Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

26 Ιουνίου 2026

Δημοσκόπηση GPO - Ανέβηκε στο 29,4% η Ν.Δ.


Μία µονάδα πάνω στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία στη νέα δημοσκόπηση της GPO για τα Παραπολιτικά. Άνοδος 1,3% για την ΕΛΑΣ του Τσίπρα. Το Σάββατο 27 Ιουνίου η εφημερίδα «Παραπολιτικά» κυκλοφορεί σε όλα τα περίπτερα της χώρας με πλούσια θεματολογία, πολλές αποκλειστικότητες, αλλά και με αποκαλυπτικά θέματα και ρεπορτάζ!

Στα «Παραπολιτικά» που κυκλοφορούν το Σάββατο 27 Ιουνίου

ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΓΚΑΛΟΠ ΤΗΣ GPO ΓΙΑ ΤΑ «Π»

ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΟ 29,4% Η Ν.∆.

Μία µονάδα πάνω στην πρόθεση ψήφου το κυβερνών κόµµα

Ανοδος 1,3% για την ΕΛΑΣ του Τσίπρα

Συνεχίζεται η πτωτική πορεία του ΠΑΣΟΚ, ενώ το κόµµα Καρυστιανού δείχνει να βρίσκεται σε αποδροµή

Ανεβαίνει ξανά ο Βελόπουλος, που «βλέπει» την τρίτη θέση

To 38,9% θέλει σταθερότητα, ενώ το 58,4% ζητά πολιτική αλλαγή

Συνεχίζει τις χαµηλές πτήσεις η προοπτική ενός κόµµατος Σαµαρά

📺Bίντεο Μητσοτάκη με τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη


Βίντεο με στιγμιότυπα από τη συνάντησή του με τον Έλληνα αστροναύτη Αδριανό Γολέμη που θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα ανέβασε στο TikTok o Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Αδριανός Γολέμης, ιατρός διαστημικών αποστολών θα γίνει ο πρώτος Έλληνας ο οποίος θα μετάσχει σε αποστολή στο διάστημα, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit - Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα».

«Η Ελλάδα στο διάστημα στέλνει δορυφόρους. Σήμερα όμως ετοιμάζεται να στείλει και έναν Έλληνα», αναφέρει ο Πρωθυπουργός στο βίντεο, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα ιστορικό βήμα.

«Είναι μια αποστολή που μεταφέρει το όραμα μιας χώρας που κοιτάζει ψηλότερα από ποτέ. Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα» αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ δεν παραλείπει να αστειευτεί με πλάνα από τον Buzz Lightyear από την ταινία Toy Story και να ενημερώσει τον Αδριανό Γολέμη ότι «στο διάστημα δεν έχει πάει ακόμα και δεν προβλέπεται άμεσα».


Τζάκρη: Εγώ και οι Δημοκράτες θα συζητήσουμε με το ΠΑΣΟΚ, την κάθαρση θα αναλάβουν Κασσελάκης, Ανδρουλάκης και Τσίπρας


Για τις συζητήσεις που γίνονται στην αντιπολίτευση, το ΠΑΣΟΚ και τους Δημοκράτες αλλά και την ανάγκη για «κάθαρση» που θα αναλάβουν «Κασσελάκης, Ανδρουλάκης και επειδή δεν βγαίνει η αριθμητική και Τσίπρας», μίλησε το πρωί της Παρασκευής η Θεοδώρα Τζάκρη.

Ερωτηθείσα στον ΣΚΑΪ αν σκοπεύει να πάει στο ΠΑΣΟΚ, η κυρία Τζάκρη αφού σχολίασε ότι «μεταγραφές γίνονται σε άλλα κόμματα», είπε «εγώ και οι Δημοκρατές (σ.σ. το κόμμα του Στέφανου Καασελάκη) θα μπούμε σε συζήτηση με το ΠΑΣΟΚ όταν αυτή γίνει σοβαρή και αυτό γίνεται όταν αφορά συγκλίσεις χώρων. Η επιθυμία μου και η προσπάθεια θα ήταν να υπάρξει μια σύγκλιση πολιτικών χώρων δηλαδή πολιτικών κομμάτων, την άποψη αυτή τη στηρίζω πολύ σθεναρά».

Σε επόμενη ερώτηση αν έχουν σχέση οι δύο χώροι, η Θεοδώρα Τζάκρη απάντησε «είναι όμοροι χώροι» προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει αυτή η συζήτηση τώρα αλλά είμαι σίγουρη ότι θα υπάρξει είτε πριν είτε μετά τις εκλογές».

Κατά την ίδια «υπάρχουν δύο στρατηγικές: Η μια του Μητσοτάκη που λέει "εγώ είμαι ό,τι είμαι αλλά στηρίξτε με για σταθερότητα" και εγώ δεν βλέπω το κίνητρο του ΠΑΣΟΚ να συνωστιστεί με μια "κυβέρνηση μαφία". Η άλλη ατζέντα τη βάζει ο κ. Δρυμιώτης που λέει ότι αν ο Μητσοτάκης πέσει κάτω από το 25% και πάρει 75 ή 80 βουλευτές, και τα κόμματα δεν αξιοποιήσου το γεγονός και δεν δημιουργήσουν κυβέρνηση με κύριο παρονομαστή την κάθαρση τότε θα ξανάρθει ο Μητσοτάκης και η ΝΔ».

Επιμένοντας, δε, ότι «η χώρα έχει ανάγκη από κάθαρση» γιατί «στο Σύνταγμα πάνε να κάνουν σημαία και τέρατα», η κυρία Τζάκρη ρωτήθηκε ποιο σχήμα θα αναλάβει την κάθαρση και απάντησε «Ανδρουλάκης-Κασσελάκης σίγουρα, και όλοι όσοι θέλουν και επειδή η αριθμητική δεν βγαίνει, και Τσίπρας».

Ωστόσο για τον Αλέξη Τσίπρα επιχείρησε να κωδικοποιήσει τη συνέντευξή του την Πέμπτη στον Alpha λέγοντας «8 χρόνια χάνω από τον Μητσοτάκη όχι επειδή είναι καλύτερος, αλλά υπάρχει ένα σύστημα μπλοκ που τον στηρίζει. Αυτό θα αλλάξει, θα πάω εγώ με τα συμφέροντα , δεν θα κερδίσει ούτε επειδή λέει το κόμμα ΕΛΑΣ ούτε επειδή πήγε στο Θησείο, λέει ότι θα κερδίσει επειδή έχω μαζί μου τα συμφέροντα»

Σκέρτσος: «7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε, η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά»


Απολογισμό του έργου της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 μέχρι σήμερα έκανε ο Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός Επικρατείας κάνει λόγο για τέσσερις στόχους που θέλει να πετύχει η αποτίμηση του κυβερνητικού έργου που παρουσιάζεται σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

«7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε και να ξαναθυμηθούμε όσα πετύχαμε μαζί αλλά και όσα συνεχίζουν να μας πληγώνουν και πρέπει να διορθωθούν. Άλλωστε, ο εκσυγχρονισμός του κράτους δεν έχει ημερομηνία λήξης. Σε κάθε περίπτωση, το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά, με όλους για όλους», αναφέρει ο Άκης Σκέρτσος σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Αναλυτικά η ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας:

«Πώς κωδικοποιείς και επικοινωνείς το κυβερνητικό έργο 7 χρόνων; Οι άνθρωποι δεν ψηφίζουμε με το μυαλό στο παρελθόν αλλά με το βλέμμα στο μέλλον. Γι’ αυτό και οι εκλογές δεν κερδίζονται με απολογισμούς. Κερδίζονται με την επίμονη προσπάθεια για ένα καλύτερο παρόν μαζί με ρεαλιστικές και ταυτόχρονα φιλόδοξες προτάσεις για ένα πιο αισιόδοξο και δίκαιο μέλλον για όλους και όλες χωρίς αποκλεισμούς.

Το έργο μας, ωστόσο, είναι το θεμέλιο της αξιοπιστίας μας. Μπορούμε να υποσχεθούμε ένα καλύτερο μέλλον διότι αποδείξαμε ότι υπήρξαμε και συνεχίζουμε να είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις που αναλάβαμε έναντι των πολιτών τόσο το 2019 όσο και το 2023.

Ο κυβερνητικός απολογισμός που ετοιμάσαμε και παρουσιάζουμε σε κάθε περιφέρεια της χώρας επιχειρεί να κάνει 4 πράγματα:

✅ να θυμίσει όσα πετύχαμε από το 2019 έως σήμερα σε 30 πεδία πολιτικής με τρόπο μετρήσιμο και μη αμφισβητήσιμο.

✅ να αναδείξει τη σημασία της αξιοπιστίας, της συνέπειας, της αποτελεσματικότητας για να ξαναφέρουμε την εμπιστοσύνη στην πολιτική και τη διακυβέρνηση της χώρας.

✅ να υποστηρίξει βάσιμα και τεκμηριωμένα ότι η ΝΔ είναι η μόνη πολιτική δύναμη που υπόσχεται και υλοποιεί όχι 1, 2 ή 3 αλλά τουλάχιστον 9 από τα 10 που έχει υποσχεθεί. Άρα είναι δύναμη πραγματισμού και ευθύνης.

✅ και τέλος να χρησιμεύει σαν ένα «ψηφιακό αποθετήριο» με τα SOS, όπως λέγαμε και στο σχολείο, δηλαδή με τα βασικά επιχειρήματα και δεδομένα που απαντούν σε κάθε επίθεση ισοπέδωσης ή ακύρωσης είτε από τον αριστερό είτε από τον ακροδεξιό λαϊκισμό.

Βρισκόμαστε στη μέση μια δεκαετούς προσπάθειας μετασχηματισμού της πατρίδας μας, του κράτους, της οικονομίας και της κοινωνίας, με ορίζοντα το 2030, δηλαδή τα 200 χρόνια από τη συγκρότηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Γνωρίζουμε ότι οι παθογένειες που ταλαιπωρούν τη χώρα μας είναι ακόμη αρκετές. Ωστόσο, η πρόοδός μας είναι αναμφισβήτητη και μετρήσιμη.

Καταφέραμε σε πολλά πεδία πολιτικής να νικήσουμε τον «ασάλευτο χρόνο» της ελληνικής πραγματικότητας όπου για δεκαετίες δεν άλλαζε τίποτα. Έχουμε χρέος να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια για να λύσουμε και τις τελευταίες μεγάλες εκκρεμότητες που κουβαλάμε σαν βαρίδια ακόμη και από τον προηγούμενο αιώνα.

7 χρόνια μετά είναι ευκαιρία να ξανασυστηθούμε και να ξαναθυμηθούμε όσα πετύχαμε μαζί αλλά και όσα συνεχίζουν να μας πληγώνουν και πρέπει να διορθωθούν. Άλλωστε, ο εκσυγχρονισμός του κράτους δεν έχει ημερομηνία λήξης.

Σε κάθε περίπτωση, το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Η Ελλάδα αλλάζει και προχωράει μπροστά, με όλους για όλους.

Ο κυβερνητικός απολογισμός εδώ: https://nd.gr/».

Οι οδηγίες Τσίπρα στους Τομεάρχες της ΕΛΑΣ: «Nα μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν»🤣🤡


Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, στίγμα για τις προγραμματικές θέσεις της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης, αλλά και οδηγίες προς… ναυτιλλομένους, δηλαδή τους Τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ έδωσε ο Πρόεδρος του κόμματος, Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη συνεδρίαση του άτυπου «υπουργικού συμβουλίου» του.

Κάνοντας λόγο για μια «νέα ηθική της πολιτικης», ο κ. Τσίπρας ζήτησε από τους Τομεάρχες να δώσουν την προεκλογική μάχη με «λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο».

«Να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε. Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά. Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία», όπως είπε.

Οι συμβολισμοί

Ζητώντας «να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι», ο κ. Τσίπρας είχε πλάι του την Μαρία Λεπενιώτη, Τομεάρχη Δικαιοσύνης, την Ιωάννα Λαλιώτου, Τομεάρχη της Παιδείας, αλλά και τον Φραγκίσκο Κουτεντάκη, σκιώδη υπουργό Οικονομικών σηματοδοτώντας τις προτεραιότητες της ΕΛ.Α.Σ, προαναγγέλλοντας «ρήξεις». «Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως οχι για την σταθερότητα της χώρας, αλλά για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών». Για το λόγο αυτό, «οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν», σημείωσε ο κ. Τσίπρας.

Ως προς τις αξίες που προέταξε ο πρώην Πρωθυπουργός, αυτές είναι «η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη. Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας».

Αναλυτικά, η τοποθέτηση του Αλέξη Τσίπρα:

«Καλησπέρα σε όλες και σε όλους!

Είναι μεγάλη χαρά για μένα να σας καλωσορίζω στις θέσεις ευθύνης της ΕΛ.Α.Σ που αναλάβατε.

Και επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ.

Όχι γιατί καταφέρατε να καταλάβετε κάποιο κομματικό αξίωμα, όπως συνήθως γράφεται και ακούγεται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Αλλά γιατί δεχτήκατε να αναλάβετε μια σοβαρή ευθύνη.

Απέναντι σε όσους αγκαλιάζουν το κόμμα μας από την πρώτη μέρα της ίδρυσής του.

Αλλά κυρίως απέναντι στην ελληνική κοινωνία.

Και απέναντι στην ιστορία, αν θέλετε. Που να είστε σίγουροι ότι είναι πολύ απαιτητική και θα είναι πολύ αυστηρή μαζί μας.

Είστε και είμαστε όλοι, μαζί με δεκάδες χιλιάδες άνδρες και γυναίκες εθελοντές που έχουν πυκνώσει τις γραμμές μας, συνεπιβάτες σε ένα νέο πολιτικό εγχείρημα.

Δεν ερχόμαστε να εισπράξουμε οφίτσια και αξιώματα, αλλά να καταθέσουμε μόχθο, αφοσίωση, γενναιότητα, επιμονή.

Οι πολίτες, ο ελληνικός λαός, που εργάζεται σκληρά καθημερινά και βλέπει τους κόπους του να χάνονται από την ακρίβεια, την ανοργανωσιά και την διαφθορά, μας κοιτάζει, μας κρίνει, και περιμένει από μας, από εσάς, όσα από κανέναν άλλο.

Περιμένει να μην είμαστε «σκιώδεις», όπως γράφτηκε, αλλά ανθρώπινοι, τρισδιάστατοι, αποφασισμένοι, κοντά του, με το λόγο και την πράξη μας.

Περιμένει δουλειά, δουλειά, και πάλι δουλειά.

Περιμένει να σταθούμε με θάρρος και περίσκεψη απέναντι σε μια κυβέρνηση που παράγει περισσότερη αδικία και περισσότερη διαφθορά από όση ακόμα και το φθαρμένο πολιτικό σύστημα μπορεί να καταναλώσει.

Περιμένει να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη παντού και να χτίσουμε με επιμονή, υπομονή, γνώση, και κυρίως σε διάλογο με όσους αφορούν, λύσεις για όλα τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Περιμένει απαντήσεις για τα σχολεία και τις σπουδές των παιδιών του, για τα νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία, για τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές του, για το μέλλον της επιχείρησης του, για την ασφάλεια του.

Περιμένει ασφαλώς όχι μόνο κριτική αλλά προτάσεις, κυρίως προτάσεις. Σχέδιο, μετρήσιμα βήματα, ρεαλισμό αλλά και ρήξεις όπου χρειαστεί.

Η κριτική απέναντι στην κυβέρνηση είναι γνωστή και πλέον είναι και εύκολη.

Είναι περισσότερο από εμφανές ότι δυσφορεί η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών με το υψηλό κόστος ζωής και με την ανικανότητα, την έλλειψη βούλησης από τη πλευρά της κυβέρνησης να το περιορίσει.

Είναι περισσότερο από εμφανές ότι δυσφορούν οι πολίτες με την εκτεταμένη διαφθορά, τα σκάνδαλα, τη κακοποίηση του κράτους δικαίου. Ακόμη και οι ψηφοφόροι της ΝΔ.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σκληρή κριτική στα θέματα αυτά δεν κάνουμε μόνο εμείς αλλά ακόμη και οι πρώην πρωθυπουργοί της ίδιας της παράταξης της ΝΔ.

Άρα αυτό που ζητάνε οι πολίτες από εμας δεν είναι μόνο κριτική.

Ο πολιτικός κύκλος του κου Μητσοτάκη είναι εμφανές αν όχι ότι έχει κλείσει, ότι κλείνει.

Ο κόσμος περιμένει από εμάς να δει και να ακούσει το όραμα και το σχέδιο της εναλλακτικής διακυβέρνησης που θα κάνει καλύτερη τη ζωή και την καθημερινότητά του.

Περιμένει όμως και μια άλλη δημόσια εικόνα.

Γιατί ο πολίτης έχει κουραστεί από τη γλώσσα που ακούγεται σωστή αλλά δεν λέει τίποτα.

Περιμένει από εσάς λόγο καθαρό, ειλικρινή και συγκεκριμένο. Να εξηγείτε, όχι να εντυπωσιάζετε. Να πείθετε, όχι να επιβάλλεστε.

Μιλήστε απλά, όχι απλουστευτικά. Τεκμηριωμένα, όχι τεχνοκρατικά.

Με αυτοπεποίθηση, όχι αλαζονεία. Με ευγένεια, όχι αδυναμία. Με αποφασιστικότητα, όχι επιθετικότητα. Με ενσυναίσθηση όχι με αλαζονεία.

Οι πολίτες όμως περιμένουν και κάτι άλλο, πολύ σοβαρό:

Να αναστηλώσουμε αυτονόητες κοινωνικές και πολιτικές αρετές, όπως η εντιμότητα, η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση στο λαό και την πατρίδα.

Επιτρέψτε μου λοιπόν, στο σύντομο αυτό καλωσόρισμα, να κάνω σαφές ένα πράγμα:

Θέλουμε και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, να μπορέσει η Συμπαράταξη να κάνει πράξη την πολιτική αλλαγή και την αλλαγή πολιτικής.

Με συλλογικότητα, συντροφικότητα, αφοσίωση, χωρίς να ξεχωρίζει ούτε μια στιγμή από τον κόσμο που θέλει να εκφράζει.

Με τις πολιτικές της θέσεις, την πολιτική της επάρκεια, την ιστορικότητα, την αγωνιστικότητα, τον συνδυασμό φρεσκάδας και εμπειρίας.

Θέλουμε όμως να δώσουμε ως πολιτικός χώρος, αλλά και ως πρόσωπα, ένα άλλο παράδειγμα πολιτικής συμμετοχής και δράσης.

Μια νέα ηθική της πολιτικής, θα την ονόμαζα.

Που δεν υποκλίνεται στη γοητεία της εξουσίας.

Στο δέλεαρ της δημοσιότητας, της βουλευτικής έδρας, της υπουργικής καρέκλας, των πάσης φύσεως αξιωμάτων και προνομίων.

Θέλουμε και επιδιώκουμε ένα είδος κομματικής συμμετοχής σήμερα και άσκησης της εξουσίας αύριο, που θα αμφισβητήσει στην πράξη και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο το στερεότυπο ότι όλοι είναι ίδιοι.

Ότι σε όλους η προσωπική φιλοδοξία και καριέρα είναι πάνω από τα συμφέροντα της κοινωνίας.

Ε, δεν είναι.

Και πρέπει να αποδείξουμε ότι δεν είναι.

Αυτό, ναι, είναι κάτι που πρέπει να επιδιώξουμε με την πιο μεγάλη αποφασιστικότητα.

Και με την πιο μικρή ανοχή.

Να το χτίσουμε, ας μου επιτραπεί η έκφραση, κάθε μέρα και με κάθε μας κίνηση.

Και είναι το πεδίο εκείνο, στο οποίο πρέπει εξαρχής να είμαστε όχι μόνο επίμονοι.

Αλλά και απόλυτοι.

Αυστηροί.

Για να μην επιτρέψουμε παθογένειες του χτες να αμαυρώσουν τον αγώνα του σήμερα.

Φίλες και φίλοι

Θέλω να κλείσω τη σύντομη παρέμβασή μου με μια φράση

Ο αείμνηστος πρόεδρος της ΕΔΑ, ο Ηλίας Ηλιού, είχε χαρακτηρίσει κάποτε το δρόμο της Αριστεράς, δρόμο με τις πεπονόφλουδες.

Άλλες εποχές, άλλες απαιτήσεις, αλλά μην έχετε αυταπάτες:

οι πεπονόφλουδες παραμένουν.

Τι θέλω να πω;

Δεν μας περιμένει κάποια λεωφόρος προς την διακυβέρνηση που διεκδικούμε.

Όσα θέλουμε και δεσμευόμαστε να κάνουμε, να αλλάξει η χώρα και η ζωή των πολλών προς το καλύτερο, προκαλούν ήδη συναγερμό σε όσους κερδοσκοπούν στη σημερινή κατάσταση.

Σε όσους βολεύονται στην αδικία και τη διαφθορά.

Και διαθέτουν και δύναμη, αλλά και τη χειρότερη κακή θέληση, όπως δείχνει ακόμα και η πιο πρόσφατη ιστορία.

Έχουμε με δυο λόγια απέναντί μας ένα βολεμένο κατεστημένο, που ενδιαφέρεται πρωτίστως για τη σταθερότητα της καλοπέρασής του και της νομής των δημόσιων ταμείων και αγαθών.

Οφείλουμε να μην πατάμε τις πεπονόφλουδες που μας στήνουν.

Ακόμα περισσότερο.

Οφείλουμε να πείσουμε ότι διαθέτουμε την πολιτική αυτογνωσία, την σοβαρότητα, την αποφασιστικότητα, τις προγραμματικές θέσεις, για να πείσουμε και να νικήσουμε.

Να αλλάξουμε τη ρότα της πατρίδας.

Κι αυτό απαιτεί περίσκεψη, καθημερινή τριβή με τα προβλήματα, στενούς δεσμούς με την κοινωνία.

Απαιτεί ανοιχτό μυαλό, ευελιξία και πολιτική αυτοπεποίθηση.

Και είμαι σίγουρος, ότι με τις πολιτικές θέσεις, τη φρεσκάδα, την αποφασιστικότητα, αλλά και την αξιοποίηση της πλούσιας εμπειρίας του πολιτικού μας χώρου, θα τα καταφέρουμε.

Δίνοντας νέο περιεχόμενο σε πανάρχαιες αξίες του λαού μας, όπως η εντιμότητα, η αφοσίωση στην πατρίδα, η σεμνότητα, η συλλογικότητα, ο αμοιβαίος σεβασμός, η επίμονη δουλειά και μελέτη.

Θα τα καταφέρουμε να σταθούμε συνεπείς απέναντι στις αρχές μας, αλλά κυρίως χρήσιμοι για το λαό μας.

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο σας.»

E, όχι και 5,5 μονάδες μέσα σε ένα μήνα!


Σάκης Μουμτζής

Δεν έχω αμφισβητήσει ποτέ καμιά δημοσκόπηση, αλλά βρίσκω εξαιρετικά πρωτότυπο το γεγονός το κόμμα του Α. Τσίπρα, στην προχθεσινή δημοσκόπηση, να ανέβηκε κατά 5,5 μονάδες από τον Μάιο στον Ιούνιο. Παρακολουθώ ανελλιπώς τις δημοσκοπήσεις που διεξάγονται κάθε μήνα, εδώ και τέσσερα χρόνια, και είναι πρώτη φορά που καταγράφεται τέτοια θεαματική άνοδος για ένα κόμμα. Προσπάθησα να δω αν συνέβη κάποιο γεγονός αυτές τις 30 μέρες που να δικαιολογεί αυτό το φαινόμενο και δεν βρήκα τίποτα. Απεναντίας, στην επικαιρότητα κυριαρχούσαν οι άστοχες δηλώσεις των πρωτοεμφανιζόμενων συνεργατών του Α. Τσίπρα.

 Συνεπώς το «σπρώξιμο» προς την ΕΛΑΣ ήταν τόσο κραυγαλέο, που μόνο θυμηδία προκάλεσε. Εξάλλου ήταν και αχρείαστο. Τη δεύτερη θέση την είχε κλειδωμένη, όμως φαίνεται πως στους δημοσκόπους - φίλους του Τσίπρα αυτό δεν ήταν αρκετό. Βιάστηκαν να τον βάλουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης της εξουσίας μειώνοντας τη διαφορά από την «κολλημένη» Νέα Δημοκρατία στις 6,5 μονάδες. Και το ΠΑΣΟΚ στα τάρταρα. Υποθέτω πως στη δημοσκόπηση του Ιουλίου η καλή εταιρεία θα δείχνει μια μάχη για την πρώτη θέση στήθος με στήθος. 

Είπαμε το «γοργόν και χάριν έχει», αλλά και «όποιος βιάζεται σκοντάφτει». Η αγωνία του Α. Τσίπρα να καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών, «με το καλημέρα», ο μοναδικός αντίπαλος του Μητσοτάκη μόνο ζημία θα του κάνει. Αν εξαιρέσουμε τους φανατικούς, οι νοήμονες και του δικού του χώρου αντιμετώπισαν με επιφυλακτικότητα τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, καθώς ήταν εμφανώς προβληματική. Αυτοί που χάρηκαν, ανεπιφύλακτα, ήταν οι πρώην νεοδημοκράτες οι οποίοι από το 2019 και το 2023 έχουν εγκαταλείψει την παράταξή τους. Σήμερα είναι πρόθυμοι να πιστέψουν ό,τι πιο ακραίο και ανόητο διακινείται αρκεί να στρέφεται κατά του «Κούλη». Οι άνθρωποι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης. 

Επανέρχομαι στην καλή μας δημοσκόπηση, που στέκεται γενναιόδωρη και στη Μ. Καρυστιανού, χαρίζοντάς της ένα διψήφιο ποσοστό, τη στιγμή που άλλη δημοσκόπηση η οποία εμφανίστηκε πριν από τρείς μέρες της έδινε ένα 5,5%, δύο μονάδες κάτω από τον προηγούμενο μήνα. Ένας υποψιασμένος πολίτης θα έλεγε πως ο Real στόχος δεν ήταν μόνον η Νέα Δημοκρατία, αλλά ήταν κυρίως το ΠΑΣΟΚ. Θεωρητικά αυτό απειλεί την ΕΛΑΣ του Α. Τσίπρα για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης. Αν του ρίξουν μια κατραπακιά και το στείλουν στα τάρταρα της τέταρτης θέσης, η ζημία επικοινωνιακά θα είναι σημαντική. 

Όταν μια δημοσκόπηση προβληματίζει δικαιολογημένα για το κεντρικό της εύρημα, είναι μοιραίο να προκαλέσει προβληματισμούς και για τα άλλα ευρήματά της. Θέλω να πιστεύω πως δε θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του 2023 όταν ξεφύτρωναν εταιρείες δημοσκοπήσεων - φαντάσματα που προεξοφλούσαν νίκη του ΣΥΡΙΖΑ. Τότε δεν έσωσαν το κόμμα τους από τη συντριβή. 

ΥΓ. Φιλική συμβουλή. Η δυνητική ψήφος είναι κακός σύμβουλος. Και την Μαρία της έδιναν μέχρι και 30% και είδαμε πού καταλήγει. Σεμνά και ταπεινά, σε μονοψήφιο ποσοστό.  

liberal.gr

Ο ΣΥΡΙΖΑ γεννήθηκε με Τσίπρα και… πεθαίνει εξαιτίας του

Γιάννης Σιδέρης


ΟΤσίπρας έκανε το rebranding, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει το πιο αστείο come back στην ιστορία του. Στέλνει λουλούδια σε αυτόν που τον… πέταξε σαν παραπαίδι. Είναι μια ιδιότυπη λογική που λέει αν δεν ξέρεις που πας, γυρίζεις πίσω, στη σιγουριά αυτού που θα σου εξασφαλίσει την έδρα. Αν αυτό έχει αντίτιμο την αξιοπρέπεια, χαλάλι.

Αυτή τη στιγμή το κόμμα είναι διασπασμένο και η συνέχεια προοιωνίζεται θυελλώδης. Ο Παύλος Πολάκης και οι συν αυτώ κατόρθωσαν και συγκέντρωσαν τις απαιτούμενες υπογραφές προκειμένου να υπάρξει σύγκλιση της Κεντρικής Επιτροπής, ευελπιστούντες να αλλάξει η -εθελόδουλη - στρατηγική του κόμματος.

Με τις υπογραφές που μάζεψαν θα προσπαθήσουν να διαμορφώσουν οδικό χάρτη πορείας, ή σε συνεργασία με άλλα κόμματα. Και βεβαίως επιβεβαίωση αυτόνομης καθόδου, στην περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι συνεργασίες με άλλα κόμματα για τη δημιουργία εκλογικού μετώπου.

Όπως ανέφερε χθες απερχόμενος από την Πολιτική Γραμματεία ο Πολάκης, επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί η ηγεσία με βάση την απόφασης της Κ.Ε. Και συνέχισε λέγοντας: «Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης, αυτοεξευτελισμού και διάλυσης, δεν γίνεται να μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά»!

Ο έτερος ταμπουρωμένος εντός των κομματικών τειχών Νίκος Παππάς, λακωνικά δήλωσε μετά τη συνεδρίαση της ΠΓ, ότι δεν άκουσαν τίποτα για οδικό χάρτη, και ζήτησε «συντεταγμένη πορεία με σαφές σχέδιο και συλλογικές αποφάσεις, όχι προσωπικές διαπραγματεύσεις». 

Όμως άλλαι αι βουλαί των Πολάκηδων άλλα Φάμελλος κελεύει. Στην ομιλία του υποστήριξε ότι η απόφαση της τελευταίας Κ.Ε. είναι «κοινωνική αναγκαιότητα». Μη κατανοητή αναγκαιότητα όμως, βασιζόμενη σε ένα μη κατανοητό σκεπτικό, παρότι ο Φάμελλος τη χαρακτήρισε «ξεκάθαρη». Η περίφημη σύνοδος της Κ.Ε. της 6ης Ιουνίου πήρε την απόφαση να στηρίξει την ΕΛΑΣ του Τσίπρα.

Ωστόσο δεν προσδιόρισε τίνι τρόπω θα γίνει αυτή στήριξη. Αν θα είναι απλώς μια έκφραση πολιτικής συμπάθειας άνευ αντιτίμου, ή αν θα έχει ως αντίτιμο την επιλεκτική κλήση κάποιων από τον ΣΥΡΙΖΑ, συν του Φάμελλου, να συμπληρώσουν τις εκλογικές λίστες της ΕΛΑΣ.

Αυτή η τακτική κατά τον νυν Πρόεδρο, θα είναι η απάντηση στα σενάρια περί διάλυσης του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλλον τους δουλεύει προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο.

Εφόσον ο Τσίπρας δηλώνει ότι δεν πρόκειται να συνεργαστεί με κόμματα παρά μόνο με πρόσωπα, μία ενδεχόμενη μαζική προσχώρηση των εγκεκριμένων από τον Τσίπρα μελών, τι άλλο παρά διάλυση ή αναστολή λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει;

Αυτά τα λογικά που απασχολούν και την εσωκομματική αντιπολίτευση ο Φάμελλος τα χαρακτήρισε «σκαρφίσματα» που έρχονται σε αντίθεση με τη βούληση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ, και αποσκοπούν να διευκολύνουν επίκληση συνεχών συνεδριάσεων και δημιουργία προσκομμάτων.

Χαρακτήρισε επίσης λάθος την αντιπαράθεση και την περιχαράκωση, και επιδόθηκε σε έκθεση ιδεών λέγοντας «ο μεγάλος προοδευτικός χώρος μπορεί να αποτελέσει και την πολιτική και ιστορική συνέχεια των ιδεών, που εκπροσωπούμε, και της προγραμματικής μας πρότασης».

Ωραία η μελιστάλαχτη φιλολογική επίδοση, αλλά δεν εξηγεί πως θα συντελεστεί αυτή η «ευρεία προοδευτική σύγκλιση για την ήττα του Μητσοτάκη και της Δεξιάς». Και πως θα υπάρξει σύγκλιση αφού ο Τσίπρας δεν θέλει κόμματα;

Η στάση Φάμελλου τείνει να ενισχύσει τις υπόνοιες του Παύλου Πολάκη ότι ο Φάμελλος ετοιμάζεται να μεταβεί στην ΕΛΑΣ είτε μόνος του είτε με άλλα στελέχη, και ότι υπάρχουν συμφωνίες «πίσω από την πλάτη» των μελών και των οπαδών.

Ταυτόχρονα όμως προσπαθούν να διατηρήσουν τον έλεγχο του ΣΥΡΙΖΑ, «κοιμίζοντας» μέλη και στελέχη, ώστε η προσωπική μετάβαση να γίνει ομαλά χωρίς αναταράξεις και αντισυσπειρώσεις.

Πάντως με όλα αυτά, όταν η πλειοψηφία του πολιτικού του προσωπικού με πρώτο τον πρόεδρό του, δείχνει τόση εθελοδουλία, ο ΣΥΡΙΖΑ τείνει να περιθωριοποιηθεί.

Χάνει σε κύρος και αριστερό προφίλ (αυτό που είχε τέλος πάντων). Γίνεται άθυρμα του Αλέξη. Δεν θα έπρεπε να νιώθουν και πολύ περήφανοι γι’ αυτό.

liberal.gr

Πρετεντέρης: Σκιές


"Ούτε δεξιοί έγιναν ξαφνικά οι άνθρωποι, ούτε αριστεροί. Απλώς ψάχνουν κάπου να ακουμπήσουν την έδρα τους" γράφει στα ΝΕΑ ο Γ. Πρετεντέρης:



📺Καιρίδης σε Μπάρκα: Ο πρίγκιπας Αλέξιος θα σας περάσει από εξετάσεις – Θα νηστεύετε προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας


«Κάρφωσε» τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μπάρκα, ο Δημήτρης Καιρίδης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης», με αφορμή τα όσα είπε ο Αλέξης Τσίπρας, για τους πρώην συντρόφους του, δηλώνοντας πως «αν θέλουν να παραιτηθούν από τη Βουλή βεβαίως είναι ευπρόσδεκτοι», στην ΕΛΑΣ και παράλληλα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχουν προκρατημένες θέσεις για κανέναν.

Όλα ξεκίνησαν την ώρα που ο κ. Καιρίδης βρισκόταν στο βήμα για την ομιλία του. Κάποια στιγμή απευθύνθηκε στον κ. Μπάρκα, και αναφέρθηκε σε όσα είχε πει εκείνος νωρίτερα, όταν μεταξύ άλλων είχε μιλήσει για την κυβερνητική ρύθμιση για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.

«Αν ήταν τόσο κακή αυτή η ρύθμιση έπρεπε να την είχατε καταψηφίσει, να έχετε το θάρρος να την καταψηφίσετε, όχι να την καταγγέλλετε εκ των υστέρων. Δεν την καταψηφίσατε, ψηφίσατε παρών και να καταγγέλλετε την κυβέρνηση, την ώρα που τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης, συμπεριλαμβανομένης της αξιωματικής, την υπερψήφισαν. Με αυτές τις αντιφάσεις, να καταγγέλλετε αυτά που εσείς κάνατε, δεν μπορείτε να προχωρήσετε, και γι’ αυτό άλλωστε έχουμε και αυτή την αξιοθρήνητη εικόνα στα έδρανα της αντιπολίτευσης. Δεν ξέρω εσείς τι θα κάνετε τώρα, αν θα ακολουθήσετε το προσκλητήριο του πρίγκιπα Αλέξιου, ο οποίος θα σας βάλει το face control, φαντάζομαι θα σας περάσει από εξετάσεις, θα νηστεύσετε δεν ξέρω για πόσες μέρες,  προκειμένου να μεταμεληθείτε για τις αμαρτίες σας, πριν σας δεχθεί καθαρούς και άμωμους, στο νέο του προσωπικό εγχείρημα, στην προσωπική ΙΚΕ που έφτιαξε και ονομάζει ΕΛΑΣ, αλλά προφανώς όλα αυτά είναι δικά σας. Πληρώνετε με το χειρότερο τρόπο τις δικές σας αμαρτίες αλλά δεν αφορούν τον κόσμο και την ελληνική κοινωνία», είπε ο κ. Καιρίδης, ο οποίος εξαπέλυσε νέα επίθεση στον Χάρη Δούκα, αναφέρομενος και στον Κώστα Ζαχαριάδη που τάχθηκε στο πλευρό του.


H απάντηση Μπάρκα

«Τουλάχιστον ο κ. Ζαχαριάδης δεν βρίσκεται σε κανένα πινάκιο κανενός εισαγγελέα, κανενός δικαστηρίου, ούτε ζητείται η άρση της ασυλίας του για να ελεγχθεί και δεν ξέρω ο κ. Καιρίδης αν τείνει χείρα βοηθείας στο ΠΑΣΟΚ, αλλά θα πρέπει να τείνει χείρα βοηθείας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η μισή κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται υπό τον έλεγχο ελληνικών και ευρωπαϊκών εισαγγελικών αρχών. Χαίρεστε για αυτό, είναι μεγάλη επιτυχία, νομίζω δεν έχει υπάρξει ξανά τέτοια κοινοβουλευτική ομάδα από το 1974 και μετά, και θέλω να σας το πιστώσω αυτό, μπράβο σας» απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.

«Είπατε ότι μίλησα για άσχετα πράγματα, αλλά μίλησα για μια τροπολογία την οποία ψηφίσατε και οποία δεν έχει καμία σχέση με την απόφαση του Αρείου Πάγου. Δεν μπήκατε στην υπόθεση αυτή, δεν μπήκατε σε αυτή τη συζήτηση, δεν είπατε ότι υπερασπίζεστε τους Servicers και τις τράπεζες, βγαίνετε εδώ και λέτε ότι είμαστε φιλολαϊκοί» συμπλήρωσε κατηγορώντας τον κ. Καιρίδη ότι αφιέρωσε μέρος της ομιλίας του στην εκλογική του περιφέρεια.

«Αλλάζετε το εκλογικό σύστημα γιατί σας πονάει το αποτέλεσμα της Αθήνας της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της περιφέρειας Θεσσαλίας, και τι λέτε; Λέτε κ. Κώστα Μπακογιάννη επειδή πήρες 42% στην πρώτη Κυριακή και δεν εκλέχθηκες, θα το μειώσουμε το ποσοστό, για να μπορείς τυχόν σε επόμενες εκλογές να εκλεγείς.  Δεν σας συμφέρει η άποψη του ελληνικού λαού, δεν ακούτε τον ελληνικό λαό.  Θέλετε να νοθεύσετε τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση, ακριβώς γιατί δεν σας συμφέρουν τα αποτελέσματα σε επιμέρους αναμετρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης», πρόσθεσε ο Κώστας Μπάρκας.

📺Επίσκεψη Μητσοτάκη στη Νέα Σμύρνη: Βόλτα στα μαγαζιά και τάβλι σε καφέ της περιοχής - Βίντεο


Περιοδεία στη Νέα Σμύρνη πραγματοποίησε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η επίσκεψη ξεκίνησε από τις εγκαταστάσεις του Milon Camp, του θερινού αθλητικού προγράμματος του ιστορικού Αθλητικού Ομίλου Νέας Σμύρνης «Μίλων», όπου φιλοξενούνται καθημερινά παιδιά και υλοποιούνται αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τα γήπεδα και να συνομιλήσει με τα παιδιά για τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις ομάδες που υποστηρίζουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ενώ τα ενθάρρυνε να προπονούνται με τους φίλους τους και να μην αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων.

Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης έκανε και την πρόβλεψή του για την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου. «Εγώ λέω ότι θα πάρει το Μουντιάλ η Γαλλία», είπε.

Αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός μετέβη στο καφέ όπου φιλοξενούνται δραστηριότητες του Πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Τάβλι, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τα μέλη και να παίξει μία παρτίδα. «Οι εξάρες πρέπει να έρχονται όταν τις χρειάζεσαι», ακούγεται να λέει ο πρωθυπουργός

Δείτε το σχετικό βίντεο:






📺Μητσοτάκης στο "Greece in Orbit": Ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης είναι μια επένδυση με ουσιαστική αξία - Ξεπερνάμε τις χώρες που ήταν μπροστά μας (Εικόνες & Βίντεο)


Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το όραμά του για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit -Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα», δίνοντας έμφαση στον ρόλο των διαστημικών εφαρμογών, της Τεχνητής Νοημοσύνης και της καινοτομίας ως μοχλών ανάπτυξης, ενίσχυσης της εθνικής άμυνας και στήριξης της νέας γενιάς επιστημόνων.

Μητσοτάκης: "Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα, μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα"

Η πιο ηχηρή ανακοίνωση αφορούσε, ωστόσο, τον εκπαιδευόμενο αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη. «Ο Ανδριανός τα επόμενα χρόνια θα είναι στο Διάστημα. Είναι μια επένδυση που κάνουμε ως χώρα, η οποία έχει συμβολική αλλά και ουσιαστική αξία», είπε ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα θα έχουμε τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη». Μάλιστα χαρακτήρισε τη συνεργασία της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος μια επιλογή που είναι, όπως είπε στα αγγλικά, «money well spent».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ακόμη ότι θα ήθελε ο Ανδριανός Γολέμης, όταν ολοκληρώσει την αποστολή του, να επισκέπτεται σχολεία και να μιλά στα παιδιά για τη σημασία του Διαστήματος. «Θα ήθελα, όταν επωμιστεί αυτή τη βαριά ευθύνη, να μεταφέρει στα παιδιά γιατί το Διάστημα είναι σημαντικό και γιατί αποτελεί καταλύτη έμπνευσης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι πρόκειται για «μια επένδυση για μια νεολαία που αναζητά την ελπίδα σε ένα περιβάλλον που είναι ζοφερό».




"Mεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσoυμε χώρες που ήταν μπροστά μας"

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός περιέγραψε το ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο για τις νέες τεχνολογίες, λέγοντας ότι «η χώρα μας κληρονόμησε ένα μεγάλο βαρίδι: μια οικονομική κρίση», αλλά πλέον βλέπει «στις τεχνολογίες του Διαστήματος, στην Τεχνητή Νοημοσύνη και στις ψηφιακές εφαρμογές μια μεγάλη ευκαιρία να κάνει ένα μεγάλο άλμα και να ξεπεράσει χώρες που ήταν μπροστά μας». Υπενθύμισε ότι το 2019 ελάχιστοι θα φαντάζονταν πως η Ελλάδα θα είχε σήμερα δορυφόρους σε τροχιά και ένα δυναμικό οικοσύστημα διαστημικών εφαρμογών, σημειώνοντας ότι η δημόσια χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία αυτής της νέας πραγματικότητας.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να εξελιχθούν σε εξαγώγιμο προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Όσο μπορούμε να αναπτύσσουμε τέτοιες εφαρμογές στη διαχείριση δεδομένων, τόσο πιο εύκολο θα είναι να τις πουλήσουμε και στο εξωτερικό», είπε, αναφέροντας ως παραδείγματα τη διαχείριση πλημμυρών και φυσικών καταστροφών.

Αναφέρθηκε επίσης στις εφαρμογές dual use, τονίζοντας ότι αποτελούν κρίσιμο εργαλείο και για την εθνική άμυνα, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στη δυνατότητα παρακολούθησης του τεράστιου θαλάσσιου χώρου της χώρας μέσω δορυφορικών συστημάτων. «Είμαστε μια χώρα νησιωτική με τεράστιο θαλάσσιο πεδίο. Τώρα μπορούμε να ξέρουμε τι γίνεται στη θάλασσα και ποια είναι η προέλευσή τους. Σε μια εποχή που καλούμαστε να διαχειριστούμε πολλαπλές κρίσεις, αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία», υπογράμμισε.

Δείτε την εκδήλωση:


Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας

Σημειώνεται ότι χθες εξετάστηκε κατά τη διάρκεια σύσκεψης στην οποία προήδρευσε ο κ. Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη. Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα η απόφαση για την πρώτη εκπροσώπηση της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδια να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

Τέλος ο β' γύρος στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές -Υπερψηφίστηκε ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης


Με τις ψήφους της ΝΔ υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που καταργεί τη «δεύτερη» Κυριακή στις αυτοδιοικητικές εκλογές και προβλέπει τη «συμπληρωματική ψήφο».

Κλείνοντας τη μαραθώνια συνεδρίαση, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο, που φέρνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο εκλογής των δημοτικών και περιφερειακών αρχών. Επικαλούμενος την κατάρρευση της συμμετοχής των ψηφοφόρων στον β' γύρο, ανέφερε ότι «φτάσαμε να έχουμε 15% συμμετοχή», ενώ τόνισε πως ο νέος Κώδικας βάζει τέλος σε ένα νομοθετικό χάος 2.000 διατάξεων διασκορπισμένων σε δεκάδες νομοθετήματα, κάποια από το 1958. «Ήταν αδύνατον να δεις ποια διάταξη ίσχυε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Αντιδημοκρατικό» και «καλπονοθευτικό» χαρακτήρισε η αντιπολίτευση το εκλογικό σύστημα, η οποία σύσσωμη καταψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο.

Ο Γιαννούλης αδειάζει Φάμελλο και επιτίθεται στον Τσίπρα: Η στάση του δεν συμβάλλει στο να υπάρξει ένα νικηφόρο μέτωπο και μια πολιτική αλλαγή


«Ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα συνεργασίας με την ΕΛΑΣ» τονίζει σε συνέντευξή του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης.

«Ποτέ δεν τέθηκε ζήτημα συνεργασίας με την ΕΛ.Α.Σ., υπήρξε ένα κάλεσμα το οποίο απαντούσε σε ένα πραγματικό ερώτημα των πολιτών που έλεγαν «καν’ τε κάτι όλοι μαζί για να απαλλαγούμε από τις πολιτικές που σκοτεινιάζουν τη ζωή μας». Αυτό ήταν το κάλεσμα της Κεντρικής Επιτροπής, αυτό ήταν και το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει κάθε προοδευτικός πολίτης, πολύ περισσότερο ο επικεφαλής της ΕΛ.Α.Σ», είπε ο κ. Γιαννούλης στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1.

«Σε αυτό πήραμε μια απάντηση που εμένα με προβληματίζει, όχι για την τύχη του ΣΥΡΙΖΑ η οποία θα είναι καθορισμένη μέσα από τις δημοκρατικές του διαδικασίες κλπ, με προβληματίζει για τον τελικό στόχο που είναι μπορεί κάποιος μόνος του χωρίς τις απαραίτητες συγκλίσεις, χωρίς την απαραίτητη ενότητα να ρίξει την κυβέρνηση την πρώτη Κυριακή των εκλογών για να αλλάξει η ζωή του κόσμου; Εκεί υπάρχει ένα ζήτημα, θα το συζητήσουμε με πολύ ανοιχτή πολιτική αντίληψη αλλά πιστεύω ότι στο τέλος οι πολίτες αυτό που θέλουν είναι υπάρχει βεβαιότητα ότι αυτό το εγχείρημα, που δημοσκοπικά αποτυπώνεται σε πολύ υψηλό ποσοστό μπορεί να κάνει την ανατροπή και να φέρει την ελπίδα για μια καλύτερη Ελλάδα; Είναι μια συζήτηση που θα συνεχιστεί. Εγώ πιστεύω ότι κανείς μόνος του δεν μπορεί. Εγώ θέλω το ‘27 στις εκλογές να είναι μια προγραμματικά δυνατή πρόταση από το χώρο της Αριστεράς για να αλλάξει ο τόπος, για να σταματήσει να είναι διαρκές και επίκαιρο το ερώτημα «ποιος θα προστατεύσει τα δημόσια χρήματα από τα τρωκτικά», πρόσθεσε.

Ο κ. Γιαννούλης επισήμανε ότι «ο πρόεδρός μας δεν εισηγήθηκε την ικεσία ή δεν εισηγήθηκε το κρατώ την αναπνοή μου μέχρι να γίνει αυτό που θέλω για συνεργασία που είχε στόχο την τύχη πρωταγωνιστών, στελεχών, βουλευτών. Εισηγήθηκε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα μέτωπο με πολλές δυνάμεις που κερδίζει σίγουρα και περιορίζει το ρίσκο του να βρεθούμε δεύτεροι ή τρίτοι».

Γιαννούλης: Η στάση του κ.Τσίπρα δεν συμβάλει στην υψηλότερη πολιτική αναγκαιότητα που έχει αυτή η χώρα για να υπάρξει πολιτική αλλαγή

Σχετικά με την άρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος έκλεισε την «πόρτα» στον Σωκράτη Φάμελλο, είπε: «Είναι αναφαίρετο δικαίωμα και επιλογή του αλλά δεν είμαι υποχρεωμένος από καμία θέση είτε ευθύνης είτε ως πολίτης να την επικροτήσω ή να μην διατυπώσω τον προβληματισμό μου όχι ως γινάτι ή ως πικρία γιατί μου πήραν το παιχνίδι από τα χέρια. Η πολιτική, συμφωνώ με τον κ. Τσίπρα, δεν είναι πάρτι όπου καλούμε όποιους θέλουμε κι όποιους δεν θέλουμε, στην πολιτική πρέπει να συγκροτήσουμε τις δυνάμεις αυτών που μπορούν και έχουν και μια διαρκή συνέπεια στην ιστορία της Αριστεράς για να δοθεί η μάχη».

Ερωτηθείς αν θα κατέβει στις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Χρήστος Γιαννούλης απάντησε: «Θα είμαστε παρόντες στις πολιτικές εξελίξεις. Η κοινοβουλευτική μας δράση, η πολιτική μας δράση όλα συνηγορούν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα κατεβάσει τον διακόπτη της πολιτικής δράσης».

Κληθείς να σχολιάσει το ότι ο κόσμος προκρίνει την κίνηση Τσίπρα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε: «Βεβαίως και την προκρίνει, πάντα είχε αυτή τη δυναμική ο Α.Τσίπρας. Πιστεύω ότι αυτή την δυναμική θα την είχε και αν επιχειρούσε από τα μέσα να φέρει τις αλλαγές που εισηγείται τώρα με την ΕΛ.Α.Σ, επέλεξε να μην το κάνει και να το κάνει με τον δικό του τρόπο. …Η στάση του κ.Τσίπρα δεν συμβάλει στον υψηλότερο στόχο και στην υψηλότερη πολιτική αναγκαιότητα που έχει αυτή η χώρα να υπάρξει ένα νικηφόρο μέτωπο, μια νικηφόρα πρόταση για να υπάρξει πολιτική αλλαγή».

Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι θα υπάρξει κύμα φυγής από τον ΣΥΡΙΖΑ κι αν αυτό θα τους βάλει σε μια τροχιά νέας διάσπασης, δήλωσε: «Θα κάνω τα αδύνατα δυνατά για να μην υπάρξει κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα δεν μπορώ να το προεξοφλήσω».

Μητσοτάκης: Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων με μεγάλη σοβαρότητα – Να καταστήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες


Τη σημασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων ανέδειξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τη χρήση των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και εξέφρασε την ελπίδα αυτό το ζήτημα να ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία που απηύθυνε κατά τη διάρκεια συζήτησης με θέμα «Διεθνής Πρωτοβουλία για την Υγεία του ΙΣΝ: Εστιάζοντας στην ψυχική υγεία», υπογράμμισε την ανάγκη λογοδοσίας των ψηφιακών πλατφορμών, την αξία της άσκησης, του αθλητισμού και των δημιουργικών δραστηριοτήτων ως υγιών εναλλακτικών απέναντι στις οθόνες, καθώς και τη σημασία της ενίσχυσης των υποδομών, της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και της στήριξης των γονέων.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του SNF Nostos 2026, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Ανδρέας Κ. Δρακόπουλος.

Ο χαιρετισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη

Στον χαιρετισμό του, στο τέλος, ο Πρωθυπουργός ανέφερε (ανεπίσημη μετάφραση από τα αγγλικά):

«Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Ανδρέα, και ευχαριστώ την υπέροχη ομάδα των ομιλητών γι’ αυτή την εξαιρετικά διαφωτιστική συζήτηση. Θα ήθελα, καταρχάς, να αναγνωρίσω το τεράστιο έργο που έχει επιτελέσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Ελλάδα. Ανδρέα, σου είμαστε βαθιά ευγνώμονες για όλα όσα έχεις κάνει για τη χώρα, όχι μόνο για αυτό το υπέροχο Κέντρο και τα νοσοκομεία που χτίζεις, αλλά και για τη δέσμευσή σου να επενδύεις στους ανθρώπους, γιατί τα κτήρια είναι υπέροχα και θα παραμείνουν υπέροχα, αλλά αν δεν τα δούμε μέσα από μια εντελώς διαφορετική οπτική, η οποία να ενσωματώνει και τη διάσταση της ψυχικής υγείας, θα έχουμε κάνει μόνο τη μισή δουλειά.

Ερχόμενος στα θέματα της συζήτησης, αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας, ειδικά όταν αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους μας, με μεγάλη σοβαρότητα. Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων σε εσάς και στην ομάδα σας που εκπονήσατε αυτή την τεκμηριωμένη μελέτη και που αφιερώσατε πραγματικά χρόνο για να μιλήσετε με τους εφήβους μας, προκειμένου να κατανοήσετε τι πραγματικά συμβαίνει.

Θα μοιραστώ αυτή τη μελέτη όχι μόνο με τους συνεργάτες μου, αλλά και με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διότι, όπως γνωρίζετε, πρόκειται για ζήτημα που συζητείται όχι μόνο σε επίπεδο κρατών μελών, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πήραμε μια τολμηρή απόφαση. Κατανοούμε ότι πρόκειται για μια πολύ δυναμική προσέγγιση αλλά αποφασίσαμε να απαγορεύσουμε την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα παιδιά μας κάτω των 15 ετών. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα απαραίτητο μέτρο για την προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων μας, καθώς τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα.

Πράγματι, προκαλεί ζημιά από πολλές απόψεις, και όπως επισήμανες, Giovanni, δεν είναι μόνο ο χρόνος που αφιερώνεις, αλλά και το περιεχόμενο που λαμβάνεις. Είμαστε θύματα του doomscrolling, οπότε φαντάσου τι συμβαίνει σε έναν εγκέφαλο που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως όταν εκτίθεται σε κάτι που είναι σχεδιασμένο να είναι εθιστικό.

Πρέπει να καταστήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες και πρέπει να τις πείσουμε ή να τις αναγκάσουμε να συνεργαστούν σε αυτό το ζήτημα. Επομένως, αναμένω ότι το ζήτημα αυτό θα ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ότι θα στείλουμε επίσης ένα μήνυμα στις πλατφόρμες, ότι το να κερδίζουν χρήματα εις βάρος των παιδιών μας είναι απλά απαράδεκτο. Κερδίζουν ήδη αρκετά χρήματα «αρπάζοντας» την προσοχή μας, αλλά εδώ προκαλείται σοβαρή ζημιά και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Αλλά με εντυπωσίασε πολύ και αυτό που είπε ο Tommy. Είναι πολύ σημαντικό να απομακρύνουμε τα παιδιά μας από τις οθόνες, αλλά ποια είναι η εναλλακτική λύση; Η εναλλακτική λύση είναι πολύ απλή: να τα ενθαρρύνουμε να αθλούνται, να μάθουν κάποιο μουσικό όργανο. Αν παίζεις ποδόσφαιρο, ακόμα κι αν το θέλεις δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Όταν κολυμπάς, δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Για όσους από εμάς έχουμε ασχοληθεί με τον αθλητισμό και κατανοούμε την αξία του, ειδικά των ομαδικών αθλημάτων, αυτή είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.

Και όταν μιλάμε για την ψυχική υγεία γενικά, επειδή δεν πρόκειται για θέμα που αφορά μόνο τα παιδιά και τους εφήβους, γνωρίζουμε ότι η πρώτη σύσταση δημόσιας υγείας που δίνουμε στον ελληνικό πληθυσμό είναι η άσκηση. Άσκηση όχι μόνο για να ελέγχουμε το βάρος μας ή να μειώσουμε τη χοληστερίνη μας, άσκηση επειδή γνωρίζουμε ότι επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου μας. Είμαι βέβαιος ότι οι ειδικοί εδώ το γνωρίζουν πολύ καλύτερα, ότι μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα.

Επομένως, πρέπει να παρεμβαίνουμε στο ζήτημα της χρήσης των οθονών. Και πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επενδύσουμε σε χώρους παιχνιδιού. Η καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε νέα στάδια και νέες παιδικές χαρές, ιδιαίτερα στα σχολεία μας. Έχουμε παιδικές χαρές σε κακή κατάσταση, ταξιδεύεις ανά την Ελλάδα και τις βλέπεις. Πρόκειται για μια επένδυση μικρού κόστους. Κάθε φορά που παρεμβαίνουμε, βλέπουμε αυτές οι παιδικές χαρές να γεμίζουν με παιδιά που παίζουν μπάσκετ, βόλεϊ ή ποδόσφαιρο. Αυτή είναι, λοιπόν, πιθανώς η πιο αποδοτική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε με δημόσιους πόρους.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω κάτι ακόμα. Σας ευχαριστούμε που απευθυνθήκατε σε όλη αυτή την εξαιρετική κοινότητα ψυχιάτρων και επαγγελματιών ψυχικής υγείας σε ολόκληρη τη χώρα και τους κάνατε να γίνουν μέρος μιας ομάδας, επειδή αισθάνονται ότι κάποιος τους ακούει. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα του προγράμματος CAMHI (Child and Adolescent Mental Health Initiative) και τον τρόπο που μπορούμε να το ενσωματώσουμε στην εκπαίδευσή μας, καθώς και με τον τρόπο που μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους δασκάλους μας να αναγνωρίζουν σημάδια των ψυχικών διαταραχών. Διότι, τελικά, όπως είπατε, δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Και, για να κλείσω, αναφερθήκατε στους γονείς. Έχουμε ήδη -δεν ξέρω πόσοι από εσάς το γνωρίζετε- έναν ιστότοπο για τον γονικό έλεγχο, το parco.gov.gr, όπου παρέχουμε πολύ σαφείς οδηγίες στους γονείς για το πώς μπορούν να ρυθμίσουν τα κινητά των παιδιών τους, ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, ώστε να περιορίσουν την πρόσβασή τους σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, να ορίσουν χρονικά όρια και να ασκήσουν μεγαλύτερο έλεγχο σε ό,τι συμβαίνει στον ψηφιακό κόσμο των παιδιών.

Ξέρετε, είμαστε τόσο προστατευτικοί απέναντι στα παιδιά μας, θέλουμε να τα παρακολουθούμε παντού. Bγαίνουν έξω να παίξουν και ανησυχούμε πολύ, αλλά μετά τα αφήνουμε στο δωμάτιό τους ή μπροστά στο κινητό τους και δεν έχουμε ιδέα τι συμβαίνει. Πρέπει λοιπόν να αντιστρέψουμε αυτή την κατάσταση. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να επιβάλλουμε την απαγόρευση την 1η Ιανουαρίου, είτε η Ευρώπη κάνει κάτι είτε όχι -αν και είμαι σίγουρος ότι και η Ευρώπη θα κάνει κάτι-, εν τω μεταξύ, φροντίστε να αξιοποιήσετε αυτές τις πλατφόρμες και βοηθήστε μας να μιλήσουμε στους γονείς για να τους πούμε ότι αυτό είναι ζήτημα.

Οι γονείς καταλαβαίνουν. Κάθε φορά που μιλάμε στους γονείς για την απαγόρευση της πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον επειδή βιώνουν την απομόνωση, την επιθετικότητα, τις μεταπτώσεις στη διάθεση όταν τα παιδιά περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο στα κινητά τους.

Δεν θέλω, όμως, να καταχραστώ πολύ από τον χρόνο σας. Σ’ ευχαριστώ, Ανδρέα, για όλα όσα έχεις κάνει. Θέλω να το πω δημόσια: εδώ, σε αυτόν τον χώρο, ο Σταύρος Νιάρχος, πίσω στη δεκαετία του ’90, πήρε την τολμηρή απόφαση να διαθέσει ουσιαστικά το 50% της περιουσίας του για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Έθεσε ένα προηγούμενο και ευελπιστώ πραγματικά ότι πολλοί από τους εύπορους Έλληνες αυτής της γενιάς θα κάνουν τουλάχιστον το ίδιο.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Επίσκεψη Γρηγόρη Δημητριάδη στην Ήπειρο - Συναντήθηκε με στελέχη της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα


Την Ηγουμενίτσα επισκέφθηκε ο πρώην γενικός γραμματέας του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Γρηγόρης Δημητριάδης, συνεχίζοντας την έντονη κινητικότητά του σε ολόκληρη τη χώρα και τις επαφές του με τις κομματικές οργανώσεις και τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Βασίλη Γιόγιακα. Μετά την πρόσφατη παρουσία του στα Ιωάννινα, βρέθηκε στη Θεσπρωτία, επιβεβαιώνοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τις οργανώσεις του κόμματος στην Ήπειρο.

Σε ανάρτησή του στο Instagram, ο Γρηγόρης Δημητριάδης δημοσίευσε φωτογραφίες από την επίσκεψή του, γράφοντας: «Η ομάδα Γιόγιακα στη Θεσπρωτία! 💪🏻 Στα γραφεία της ΔΕΕΠ της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα, αλλά και σε πιο χαλαρές στιγμές, με παλιούς και νέους φίλους.»

Η παρουσία του στα γραφεία της ΔΕΕΠ της ΝΔ στην Ηγουμενίτσα, αλλά και οι συναντήσεις του με παλιούς και νέους φίλους, εντάσσονται στο ευρύτερο πρόγραμμα επαφών που πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα σε διάφορες περιοχές της χώρας, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενίσχυση της επικοινωνίας με τις τοπικές οργανώσεις και τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.  


ΑΙΣΧΟΣ! Ο Γεωργιάδης ΚΟΠΑΝΑΕΙ ΤΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ🤪🤣: Ούτε κιχ για τη δικαίωση Πουλή και Θεοφιλάτου μετά τις συκοφαντίες για το ΚΕΕΛΠΝΟ, Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μην κρυώνουμε


Τα καυστικά σχόλια του Άδωνι Γεωργιάδη προκάλεσε η αφωνία του Παύλου Πολάκη μετά την δεύτερη αθώωση του Σταμάτη Πουλή και της συζύγου του, Ανδρονίκης Θεοφιλάτου για τις προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ τις οποίες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ «χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους».

Όπως γράφει σε ανάρτησή του το πρωί της Παρασκευής ο υπουργός Υγείας για τον Παύλο Πολάκη «ούτε λέξη! Κιχ! "Μουρμού" που λέει και ο ίδιος» για «τις απέραντες συκοφαντίες». «Αυτό είναι το πραγματικό ήθος της Αριστεράς. Η δήθεν ευαισθησία τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα εξαντλείται στο εάν μας συμφέρει και στο εάν είναι δικός μας ή αντίπαλός μας. Υποκριτές!» συνεχίζει ο κ. Γεωργιάδης καταλήγοντας με τη φράση: «Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μήν κρυώνουμε να ξέρεις…».

Όλη η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη για τον Παύλο Πολάκη

Ψάχνω να δω εάν ο λαλίστατος @pavpol2222 έκανε το παραμικρό σχόλιο για την οριστική και αμετάκλητη δικαίωση του @stamatispoulis για τις απέραντες συκοφαντίες που του είχε απευθύνει ο Πολάκης για το Κεελπνο, μετά και την ομόφωνη αθώωση του χθες, στην τελευταία Δίκη που είχε απομείνει. Ούτε λέξη! Κιχ! «Μουρμού» που λέει και ο ίδιος. Ψάχνω να δω εάν ένας οποιοσδήποτε Αριστερός «της ανθρωπιάς και των δικαιωμάτων» έχει πει μία οποιαδήποτε συγγνώμη. Και όμως ένα νεαρό ζευγάρι, ο Σταμάτης και η Ανδρονίκη, μάλιστα ο ένας Πρόεδρος τότε του Συλλόγου Εργαζομένων απολύθηκαν από την δουλειά τους βάσει αυτών των συκοφαντιών. Διασύρθηκαν, μπήκαν οι εισαγγελείς στο σπίτι τους, είδαν το όνομά τους πρωτοσέλιδο, άκουγαν επί χρόνια να τους κατηγορούν στην Βουλή. Έστησαν βάσει αυτών για μένα ολόκληρη Εξεταστική στην Βουλή για την Υγεία, προσπάθησαν να μου ασκήσουν και εμένα δίωξη, διέσυραν τους πιο στενούς μου συνεργάτες, εκβίασαν….και τελικά; Άπαντες αμετάκλητα ΑΘΩΟΙ και μετά;…. «Μουρμού»….αυτό είναι το πραγματικό ήθος της Αριστεράς. Η δήθεν ευαισθησία τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα εξαντλείται στο εάν μας συμφέρει και στο εάν είναι δικός μας ή αντίπαλός μας. Υποκριτές! «Μουρμού»….
Παύλο τα παντελόνια δεν τα φοράμε για να μην κρυώνουμε να ξέρεις….


Η αθώωση Πουλή

Σε ανάρτησή του την Πέμπτη, ο υπουργός Υγείας έγραψε για τον Σταμάτη Πουλή και την Ανδρονίκη Θεοφιλάτου ότι κηρύχθηκαν «ομόφωνα αθώοι» και στη δεύτερη δίκη «για τις άλλες 74 προσλήψεις, τις οποίες ο Πολάκης χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους και για τις οποίες η κα Τουλουπάκη είχε ασκήσει δίωξη».

«Όλες οι ιστορίες του Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με τη συντριπτική του ήττα!» προσθέτει ο κ. Γεωργιάδης


Η ανάρτηση Γεωργιάδη για την αθώωση Πουλη-Θεοφιλάτου

Σήμερα έληξε οριστικά η περιπέτεια των @stamatispoulis και της συζύγου του, κας Ανδρονίκης Θεοφιλάτου, με τις συκοφαντίες του @pavpol2222 για το ΚΕΕΛΠΝΟ. Ολοκληρώθηκε και η δεύτερη δίκη για τις άλλες 74 προσλήψεις, τις οποίες ο Πολάκης χρέωνε σε αυτούς τους ανθρώπους και για τις οποίες η κα Τουλουπάκη είχε ασκήσει δίωξη. Ομόφωνα ΑΘΩΟΙ! Κι όμως, για αυτές τις ψευτιές απολύθηκαν και παρολίγον να καταστραφεί η ζωή τους. Ακόμη αναμένουν μια συγγνώμη από κάποιον αριστερό, αλλά πού να βρουν αυτοί τέτοιες ευαισθησίες. Όλες οι ιστορίες του Πολάκη για το ΚΕΕΛΠΝΟ τελείωσαν δικαστικά με τη συντριπτική του ήττα!


😆😆Προς αποχώρηση από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ ο Αβραμόπουλος: Η δυσαρέσκεια του κυβερνώντος κόμματος, η πριβέ ενημέρωση που αξίωσε και η άρνησή του για απολογία


Έντονη είναι η δυσαρέσκεια στη ΝΔ για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, όπως αποκαλύπτουν οι στήλες "Big Mouth" του powergame.gr και "Τζόκερ" του parapolitika.gr

Η περιπέτεια του Δημήτρη Αβραμόπουλου με την εμπλοκή του στην υπόθεση Qatargate, η δημόσια τηλεοπτική του αντίδραση του στον ΣΚΑΪ, μετά από την έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης από τις βελγικές Αρχές αλλά και μία σειρά κινήσεων στις οποίες προέβη, έχουν προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στη ΝΔ, όπως αποκαλύπτουν οι στήλες "Big Mouth" του powergame.gr και "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ενώ όπως αποκαλύπτεται, ανεξάρτητα από την έκβαση της υπόθεσης, θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να συμπεριληφθεί στα ψηφοδέλτια του κόμματος στις ερχόμενες εκλογές.

Δύσκολο να είναι ξανά υποψήφιος με τη Νέα Δημοκρατία

Όπως αποκαλύπτει η στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ανεξάρτητα από τις εξελίξεις στο λεγόμενο Qatargate, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος είναι εξαιρετικά απίθανο να είναι εκ νέου υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία. Ο πρώην επίτροπος στην Ε.Ε. που προ ημερών έκλεισε τα 73 του χρόνια, κατέβηκε για πρώτη φορά στην Ηλεία το 2023 και εξελέγη τρίτος κατά σειρά βουλευτής και φέρεται να είχε αποφασίσει εδώ και καιρό ότι δεν θα διεκδικήσει ξανά το σταυρό.

Η ενόχληση του Μεγάρου Μαξίμου για το ύφος της τηλεοπτικής του εμφάνισης

Η τηλεοπτική εμφάνιση του Δημήτρη Αβραμόπουλου στον ΣΚΑΪ, προκάλεσε πολλά σχόλια και, όπως επισημαίνει η στήλη, ενόχλησε το Μέγαρο Μαξίμου σε µια φάση κατά την οποία επ’ ουδενί επιθυµεί να βλέπει πρωτοκλασάτα στελέχη του κόμματος να εµφανίζονται στα τηλεοπτικά κανάλια µε αγοραία γλώσσα. Η δυσαρέσκεια στο πρωθυπουργικό περιβάλλον είναι εµφανής, καθώς εκτιµάται πως η καθυστέρηση του κ. Αβραµόπουλου να ανταποκριθεί σε προγενέστερες κλήσεις των βελγικών Αρχών ήταν αδικαιολόγητη. Το Μαξίµου τηρεί αποστάσεις ασφαλείας, αφήνοντας το ερώτηµα για το πολιτικό του µέλλον και την πιθανή υποψηφιότητά του στη διακριτική ευχέρεια του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ερωτηθείς σχετικά ο Παύλος Μαρινάκης αν ο ∆ηµήτρης Αβραµόπουλος θα βρίσκεται στα ψηφοδέλτια της Νέας ∆ηµοκρατίας, παρέπεµψε στις αποφάσεις του πρωθυπουργού. «Έχω απαντήσει για τα ψηφοδέλτια. Στο τέλος της ηµέρας αποτελεί µια απόφαση του πρωθυπουργού. Όταν λαµβάνει αποφάσεις, ανακοινώνονται», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Η πριβέ ενημέρωση που ζήτησε ο Αβραμόπουλος

Η συνέντευξη στον ΣΚΑΪ δεν ήταν και από τις καλύτερες στιγμές στη καριέρα του Δημήτρη Αβραμόπουλου, όπως επισημαίνει η Big Mouth" του powergame.gr, καθώς σε αυτήν γινόταν φανερός ο εκνευρισμός του για τις εξελίξεις. Ωστόσο, όπως σημειώνεται, φάνηκε από τα λεγόμενά του ότι αξίωσε prive ενημέρωση από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Φάνηκε δηλαδή, από όσα είπε, να εγκαλεί τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη γιατί δεν έσπευσε να  τον ενημερώσει για το ένταλμα σύλληψης που είχε εκδώσει η βελγική δικαιοσύνη, το οποίο πριν φτάσει στην αστυνομία, προφανώς και «πέρασε» από την Εισαγγελία Εφετών. Όπως επισημαίνει η στήλη, το γεγονός ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν ενημέρωσε τον Δημήτρη Αβραμόπουλο είναι το νόμιμο, ενώ αυτό που αξίωσε ο πρώην υπουργός, είναι το παράνομο και άκρως αντιθεσμικό.

Η απολογία στους "κερατάδες"

Ένα ακόμη που προκάλεσε εντύπωση, όπως σημειώνει η στήλη Big Mouth, είναι η απόφαση του πρώην Επιτρόπου να «μην απολογηθεί σε κανέναν κερατά». Αυτό που φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, σύμφωνα με τη στήλη, είναι ότι όταν κάποιος εμπλέκεται σε μια τέτοια υπόθεση, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του, αν θα απολογηθεί ή όχι. Αυτό στις σοβαρές δημοκρατίες, έχει λυθεί χρόνια πριν, με τον συνταγματικό νομοθέτη, να έχει αναθέσει τη συγκεκριμένη δουλειά στη Δικαιοσύνη. Κατά συνέπεια, αν οι εισαγγελείς φωνάξουν, είτε γι αυτή, είτε για άλλες υποθέσεις τον πρώην Επίτροπο Αβραμόπουλο, δεν έχει παρά να προσέλθει για να καταθέσει. Όπως σημειώνει η στήλη, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος κατάλαβε την αστοχία των δηλώσεών του και έσπευσε να πει ότι όταν μιλούσε περί «κερατάδων», εννοούσε τους Βέλγους αστυνομικούς, παραβλέποντας ότι όταν εκδίδεται ένταλμα σύλληψης για τον οποιοδήποτε, είναι υποχρέωση των αστυνομικών να τον συνοδεύουν στον εισαγγελέα για να καταθέσει.

Η Ελλάδα θα στείλει αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό: Η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη (Εικόνες)


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον αστροναύτη Ανδριανό Γολέμη, όπου συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα έχει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στο πλήρωμα του ΔΔΣ

Τον πρώτο Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό αναμένεται να στείλει η χώρα μας, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να συναντά τον Ανδριανό Γολέμη και να συζητούν τα σημαντικά οφέλη που θα αποκομίσει η εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την εκπροσώπηση της Ελλάδας στον ΔΔΣ. Σε σύσκεψη στην οποία προήδρευσε χθες Πέμπτη (25/06) ο πρωθυπουργός, συζητήθηκε ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον ΔΔΣ μετά την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος στον Αδριανό Γολέμη.

Η εκτόξευση αναμένεται να γίνει εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα διαρκέσει έως τρεις εβδομάδες, αποτελώντας μέρος της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος, που έχει ως ορίζοντα το 2035. Ο Έλληνας αστροναύτης θα εκτελέσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα που θα αξιοποιηθούν για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα. Παράλληλα υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης πολύτιμων συνεργασιών με διεθνείς εταίρους.

Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και την προβολή ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που θα ενθαρρύνουν νέα παιδιά να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκαν η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ.

Ποιοι έλαβαν μέρος στη σύσκεψη

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.

Εικόνες από τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ανδριανό Γολέμη




Η έντονη παρουσία της Μπακογιάννη στη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση - Τι είπε για το δημοψήφισμα του 2015 και την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα


Σύμφωνα με τη στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, η Ντόρα Μπακογιάννη είχε έντονη παρουσία στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Η Ντόρα Μπακογιάννη έκανε αισθητή την παρουσία της αυτήν την εβδομάδα στην Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, καθώς, μεταξύ άλλων, εξέφρασε την άποψή της για τα δημοψηφίσματα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά σε αυτό του 2015, κάνοντας λόγο για λάθος της Νέας Δημοκρατίας που το νομιμοποίησε με τη συμμετοχή της.

Κωμικοτραγικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας το δημοψήφισμα του 2015

Η βουλευτής της ΝΔ, μίλησε αρχικά για το άρθρο του Συντάγματος που αφορά στα δημοψηφίσματα χαρακτηρίζοντας το δημοψήφισμα του 2015 κωμικοτραγικό, τριτοκοσμικό και κορυφαία πράξη ανευθυνότητας. Μάλιστα σημείωσε ότι ήταν λάθος της ΝΔ που το νομιμοποίησε με την συμμετοχή της. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε την ένστασή της για την 6ετή θητεία του προέδρου της Δημοκρατίας λέγοντας ότι οι δύο 5ετίες έχουν λειτουργήσει ικανοποιητικά.

Επιπροσθέτως, η Ντόρα Μπακογιάννη, αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του άρθρου 47 που προβλέπει την αμνηστία για πολιτικά εγκλήματα, μια διάταξη που υπήρχε για να κλείσει τραύματα του εμφυλίου. «Η κατάργηση της δυνατότητας αμνηστίας για πολιτικά εγκλήματα αποτελεί πράξη θεσμικής αυτοπεποίθησης για την δημοκρατία που καταφέραμε να οικοδομήσουμε αλλά και ελάχιστο φόρο τιμής σε όλες εκείνες τις οικογένειες των θυμάτων της τρομοκρατίας, οι οποίες δεν ανέχονται να αντιμετωπίζονται οι φονιάδες των αγαπημένων ως τίποτα παραπάνω από αυτό που είναι: φονιάδες. Αυτό επιβάλει ο σεβασμός στους θεσμούς, στο κράτος δικαίου και στη δημοκρατική νομιμότητα», τόνισε χαρακτηριστικά η πρώην υπουργός.

Άλλα λέει ο Τσίπρας, άλλα τα στελέχη του για νέους φόρους σε βίλες και πισίνες -Έκλεισε την πόρτα στον Φάμελλο


Ξεκαθάρισε ότι δεν θα φορολογηθούν ούτε τα μεσαία ούτε τα υψηλά εισοδήματα, απέρριψε τη λογική της φορολόγησης «βιλών, πισινών και σκαφών» και πήρε επίσημα αποστάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ, προκαλώντας νέους τριγμούς στην Κουμουνδούρου.

Με δύο ξεκάθαρες παρεμβάσεις ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να βάλει τέλος σε δύο από τις βασικές πολιτικές συζητήσεις που είχαν ανοίξει μετά την ίδρυση της Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης. Από τη μία έκλεισε τη συζήτηση για τη φορολόγηση του πλούτου μέσω των βιλών, των πισινών και των σκαφών, αδειάζοντας τη γραμμή που είχαν αναπτύξει τις προηγούμενες ημέρες στελέχη της ΕΛΑΣ, και από την άλλη έκλεισε οριστικά την πόρτα στα σενάρια εκλογικής συμπόρευσης με τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ, αφήνοντας εκτεθειμένη τη στρατηγική του Σωκράτη Φάμελλου.

«Δεν υπάρχει ανάγκη για αύξηση φόρων», είπε ο Τσίπρας στον Alpha

Στην πρώτη τηλεοπτική του συνέντευξη μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ, στον Alpha και τον Αντώνη Σρόιτερ, ο πρώην πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι «δεν υπάρχει καμία ανάγκη για αύξηση φόρων», υποστηρίζοντας ότι η υπεραπόδοση της ελληνικής οικονομίας, ύψους περίπου 6 δισ. ευρώ, επιτρέπει την υλοποίηση των κοινωνικών παρεμβάσεων που εξαγγέλλει η νέα παράταξη.

«Υπάρχει δημοσιονομικός χώρος ώστε να εφαρμοστούν πολιτικές ενίσχυσης της κοινωνίας χωρίς να φορολογηθούν ούτε τα χαμηλά, ούτε τα μεσαία, ούτε καν τα υψηλά εισοδήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κλείνοντας ουσιαστικά τη συζήτηση που είχε ανοίξει μετά τις δημόσιες παρεμβάσεις στελεχών της ΕΛΑΣ περί φορολόγησης του πλούτου, των βιλών, των πισινών και των σκαφών.

Από τους νέους φόρους στην «πατριωτική εισφορά»

Παρά την απόρριψη των νέων φόρων, ο Αλέξης Τσίπρας πρότεινε την επιβολή μιας «πατριωτικής εισφοράς» για το ανώτερο 1% των πολύ εύπορων πολιτών και των εξαιρετικά κερδοφόρων επιχειρήσεων, επιχειρώντας να διαφοροποιήσει την πρότασή του από την κλασική φορολογική επιβάρυνση.

Ωστόσο, πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν ότι πρόκειται ουσιαστικά για μια διαφορετική ονομασία μιας πρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης, γεγονός που τροφοδοτεί τη συζήτηση για το κατά πόσο αλλάζει η ουσία ή μόνο η πολιτική διατύπωση.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι η αναδιανομή «δεν θα γίνει με τη φορολόγηση της πισίνας ή του σκάφους», αλλά μέσω μιας υποχρεωτικής «πατριωτικής εισφοράς» που θα αφορά αποκλειστικά το ανώτερο 1% των πολύ πλούσιων φυσικών προσώπων και των πολύ κερδοφόρων επιχειρήσεων.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την κατάργηση του φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις μετοχών, σημειώνοντας ότι μόνο από τη συγκεκριμένη φοροαπαλλαγή το Δημόσιο έχασε το 2025 περίπου 600 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούσαν μόλις 61 νομικά πρόσωπα. «Υπάρχουν 1.200 φοροαπαλλαγές. Κάποιες είναι χρήσιμες, πολλές όμως είναι φοροαπαλλαγές απληστίας», είπε, υποστηρίζοντας ότι από την κατάργησή τους μπορούν να χρηματοδοτηθούν αυξήσεις στους μισθούς γιατρών και εκπαιδευτικών, αλλά και άλλες κοινωνικές παρεμβάσεις.

«Τέλος οι ρεζερβέ θέσεις»: Το μήνυμα Τσίπρα που ανατρέπει τις ισορροπίες στον ΣΥΡΙΖΑ

Το δεύτερο και ίσως πιο ηχηρό μήνυμα της συνέντευξης αφορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αλέξης Τσίπρας όχι μόνο επανέλαβε ότι η νέα προσπάθεια δεν θα ξεκινήσει μέσα από τη Βουλή, αλλά ξεκαθάρισε ότι όσοι εν ενεργεία βουλευτές επιθυμούν να συμμετάσχουν θα πρέπει πρώτα να παραιτηθούν από την έδρα τους. Παράλληλα υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχουν προκρατημένες ή ρεζερβέ θέσεις για κανέναν», ενώ δήλωσε ότι η ΕΛΑΣ ιδρύθηκε «όχι για να συνεργαστεί με δυνάμεις που έχουν κλείσει τον κύκλο τους».

Η τοποθέτησή του αποτελεί ουσιαστικά οριστικό άδειασμα του Σωκράτη Φάμελλου, καθώς ακυρώνει τη στρατηγική της εκλογικής προσέγγισης με την ΕΛΑΣ, πάνω στην οποία είχε επενδύσει η ηγεσία της Κουμουνδούρου. Δεν είναι τυχαίο ότι και η πρόσφατη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε στη γραμμή ότι τα δύο πολιτικά σχήματα δεν βρίσκονται σε αντιπαράθεση και ότι παραμένει ανοιχτή η προοπτική μελλοντικής συνεργασίας.

Τσίπρας: «Έκλεισε ο κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και ο δικός μου» -Τι είπε για Πολάκη και Φάμελλο

Ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός, ωστόσο, χάραξε ακόμη πιο καθαρά τις αποστάσεις του από το πρώην κόμμα του. «Έκλεισε ο ιστορικός κύκλος του ΣΥΡΙΖΑ και μαζί του έκλεισε κι ένας μεγάλος δικός μου πολιτικός κύκλος», είπε, ενώ απέφυγε να εμπλακεί στην εσωκομματική αντιπαράθεση της Κουμουνδούρου. «Είμαι εδώ για να μιλήσουμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και όχι για τα προβλήματα του κ. Πολάκη με τον ΣΥΡΙΖΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακόμη, στην ερώτηση, εάν εχει μιλήσει με τον Σωκράτη Φάμελλο, απέφυγε να απαντήσει ευθέως δηλώνοντας πως : «Τα κινητά μου είναι ανοικτά οι κοινωνικές μου επαφές ανοικτές. Δεν κρατώ καμία κακία σέβομαι συλλογικές διαδικασίες και πρόσωπα».

Πολιτικές αναταράξεις στον ΣΥΡΙΖΑ μετά τις δηλώσεις Τσίπρα

Οι δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού προκάλεσαν ήδη έντονες συζητήσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Στην εσωκομματική αντιπολίτευση επικρατεί ικανοποίηση, καθώς στελέχη της θεωρούν ότι ο Αλέξης Τσίπρας εξέθεσε πολιτικά τον Σωκράτη Φάμελλο, αποδομώντας τη στρατηγική της εκλογικής συνεργασίας με την ΕΛΑΣ. Κατά την ίδια εκτίμηση, η επιμονή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτή τη γραμμή αποδεικνύεται πλέον αδιέξοδη, από τη στιγμή που ο πρώην πρωθυπουργός παίρνει πλέον δημόσια και επίσημα αποστάσεις τόσο από τον πρόεδρο όσο και από το ίδιο το πρώην κόμμα του.

Κλείνοντας, ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να δώσει και το πολιτικό στίγμα της νέας παράταξης, υπογραμμίζοντας ότι δεν επέστρεψε στην ενεργό πολιτική «για να καταγράφει ποσοστά», αλλά για να διαμορφωθεί μια εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. «Θέλουμε να είμαστε κυβερνώσα Αριστερά και όχι παράταξη της διαμαρτυρίας», είπε, εκτιμώντας ότι οι πρώτες δημοσκοπήσεις μετά την ίδρυση της ΕΛΑΣ δείχνουν μείωση της διαφοράς από τη Νέα Δημοκρατία και σταδιακή επιστροφή του πολιτικού σκηνικού σε δύο ισχυρούς πόλους.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
iefimerida.gr