Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

23 Ιουνίου 2026

Υπερπλούσιο παπατζιλίκι σε νέα συσκευασία


υπερπλούτος (ο) 1. πλούτος με υπερδυνάμεις «την ημέρα κυκλοφορεί ως απλός πλούτος, αλλά τις νύχτες φοράει την μπέρτα του και μεταμορφώνεται σε υπερπλούτο για να κυνηγήσει το έγκλημα».

2. επινόηση που σκοπό έχει να εξαπατήσει «εγώ σου λέω ότι άμα βρεις έναν υπερπλούτο να τους ξεφουρνίσεις θα βρεθούν αρκετοί να σε ψηφίσουν» ΣΥΝ παπάτζα.

Πριν από 12 χρόνια ο Τζοκόντος και οι παρατρεχάμενοί του θα φορολογούσαν τον «πλούτο». Τώρα θα φορολογήσουν τον «υπερπλούτο» (που είναι το ίδιο με τον «πλούτο», αλλά στη νέα συσκευασία του ριμπράντινγκ).

Και τότε και τώρα πουλάνε σανό ελπίζοντας σε ένα κοινό που μπορεί να μειώνεται, αλλά δεν εξαφανίζεται και επιμένει να ονειρεύεται λεφτόδεντρα. Κι ευτυχώς υπάρχουν σύντροφοι σαν τον σύντροφο Αθανασιάδη να αποκαλύπτει άθελά του το παπατζιλίκι λέγοντας ότι «υπερπλούτος» είναι να έχεις αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού.

Δηλαδή λέγοντας ότι ένας συμπολίτης που είχε λεφτά πριν από 20 χρόνια και πήρε ένα μεγάλο αυτοκίνητο 3.000 κυβικών, αλλά έκτοτε τα πράγματα δεν του πήγαν καλά και ξέμεινε μ’ αυτό, είναι «υπερπλούσιος», σε αντίθεση με κάποιον που έδωσε προχτές 200.000 για να πάρει την ηλεκτρική Πόρσε που ως ηλεκτρική δεν έχει κυβισμό.

Οπως καταλαβαίνετε, μπορεί ο Τζοκόντος να άλλαξε συσκευασία, αλλά το προϊόν που πουλάει είναι πάντα το ίδιο.

Διχαστικός

Και για να αποδείξει ότι ο Τζοκόντος είναι ο παλιός κακός Τσίπρας του μίσους και του διχασμού, ο σύντροφος Αθανασιάδης επιτέθηκε σε όσους ψηφίζουν ΝΔ κατηγορώντας τους ότι στρέφονται εναντίον της κοινωνίας.

Δεν ανακοίνωσε τις ποινές που θα τους επιβληθούν αλλά, όπως συχνά λένε οι ΕΛΑΣίτες, είναι μόλις λίγων ημερών κόμμα.  

Η κοστολόγηση προγραμμάτων δεν θα περάσει!

«Εγώ αρνούμαι να κοστολογήσω και θα αρνηθώ να το κάνω μέχρι τις εκλογές» είπε με αποφασιστικότητα ο πρίγκιπας Παύλος ο Γερουλάνος, αδιαφορώντας για το αν η κοστολόγηση του προγράμματος των κομμάτων είναι πια νόμος του κράτους.

Οι σύντροφοι είναι επαναστάτες σοσιαλιστές και όχι κυρ Παντελήδες να δεσμεύονται από νόμους και άλλα τέτοια μικροαστικά.

Αναπόφευκτο

Επειδή οι πυρκαγιές έχουν αρχίσει να παίρνουν τη θέση τους στην επικαιρότητα επιτρέψετε μου να σας προετοιμάσω για τα χειρότερα τα οποία είναι αναπόφευκτα από τη στιγμή που η νομική αντιμετώπιση των «εξ αμελείας» εμπρηστών (δηλαδή των αντικοινωνικών συμπολιτών που δεν δίνουν δεκάρα για κανέναν και τίποτα) είναι τόσο επιεικής ώστε να τους επιτρέπει να κυκλοφορούν ελεύθεροι.

https://tomanifesto.gr/yperploysio-papatziliki-se-nea-syskeyasia-244337

📺Κυριάκος Μητσοτάκης για Κτηματολόγιο: Μια εκκρεμότητα 200 ετών έχει επιλυθεί – Στόχος να ξεπεράσουμε παθογένειες του παρελθόντος


«Ένα έργο που έμοιαζε ακατόρθωτο, ολοκληρώνεται, μια εκκρεμότητα 200 ετών έχει επιλυθεί» υπογράμμισε στην αρχή της συζήτησης στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια», ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κτηματολόγιο: Στο 99% η ανάρτηση κτηματολογικών στοιχείων σε όλη τη χώρα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιέγραψε το Κτηματολόγιο ως «μεταρρύθμιση που συμβολίζει την προσπάθεια της κυβέρνησης να ξεπεράσουμε τις παθογένειες της διαφθοράς και αδιαφάνειας από το παρελθόν», προσθέτοντας ότι «στόχος είναι να τις αντιμετωπίσουμε όλες μέχρι το 2030».

Πρώτοι στο βήμα ανέβηκαν ο Πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου, Θάνος Λίπας, και στη συνέχεια η Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Κτηματολογίου, Ολυμπία Μαρκέλλου. «Κανένα έργο τέτοιας κλίμακας δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς πολιτική βούληση» υπογράμμισε ο κ. Λίπας συμπληρώνοντας μεταξύ άλλων πως «η ολοκλήρωση κτηματολογίου δεν αφορά μόνο το παρόν, αλλά και τις επόμενες γενιές».

Κτηματολόγιο στο G-Cloud: Όσα αλλάζουν στις ψηφιακές υπηρεσίες και την ακίνητη περιουσία
Από την πλευρά της, η Γενική Διευθύντρια ανέλυσε τα αποτελέσματα από την ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου, τονίζοντας πως μειώθηκαν ραγδαία οι εκκρεμότητες, ενώ αποσυμφορήθηκαν υποθέσεις που για χρόνια ταλαιπωρούσαν πολίτες και επαγγελματίες.


📺ΓΙΑΤΙ ΕΙΔΕΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΟΤΕΡΑ;😆😆Νέες ΜΠΟΥΡΔΕΣ Σαμαρά: Για να διοικηθεί η Ελλάδα πρέπει αυτοί που διοικούν να δίνουν το παράδειγμα (Βίντεο)


Με αιχμές για κακό παράδειγμα από τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς παρέθεσε νέα ομιλία ο Αντώνης Σαμαράς

Μία ακόμα ομιλία προάγγελο για νέο κόμμα, παρέθεσε και μάλιστα εκτός προγράμματος ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, εξαπολύοντας νέες αιχμές κατά της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Συγκεκριμένα, ο Αντώνης Σαμαράς παραβρέθηκε και μίλησε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ιωάννα Γκελεστάθη «Ασφάλεια στα Πανεπιστήμια - Ώρα για απολογισμό».

Η παρουσία του πρώην πρωθυπουργού και η επιλογή του να μιλήσει εκτός προγράμματος στην εκδήλωσης της Ιωάννας Γκελεστάθη λέει πολλά για επερχόμενες πολιτικές κινήσεις. Άλλωστε, η κα Γεκελστάθη παραιτήθηκε τον περασμένο Μάιο με αιχμές από τη Νέα Δημοκρατία, τονίζοντας τότε στη δήλωσή της πως «από καιρού όφειλα να έχω αντιληφθεί το πολιτικό, αξιακό και ψυχικό ρήγμα το οποίο προϊόντος του χρόνου ανεπτύχθει μεταξύ της ηγεσίας και εμού πλην όμως ο υπερβάλλον κομματικός πατριωτισμός μου και η μακρά αφοσίωσή μου στο πρόσωπο του σημερινού προέδρου της Νέας Δημοκρατίας δεν μου το επέτρεψαν».

Καρφιά Σαμαρά: Ο πρωθυπουργός πρέπει να δίνει το παράδειγμα και να έχει χρονοστοχο-διάγραμμα

Στη χθεσινή του ομιλία, ο Αντώνης Σαμαράς εξαπολύοντας σαφή, αλλά έμμεσα χαρτιά για τους κυβερνώντες τόνισε πως «από την εμπειρία μου, για να διοικηθεί η Ελλάδα, πρέπει εκείνοι οι οποίοι διοικούν να έχουν κατά νου δύο πράγματα. Ο Έλληνας δεν μπορεί να διοικηθεί αν δεν βλέπει παράδειγμα. Και ο Έλληνας δεν μπορεί να διοικηθεί αν δεν υπάρχει όχι στόχο-διάγραμμα, αλλά χρονοστόχο-διάγραμμα. Όταν δηλαδή λέω παράδειγμα, εννοώ αν ο Υπουργός ή ο Πρωθυπουργός πηγαίνει στο γραφείο του στις 10 το πρωί, ο από κάτω είναι επόμενο να πηγαίνει και στις 11.00. Αν ο Πρωθυπουργός ή ο Υπουργός πηγαίνει στο γραφείο του στις 8 το πρωί, συνήθως οι υπόλοιποι θα πάνε από τις 7.30».

Για να προσθέσει στη συνέχεια: «Και λέω για το χρονοστόχο-διάγραμμα, αν ο Υπουργός ή ο Πρωθυπουργός πει σε μία απόφαση μετά από σκέψη μεγάλη ότι πρέπει να μου ετοιμάσεις αυτό το πράγμα, γιατί έχω ανάγκη να το δείξω εκεί που πρέπει και το θέλω την Τρίτη το πρωί στο γραφείο μου, θα το έχει την Τρίτη το πρωί στο γραφείο του. Εάν πει γενικώς, για φτιάξτε μου ρε παιδιά μία απόφαση και να τη δούμε, αυτοί μπορεί να τη φέρουνε μετά από 15 μέρες και μπορεί ακόμα και ο Πρωθυπουργός ή ο Υπουργός να το ξεχάσουν ότι το έχουν ζητήσει. Απαιτείται δηλαδή χρόνο στόχο-διάγραμμα και δηλαδή την Τρίτη το μεσημέρι».

Στη συνέχεια, έκλεισε την ομιλία του με αιχμές πως όχι απλώς δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία, αλλά δεν υπάρχει και έλεγχος για την εφαρμογή της. «Αν πάρετε αυτό σαν αρχή και μετά βάλετε τις δύο κρίσιμες λέξεις έλεγχος και εφαρμογή ή μάλλον καλύτερα εφαρμογή και έλεγχος θα δείτε ότι και για αυτά που μόλις συζητήσατε, απαιτείται να γίνει εφαρμογή του νόμου και άρα έλεγχος του γιατί δεν έγινε η εφαρμογή του νόμου. Διότι τότε, αν δεν γίνει ο έλεγχος, έχουμε ένα νόμο ο οποίος κάθεται και μας κοιτάει. Αυτά θεωρώ ότι για μένα είναι τα πρώτα ζητούμενα» τόνισε ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος πλέον δεν αφήνει εκδήλωση για εκδήλωση απογοητευμένων και πρώην γαλάζιων στελεχών, που να μην παραβρεθεί, φέροντας όλο και πιο κοντά το ενδεχόμενο να ιδρύσει πολιτικό κόμμα.


📺Το βίντεο - αφιέρωμα του ΠΑΣΟΚ για τα 30 χρόνια από τον θάνατο του ΣΚ@ΤΟΨΥΧΟΥ


Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που ο Ανδρέας Παπανδρέου πέρασε στην Ιστορία. 

Με ένα βίντεο που αναρτήθηκε στους λογαριασμούς του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής,  Νίκου Ανδρουλάκη, υπογραμμίζεται το έργο των κυβερνήσεων της Αλλαγής και η διεθνής εμβέλεια του Ανδρέα Παπανδρέου. 

«Ο Ανδρέας ήταν ο άνθρωπος που ενσάρκωσε τις προσδοκίες ενός ολόκληρου λαού και έφερε τη μεγάλη Αλλαγή», τονίζει στο βίντεο ο Νίκος Ανδρουλάκης. «Μαζί του, η φωνή των Ελλήνων ταξίδεψε μακριά για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα όσων δεν είχαν φωνή».

Ο ιστορικός ηγέτης της Κεντροαριστεράς είναι «ζωντανός στη συλλογική μνήμη του ελληνικού λαού ως ένα διαρκές σημείο αναφοράς», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. «Η παρακαταθήκη του αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις διεκδικήσεις του σήμερα», σημειώνει.

«Οι προκλήσεις άλλαξαν, το αίτημα όμως για αλλαγή παραμένει πιο επίκαιρο από ποτέ», καταλήγει ο Νίκος Ανδρουλάκης στο βίντεο,

Δείτε το βίντεο-αφιέρωμα

@nikos.androulakis

Τριάντα χρόνια συμπληρώνονται από την ημέρα που ο Ανδρέας Παπανδρέου πέρασε στην Ιστορία. Ζωντανός στη συλλογική μνήμη του ελληνικού λαού ως ένα διαρκές σημείο αναφοράς. Η παρακαταθήκη του αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις διεκδικήσεις του σήμερα

♬ πρωτότυπος ήχος - Nikos Androulakis

To "δούλεμα" του Τσίπρα για αγορά των "κόκκινων δανείων" από τα funds και η προσβλητική πρόταση της ΕΛΑΣ για τους συνεπείς δανειολήπτες


Σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, η πρόταση του κόμματος Τσίπρα για τα "κόκκινα δάνεια" έχει πάει το "δούλεμα" σε άλλο επίπεδο

Η πρόταση του κόμματος ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα για αγορά των "κόκκινων δανείων" από τα funds, τα οποία τους μεταβίβασαν οι τράπεζες, φαίνεται, σύμφωνα με τη στήλη ''Big Mouth'' του powergame.gr, ότι έχει πάει το "δούλεμα" από την πλευρά του πρώην πρωθυπουργού σε άλλο επίπεδο. Την ίδια στιγμή, όπως επεσήμανε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, είναι προσβλητική για τους συνεπείς δανειολήπτες.

Τι θα είχε συμβεί αν έκανε κάποιο άλλο κόμμα την πρόταση για τα "κόκκινα δάνεια"

Όπως επισημαίνει η στήλη Big Mouth, δεν μπορεί να εξηγηθεί το πώς εκείνος που έφερε τα funds στην Ελλάδα, θέλει τώρα να απαλλάξει τη χώρα από αυτά. Υπενθυμίζεται ότι επί ημερών του πρώην πρωθυπουργού, μετά από την ψήφιση σχετικών νόμων, λειτούργησαν τα funds και αγόρασαν τα «κόκκινα δάνεια», άρα τώρα, δέκα χρόνια μετά θα μπορούσε κάποιος να προτείνει να πάρουν μία αποζημίωση και να αποχωρήσουν; Αν μάλιστα, όπως τονίζει η στήλη, πρότεινε κάτι τέτοιο ένα άλλο κόμμα, είναι πιθανό να χαρακτηριζόταν από παλαιούς και νέους υποστηρικτές του Αλέξη Τσίπρα ως τουλάχιστον ύποπτο.

Η στήλη υπενθυμίζει και την απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, στη σχετική πρόταση του κόμματος Τσίπρα, ο οποίος χαρακτήρισε την πρόταση «βαθύτατα προσβλητική για τους συμπολίτες μας, οι οποίοι πληρώνουν στην ώρα τους αλλά και για κάποιους άλλους που με πολύ μεγάλες δυσκολίες και κάποιες καθυστερήσεις είναι τυπικοί έστω και σε κάποιες ρυθμίσεις που κάνουν για να διασώσουν την περιουσία τους». Η στήλη σημειώνει ότι κάποιος πρέπει να μιλά και για όσους είναι συνεπείς ως προς τις υποχρεώσεις τους. Η κυβέρνηση μάλιστα, όπως τονίζει η στήλη, έχει προνοήσει και έχει δημιουργήσει ένα λειτουργικό, δίκαιο και προστατευτικό δίχτυ για όσους όντως δεν μπορούν να αποπληρώσουν το χρέος τους, όχι γιατί πήραν το ένα διακοποδάνειο μετά το άλλο αλλά γιατί άλλαξαν προς το χειρότερο τα εισοδήματά τους.

📺Άδωνις Γεωργιάδης: Το backstage βίντεο από τη συζήτηση με τον Κασσελάκη – Η συνάντηση με τον Τάιλερ Μακμπέθ και τη.. Φάρλι


Μέσα από μια ανάρτηση στην πλατφόρμα Χ, ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, παρουσίασε backstage υλικό από τη συζήτηση που είχε το βράδυ της Δευτέρας με τον Στέφανο Κασσελάκη. Χαρακτηρίζοντας τον διάλογό τους «πολιτισμένο», ο κ. Γεωργιάδης δημοσίευσε πλάνα τόσο από την στιγμή που καταφθάνει στον χώρο, όπου πραγματοποιήθηκε η συζήτηση, όσο και από τη συνάντησή του με τον σύζυγο του κ. Κασσελάκη, Τάιλερ Μακμπέθ.

Άδωνις Γεωργιάδης στην διαδικτυακή συζήτηση με τον Στέφανο Κασσελάκη: Σιχαίνομαι το φακελάκι, μεγάλο πρόβλημα η έλλειψη νοσηλευτών
Στο περιθώριο της συζήτησης που είχε ο Άδωνις Γεωργιάδης με τον Στέφανο Κασσελάκη για την Υγεία, ο υπουργός Υγείας είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά και τη σκυλίτσα Φάρλι, η οποία φαίνεται ότι τον «κέρδισε» με την πρώτη ματιά.

«Χθες το βράδυ διεξήχθη το debate μας με τον Στέφανο Κασσελάκη για το ΕΣΥ. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά και τον κ. Tyler McBeth και την ιδέα του για μεταφορά και στην Ελλάδα ενός θεσμού (του εξειδικευμένου νοσηλευτού) που τα τελευταία χρόνια έχει τεράστια άνθηση στις ΗΠΑ και κυρίως να ακούσω τα παράπονα των πολιτών και να ακούσω και τις προτάσεις τους. Ευχαριστώ τον Πρόεδρο των Δημοκρατών διότι έγινε μία πολιτισμένη ανταλλαγή απόψεων. Είναι σημαντικό να αντιλαμβανόμαστε ότι στην Πολιτική είμαστε αντίπαλοι αλλά όχι εχθροί» αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.


«Ορισμένες προτάσεις των Δημοκρατών είναι ενδιαφέρουσες και προωθημένες»

Σχετικά με τη συζήτηση που είχε το βράδυ της Δευτέρας με τον Στέφανο Κασσελάκη, ο κ. Γεωργιάδης μίλησε στον Realfm 97,8: «Θέλω να τον ευχαριστήσω γιατί προσπάθησε με την πρόσκληση που μου απηύθυνε και τον τρόπο που έγινε η συζήτηση, να δείξει κάτι που εγώ το πιστεύω βαθιά και δυστυχώς δεν βρίσκεις πάντα ευήκοα ώτα από την πλευρά της Αριστεράς. Στην πολιτική είμαστε αντίπαλοι, αλλά δεν είμαστε εχθροί. Θέλουμε όλοι το καλό της πατρίδας. Το να μπορούμε οι πολιτικοί μεταξύ μας να συνομιλούμε πολιτισμένα είναι κέρδος για τη Δημοκρατία και χθες είχαμε μία πολιτισμένη συζήτηση».

«Τώρα, όσο αφορά τις προτάσεις των Δημοκρατών, ορισμένες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες και προωθημένες, πχ συνδέουν την αμοιβή του ιατρικού προσωπικού και νοσηλευτικού στοιχείου με την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητά τους. Αυτό είναι εξαιρετικά φιλελεύθερη και προωθημένη θέση. Και δεξιά λογική, ας το πούμε έτσι. Οι αριστεροί έχουν την άποψη ότι πρέπει όλοι να παίρνουν το ίδιο», είπε ο κ. Γεωργιάδης, ενώ σχετικά με την πρόταση του Τάιλερ ΜακΜπεθ για εξειδικευμένους νοσηλευτές, όπως υπάρχουν στις ΗΠΑ, τόνισε: «Ίσως να έχει κάποιον ενδιαφέρον διότι στην Ελλάδα το μεγάλο πρόβλημα είναι η έλλειψη γενικών γιατρών και παθολογών, δεν υπάρχει κανένας να θέλει να σπουδάσει γενικός γιατρός, και ίσως να ήταν μια μακροπρόθεσμη λύση στο πρόβλημα που μας ταλανίζει».



Νόμος Κατσέλη: Τι κερδίζουν οι οφειλέτες με τη ρύθμιση Πιερρακάκη – 9 ερωτήσεις και απαντήσεις, αναλυτικά παραδείγματα


Έναν χρήσιμο οδηγό με ερωτήσεις και απαντήσεις για το τι κερδίζουν οι οφειλέτες που έχουν ενεργές ρυθμίσεις στον Νόμο Κατσέλη εξέδωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στη συνολικότερη στρατηγική της κυβέρνησης για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους και τη διεύρυνση των πραγματικών δυνατοτήτων ρύθμισης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Mικρότερες δόσεις, μικρότερη επιβάρυνση, ταχύτερη αποπληρωμή

1.Τι επιτυγχάνει η ρύθμιση;

Η ρύθμιση πετυχαίνει τέσσερα κρίσιμα πράγματα:
  • Εφαρμόζει καθολικά την απόφαση του Αρείου Πάγου, ώστε κανένας συνεπής δανειολήπτης να μη χρειαστεί να προσφύγει ξανά στα δικαστήρια.
  • Μειώνει ουσιαστικά το κόστος αποπληρωμής, καθώς ο τόκος υπολογίζεται πλέον μόνο επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί ολόκληρου του κεφαλαίου.
  • Αναγνωρίζει αναδρομικά τα ποσά που καταβλήθηκαν επιπλέον και τα συμψηφίζει υπέρ του δανειολήπτη, μειώνοντας το υπόλοιπο του δανείου ή τον αριθμό των δόσεων.
  • Επιμερίζει δίκαια το κόστος μεταξύ τραπεζών και ΗΡΑΚΛΗ, ανάλογα με την περίοδο που έχουν εισπραχθεί τα ποσά. Αρα, οι δανειολήπτες κερδίζουν: μικρότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση, ταχύτερη αποπληρωμή.
2. Πώς ωφελούνται οι δανειολήπτες;

Οι δανειολήπτες ωφελούνται άμεσα με δύο τρόπους:Από εδώ και πέρα πληρώνουν σημαντικά μικρότερη μηνιαία δόση, με τόκο που αντιστοιχεί μόνο σε έναν μήνα.
Όσα επιπλέον ποσά κατέβαλαν τα προηγούμενα χρόνια αναγνωρίζονται ως αποπληρωμένο κεφάλαιο. Αυτό σημαίνει ότι οι δανειολήπτες θα δουν τόσο μείωση της δόσης, όσο και μείωση της περιόδου αποπληρωμής.

3. Πόσο αλλάζει στην πράξη η δόση;

Για να γίνει κατανοητός ο τρόπος υπολογισμού πριν και μετά, παρατίθεται το ακόλουθο παράδειγμα:

Δανειολήπτης που είχε υπόλοιπο οφειλής τον Ιανουάριο 2024 144.500 ευρώ, με την προηγούμενη μέθοδο υπολογισμού θα πλήρωνε μηνιαία δόση 731 ευρώ για 300 μήνες.
Με τη νέα μέθοδο υπολογισμού θα πληρώνει δόση 483 ευρώ που αντιστοιχεί σε 482 ευρώ αποπληρωμή κεφαλαίου (χρεολύσιο) και 1 ευρώ τόκος.

Εάν κατέβαλε ποσό 731 ευρώ που αντιστοιχεί στην τοκοχρεωλυτική δόση από τον Ιανουάριο 2024 έως τον Ιούνιο του 2026, θα έχει πληρώσει υπερβάλλον ποσό για 30 μήνες ίσο με (731-483)*30=7.440 ευρώ.

Συνεπώς αντί να του απομένουν σήμερα 270 δόσεις για την αποπληρωμή του δανείου, αυτό το ποσό αφαιρείται από τις δόσεις που έχει να καταλάβει και θα πληρώσει τελικά 255 δόσεις των 483 ευρώ (με την τελευταία δόση να ανέρχεται σε 266 ευρώ).

Συνολικά ο δανειολήπτης αντί να πληρώσει 74.852 ευρώ σε τόκους, θα καταβάλει μόλις 411 ευρώ.







4. Προβλέπεται αναδρομικότητα στη ρύθμιση;

Ναι και αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ρύθμισης.
Για όσους έχουν ενεργή ρύθμιση και είναι συνεπείς στις πληρωμές τους, τα ποσά που κατέβαλαν επιπλέον αναγνωρίζονται αναδρομικά.
Αυτή η αναδρομικότητα δεν προβλεπόταν από την ίδια την απόφαση του Αρείου Πάγου. Τη δίνει η νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης.

5. Πώς εφαρμόζεται η αναδρομικότητα;

Υπολογίζεται πόσα χρήματα πλήρωσε ο δανειολήπτης παραπάνω από την έναρξη της ρύθμισης.

Το ποσό αυτό αφαιρείται από το υπόλοιπο της οφειλής και μειώνει τις τελευταίες δόσεις του δανείου.

Το δάνειό τελειώνει νωρίτερα.

6. Γιατί δεν δίνεται αναδρομικότητα σε υποθέσεις που έχουν κλείσει ή έχουν κηρυχθεί έκπτωτες;

Γιατί στις υποθέσεις αυτές:είτε η οφειλή έχει αποπληρωθεί και η κύρια κατοικία έχει ήδη διασωθεί (συνήθως με εφάπαξ αποπληρωμή του υπόλοιπου κεφαλαίου),
είτε έχουν ήδη παραχθεί νομικά αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές εξαιτίας της μη καταβολής δόσεων για σειρά μηνών η ετών.

Η αναδρομική επανεξέταση αυτών των υποθέσεων θα δημιουργούσε σοβαρή νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε να ανοίξουν ξανά χιλιάδες παλιές υποθέσεις, πολλές από τις οποίες βασίζονται σε δικαστικές αποφάσεις δεκαετίας. Επιπλέον, στις περιπτώσεις όπου ο οφειλέτης έχει εκπέσει από τη ρύθμιση, σημαίνει ότι δεν έχει καταβληθεί σημαντικός αριθμός δόσεων. Άρα δεν τίθεται θέμα αναδρομικής επιστροφής για ποσά που δεν πληρώθηκαν ποτέ.

7. Τι ισχύει για όσους είναι στον εξωδικαστικό ή στον ν. 4605/2019;

Για τις περιπτώσεις των λοιπών εργαλείων ρύθμισης οφειλών και συγκεκριμένα του ν. 4605/2019 καθώς και του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, προβλέπεται ρητά από τη διάταξη ότι η μηνιαία δόση υπολογίζεται ως τοκοχρεολυτική δόση επί του συνολικού ποσού της ρυθμιζόμενης οφειλής και όχι επί της μηνιαίας δόσης, όπως άλλωστε προβλέπεται στο νόμο, στις κανονιστικές πράξεις, στις συμβάσεις των ρυθμίσεων και στον υπολογισμό της εγκεκριμένης ρύθμισης για τον οποίο έχει συμφωνήσει ο δανειολήπτης κατά την ένταξη στη ρύθμιση.

8. Ποιο είναι το κόστος για τον «ΗΡΑΚΛΗ»;

Η μείωση των δόσεων συνεπάγεται χαμηλότερες μελλοντικές εισπράξεις για το πρόγραμμα εγγυήσεων «ΗΡΑΚΛΗΣ».
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η συνολική επίδραση είναι περίπου:

500 εκατ. ευρώ σε βάθος 20ετίας, λόγω των χαμηλότερων δόσεων σε δάνεια συνολικού ύψους 16,5 δισ. ευρώ επιπλέον περίπου 200 εκατ. ευρώ από την αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης.
Ωστόσο, σημαντικό μέρος του κόστους των αναδρομικών δεν θα επιβαρύνει το Δημόσιο, καθώς θα καλυφθεί από τα ίδια τα πιστωτικά ιδρύματα.

9. Γιατί χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση αφού αποφάσισε ο Άρειος Πάγος;

Η απόφαση του Αρείου Πάγου έδωσε τη βασική κατεύθυνση.

Όμως στην εφαρμογή της προέκυψαν διαφορετικές ερμηνείες σχετικά με τη χρονική διάρκεια υπολογισμού των τόκων επί της μηνιαίας δόσης (εάν δηλαδή υπολογίζονται για όλη την περίοδο από την αρχή της ρύθμισης έως την καταβολή κάθε δόσης, ή το πιο ευνοϊκό σενάριο που υιοθετείται μόνο για τις 30 ημέρες που μεσολαβούν μεταξύ των δύο δόσεων).

Επιπλέον δεν προσδιορίστηκε από την απόφαση τι συμβαίνει με τα αναδρομικά.

Η νομοθετική παρέμβαση έρχεται να κλείσει οριστικά κάθε ασάφεια.

Έτσι ξεκαθαρίζεται ο τρόπος υπολογισμού, εφαρμόζεται ενιαία για όλους και οι δανειολήπτες δεν χρειάζεται να προσφύγουν ξανά στη δικαιοσύνη.
Αυτό είναι το ουσιαστικό όφελος. Με τη νομοθέτηση γίνεται καθολικό, εφαρμόσιμο και άμεσα αξιοποιήσιμο δικαίωμα για χιλιάδες δανειολήπτες.

Δημοσκόπηση Interview: Πρώτη η ΝΔ με 28,1%, δεύτερη η ΕΛΑΣ με 14,5%, τρίτο το ΠΑΣΟΚ με 12,3%


Η Νέα Δημοκρατία κερδίζει δύο μονάδες σε σχέση με τον Μάιο, άνοδος και για την ΕΛΑΣ, «κολλημένο» το ΠΑΣΟΚ - Πτώση στην πέμπτη θέση για την Ελπίδα της Μαρίας Καρυστιανού

Πρώτη θέση για τη Νέα Δημοκρατία με άνοδο δύο μονάδων σε σχέση με τον Μάιο, καταγράφει δημοσκόπηση της Interview για την ιστοσελίδα politic.gr.

Συγκεκριμένα η ΝΔ συγκεντρώνει 28,1% στο ερώτημα «αν την επόμενη Κυριακή είχαμε βουλευτικές εκλογές ποιο κόμμα θα ψηφίζατε;», έναντι 26,1% σε δημοσκόπηση της ίδιας εταιρείας για την ίδια ιστοσελίδα τον Μάιο.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα κόμματα, η ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα εδραιώνεται στη δεύτερη θέση με 14,5%, καταγράφοντας κέρδη 1,7 μονάδων σε σχέση με τον Μάιο, το ΠΑΣΟΚ παραμένει «κολλημένο» στο 12,3% και η Ελπίδα για τη Δημοκρατία της Μαρίας Καρυστιανού χάνει 2,1 μονάδες, καταγράφοντας 5,4% τον Ιούνιο έναντι 7,5% τον Μάιο.

Αναλυτικά τα ποσοστά (σε παρένθεση τα ποσοστά του Μαΐου)
  • Νέα Δημοκρατία: 28,1% (26,1%)
  • ΕΛ.Α.Σ.: 14,5% (12,8%)
  • ΠΑΣΟΚ: 12,3% (12,3%)
  • Ελληνική Λύση: 7,4% (5,8%)
  • Ελπίδα: 5,4% (7,5%)
  • ΚΚΕ: 4,5% (5%)
  • Φωνή Λογικής: 4,0% (3,9%)
  • Πλεύση Ελευθερίας: 3,0% (3,2%)
  • ΜέΡΑ25: 2,9% (2,8%)
  • Δημοκράτες: 2,0% (2,5%)
  • ΣΥΡΙΖΑ: 0,5% (0,5%)
  • Νίκη: 0,5% (0,6%)
  • Νέα Αριστερά: 0,3% (0,5%)
  • Άλλο κόμμα: 5,1% (3,8%)
  • Αναποφάσιστοι: 9,5% (12,7%)


Στη δημοσκόπηση τέθηκε και το ερώτημα για το ποιον πολιτικό αρχηγό εμπιστεύονται περισσότερο οι πολίτες για τη διακυβέρνηση της χώρας, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να διατηρεί την πρωτιά με 32% ενώ ακολουθούν «κανένας» με 16,3%, Αλέξης Τσίπρας με 15,4%, Νίκος Ανδρουλάκης 10%, Κυριάκος Βελόπουλος με 6,7% και Μαρία Καρυστιανού με 5,1%.



Όσον αφορά τα στελέχη της ΕΛΑΣ οι ερωτηθέντες εκτιμούν σε ποσοστό 42% ότι είναι πρόσωπα χωρίς πειστική πολιτική παρουσία, ενώ το 29% βλέπει ανακύκλωση παλιών πολιτικών προσώπων και το 15% βλέπει πρόσωπα με επάρκεια και σοβαρότητα.

Για την «Ελπίδα» της Μαρίας Καρυστιανού το 67% θεωρεί ότι τα στελέχη του κόμματος δεν έχουν πειστική πολιτική παρουσία, το 6% βλέπει πρόσωπα με επάρκεια και σοβαρότητα και το 17% αναγνωρίζει πρόσωπα με καλές προθέσεις αλλά περιορισμένη εμπειρία.



Στην ερώτηση, δε, «πόσο πιθανό είναι να ψηφίζατε ένα κόμμα με επικεφαλής τον Αντώνη Σαμαρά» το 78% απαντά «καθόλου», το 12% «πολύ/αρκετά) λαο το 8% «λίγο».



Οι καταγγελίες για τα ασηµικά του ΣΥΡΙΖΑ, η προθεσμία & το "ξεκαθάρισμα" Πολάκη και η δήθεν μητσοτακική προβοκάτσια & η παλιά φιλία


Στο εδώλιο (;) για τα ασηµικά του ΣΥΡΙΖΑ

Eδώ και µέρες σάς έχω ενηµερώσει ότι η ακατανόητη επιλογή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ να παραδώσει τα κλειδιά του κόµµατος στον… ηγεµόνα Αλέξη Τσίπρα στο τέλος θα απασχολήσει και τις δικαστικές Αρχές, µε καταγγελίες για τη διαχείριση των «ασηµικών» του κόµµατος αλλά και του ανθρώπινου δυναµικού του. Από χθες φτάνουν στα αυτιά µου διάφορες πληροφορίες ότι στελέχη της λεγόµενης εσωκοµµατικής αντιπολίτευσης αναζητούν στοιχεία, προκειµένου να επαληθεύσουν εάν κάποια πρόσωπα που πληρώνονται από το ταµείο της Κουµουνδούρου, την ίδια στιγµή έχουν ενταχθεί οργανωτικά στην ΕΛΑΣ του Αλ. Τσίπρα.

∆ηλαδή είναι σαν να µε πληρώνει εµένα ο Κουρτάκης και, αντί να γράφω στην «Απογευµατινή» ή στα «Παραπολιτικά», τα κείµενά µου να τα στέλνω σε ένα άλλο, ανταγωνιστικό µέσο, τζάµπα. Ο εντοπισµός εκείνων που ακολουθούν την παρασιτική συµπεριφορά «αλλού τρως, αλλού πίνεις, αλλού πας και το δίνεις» αποτελεί βασική προτεραιότητα και του Παύλου Πολάκη, ο οποίος έχει άλλωστε την εµπειρία να «βγάζει λαβράκια», από την εποχή που είχε την ευθύνη του Τοµέα ∆ιαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ. Επιπλέον, η µπάλα από αυτή την «έρευνα» θα… πάρει και κάποιους βουλευτές του κόµµατος, οι οποίοι εισπράττουν τη βουλευτική τους αποζηµίωση ως µέλη της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κα δεν ντρέπονται στις δηµόσιες εµφανίσεις τους να κάνουν προεκλογικό αγώνα υπέρ της ΕΛΑΣ του Αλ. Τσίπρα, παραµένοντας όµως στις τάξεις της Κουµουνδούρου.

Το θέµα, αργά ή γρήγορα, θα φτάσει και στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που έχει την ευθύνη να διεξάγει ελέγχους στις κρατικές επιχορηγήσεις και χρηµατοδοτήσεις των κοµµάτων για την ορθή κατανοµή αυτών και την τήρηση της νοµιµότητάς τους. Και επειδή ο Αλ. Τσίπρας, µε τα γνωστά του ηθικοπλαστικά κηρύγµατα, θέτει διλήµµατα του τύπου «µε τη διαφθορά ή την εντιµότητα», θα κληθεί και ο ίδιος να πάρει θέση, εάν το κόµµα που έφτιαξε «χρηµατοδοτείται» µε έναν ανορθόδοξο τρόπο από τους πόρους της κρατικής χρηµατοδότησης ενός άλλου πολιτικού φορέα, µε τον οποίο δεν έχει συνάψει καµία θεσµική συνεργασία.

Μόνο όσοι μείνουν στην Κουμουνδούρου, θα ψηφίζουν

Eπειδή λήγει η προθεσμία που έχει δώσει ο Παύλος Πολάκης στον Σωκράτη Φάμελλο προκειμένου να φέρει στα όργανα του κόμματος τη συμφωνία για συνεργασία του ΣΥΡΙΖΑ με τον Αλέξη Τσίπρα, χθες το απόγευμα, όπως έμαθα, ο βουλευτής Χανίων είχε τηλεδιάσκεψη με δεκάδες μέλη της Κεντρικής Επιτροπής που συμφωνούν μαζί του. Συζήτησαν επί μακρόν τις επόμενες κινήσεις τους ώστε να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την «μπασταρδεμένη» κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το κόμμα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Π. Πολάκης έχει ήδη με το μέρος του πάνω από 110 μέλη της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ. Εκείνο όμως που τον ενδιαφέρει είναι να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε σχέση με τον κατάλογο των ενεργών μελών του συγκεκριμένου οργάνου. Δηλαδή, για να ζητήσει συνεδρίαση της ΚΕ του κόμματος, θα απαιτήσει προηγουμένως να συμμετέχουν σε αυτήν όλοι όσοι δεν είναι διατεθειμένοι να θέσουν τον ΣΥΡΙΖΑ εκτός εκλογικής διαδικασίας στις επόμενες εθνικές κάλπες. Όσοι θέλουν να πάνε με τον Αλ. Τσίπρα, ο οποίος εν τω μεταξύ δηλώνει ότι δεν τους δέχεται, να αποχωρήσουν και να μην έχουν δικαίωμα ψήφου στην ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, νοθεύοντας το τελικό αποτέλεσμα.

Η δήθεν μητσοτακική προβοκάτσια και η παλιά φιλία

Παρακολουθώντας τις αναρτήσεις κάποιων -και καλά- «ψαγμένων» αντι-μητσοτακικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσα ένα κύμα συμπαράστασης στο πρόσωπο του Δ. Αβραμόπουλου, καθώς την τρέχουσα περιπέτειά του με τις βελγικές Αρχές (μέσα από την ανακίνηση μιας παλαιότερης πτυχής του Qatargate) τη συνέδεσαν με το υπό ίδρυση κόμμα του Αντώνη Σαμαρά και τη φημολογία που είχε αναπτυχθεί ότι ο «Αβραμό» μπορεί να την κάνει στη ΝΔ και να παίξει παιχνίδια υπονόμευσης σε βάρος του Κ. Μητσοτάκη, τακιμιάζοντας με τον Μεσσήνιο πολιτικό. Τι θέλουν να πουν οι… ποιητές των θεωριών συνωμοσίας; Ότι ο Κ. Μητσοτάκης έβγαλε στη σέντρα τον Δ. Αβραμόπουλο, δίνοντας στη δημοσιότητα το αίτημα των βελγικών Αρχών, ώστε να του στείλει προειδοποιητικό μήνυμα σε σχέση με την ενδεχόμενη συμπόρευσή του με τον Αντώνη Σαμαρά.

Η αλήθεια είναι ότι αυτοί που σκέφτηκαν κάτι τέτοιο, σίγουρα θα είχαν στο μυαλό τους την προϊστορία των δύο ανδρών και γι’ αυτό αισθάνθηκαν την ανάγκη να δημοσιοποιήσουν τις «ψαγμένες εικασίες» τους, στη βάση ενός ισχυρισμού περί επιθετικής συμπεριφοράς σε βάρος τους από την ηγεσία της ΝΔ. Τόσο ο Αντώνης Σαμαράς όσο και ο Δημήτρης Αβραμόπουλος στα νιάτα τους είχαν προκαλέσει ζημία στη «γαλάζια» παράταξη, ιδρύοντας κόμματα μιας χρήσεως, ενώ στις εσωκομματικές εκλογές του 2009 πήγαν «χέρι χέρι», ώστε να μην εκλεγεί πρόεδρος του κόμματος η Ντόρα Μπακογιάννη. Ο Αντ. Σαμαράς χρωστάει στον Δ. Αβραμόπουλο την εκλογή του στην αρχηγία της ΝΔ και γι’ αυτό άλλωστε στη συνέχεια τον έκανε αντιπρόεδρο του κόμματος και μετέπειτα τον όρισε και επίτροπο της Ελλάδος στην ΕΕ.

Γιωργος Κατσιγιαννης
Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή

Γεωργιάδης για Αβραμόπουλο: Η υπόθεση αυτή είναι παράλογη – Έχετε ακούσει ποτέ μίζα φορολογημένη και δηλωμένη στο πόθεν έσχες;


«Παράλογη» χαρακτήρισε την υπόθεση Αβραμόπουλου ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, αφήνοντας αιχμές κατά των βελγικών αρχών. «Έχετε ακούσει ποτέ μίζα δηλωμένη στο πόθεν έσχες και φορολογημένη;  Δεν ξέρω τι συμβαίνει στο Βέλγιο, εμένα όμως μου αρέσει πάντα η λογική»  είπε ο κ. Γεωργιάδης μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Σπύρου Παπαδάκη και της Στεφανίας Κασίμη.

«Θυμάμαι ότι τον Δεκέμβριο του 2022 συνέλαβαν την κ. Καϊλή και την είχαν προφυλακίσει. Ύστερα από μερικούς μήνες, την αποφυλάκισαν, ελλείψει στοιχείων. Έχουν περάσει τέσσερα χρόνια και δεν έχουν ασκήσει ακόμα δίωξη. Ασχολείται κανείς στην Ελλάδα ότι μια Ελληνίδα πολίτης και μάλιστα πρώην Ευρωβουλευτής ταλαιπωρείται με τέτοιο βαθμό κακοδικίας; Έπειτα από τέσσερα χρόνια, ένα δικαστικό σύστημα που έκρινε έναν άνθρωπο άξιο να προφυλακιστεί, ένα πολύ σκληρό μέτρο, δεν έχει καταφέρει να βρει στοιχεία για να ασκήσει δίωξη.   Στο Βέλγιο, έχει παραιτηθεί ο αρχικός ανακριτής σε αυτή την υπόθεση και του έχει ασκηθεί δίωξη. Το ίδιο έχει γίνει και με τον πρώτο εισαγγελέα. Το έχει αναλάβει άλλος εισαγγελέας.

Προφανώς οι Βέλγοι, προσπαθούν με κάποιο τρόπο να ξεμπλέξουν, έστειλαν κλήση στον Αβραμόπουλο. Ο Αβραμόπουλος αποφάσισε να μην πάει, δεν ξέρω γιατί το αποφάσισε αυτό, έτσι έκρινε, και εξέδωσαν ένταλμα σύλληψης γιατί δεν πήγε να απολογηθεί. Μιλάμε για μια υπόθεση στην οποία ο υποτιθέμενος κατηγορούμενος εγκληματίας Αβραμόπουλος πήρε έγγραφη άδεια από την Κομισιόν για να μπει σε αυτή την ΜΚΟ, του παρασχέθηκε άδεια να αμείβεται, η αμοιβή ήταν φανερή, κατατέθηκε στο πόθεν έσχες του και τη φορολογική του δήλωση, και αυτό, τρία χρόνια μετά, θεωρείται προϊόν εγκληματικής δραστηριότητας» πρόσθεσε, ενώ ερωτηθείς εάν θεωρεί πειστικές τις απαντήσεις του πρώην Επιτρόπου και νυν βουλευτή της ΝΔ, τόνισε:   «Εμένα μου αρέσει να ακολουθώ τη λογική. Η υπόθεση αυτή είναι παράλογη. Εγώ θα καλούσα τους Βέλγους δικαστές να αποφασίσουν αν θα ασκήσουν διώξεις».

Τι είπε για τον Στέφανο Κασσελάκη

Σχετικά με τη συζήτηση που είχε το βράδυ της Δευτέρας με τον Στέφανο Κασσελάκη, ανέφερε: «Θέλω να τον ευχαριστήσω γιατί προσπάθησε με την πρόσκληση που μου απηύθυνε και τον τρόπο που έγινε η συζήτηση, να δείξει κάτι που εγώ το πιστεύω βαθιά και δυστυχώς δεν βρίσκεις πάντα ευήκοα ώτα από την πλευρά της Αριστεράς. Στην πολιτική είμαστε αντίπαλοι, αλλά δεν είμαστε εχθροί. Θέλουμε όλοι το καλό της πατρίδας. Το να μπορούμε οι πολιτικοί μεταξύ μας να συνομιλούμε πολιτισμένα είναι κέρδος για τη Δημοκρατία και χθες είχαμε μία πολιτισμένη συζήτηση».

«Τώρα, όσο αφορά τις προτάσεις των Δημοκρατών, ορισμένες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες και προωθημένες, πχ συνδέουν την αμοιβή του ιατρικού προσωπικού και νοσηλευτικού στοιχείου με την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητά τους. Αυτό είναι εξαιρετικά φιλελεύθερη και προωθημένη θέση. Και δεξιά λογική, ας το πούμε έτσι. Οι αριστεροί έχουν την άποψη ότι πρέπει όλοι να παίρνουν το ίδιο», είπε ο κ. Γεωργιάδης, ενώ σχετικά με την πρόταση του Τάιλερ ΜακΜπεθ για εξειδικευμένους νοσηλευτές, όπως υπάρχουν στις ΗΠΑ,  τόνισε:  «Ίσως να έχει κάποιον ενδιαφέρον διότι στην Ελλάδα το μεγάλο πρόβλημα  είναι η έλλειψη γενικών γιατρών και παθολογών, δεν υπάρχει κανένας να θέλει να σπουδάσει γενικός γιατρός, και ίσως να ήταν  μια μακροπρόθεσμη λύση στο πρόβλημα που μας ταλανίζει».

Για το κόμμα Σαμαρά

Όσον αφορά το ενδεχόμενο ίδρυσης κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά, σημείωσε ότι ελπίζει στο τέλος να επικρατήσει η λογική. «Είναι τελείως αφύσικο ο πρώην πρόεδρος της ΝΔ και πρώην πρωθυπουργός να κάνει κόμμα κατά της ΝΔ. Από όποια σκοπιά και αν το πάρεις είναι αφύσικο. Πραγματικά ελπίζω ότι αυτό δεν θα γίνει. Ο κ. Σαμαράς τιμήθηκε από την παράταξη ως πρόεδρος και πρωθυπουργός της, τίμησε την παράταξη επειδή υπηρέτησε την πατρίδα σε μια πάρα πολύ δύσκολη στιγμή, έχασε την όρασή του από το ένα μάτι για την Ελλάδα, μπαίνοντας εκείνη την ημέρα στο αεροπλάνο και καταστρέφοντας την επέμβαση που έκανε στο μάτι του. Εγώ έχω ζήσει τον κ. Σαμαρά ως πρωθυπουργό, τα ξενύχτια και τις αγωνίες για να πάει η χώρα μπροστά. Αυτά δεν ξεγράφονται από την ιστορία του» υπογράμμισε ο υπουργός Υγείας και αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι συνομιλεί με τον κ. Σαμαρά, αλλά όχι πολιτικά, ενώ ερωτηθείς εάν έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια επαναπροσέγγισης της ΝΔ με τον πρώην πρωθυπουργό, σχολίασε: «Η δύναμη του ελληνικού πολιτισμού και ο τρόπος που οι αρχαίοι Έλληνες, αν και λιγότεροι σε αριθμό μπορούσαν να κερδίζουν μεγαλύτερους στρατούς, ήταν η δημιουργία της φάλαγγος, δηλαδή της παράταξης. Το μόνο πράγμα από το οποίο κινδύνευε η φάλαγγα, ήταν η διάσπαση, η ρήξη της παράταξης. Δεν πρέπει να σπας ποτέ την παράταξη. Η παράταξη είναι ιερό πράγμα, δεν το σπας». 

Κυρανάκης: Καταδικάζουμε απερίφραστα την άνανδρη επίθεση στο σπίτι του Νίκου Χαρδαλιά από θρασύδειλους τραμπούκους


"Η Δημοκρατία μας, το κράτος δικαίου και οι αρχές και αξίες τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια, είναι πολύ ισχυρότερες από τις κουκούλες, τις μπογιές και τα απειλητικά συνθήματά τους" τόνισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μετά τα συνθήματα που γράφτηκαν έξω από το σπίτι του Νίκου Χαρδαλιά

Την «άνανδρη επίθεση στο σπίτι του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, από θρασύδειλους τραμπούκους που απείλησαν τον ίδιο και την οικογένειά του» καταδικάζει απερίφραστα η Νέα Δημοκρατία. «Στεκόμαστε στο πλευρό του Νίκου Χαρδαλιά και της οικογένειάς του και αναμένουμε την άμεση καταδίκη των πράξεων αυτών από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Η σιωπή σημαίνει ανοχή και η ανοχή είναι απαράδεκτη» δήλωσε ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της NΔ, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

«Όσο για τους θρασύδειλους τραμπούκους, ας γνωρίζουν καλά ότι δεν πτοούν και δεν εκφοβίζουν τα στελέχη μας. Η Δημοκρατία μας, το κράτος δικαίου και οι αρχές και αξίες τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια, είναι πολύ ισχυρότερες από τις κουκούλες, τις μπογιές και τα απειλητικά συνθήματά τους» πρόσθεσε ο ίδιος.

Όπως ανέφερε ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ «η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη θα δώσουν την απάντηση που οφείλουν». «Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή του νόμου και η ανάπλαση των προσφυγικών της Λ. Αλεξάνδρας, έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης, είναι για εμάς αυτονόητη. Όπως αυτονόητη είναι και η μάχη που πρέπει να δοθεί για τα δικαιώματα των ιδιοκτητών των οικιών, τα οποία καταπατούνται σε αρκετές περιπτώσεις από καταληψίες» τόνισε ο κ. Κυρανάκης.

Ο Τσίπρας ανακοινώνει σήμερα τη «σκιώδη κυβέρνησή» του, λήγει το τελεσίγραφο προς Φάμελλο για τη στήριξη της ΕΛΑΣ


Την «σκιώδη κυβέρνηση» της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα η Αμαλίας, συγκροτώντας «ομάδα κρούσης» ανά χαρτοφυλάκιο απέναντι στα κυβερνητικά στελέχη, σε μια προσπάθεια να επιδείξει αντανακλαστικά, αλλά και μέρος των προγραμματικών θέσεων του κόμματος, στην τελική προεκλογική ευθεία.

Οι δεξαμενές για το νέο σχήμα προέρχονται αφενός από πρώην κυβερνητικά και υπηρεσιακά στελέχη της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, πρόσωπα που μετέχουν στο Ινστιτούτο Αλέξη Τσίπρα, άτομα που υπέγραψαν την ιδρυτική διακήρυξη, αλλά και συμμετέχοντες στις κατά τόπους παρουσιάσεις της «Ιθάκης» με έντονο τεχνοκρατικό προφίλ.

Η σύνθεση της «σκιώδους κυβέρνησης» αποβλέπει και στον διεμβολισμό του ΠΑΣΟΚ, αφού θα συμπεριλαμβάνει πρόσωπα «πράσινων καταβολών», ενώ ρόλο στο νέο οργανόγραμμα θα αποκτούν σταδιακά και πρόσωπα που εσχάτως παραιτήθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για να μεταπηδήσουν στην ΕΛ.Α.Σ.

Το βάρος στην οικονομία

Το ενδιαφέρον, πάντως, εντός και εκτός ΕΛ.Α.Σ εστιάζεται στο πεδίο της οικονομίας, που παρότι το κόμμα Τσίπρα διαθέτει δύο πρώην υπουργούς, τους Γιώργο Χουλιαράκη και Δημήτρη Λιάκο στις τάξεις του, εντούτοις δεν κατάφερε να προσφέρει μέχρι τώρα πειστικές απαντήσεις στο δημόσιο διάλογο περί φορολόγησης, γεγονός άφησε να διαφανούν οι αδυναμίες σε πρόσωπα πρώτης γραμμής. Αυτός είναι και ο λόγος που ενδέχεται να αναδομηθεί το επικοινωνιακό επιτελείο, το οποίο θα κληθεί να «αναχαιτίσει» και τα απόνερα της κρίσης στον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, η οποία βαίνει κλιμακούμενη.

Ήδη, σήμερα εκπνέει η προθεσμία των 10 ημερών που είχε θέσει η πλευρά της μειοψηφίας προς τον Πρόεδρο του κόμματος, Σωκράτη Φάμελλο προκειμένου να διασαφηνίσει τον «οδικό χάρτη» εκτέλεσης της πρόσφατης απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής, η οποία προέβλεπε την υποστήριξη της ΕΛ.Α.Σ του Αλέξη Τσίπρα στις επόμενες εθνικές εκλογές μέσω της μη συγκρότησης αυτόνομου κομματικού ψηφοδελτίου.

Ήδη, η στάση στελεχών, όπως του νέου Εκπροσώπου Τύπου του κόμματος, Χρήστου Γιαννούλη έχει κάνει αίσθηση, καθώς ο τελευταίος δήλωσε πως «την απάντηση αυτή οφείλει να τη δώσει μόνο ο Αλέξης Τσίπρας. Όποια κι αν είναι. Όχι οι ερμηνείες, όχι οι διαρροές, όχι οι τρίτοι. Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας», την στιγμή που η πλευρά της μειοψηφίας ενδέχεται να ζητήσει από τον ίδιο τον πρώην Πρωθυπουργό να τοποθετηθεί δημόσια για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, όπως άφησε να υπονοηθεί στην τελευταία δημόσια παρέμβασή του ο Παύλος Πολάκης.

Πάντως, χθες ο πρώην Υπουργός, Νίκος Παππάς τόνισε στον Αθήνα 984 πως «πρέπει να συγκληθούν τα όργανα. Με οποιονδήποτε τρόπο. Είτε να τα συγκαλέσει η γραμματέας είτε με τον τρόπο που προβλέπει το καταστατικό. Δεν υπάρχει κανένας φραγμός», για να συμπληρώσει πως «ολοένα και περισσότεροι αναγνωρίζουν πως η στρατηγική του κόμματος χρειάζεται χρονοδιάγραμμα, εξειδίκευση, επικαιροποίηση και να γίνει κατά το κοινώς λεγόμενο ''ταληράκια''».

Υπογραφές και νέα συνεδρίαση

Στην κατεύθυνση αυτή, ενόψει της σημερινής εκπνοής της προθεσμίας προς την ηγεσία του κόμματος, στελέχη της μειοψηφίας έχουν εκκινήσει τη συλλογή υπογραφών για νέα συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, με επιθυμητές ημερομηνίες την 5η ή την 11η Ιουλίου. Και αυτό, γιατί δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αφήσουν να εκκρεμεί η υπόθεση της στήριξης της ΕΛ.Α.Σ μέσα στα «μπάνια του λαού» επιτείνοντας, όπως λένε τη διάλυση του κόμματος, χωρίς να έχουν δοθεί απαντήσεις για την τύχη του πολιτικού οργανισμού, αλλά και τα περιουσιακά του στοιχεία.

Στο στόχαστρο στελεχών της μειοψηφίας, άλλωστε, έχει μπει και η πλειοψηφία που συγκέντρωσε η πλευρά Φάμελλου στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, την οποία αμφισβητούν δημόσια στελέχη, όπως ο Τρύφωνας Αλεξιάδης, ο οποίος δήλωσε πως «για την τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, κάποιοι αναφέρουν πως υπήρχε ''ευρεία'' πλειοψηφία υπέρ συγκεκριμένων αποφάσεων. Τότε γιατί, ενώ εμείς, η ''ευρεία μειοψηφία", όταν ζητήσαμε καταμέτρηση, αυτή δεν έγινε; Δεν έγινε καταμέτρηση ούτε καν σε όσους συμμετείχαμε μέσω ΖΟΟΜ. Δεν είναι δυνατόν, σε μια τόσο κρίσιμη συνεδρίαση, να ζητούμε κατάλογο συμμετεχόντων και να τον αποκρύπτουν. Αυτές δεν είναι δημοκρατικές διαδικασίες».

Γεωργία Σαδανά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Το μήνυμα που έστειλαν Μητσοτάκης και Δένδιας, η επιχείρηση ανάσχεσης του Σαμαρά, η "πόρτα" στον Μεσσήνιο και οι νέοι υποψήφιοι και οι αλλαγές Τσίπρα στην επικοινωνία της ΕΛΑΣ


Σήμερα θα ξεκινήσω με την κοινή παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, στα επίσημα εγκαίνια του νέου, υπερσύγχρονου Κέντρου Κυβερνοάμυνας της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ, συνύπαρξη που δεν πέρασε απαρατήρητη από όσους παρακολουθούν τις ισορροπίες στο εσωτερικό της κυβερνητικής παράταξης. Προφανώς, η λειτουργία ενός τέτοιου Κέντρου συνιστά σημαντική αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων σε μια εποχή όπου οι κυβερνοαπειλές αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα. Ωστόσο, στο πολιτικό παρασκήνιο η εικόνα είχε και μια δεύτερη ανάγνωση. Η ταυτόχρονη παρουσία των δύο ανδρών ερμηνεύθηκε από πολλούς ως μια συνειδητή επίδειξη ενότητας και θεσμικής σύμπλευσης, ιδίως μετά τις κατά καιρούς φήμες και τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για διαφορετικές προσεγγίσεις ή ψυχρές αποστάσεις ανάμεσα στο Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε επιμέρους ζητήματα κυβερνητικών χειρισμών. Όσοι βρέθηκαν στην εκδήλωση σημείωναν, μάλιστα, ότι το κλίμα μεταξύ του πρωθυπουργού και του υπουργού Εθνικής Άμυνας ήταν ιδιαίτερα θερμό καθ’ όλη τη διάρκειά της, με τις δημόσιες τοποθετήσεις και τις μεταξύ τους συνομιλίες να εκπέμπουν εικόνα πλήρους συντονισμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Η χρονική συγκυρία μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές πολιτικές προκλήσεις, ενώ το τελευταίο διάστημα καλείται να διαχειριστεί και ζητήματα που δημιουργούν πρόσθετο επικοινωνιακό και πολιτικό θόρυβο. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η κοινή εμφάνιση Μητσοτάκη - Δένδια λειτούργησε ως μήνυμα εσωκομματικής συνοχής προς κάθε κατεύθυνση, τόσο στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας όσο και προς το ευρύτερο πολιτικό ακροατήριο.

Επιχείρηση ανάσχεσης της επιρροής Σαμαρά από τη ΝΔ στην Πελοπόννησο

Μπορεί ο Αντώνης Σαμαράς να μην έχει ακόμη ανοίξει τα χαρτιά του για το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου πολιτικού φορέα, ωστόσο στη Νέα Δημοκρατία φαίνεται πως δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη. Και φροντίζουν να προετοιμάζονται εγκαίρως, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην Πελοπόννησο, μια περιοχή με ισχυρά πολιτικά και συμβολικά χαρακτηριστικά για την κεντροδεξιά παράταξη, αλλά και μεγάλης επιρροής του Μεσσήνιου πολιτικού. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινά από σήμερα μια εκτεταμένη γαλάζια επιχείρηση συσπείρωσης και επανασύνδεσης με τη βάση, με την επιστράτευση σχεδόν του συνόλου των κορυφαίων κυβερνητικών και κομματικών στελεχών. Το πρόγραμμα των περιοδειών είναι πυκνό και εκτείνεται σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας. Η αρχή γίνεται σήμερα από τη Σπάρτη, όπου θα βρεθεί ο Μάκης Βορίδης. Αύριο τη σκυτάλη παίρνουν ο Θάνος Πλεύρης και ο Θανάσης Καββαδάς με επισκέψεις σε Άργος και Ναύπλιο, ενώ η Άννα Καραμανλή θα περιοδεύσει στην Ερμιόνη και το Πόρτο Χέλι. Την ίδια ημέρα, η Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Κώστας Κατσαφάδος θα βρεθούν στην Τρίπολη, ο Νίκος Παπαθανάσης στη Μεγαλόπολη, η Όλγα Κεφαλογιάννη στη Νεμέα και ο Κώστας Κατσαφάδος στον Δήμο Ευρώτα. Την Πέμπτη, στην Αρκαδία θα μεταβούν ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ενώ την Παρασκευή τη σκυτάλη παίρνουν ο Μαργαρίτης Σχοινάς στην Κορινθία και ο Χρίστος Δήμας στη Μεσσηνία. Το αποκορύφωμα της γαλάζιας εξόρμησης αναμένεται την Κυριακή, με τη Νίκη Κεραμέως και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη να περιοδεύουν στη Μεσσηνία, ενώ ο κύκλος των επισκέψεων θα κλείσει στις 29 Ιουνίου με την παρουσία της Λίνας Μενδώνη στο Άργος. Στη μεγάλη αυτή κινητοποίηση συμμετέχουν, βεβαίως, και οι βουλευτές των νομών της Πελοποννήσου, καθώς και τα στελέχη των τοπικών κομματικών οργανώσεων, σε μια συντονισμένη προσπάθεια να σταλεί μήνυμα ενότητας, εγρήγορσης και ισχυρής κομματικής παρουσίας στην περιφέρεια που παραδοσιακά αποτελεί προνομιακό πεδίο επιρροής της Νέας Δημοκρατίας.

Η "πόρτα" στον Σαμαρά και οι υποψήφιοι που ακούγονται στην Πελοπόννησο

Η γαλάζια αυτή κινητοποίηση μόνο τυχαία δεν είναι. Σύμφωνα με πληροφορίες, κρίθηκε απολύτως αναγκαία μετά την επεξεργασία των τελευταίων δημοσκοπικών δεδομένων, τα οποία καταγράφουν αξιοσημείωτες απώλειες της Νέας Δημοκρατίας σε αρκετούς νομούς της Πελοποννήσου. Την ίδια στιγμή, στο κυβερνητικό στρατόπεδο παρακολουθούν με προσοχή και τις πρώτες μετακινήσεις στελεχών προς το υπό διαμόρφωση πολιτικό εγχείρημα του Αντώνη Σαμαρά, καθώς καταγράφονται ήδη περιορισμένες αλλά υπαρκτές διαρροές μεσαίων κομματικών στελεχών. Σύμφωνα με πληροφορίες, άνθρωποι του Σαμαρά είχαν αρκετές άκαρπες επαφές με πρώην βουλευτές της ΝΔ, έτσι ακούγεται πως ο πρώην πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς επιχειρεί πλέον άνοιγμα προς τον χώρο της αυτοδιοίκησης. Πάντως, παρότι ο Μεσσήνιος πολιτικός δεν έχει ακόμη προχωρήσει σε επίσημες ανακοινώσεις, τα ονόματα που συζητούνται για τη στελέχωση των ψηφοδελτίων του αρχίζουν να πληθαίνουν. Στην Ηλεία θεωρείται σχεδόν βέβαιη η συμμετοχή του πρώην βουλευτή Κώστα Τζαβάρα, ενώ στη Λακωνία έντονα ακούγεται το όνομα της Μαργαρίτας Σπυριδάκου, εκλεγμένης περιφερειακής συμβούλου με τον συνδυασμό του Πέτρου Τατούλη. Στην Αργολίδα, πάντως, τα βλέμματα παραμένουν στραμμένα στον πρώην δήμαρχο Άργους, Δημήτρη Καμπόσο. Παρά τα σενάρια που τον θέλουν να βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με το περιβάλλον Σαμαρά, οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι δεν έχει λάβει ακόμη τις οριστικές του αποφάσεις. Αντίστοιχο ερωτηματικό εξακολουθεί να συνοδεύει και τον πρώην περιφερειάρχη Πελοποννήσου και πρώην βουλευτή της ΝΔ, Πέτρο Τατούλη, ο οποίος διατηρεί ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας με πολλές πλευρές του πολιτικού σκηνικού. Στη Λακωνία, οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με αρκετά ονόματα να κυκλοφορούν στα πολιτικά και αυτοδιοικητικά πηγαδάκια της περιοχής. Μεταξύ αυτών αναφέρονται η Γεωργία Ζαχαράκη, ο Κώστας Τζανετάκος, ο Γιάννης Μιχελόγγονας, ο Βασίλης Ορφανός, η Ανθή Μπαλιτσάρη, η Αθηνά Ανδρεάκου και ο Τάσος Κοκκονός, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη επιβεβαίωση. Αντίστοιχα, στην Ηλεία, πέραν του Κώστα Τζαβάρα, στις συζητήσεις που γίνονται στο παρασκήνιο περιλαμβάνεται και το όνομα του πρώην γενικού γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Οδυσσέα Ζώρα.

Το πρώτο πρόσωπο στην Κρήτη για τον Σαμαρά

Ανάλογες διεργασίες καταγράφονται και στην Κρήτη, όπου έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν τα πρώτα ονόματα στελεχών που φέρονται να βλέπουν με ενδιαφέρον το πολιτικό εγχείρημα του Αντώνη Σαμαρά. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύουν τοπικά μέσα ενημέρωσης, η δικηγόρος και πρώην πολιτεύτρια της Νέας Δημοκρατίας, Μαρίνα Φανιουδάκη, εμφανίζεται έτοιμη να συμπορευθεί με τον πρώην πρωθυπουργό, ενισχύοντας το ψηφοδέλτιο που σχεδιάζεται για την εκλογική περιφέρεια Ηρακλείου.

Στοίχημα για τη ΝΔ και η συσπείρωση στην Μακεδονία

Σε κρίσιμο πολιτικό στοίχημα για το Μέγαρο Μαξίμου και την Πειραιώς εξελίσσεται η προσπάθεια επανασυσπείρωσης της κομματικής βάσης και στη Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, μια περιοχή που παραδοσιακά αποτελούσε εκλογικό προπύργιο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά πλέον εμφανίζει σαφή σημάδια πολιτικής κόπωσης. Οι δημοσκοπήσεις που φτάνουν στα κυβερνητικά γραφεία καταγράφουν αυξημένες διαρροές προς τα δεξιά της ΝΔ, προκαλώντας συναγερμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η εικόνα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου η κυβερνητική παράταξη εμφανίζεται να χάνει μέρος της επιρροής που κατέγραψε στις εκλογές του 2023. Δεν είναι τυχαίο ότι τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στην περιοχή πολυπληθές κομματικό κλιμάκιο, ενώ χθες ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, πραγματοποίησε κεντρική πολιτική παρέμβαση, στέλνοντας μήνυμα εγρήγορσης προς την κομματική βάση. Η σημασία της Κεντρικής Μακεδονίας για τον εκλογικό σχεδιασμό της ΝΔ είναι κομβική, αντίστοιχη με εκείνη του Λεκανοπεδίου Αττικής. Για τον λόγο αυτό, μέχρι τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αναμένεται να ενταθούν οι επισκέψεις υπουργών, βουλευτών και κορυφαίων κομματικών στελεχών, με στόχο την ανάκτηση του πολιτικού εδάφους που φαίνεται να χάνεται. Στο επίκεντρο της στρατηγικής θα βρεθούν τα μεγάλα έργα υποδομών που εξελίσσονται στη Θεσσαλονίκη και συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία η κυβέρνηση φιλοδοξεί να μετατρέψει σε βασικό πυλώνα του πολιτικού της αφηγήματος.

Διαρροές προς Βελόπουλο και Καρυστιανού

Στο Μαξίμου αναγνωρίζουν ότι η δυναμική της ΝΔ στη Μακεδονία και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα δεν θυμίζει σε τίποτα την εικόνα κυριαρχίας που είχε διαμορφωθεί πριν από τρία χρόνια. Την ίδια ώρα, τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων δείχνουν ότι σημαντικό μέρος της εκλογικής δυσαρέσκειας κατευθύνεται προς κόμματα που κινούνται δεξιότερα της Νέας Δημοκρατίας, με την Ελληνική Λύση και την Ελπίδα για τη Δημοκρατία να εμφανίζουν αυξημένες επιδόσεις και αξιοσημείωτη διείσδυση σε κοινά που παραδοσιακά στήριζαν την κυβερνητική παράταξη. Υπό αυτό το πρίσμα, η μάχη της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας αποκτά χαρακτηριστικά πολιτικού «κλειδιού» για την επόμενη ημέρα, με το κυβερνητικό επιτελείο να γνωρίζει ότι η ανάκτηση της συσπείρωσης στη Βόρεια Ελλάδα αποτελεί προϋπόθεση για τη διατήρηση της εκλογικής του υπεροχής σε εθνικό επίπεδο.

Αλλαγές σκέφτεται ο Τσίπρας στην επικοινωνία

Σε φάση αναδιάταξης φαίνεται να εισέρχεται το επικοινωνιακό επιτελείο που διαμορφώνει ο Αλέξης Τσίπρας ενόψει των επόμενων πολιτικών του κινήσεων. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για προσθήκες, αλλά και στοχευμένες αλλαγές προσώπων το προσεχές διάστημα, καθώς ο πρώην πρωθυπουργός επιδιώκει να ενισχύσει το επιτελείο που θα σηκώσει το βάρος της δημόσιας παρουσίας του νέου πολιτικού εγχειρήματος. Αμετακίνητοι θεωρούνται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Θεώνη Κουφονικολάκου, η Άννα Παπαδοπούλου και ο Κώστας Καρπουχτσής, ενώ θέση στο σχήμα αναμένεται να διατηρήσει και ο Γιώργος Μπαλατσούκας. Μάλιστα, το όνομά του συζητήθηκε έντονα το τελευταίο διάστημα, μετά τον υποτιμητικό χαρακτηρισμό που του απέδωσε η Σοφία Βούλτεψη, η οποία τον αποκάλεσε «μπουζουκτσή», μια αναφορά που, όπως σχολιάζουν συνεργάτες του, λειτούργησε τελικά περισσότερο υπέρ παρά εις βάρος του. Την ίδια ώρα, ο Αλέξης Τσίπρας πραγματοποιεί κύκλο επαφών και συναντήσεων με πρόσωπα που προορίζονται να στελεχώσουν το επικοινωνιακό και πολιτικό του επιτελείο, με στόχο τη συγκρότηση ενός ευρύτερου δικτύου συνεργατών ενόψει των επόμενων σταθμών της πολιτικής του παρουσίας.

Η Φωτονιάτα ετοιμάζει το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης

Ένας από αυτούς θα είναι και η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου ο πρώην πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει ισχυρό πολιτικό στίγμα ως επικεφαλής του νέου φορέα που βρίσκεται υπό διαμόρφωση. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί και ο βασικός κορμός του κυβερνητικού και προγραμματικού πλαισίου του κόμματος, το οποίο επεξεργάζεται ομάδα συνεργατών υπό την Ευγενία Φωτονιάτα, με στόχο να αποτελέσει τη βάση της πολιτικής πρότασης που θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα.

ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

📺Κασσελάκης σε Γεωργιάδη: «Κατάλαβα στη μέση της θητείας μου ότι ο Τσίπρας μου την είχε στημένη», όλα όσα είπαν στη διαδικτυακή τους συζήτηση


Τι είπε ο Κασσελάκης για τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ - Τι ανέφερε ο υπουργός Υγείας για τους μισθούς των γιατρών, τις λίστες αναμονής, τα ηλεκτρονικά ραντεβού και τις ελλείψεις στο ΕΣΥ

Σε ζωντανή διαδικτυακή συζήτηση με τον πρόεδρο των «Δημοκρατών», Στέφανο Κασσελάκη, συμμετείχε απόψε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Η πρόσκληση προς τον υπουργό Υγείας είχε διατυπωθεί από τον Τάιλερ Μακμπέθ, παρουσία του Στέφανου Κασσελάκη, κατά τη διάρκεια vidcast του LGBT Center Greece στο YouTube και ο κ. Γεωργιάδης ανταποκρίθηκε θετικά.

Στο ξεκίνημα της εκπομπής και αφού προβλήθηκε βίντεο με τις απόψεις των πολιτών για το ΕΣΥ, ο Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι το μεγάλο πλεονέκτημα του ΕΣΥ είναι οι δωρεάν υπηρεσίες.

Ο Στέφανος Κασσελάκης αποκάλυψε ότι δεν έχει ιδιωτική ασφάλιση στη χώρα μας κι ο υπουργός Υγείας του απάντησε ότι του εύχεται να μην πάθει ποτέ τίποτα, αλλά, αν χρειαστεί, «θα σε φροντίσουμε» του είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ως μεγάλο πρόβλημα την έλλειψη νοσηλευτών, ενώ ανέφερε ότι το ΕΣΥ καλείται να αντιμετωπίσει περί τα 85.000 περιστατικά ημερησίως. «Μην πυροβολείτε το ΕΣΥ» είπε και υπεραμύνθηκε και του συστήματος των ραντεβού μέσω του 1566, λέγοντας ότι κλείνονται σε απόσταση ημερών και συνολικά ανέρχονται σε περίπου 400.000 τον μήνα.

Το «φακελάκι» υπάρχει, αναγνώρισε ο κ. Γεωργιάδης, είπε ότι υπάρχει ακόμα και στην Ελβετία και δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Προσωπικά το σιχαίνομαι, είπε, εξηγώντας ποιες ενέργειες κάνει η κυβέρνηση, για να το αντιμετωπίσει. Όπως είπε, οι λίστες αναμονής έχουν μειωθεί, ενώ οι γιατροί του ΕΣΥ μπορούν να ασκούν και ιδιωτικό έργο και πλέον δεν υπάρχει λόγος να δώσεις φακελάκι, καθώς η μέση αναμονή για ψυχρό χειρουργείο έχει μειωθεί κατά 92%.


«Προσωπικά, όπου βρω το φακελάκι, τους ξηλώνω» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ σε άλλο σημείο, ακούγοντας τις θέσεις των «Δημοκρατών» για την Υγεία, υποστήριξε ότι πολλές από τις προτάσεις Κασσελάκη είτε έχουν ήδη υλοποιηθεί είτε βρίσκονται σε στάδιο εφαρμογής από το υπουργείο Υγείας.

Στο πλαίσιο αυτό, είπε χαρακτηριστικά στον κ. Κασσελάκη ότι, με αυτά που λέει,, μπορεί να τον καλωσορίσει στη ΝΔ και στο υπουργείο Υγείας του Άδωνι Γεωργιάδη. «Πολύ δεξιός μας βγαίνεις» του είπε χαρακτηριστικά.

Συζητώντας για την πολιτική επικαιρότητα, ο Στέφανος Κασσελάκης εξέφρασε τη θλίψη του για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε... ρελάνς, λέγοντάς του: «Έχεις καταλάβει ότι ο Τσίπρας σας την είχε στημένη από την αρχή;». «Το κατάλαβα εν μέσω της θητείας μου» απάντησε ο Κασσελάκης.

Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε τα ποσοστά που λαμβάνει στις δημοσκοπήσεις η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, για να επισημάνει ότι ο Στέφανος Κασσελάκης είχε σε καλύτερη θέση τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν τον απομάκρυναν από την ηγεσία. Ο πρόεδρος των «Δημοκρατών» υπογράμμισε ότι οι πολιτικές επιλογές και οι εξελίξεις εκείνης της περιόδου θα αξιολογηθούν συνολικά από τους πολίτες στις επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, λέγοντας ότι ο ίδιος παραμένει προσηλωμένος στην επόμενη ημέρα και όχι στις εσωκομματικές συγκρούσεις του παρελθόντος.

Σε άλλο σημείο της συνομιλίας τους και απαντώντας σε ερώτηση Κασσελάκη, ο κ. Γεωργιάδης αναγνώρισε ότι συχνά είναι προκλητικός στον δημόσιο λόγο του. Όπως είπε, μάλιστα, μπήκε στην πολιτική για να «σπάσει» την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς.

Είμαι μονιασμένος με όλους, είπε ακόμη ο κ. Γεωργιάδης, υποστηρίζοντας ότι έχει πολύ καλή σχέση με τους περισσότερους πολιτικούς του αντιπάλους, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει τις ιδεολογικές του μάχες.

Επιστρέφοντας στα ζητήματα της Υγείας, ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε ότι την Πέμπτη θα κάνει σημαντικές ανακοινώσεις αναφορικά με την προκήρυξη για 1.131 θέσεις μόνιμων γιατρών στο ΕΣΥ, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι θέσεις θα πληρωθούν.

Ο υπουργός Υγείας είπε ακόμη ότι η Ελλάδα έχει τα φθηνότερα φάρμακα στην Ευρώπη και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα το καλοκαίρι και φεύγουν με σακούλες φάρμακα», γιατί στις χώρες τους οι τιμές είναι τριπλάσιες. Υποστήριξε ακόμη ότι έχει πετύχει το μεγαλύτερο ρεκόρ όλων των εποχών σε χειρουργεία στο ΕΣΥ. «Είναι δυνατόν να μου λένε ότι θέλω να το παραδώσω σε ιδιώτες;» υπογράμμισε.

Ο υπουργός Υγείας προανήγγειλε ακόμη ότι σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τη δημιουργία ενός Κέντρου Ανακουφιστικής Υγείας στην Αθήνα, στα βόρεια της Αθήνας, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στην κριτική εργαζόμενης στον «Ευαγγελισμό», ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι στο εν λόγω νοσοκομείο υλοποιούνται έργα ύψους 50 εκατ. ευρώ, χωρίς τις ιδιωτικές χορηγίες. Δεν γίνεται η κυρία που δουλεύει στον Ευαγγελισμό να μην θυμάται πώς ήταν πριν τον Μητσοτάκη και τον Γεωργιάδη, παρατήρησε.

Ακολούθως προβλήθηκε μαγνητοσκοπημένο βίντεο στα αγγλικά (με ελληνικούς υπότιτλους), με τον Στέφανο Κασσελάκη να καλεί τον Τάιλερ Μακμπέθ να μεταφέρει την εμπειρία του από τη θητεία του σε δομές Υγείας στις ΗΠΑ. Όπως είπε ο σύζυγος του Στέφανου Κασσελάκη, ο στόχος είναι μικρές βελτιώσεις στο υπάρχον σύστημα Υγείας, που μπορούν να υλοποιηθούν σε βάθος χρόνου. Η πιο βασική από αυτές, όπως την περιέγραψε, είναι η επέκταση της προηγμένης νοσηλευτικής ιατρικής.

Ο Τάιλερ Μακμπέθ μίλησε ειδικότερα για μια λύση νοσηλευτών προηγμένης ιατρικής (κάτι σαν τους οικογενειακούς γιατρούς στην Ελλάδα) που λειτουργούν ως αυτόνομοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας και δύνανται να συνταγογραφούν φάρμακα, να καταρτίζουν σχέδια φροντίδας, να χρησιμοποιούνται σε αγροτικές περιοχές και κλινικές και να λειτουργούν σε πολλές βαθμίδες του συστήματος Υγείας.

Σχολιάζοντας τις προτάσεις που ακούστηκαν, ο υπουργός Υγείας είπε ότι τις βρίσκει πολύ ενδιαφέρουσες, ευχαρίστησε τον Τάιλερ Μακμπέθ και ανέφερε ότι εξ αρχής τον θεωρούσε πολύ συμπαθή.

Η κουβέντα επανήλθε στα πολιτικά, με τον Στέφανο Κασσελάκη να επιμένει ότι οι «Δημοκράτες» θα έχουν αυτόνομη πορεία στις εκλογές και να μην αποκαλύπτει, παρά τις... πιέσεις του υπουργού Υγείας, σε ποιες περιφέρειες θα είναι υποψήφιος.


Ψηφοδέλτια ΝΔ: Η ιδιαιτερότητα στο Επικρατείας - Η υποψηφιότητα της Αγαπηδάκη, οι κινήσεις Σκυλακάκη-Σταμάτη και οι τρεις ιδιάζουσες περιπτώσεις


Από τους έξι βουλευτές Επικρατείας της ΝΔ, μόνο η Ειρήνη Αγαπηδάκη ανακοίνωσε υποψηφιότητα, κρίσιμες οι κινήσεις Σκυλακάκη και Σταμάτη

Τα ψηφοδέλτια της Νέας ∆ηµοκρατίας έχουν µία ιδιαιτερότητα, που δεν έχει περάσει απαρατήρητη από το Μέγαρο Μαξίµου: από τους έξι βουλευτές Επικρατείας, µόνο η Ειρήνη Αγαπηδάκη έχει ανακοινώσει ότι θα είναι υποψήφια. Ο Χρήστος Στυλιανίδης επιστρέφει στην Κύπρο, η Ιωάννα Λυτρίβη δεν πείστηκε τελικά να κατέβει στην Αρκαδία, ούτε η Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου στη Θεσσαλονίκη. Ετσι, είναι σηµαντικό να πολιτευτούν τελικά ο Θεόδωρος Σκυλακάκης (Ηλεία ή Βόρειο Τοµέα Αθηνών) και ο Γιώργος Σταµάτης (Κορινθία).

Δημοσιεύθηκε στο ένθετο Secret των Παραπολιτικών 

22 Ιουνίου 2026

«ΜΕ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝ» ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕ Η ΤΡΕΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΘΡΕΙ Η ΑΣΥΛΙΑ ΤΗΣ🤡😆Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της Κω/λου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής


Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου και την παραπομπή της στην Δικαιοσύνη για τις υποθέσεις διατάραξης της δίκης των Τεμπών αποφάσισε να εισηγηθεί προς την Ολομέλεια η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής.

Υπέρ της άρσης της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας για τις τρεις δικογραφίες που διαβιβάστηκαν το προηγούμενο διάστημα στο κοινοβούλιο ψήφισαν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ελληνική Λύση δήλωσαν «παρών» ενώ ΚΚΕ, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος αιτιολόγησε την ψήφο του κόμματός του, υποστηρίζοντας ότι οι πράξεις έγιναν στο πλαίσιο της συνολικής κοινοβουλευτικής δραστηριότητας της κυρίας Κωνσταντοπούλου.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η κυρία Κωνσταντοπούλου κατέθεσε αίτηση εξαίρεσης κατά του προέδρου της Επιτροπής Γιώργου Γεωργαντά και των βουλευτών Δημήτρη Καιρίδη και Νότη Μηταράκη. Tο προεδρείο απάντησε ότι τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται στην Επιτροπή, με βάση τον Κανονισμό της Βουλής.

Δημοσιογράφοι που βρίσκονταν στο σημείο άκουσαν την κυρία Κωνσταντοπούλου να μιλά στους διαδρόμους για «νταηλίκια» και να καταγγέλλει σε βάρος της «κακοποίηση».

H κυρία Κωνσταντοπούλου ζήτησε να μην αρθεί η ασυλία της ενώ σε συνομιλία της με δημοσιογράφους υποστήριξε ότι οι δικογραφίες «είναι κατασκευασμένες» και στοχεύουν στην πολιτική της δίωξη. Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι κατά την διάρκεια της συνεδρίασης υπέστη «κακοποιητική» συμπεριφορά «από ένα  Boy’s Club που φέρεται στις γυναίκες σαν σκουπίδια».

Υπενθυμίζεται πως τα αιτήματα άρσης ασυλίας για την κυρία Κωνσταντοπουλου αφορούν:

Το πρώτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίσθηκε αυτεπαγγέλτως και εξ αφορμής της από 20-3-2026 αναφοράς που υποβλήθηκε από δικαστική γραμματέα, ενώπιον του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας. Η συγκεκριμένη δικαστική υπάλληλος αναφέρει ότι, στις 20 Μαρτίου 2026, η Ζωή Κωνσταντοπούλου (μαζί με τον Πάνο Ρούτσι) εισήλθαν στο γραφείο της και αφού έκλεισαν την πόρτα, της έκαναν ερωτήσεις σχετικά με συγκεκριμένη δικαστή που χειρίστηκε ζήτημα αναφορικά με την υπόθεση των Τεμπών. Παράλληλα, φέρεται ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατέγραφε το περιστατικό με την κάμερα του κινητού της, ο δε Πάνος Ρούτσι φέρεται να πέταξε την οθόνη του υπολογιστή της στο δάπεδο. Το εν λόγω αίτημα αφορά τις αξιόποινες πράξεις της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2 και 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, της παράβασης του άρθρου 370 Α παρ. 2 εδ. α' του Ποινικού Κώδικα, σχετικά με την παραβίαση απορρήτου προφορικής συνομιλίας, της διακοπής και της σοβαρής διατάραξης της λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας (από κοινού) και της απλής συνέργειας σε απόπειρα διακεκριμένης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για το κοινό όφελος, οι οποίες φέρεται ότι τελέστηκαν εντός του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Το δεύτερο αίτημα υποβλήθηκε κατόπιν της από 8-4-2026 έκθεσης ένορκης εξέτασης, η οποία επέχει θέση έγκλησης, αστυνομικού της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λάρισας. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να έχει βιντεοσκοπήσει τον εν λόγω αστυνομικό και, ακολούθως, να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή του. Η συγκεκριμένη δικογραφία αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2, 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, η οποία φέρεται ότι τελέστηκε σε βάρος του συγκεκριμένου αστυνομικού, εντός του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Τέλος, το τρίτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίστηκε κατόπιν των από 2/4/, 7/4 και 7/4 του 2026 εκθέσεων ένορκης εξέτασης τριών αστυνομικών, οι οποίες επέχουν θέση μήνυσης. Η εν λόγω δικογραφία αφορά περιστατικό που φέρεται να τελέστηκε σε βάρος τους, στη Λάρισα, στην είσοδο του κτιρίου του συγκροτήματος «ΓΑΙΟΠΟΛΙΣ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την 1 Απριλίου 2026, όπου διεξάγεται η κύρια δίκη για την υπόθεση των Τεμπών. Συγκεκριμένα, η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να τους έχει βιντεοσκοπήσει και ακολούθως να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή τους. Το αίτημα άρσης ασυλίας αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1 και 2 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, κατά συρροή

Να σημειωθεί ότι η τελική απόφαση για την άρση ή μη της ασυλίας της κυρίας Κωνσταντοπούλου θα ληφθεί με ψηφοφορία στην Ολομέλεια πιθανότατα την προσεχή εβδομάδα.

📺Τα εγκαίνια, από τον Μητσοτάκη, του νέου υπερσύγχρονου Κέντρου Κυβερνοάμυνας στο Πεντάγωνο σε κτίριο 2.500 τετραγωνικών, δωρεά του Ιδρύματος «Αθανάσιος Λασκαρίδης»


Η Ελλάδα δεν παραμένει αδρανής απέναντι στις νέες απειλές, αλλά θωρακίζεται συστηματικά, είπε ο πρωθυπουργός - Δωρίζουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο, είπε ο δωρητής Αθανάσιος Λασκαρίδης - Κάλεσε τους εφοπλιστές να κάνουν περισσότερες δωρεές

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Εθνικής άμυνας Νίκου Δένδια και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων πραγματοποιήθηκε στο Στρατόπεδο «Παπάγου», η επίσημη τελετή εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Το νέο κτίριο, η θεμελίωση του οποίου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, ανεγέρθηκε με αποκλειστική δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», ύψους 7.000.000 ευρώ, και αποτελεί σημαντική επένδυση στην ενίσχυση των δυνατοτήτων του ΓΕΕΘΑ στους τομείς της Πληροφορικής και του Κυβερνοχώρου.

Πρόκειται για υπερσύγχρονο κτίριο τριών επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 2.500 τ.μ., το οποίο θα στεγάζει τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου και τη Μονάδα 1864 του ΓΕΕΘΑ.

Οι νέες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις πλέον προηγμένες διεθνείς και συμμαχικές προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας και περιλαμβάνουν υποδομές για την υποστήριξη των Ενόπλων Δυνάμεων στον Κυβερνοχώρο.

«Από σήμερα η πατρίδα μας θα είναι ακόμη πιο ασφαλής ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του κυβερνοχώρου» ανάφερε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά το χαιρετισμό στα εγκαίνια του νέου κτηρίου της διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ.

Δείτε βίντεο από την τελετή εγκαινίων του κτηρίου Διεύθυνσης Πληροφορικής - Κυβερνοχώρου


«Ένα καινούριο σπίτι που όπως ακούσατε είναι ένα σπίτι υψηλών διαγραφών» τόνισε ο πρωθυπουργός, καθώς «οι απειλές παίρνουν ολοένα και περισσότερο χαρακτήρα υβριδικό».

«Πρόκειται για ακήρυχτους πολέμους σε αθέατα πεδία μάχης» περιέγραψε ο κ. Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για «ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την μετάβαση της εθνικής μας άμυνας στην νέα εποχή». «Στο πλαίσιο αυτό το νέο κτήριο της διοίκησης κυβερνοχώρου αποδεικνύεται σε σημείο αιχμής» παρατήρησε ο Πρωθυπουργός, περιγράφοντας πως σε μια συγκυρία που η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά ευάλωτα τα κατά καιρούς συστήματα, η πατρίδα μας δεν μένει αδρανής.

Αντιθέτως, εξελίσσεται και θωρακίζεται απέναντι σε παλιούς και εντός κινδύνους, όπως επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης, ευχαριστώντας τον Αθανάσιο Λασκαρίδη και τη σύζυγο του, Εύη για τη δωρεά των νέων εγκαταστάσεων.

«Οφείλουμε να τιμούμε τους δωρητές μας γιατί με αυτόν τον τρόπο από μπορεί να γίνετε παράδειγμα και για άλλους ισχυρούς Έλληνες» σχολίασε ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος προς τον κ. Λασκαρίδη, επισημαίνοντας πως αν οι 50 κορυφαίες ναυτιλιακές οικογένειες της χώρας που αθροίζουν 50 δισ. ευρώ, μπορούσαν να αφήσουν την μισή τους περιουσία σε ένα ίδρυμα, «θα μαζευόταν μια περιουσία 25 δισ. ευρώ». Αυτό θα σήμαινε την υποστήριξη της ελληνικής κοινωνίας με 1 δις ευρώ το χρόνο, κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

Λασκαρίδης: Δωρίζουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο

Εγκαινιάζουμε ένα έργο που ξεκίνησε 18 μήνες πριν, μια «εγκατάσταση υψηλών διεθνών προδιαγραφών» ανέφερε κατά το χαιρετισμό του ο Αθανάσιος Λασκαρίδης, κατά το χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Διεύθυνσης Πληροφορικής- Κυβερνοχώρου, το οποίο ολοκληρώθηκε μέσω αποκλειστικής δωρεάς του.

Στον αρχικό σχεδιασμό προστέθηκε και ένα πλήρες data center, προκειμένου να δωρίσουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο, όπως τόνισε ο κ. Λασκαρίδης, δίνοντας συνέχεια στο πρόγραμμα δωρεών που έχει δρομολογήσει προς τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει αρκετές δωρεές, όπως επισήμανε ο κ. Λασκαρίδης, το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε θετικό, αλλά όχι αρκετό, αφού «υπάρχει στη χώρα μας πολύς αδρανής πλούτος ιδίως στο χώρο της ναυτιλίας», όπως τόνισε. Μάλιστα, σε ποσοστό του ΑΕΠ ο πλούτος αυτός αντιπροσωπεύει ένα 20 % για τις ελληνικές οικογένειες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 10%, στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα γεννήθηκαν χάρη στα ναυτιλιακά κεφαλαία, όπως περιέγραψε ο κ. Λασκαρίδης, επισημαίνοντας πως η οικονομική ανισότητα και η συγκέντρωση πλούτου αποτελούν πρόβλημα που υπονομεύει την ίδια την οικονομία.


Από Αριστερά: Κυριάκος Μητσοτάκης, Μαρέβα Γκραμπόφσκι, Νίκος Δένδιας, Εύη Λαζού-Λασκαρίδη, Αθανάσιος Λασκαρίδης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Αθανάσιος Δαβάκης


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλεί με τον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη μετά την τελετή εγκαινίων

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Λασκαρίδης μνημόνευσε μεγάλους ευεργέτες, όπως τους Ωναση και Νιάρχο, ενώ υπογράμμισε τη δύναμη του παραδείγματος για τους απογόνους των δωρητών. «Η ελευθερία είναι σίγουρη κατάκτηση μόνο για όσους έχουν το θάρρος να την υπερασπιστούν» κατέληξε ο κ. Λασκαρίδης κατά το χαιρετισμό του ευχαριστώντας ιδιαίτερα τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη για την πρωτοβουλία που έλαβε ζητώντας από το δωρητή του κτιρίου να συμβάλει στην υλοποίηση του.

«Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον οποίο θα αποκαλούσα τον Μέσι της σύγχρονης πολιτικης» σχολίασε ο κ. Λασκαρίδης, καθώς «το κριτήριο της επιτυχίας για όποιον ασκεί εξουσία είναι απλό. Αφήνει σε καλύτερη κατάσταση αυτό που παρέλαβε;», όπως διερωτήθηκε. «Σήμερα η χώρα μας μπορεί επιτέλους να υπερασπιστεί επάξια τον εαυτό της» σημείωσε ο κ. Λασκαρίδης.

Δένδιας: Οι Ένοπλες Δυνάμεις μετατρέπονται σε υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών

Ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Νίκος Δένδιας στο χαιρετισμό του τόνισε ότι η «Ατζέντα 2030» με συνέπεια «επιχειρεί να μετατρέψει τις Ένοπλες Δυνάμεις από αξιόμαχη παράταξη στελεχών και συστημάτων σε έναν υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών».

«Ο κόσμος έχει αλλάξει: Οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να αλλάξουν» ξεκαθάρισε.

Η «Ατζέντα 2030» περιγράφει «την πορεία αυτής της αλλαγής» σημείωσε τονίζοντας ότι η μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι όρος επιβίωσης για την πατρίδα.

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στην νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και στη διακλαδικότητα του Σώματος Πληροφορικής υπογραμμίζοντας ότι στον πυρήνα των αλλαγών βρίσκεται η ανάπτυξη λογισμικού και η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Υπενθύμισε, δε, ότι και η «Ασπίδα του Αχιλλέα» έχει πέντε επίπεδα και πέρα από τη στεριά, θάλασσα και τον αέρα περιλαμβάνει τόσο τον κυβερνοχώρο όσο και το διάστημα.

Για τη μονάδα 1864, είπε ότι διαθέτει «δυνατότητες κάθε είδους επιχειρήσεων κυβερνοπολέμου» ενώ πρόσθεσε: «Η συγκρότηση αυτής της εθνικής ικανότητας εδράζεται σε μια νέα δομή με κατάλληλη υποδομή και διαρκή ανάπτυξη μέσων».

Δείτε φωτογραφίες


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαιρετά την κυρία Εύη Λαζού – Λασκαρίδη και τον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη


Ο δωρητής κ. Αθανάσιος Λασκαρίδης με τη σύζυγό του Εύη Λαζού - Λασκαρίδη


Αβραμόπουλος μετά το ένταλμα σύλληψης: Δεν θα κάνω χρήση της ασυλίας, ζητώ πλήρη δικαστική έρευνα, το Qatargate δεν με αφορά


«Ξαναζεσταίνουν» οι βελγικές Αρχές τα περί ανάμειξης του πρώην Επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου στο Qatargate, μέσω της συμμετοχής του στην ΜΚΟ του πρώην ευρωβουλευτή Αντόνιο Παντσέρι, ο οποίος θεωρείται ως ο «εγκέφαλος» του σκανδάλου, το οποίο πάντως λιμνάζει ως προς την δικαστική διερεύνησή του. Η βελγική Δικαιοσύνη εξέδωσε ένταλμα σύλληψης του Αβραμόπουλου και η Βουλή θα κληθεί να άρει την ασυλία του. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι δεν πρόκειται να την επικαλεστεί και μιλά για απολύτως αβάσιμο ζήτημα, ενώ ζητά πλήρη δικαστική έρευνα. 

«Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen. Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη. Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο» ξεκαθαρίζει.

Δηλώνει, δε, αναφορικά με το ένταλμα σύλληψής του από τη βελγική Δικαιοσύνη, ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας, αλλά, αντιθέτως, θα απευθυνθεί ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Αναλυτικά η δήλωση του Δημήτρη Αβραμόπουλου για το θέμα Fight Impunity

Μου περιήλθε η πληροφορία από δημοσιογράφους ότι φέρεται να έχει σταλεί έγγραφο από τις βελγικές αρχές προς τις ελληνικές, στο οποίο επιχειρείται, χωρίς καμία βάση, η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity.

Η υπόθεση αυτή δεν με αφορούσε ποτέ.

Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen.

Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη.

Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο.

Κάθε προσπάθεια επαναφοράς του θέματος από τις βελγικές αρχές και εμπλοκής του ονόματός μου σε οποιοδήποτε ζήτημα αφορά το Fight Impunity, είτε μέσω αβάσιμων αναφορών είτε μέσω διαστρέβλωσης πραγματικών περιστατικών, είναι αυθαίρετη, απαράδεκτη, ύποπτη και θα αντιμετωπισθεί με κάθε νόμιμο μέσο.

Παρότι πρόκειται για ένα απολύτως αβάσιμο ζήτημα, δηλώνω ευθέως ότι δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Ένταλμα σύλληψης από τους Βέλγους

Προηγουμένως, την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου προκειμένου ο πρώην Επίτροπος να δώσει εξηγήσεις στη βελγική Δικαιοσύνη, ζήτησε με ένταλμα σύλληψης η βελγική Δικαιοσύνη.

Ο πρώην Επίτροπος συμμετείχε σε ΜΚΟ του Αντόνιο Παντσέρι, πρώην ευρωβουλευτή που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Qatargate, για το οποίο είχε προφυλακιστεί η Εύα Καϊλή. 

Ο πρώην Επίτροπος αναφέρει πως έχει δηλώσει στο Πόθεν Έσχες του όλες τις αμοιβές που πήρε από τη ΜΚΟ για το έτος 2019, ωστόσο η βελγική Δικαιοσύνη υποστηρίζει ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές δικαστικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, το ένταλμα δεν μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς απαιτείται προηγουμένως η άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη Βουλή.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη συνέχεια, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, καταλήγει στη Βουλή για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Δικαστικές πηγές ανέφεραν ακόμη ότι ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι, από την έναρξη της έρευνας για το Qatargate, ο ίδιος έχει απορρίψει κάθε υπόνοια παρατυπίας, επιμένοντας ότι όλες οι ενέργειές του ήταν απολύτως νόμιμες.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 ο Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωνε σχετικά:

«Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity ήταν εξ αρχής απολύτως χωρίς εκτελεστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες.

Η επιτροπή που συμμετείχα, μεταξύ των άλλων μαζί με προσωπικότητες όπως η Φ. Μογκερίνι, ο Γάλλος πρώην ΠΘ Bernard Cazeneuve και η Γερουσιαστής Emma Bonino, ήταν τιμητική.

Για τη συμμετοχή μου και την αποζημίωση που θα την συνόδευε ζήτησα την έγκρισή της ευρωπαϊκής επιτροπής η οποία και μου δόθηκε γραπτώς, από την Πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν.

Αντίστοιχη θετική γνωμοδότηση για τη συμμετοχή μου στην τιμητική επιτροπή της Οργάνωσης, δόθηκε από την ανεξάρτητη επιτροπή ηθικής (Independent Ethical Committee) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 10 Δεκεμβρίου 2020.

Η αποζημίωση ήταν για ένα χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, με το ποσό των 5.000 ευρώ μηνιαίως, το οποίο δηλώθηκε και φορολογήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο. (τελικό ποσό: 3.750€)

Μετά από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2022, επειδή η δραστηριότητα του Οργανισμού είχε ατονήσει, ζήτησα και σταμάτησε η αποζημίωση.

Από τον Μάρτιο και μετά, η συμμετοχή μου είχε ουσιαστικά τελειώσει.

Μόλις δε πληροφορήθηκα τα όσα συνέβησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες, υπέβαλα αμέσως και αμετάκλητα την παραίτησή μου και ζήτησα να αφαιρεθεί το όνομα μου από το website, από κοινού με τις άλλες προσωπικότητες που μετείχαν στην επιτροπή».

Μαρινάκης: Προσβλητική για τους καλοπληρωτές η πρόταση της ΕΛΑΣ-Τι ψέλισε η Κουφονικολάκου;


Η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, μέσω της Θέωνης Κουφονικολάκου, απάντησε στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, ο οποίος χαρακτήρισε την πρόταση του νεοσύστατου κόμματος για την προστασία της πρώτης κατοικίας, ως προσβλητική για τους καλοπληρωτές. 

Τι μας είπε σήμερα ο κύριος Μαρινάκης;
Η πρόταση της ΕΛ.ΑΣ. για την προστασία της πρώτης κατοικίας και των δανειοληπτών από το τσουνάμι πλειστηριασμών των funds και των servicers είναι προσβλητική για τους καλοπληρωτές.
Έτσι βλέπει η Νέα Δημοκρατία την κοινωνική πολιτική... ως προσβλητική 
Τι δεν μας είπε ο κύριος Μαρινάκης;
Μα, τι προτίθεται να κάνει με την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου που έκρινε ότι ο υπολογισμός του επιτοκίου πρέπει να γίνει επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί του κεφαλαίου της οφειλής.
Το Υπουργείο Οικονομικών βέβαια ανέφερε ότι μελετά ακόμη την απόφαση και ότι θα βρει τη χρυσή τομή στην εφαρμογή της. 
Έτσι, μάθαμε και κάτι καινούργιο. Ότι η εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων εναπόκειται στη «δημιουργική ερμηνεία» αυτής της κυβέρνησης...
Ο δε Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος μας είπε πως η απόφαση δεν είναι καθαρή και επιδέχεται πολλών αναγνώσεων. 
Αυτά συμβαίνουν όταν ολόκληρη η κυβέρνηση και εκείνοι που την υπηρετούν πιστά έχουν μόνο κομματική και καθόλου κοινωνική συνείδηση.
Αυτά γίνονται όταν εκείνοι που μας εκπροσωπούν δεν έχουν την αναγκαία αποφασιστικότητα να συγκρουστούν με τα συμφέροντα και καμία διάθεση να στηρίξουν την κοινωνία.

Πηγή: skai.gr

Μαρινάκης για υπόθεση Ασημακοπούλου: «Δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας» – Απέκλεισε το ενδεχόμενο διαγραφής


Σειρά πολιτικών και οικονομικών ζητημάτων βρέθηκαν στο επίκεντρο της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη να απαντά σε ερωτήσεις για την ακρίβεια, τις αναφορές για παράλληλο νόμισμα την περίοδο 2015, την υπόθεση Ασημακοπούλου, αλλά και τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων.

Αναφορικά με τις δηλώσεις του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα για συζητήσεις περί παράλληλου νομίσματος την περίοδο Βαρουφάκη, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος μετέφερε το ερώτημα προς τον Αλέξη Τσίπρα, εκφράζοντας την προσδοκία «αυτή τη φορά να δοθούν σαφείς απαντήσεις» για το τι πραγματικά συζητήθηκε εκείνη την κρίσιμη περίοδο της διακυβέρνησής του.

Στο μέτωπο της ακρίβειας και με αφορμή τις δηλώσεις του Νίκου Ανδρουλάκη για το «καλάθι βασικών αναγκών», επισημάνθηκε ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, από 38,6 ευρώ το 2019 σε πάνω από 60 ευρώ σήμερα, υποστήριξε ότι βασίζονται σε συγκεκριμένο δημοσίευμα με περιορισμένο αριθμό προϊόντων.

Ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι πρόκειται για μη τεκμηριωμένη γενίκευση, σημειώνοντας πως, βάσει υπολογισμών με τις πλέον συμφέρουσες επιλογές για 12 βασικά προϊόντα, το κόστος διαμορφώνεται περίπου στα 42 ευρώ, δηλαδή αύξηση της τάξης του 27%. Όπως τόνισε, «δεν επιχειρούμε να ωραιοποιήσουμε την κατάσταση, αλλά να δίνουμε ρεαλιστικές απαντήσεις», με έμφαση στην αύξηση των εισοδημάτων ως βασικό εργαλείο αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Σε πολιτικό επίπεδο, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος άσκησε κριτική στον Αλέξη Τσίπρα για την περίοδο διακυβέρνησής του, υποστηρίζοντας ότι «επέβαλε δεκάδες φόρους στη μεσαία τάξη», ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι επιμένει σε μια λογική υπερφορολόγησης. «Η δική μας προσέγγιση είναι διαφορετική. Μείωση φόρων, ενίσχυση της ανάπτυξης και αύξηση των δημοσίων εσόδων μέσα από περισσότερες επενδύσεις και θέσεις εργασίας», σημείωσε.

Ερωτήματα τέθηκαν και για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων και τον ρόλο των funds, με την πλευρά της κυβέρνησης να καλεί την αξιωματική αντιπολίτευση να παρουσιάσει την ολοκληρωμένη πρότασή της, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «επί των ημερών Τσίπρα δόθηκαν τα δάνεια σε funds».

Για την υπόθεση της Άννας – Μισέλ Ασημακοπούλου

Σχετικά με την υπόθεση της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου και τη διαρροή e-mail, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι «δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας», κάνοντας λόγο για «ένα μεμονωμένο περιστατικό αποστολής e-mail».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει δικαστικές διαδικασίες, επισημαίνοντας πως ισχύει το τεκμήριο αθωότητας μέχρι την τελεσίδικη κρίση της Δικαιοσύνης. Σε πολιτικό επίπεδο, τόνισε ότι «δεν μπορεί να γίνεται εξίσωση ενός τέτοιου περιστατικού με σοβαρές εγκληματικές υποθέσεις», ενώ αποκλείστηκε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο διαγραφών για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Για το πολιτικό τοπίο ενόψει εκλογών

Αναφορά έγινε και στο πολιτικό τοπίο ενόψει εκλογών, με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο να τονίζει ότι πρόκειται για «μαραθώνιο και όχι για κατοστάρι», εκτιμώντας ότι η εκλογική αναμέτρηση τοποθετείται χρονικά στην άνοιξη του 2027 και υπογραμμίζοντας ότι «οι εκλογές δεν κρίνονται μόνο στην προεκλογική περίοδο».

Ως προς τα εσωκομματικά ζητήματα και αναφορές σε στελέχη όπως ο Κώστας Καραμανλής, ο κ. Μαρινάκης κράτησε χαμηλούς τόνους, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «ένα ενεργό πολιτικό κεφάλαιο που ανήκει στην πρώτη γραμμή του δημόσιου διαλόγου».