραµµα τέας ∆ηµήτρης Ιατρίδης και ο ιατρός Κώστας Τσιγαρίδας. Στη Θεσπρωτία ακούγεται επίσης ο γιατρός Χρήστος Ρίζος. Στα νέα ονόµατα που παίζουν για την Κοζάνη είναι αυτά του γιατρού Τάσου Φούντογλου και του αντιπεριφερειάρχη Λύσανδρου Μεταξά. Στη Μεσσηνία, ακούγεται επίσης ο προερχόµενος από την ΟΝΝΕ∆ αντιδήµαρχος Καλαµάτας, Τάσος Σκοπετέας, αλλά και ο δικηγόρος ∆ηµήτρης Αναστασόπουλος, που κατάγεται από το Πεταλίδι Μεσσηνίας. Στα Τρίκαλα, η υποψηφιότητα Παπαστεργίου ανακατεύει την τράπουλα, ερώτηµα παραµένει τι θα αποφασίσει ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Χρήστος Μιχαλάκης, ενώ ακούγονται τα ονόµατα της ∆ήµητρας Νάτσινα και του Γιώργου Βλαχογιάννη. Νέα κάθοδο ενδέχεται να εξετάσει ο πρώτος επιλαχών Μικέλης Χατζηγάκης. Στις Σέρρες, στα νέα ονόµατα που συγκεντρώνουν πιθανότητες υποψηφιότητας εντάσσονται ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο ∆ηµήτρης Νότας και ο Αλέξανδρος Χρυσάφης.

Πενυ Αβραμιδη
Δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά

Το κρεσέντο αντιδημοκρατικότητας από Νυφούδη και ΕΛΑΣ για την "πόρτα" σε βουλευτές από την "κακή" παρούσα Βουλή


Σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, τόνισε ότι η ΕΛΑΣ δεν θέλει βουλευτές από την παρούσα Βουλή στο κόμμα

Ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του κόμματος ΕΛΑΣ, Νίκος Νυφούδης, ο οποίος παλαιότερα επέκρινε τον Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, είπ σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, ότι η ΕΛΑΣ δεν θέλει βουλευτές, "γιατί δεν θέλουμε η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη να έχει φωνή σε αυτή τη Βουλή, ειδικά όταν ο πρόεδρός μας, ο Αλέξης Τσίπρας, παρέδωσε την έδρα του".

Τι θα γίνει αν δεν αρέσει στην ΕΛΑΣ και η επόμενη σύνθεση της Βουλής

Η δήλωση αυτή του εκπροσώπου του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, θυμίζει, σύμφωνα με τη στήλη Big Mouth ένα αντιδημοκρατικό κρεσέντο, καθώς, όπως επισημαίνει «αυτή η Βουλή» που αποστρέφεται ο Νίκος Νυφούδης προέκυψε από δημοκρατικές εκλογές. Από την άλλη πλευρά, όπως υπογραμμίζεται, αν «αυτή η Βουλή» είναι τόσο κακή για κάποιον λόγο που μόνο στην ΕΛΑΣ ξέρουν, πώς ο Αλέξης Τσίπρας άντεξε να είναι μέλος της για δυόμισι χρόνια;

Συνεχίζοντας, η στήλη αναρωτιέται εύλογα για το αν η σύνθεση της νέας Βουλής από τις εκλογές που θα γίνουν μοιάζει με την παρούσα σύνθεση δεν αρέσει στην ΕΛΑΣ, θα οδηγήσει σε εκ νέου παραίτηση τον Αλέξη Τσίπρα ή τα κορυφαία στελέχη της ΕΛΑΣ που θα εκλεγούν. Πάντως, όπως επισημαίνει η στήλη, η ρητορική του Νίκου Νυφούδη δεν διαφέρει από αυτήν του Αλέξη Τσίπρα, με τη διαφορά ότι ο πρώην πρωθυπουργός ξέρει να επικοινωνεί τις απόψεις του σαν πιο δημοκρατικές από όσο πραγματικά είναι.  

Eλ. επαγγελματίες και αγρότες στο επίκεντρο της γαλάζιας ΔΕΘ, οι 6 υπουργοί κατά Σαμαρά στην Πελοπόννησο, οι προετοιμασίες (;) Γκελεστάθη για το κόμμα Σαμαρά και το σενάριο για συνεργασία των ανταρτών του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ



Στο επίκεντρο της ΔΕΘ ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες

Σήμερα θα ξεκινήσω με τις προετοιµασίες στο Μέγαρο Μαξίμου για το οικονοµικό «πακέτο» που θα παρουσιάσει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη ∆ΕΘ του Σεπτεµβρίου, µε τους στενούς συνεργάτες του και το οικονοµικό επιτελείο να έχουν αρχίσει τις διεργασίες για τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες, οι οποίες θα πραγµατοποιηθούν σε σχεδόν δυόµισι µήνες από σήµερα. Η κατεύθυνση του Μεγάρου Μαξίµου είναι η ενίσχυση της τσέπης του πολίτη -καθώς οι συνεργάτες του πρωθυπουργού διαπιστώνουν πως στην τελευταία στροφή προς τις επόµενες εθνικές κάλπες η αντιµετώπιση της ακρίβειας θα αποτελέσει στοιχείο που θα καθορίσει την εκλογική επιλογή των ψηφοφόρων αναζητώντας αποτελεσµατικά µέτρα για την ουσιαστική στήριξη των εισοδηµάτων, µε έµφαση στα ευάλωτα νοικοκυριά, καθώς σε όλες τις µετρήσεις της κοινής γνώµης η ακρίβεια παραµένει η Νο 1 ανησυχία των πολιτών, ενώ ο πληθωρισµός εξουδετερώνει τις αυξήσεις σε µισθούς και συντάξεις. Στο πλαίσιο αυτό, στις προπαρασκευαστικές συσκέψεις που λαµβάνουν χώρα στο Μέγαρο Μαξίµου έδαφος κερδίζει η συνέχιση της πολιτικής της µείωσης φόρων, εν αντιθέσει µε τις εισηγήσεις για επαναφορά της 13ης σύνταξης, καθώς κρίνεται ότι οι φοροελαφρύνσεις «αγγίζουν» περισσότερα κοινά. Ως παράδειγµα φέρνουν τους ελεύθερους επαγγελµατίες και τους αγρότες, επαγγελµατικές οµάδες όπου παραδοσιακά η Ν.∆. είχε αυξηµένη δυναµική και πλέον υπάρχει αποστασιοποίηση.

6 υπουργοί και ο Κυρανάκης στην "έδρα" του Σαμαρά

Συνεχίζω με τα της Νέας Δημοκρατίας για να σας πω ότι πλέον βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η εξόρµηση της Νέας ∆ηµοκρατίας σε ολόκληρη την επικράτεια, µε τον γραµµατέα της Ν.∆., Κωνσταντίνο Κυρανάκη, και τα «γαλάζια» στελέχη να έχουν λάβει σαφή εντολή από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να οργώσουν όλη τη χώρα, αναδεικνύοντας τα πεπραγµένα της κυβέρνησης την τελευταία επταετία και παράλληλα τις προτεραιότητες της Ν.∆., µε ορίζοντα τον νέο κυβερνητικό κύκλο. Μετά τις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και ∆υτικής Ελλάδας, στον σχεδιασµό σειρά παίρνουν η Πελοπόννησος και η Θεσσαλία. Την προσεχή εβδοµάδα σχεδιάζονται επισκέψεις από Κωστή Χατζηδάκη στην Αρκαδία, Μάκη Βορίδη στη Λακωνία, Θάνο Πλεύρη στην Αργολίδα, Κωνσταντίνο Κυρανάκη στη Μεσσηνία µαζί µε Νίκη Κεραµέως και Χρίστο ∆ήµα και, τέλος, από τον Μαργαρίτη Σχοινά στην Κορινθία. Από την επιλογή των στελεχών του «παραδοσιακού δεξιού και κεντροδεξιού προφίλ» που θα επισκεφθούν την Πελοπόννησο είναι σαφής η στόχευση της Πειραιώς για επαναπροσέγγιση των ψηφοφόρων και στελεχών που κρατούν συναισθηµατικές αποστάσεις από τη Ν.∆., ενώ, σε κάθε περίπτωση, το κλίµα στους συγκεκριµένους νοµούς επηρεάζεται από την εντεινόµενη φηµολογία περί ίδρυσης κόµµατος από τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαµαρά, ο οποίος παραδοσιακά διατηρεί ισχυρά ερείσµατα τόσο στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Μεσσηνία, όσο και συνολικά στην περιφέρεια Πελοποννήσου.

Η Γκελεστάθη ετοιμάζεται (;) για το κόμμα Σαμαρά

Και μιας και αναφερόμαστε στις προετοιμασίες για το νέο κόμμα Σαμαρά μαθαίνω ότι κανονική καμπάνια κάνει στον Νότιο Τομέα η Ιωάννα Γκελεστάθη, με ραντεβού, με εκδηλώσεις, με τραπέζια κ.λπ. Με τις κινήσεις της η κυρία Γκελεστάθη λέγεται ότι προετοιμάζεται για το κόμμα που ετοιμάζει ο Αντώνης Σαμάρας, με το οποίο όπως λένε πηγές πέριξ του Μεσσήνιου πολιτικού αναμένεται να είναι υποψήφια. Έτσι εξηγείται η αποχώρησή της από λίγες εβδομάδες από τη ΝΔ. Τώρα αν το σενάριο και οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιωθούν, θα δείξουν οι επόμενες ημέρες…

Επιμονή Άδωνι για την πρώτη μεταμόσχευση ήπατος σε παιδί

Πληροφορούμαι ότι ο ίδιος ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έχει ήδη αποφασίσει να καταβάλλει κάθε δυνατή ανθρωπίνως προσπάθεια και να διευκολύνει τα μέγιστα όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις και διαδικασίες, προκειμένου να διενεργηθεί τελικά ενός του 2026 η πρώτη μεταμόσχευση ήπατος σε παιδί στην Ελλάδα. Το σχέδιο ήταν προγραμματισμένο για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αλλά χίλια μύρια προβλήματα, διαδικαστικά, αλλά και προβλήματα μεταξύ των προσώπων και των φορέων, που εμπλέκονται, έχουν καταστήσει το θέμα λίαν αβέβαιο στην τελική έκβασή του, με τον Άδωνι Γεωργιάδη να επιμένει ότι δεν το βάζει κάτω και η πρώτη μεταμόσχευση ήπατος σε παιδί στην Ελλάδα θα διενεργηθεί κανονικά, αν και λίγο αργότερα, εντός του 2026.

Σενάρια για επαφές των διαφωνούντων του ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ

Αδυσώπητη αναμένεται να είναι η σύγκρουση το προσεχές διάστημα για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς η «τρόικα» των Δούρου, Παππά, Πολάκη, φιλοδοξεί να πάρει τη ρεβάνς από τον Σωκράτη Φάμελλο. Το γεγονός ότι η Αμαλίας έχει ανάψει κόκκινο σε οποιαδήποτε συζήτηση με τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί βούτυρο στο ψωμί της «τρόικας». Είναι σαφές ότι δεν θα αργήσει να υπάρξει και νέα συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, από τη στιγμή που ο Φάμελλος δεν μπορεί να φέρει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα. Σε λίγο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ανιχνεύεται στις δημοσκοπήσεις και θα μετριέται στα «λοιπά κόμματα». Πάντως κάποιοι πιο προχωρημένοι δεν θα απέκλειαν το ενδεχόμενο να ανοίξει ένας διάλογος όσων δεν θα πάνε στο κόμμα Τσίπρα με το ΠΑΣΟΚ. Επειδή το θέμα έχει παρασκήνιο, θα επανέλθουμε.

Η Άννα κάνει εκδήλωση με βαριά ονόματα

Το Δίκτυο για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη οργανώνει σημαντική εκδήλωση για την παρουσίαση ερευνητικής μελέτης που εξετάζει τη λειψυδρία και την υδατική ανθεκτικότητα στη χώρα μας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στις 19.00, στο ξενοδοχείο «Royal Olympic» της Αθήνας, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει η Νότια Ευρώπη. Την εκδήλωση θα ανοίξει η πρόεδρος του Δικτύου Άννα Διαμαντοπούλου, με εισαγωγική ομιλία με θέμα «Η μάχη του νερού». Η παρουσίαση της μελέτης θα γίνει από τη Βασιλική Μπέσιου, εμπειρογνώμονα σε θέματα ανθεκτικότητας και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικτύου. Στη συζήτηση θα συμμετάσχουν οι καθηγητές Κωνσταντίνος Καρτάλης (ΕΚΠΑ), Μιχάλης Χάλαρης (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), Παναγιώτης Δημόπουλος (Πανεπιστήμιο Πατρών), η επίκουρη καθηγήτρια Ελισσάβετ Φελώνη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) και ο διεθνολόγος και οικονομολόγος Δημήτρης Τζανιδάκης, μέλος του Δ.Σ. του Δικτύου. Παρεμβάσεις θα πραγματοποιήσουν ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής και τομεάρχης Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ Μανώλης Χριστοδουλάκης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Γκρίνιες για Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη

Η πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά μαθαίνω ότι προκάλεσε έντονες εσωκομματικές αντιδράσεις και δυσαρέσκεια σε τοπικά στελέχη του Κινήματος, που κατηγορούν τον Νίκο Ανδρουλάκη για απομονωτισμό, αναφέροντας ότι επέλεξε να πιει καφέ και να συναντηθεί αποκλειστικά με την προσωπική του «ομάδα» και τους στενούς του συνεργάτες, αγνοώντας τη διευρυμένη βάση και τα υπόλοιπα στελέχη της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηριστική ήταν η αιχμηρή δημόσια τοποθέτηση του Σαράντη Μονοπόρτη (δημοτικού συμβούλου Θεσσαλονίκης με την παράταξη του Στέλιου Αγγελούδη), ο οποίος σχολίασε με καυστικό τρόπο την επίσκεψη Ανδρουλάκη, υπογραμμίζοντας την αντίφαση μεταξύ του ρόλου του προέδρου και της συμπεριφοράς του ομαδάρχη.

Πρόσωπο έκπληξη για το ΠΑΣΟΚ στην Χίο

Ένα πρόσωπο αγαπητό στους κόλπους της νεολαίας του κόμματος φαίνεται πως συγκαταλέγεται μεταξύ των πιθανών υποψηφιοτήτων που συζητούνται για τη Χίο στις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Ο μάχιμος δικηγόρος με καταγωγή από το νησί έχει συγκεντρώσει τα βλέμματα τόσο με την επαγγελματική του παρουσία στην Αθήνα όσο και με την ενασχόλησή του με τη Δημοκρατική Παράταξη. Παράλληλα, πρόσφατη μέτρηση που έγινε στο νησί -λαμβάνοντάς τον υπ’ όψιν-, ανέδειξε πως οι αριθμοί δίνουν το «πράσινο φως» για να πραγματώσει τη σκέψη αυτή. Άλλωστε, κατά πολλούς συγκεντρώνει το πακέτο ενός νέου ηλικιακά, φιλόδοξου επαγγελματικά, αλλά κυρίως ενός προσώπου κοινής αποδοχής, που δύναται να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια.

21 Ιουνίου 2026

📺Βελόπουλος εκτός απ' όσα έχει στη Γερμανία έχει μάλλον και μαύρα κάτω από το στρώμα και θέλει να τα νομιμοποιήσει


- Βελόπουλος: Ο Έλληνας δεν έχει μαύρα λεφτά; 10 - 20 χιλιάρικα έχουν όλοι στα παπλώματα, στα μαξιλάρια 
- Κοτταρίδης: Αν έχουν όλοι 20 χιλιάρικα, μια χαρά τους βλέπω
- Βελόπουλος: Ε καλά μπορεί να έχουν 5 ή 10 χιλιάρικα, εγώ θα τους πω φτιάχνουμε μια κρατική τράπεζα φέρτε τα εδω και δε με νοιάζει που τα βρήκατε, να φτιάξουμε μια μαγιά και από να χρησιμοποιούμε...
- Κοτταρίδης: Δε νομιμοποιείτε όμως έτσι τον κάθε γκάνγκστερ;


Γεωργιάδης κατά Καρχιμάκη για τα σεντόνια στο «Αττικόν»: Δεν υπάρχουν ελλείψεις, έγραψε ψέματα-«Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους» απάντησε ο ΠΑΣΟΚος ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ ΜΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΣΕΝΤΟΝΙΑ😂😂


Την απάντησή του στις καταγγελίες του στελέχους του ΠΑΣΟΚ Λευτέρη Καρχιμάκη, για την κατάσταση στο νοσοκομείο «Αττικόν» και τα ράντζα έδωσε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης με ανάρτηση του.

Ο κ. Γεωργιάδης, αναφερόμενος στις καταγγελίες για ράντζα και ασθενείς που φέρεται να νοσηλεύονταν στους διαδρόμους, σημείωσε πως για το συγκεκριμένο ζήτημα έχει τοποθετηθεί επανειλημμένα, ενώ τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη έργα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Ωστόσο, στάθηκε ειδικά στην αναφορά περί έλλειψης σεντονιών, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη καταγγελία δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

«Μου έκανε εντύπωση αυτό που έγραψε για τα σεντόνια και έστειλα αμέσως και ζήτησα ενημέρωση από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου», ανέφερε ο υπουργός, παραθέτοντας την ενημέρωση που, όπως είπε, έλαβε από τον διοικητή του «Αττικόν».

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, η διοίκηση του νοσοκομείου τον ενημέρωσε ότι «το μεσημέρι της Κυριακής υπάρχουν 250 διαθέσιμα σεντόνια» και ότι «δεν έχει αναφερθεί από κανένα τμήμα έλλειψη», σημειώνοντας παράλληλα πως το νοσοκομείο είχε μόλις ολοκληρώσει την εφημερία του.

«Κοινώς ο κ. Καρχιμάκης έγραψε ψέματα, πράγμα που δεν μου κάνει καμία εντύπωση βέβαια για να είμαι ειλικρινής», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας.




Η ανάρτηση του υπουργού Υγείας:

«Για τα ράντζα του έχω μιλήσει τόσες φορές που πλέον νομίζω είναι γραφικό να μιλήσω ξανά. Άλλωστε τα έργα για να τα καταργήσουμε έχουν ξεκινήσει και το ξέρουν όλοι στην περιοχή αυτή. Αλλά μου έκανε εντύπωση αυτό που έγραψε για τα σεντόνια και έστειλα αμέσως και ζήτησα ενημέρωση από την Διοίκηση του Νοσοκομείου. Ιδού η ενημέρωση που έλαβα:

‘Καλημέρα σας κ. υπουργέ..

Τώρα μετρήθηκαν τα διαθέσιμα σεντόνια και μεσημέρι της Κυριακής υπάρχουν 250 διαθέσιμα.

Δεν έχει αναφερθεί από κανένα τμήμα έλλειψη και να ληφθεί υπόψη ότι χθες το πρωί βγήκαμε από εφημερίας’.

Κοινώς ο κ. Καρχιμάκης έγραψε ψέματα πράγμα που δεν μου κάνει καμία εντύπωση βέβαια για να είμαι ειλικρινής…».


Απάντηση στις δηλώσεις του υπουργού Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη για την κατάσταση στο Νοσοκομείο «Αττικόν» έδωσε το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Καρχιμάκης σε ανάρτηση του στο Facebook>

Η ανάρτηση του

Ευχαριστώ τον Άδωνις Γεωργιάδης - Adonis Georgiadis που μπήκε στην διαδικασία να απαντήσει για την κατάσταση στο "Αττικόν".
Οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους και δεν περιποιούν τιμή σε κανέναν, πόσο μάλλον στον πολιτικό προϊστάμενο του ΕΣΥ, δηλαδή τον ίδιο.

Τα περί ψεύδους τού τα επιστρέφω ατόφια. Οι ασθενείς που καταγγέλλουν την κατάσταση δεν λένε ψέματα. Αγωνιούν και φοβούνται από μια κατάσταση που θυμίζει έκτακτες συνθήκες, ενώ είναι απλά έξοδος από εφημερία.

Αντιλαμβάνομαι όμως ότι το θέμα για τον υπουργό δεν είναι να διορθωθεί η κατάσταση, αλλά να μην ανοίξει μύτη.
Τα έχει πει και ο πρωθυπουργός: τους ενδιαφέρει η επικοινωνία, όχι η ουσία.

Απ’ όσο καταλαβαίνω, ρώτησε για τα σεντόνια σήμερα, ενώ η έλλειψη ήταν χθες το πρωί.

Θα του δώσω μία συμβουλή: για να κάνει μεγαλύτερη εντύπωση την επόμενη φορά, να ρωτήσει δύο μέρες μετά και όχι μία, προκειμένου να είναι ακόμα περισσότερα...

Σκέρτσος: Η σιωπηλή μεταρρύθμιση στο Κτηματολόγιο και η μάχη με τη διαφθορά των πολεοδομιών


Για τη «σιωπηλή μεταρρύθμιση στην οργάνωση του χώρου, των χρήσεων γης και των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών», γράφει σε άρθρο του στην Καθημερινή ο υπουργός Επικρατείας ‘Ακης Σκέρτσος.

Όπως σημειώνει «η πρόσφατη εξάρθρωση από την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Αστυνομίας, κυκλώματος επίορκων υπαλλήλων στην Αττική που εκβίαζε ιδιώτες για την έκδοση οικοδομικών αδειών προκάλεσε εύλογα ερωτηματικά και αγανάκτηση: «Τι γίνεται επιτέλους με τις τοπικές πολεοδομίες;».

Τα στοιχεία της υπόθεσης θύμισαν παθογένειες που συνοδεύουν διαχρονικά τη σχέση του πολίτη με τις πολεοδομικές υπηρεσίες: καθυστερήσεις, αδιαφάνεια, προσωπικές εξαρτήσεις, ‘γρηγορόσημα’ και συναλλαγές που ανθούν όταν οι διαδικασίες είναι αργές, η νομοθεσία στριφνή και η ευθύνη διάχυτη».

Ωστόσο, συνεχίζει, τρία στιγμιότυπα «μόνο από τους προηγούμενους 12 μήνες τεκμηριώνουν ότι η κυβέρνηση υλοποιεί τα τελευταία χρόνια με μεθοδικότητα μια σιωπηλή μεταρρύθμιση στην οργάνωση του χώρου, των χρήσεων γης και των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών που δεν έχει αναδειχθεί ούτε και επικοινωνηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε».

Αυτά είναι:

Ιούνιος 2025: το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοινώνει τα αποτελέσματα της πρώτης ψηφιακής έρευνας αξιολόγησης υπηρεσιών του δημοσίου από τους ίδιους τους πολίτες. Εκεί επιβεβαιώνεται κάτι που ήδη γνωρίζαμε εμπειρικά. 65.000 πολίτες βαθμολογούν κάτω από τη βάση τις υπηρεσίες δόμησης των δήμων λόγω καθυστερήσεων, γραφειοκρατίας, διαφθοράς και υποστελέχωσης.

Σεπτέμβριος 2025: Ο πρωθυπουργός ανακοινώνει από το βήμα της ΔΕΘ μια εμβληματική μεταρρύθμιση για το 2026. Την υπαγωγή των αποκεντρωμένων και ανεξέλεγκτων υπηρεσιών δόμησης των δήμων στο νέο οργανισμό του ψηφιακού κτηματολογίου. Στόχος η -κατά τα πρότυπα της ΑΑΔΕ ως προς τη διαχείριση των φορολογικών υποθέσεων- καθετοποίηση, απλοποίηση, ψηφιοποίηση και επιτάχυνση της αδειοδοτικής οικοδομικής διαδικασίας με υπερτοπικό χαρακτήρα.

Μάιος 2026: η Ελληνικό Κτηματολόγιο ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε για πρώτη φορά μετά από σχεδόν 200 χρόνια λειτουργίας του ελληνικού κράτους η κτηματογράφηση της ελληνικής επικράτειας στο 99%. Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση αναπτυξιακού χαρακτήρα και διαφάνειας που συνδέσαμε ήδη ως συμβατική υποχρέωση της χώρας από το 2021 με το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.

Γιατί όμως εφόσον η κτηματογράφηση της χώρας συζητείται ακόμη από την εποχή του Καποδίστρια χρειάστηκαν σχεδόν 200 χρόνια για να προχωρήσει;», θέτει το ερώτημα και απαντά επεξηγηματικά:

«Διότι πρόκειται ίσως για τη δυσκολότερη διοικητική μεταρρύθμιση που γνώρισε ποτέ το ελληνικό κράτος. Η Ελλάδα δεν είχε το πλεονέκτημα πολλών ευρωπαϊκών χωρών που διέθεταν ήδη οργανωμένα μητρώα γης από τον 19ο αιώνα. Αντίθετα, κληρονόμησε κατακερματισμένη μικροϊδιοκτησία, ατελείς τίτλους, χρησικτησίες, κληρονομιές χωρίς συμβόλαια, εκατοντάδες ασύνδετα υποθηκοφυλακεία και ένα σύστημα καταγραφής ανά πρόσωπο και όχι ανά ακίνητο.

Παράλληλα υπήρξε διαχρονικά πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων, πολιτική ασυνέχεια, έλλειψη σταθερής χρηματοδότησης, συνεχείς νομοθετικές αλλαγές και τεράστιος όγκος δικαστικών εκκρεμοτήτων. Με απλά λόγια, δεν έλειπε μόνο η ψηφιακή τεχνολογία. Έλειπε ένα ενιαίο διοικητικό σχέδιο καθώς και το νομοθετικό και χαρτογραφικό υπόβαθρο που να ορίζει με ξεκάθαρο τρόπο ιδιοκτησίες, χρήσεις και οριοθετημένες ζώνες δόμησης.

Χάρη στη σιωπηλή χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων η χώρα αποκτά για πρώτη φορά ολοκληρωμένο Κτηματολόγιο, κυρωμένους δασικούς χάρτες, συστηματική καταγραφή αιγιαλού και παραλίας, ψηφιακή οριοθέτηση υδατορεμάτων, ειδικά χωροταξικά σχέδια για τουρισμό, βιομηχανία και ΑΠΕ, Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια σε εκατοντάδες δημοτικές ενότητες και έναν Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη που φιλοδοξεί να συγκεντρώσει όλες τις κρίσιμες χωρικές πληροφορίες σε ένα σημείο.

Πόσοι γνωρίζουν για παράδειγμα ότι χάρη στις μεταρρυθμίσεις του Ταμείου Ανάκαμψης καταργήθηκαν έως το 2024 τα 392 υποθηκοφυλακεία της χώρας και ψηφιοποιήθηκαν 620 εκ. σελίδες των αρχείων τους που μεταφέρθηκαν πλέον στο cloud του κτηματολογίου;».

Εξ άλλου, προσθέτει, «η μεταρρύθμιση του Κτηματολογίου δεν είναι ανεξάρτητη από τη μεταρρύθμιση των πολεοδομιών. Το μοντέλο της κεντρικοποίησης, της ψηφιακής ιχνηλασιμότητας, των ενιαίων κανόνων και της υπερτοπικής διαχείρισης που εφαρμόστηκε στο Κτηματολόγιο αποτελεί σήμερα τον οδηγό για τον μετασχηματισμό και του συστήματος ελέγχου της δόμησης.

Οι αριθμοί των δραστικής μείωσης των εκκρεμοτήτων που έφερε η κεντρικοποιηση και ψηφιοποίηση του κτηματολογίου εξηγούν γλαφυρά γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος και για τις πολεοδομίες. Στην Αθήνα από 56.000 εκκρεμότητες σήμερα βρισκόμαστε σε περίπου 4.500. Στη Θεσσαλονίκη από 60.000 σε περίπου 5.600. Η ψηφιακή ιχνηλάτηση κάθε υπόθεσης επιταχύνει και περιορίζει την διοικητική αυθαιρεσία.

Η σημασία αυτών των αλλαγών ξεπερνά κατά πολύ τη διοικητική τους διάσταση. Αφορούν την ίδια την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Και δεν είναι μεταρρυθμίσεις εξωτερικής έμπνευσης. Είναι μεταρρυθμίσεις ελληνικής ιδιοκτησίας που υλοποιήθηκαν από την ελληνική δημόσια διοίκηση και από άξιους δημόσιους υπαλλήλους.

Το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδότησε αυτές τις αλλαγές, τις μέτρησε και κυρίως τις επιτάχυνε. Μετέτρεψε στόχους δεκαετιών σε έργα με συγκεκριμένη ημερομηνία παράδοσης.

Ίσως γι’ αυτό η σημερινή περίοδος να αποδειχθεί ιστορική. Για πρώτη φορά από τη σύσταση του ελληνικού κράτους, η χώρα φαίνεται να αποκτά ρεαλιστική δυνατότητα να απαντήσει ταυτόχρονα στα τρία θεμελιώδη ερωτήματα της οργάνωσης του χώρου: σε ποιον ανήκει ο χώρος, τι είναι ο χώρος και τι επιτρέπεται στον χώρο.

Στόχος μας είναι η προσπάθεια αυτή ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας ώστε να μιλάμε πλέον για μια θεσμική τομή που θα ενισχύσει την ανάπτυξη, θα περιορίσει τη διαφθορά και θα κλείσει μια εθνική εκκρεμότητα σχεδόν δύο αιώνων», υπογραμμίζει.

Και, «καμία οικονομία δεν μπορεί να αναπτυχθεί βιώσιμα όταν δεν έχει κλείσει αυτές τις εκκρεμότητες. Η αβεβαιότητα γύρω από τον χώρο λειτουργεί ως αντικίνητρο για επενδύσεις, αυξάνει το κόστος συναλλαγών και υπονομεύει την ασφάλεια δικαίου.

Η διαφθορά λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Φυτρώνει στην γραφειοκρατία και την αδιαφάνεια και αποτελεί έναν αόρατο φόρο που επιβαρύνει πολίτες και επιχειρήσεις. Όσο πιο αδιαφανείς είναι οι διαδικασίες, όσο περισσότερο εξαρτώνται από προσωπικές επαφές και τοπικά δίκτυα επιρροής, τόσο μεγαλύτερο γίνεται το περιθώριο για αυθαίρετες πρακτικές.

Γι’ αυτό και η απάντηση δεν μπορεί να είναι απλώς η καταστολή και οι συλλήψεις. Η πραγματική απάντηση είναι η αλλαγή του συστήματος. Και αυτή ακριβώς είναι η σιωπηλή μεταρρύθμιση που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια: λιγότερη προσωπική διακριτική ευχέρεια, περισσότερη ψηφιοποίηση, περισσότερη διαφάνεια και ισχυρότερος κεντρικός έλεγχος», καταλήγει ο υπουργός Επικρατείας.

Στην Επίδαυρο για τη «Μήδεια» ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόφσκι


Η παράσταση που είναι sold out, αναβιώνει την θρυλική όπερα του Κερουμπίνι, 65 χρόνια μετά την ιστορική παράσταση με πρωταγωνίστρια την Μαρία Κάλλας

Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου βρέθηκαν το βράδυ του Σαββάτου 20 Ιουνίου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόσκι - Μητσοτάκη, για να παρακολουθήσουν την «Μήδεια» του Λουίτζι Κερουμπίνι από την Εθνική Λυρική Σκηνή στην έναρξη του φετινού Φεστιβάλ Επιδαύρου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η σύζυγός του παρακολούθησαν τη «Μήδεια», που αναβιώνει την θρυλική όπερα του Κερουμπίνι, 65 χρόνια μετά την ιστορική παράσταση του 1961, όπου πρωταγωνίστησε η Μαρία Κάλλας.

Πρόκειται για μία sold out παράσταση, βασισμένη στα σκηνοθετικά σημειώματα του Μινωτή, τα σχέδια του Τσαρούχη και πολύτιμο αρχειακό υλικό.


Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον Γιώργο Κουμεντάκη, Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής


Μαρέβα Γκραμπόφσκι Μητσοτάκη - Κυριάκος Μητσοτάκης

Κω/λου: Ο Τσίπρας είναι θρασύτατος και αποτυχημένος, ήξεραν για τους νεκρούς στο Μάτι και ρωτούσαν για την Κινέτα


Σκληρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα εξαπέλυσε η Ζωή Κωνσταντοπούλου, μιλώντας στο MEGA, χαρακτηρίζοντάς τον «θρασύτατο και αποτυχημένο πρώην πρωθυπουργό». Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας αναφέρθηκε στην περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, στη διαχείριση της τραγωδίας στο Μάτι, στις μεταξύ τους πολιτικές διαφωνίες μετά το δημοψήφισμα του 2015, αλλά και στις δημοσκοπήσεις που εμφανίζουν τον πρώην πρωθυπουργό να επανέρχεται στο πολιτικό προσκήνιο.

Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενη στον πρώην πρωθυπουργό, η κυρία Κωνσταντοπούλου δήλωσε:

«Ο Τσίπρας είναι ένας θρασύτατος πρώην πρωθυπουργός, αποτυχημένος σε όλους τους ρόλους που ανέλαβε. Αποτυχημένος ως πρωθυπουργός, διότι πρόδωσε τον κόσμο, παραβίασε την εντολή του δημοψηφίσματος, φέρνει τα μνημόνια και να διώκει απηνώς οποιονδήποτε αντιστέκονταν. Διότι αυτά που λένε τώρα αυτοί, τα ίδια έλεγε και ο Τσίπρας για μένα, όταν αρνήθηκα να προσχωρήσω στο τρίτο μνημόνιο».

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην περίοδο της ρήξης της με την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας:

«Όταν το καταψήφισα, βγαίνανε οι υπουργοί του, έβγαινε ο μακαρίτης ο Φλαμπουράρης και έλεγε ότι είναι να το λύσει ο Νίτσε και ο Φρόιντ το θέμα της Ζωής. Αυτή η κακοποίηση δηλαδή που γίνεται τώρα από το περιβάλλον και τα μέσα Μητσοτάκη, γινότανε και τότε από τον Τσίπρα».

Παράλληλα, εξαπέλυσε νέα πυρά για την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας:

«Ο Τσίπρας είναι ένας τύπος ο οποίος κυβέρνησε με μνημόνια και με καταστολή. Επί των ημερών του, στο Μαξίμου, ήταν σαν tetris βαλμένες οι κλούβες για να κλείνουν την πρόσβαση στο Μαξίμου. Επί των ημερών του δολοφονήθηκε ο Ζακ Κωστόπουλος».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην τραγωδία στο Μάτι, υποστηρίζοντας:
«Είναι 23 Ιουλίου του 2018. Έχει καεί ο κόσμος στο Μάτι και ο Τσίπρας ξέρει ότι έχουνε καεί 60 με 70 άνθρωποι. Ξέρει εκείνη την ώρα, στις 12:00 το βράδυ, για 60 με 70 νεκρούς. Ξέρουνε όλοι. Αυτά έχουν διαπιστωθεί, και από τη δίκη για το Μάτι, που ήμουν μάρτυρας εκεί και κάναμε και την πρώτη μήνυση για κακούργημα».

Συνεχίζοντας την κριτική της στην τραγωδία στο Μάτι, σημείωσε: «Και μπαίνουν μπροστά στα κανάλια, με τις κάμερες, σε ζωντανή μετάδοση, και παριστάνουν οργανωμένα – είναι η πιο κακοπαιγμένη παράσταση που μπορεί να δει κανείς, αλλά και ανατριχιαστική – και παριστάνουνε ότι δεν ξέρουν τίποτα. Δηλαδή, είναι ένα ολοκαύτωμα σε καιρό ειρήνης στο Μάτι. Ξέρουνε για 60 με 70 νεκρούς και κάθονται γύρω από το τραπέζι και κοιτιούνται. Και λένε για την Κινέτα και την Κινέτα και λέει μετά ο Τσίπρας "κι αυτή η φωτιά στον Νέο Βουτζά;". Αυτός ο άνθρωπος θα κυβερνήσει ξανά; Θέλει να τον ψηφίσει ο κόσμος; Θέλουμε να εμπιστευτούμε τις ζωές μας στο άτομο αυτό;».

Ερωτηθείσα για τις δημοσκοπήσεις που εμφανίζουν τον Αλέξη Τσίπρα να επανέρχεται στο προσκήνιο, η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας αμφισβήτησε την αξιοπιστία τους.

«Δεν τις θεωρώ αξιόπιστες. Η διαφήμιση στον Αλέξη Τσίπρα είναι πρωτοφανής και το λέω εγώ διότι ως πρώην πρόεδρος της Βουλής όταν έφτιαξα την Πλεύση Ελευθερίας το 2016 δεν ακουγόταν το όνομα το δικό μου και του κόμματος μέχρι σχεδόν όταν μπήκαμε στη Βουλή. Ειδικά επί Τσίπρα, εντολή η ΕΡΤ δεν έλεγε το όνομα Ζωή Κωνσταντοπούλου ούτε για την υπόθεση Γρηγορόπουλου που ήμουν δικηγόρος».

Κλείνοντας, η ίδια υποστήριξε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης αξιοποιεί πολιτικά τον Αλέξη Τσίπρα, χαρακτηρίζοντάς τον «εύκολο αντίπαλο».

Η Αλεξία Έβερτ βάλλει ξανά κατά Σαμαρά για το νέο κόμμα: Πυροβόλησε στο «δόξα πατρί» την παράταξη της ΝΔ τρεις φορές


Λίγες ημέρες μετά την ανάρτησή της στο facebook στην οποία επέκρινε με δριμύτητα τον Αντώνη Σαμαρά για την πρόθεσή του να προχωρήσει σε δημιουργία νέου κόμματος, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το θεωρεί «μη αποδεκτή έως αποκρουστική κίνηση», η Αλεξία Έβερτ βάλλει ξανά κατά του πρώην πρωθυπουργού της ΝΔ, με άρθρο της στα ΝΕΑ.

Στο άρθρο της που έχει τίτλο «Το τρις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού», η κόρη του αείμνηστου προέδρου της ΝΔ Μιλτιάδη Έβερτ και πρώην αντιδήμαρχος του Δήμου Αθηναίων επικρίνει τον Αντώνη Σαμαρά για την πρόθεσή του να κάνει νέο κόμμα αναφέροντας χαρακτηριστικά «δεν δικαιούται να σηκώνει τόσο ψηλά τη σημαία του πιστού και αδιαφισβήτητου "νεοδημοκράτη από τα γεννοφάσκια του", "εκφραστή του Καραμανλισμού"».

Το άρθρο της Αλεξίας Έβερτ

Σχετικά με την παρέμβασή μου για το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός νέου κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά, υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση ότι προσπαθώ να επηρεάσω την κατάσταση προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Κι ότι ήρθε η στιγμή για μένα του «ενός λεπτού» δημοσιότητας. Αυτός δεν ήταν σε καμία περίπτωση ο σκοπός μου, κάτι που ξεκαθαρίζω εξάλλου και στον επίλογο της ανάρτησής μου στην «κλειστή» σελίδα μου στο fb, στην οποία λίγοι έχουν πρόσβαση.

Τον Κυριάκο Μητσοτάκη δεν τον γνωρίζω, βρεθήκαμε μία και μοναδική φορά σε φιλικό δείπνο το μακρινό 2003. Παρακολουθώ βεβαίως εξ αποστάσεως «τις ημέρες και τα έργα του». Και βεβαίως βιώνω όπως όλοι οι Έλληνες την καθημερινότητα που είναι απόρροια πολιτικών αποφάσεων της κυβέρνησης συνολικά. Τα θετικά και αρνητικά πρόσημα.

Όμως δεν ξεχνώ ότι από το 2016 διατελεί πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, διότι η βάση εκείνον επέλεξε. Και βεβαίως να αναφέρω ότι τότε είχα στηρίξει τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη. Η Νέα Δημοκρατία όμως μέχρι σήμερα που μιλάμε έχει Πρόεδρο και η Ελλάδα έχει Πρωθυπουργό δεύτερης τετραετίας με την πρώτη συμπληρωμένη έως τη χιλιοστή τεσσαρακοστή εξηκοστή μέρα της. Και τη χιλιοστή τεσσαρακοστή εξηκοστή πρώτη να ξημερώνει με 40,56%, μία μονάδα υψηλότερα από το 2019. Όπως τότε, έτσι και στις επερχόμενες εκλογές οι Έλληνες θα εκφραστούν μέσα από την κάλπη αν και κατά πόσο είναι αποδεκτός, αρεστός ή όχι. Ελπίζω όμως η απόφαση να μείνει ανεπηρέαστη από μεσαιωνικού τύπου ίντριγκες και συνωμοσίες διαδρόμων.

Αν ο Αντώνης Σαμαράς επιθυμεί να ιδρύσει δικό του κόμμα, κανείς δεν πρόκειται να τον εμποδίσει. Ωστόσο, ως ψηφοφόρος της Νέας Δημοκρατίας, η αποστροφή μου εντοπίζεται στο ότι δεν δικαιούται να σηκώνει τόσο ψηλά τη σημαία του πιστού και αδιαφισβήτητου «νεοδημοκράτη από τα γεννοφάσκια του», «εκφραστή του Καραμανλισμού». Ξεκινάει δηλαδή την ίδρυση ενός νέου κόμματος και δίνει ταυτότητα μέσα από μια τεράστια, προκλητική ανακρίβεια.

Όταν ήταν «η εποχή» του, τον ψηφίσαμε και τον στηρίξαμε ως πρωθυπουργό – παρά τα ιστορικά γεγονότα που είχε προκαλέσει στο παρελθόν – και μάλιστα ενώ είχε επιστρέψει στην παράταξη της ΝΔ «από την πλαϊνή πόρτα», τοποθετούμενος στην εκλόγιμη δεύτερη θέση του ευρωψηφοδελτίου και όχι με σταυρό προτίμησης. Και τον στηρίξαμε, παρά το γεγονός ότι για χρόνια πολλοί σιγοψιθύριζαν ή βροντοφώναζαν πως ο Αντώνης Σαμαράς είναι ο Ιούδας του Καραμανλισμού. Έως και ότι «κινητοποιήθηκε» από «μεγαλοσυμφέροντα» της εποχής προκειμένου να επιπλεύσει ο του ΠΑΣΟΚ Σημίτης, έλεγαν.

Δεν τα λέω εγώ αυτά και άλλα, ούτε τα υιοθετώ, απλά θυμίζω το «έντονο άρωμα» της εποχής και την τόσο βαθιά θλίψη και απογοήτευση που είχε προκαλέσει ο Αντώνης Σαμαράς και η Πολιτική Άνοιξή του στους δοσμένους ψυχή τε και σώματι στη Νέα Δημοκρατία. Και μην ξεχνάτε ότι τότε ήταν έντονα πολιτικοποιημένοι οι πολίτες της χώρας, άλλες εποχές.

Αν, λοιπόν, θέλει και χρειάζεται τη δική μου κατανόηση και ψήφο, θα πρέπει πρώτα να δώσει εξηγήσεις και ας έχουν περάσει 30 χρόνια. Πώς δηλαδή μετά από εκείνα τα γεγονότα, τη νίκη Σημίτη λόγω και δικής του υπαιτιότητας και πρωτομαστοριάς, ακολούθησε τη στάση «σιωπή των αμνών», με τη Νέα Δημοκρατία να μένει στο περιθώριο για οκτώ ολόκληρα χρόνια και εκείνον άφαντο. Με την ελπίδα να ξεθωριάσει η μνήμη μας! Την επάνοδό του, όμως, και τη δυνατότητα να γίνει πρωθυπουργός, ποιοι του τη δώσαμε; Εμείς. Οι απλοί ψηφοφόροι. Αν, λοιπόν, σκοπεύει να ξαναβλάψει για άλλη μια φορά την παράταξη που φέρει στη σημαία της το λογότυπο ΝΔ, ενίσταμαι. Πώς διανοείται καν να επαναλάβει ένα τόσο μοιραίο λάθος του παρελθόντος;

Ας μας εξηγήσει!

Δεν δύναμαι να παρακολουθήσω το αφήγημά του, να τον εμπιστευτώ. Επ’ ουδενί! Το τρις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Να μην πω το τετράκις και αναφερθώ στην τότε εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας. Και η άποψή μου δεν έχει αφετηρία την εν ψυχρώ πολιτική «δολοφονία» του μέχρι το μεδούλι καραμανλικού Μιλτιάδη Εβερτ, που ο ιδρυτής Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε εξαρχής υιοθετήσει ως πολιτικό του παιδί και διάδοχο.

Ο ίδιος ο Μιλτιάδης Εβερτ ουδέποτε τοποθέτησε τέτοιο «βαρίδι» στη ζυγαριά για να το κάνω εγώ. Ποτέ δεν κοίταξε το δέντρο, κοιτούσε πάντα το δάσος, την παράταξη του Κωσταντίνου Καραμανλή στην οποία τόσο πίστευε και πάνω απ’ όλα το μέλλον της πατρίδας.

Ο Αντώνης Σαμαράς πυροβόλησε με ευθεία βολή και παρατεταμένο το χέρι, στο «δόξα πατρί» που λέμε, την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας του Κωσταντίνου Καραμανλή, όχι τον Μιλτιάδη Εβερτ. Ή μήπως ήταν πισώπλατη βολή; Ο,τι και να ήταν, προφανώς δεν αντιλήφθηκε την τεράστια βαρύτητα των πράξεών του. Δεν θα παρακολουθήσω ξανά το ίδιο θρίλερ, εκτός και αν αλατοπιπερίσει το σενάριο με επιπλέον δραματοκωμικά στοιχεία - όπερ και διαβλέπω…

Μητσοτάκης: Έως 36.000 ευρώ για την «Ανακαίνιση Κατοικίας» -Η πλατφόρμα PosoKanei ήρθε για να μείνει


Στην καθιερωμένη κυριακάτικη ανασκόπησή του, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλά για τα εργα αποκατάστασης μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς και την πλατφόρμα PosoKanei.

Επίσης στις δράσεις για τη στέγαση, την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών, την πρόληψη των πυρκαγιών και τις διεθνείς εξελίξεις στη Μέση Ανατολή αναφέρεται στην κυριακάτικη ανάρτησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζει τη νέα δράση «Ανακαίνιση Κατοικίας», μέσω της οποίας προβλέπεται επιδότηση έως 36.000 ευρώ για την ανακαίνιση κλειστών ή παλαιών ακινήτων, με στόχο την ενίσχυση της προσφοράς κατοικιών και την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος καθώς και την ανάγκη καθαρισμού των οικοπέδων ενόψει της κορύφωσης της αντιπυρικής περιόδου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλά για τις διεθνείς εξελίξεις στη Μέση Ανατολή μετά τη συμφωνία-πλαίσιο μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, την οποία χαρακτηρίζει σημαντικό βήμα για την αποκλιμάκωση της έντασης στην περιοχή.

Αναλυτικά η ανάρτηση του πρωθυπουργού:
«Αν έπρεπε να ξεχωρίσω μία μόνο εικόνα από την εβδομάδα που πέρασε, μια εικόνα που με γέμισε βαθιά υπερηφάνεια, αυτή είναι αναμφίβολα από την Ακρόπολη. Μετά από περίπου 220 ολόκληρα χρόνια, η δυτική όψη του Παρθενώνα αποκτά ξανά την πληρέστερη δυνατή μορφή της. Οι σκαλωσιές απομακρύνθηκαν και πλέον μπορούμε να θαυμάσουμε ανεμπόδιστα αυτό το αρχιτεκτονικό θαύμα, με την αποκατάσταση του δυτικού αετώματος. Πρόκειται για ένα επίτευγμα ιστορικής σημασίας για το μνημείο και τον παγκόσμιο πολιτισμό. Ένα έργο εξαιρετικής δυσκολίας που έγινε πραγματικότητα χάρη στους επιστήμονες, τους μηχανικούς και τους τεχνίτες της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως. Δούλεψαν με υποδειγματική ακρίβεια και αφοσίωση, και τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο από όλους μας.

Για την κυβέρνησή μας, η προστασία και η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν είναι μια δευτερεύουσα πολιτική, αλλά μια διαρκής εθνική υποχρέωση. Γι’ αυτό και η εικόνα από την Ακρόπολη είναι ίσως η πιο εμβληματική, αλλά δεν είναι η μόνη. Στη Σύμη παραδόθηκε το αποκατεστημένο κωδωνοστάσιο του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου, στη Ρόδο ολοκληρώθηκαν σημαντικές παρεμβάσεις σε τρία μνημεία της Μεσαιωνικής Πόλης και στη Χάλκη δημιουργήθηκε νέο Αρχαιολογικό Μουσείο, μαζί με την αποκατάσταση της Παναγίας της Χωριανής. Μικρότερα ή μεγαλύτερα, όλα αυτά τα έργα, με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αποτυπώνουν μια σταθερή επιλογή μας: να επενδύουμε στον πολιτισμό όχι μόνο ως κομμάτι της ταυτότητάς μας, αλλά και ως πολύτιμη παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.

Από τον πολιτισμό περνώ σε ένα θέμα εντελώς διαφορετικό. Την εβδομάδα αυτή παρουσιάσαμε τη νέα πλατφόρμα posokanei.gov.gr. Μια παρατήρηση εξαρχής: μια πλατφόρμα δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα των υψηλών τιμών. Αν ήταν τόσο απλό, θα το είχαμε λύσει εδώ και καιρό. Πιστεύω όμως ότι περισσότερη διαφάνεια στην αγορά, καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή και αποτελεσματικότεροι έλεγχοι σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, από το χωράφι έως το ράφι, μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία στη μάχη που δίνουμε για καλύτερες τιμές.

Το PosoKanei δεν επιχειρεί να μετακυλήσει την ευθύνη των ελέγχων στους καταναλωτές. Αντιθέτως, βοηθάει και εμάς ως πολιτεία αλλά και εσάς να ασκούμε πιο αποτελεσματικό έλεγχο στην αγορά. Κατεβάστε την εφαρμογή, δοκιμάστε τις λειτουργικότητες που προσφέρει και θα δείτε ότι μπορεί να μας κάνει εμάς ως καταναλωτές πιο απαιτητικούς και συνειδητοποιημένους αλλά και τις επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές. Όσο για αυτούς που το αμφισβητούν ως εργαλείο διαφάνειας και ανταγωνισμού, είτε από την αντιπολίτευση είτε από την αγορά, ας το συνηθίσουν διότι το PosoKanei ήρθε για να μείνει και κάθε εβδομάδα θα γίνεται καλύτερο. Αποτελεί την εξέλιξη του e-katanalotis, με περισσότερα από 9.000 προϊόντα προς σύγκριση, περισσότερα δεδομένα και τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας των τιμών σε βάθος χρόνου αλλά και συγκριτικά με αντίστοιχα προϊόντα σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η ακρίβεια παραμένει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα νοικοκυριά και δεν υπάρχουν εύκολες ή μαγικές λύσεις. Υπάρχει μόνο συνεχής προσπάθεια, σε πολλά επίπεδα ταυτόχρονα.

Από το κόστος ζωής περνώ τώρα σε μια άλλη μεγάλη πρόκληση που είναι το στεγαστικό. Στα προγράμματα που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη για την αντιμετώπιση του προβλήματος προστίθεται πλέον και η νέα δράση «Ανακαίνιση Κατοικίας». Πολύ επιγραμματικά θα σας πω ότι με αυτό το πρόγραμμα δίνουμε ισχυρά κίνητρα για την ανακαίνιση κλειστών ή παλαιών κατοικιών, ώστε είτε να χρησιμοποιηθούν ως κύρια κατοικία των ιδιοκτητών τους είτε να διατεθούν για μακροχρόνια μίσθωση. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα ανακαίνισης και σε κατοικίες που ήδη χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία. Γιατί είναι σημαντική αυτή η νέα δράση; Διότι απαντάει στο πρόβλημα των χιλιάδων κλειστών αδρανών ακινήτων, δηλαδή στην περιορισμένη προσφορά κατοικίας. Αλλά και γιατί αποτελεί ένα πρόγραμμα πιλότο σε όλη την Ευρώπη που πρώτη η Ελλάδα εισηγήθηκε και εφαρμόζει με κοινοτική χρηματοδότηση. Η επιδότηση μπορεί να φτάσει έως και 36.000 ευρώ ή το 95% του κόστους των εργασιών για νοικοκυριά χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. Υπολογίζεται ότι μέσω της δράσης μπορούν να επιστρέψουν στην αγορά έως και 20.000 κατοικίες που σήμερα παραμένουν αδρανείς. Ήδη το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα μεγάλο, καθώς έχουν εκδοθεί περισσότερες από 6.700 βεβαιώσεις επιλεξιμότητας μέσω του anakainisi.apps.gov.gr.

Υπόσχομαι ότι αυτή είναι η τελευταία πλατφόρμα που θα αναφέρω σήμερα. Αλλά έχει τη σημασία της, καθώς πρόκειται για την αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών και άρα στο πώς μπορούμε να τις βελτιώσουμε. Ξεκίνησε, λοιπόν, ο δεύτερος κύκλος αξιολόγησης μέσω του axiologisi.ypes.gov.gr. Θυμίζω ότι από την πρώτη διαδικασία αξιολόγησης, στην οποία συμμετείχαν περίπου 65.000 πολίτες, προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα για υπηρεσίες που χρειάζονταν αλλαγές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πολεοδομίες, οι οποίες αξιολογήθηκαν αρνητικά από τους πολίτες και σήμερα βρίσκονται στο επίκεντρο μιας μεγάλης μεταρρύθμισης με την υπαγωγή τους στο νέο ψηφιακό Κτηματολόγιο. Θα ήθελα, λοιπόν, να ενθαρρύνω όσο το δυνατόν περισσότερους πολίτες να συμμετάσχουν. Η γνώμη σας μετράει και, κυρίως, πιάνει τόπο.

Στα εργασιακά τώρα, ακόμη μία συλλογική σύμβαση εργασίας υπογράφηκε αυτήν την εβδομάδα, αυτήν τη φορά για τους τεχνολόγους και επιστήμονες τροφίμων. Είναι η πρώτη συμφωνία στον κλάδο μετά από 15 χρόνια, με αυξήσεις στις αποδοχές και πρόσθετες παροχές για τους εργαζόμενους. Όμως να σταθώ στο θέμα αυτό, καθώς η ελληνική προσπάθεια για την ενίσχυση των συλλογικών συμβάσεων συζητείται πλέον και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πριν από λίγες ημέρες είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω στις Βρυξέλλες την Εθνική Κοινωνική Συμφωνία που υπογράψαμε με τους κοινωνικούς εταίρους, η οποία συγκεντρώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς μια συμφωνία που υπεγράφη με πρωτοβουλία μιας κεντροδεξιάς κυβέρνησης έχει ήδη οδηγήσει στην επέκταση των συλλογικών συμβάσεων, καλύπτοντας μέσα σε λίγους μήνες πάνω από το 15% των εργαζομένων της χώρας με αυξήσεις μισθών και πρόσθετη προστασία.

Ας περάσω τώρα στο πολύ σημαντικό ζήτημα της πρόληψης πυρκαγιών που απαιτεί τη διαρκή προσοχή όλων μας. Μπαίνουμε πλέον στην πιο απαιτητική περίοδο της αντιπυρικής περιόδου και οι συνθήκες ευνοούν τόσο την εκδήλωση όσο και την ταχεία εξάπλωση των πυρκαγιών. Από την 1η Μαΐου έχουν καταγραφεί 803 πυρκαγιές σε όλη τη χώρα, οι οποίες ευτυχώς αντιμετωπίστηκαν άμεσα, χωρίς να προκαλέσουν μεγάλες καταστροφές. Στέκομαι ιδιαίτερα στον καθαρισμό των οικοπέδων. Έχει αποδειχθεί στην πράξη, ξανά και ξανά, ότι μπορεί να αποτρέψει την εκδήλωση μιας πυρκαγιάς ή να περιορίσει σημαντικά την εξάπλωσή της. Από την Τρίτη ξεκινούν οι έλεγχοι από τους δήμους και η επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων. Γι’ αυτό και προτρέπω όσους δεν το έχουν κάνει να σπεύσουν έστω και τώρα. Έχει αποδειχθεί ότι κατοικίες που κινδύνευσαν τα προηγούμενα χρόνια από πυρκαγιές τελικά σώθηκαν γιατί είχαν κάνει ακριβώς αυτούς τους καθαρισμούς. Η πρόληψη είναι πάντα προτιμότερη από την αντιμετώπιση μιας καταστροφής και ο καθαρισμός των οικοπέδων είναι ίσως το πιο απλό αλλά και το πιο αποτελεσματικό μέτρο πρόληψης που έχουμε στη διάθεσή μας.

Η προετοιμασία για τις φυσικές καταστροφές έχει όμως και μια ακόμη σημαντική διάσταση. Τη φροντίδα των ζώων που κινδυνεύουν από πυρκαγιές και άλλα ακραία φαινόμενα. Γι’ αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία ο Εθνικός Μηχανισμός Προστασίας Ζώων, τον οποίο δημιουργήσαμε. Αυτό που ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια μέσα από τη συνεργασία της Πολιτείας, εθελοντών και φιλοζωικών οργανώσεων έχει πλέον αποκτήσει οργανωμένη και μόνιμη μορφή, συντονίζοντας επιχειρήσεις διάσωσης και περίθαλψης ζώων σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Είχα την ευκαιρία να δω από κοντά τη νέα δομή φιλοξενίας και περίθαλψης πληγέντων ζώων στον Δήμο Γαλατσίου, όπου γίνεται εξαιρετική δουλειά. Μακάρι να μην χρειαστεί ποτέ να αξιοποιηθούν αυτές οι υποδομές στον βαθμό που έχουν σχεδιαστεί. Είναι όμως σημαντικό ότι πλέον υπάρχουν.

Για το τέλος, έχω αφήσει θέματα που αφορούν τα διεθνή.
Θα ξεκινήσω, φυσικά, με τη συμφωνία-πλαίσιο που υπέγραψαν οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν την Παρασκευή στην Ελβετία, η οποία ενθαρρύνει τη συνέχιση του διαλόγου και των διπλωματικών προσπαθειών ώστε να επιτευχθεί οριστική συμφωνία για τον τερματισμό της σύγκρουσης στον Περσικό. Η Ελλάδα χαιρετίζει τη συμφωνία και, ως μέλος της ΕΕ, μπορεί να συμβάλλει στην προώθηση μιας συνολικής στρατηγικής για διαρκή ειρήνη σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή. Επείγει βεβαίως η αποκατάσταση -χωρίς περιορισμούς- της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ, καθώς η ομαλή ροή των ενεργειακών αποθεμάτων της περιοχής είναι πρωταρχικής σημασίας τόσο για την περιφερειακή σταθερότητα όσο για την παγκόσμια οικονομία. Ήδη και μόνο με την ανακοίνωση της συμφωνίας-πλαίσιο υπήρξε αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου κατά 20% που σημαίνει ότι η επίτευξη οριστικής και εφαρμόσιμης συμφωνίας θα είναι καταλύτης για την μείωση του ενεργειακού κόστους και για την υποχώρηση των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν «πληγώσει» τις ευρωπαϊκές οικονομίες και τα νοικοκυριά.

Η σημαντική αυτή εξέλιξη έρχεται σε μια στιγμή που η θέση της Ελλάδας ως αξιόπιστου ενεργειακού εταίρου στην Ανατολική Μεσόγειο αναβαθμίζεται. Η χώρα μας συμμετέχει μαζί με τις ΗΠΑ, την Κύπρο και το Ισραήλ στη δημιουργία του Κέντρου Ενέργειας Ανατολικής Μεσογείου, μιας πρωτοβουλίας που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας, στην ανάπτυξη νέων υποδομών και στην προσέλκυση επενδύσεων στην περιοχή. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την είσοδο της Chevron σε νέο ερευνητικό έργο ανοιχτά του Κυπαρισσιακού Κόλπου. Όπως έχω πει, η παρουσία ενός από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους παγκοσμίως αποτελεί ακόμη μία ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές της χώρας μας και στη στρατηγική που ακολουθούμε για την αξιοποίηση των ενεργειακών μας δυνατοτήτων.

Ένα επίσης σημαντικό νέο, και κλείνω με αυτό, είναι η επίσημη ένταξη της χώρας μας στο ευρωπαϊκό αμυντικό χρηματοδοτικό εργαλείο SAFE, εξασφαλίζοντας 700 εκ. ευρώ για επενδύσεις σε κρίσιμες αμυντικές δυνατότητες, όπως η στρατηγική επιτήρηση, οι ασφαλείς επικοινωνίες και οι τεχνολογίες αντιμετώπισης drones. Θεωρώ αυτήν την εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, γιατί για πρώτη φορά η Ευρώπη κάνει ένα τόσο ουσιαστικό βήμα κοινής χρηματοδότησης της άμυνας και η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας. Σε μια εποχή γεωπολιτικών αναταράξεων, η ασφάλεια δεν είναι ούτε θεωρητική έννοια ούτε δεδομένο αγαθό. Είναι προϋπόθεση σταθερότητας, ανάπτυξης και εθνικής αυτοπεποίθησης. Και γι’ αυτό οφείλουμε να αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα που ενισχύει τη θέση της χώρας μας.

Κλείνω με μια πιο προσωπική σκέψη για τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα. Από όλες τις ιδιότητες που έχω στη ζωή μου, εκείνη του πατέρα είναι από τις πιο σημαντικές και τις πιο καθοριστικές. Και ως πατέρας, αλλά και ως γιος, ξέρω καλά πόσο βαθύ είναι αυτό το αποτύπωμα. Είναι ένας ρόλος γεμάτος ευθύνη, αλλά και η μεγαλύτερη χαρά: να είσαι εκεί, στήριγμα στα εύκολα και στα δύσκολα, και να βλέπεις τα παιδιά σου να μεγαλώνουν και να τραβούν τον δικό τους δρόμο. Χρόνια πολλά, λοιπόν, σε όλους τους μπαμπάδες. Καλή σας ημέρα!»


20 Ιουνίου 2026

📺ΦΟΡΟΙ ΠΑΝΤΟΥ😂😂Η ΕΛ.Α.Σ του Τσίπρα μετά την αύξηση στη φορολογία των μερισμάτων θα «χτυπήσει» σκαφάτους και μεγάλα αυτοκίνητα


Μετά από την αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων από 5% στο 15%, τα στελέχη της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα έβαλαν στο στόχαστρο τους ιδιοκτήτες σκαφών και όσους έχουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

Στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ Χάρης Αθανασιάδης ρωτήθηκε για το θέμα της φορολογίας και απάντησε ότι στόχος του κόμματός του είναι να φορολογηθεί η υπερπολυτελής διαβίωση και μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, από αυτή τη φορολόγηση το κράτος θα κερδίσει 600 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

«Ναι, θα φορολογήσουμε την υπερπολυτελή διαβίωση. Υπολογίσαμε μάλιστα, ότι από την υπερπολυτελή διαβίωση θα αντλήσουμε 600 εκατομμύρια το χρόνο μόνο φορολογώντας την» ανέφερε αρχικά ο κ. Αθανασιάδης και σε ερώτηση τι σημαίνει υπερπολυτελής διαβίωση,το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ απάντησε: «Έχετε κότερο και πάτε διακοπές με το δικό σας κότερο; Αυτό είναι υπερπολυτελής διαβίωση. Έχετε αυτοκίνητο 3.000 κυβικών; Ξέρουμε πολύ καλά όλοι μας από την καθημερινότητα ποιος ζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις της υγιούς διαβίωσης». 

Όσον αφορά τα μερίσματα σημείωσε: «Τα μερίσματα δεν αφορούν τον μισθό τον δικό σας και τον δικό μας. Η φορολογική κλίμακα δεν είναι το κρίσιμο στοιχείο που μας ενδιαφέρει. Θα δώσουμε μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές στους μισθωτούς και θα φορολογήσουμε έναντι τα μερίσματα και την ακίνητη περιουσία».


Υπενθυμίζεται πως ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Γιώργος Μπαλατσούκας, είχε πει σε συνέντευξή του ότι η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη (ΕΛ.Α.Σ.) του Αλέξη Τσίπρα προτείνει την αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων από 5% σε 15%.

«1.500 ΑΦΜ δηλώνουν 900.000 ευρώ και τα εισοδήματα αυτά δεν προέρχονται ούτε από επιχειρηματική δραστηριότητα ούτε από μισθωτή εργασία αλλά από μερίσματα. Σήμερα, ο αυτοτελής φορολογικός συντελεστής των μερισμάτων είναι στο 5% και εμείς λέμε κοστολογημένα ότι θα αυξήσουμε το 5% στο 15%» είχε πει ο κ. Μπαλατσούκας.

@protothema.gr ❗«Oι πλουσιότεροι να φορολογηθούν για να βοηθήσουν να ελαφρυνθεί το βάρος» είπε ο εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ του Τσίπρα 📈Την αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων από 5% σε 15% πρότεινε η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη (ΕΛ.Α.Σ.) του Αλέξη Τσίπρα και συγκεριμένα ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Γιώργος Μπαλατσούκας. #protothema #news #tiktokgreece #greektiktok ♬ πρωτότυπος ήχος - protothema.gr

Μαρία Καρυστιανού: «Ο όρος γυναικοκτονία τοποθετεί τις γυναίκες στις ευάλωτες ομάδες και λειτουργεί ως φυλετική διάκριση»


«Η γυναικοκτονία τοποθετεί τις γυναίκες στις ευάλωτες ομάδες και λειτουργεί ως φυλετική διάκριση», ήταν το σχόλιο της Μαρίας Καρυστιανού για τον όρο γυναικοκτονία, με αφορμή τις συζήτηση που έχει «ανοίξει» τις τελευταίες ημέρες μετά τις δηλώσεις της Μαρίας Γρατσία.

«Από νομική πλευρά, η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι ίδια είτε μιλάμε για γυναίκα είτε για παιδιά είτε για άντρες, είτε για Έλληνες είτε για ξένους, γι’ αυτό και η ανθρωποκτονία επισύρει τις μέγιστες των ποινών, χωρίς διάκριση» ανέφερε η πρόεδρος του κόμματος «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», μιλώντας στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι».

«Η δολοφονία γυναικών ως αποτέλεσμα έμφυλης βίας είναι ένα παλιό, βαθύ τραύμα, που έχει πολυπαραγοντική αιτιολογία. Από τη μία, κουβαλάμε την πατριαρχική δομή στην κοινωνία, με την κουλτούρα της ανδρικής υπεροχής, και από την άλλη η παρακμή της κοινωνίας, με την απλοποίηση της παιδείας, ξεκομμένη από τον πολιτισμό, την στοχοποίηση, την απουσία οράματος και ελπίδας, γεννά βία» πρόσθεσε.

Και τόνισε: «Ο όρος γυναικοκτονία τονίζει τη διάκριση μεταξύ των γυναικών και των ανδρών. Τοποθετεί τη γυναίκα στις ευάλωτες ομάδες, υπό το χαρακτηριστικό του αδύναμου φύλου. Δεν πιστεύω ότι η γυναίκα είναι αδύναμο φύλο, ούτε έχει λάβει τη θέση που της αξίζει στην κοινωνία, κάτι που ελπίζω να συμβεί σύντομα».

«Εάν νομοθετηθεί η γυναικοκτονία, θα είναι σαν να λέω ότι η γυναίκα ανήκει στις ευαίσθητες ομάδες» ανέφερε ακόμη και επεσήμανε πως το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί συλλογικά και όχι εξειδικευμένα στις γυναίκες.

Ακόμη, δήλωσε πως η «Ελπίδα για Δημοκρατία» θα προχωρήσει σε ανακοίνωση θέσεων, με σκοπό την πρόληψη του ζητήματος, με την αυστηροποίηση της νομοθεσίας για την ενδοοικογενειακή βία και την κακοποίηση οποιασδήποτε μορφής.

📺Οι "άτιµοι" εντός του ΣΥΡΙΖΑ και το µήνυµα στον Τσίπρα, οι διευκρινίσεις για Καρυστιανού και η ΕΛΑΣ που... δεν παρεμβαίνει στα εσωτερικά των άλλων


Οι «άτιµοι» εντός του ΣΥΡΙΖΑ και το µήνυµα σε Τσίπρα

«Εφόσον ο Σωκράτης Φάµελλος είναι της λογικής ότι δεν πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να κατέβει στις εκλογές, τότε δεν θα πρέπει να βρίσκεται στη θέση του προέδρου». Αυτό ήταν το µήνυµα που έστειλε ο Παύλος Πολάκης, µιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθµό Αθήνα 9,84, χαρακτηρίζοντας «άτιµο» να στηρίζεις δηµοσίως ένα άλλο κόµµα και να µην έχεις την αξιοπρέπεια να παραιτηθείς. Και η αναφορά του αυτή δεν ήταν µόνο για τα µέλη της Κεντρικής Επιτροπής του κόµµατος ή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι είναι µε… τα δύο πόδια στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα αλλά και µε τα δύο χέρια στον ΣΥΡΙΖΑ προκειµένου να ψηφίζουν τη διάλυση του κόµµατός τους. «Κάποια στελέχη έχουν παραιτηθεί και πρέπει να αντικατασταθούν. Κάποιοι όµως δεν έχουν παραιτηθεί από µέλη της Κεντρικής Επιτροπής ή από βουλευτές. Αυτό είναι άτιµο. Είναι δικαίωµά τους να επιλέγουν κάποιον άλλο κοµµατικό σχηµατισµό, παραιτείσαι όµως και πας εκεί. ∆εν µπορείς να στηρίζεις κάποιον και να είσαι στέλεχος άλλου κόµµατος», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά τις επόµενες κινήσεις του, σηµείωσε: «Αναλαµβάνουµε πρωτοβουλία µαζί µε κάποιους συντρόφους και διατυπώνουµε αίτηµα για νέα σύγκληση Κεντρικής Επιτροπής. Θα στείλουµε σύντοµα µήνυµα και στον Αλέξη Τσίπρα για να υπάρξει µια ξεκάθαρη τοποθέτηση σε κάποια πράγµατα. Αυτή η κατάσταση είναι θολή και µπάσταρδη και πρέπει να λυθεί». Ερωτηθείς αν εκτιµά ότι ο κ. Φάµελλος θα είναι εκ νέου υποψήφιος µε τον ΣΥΡΙΖΑ στις επόµενες εκλογές, ο κ. Πολάκης εξέφρασε την έντονη αµφιβολία του: «Έτσι όπως το βλέπω, όχι. Αφού η λογική είναι να µην κατέβει ο ΣΥΡΙΖΑ». Όσο για την παραµονή του Σ. Φάµελλου στην προεδρία, υπογράµµισε µε νόηµα: «Το γιατί παραµένει πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα λυθεί στις εσωτερικές µας διαδικασίες».

Αντί... διευκρινίσεων, γιατί δεν προστατεύετε την πρόεδρό σας;

Δανεικό είναι το θηριώδες όχημα, με το οποίο κυκλοφορεί η Μαρία Καρυστιανού, σύμφωνα με τις εξηγήσεις που έδωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Ελπίδα για τη Δημοκρατία, Θανάσης Αυγερινός. Ο ίδιος υποστήριξε ότι το SUV δεν ανήκει ούτε στη Μαρία Καρυστιανού ούτε στο κόμμα, αλλά σε στέλεχος, ιατρό, που το παραχώρησε στη Μαρία Καρυστιανού για την επίσκεψή της στο «Αττικόν». «Μπορώ να σας διαβεβαιώσω, είναι το όχημα ενός από τα στελέχη μας, είναι ένας επιτυχημένος ιατρός, φαντάζομαι ότι πολλοί επιτυχημένοι ιατροί έχουν οχήματα μεγάλου κυβισμού και πολυτελείας», τόνισε χαρακτηριστικά. Μάλιστα. Ο ίδιος -ως σύμβουλός της- δεν της εξήγησε ότι οι πολυτέλειες κάνουν ζημιά στη δημόσια εικόνα της;

Ο Παύλος Πολάκης επέλεξε να κλείσει τη ραδιοφωνική συνέντευξή του στον Αθήνα 9,84 με μία κρητική μαντινάδα, στέλνοντας ένα ξεκάθαρο μήνυμα: «Στο μονοπάτι της τιμής και της λεβεντιάς το χρέος, θα στέκω εκειά να πολεμώ κι ας είμαι ο τελευταίος».

Σκέψου και να παρενέβαιναν στα εσωτερικά των άλλων...

Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με πρωθυπουργό και πρόεδρο του κόμματος τον Αλ. Τσίπρα, είχαν αποκτήσει χαρακτηριστικά κανονικότητας ο ανορθολογισμός, το αδιανόητο και το παράλογο που πλασάρονταν ως φυσιολογικά στη βάση του δόγματος «και ο γάιδαρος πετάει», αφού το λέει ο αρχηγός που -κατά τη Θεανώ Φωτίου- «γεννιέται κάθε 100 χρόνια». Το… χούι αυτό δεν το έχουν αποβάλλει ούτε αυτοί που σήμερα πλαισιώνουν τον πρώην πρωθυπουργό και νυν αρχηγό της ΕΛΑΣ. Κάπως έτσι, με διαταγές και εντολές, που δείχνουν αλαζονεία και περιφρόνηση έναντι των άλλων κομμάτων, κινήθηκε και ο στενός συνεργάτης του Αλ. Τσίπρα, κ. Γιώργος Σιακαντάρης, ο οποίος έβγαλε πόρισμα ότι ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν κλείσει τον κύκλο τους, είναι φορείς τοξικότητας και -ούτε λίγο ούτε πολύ- θα πρέπει να αυτοδιαλυθούν. Ποιο είναι το «δημοκρατικό» μήνυμά του; Δεν έχετε λόγο ύπαρξης, κλείστε τα μαγαζιά σας, καθώς ο μόνος άξιος να ηγείται του προοδευτικού χώρου είναι ο Αλ. Τσίπρας. Κατά τα άλλα, η ΕΛΑΣ -διά της εκπροσώπου της, κ. Θ. Κουφονικολάκουυποστηρίζει ότι «εμείς δεν παρεμβαίνουμε στα εσωτερικά των άλλων κομμάτων».

Στην Αιτωλοακαρνανία ο Σπανάκης

Την Πέμπτη ο υφυπουργός Εσωτερικών και βουλευτής Νοτίου Τομέα Αθηνών ΝΔ, Βασίλης Σπανάκης, επισκέφθηκε με κυβερνητικό κλιμάκιο την Αιτωλοακαρνανία, όπου πραγματοποίησε συναντήσεις με θεσμικούς φορείς και πολίτες. Κατά την επίσκεψή του στο Τεχνικό Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας, ο υφυπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε στα 140 έργα που χρηματοδοτούνται για τον Νομό Αιτωλοακαρνανίας από το υπουργείο Εσωτερικών και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, εκ των οποίων έχουν ολοκληρωθεί τα 59 έργα και είναι σε εξέλιξη 71 έργα προϋπολογισμού άνω των 95.000.000 ευρώ. Τα έργα αυτά, τα οποία αφορούν την οδική ασφάλεια, την αγροτική οδοποιία, την ύδρευση, την αποχέτευση και συμβάλλουν στην ενίσχυση των αγροτικών προϊόντων της περιοχής, γεννήθηκαν μέσα από τις ανάγκες της κάθε τοπικής κοινωνίας και από αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων.

Γιωργος Κατσιγιαννης
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή

📺Γεωργιάδης: «Πάνω από 2.000 αιτήσεις για 1.131 θέσεις γιατρών – Μεγάλο στοίχημα οι νοσηλευτές» – Πότε έρχονται νέα ασθενοφόρα-Τι είπε γι Σαμαρά, Τσίπρα και Ανδρουλάκη


Στο πλάνο για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), εστιάζοντας στις προσλήψεις ιατρικού προσωπικού και στον σχεδιασμό για τους νοσηλευτές, αναφέρθηκε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.

Μιλώντας στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» του ΕΡΤnews, ο υπουργός Υγείας δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει και τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν σε υποδομές και μέσα.

Όπως υπογράμμισε, η ανταπόκριση στις προκηρύξεις για ιατρικό προσωπικό είναι αυξημένη, ενώ παραδέχθηκε ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε νοσηλευτές και καθυστερήσεις στην ανανέωση του στόλου ασθενοφόρων.

2.000 αιτήσεις για 1.131 θέσεις

Ο Γεωργιάδης παρουσίασε στοιχεία για τη συμμετοχή στις προκηρύξεις ιατρικού προσωπικού, σημειώνοντας ότι «όταν έχεις 1.131 θέσεις και πάνω από 2.000 αιτήσεις, δεν μπορείς να μιλάς για άγονες προκηρύξεις».

Όπως ανέφερε, «1.808 αιτήσεις είναι οριστικές και άλλες 361 πρόχειρες, κάτι που σημαίνει ότι θα ξεπεράσουμε σίγουρα τις 2.100», προσθέτοντας ότι η διαδικασία παραμένει ανοιχτή για λίγες ακόμη ημέρες.  Τόνισε, δε, ότι η εικόνα αυτή «διαψεύδει την αντίληψη ότι οι θέσεις γιατρών δεν καλύπτονται».

Το «μεγάλο στοίχημα» με τους νοσηλευτές
Σε αντίθεση με τους γιατρούς, ο υπουργός Υγείας παραδέχθηκε ότι οι ελλείψεις σε νοσηλευτικό προσωπικό παραμένουν κρίσιμες.

«Οι νοσηλευτές είναι το μεγάλο μας πρόβλημα. Θα κάνουμε μεγάλη προκήρυξη πολλών χιλιάδων θέσεων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η επεξεργασία κινήτρων.

«Είναι το επόμενο μεγάλο μας στοίχημα. Δεν θα τους αφήσουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Καθυστερήσεις στα ασθενοφόρα

Επίσης, αναγνώρισε προβλήματα και στον στόλο ασθενοφόρων, επισημαίνοντας ότι η ανανέωσή του έχει καθυστερήσει. Όπως είπε, «υπάρχει πρόβλημα, δεν έχουμε όσα θέλουμε σε κίνηση», εξηγώντας ότι οι διαγωνισμοί καθυστέρησαν λόγω δικαστικών εμπλοκών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα στο 2026 αναμένονται περίπου 30 νέα ασθενοφόρα, ενώ το 2027 θα παραληφθούν περίπου 150 ακόμη.

«Έχουμε πάει περίπου έναν χρόνο πίσω», ανέφερε.

Κάλυψη νησιών και στέγαση γιατρών

Αναφερόμενος στην τουριστική περίοδο, εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι ανάγκες στα νησιά θα καλυφθούν.

«Είμαι βέβαιος ότι θα καλύψουμε όλα τα νησιά», σημείωσε, αποδίδοντας μέρος της θετικής εξέλιξης και σε ιδιωτικές πρωτοβουλίες, όπως η δωρεά του Στέλιου Χατζηιωάννου.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο ζήτημα της στέγασης: «Όπου φτιάχνουμε νέα έργα, θα φτιάχνουμε και σπίτια για γιατρούς», είπε, φέρνοντας ως παραδείγματα τη Σαντορίνη και την Κω.

Μείωση εκκρεμοτήτων από την περίοδο της πανδημίας
Για τις εκκρεμείς άδειες και υπερωρίες των γιατρών από την περίοδο της πανδημίας, ο υπουργός Υγείας υποστήριξε ότι η κατάσταση βελτιώνεται σταδιακά.

«Μειώνονται τα χρωστούμενα, δεν μπορούν να δοθούν άδειες τριών ετών σε έναν χρόνο χωρίς να κλείσουν τα νοσοκομεία», σημείωσε, προσθέτοντας ότι έχουν ήδη καταβληθεί αναδρομικά και έχουν γίνει παρεμβάσεις στις εφημερίες.

Για Σαμαρά, Τσίπρα και Ανδρουλάκη

Ο Γεωργιάδης εξέφρασε την ελπίδα να μην υπάρξει νέα πολιτική κίνηση από τον Αντώνη Σαμαρά, δηλώνοντας ότι «θα ήταν στενάχωρο να τον αντιμετωπίσω ως αντίπαλο».

Για τον Αλέξη Τσίπρα σημείωσε ότι «είναι μάγος της επικοινωνίας», υποστηρίζοντας ότι έχει καταφέρει να παρουσιάζεται ως ενισχυμένος παρά τα εκλογικά ποσοστά.

Παράλληλα, άσκησε έντονη κριτική στο ΠΑΣΟΚ και τον Νίκο Ανδρουλάκη, κάνοντας λόγο για «στρατηγικό λάθος» και εκτιμώντας ότι δεν έχει προοπτική ανάκαμψης.

Εκλογές κοντά στο τέλος της θητείας
Τέλος, ο υπουργός Υγείας τοποθετήθηκε και για τον εκλογικό ορίζοντα, εκτιμώντας ότι οι κάλπες θα στηθούν κοντά στη λήξη της τετραετίας.

«Πιο κοντά στον Ιούνιο παρά στον Ιανουάριο», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν και να παρουσιαστούν στους πολίτες».



📺Νυφούδης: Δεν θέλουμε βουλευτές στην ΕΛΑΣ, όποιος το επιθυμεί παραιτείται και γράφεται ως εθελοντής🤣😆


«Εμείς, δεν θέλουμε βουλευτές, γιατί δεν θέλουμε η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη να έχει φωνή σε αυτή τη Βουλή, ειδικά όταν ο πρόεδρός μας, ο Αλέξης Τσίπρας, παρέδωσε την έδρα του», δήλωσε σήμερα ο αναπληρωτής εκπρόσωπος τύπου της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης (ΕΛΑΣ), Νίκος Νυφούδης, μιλώντας στον Status FM 107.7.

Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ένταξης στελεχών από τον ΣΥΡΙΖΑ ή άλλους πολιτικούς χώρους, ο κ. Νυφούδης ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξουν εξαιρέσεις. «Δεν υπάρχει διαφορετικός κανόνας για βουλευτές, προέδρους κομμάτων ή απλούς πολίτες».

Όπως εξήγησε, όποιος επιθυμεί να συμμετάσχει στην Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη θα πρέπει να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία εγγραφής και αξιολόγησης από τα κομματικά όργανα.

Ο Νίκος Νυφούδης είπε συγκεκριμένα πως για όλους η διαδικασία ένταξης στην ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα είναι ίδια, ωστόσο αναφερόμενος στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ τον διαχώρισε από τους βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ: Δεν νομίζω ότι ο Σωκράτης Φάμελλος επιθυμεί να αφήσει το κόμμα του και να εγγραφεί μέλος της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης, γιατί είναι πρόεδρος του κόμματος και αγωνίζεται για αυτό... 

«Η κυρία Αχτσιόγλου, εφόσον παραιτήθηκε και παρέδωσε και την έδρα της, μπορεί να μπει στο myelas.gr και να συμμετάσχει ως εθελοντής», είπε χαρακτηριστικά... Όποιος επιθυμεί, μπαίνει myelas.gr έχουμε ξεπεράσει 50.000 συμμετοχές, καταθέτει και το βιογραφικό του και θα καταθέσει και την υποψηφιότητά του και οι επιτροπές ψηφοδελτίου θα αποφασίσουν αν θα είναι υποψήφιοι ή όχι», τόνισε μεταξύ άλλων.

Ακούστε τη συνέντευξή του 


19 Ιουνίου 2026

Πρετεντέρης: Απόρριψη


"Για ποιον λόγο σκίζουν τα ρούχα τους οι υποστηρικτές του Γιωτόπουλου; Είναι δυνατόν ποτέ να υπάρξει σωφρονισμός που δεν θα σωφρονίζει;" αναρωτιέται ο Γ. Πρετεντέρης στα ΝΕΑ:



Δεν έφταναν οι δημοσκοπήσεις στο ΠΑΣΟΚ, έχει… και τον Δούκα!


Γιάννης Σιδέρης

Υπάρχουν στελέχη στα κόμματα που έχουν γράψει ιστορία, που φέρουν ειδικό βάρος, επεξεργασμένη πολιτική φιλοσοφία, και συγκεκριμένο έργο. Και υπάρχουν και οι δοκησίσοφοι που από παραξενιά της τύχης ευνοήθηκαν, μπήκαν τυχαία στο ασανσέρ, και βρέθηκαν στην κορυφή.

Ο Χάρης Δούκας έγινε κατά τύχη δήμαρχος της Αθήνας επειδή οι ΝΔτες επαναπαύτηκαν  με  τη θηριώδη διαφορά του 41,35%   του Κώστα Μπακογιάννη στον πρώτο γύρο, έναντι του 14,20%  του Χάρη Δούκα, και δεν προσήλθαν στις κάλπες στον 2ο γύρο, με αποτέλεσμα τη νίκη του Δούκα, υπέρ του οποίου συνασπίστηκε το σύμπαν.

Σε αυτούς, χάρις στην συμπαράταξη των οποίων εστέφθη, όχι απλώς πρώτος πολίτης του πρώτου Δήμου της χώρας αλλά και περσόνα πανελλήνιας -  μιντιακής – απήχησης, ανταποδίδει τη χάρη που του έκαναν ο Χάρης.

Με συμπεριφορά προπετή και σκέψη συνθηματολογική, στέρησε από το κόμμα του τη διαπραγματευτική δυνατότητα την επομένη των ερχόμενων εκλογών, αναγκάζοντας την ηγεσία να εντάξει στα συνεδριακά κείμενα (που εκ φύσεως είναι ιδεολογικής φυσιογνωμίας και στρατηγικής στόχευσης), διαδικασίες τακτικής όπως είναι οι ενδεχόμενες πρόσκαιρες συνεργασίες. 

Και δεν αρκέστηκε σε αυτό. Με συνεχείς άστοχες έως ύποπτες δηλώσεις, προορίζει το κόμμα του με την δεδομένη ιστορικότητά του, να γίνει υποπόδιο επί του οποίου θα πατήσει ο Αλέξης Τσίπρας για να εγκαθιδρυθεί στην εξουσία. Και το προσπαθεί με εμμονή ζηλωτή, σε προεκλογική περίοδο όπου κάθε κόμμα πρέπει να δείχνει συσπείρωση και ομόνοια.  

Είχε δίκιο η Άννα Διαμαντοπούλου όταν δήλωσε  «Αυτό το θέμα, το να συζητούμε από τώρα με τους μεν ή τους δε, είναι η συνταγή για ένα κόμμα να ανοίξει πόρτες και παράθυρα και να χάνει ψηφοφόρους. Πιο γελοία προσέγγιση δεν μπορώ να φανταστώ! 

Και συνέχισε λέγοντας τα αυτονόητα: «Το ΠΑΣΟΚ αυτό που προσπαθεί να κάνει είναι να δώσει εναλλακτική που αφορά τους πολλούς. Γιατί η ΝΔ έχει ένα σταθερό ποσοστό 20%, αλλά έχει κάνει μια πολιτική όλα αυτά τα χρόνια που, ναι, είναι καλά τα δημοσιονομικά μας και στο εξωτερικό είναι πολύ καλή η υποδοχή της χώρας - αυτό πρέπει να το παραδεχθώ – αλλά όταν ερχόμαστε στο εσωτερικό, αυτή η οικονομική πολιτική αφορά ένα 20%. Και το υπόλοιπο 80% δεν συμμετέχει ούτε σε αναδιανομή ούτε σε πλούτο».

Σημειωτέον ότι η πιο επιτυχής προπαγάνδα για να δείξει αξιοπιστία ένα κόμμα ώστε να πιάνει τόπο η κριτική του, είναι η παραδοχή των θετικών του αντιπάλου, ειδικά αυτών που φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού. Έτσι γίνεται πρόσβαρη η κριτική του και αποκτά απήχηση η επίκρισή του για τα κακώς κείμενα. 

Αυτά όμως αποτελούν έγκλημα καθοσιώσεως για την ισοπεδωτική συριζαϊκή αντίληψη του νεοπροσήλυτου στα υψηλά κλιμάκια της πολιτικής, δημάρχου Αθηναίων.

Θα μπορούσε, και θα είχε δίκιο, να απαντήσει για την άκομψη φράση «Γελοία προσέγγιση». Όμως δεν στάθηκε εκεί. Με αρχηγικό τουπέ εκπροσώπησης του όλου ΠΑΣΟΚ, δήλωσε πως οι θέσεις της Διαμαντοπούλου, με τις οποίες δίνει εύσημα στην κυβέρνηση της ΝΔ για επιτυχίες στα δημοσιονομικά και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, δεν εκφράζουν τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ»!

Πού το ξέρει και ποιους εκπροσωπεί; Γιατί σίγουρα λανθάνει. Στα social media, όσο μπορεί να είναι ενδεικτικό, τον επιδοκίμαζαν «λογαριασμοί» που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά σήκωσε μέγα θυμό στον κόσμο του ΠΑΣΟΚ. 

Μια από τις πιο ήπιες κριτικές ήταν του γιατρού Γιώργου Σακελλίων, μέλους της Κ.Ε. και παλιού γραμματέα της νεολαίας του κόμματος στις «ηρωικές» εποχές της μαζικής απήχησής της. 

Έγραψε: «Μέχρι τώρα έλεγα πως αν πέντε ακόμα από τα κορυφαία στελέχη έκαναν το ένα τρίτο της δουλειάς και της αντιπολίτευσης που κάνει η Άννα, η βελόνα θα ξεκολλούσε σημαντικά. Τελικά ίσως να ξεκολλούσε η βελόνα απλά και μόνο αν ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε τις μισές από τις δηλώσεις που κάνει».

Ήταν το πιο ήπιο. Τα περισσότερα σχόλια, ούτε λίγο ούτε πολύ, τον περιέγραφαν ως...  εφιάλτη και σαμποτέρ του κόμματος. 

Και ανεξαρτήτως των προθέσεών του, με τη δοκησισοφία του, την εμμονική του προσήλωση σε όσους τον βοήθησαν να φορέσει την τήβεννο του δημάρχου, και την καλλιεργούμενη αυτοεικόνα του ως ηγέτη της «αριστερής» (λέμε) πτέρυγας του ΠΑΣΟΚ, λειτουργεί ως Πέμπτη φάλαγγα στο κόμμα του.

Και εάν οι εκλογές γίνουν όντως την Άνοιξη του  2027, θα δοκιμαστεί αρκετά η υπομονή του Ανδρουλάκη να τον διατηρήσει στο κόμμα. 

liberal.gr