Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

26 Ιουνίου 2026

E, όχι και 5,5 μονάδες μέσα σε ένα μήνα!


Σάκης Μουμτζής

Δεν έχω αμφισβητήσει ποτέ καμιά δημοσκόπηση, αλλά βρίσκω εξαιρετικά πρωτότυπο το γεγονός το κόμμα του Α. Τσίπρα, στην προχθεσινή δημοσκόπηση, να ανέβηκε κατά 5,5 μονάδες από τον Μάιο στον Ιούνιο. Παρακολουθώ ανελλιπώς τις δημοσκοπήσεις που διεξάγονται κάθε μήνα, εδώ και τέσσερα χρόνια, και είναι πρώτη φορά που καταγράφεται τέτοια θεαματική άνοδος για ένα κόμμα. Προσπάθησα να δω αν συνέβη κάποιο γεγονός αυτές τις 30 μέρες που να δικαιολογεί αυτό το φαινόμενο και δεν βρήκα τίποτα. Απεναντίας, στην επικαιρότητα κυριαρχούσαν οι άστοχες δηλώσεις των πρωτοεμφανιζόμενων συνεργατών του Α. Τσίπρα.

 Συνεπώς το «σπρώξιμο» προς την ΕΛΑΣ ήταν τόσο κραυγαλέο, που μόνο θυμηδία προκάλεσε. Εξάλλου ήταν και αχρείαστο. Τη δεύτερη θέση την είχε κλειδωμένη, όμως φαίνεται πως στους δημοσκόπους - φίλους του Τσίπρα αυτό δεν ήταν αρκετό. Βιάστηκαν να τον βάλουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης της εξουσίας μειώνοντας τη διαφορά από την «κολλημένη» Νέα Δημοκρατία στις 6,5 μονάδες. Και το ΠΑΣΟΚ στα τάρταρα. Υποθέτω πως στη δημοσκόπηση του Ιουλίου η καλή εταιρεία θα δείχνει μια μάχη για την πρώτη θέση στήθος με στήθος. 

Είπαμε το «γοργόν και χάριν έχει», αλλά και «όποιος βιάζεται σκοντάφτει». Η αγωνία του Α. Τσίπρα να καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών, «με το καλημέρα», ο μοναδικός αντίπαλος του Μητσοτάκη μόνο ζημία θα του κάνει. Αν εξαιρέσουμε τους φανατικούς, οι νοήμονες και του δικού του χώρου αντιμετώπισαν με επιφυλακτικότητα τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, καθώς ήταν εμφανώς προβληματική. Αυτοί που χάρηκαν, ανεπιφύλακτα, ήταν οι πρώην νεοδημοκράτες οι οποίοι από το 2019 και το 2023 έχουν εγκαταλείψει την παράταξή τους. Σήμερα είναι πρόθυμοι να πιστέψουν ό,τι πιο ακραίο και ανόητο διακινείται αρκεί να στρέφεται κατά του «Κούλη». Οι άνθρωποι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. 

Επανέρχομαι στην καλή μας δημοσκόπηση, που στέκεται γενναιόδωρη και στη Μ. Καρυστιανού, χαρίζοντάς της ένα διψήφιο ποσοστό, τη στιγμή που άλλη δημοσκόπηση η οποία εμφανίστηκε πριν από τρείς μέρες της έδινε ένα 5,5%, δύο μονάδες κάτω από τον προηγούμενο μήνα. Ένας υποψιασμένος πολίτης θα έλεγε πως ο Real στόχος δεν ήταν μόνον η Νέα Δημοκρατία, αλλά ήταν κυρίως το ΠΑΣΟΚ. Θεωρητικά αυτό απειλεί την ΕΛΑΣ του Α. Τσίπρα για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Αν του ρίξουν μια κατραπακιά και το στείλουν στα τάρταρα της τέταρτης θέσης, η ζημία επικοινωνιακά θα είναι σημαντική. 

Όταν μια δημοσκόπηση προβληματίζει δικαιολογημένα για το κεντρικό της εύρημα, είναι μοιραίο να προκαλέσει προβληματισμούς και για τα άλλα ευρήματά της. Θέλω να πιστεύω πως δε θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του 2023 όταν ξεφύτρωναν εταιρείες δημοσκοπήσεων - φαντάσματα που προεξοφλούσαν νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Τότε δεν έσωσαν το κόμμα τους από τη συντριβή. 

ΥΓ. Φιλική συμβουλή. Η δυνητική ψήφος είναι κακός σύμβουλος. Και την Μαρία της έδιναν μέχρι και 30% και είδαμε πού καταλήγει. Σεμνά και ταπεινά, σε μονοψήφιο ποσοστό.  

liberal.gr

Ο ΣΥΡΙΖΑ γεννήθηκε με Τσίπρα και… πεθαίνει εξαιτίας του

Γιάννης Σιδέρης


ΟΤσίπρας έκανε το rebranding, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το πιο αστείο come back στην ιστορία του. Στέλνει λουλούδια σε αυτόν που τον… πέταξε σαν παραπαίδι. Είναι μια ιδιότυπη λογική που λέει αν δεν ξέρεις που πας, γυρίζεις πίσω, στη σιγουριά αυτού που θα σου εξασφαλίσει την έδρα. Αν αυτό έχει αντίτιμο την αξιοπρέπεια, χαλάλι.

Αυτή τη στιγμή το κόμμα είναι διασπασμένο και η συνέχεια προοιωνίζεται θυελλώδης. Ο Παύλος Πολάκης και οι συν αυτώ κατόρθωσαν και συγκέντρωσαν τις απαιτούμενες υπογραφές προκειμένου να υπάρξει σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής, ευελπιστούντες να αλλάξει η -εθελόδουλη - στρατηγική του κόμματος.

Με τις υπογραφές που μάζεψαν θα προσπαθήσουν να διαμορφώσουν οδικό χάρτη πορείας, ή σε συνεργασία με άλλα κόμματα. Και βεβαίως επιβεβαίωση αυτόνομης καθόδου, στην περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι συνεργασίες με άλλα κόμματα για τη δημιουργία εκλογικού μετώπου.

Όπως ανέφερε χθες απερχόμενος από την Πολιτική Γραμματεία ο Πολάκης, επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί η ηγεσία με βάση την απόφασης της Κ.Ε. Και συνέχισε λέγοντας: «Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης, αυτοεξευτελισμού και διάλυσης, δεν γίνεται να μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά»!

Ο έτερος ταμπουρωμένος εντός των κομματικών τειχών Νίκος Παππάς, λακωνικά δήλωσε μετά τη συνεδρίαση της ΠΓ, ότι δεν άκουσαν τίποτα για οδικό χάρτη, και ζήτησε «συντεταγμένη πορεία με σαφές σχέδιο και συλλογικές αποφάσεις, όχι προσωπικές διαπραγματεύσεις». 

Όμως άλλαι αι βουλαί των Πολάκηδων άλλα Φάμελλος κελεύει. Στην ομιλία του υποστήριξε ότι η απόφαση της τελευταίας Κ.Ε. είναι «κοινωνική αναγκαιότητα». Μη κατανοητή αναγκαιότητα όμως, βασιζόμενη σε ένα μη κατανοητό σκεπτικό, παρότι ο Φάμελλος τη χαρακτήρισε «ξεκάθαρη». Η περίφημη σύνοδος της Κ.Ε. της 6ης Ιουνίου πήρε την απόφαση να στηρίξει την ΕΛΑΣ του Τσίπρα.

Ωστόσο δεν προσδιόρισε τίνι τρόπω θα γίνει αυτή στήριξη. Αν θα είναι απλώς μια έκφραση πολιτικής συμπάθειας άνευ αντιτίμου, ή αν θα έχει ως αντίτιμο την επιλεκτική κλήση κάποιων από τον ΣΥΡΙΖΑ, συν του Φάμελλου, να συμπληρώσουν τις εκλογικές λίστες της ΕΛΑΣ.

Αυτή η τακτική κατά τον νυν Πρόεδρο, θα είναι η απάντηση στα σενάρια περί διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον τους δουλεύει προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο.

Εφόσον ο Τσίπρας δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί με κόμματα παρά μόνο με πρόσωπα, μία ενδεχόμενη μαζική προσχώρηση των εγκεκριμένων από τον Τσίπρα μελών, τι άλλο παρά διάλυση ή αναστολή λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει;

Αυτά τα λογικά που απασχολούν και την εσωκομματική αντιπολίτευση ο Φάμελλος τα χαρακτήρισε «σκαρφίσματα» που έρχονται σε αντίθεση με τη βούληση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, και αποσκοπούν να διευκολύνουν επίκληση συνεχών συνεδριάσεων και δημιουργία προσκομμάτων.

Χαρακτήρισε επίσης λάθος την αντιπαράθεση και την περιχαράκωση, και επιδόθηκε σε έκθεση ιδεών λέγοντας «ο μεγάλος προοδευτικός χώρος μπορεί να αποτελέσει και την πολιτική και ιστορική συνέχεια των ιδεών, που εκπροσωπούμε, και της προγραμματικής μας πρότασης».

Ωραία η μελιστάλαχτη φιλολογική επίδοση, αλλά δεν εξηγεί πως θα συντελεστεί αυτή η «ευρεία προοδευτική σύγκλιση για την ήττα του Μητσοτάκη και της Δεξιάς». Και πως θα υπάρξει σύγκλιση αφού ο Τσίπρας δεν θέλει κόμματα;

Η στάση Φάμελλου τείνει να ενισχύσει τις υπόνοιες του Παύλου Πολάκη ότι ο Φάμελλος ετοιμάζεται να μεταβεί στην ΕΛΑΣ είτε μόνος του είτε με άλλα στελέχη, και ότι υπάρχουν συμφωνίες «πίσω από την πλάτη» των μελών και των οπαδών.

Ταυτόχρονα όμως προσπαθούν να διατηρήσουν τον έλεγχο του ΣΥΡΙΖΑ, «κοιμίζοντας» μέλη και στελέχη, ώστε η προσωπική μετάβαση να γίνει ομαλά χωρίς αναταράξεις και αντισυσπειρώσεις.

Πάντως με όλα αυτά, όταν η πλειοψηφία του πολιτικού του προσωπικού με πρώτο τον πρόεδρό του, δείχνει τόση εθελοδουλία, ο ΣΥΡΙΖΑ τείνει να περιθωριοποιηθεί.

Χάνει σε κύρος και αριστερό προφίλ (αυτό που είχε τέλος πάντων). Γίνεται άθυρμα του Αλέξη. Δεν θα έπρεπε να νιώθουν και πολύ περήφανοι γι’ αυτό.

liberal.gr

Πρετεντέρης: Σκιές


"Ούτε δεξιοί έγιναν ξαφνικά οι άνθρωποι, ούτε αριστεροί. Απλώς ψάχνουν κάπου να ακουμπήσουν την έδρα τους" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺Καιρίδης σε Μπάρκα: Ο πρίγκιπας Αλέξιος θα σας περάσει από εξετάσεις – Θα νηστεύετε προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας


«Κάρφωσε» τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μπάρκα, ο Δημήτρης Καιρίδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης», με αφορμή τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας, για τους πρώην συντρόφους του, δηλώνοντας πως «αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι», στην ΕΛΑΣ και παράλληλα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν προκρατημένες θέσεις για κανέναν.

Όλα ξεκίνησαν την ώρα που ο κ. Καιρίδης βρισκόταν στο βήμα για την ομιλία του. Κάποια στιγμή απευθύνθηκε στον κ. Μπάρκα, και αναφέρθηκε σε όσα είχε πει εκείνος νωρίτερα, όταν μεταξύ άλλων είχε μιλήσει για την κυβερνητική ρύθμιση για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.

«Αν ήταν τόσο κακή αυτή η ρύθμιση έπρεπε να την είχατε καταψηφίσει, να έχετε το θάρρος να την καταψηφίσετε, όχι να την καταγγέλλετε εκ των υστέρων. Δεν την καταψηφίσατε, ψηφίσατε παρών και να καταγγέλλετε την κυβέρνηση, την ώρα που τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιωματικής, την υπερψήφισαν. Με αυτές τις αντιφάσεις, να καταγγέλλετε αυτά που εσείς κάνατε, δεν μπορείτε να προχωρήσετε, και γι’ αυτό άλλωστε έχουμε και αυτή την αξιοθρήνητη εικόνα στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Δεν ξέρω εσείς τι θα κάνετε τώρα, αν θα ακολουθήσετε το προσκλητήριο του πρίγκιπα Αλέξιου, ο οποίος θα σας βάλει το face control, φαντάζομαι θα σας περάσει από εξετάσεις, θα νηστεύσετε δεν ξέρω για πόσες μέρες,  προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας, πριν σας δεχθεί καθαρούς και άμωμους, στο νέο του προσωπικό εγχείρημα, στην προσωπική ΙΚΕ που έφτιαξε και ονομάζει ΕΛΑΣ, αλλά προφανώς όλα αυτά είναι δικά σας. Πληρώνετε με το χειρότερο τρόπο τις δικές σας αμαρτίες αλλά δεν αφορούν τον κόσμο και την ελληνική κοινωνία», είπε ο κ. Καιρίδης, ο οποίος εξαπέλυσε νέα επίθεση στον Χάρη Δούκα, αναφέρομενος και στον Κώστα Ζαχαριάδη που τάχθηκε στο πλευρό του.


H απάντηση Μπάρκα

«Τουλάχιστον ο κ. Ζαχαριάδης δεν βρίσκεται σε κανένα πινάκιο κανενός εισαγγελέα, κανενός δικαστηρίου, ούτε ζητείται η άρση της ασυλίας του για να ελεγχθεί και δεν ξέρω ο κ. Καιρίδης αν τείνει χείρα βοηθείας στο ΠΑΣΟΚ, αλλά θα πρέπει να τείνει χείρα βοηθείας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η μισή κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται υπό τον έλεγχο ελληνικών και ευρωπαϊκών εισαγγελικών αρχών. Χαίρεστε για αυτό, είναι μεγάλη επιτυχία, νομίζω δεν έχει υπάρξει ξανά τέτοια κοινοβουλευτική ομάδα από το 1974 και μετά, και θέλω να σας το πιστώσω αυτό, μπράβο σας» απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Είπατε ότι μίλησα για άσχετα πράγματα, αλλά μίλησα για μια τροπολογία την οποία ψηφίσατε και οποία δεν έχει καμία σχέση με την απόφαση του Αρείου Πάγου. Δεν μπήκατε στην υπόθεση αυτή, δεν μπήκατε σε αυτή τη συζήτηση, δεν είπατε ότι υπερασπίζεστε τους Servicers και τις τράπεζες, βγαίνετε εδώ και λέτε ότι είμαστε φιλολαϊκοί» συμπλήρωσε κατηγορώντας τον κ. Καιρίδη ότι αφιέρωσε μέρος της ομιλίας του στην εκλογική του περιφέρεια.

«Αλλάζετε το εκλογικό σύστημα γιατί σας πονάει το αποτέλεσμα της Αθήνας της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της περιφέρειας Θεσσαλίας, και τι λέτε; Λέτε κ. Κώστα Μπακογιάννη επειδή πήρες 42% στην πρώτη Κυριακή και δεν εκλέχθηκες, θα το μειώσουμε το ποσοστό, για να μπορείς τυχόν σε επόμενες εκλογές να εκλεγείς.  Δεν σας συμφέρει η άποψη του ελληνικού λαού, δεν ακούτε τον ελληνικό λαό.  Θέλετε να νοθεύσετε τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση, ακριβώς γιατί δεν σας συμφέρουν τα αποτελέσματα σε επιμέρους αναμετρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης», πρόσθεσε ο Κώστας Μπάρκας.

📺Επίσκεψη Μητσοτάκη στη Νέα Σμύρνη: Βόλτα στα μαγαζιά και τάβλι σε καφέ της περιοχής - Βίντεο


Περιοδεία στη Νέα Σμύρνη πραγματοποίησε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις εγκαταστάσεις του Milon Camp, του θερινού αθλητικού προγράμματος του ιστορικού Αθλητικού Ομίλου Νέας Σμύρνης «Μίλων», όπου φιλοξενούνται καθημερινά παιδιά και υλοποιούνται αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τα γήπεδα και να συνομιλήσει με τα παιδιά για τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις ομάδες που υποστηρίζουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ενώ τα ενθάρρυνε να προπονούνται με τους φίλους τους και να μην αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων.

Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης έκανε και την πρόβλεψή του για την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου. «Εγώ λέω ότι θα πάρει το Μουντιάλ η Γαλλία», είπε.

Αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός μετέβη στο καφέ όπου φιλοξενούνται δραστηριότητες του Πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Τάβλι, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τα μέλη και να παίξει μία παρτίδα. «Οι εξάρες πρέπει να έρχονται όταν τις χρειάζεσαι», ακούγεται να λέει ο πρωθυπουργός

Δείτε το σχετικό βίντεο:






📺Μητσοτάκης στο "Greece in Orbit": Ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης είναι μια επένδυση με ουσιαστική αξία - Ξεπερνάμε τις χώρες που ήταν μπροστά μας (Εικόνες & Βίντεο)


Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit -Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα», δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της καινοτομίας ως μοχλών ανάπτυξης, ενίσχυσης της εθνικής άμυνας και στήριξης της νέας γενιάς επιστημόνων.

Μητσοτάκης: "Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα, μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα"

Η πιο ηχηρή ανακοίνωση αφορούσε, ωστόσο, τον εκπαιδευόμενο αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη. «Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα. Είναι μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα, η οποία έχει συμβολική αλλά και ουσιαστική αξία», είπε ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα έχουμε τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη». Μάλιστα χαρακτήρισε τη συνεργασία της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος μια επιλογή που είναι, όπως είπε στα αγγλικά, «money well spent».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ακόμη ότι θα ήθελε ο Ανδριανός Γολέμης, όταν ολοκληρώσει την αποστολή του, να επισκέπτεται σχολεία και να μιλά στα παιδιά για τη σημασία του Διαστήματος. «Θα ήθελα, όταν επωμιστεί αυτή τη βαριά ευθύνη, να μεταφέρει στα παιδιά γιατί το Διάστημα είναι σημαντικό και γιατί αποτελεί καταλύτη έμπνευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «μια επένδυση για μια νεολαία που αναζητά την ελπίδα σε ένα περιβάλλον που είναι ζοφερό».




"Mεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσoυμε χώρες που ήταν μπροστά μας"

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός περιέγραψε το ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο για τις νέες τεχνολογίες, λέγοντας ότι «η χώρα μας κληρονόμησε ένα μεγάλο βαρίδι: μια οικονομική κρίση», αλλά πλέον βλέπει «στις τεχνολογίες του Διαστήματος, στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στις ψηφιακές εφαρμογές μια μεγάλη ευκαιρία να κάνει ένα μεγάλο άλμα και να ξεπεράσει χώρες που ήταν μπροστά μας». Υπενθύμισε ότι το 2019 ελάχιστοι θα φαντάζονταν πως η Ελλάδα θα είχε σήμερα δορυφόρους σε τροχιά και ένα δυναμικό οικοσύστημα διαστημικών εφαρμογών, σημειώνοντας ότι η δημόσια χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία αυτής της νέας πραγματικότητας.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να εξελιχθούν σε εξαγώγιμο προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Όσο μπορούμε να αναπτύσσουμε τέτοιες εφαρμογές στη διαχείριση δεδομένων, τόσο πιο εύκολο θα είναι να τις πουλήσουμε και στο εξωτερικό», είπε, αναφέροντας ως παραδείγματα τη διαχείριση πλημμυρών και φυσικών καταστροφών.

Αναφέρθηκε επίσης στις εφαρμογές dual use, τονίζοντας ότι αποτελούν κρίσιμο εργαλείο και για την εθνική άμυνα, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη δυνατότητα παρακολούθησης του τεράστιου θαλάσσιου χώρου της χώρας μέσω δορυφορικών συστημάτων. «Είμαστε μια χώρα νησιωτική με τεράστιο θαλάσσιο πεδίο. Τώρα μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται στη θάλασσα και ποια είναι η προέλευσή τους. Σε μια εποχή που καλούμαστε να διαχειριστούμε πολλαπλές κρίσεις, αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία», υπογράμμισε.

Δείτε την εκδήλωση:


Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας

Σημειώνεται ότι χθες εξετάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην οποία προήδρευσε ο κ. Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη. Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα η απόφαση για την πρώτη εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδια να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

Τέλος ο β' γύρος στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές -Υπερψηφίστηκε ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης


Με τις ψήφους της ΝΔ υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που καταργεί τη «δεύτερη» Κυριακή στις αυτοδιοικητικές εκλογές και προβλέπει τη «συμπληρωματική ψήφο».

Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο, που φέρνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο εκλογής των δημοτικών και περιφερειακών αρχών. Επικαλούμενος την κατάρρευση της συμμετοχής των ψηφοφόρων στον β' γύρο, ανέφερε ότι «φτάσαμε να έχουμε 15% συμμετοχή», ενώ τόνισε πως ο νέος Κώδικας βάζει τέλος σε ένα νομοθετικό χάος 2.000 διατάξεων διασκορπισμένων σε δεκάδες νομοθετήματα, κάποια από το 1958. «Ήταν αδύνατον να δεις ποια διάταξη ίσχυε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό» χαρακτήρισε η αντιπολίτευση το εκλογικό σύστημα, η οποία σύσσωμη καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο.

Ο Γιαννούλης αδειάζει Φάμελλο και επιτίθεται στον Τσίπρα: Η στάση του δεν συμβάλλει στο να υπάρξει ένα νικηφόρο μέτωπο και μια πολιτική αλλαγή


«Ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα συνεργασίας με την ΕΛΑΣ» τονίζει σε συνέντευξή του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης.

«Ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα συνεργασίας με την ΕΛ.Α.Σ., υπήρξε ένα κάλεσμα το οποίο απαντούσε σε ένα πραγματικό ερώτημα των πολιτών που έλεγαν «καν’ τε κάτι όλοι μαζί για να απαλλαγούμε από τις πολιτικές που σκοτεινιάζουν τη ζωή μας». Αυτό ήταν το κάλεσμα της Κεντρικής Επιτροπής, αυτό ήταν και το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει κάθε προοδευτικός πολίτης, πολύ περισσότερο ο επικεφαλής της ΕΛ.Α.Σ», είπε ο κ. Γιαννούλης στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1.

«Σε αυτό πήραμε μια απάντηση που εμένα με προβληματίζει, όχι για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ η οποία θα είναι καθορισμένη μέσα από τις δημοκρατικές του διαδικασίες κλπ, με προβληματίζει για τον τελικό στόχο που είναι μπορεί κάποιος μόνος του χωρίς τις απαραίτητες συγκλίσεις, χωρίς την απαραίτητη ενότητα να ρίξει την κυβέρνηση την πρώτη Κυριακή των εκλογών για να αλλάξει η ζωή του κόσμου; Εκεί υπάρχει ένα ζήτημα, θα το συζητήσουμε με πολύ ανοιχτή πολιτική αντίληψη αλλά πιστεύω ότι στο τέλος οι πολίτες αυτό που θέλουν είναι υπάρχει βεβαιότητα ότι αυτό το εγχείρημα, που δημοσκοπικά αποτυπώνεται σε πολύ υψηλό ποσοστό μπορεί να κάνει την ανατροπή και να φέρει την ελπίδα για μια καλύτερη Ελλάδα; Είναι μια συζήτηση που θα συνεχιστεί. Εγώ πιστεύω ότι κανείς μόνος του δεν μπορεί. Εγώ θέλω το ‘27 στις εκλογές να είναι μια προγραμματικά δυνατή πρόταση από το χώρο της Αριστεράς για να αλλάξει ο τόπος, για να σταματήσει να είναι διαρκές και επίκαιρο το ερώτημα «ποιος θα προστατεύσει τα δημόσια χρήματα από τα τρωκτικά», πρόσθεσε.

Ο κ. Γιαννούλης επισήμανε ότι «ο πρόεδρός μας δεν εισηγήθηκε την ικεσία ή δεν εισηγήθηκε το κρατώ την αναπνοή μου μέχρι να γίνει αυτό που θέλω για συνεργασία που είχε στόχο την τύχη πρωταγωνιστών, στελεχών, βουλευτών. Εισηγήθηκε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα μέτωπο με πολλές δυνάμεις που κερδίζει σίγουρα και περιορίζει το ρίσκο του να βρεθούμε δεύτεροι ή τρίτοι».

Γιαννούλης: Η στάση του κ.Τσίπρα δεν συμβάλει στην υψηλότερη πολιτική αναγκαιότητα που έχει αυτή η χώρα για να υπάρξει πολιτική αλλαγή

Σχετικά με την άρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος έκλεισε την «πόρτα» στον Σωκράτη Φάμελλο, είπε: «Είναι αναφαίρετο δικαίωμα και επιλογή του αλλά δεν είμαι υποχρεωμένος από καμία θέση είτε ευθύνης είτε ως πολίτης να την επικροτήσω ή να μην διατυπώσω τον προβληματισμό μου όχι ως γινάτι ή ως πικρία γιατί μου πήραν το παιχνίδι από τα χέρια. Η πολιτική, συμφωνώ με τον κ. Τσίπρα, δεν είναι πάρτι όπου καλούμε όποιους θέλουμε κι όποιους δεν θέλουμε, στην πολιτική πρέπει να συγκροτήσουμε τις δυνάμεις αυτών που μπορούν και έχουν και μια διαρκή συνέπεια στην ιστορία της Αριστεράς για να δοθεί η μάχη».

Ερωτηθείς αν θα κατέβει στις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Χρήστος Γιαννούλης απάντησε: «Θα είμαστε παρόντες στις πολιτικές εξελίξεις. Η κοινοβουλευτική μας δράση, η πολιτική μας δράση όλα συνηγορούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα κατεβάσει τον διακόπτη της πολιτικής δράσης».

Κληθείς να σχολιάσει το ότι ο κόσμος προκρίνει την κίνηση Τσίπρα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Βεβαίως και την προκρίνει, πάντα είχε αυτή τη δυναμική ο Α.Τσίπρας. Πιστεύω ότι αυτή την δυναμική θα την είχε και αν επιχειρούσε από τα μέσα να φέρει τις αλλαγές που εισηγείται τώρα με την ΕΛ.Α.Σ, επέλεξε να μην το κάνει και να το κάνει με τον δικό του τρόπο. …Η στάση του κ.Τσίπρα δεν συμβάλει στον υψηλότερο στόχο και στην υψηλότερη πολιτική αναγκαιότητα που έχει αυτή η χώρα να υπάρξει ένα νικηφόρο μέτωπο, μια νικηφόρα πρόταση για να υπάρξει πολιτική αλλαγή».

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα υπάρξει κύμα φυγής από τον ΣΥΡΙΖΑ κι αν αυτό θα τους βάλει σε μια τροχιά νέας διάσπασης, δήλωσε: «Θα κάνω τα αδύνατα δυνατά για να μην υπάρξει κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα δεν μπορώ να το προεξοφλήσω».

Μητσοτάκης: Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων με μεγάλη σοβαρότητα – Να καταστήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες


Τη σημασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων ανέδειξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τη χρήση των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και εξέφρασε την ελπίδα αυτό το ζήτημα να ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία που απηύθυνε κατά τη διάρκεια συζήτησης με θέμα «Διεθνής Πρωτοβουλία για την Υγεία του ΙΣΝ: Εστιάζοντας στην ψυχική υγεία», υπογράμμισε την ανάγκη λογοδοσίας των ψηφιακών πλατφορμών, την αξία της άσκησης, του αθλητισμού και των δημιουργικών δραστηριοτήτων ως υγιών εναλλακτικών απέναντι στις οθόνες, καθώς και τη σημασία της ενίσχυσης των υποδομών, της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και της στήριξης των γονέων.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του SNF Nostos 2026, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Ανδρέας Κ. Δρακόπουλος.

Ο χαιρετισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη

Στον χαιρετισμό του, στο τέλος, ο Πρωθυπουργός ανέφερε (ανεπίσημη μετάφραση από τα αγγλικά):

«Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Ανδρέα, και ευχαριστώ την υπέροχη ομάδα των ομιλητών γι’ αυτή την εξαιρετικά διαφωτιστική συζήτηση. Θα ήθελα, καταρχάς, να αναγνωρίσω το τεράστιο έργο που έχει επιτελέσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Ελλάδα. Ανδρέα, σου είμαστε βαθιά ευγνώμονες για όλα όσα έχεις κάνει για τη χώρα, όχι μόνο για αυτό το υπέροχο Κέντρο και τα νοσοκομεία που χτίζεις, αλλά και για τη δέσμευσή σου να επενδύεις στους ανθρώπους, γιατί τα κτήρια είναι υπέροχα και θα παραμείνουν υπέροχα, αλλά αν δεν τα δούμε μέσα από μια εντελώς διαφορετική οπτική, η οποία να ενσωματώνει και τη διάσταση της ψυχικής υγείας, θα έχουμε κάνει μόνο τη μισή δουλειά.

Ερχόμενος στα θέματα της συζήτησης, αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας, ειδικά όταν αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους μας, με μεγάλη σοβαρότητα. Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων σε εσάς και στην ομάδα σας που εκπονήσατε αυτή την τεκμηριωμένη μελέτη και που αφιερώσατε πραγματικά χρόνο για να μιλήσετε με τους εφήβους μας, προκειμένου να κατανοήσετε τι πραγματικά συμβαίνει.

Θα μοιραστώ αυτή τη μελέτη όχι μόνο με τους συνεργάτες μου, αλλά και με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διότι, όπως γνωρίζετε, πρόκειται για ζήτημα που συζητείται όχι μόνο σε επίπεδο κρατών μελών, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πήραμε μια τολμηρή απόφαση. Κατανοούμε ότι πρόκειται για μια πολύ δυναμική προσέγγιση αλλά αποφασίσαμε να απαγορεύσουμε την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα παιδιά μας κάτω των 15 ετών. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα απαραίτητο μέτρο για την προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων μας, καθώς τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα.

Πράγματι, προκαλεί ζημιά από πολλές απόψεις, και όπως επισήμανες, Giovanni, δεν είναι μόνο ο χρόνος που αφιερώνεις, αλλά και το περιεχόμενο που λαμβάνεις. Είμαστε θύματα του doomscrolling, οπότε φαντάσου τι συμβαίνει σε έναν εγκέφαλο που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως όταν εκτίθεται σε κάτι που είναι σχεδιασμένο να είναι εθιστικό.

Πρέπει να καταστήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες και πρέπει να τις πείσουμε ή να τις αναγκάσουμε να συνεργαστούν σε αυτό το ζήτημα. Επομένως, αναμένω ότι το ζήτημα αυτό θα ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ότι θα στείλουμε επίσης ένα μήνυμα στις πλατφόρμες, ότι το να κερδίζουν χρήματα εις βάρος των παιδιών μας είναι απλά απαράδεκτο. Κερδίζουν ήδη αρκετά χρήματα «αρπάζοντας» την προσοχή μας, αλλά εδώ προκαλείται σοβαρή ζημιά και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Αλλά με εντυπωσίασε πολύ και αυτό που είπε ο Tommy. Είναι πολύ σημαντικό να απομακρύνουμε τα παιδιά μας από τις οθόνες, αλλά ποια είναι η εναλλακτική λύση; Η εναλλακτική λύση είναι πολύ απλή: να τα ενθαρρύνουμε να αθλούνται, να μάθουν κάποιο μουσικό όργανο. Αν παίζεις ποδόσφαιρο, ακόμα κι αν το θέλεις δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Όταν κολυμπάς, δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Για όσους από εμάς έχουμε ασχοληθεί με τον αθλητισμό και κατανοούμε την αξία του, ειδικά των ομαδικών αθλημάτων, αυτή είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.

Και όταν μιλάμε για την ψυχική υγεία γενικά, επειδή δεν πρόκειται για θέμα που αφορά μόνο τα παιδιά και τους εφήβους, γνωρίζουμε ότι η πρώτη σύσταση δημόσιας υγείας που δίνουμε στον ελληνικό πληθυσμό είναι η άσκηση. Άσκηση όχι μόνο για να ελέγχουμε το βάρος μας ή να μειώσουμε τη χοληστερίνη μας, άσκηση επειδή γνωρίζουμε ότι επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου μας. Είμαι βέβαιος ότι οι ειδικοί εδώ το γνωρίζουν πολύ καλύτερα, ότι μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα.

Επομένως, πρέπει να παρεμβαίνουμε στο ζήτημα της χρήσης των οθονών. Και πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επενδύσουμε σε χώρους παιχνιδιού. Η καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε νέα στάδια και νέες παιδικές χαρές, ιδιαίτερα στα σχολεία μας. Έχουμε παιδικές χαρές σε κακή κατάσταση, ταξιδεύεις ανά την Ελλάδα και τις βλέπεις. Πρόκειται για μια επένδυση μικρού κόστους. Κάθε φορά που παρεμβαίνουμε, βλέπουμε αυτές οι παιδικές χαρές να γεμίζουν με παιδιά που παίζουν μπάσκετ, βόλεϊ ή ποδόσφαιρο. Αυτή είναι, λοιπόν, πιθανώς η πιο αποδοτική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε με δημόσιους πόρους.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω κάτι ακόμα. Σας ευχαριστούμε που απευθυνθήκατε σε όλη αυτή την εξαιρετική κοινότητα ψυχιάτρων και επαγγελματιών ψυχικής υγείας σε ολόκληρη τη χώρα και τους κάνατε να γίνουν μέρος μιας ομάδας, επειδή αισθάνονται ότι κάποιος τους ακούει. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα του προγράμματος CAMHI (Child and Adolescent Mental Health Initiative) και τον τρόπο που μπορούμε να το ενσωματώσουμε στην εκπαίδευσή μας, καθώς και με τον τρόπο που μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους δασκάλους μας να αναγνωρίζουν σημάδια των ψυχικών διαταραχών. Διότι, τελικά, όπως είπατε, δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Και, για να κλείσω, αναφερθήκατε στους γονείς. Έχουμε ήδη -δεν ξέρω πόσοι από εσάς το γνωρίζετε- έναν ιστότοπο για τον γονικό έλεγχο, το parco.gov.gr, όπου παρέχουμε πολύ σαφείς οδηγίες στους γονείς για το πώς μπορούν να ρυθμίσουν τα κινητά των παιδιών τους, ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, ώστε να περιορίσουν την πρόσβασή τους σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, να ορίσουν χρονικά όρια και να ασκήσουν μεγαλύτερο έλεγχο σε ό,τι συμβαίνει στον ψηφιακό κόσμο των παιδιών.

Ξέρετε, είμαστε τόσο προστατευτικοί απέναντι στα παιδιά μας, θέλουμε να τα παρακολουθούμε παντού. Bγαίνουν έξω να παίξουν και ανησυχούμε πολύ, αλλά μετά τα αφήνουμε στο δωμάτιό τους ή μπροστά στο κινητό τους και δεν έχουμε ιδέα τι συμβαίνει. Πρέπει λοιπόν να αντιστρέψουμε αυτή την κατάσταση. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να επιβάλλουμε την απαγόρευση την 1η Ιανουαρίου, είτε η Ευρώπη κάνει κάτι είτε όχι -αν και είμαι σίγουρος ότι και η Ευρώπη θα κάνει κάτι-, εν τω μεταξύ, φροντίστε να αξιοποιήσετε αυτές τις πλατφόρμες και βοηθήστε μας να μιλήσουμε στους γονείς για να τους πούμε ότι αυτό είναι ζήτημα.

Οι γονείς καταλαβαίνουν. Κάθε φορά που μιλάμε στους γονείς για την απαγόρευση της πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον επειδή βιώνουν την απομόνωση, την επιθετικότητα, τις μεταπτώσεις στη διάθεση όταν τα παιδιά περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο στα κινητά τους.

Δεν θέλω, όμως, να καταχραστώ πολύ από τον χρόνο σας. Σ’ ευχαριστώ, Ανδρέα, για όλα όσα έχεις κάνει. Θέλω να το πω δημόσια: εδώ, σε αυτόν τον χώρο, ο Σταύρος Νιάρχος, πίσω στη δεκαετία του ’90, πήρε την τολμηρή απόφαση να διαθέσει ουσιαστικά το 50% της περιουσίας του για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Έθεσε ένα προηγούμενο και ευελπιστώ πραγματικά ότι πολλοί από τους εύπορους Έλληνες αυτής της γενιάς θα κάνουν τουλάχιστον το ίδιο.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Επίσκεψη Γρηγόρη Δημητριάδη στην Ήπειρο - Συναντήθηκε με στελέχη της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα


Την Ηγουμενίτσα επισκέφθηκε ο πρώην γενικός γραμματέας του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Γρηγόρης Δημητριάδης, συνεχίζοντας την έντονη κινητικότητά του σε ολόκληρη τη χώρα και τις επαφές του με τις κομματικές οργανώσεις και τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Βασίλη Γιόγιακα. Μετά την πρόσφατη παρουσία του στα Ιωάννινα, βρέθηκε στη Θεσπρωτία, επιβεβαιώνοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τις οργανώσεις του κόμματος στην Ήπειρο.

Σε ανάρτησή του στο Instagram, ο Γρηγόρης Δημητριάδης δημοσίευσε φωτογραφίες από την επίσκεψή του, γράφοντας: «Η ομάδα Γιόγιακα στη Θεσπρωτία! 💪🏻 Στα γραφεία της ΔΕΕΠ της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα, αλλά και σε πιο χαλαρές στιγμές, με παλιούς και νέους φίλους.»

Η παρουσία του στα γραφεία της ΔΕΕΠ της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα, αλλά και οι συναντήσεις του με παλιούς και νέους φίλους, εντάσσονται στο ευρύτερο πρόγραμμα επαφών που πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα σε διάφορες περιοχές της χώρας, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση της επικοινωνίας με τις τοπικές οργανώσεις και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.  


ΑΙΣΧΟΣ! Ο Γεωργιάδης ΚΟΠΑΝΑΕΙ ΤΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ🤪🤣: Ούτε κιχ για τη δικαίωση Πουλή και Θεοφιλάτου μετά τις συκοφαντίες για το ΚΕΕΛΠΝΟ, Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μην κρυώνουμε


Τα καυστικά σχόλια του Άδωνι Γεωργιάδη προκάλεσε η αφωνία του Παύλου Πολάκη μετά την δεύτερη αθώωση του Σταμάτη Πουλή και της συζύγου του, Ανδρονίκης Θεοφιλάτου για τις προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ τις οποίες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ «χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους».

Όπως γράφει σε ανάρτησή του το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Υγείας για τον Παύλο Πολάκη «ούτε λέξη! Κιχ! "Μουρμού" που λέει και ο ίδιος» για «τις απέραντες συκοφαντίες». «Αυτό είναι το πραγματικό ήθος της Αριστεράς. Η δήθεν ευαισθησία τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα εξαντλείται στο εάν μας συμφέρει και στο εάν είναι δικός μας ή αντίπαλός μας. Υποκριτές!» συνεχίζει ο κ. Γεωργιάδης καταλήγοντας με τη φράση: «Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μήν κρυώνουμε να ξέρεις…».

Όλη η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη για τον Παύλο Πολάκη

Ψάχνω να δω εάν ο λαλίστατος @pavpol2222 έκανε το παραμικρό σχόλιο για την οριστική και αμετάκλητη δικαίωση του @stamatispoulis για τις απέραντες συκοφαντίες που του είχε απευθύνει ο Πολάκης για το Κεελπνο, μετά και την ομόφωνη αθώωση του χθες, στην τελευταία Δίκη που είχε απομείνει. Ούτε λέξη! Κιχ! «Μουρμού» που λέει και ο ίδιος. Ψάχνω να δω εάν ένας οποιοσδήποτε Αριστερός «της ανθρωπιάς και των δικαιωμάτων» έχει πει μία οποιαδήποτε συγγνώμη. Και όμως ένα νεαρό ζευγάρι, ο Σταμάτης και η Ανδρονίκη, μάλιστα ο ένας Πρόεδρος τότε του Συλλόγου Εργαζομένων απολύθηκαν από την δουλειά τους βάσει αυτών των συκοφαντιών. Διασύρθηκαν, μπήκαν οι εισαγγελείς στο σπίτι τους, είδαν το όνομά τους πρωτοσέλιδο, άκουγαν επί χρόνια να τους κατηγορούν στην Βουλή. Έστησαν βάσει αυτών για μένα ολόκληρη Εξεταστική στην Βουλή για την Υγεία, προσπάθησαν να μου ασκήσουν και εμένα δίωξη, διέσυραν τους πιο στενούς μου συνεργάτες, εκβίασαν….και τελικά; Άπαντες αμετάκλητα ΑΘΩΟΙ και μετά;…. «Μουρμού»….αυτό είναι το πραγματικό ήθος της Αριστεράς. Η δήθεν ευαισθησία τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα εξαντλείται στο εάν μας συμφέρει και στο εάν είναι δικός μας ή αντίπαλός μας. Υποκριτές! «Μουρμού»….
Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μην κρυώνουμε να ξέρεις….


Η αθώωση Πουλή

Σε ανάρτησή του την Πέμπτη, ο υπουργός Υγείας έγραψε για τον Σταμάτη Πουλή και την Ανδρονίκη Θεοφιλάτου ότι κηρύχθηκαν «ομόφωνα αθώοι» και στη δεύτερη δίκη «για τις άλλες 74 προσλήψεις, τις οποίες ο Πολάκης χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους και για τις οποίες η κα Τουλουπάκη είχε ασκήσει δίωξη».

«Όλες οι ιστορίες του Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με τη συντριπτική του ήττα!» προσθέτει ο κ. Γεωργιάδης


Η ανάρτηση Γεωργιάδη για την αθώωση Πουλη-Θεοφιλάτου

Σήμερα έληξε οριστικά η περιπέτεια των @stamatispoulis και της συζύγου του, κας Ανδρονίκης Θεοφιλάτου, με τις συκοφαντίες του @pavpol2222 για το ΚΕΕΛΠΝΟ. Ολοκληρώθηκε και η δεύτερη δίκη για τις άλλες 74 προσλήψεις, τις οποίες ο Πολάκης χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους και για τις οποίες η κα Τουλουπάκη είχε ασκήσει δίωξη. Ομόφωνα ΑΘΩΟΙ! Κι όμως, για αυτές τις ψευτιές απολύθηκαν και παρολίγον να καταστραφεί η ζωή τους. Ακόμη αναμένουν μια συγγνώμη από κάποιον αριστερό, αλλά πού να βρουν αυτοί τέτοιες ευαισθησίες. Όλες οι ιστορίες του Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με τη συντριπτική του ήττα!


😆😆Προς αποχώρηση από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ ο Αβραμόπουλος: Η δυσαρέσκεια του κυβερνώντος κόμματος, η πριβέ ενημέρωση που αξίωσε και η άρνησή του για απολογία


Έντονη είναι η δυσαρέσκεια στη ΝΔ για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, όπως αποκαλύπτουν οι στήλες "Big Mouth" του powergame.gr και "Τζόκερ" του parapolitika.gr

Η περιπέτεια του Δημήτρη Αβραμόπουλου με την εμπλοκή του στην υπόθεση Qatargate, η δημόσια τηλεοπτική του αντίδραση του στον ΣΚΑΪ, μετά από την έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης από τις βελγικές Αρχές αλλά και μία σειρά κινήσεων στις οποίες προέβη, έχουν προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στη ΝΔ, όπως αποκαλύπτουν οι στήλες "Big Mouth" του powergame.gr και "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ενώ όπως αποκαλύπτεται, ανεξάρτητα από την έκβαση της υπόθεσης, θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να συμπεριληφθεί στα ψηφοδέλτια του κόμματος στις ερχόμενες εκλογές.

Δύσκολο να είναι ξανά υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία

Όπως αποκαλύπτει η στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στο λεγόμενο Qatargate, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος είναι εξαιρετικά απίθανο να είναι εκ νέου υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία. Ο πρώην επίτροπος στην Ε.Ε. που προ ημερών έκλεισε τα 73 του χρόνια, κατέβηκε για πρώτη φορά στην Ηλεία το 2023 και εξελέγη τρίτος κατά σειρά βουλευτής και φέρεται να είχε αποφασίσει εδώ και καιρό ότι δεν θα διεκδικήσει ξανά το σταυρό.

Η ενόχληση του Μεγάρου Μαξίμου για το ύφος της τηλεοπτικής του εμφάνισης

Η τηλεοπτική εμφάνιση του Δημήτρη Αβραμόπουλου στον ΣΚΑΪ, προκάλεσε πολλά σχόλια και, όπως επισημαίνει η στήλη, ενόχλησε το Μέγαρο Μαξίμου σε µια φάση κατά την οποία επ’ ουδενί επιθυµεί να βλέπει πρωτοκλασάτα στελέχη του κόμματος να εµφανίζονται στα τηλεοπτικά κανάλια µε αγοραία γλώσσα. Η δυσαρέσκεια στο πρωθυπουργικό περιβάλλον είναι εµφανής, καθώς εκτιµάται πως η καθυστέρηση του κ. Αβραµόπουλου να ανταποκριθεί σε προγενέστερες κλήσεις των βελγικών Αρχών ήταν αδικαιολόγητη. Το Μαξίµου τηρεί αποστάσεις ασφαλείας, αφήνοντας το ερώτηµα για το πολιτικό του µέλλον και την πιθανή υποψηφιότητά του στη διακριτική ευχέρεια του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ερωτηθείς σχετικά ο Παύλος Μαρινάκης αν ο ∆ηµήτρης Αβραµόπουλος θα βρίσκεται στα ψηφοδέλτια της Νέας ∆ηµοκρατίας, παρέπεµψε στις αποφάσεις του πρωθυπουργού. «Έχω απαντήσει για τα ψηφοδέλτια. Στο τέλος της ηµέρας αποτελεί µια απόφαση του πρωθυπουργού. Όταν λαµβάνει αποφάσεις, ανακοινώνονται», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Η πριβέ ενημέρωση που ζήτησε ο Αβραμόπουλος

Η συνέντευξη στον ΣΚΑΪ δεν ήταν και από τις καλύτερες στιγμές στη καριέρα του Δημήτρη Αβραμόπουλου, όπως επισημαίνει η Big Mouth" του powergame.gr, καθώς σε αυτήν γινόταν φανερός ο εκνευρισμός του για τις εξελίξεις. Ωστόσο, όπως σημειώνεται, φάνηκε από τα λεγόμενά του ότι αξίωσε prive ενημέρωση από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Φάνηκε δηλαδή, από όσα είπε, να εγκαλεί τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη γιατί δεν έσπευσε να  τον ενημερώσει για το ένταλμα σύλληψης που είχε εκδώσει η βελγική δικαιοσύνη, το οποίο πριν φτάσει στην αστυνομία, προφανώς και «πέρασε» από την Εισαγγελία Εφετών. Όπως επισημαίνει η στήλη, το γεγονός ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν ενημέρωσε τον Δημήτρη Αβραμόπουλο είναι το νόμιμο, ενώ αυτό που αξίωσε ο πρώην υπουργός, είναι το παράνομο και άκρως αντιθεσμικό.

Η απολογία στους "κερατάδες"

Ένα ακόμη που προκάλεσε εντύπωση, όπως σημειώνει η στήλη Big Mouth, είναι η απόφαση του πρώην Επιτρόπου να «μην απολογηθεί σε κανέναν κερατά». Αυτό που φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, σύμφωνα με τη στήλη, είναι ότι όταν κάποιος εμπλέκεται σε μια τέτοια υπόθεση, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του, αν θα απολογηθεί ή όχι. Αυτό στις σοβαρές δημοκρατίες, έχει λυθεί χρόνια πριν, με τον συνταγματικό νομοθέτη, να έχει αναθέσει τη συγκεκριμένη δουλειά στη Δικαιοσύνη. Κατά συνέπεια, αν οι εισαγγελείς φωνάξουν, είτε γι αυτή, είτε για άλλες υποθέσεις τον πρώην Επίτροπο Αβραμόπουλο, δεν έχει παρά να προσέλθει για να καταθέσει. Όπως σημειώνει η στήλη, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος κατάλαβε την αστοχία των δηλώσεών του και έσπευσε να πει ότι όταν μιλούσε περί «κερατάδων», εννοούσε τους Βέλγους αστυνομικούς, παραβλέποντας ότι όταν εκδίδεται ένταλμα σύλληψης για τον οποιοδήποτε, είναι υποχρέωση των αστυνομικών να τον συνοδεύουν στον εισαγγελέα για να καταθέσει.

Η Ελλάδα θα στείλει αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό: Η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη (Εικόνες)


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη, όπου συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο πλήρωμα του ΔΔΣ

Τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό αναμένεται να στείλει η χώρα μας, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να συναντά τον Ανδριανό Γολέμη και να συζητούν τα σημαντικά οφέλη που θα αποκομίσει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον ΔΔΣ. Σε σύσκεψη στην οποία προήδρευσε χθες Πέμπτη (25/06) ο πρωθυπουργός, συζητήθηκε ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον ΔΔΣ μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος στον Αδριανό Γολέμη.

Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα. Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδιά να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Ποιοι έλαβαν μέρος στη σύσκεψη

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

Εικόνες από τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη




Η έντονη παρουσία της Μπακογιάννη στη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση - Τι είπε για το δημοψήφισμα του 2015 και την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα


Σύμφωνα με τη στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, η Ντόρα Μπακογιάννη είχε έντονη παρουσία στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Η Ντόρα Μπακογιάννη έκανε αισθητή την παρουσία της αυτήν την εβδομάδα στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, καθώς, μεταξύ άλλων, εξέφρασε την άποψή της για τα δημοψηφίσματα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό του 2015, κάνοντας λόγο για λάθος της Νέας Δημοκρατίας που το νομιμοποίησε με τη συμμετοχή της.

Κωμικοτραγικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας το δημοψήφισμα του 2015

Η βουλευτής της ΝΔ, μίλησε αρχικά για το άρθρο του Συντάγματος που αφορά στα δημοψηφίσματα χαρακτηρίζοντας το δημοψήφισμα του 2015 κωμικοτραγικό, τριτοκοσμικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας. Μάλιστα σημείωσε ότι ήταν λάθος της ΝΔ που το νομιμοποίησε με την συμμετοχή της. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε την ένστασή της για την 6ετή θητεία του προέδρου της Δημοκρατίας λέγοντας ότι οι δύο 5ετίες έχουν λειτουργήσει ικανοποιητικά.

Επιπροσθέτως, η Ντόρα Μπακογιάννη, αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του άρθρου 47 που προβλέπει την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα, μια διάταξη που υπήρχε για να κλείσει τραύματα του εμφυλίου. «Η κατάργηση της δυνατότητας αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα αποτελεί πράξη θεσμικής αυτοπεποίθησης για την δημοκρατία που καταφέραμε να οικοδομήσουμε αλλά και ελάχιστο φόρο τιμής σε όλες εκείνες τις οικογένειες των θυμάτων της τρομοκρατίας, οι οποίες δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται οι φονιάδες των αγαπημένων ως τίποτα παραπάνω από αυτό που είναι: φονιάδες. Αυτό επιβάλει ο σεβασμός στους θεσμούς, στο κράτος δικαίου και στη δημοκρατική νομιμότητα», τόνισε χαρακτηριστικά η πρώην υπουργός.

Άλλα λέει ο Τσίπρας, άλλα τα στελέχη του για νέους φόρους σε βίλες και πισίνες -Έκλεισε την πόρτα στον Φάμελλο


Ξεκαθάρισε ότι δεν θα φορολογηθούν ούτε τα μεσαία ούτε τα υψηλά εισοδήματα, απέρριψε τη λογική της φορολόγησης «βιλών, πισινών και σκαφών» και πήρε επίσημα αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ, προκαλώντας νέους τριγμούς στην Κουμουνδούρου.

Με δύο ξεκάθαρες παρεμβάσεις ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να βάλει τέλος σε δύο από τις βασικές πολιτικές συζητήσεις που είχαν ανοίξει μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης. Από τη μία έκλεισε τη συζήτηση για τη φορολόγηση του πλούτου μέσω των βιλών, των πισινών και των σκαφών, αδειάζοντας τη γραμμή που είχαν αναπτύξει τις προηγούμενες ημέρες στελέχη της ΕΛΑΣ, και από την άλλη έκλεισε οριστικά την πόρτα στα σενάρια εκλογικής συμπόρευσης με τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ, αφήνοντας εκτεθειμένη τη στρατηγική του Σωκράτη Φάμελλου.

«Δεν υπάρχει ανάγκη για αύξηση φόρων», είπε ο Τσίπρας στον Alpha

Στην πρώτη τηλεοπτική του συνέντευξη μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ, στον Alpha και τον Αντώνη Σρόιτερ, ο πρώην πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει καμία ανάγκη για αύξηση φόρων», υποστηρίζοντας ότι η υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας, ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, επιτρέπει την υλοποίηση των κοινωνικών παρεμβάσεων που εξαγγέλλει η νέα παράταξη.

«Υπάρχει δημοσιονομικός χώρος ώστε να εφαρμοστούν πολιτικές ενίσχυσης της κοινωνίας χωρίς να φορολογηθούν ούτε τα χαμηλά, ούτε τα μεσαία, ούτε καν τα υψηλά εισοδήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κλείνοντας ουσιαστικά τη συζήτηση που είχε ανοίξει μετά τις δημόσιες παρεμβάσεις στελεχών της ΕΛΑΣ περί φορολόγησης του πλούτου, των βιλών, των πισινών και των σκαφών.

Από τους νέους φόρους στην «πατριωτική εισφορά»

Παρά την απόρριψη των νέων φόρων, ο Αλέξης Τσίπρας πρότεινε την επιβολή μιας «πατριωτικής εισφοράς» για το ανώτερο 1% των πολύ εύπορων πολιτών και των εξαιρετικά κερδοφόρων επιχειρήσεων, επιχειρώντας να διαφοροποιήσει την πρότασή του από την κλασική φορολογική επιβάρυνση.

Ωστόσο, πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια διαφορετική ονομασία μιας πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης, γεγονός που τροφοδοτεί τη συζήτηση για το κατά πόσο αλλάζει η ουσία ή μόνο η πολιτική διατύπωση.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η αναδιανομή «δεν θα γίνει με τη φορολόγηση της πισίνας ή του σκάφους», αλλά μέσω μιας υποχρεωτικής «πατριωτικής εισφοράς» που θα αφορά αποκλειστικά το ανώτερο 1% των πολύ πλούσιων φυσικών προσώπων και των πολύ κερδοφόρων επιχειρήσεων.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την κατάργηση του φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις μετοχών, σημειώνοντας ότι μόνο από τη συγκεκριμένη φοροαπαλλαγή το Δημόσιο έχασε το 2025 περίπου 600 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούσαν μόλις 61 νομικά πρόσωπα. «Υπάρχουν 1.200 φοροαπαλλαγές. Κάποιες είναι χρήσιμες, πολλές όμως είναι φοροαπαλλαγές απληστίας», είπε, υποστηρίζοντας ότι από την κατάργησή τους μπορούν να χρηματοδοτηθούν αυξήσεις στους μισθούς γιατρών και εκπαιδευτικών, αλλά και άλλες κοινωνικές παρεμβάσεις.

«Τέλος οι ρεζερβέ θέσεις»: Το μήνυμα Τσίπρα που ανατρέπει τις ισορροπίες στον ΣΥΡΙΖΑ

Το δεύτερο και ίσως πιο ηχηρό μήνυμα της συνέντευξης αφορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας όχι μόνο επανέλαβε ότι η νέα προσπάθεια δεν θα ξεκινήσει μέσα από τη Βουλή, αλλά ξεκαθάρισε ότι όσοι εν ενεργεία βουλευτές επιθυμούν να συμμετάσχουν θα πρέπει πρώτα να παραιτηθούν από την έδρα τους. Παράλληλα υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχουν προκρατημένες ή ρεζερβέ θέσεις για κανέναν», ενώ δήλωσε ότι η ΕΛΑΣ ιδρύθηκε «όχι για να συνεργαστεί με δυνάμεις που έχουν κλείσει τον κύκλο τους».

Η τοποθέτησή του αποτελεί ουσιαστικά οριστικό άδειασμα του Σωκράτη Φάμελλου, καθώς ακυρώνει τη στρατηγική της εκλογικής προσέγγισης με την ΕΛΑΣ, πάνω στην οποία είχε επενδύσει η ηγεσία της Κουμουνδούρου. Δεν είναι τυχαίο ότι και η πρόσφατη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε στη γραμμή ότι τα δύο πολιτικά σχήματα δεν βρίσκονται σε αντιπαράθεση και ότι παραμένει ανοιχτή η προοπτική μελλοντικής συνεργασίας.

Τσίπρας: «Έκλεισε ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και ο δικός μου» -Τι είπε για Πολάκη και Φάμελλο

Ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός, ωστόσο, χάραξε ακόμη πιο καθαρά τις αποστάσεις του από το πρώην κόμμα του. «Έκλεισε ο ιστορικός κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και μαζί του έκλεισε κι ένας μεγάλος δικός μου πολιτικός κύκλος», είπε, ενώ απέφυγε να εμπλακεί στην εσωκομματική αντιπαράθεση της Κουμουνδούρου. «Είμαι εδώ για να μιλήσουμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, στην ερώτηση, εάν εχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να απαντήσει ευθέως δηλώνοντας πως : «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Πολιτικές αναταράξεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις Τσίπρα

Οι δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού προκάλεσαν ήδη έντονες συζητήσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Στην εσωκομματική αντιπολίτευση επικρατεί ικανοποίηση, καθώς στελέχη της θεωρούν ότι ο Αλέξης Τσίπρας εξέθεσε πολιτικά τον Σωκράτη Φάμελλο, αποδομώντας τη στρατηγική της εκλογικής συνεργασίας με την ΕΛΑΣ. Κατά την ίδια εκτίμηση, η επιμονή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη γραμμή αποδεικνύεται πλέον αδιέξοδη, από τη στιγμή που ο πρώην πρωθυπουργός παίρνει πλέον δημόσια και επίσημα αποστάσεις τόσο από τον πρόεδρο όσο και από το ίδιο το πρώην κόμμα του.

Κλείνοντας, ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να δώσει και το πολιτικό στίγμα της νέας παράταξης, υπογραμμίζοντας ότι δεν επέστρεψε στην ενεργό πολιτική «για να καταγράφει ποσοστά», αλλά για να διαμορφωθεί μια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. «Θέλουμε να είμαστε κυβερνώσα Αριστερά και όχι παράταξη της διαμαρτυρίας», είπε, εκτιμώντας ότι οι πρώτες δημοσκοπήσεις μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ δείχνουν μείωση της διαφοράς από τη Νέα Δημοκρατία και σταδιακή επιστροφή του πολιτικού σκηνικού σε δύο ισχυρούς πόλους.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
iefimerida.gr

Μαρινάκης για Τσίπρα: «Ή αγνοεί τους κανόνες ή οδηγεί τη χώρα σε νέες περιπέτειες – Να εξηγήσει πού θα βρει τα 6 δισ. ευρώ»


Σκληρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα εξαπέλυσε η κυβέρνηση δια του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη, με αφορμή την αποψινή συνέντευξη του πρώην πρωθυπουργού, κατηγορώντας τον ότι «επιχειρεί να εμφανιστεί ως πρότυπο πολιτικής εντιμότητας, την ώρα που, όπως υποστηρίζει, η περίοδος της διακυβέρνησής του έχει συνδεθεί με σοβαρές υποθέσεις που εξακολουθούν να βαραίνουν τον δημόσιο διάλογο».

«Αρχικά, δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι ο κ. Τσίπρας στη σημερινή του συνέντευξη αισθάνθηκε για ακόμα μία φορά την ανάγκη να αυτοπροβληθεί ως υπόδειγμα «εντιμότητας». Μιλάμε για τον πρωθυπουργό των δύο αμετάκλητα καταδικασθέντων υπουργών, του παραϋπουργείου Δικαιοσύνης που, σύμφωνα με παραδοχή δικού του υπουργού, λειτουργούσε εντός του Μεγάρου Μαξίμου, των μαζικών αποφυλακίσεων βαρυποινιτών και του Ποινικού Κώδικα που ήταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα συγκεκριμένων συμφερόντων και ψηφίστηκε λίγες μόλις ημέρες πριν παραδώσει την εξουσία» είπε ο κ. Μαρινάκης και συμπλήρωσε:

«Πέραν αυτού, σήμερα μάθαμε από τον κ. Τσίπρα ότι υπάρχουν 6 δισεκατομμύρια ευρώ διαθέσιμα προς διανομή. Το είπε ενώ η κυβέρνηση, αξιοποιώντας στο έπακρο τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο, προχώρησε από την 1η Ιανουαρίου στη μεγαλύτερη φορολογική μεταρρύθμιση των τελευταίων δεκαετιών, ύψους 1,76 δισεκατομμυρίων ευρώ, με μειώσεις φόρων για όλους, μηδενισμό του φόρου εισοδήματος για τους νέους και σημαντικές ελαφρύνσεις για τις πολύτεκνες οικογένειες».

Σύμφωνα με τον κ.Μαρινάκη τρία είναι τα ενδεχόμενα:

«1. Ο κ. Τσίπρας υπονοεί ότι πρέπει να πάρουμε πίσω αυτά τα μέτρα.
2. Αγνοεί τους δημοσιονομικούς κανόνες που ισχύουν για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις οροφές δαπανών.
3. Επιθυμεί να οδηγήσει ξανά τη χώρα στις περιπέτειες του παρελθόντος, με δημοσιονομικό εκτροχιασμό, επιτήρηση και νέα μέτρα λιτότητας».

Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κατέληξε:«Όσο κι αν πιστεύει ότι η «δεύτερη φορά θα είναι αλλιώς» ή ότι μπορεί να «δοξάζεται κρυπτόμενος», οφείλει, έστω και μία φορά, να δώσει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά».

Μαρία Γρατσία: «Ο πόλεμος που δέχεται το κίνημα είναι ανηλεής – Αιφνίδια η αποχώρηση του κ. Κοκοσάκη που διογκώθηκε από τα Μέσα»🤣🤡


Για τις αποχωρήσεις ένθερμων υποστηρικτών της Μαρίας Καρυστιανού από το κίνημα «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», οι οποίες προκάλεσαν τριγμούς στο πολιτικό της εγχείρημα, μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, η συνεργάτιδα της Μαρίας Καρυστιανού, δικηγόρος Μαρία Γρατσία

Σχετικά με το εάν εκτιμά ότι οι αποχωρήσεις ήταν υποκινούμενες και εάν τελικά τα δύο πρώην μέλη είναι «μαριονέτες», η κ. Γρατσία, απέφυγε να δώσει μία σαφή και ξεκάθαρη απάντηση, λέγοντας ότι: «Μας εξέπληξε και μας αιφνιδίασε η αποχώρηση του κ. Κοκοτσάκη. Δεν υπήρχε ενημέρωση. Απλά συνέπεσε με την ημέρα των επίσημων εγγραφών των μελών του κινήματος, ώστε να υπάρχει οργανωμένη βάση και να υπάρξει και η δημοκρατική εκλογή των μελών».

Και συνέχισε: «Τον τιμούμε για τη συμβολή του, η αιφνίδια αποχώρησή του είναι πρόωρη, καθώς ξεκίνησαν οι επίσημες εγγραφές χθες. Όλα κινούνται σε απολύτως δημοκρατική βάση».

Στη συνέχεια, σε ερώτηση για την αντίδραση της κυρίας Καρυστιανού μετά τις αποχωρήσεις, η συνεργάτιδά της απάντησε: «Η Καρυστιανού βλέπει το ζήτημα σφαιρικά, γιατί μετά την αποχώρηση του Κοκοτσάκη όλα τα Μέσα την διογκώνουν. Αυτό που εισπράττει η Καρυστιανού είναι ότι διογκώνονται οι καταστάσεις. Το κίνημα πρέπει να αξιολογείται για τις θέσεις του».

Όσον αφορά την ανάρτηση της κυρίας Καρυστιανού σχετικά με το ότι κάποιοι θέλουν να διασπάσουν το κίνημα, η κυρία Γρατσία ανέφερε: «Το κίνημα της Καρυστιανού έχει διεμβολίσει το σύστημα. Η ανταπόκριση των πολιτών είναι μεγάλη, οπότε ο πόλεμος που γίνεται σε βάρος του κινήματος είναι ανηλεής. Γίνεται κάθε προσπάθεια αποδόμησης του κινήματος. Η είσοδος της Καρυστιανού δεν είναι ευχάριστη για την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση».

25 Ιουνίου 2026

Βουλαρίνος: Ο «υπερπλούτος» και άλλα παλιά παραμύθια


Και μόνο η χρήση της λέξης «υπερπλούτος» θα έπρεπε να αρκεί για να καταλάβουμε ότι ούτε ο Τζοκόντος έχει αλλάξει αλλά ούτε και αυτοί που τον περιτριγυρίζουν

Γιατί ο Αλέξης Τσίπρας και οι σύντροφοί του στην ΕΛΑΣ επαναφέρουν τη ρητορική περί «υπερπλούτου»

Την προσπάθεια του Τζοκόντου να προσποιηθεί ότι έχει αλλάξει δεν μπορώ ούτε φιλότιμη να την πω. Μέσα σε λίγες μέρες τα νέα του πρωτοπαλίκαρα ξεχύθηκαν στα κανάλια ανεμίζοντας τη σημαία του πολέμου στον «υπερπλούτο» υπενθυμίζοντας τις μέρες του 2010, ‘11, ‘12, ‘13, ‘14 και  ‘15 που το ψευτοεπανασταστικό παπατζιλίκι πήγαινε σύννεφο.

Η συντρόφισσα Κουφονικολάκου απόρησε με τις αντιδράσεις στις νεοσυριζαϊκές εξαγγελίες λέγοντας ότι δεν έχει ξαναδεί τέτοιο άγχος. Υποθέτω επειδή δεν θυμάται ότι την τελευταία φορά που ο Τζοκόντος εξήγγειλε εκστρατεία εναντίον των «ισχυρών» έβαλε να πληρώσουν τα σπασμένα όλοι οι υπόλοιποι. Και με ένα ΠΑΣΟΚ να του κάνει τα γλυκά μάτια, η ανάμνηση αυτή δημιουργεί όσο να ‘ναι ένα άγχος σε όσους δεν είναι αρκετά ισχυροί ώστε να βάζουν τα γέλια.

Τώρα αν κάποιοι αναρωτιέστε τι είναι ο «υπερπλούτος», θα σας πω ότι είναι άλλο ένα παπατζιλίκι που δεν σημαίνει απολύτως τίποτα (ή ακόμα καλύτερα σημαίνει ό,τι θέλει ο καθένας) και το οποίο σύντομα θα υιοθετηθεί από όλο το πολιτικό σύστημα. Άλλωστε οι λέξεις και οι φράσεις οι οποίες δεν σημαίνουν τίποτα ή στις οποίες κανείς μπορεί να δώσει όποιο περιεχόμενο θέλει, αρέσουν στους πολιτικούς όλων των κόμματων και απόδειξη είναι η υιοθέτηση του όρου «υπερκέρδη» από όλους.

Κι επειδή πρόκειται για παπατζιλίκι ο κάθε νεοσυριζαίος δίνει και το δικό του ποσό που θα συγκεντρωθεί. Άλλος λέει 4 δισ., άλλος λέει 400 εκατομμύρια και οι πιο πονηροί δεν λένε ποσά αλλά αφήνουν να εννοηθεί ότι λεφτά υπάρχουν γενικώς και αορίστως.

Όσο για το ποιοι είναι οι «υπερπλούσιοι»; Η φέρελπις πολιτικός Μαριζέτα Αντωνοπούλου μίλησε για όσους έχουν τα κότερα «αυτά που πάνε γρήγορα», αλλά δεν θυμόταν πώς τα λένε (πράγμα περίεργο αφού θα μπορούσε να ρωτήσει τον πρόεδρό της). Ο δε σύντροφος Αθανασιάδης μίλησε για όσους έχουν αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού επιβεβαιώνοντας ότι ο νέος ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται εκεί που βρισκόταν ο παλιός. Κάπου στη δεκαετία του 1980… εκεί που όντως τα κυβικά του αυτοκινήτου σου ήταν ένδειξη πλούτου. Γιατί το 2026 αν έχεις αμάξι με 3.000 ή 4.000 κυβικά το πιο πιθανό είναι να το έχεις πάρει πριν από 20-30 χρόνια, όταν είχες πιάσει την καλή, και να ξέμεινες με αυτό. Για τους νεοσυριζαίους όμως είσαι σίγουρα πιο πλούσιος από κάποιον που δίνει 250.000 για να πάρει μια ηλεκτρική Πόρσε.

Ταυτοχρόνως ο ίδιος σύντροφος (ο Αθανασιάδης) θεωρεί ότι οι ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας «στρέφονται εναντίον της πλειονότητας της ελληνικής κοινωνίας» δείχνοντας σε όσους θα ήθελαν να πιστεύουν το αντίθετο ότι και τα νέα παλικάρια του Τζοκόντου διαπρέπουν σε όσα διέπρεπαν και τα παλιά: τον διχασμό και την εχθροπάθεια (αριστεροί είναι άλλωστε οι άνθρωποι.. τι θα απογίνουν χωρίς εχθρούς;)

Φίλες φίλοι και οι υπόλοιποι, και μόνο η χρήση της λέξης «υπερπλούτος» θα έπρεπε να αρκεί για να καταλάβουμε ότι όχι μόνο ο Τζοκόντος δεν έχει αλλάξει αλλά και ότι αυτοί που τον περιτριγυρίζουν σήμερα δεν έχουν καμία διαφορά με όσους τον περιτριγύριζαν τότε. Και μπράβο τους.

Μάνος Βουλαρίνος
https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/971204/o-uperploutos-kai-alla-palia-paramuthia/

Πρετεντέρης: Αμαρτία


¨Αν είναι να εξελιχθεί με τέτοια βαρεμάρα το Μουντιάλ, μήπως είναι καλύτερα να γυρίσουμε πάλι την κουβέντα στον Τσίπρα και την Καρυστιανού;¨γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



🤣🤣🤡Τσίπρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε τον κύκλο του, αν θέλουν να έρθουν να παραιτηθούν, αλλά δεν υπάρχουν ρεζερβέ θέσεις


Την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης παραχώρησε ο Αλέξης Τσίπρας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha TV και στον Αντώνη Σρόιτερ.

Ο επικεφαλής της ΕΛ.Α.Σ. υποστήριξε ότι η ίδρυση του νέου πολιτικού φορέα έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό πολιτικό κενό που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Όπως ανέφερε, για μεγάλο χρονικό διάστημα κυριαρχούσε στο πολιτικό σκηνικό ένα μόνο κόμμα, γεγονός που, κατά την άποψή του, δεν λειτούργησε θετικά για το πολιτικό σύστημα, ενώ συνέβαλε στην ενίσχυση αλαζονικών συμπεριφορών από την πλευρά της κυβέρνησης.

Αναφερόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «ο ιστορικός κύκλος του έχει κλείσει», ξεκαθαρίζοντας πως δεν επιχειρεί να επαναλάβει το ίδιο πολιτικό εγχείρημα, αλλά να ανοίξει έναν νέο κύκλο με τις ίδιες αξίες και αρχές, προσαρμοσμένες όμως σε μια διαφορετική πολιτική αντίληψη και στις ανάγκες της σημερινής εποχής.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η ανταπόκριση των πολιτών στο νέο εγχείρημα είναι ιδιαίτερα μεγάλη, υπογραμμίζοντας πως μέσα σε μόλις 26 ημέρες από την ίδρυσή της η ΕΛ.Α.Σ. αριθμεί ήδη δεκάδες χιλιάδες μέλη. Όπως είπε, το γεγονός αυτό αποτελεί «δήλωση κυβερνησιμότητας» και δείχνει ότι υπάρχει κοινωνική ανάγκη για μια νέα πολιτική πρόταση.

«Δεν επέστρεψα στην ενεργό πολιτική δράση για να καταγράφω ποσοστά», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στόχος της ΕΛ.Α.Σ. είναι να αποτελέσει μια κυβερνώσα δύναμη της Αριστεράς και όχι μια παράταξη που περιορίζεται μόνο στη διαμαρτυρία. Στόχος μου δεν είναι να είμαι αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά να κυβερνήσω σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, απαντώντας στην ερώτηση εάν ο στόχος τους είναι να είστε αξιωματική αντιπολίτευση, ο Τσίπρας απάντησε:

«Δεν έχω τέτοια επιδίωξη. Έγινα ο νεότερος στην ιστορία πρωθυπουργός, ήταν ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα έχασα και έφυγα αλλά με το κεφάλι ψηλά μπορώ να κυκλοφορήσω στο δρόμο. Μου καταλογίζουν λάθη και αστοχίες αλλά κανένας δεν μου καταλογίζει άλλα πράγματα πιο δύσκολα όπως ανεντιμότητα και λοιπά. Δεν είναι στόχος μου να επιστρέψω για να καταγράψω ποσοστά ούτε για να κάνω τον αρχηγό. Αλλά δεν είμαι στόχος μου να είμαι αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης στόχος μου είναι να είμαι χρήσιμος στη χώρα και στην κοινωνία από σήμερα. Να καταθέσουμε μια εναλλακτική πρόταση εξουσίας απέναντι στη Νέα Δημοκρατία που θα διεκδικήσει με αξιώσεις την πρώτη θέση και να κυβερνήσει τον τόπο».

Ρεζερβέ θέσεις δεν υπάρχουν

Απευθυνόμενος στα στελέχη και τους βουλευτές  του ΣΥΡΙΖΑ που θέλουν να ενταχθούν στην ΕΛΑΣ ο Αλέξης Τσίπρας ήταν ξεκάθαρος ότι δεν αποκλείεται κανείς αλλά ούτε προκρατημένες θέσεις υπάρχουν για κανέναν. «Ρεζερβέ θέσεις δεν υπάρχουν» είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του και πρόσθεσε ότι οι αποφάσεις για το ποιοι θα είναι υποψήφιοι βουλευτές θα ληφθούν από τα συλλογικά όργανα.

«Δεν κάνω κάποιο πάρτι για να καλώ στο σπίτι μου αυτούς που θέλω... Κάνουμε μια νέα πολιτική προσπάθεια και μια νέα αρχή. Αυτή τη νέα αρχή την κάνουμε μέσα στην κοινωνία με την κοινωνία για την κοινωνία και από την πρώτη στιγμή πριν καν την ιδρυτική πράξη είχα δηλώσει πολύ ξεκάθαρα ότι σε αυτή τη νέα αρχή δεν υπάρχει κανένας αποκλεισμός είναι όλοι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν με δύο όρους: Ότι αυτή η προσπάθεια δε θα γεννηθεί μέσα στη Βουλή...
Αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι. Ο δεύτερος όρος που έθεσα είναι ότι δεν έχουμε προ κρατημένες θέσεις για κανέναν. Όταν τα συλλογικά μας όργανα συγκροτηθούν και συνεδριάσουν για να αποφασίσουν ποιοι θα είναι υποψήφιοι βουλευτές για όλα μας τα μέλη θα υπάρχει ισότιμη μεταχείριση. Δεν αποκλείουμε κανέναν δεν έχουμε όμως και ρεζερβέ θέσεις για κανέναν» είπε συγκεκριμένα.

Ερωτηθείς για το εάν έχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να το αποκαλύψει λέγοντας: «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Ο κ. Τσίπρας ήταν κατηγορηματικός ότι ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ έχει κλείσει και δεν παρέλειψε μάλιστα να αφήσει αιχμές και σε βάρος του κ. Πολάκη για όσα δήλωσε σήμερα σε βάρος του Σωκράτη Φάμελλου. «Εγώ είμαι εδώ προκειμένου να μιλήσω για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Τσίπρας ερωτήθηκε για το εάν θα συνεργαστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και έδωσε μια γενικότερη απάντηση σε σχέση με προεκλογικές και μετεκλογικές συνεργασίες . «Εμείς ιδρυθήκαμε για να καλύψουμε ένα υπαρκτό κενό» είπε αρχικά προσθέτοντας πως οι υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις έχουν κλείσει τον κύκλο τους. «Εμείς εάν βγούμε πρώτο κόμμα θα επιδιώξουμε σχηματισμό κυβέρνησης στη βάση του προγράμματός μας. Αν αυτό δεν συμβεί θα πάμε δεύτερες εκλογές» ξεκαθάρισε. 

Ερωτηθείς για τις παραφωνίες στελεχών της ΕΛΑΣ σε ότι αφορά την αύξηση της φορολογίας ο κ. Τσίπρας τάχθηκε ουσιαστικά υπέρ της αύξησης της φορολογίας στα μερίσματα και πρόσθεσε ότι το κρίσιμο είναι να δούμε πως θα μεγαλώσει η πίτα.
«Δεν υπάρχει λόγος για νέα φορολογία. Υπεραποδίδει γύρω στα 6 δισ η οικονομία χωρίς να φορολογηθούν ούτε μεσαία, ούτε χαμηλά ακόμη και ούτε τα υψηλά εισοδήματα. Ωστόσο απαιτείται δικαιοσύνη και αναδιανομή από τους ισχυρούς στην κοινωνία. Δεν θα γίνει με φορολόγηση της πισίνας σας, ούτε του γρήγορου σκάφους. Με πατριωτική εισφορά που θα αφορά το 1% τους πάρα πολύ πλούσιους και επιχειρήσεις» σημείωσε παραπέμποντας για εξειδίκευση στην επικείμενη ΔΕΘ.

Μίλησε επίσης για τρεις άξονες πάνω στους οποίους κινείται η οικονομική πολιτική της ΕΛΑΣ: Η δημιουργία ενός Εθνικού Ταμείου Ανάπτυξης, η αλλαγή του μείγματος της φορολογικής πολιτικής και η πάταξη της διαφθοράς.

Ο κ. Τσίπρας τάχθηκε επίσης υπέρ της αύξησης των μισθών για γιατρούς, δασκάλους,  και νοσηλευτές οι οποίοι όπως είπε παίρνουν μισθούς αναξιοπρέπειας.  Απαντώντας στο ερώτημα για το πώς θα χρηματοδοτηθούν οι εξαγγελίες του κόμματος, σημείωσε ότι «θα βρούμε τα λεφτά στην εντιμότητά μας», ενώ έκανε λόγο για κατάργηση όσων χαρακτήρισε «φοροαπαλλαγές απληστίας».