Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Πολιτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

25 Ιουνίου 2026

📺Πτέραρχος (ε.α.) Παπανικολάου για κόμμα Καρυστιανού: Δεν υπήρχαν ούτε δημοκρατικές διαδικασίες, ούτε γραμμή για τα εθνικά


Για την απόσυρση της στήριξής του στο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού μίλησε το πρωί της Πέμπτης ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου.

Όπως εξήγησε μιλώντας στον ΣΚΑΪ «εγώ έστειλα βίντεο στήριξης με εθνικά θέματα θεωρώντας και προσδοκώντας σε αυτό που ξεκινούσε η κυρία Καρυστιανού. Στην πορεία, όμως, διαπίστωσα ότι δεν υπάρχουν συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες που να ανταποκριθούν σε αυτά που πιστεύω».

Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου «ένα κίνημα έχει κάποια χαρακτηριστικά και είναι γνωστό ότι πρέπει να υπάρχει συμμετοχή των πολιτών, διαδικασίες συλλογικές, διάλογος, δημοκρατική λειτουργία. Κανείς δεν τα έχει δει αυτά, ενδεχομένως να το έχει η κυρία Καρυστιανού στο μυαλό της να το κάνει σε 3-4 μήνες».

Αποκάλυψε ότι «πριν από τη διακήρυξη του κόμματος μιλήσαμε με την Μαρία Καρυστιανού. Κάποια στιγμή ρώτησα αν υπάρχει κάποια γραμμή για τα εθνικά και μου απάντησε "θα ενημερώσω". Είδα 1-2-3 ότι δεν υπάρχει κάποια ανταπόκριση και έτσι αν ερχόμουν να μιλήσω σε κάποια εκπομπή και με ρωτούσαν δεν θα ήξερα τι να πω».

«Είχα επανειλημμένως απευθυνθεί για το πρόγραμμα που αφορούσε την εξωτερική πολιτική, περίμενα καρτερικά, δεν πήρα κάποια απάντηση. Τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως περίμενα γι' αυτό ανακοίνωσα την αποχώρησή μου, δεν είναι κάτι προσωπικό» κατέληξε ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου.


📺Κυρανάκης: Οδεύοντας προς τις κάλπες θα βλέπουμε το ΠΑΣΟΚ να συρρικνώνεται, λάθος το ενδεχόμενο ενός κόμματος Σαμαρά


Για το ένταλμα σύλληψη των βελγικών Αρχών για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, τον Αντώνη Σαμαρά, αλλά και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα στο πολιτικό σκηνικό μίλησε ο Γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Συγκεκριμένα μιλώντας σήμερα το πρωί στην τηλεόραση του Open αναφερόμενος στο ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος από τον πρώην πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά ο κ. Κυρανάκης σημείωσε:

«Με στενοχωρεί, όπως και όλους τους απλούς Νεοδημοκράτες, το ενδεχόμενο ενός κόμματος Σαμαρά. Ο Σαμαράς ήταν ένας καλός πρωθυπουργός, αυτό δεν αλλάζει, παρά την άδικη κριτική του. Η παράταξη πρέπει να είναι ενωμένη. Δεν υπάρχει μεγάλο χάσμα. Στον ίδιο χώρο ανήκουμε. Μας ενώνει το όραμα για την ισχυρή Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κόμμα Σαμαρά, υπάρχουν φωνές που μπορεί να τον σπρώχνουν προς μια τέτοια κατεύθυνση. Θεωρώ ότι θα ήταν λάθος μια τέτοια κατεύθυνση. Η βαθιά μου εκτίμηση δεν αλλάζει».

Για τον Αλέξη Τσίπρα

«Αναλαμβάνω καθήκοντα σε μια χρονική στιγμή η οποία, πιο σύντομα ή πιο αργά, θα μας φέρει μπροστά στις κάλπες. Στις κάλπες μπαίνουν κάποια διλήμματα. Για μένα είναι υγιές ότι ο κ. Τσίπρας έχει επανεμφανιστεί με την Αριστερή Συμπαράταξη και πλέον αρχίζουν να φαίνονται οι ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές. Γιατί πλέον θα μιλάμε με πρόγραμμα και πεπραγμένα, γιατί ο Τσίπρας έχει κυβερνήσει. Οδεύοντας προς τις κάλπες θα βλέπουμε το ΠΑΣΟΚ να συρρικνώνεται, προφανώς θα βλέπουμε αυτή τη Βαβέλ πολλών κομμάτων να μην μπορεί να εκπέμψει ένα ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα. Η αντίπαλός μας είναι η Αριστερά, ο κόσμος το έχει επιλέξει. Η επανεμφάνιση Τσίπρα είναι η απόδειξη ότι οι διάδοχοί του απέτυχαν. Ο κ. Τσίπρας τι μας έχει πει μέχρι στιγμής; Ότι θα φορολογήσει τον υπερπλούτο. Αυτό είναι το πολιτικό του μήνυμα. Εμείς πρέπει να αποδείξουμε ότι τις υποσχέσεις μας τις έχουμε τηρήσει, αλλά και το τι θα κάνουμε μέχρι το 2030».

Για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο

Σε άλλο σημείο σε ερώτηση που του έγινε για τον Δημήτρη Αβραμόπουλου και το ένταλμα σύλληψης για την υπόθεση του QatarGate σημείωσε: «Ναι, κάνει ζημιά, διότι δημιουργείται μια ατμόσφαιρα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η παράταξη δεν οφείλει να στηρίζει τους ανθρώπους της όταν έχουν δίκιο. Ως προς την ουσία της υπόθεσης, θεωρώ ότι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και πειστικά».

Στη συνέχεια, ο γραμματέας της ΝΔ αναφέρθηκε γενικά στις υποθέσεις που εμπλέκουν πολιτικά πρόσωπα και απασχολούν την επικαιρότητα. «Υπάρχουν βουλευτές οι οποίοι κρεμάστηκαν στα μανταλάκια για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, και υπάρχει κόσμος εκεί έξω που πιστεύει ότι οι βουλευτές "τα πήραν". Στην πορεία, οι βουλευτές πήγαν στην εισαγγελία, έδωσαν τα στοιχεία, βγήκε η έκθεση Τυχεροπούλου και οι υποθέσεις έχουν ήδη αρχίσει να αρχειοθετούνται. Αυτό το έχουν μάθει πολύ λιγότεροι άνθρωποι από αυτούς που εισέπραξαν την αρχική αρνητική εντύπωση. Αυτό δεν είναι υγιές για τη δημοκρατία».

Καταληκτικά, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε: «Υπάρχουν φορές που και στελέχη της αντιπολίτευσης, ή και της τότε κυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου έχουν κατηγορηθεί για πράγματα και τελικά αθωώθηκαν. Υπάρχουν όμως και υπουργοί που καταδικάστηκαν για παράβαση καθήκοντος. Στις αντιπαραθέσεις λοιπόν που έρχονται τώρα με την Αριστερή Συμπαράταξη του κυρίου Τσίπρα, ακούμε ότι είναι πιο έντιμος από τη δική μας κυβέρνηση. Δεν είναι. Έχει υπουργούς καταδικασμένους. Εμείς οφείλουμε να θυμίζουμε στον κόσμο ότι όταν είχε τα ηνία, οι υπουργοί του καταδικάστηκαν».



Ελλάδα και Αίγυπτος σε ανοιχτή γραμμή για ΑΟΖ και Λιβύη: Πώς απαντά η Αθήνα στην κινητικότητα της Τουρκίας - Τι λένε διπλωματικές πηγές


Τι λένε διπλωματικές πηγές για το άνοιγμα της Τουρκίας σε Λιβύη, την επικοινωνία Γεραπετρίτη - Αμπντελάτι και Αίγυπτο και τη σύγκλιση Αθήνας και Καΐρου

Με επίκεντρο την Αίγυπτο και τη Λιβύη, η Τουρκία ξεδιπλώνει μια πολυεπίπεδη διπλωματική και επιχειρησιακή κινητικότητα στην Ανατολική Μεσόγειο, προκαλώντας τα διπλωματικά αντανακλαστικά της Αθήνας. Οι πρόσφατες επισκέψεις κορυφαίων Τούρκων αξιωματούχων, του υπουργού Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν, στην Αίγυπτο και του επικεφαλής των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (MİT), Ιμπραήμ Καλίν, στη Βεγγάζη της Λιβύης, αναδεικνύουν τη στρατηγική της Άγκυρας να εδραιωθεί ως ο ρυθμιστικός παράγοντας της περιοχής.

Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, συνομίλησε τηλεφωνικά την Τετάρτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, Μπαντρ Αμπντελάτι, και, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του parapolitika.gr, οι δύο ΥΠΕΞ συζήτησαν για την τετραμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Κάιρο μεταξύ του Αιγύπτιου υπουργού Εξωτερικών και των ομολόγων του της Τουρκίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Πακιστάν. Αξιοσημείωτη ήταν η παρουσία στη συνάντηση αυτή του ειδικού συμβούλου του Αμερικανού Προέδρου για αραβικά και αφρικανικά ζητήματα, Μασάντ Μπούλος. Αντικείμενο της συνάντησης, σύμφωνα με διαρροές στον τουρκικό, αιγυπτιακό και λιβυκό Τύπο, ήταν οι πολιτικές εξελίξεις στη Λιβύη παράλληλα με την επίλυση του ζητήματος του καθορισμού των θαλασσίων ζωνών της Λιβύης, ένα θέμα που άπτεται των ζωτικών και κυριαρχικών συμφερόντων της Ελλάδας.

Σύμφωνα με έγκυρες διπλωματικές πηγές, ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε την Τετάρτη με τον Αιγύπτιο ομόλογό του, συζήτησε το ζήτημα αυτό. Εξάλλου, ο καθορισμός ΑΟΖ Ελλάδας και Λιβύης έχει τεθεί επί τάπητος στις τεχνικές διαβουλεύσεις με την κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας που εδρεύει στην Τρίπολη.

Διπλωματικές πηγές στο parapolitika.gr: Σύγκλιση Ελλάδας και Αιγύπτου στο λιβυκό μέτωπο

Οι ίδιες διπλωματικές πηγές σημείωσαν χαρακτηριστικά στο parapolitika.gr ότι «ο καθορισμός ΑΟΖ με τη Λιβύη είναι ένα θέμα που αποτελεί πάντα αντικείμενο κοινού ενδιαφέροντος μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, αφού και η Αίγυπτος έχει συστήσει αντίστοιχη τεχνική επιτροπή με τη Λιβύη». Επεσήμαναν, επίσης, ότι «υπάρχει σύγκλιση απόψεων μεταξύ Αθήνας και Καΐρου ως προς το θέμα της Λιβύης».

Η Τουρκία, από την πλευρά της, έχει επενδύσει στη λιβυκή σκακιέρα ένα από τα διπλωματικά της χαρτιά, στηριζόμενη, εν πολλοίς, στο τουρκολυβικό μνημόνιο, βάσει του οποίου στοχεύει να ορίσει και την επόμενη ημέρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό αποδεικνύεται και από τη νέα συνάντηση του αρχηγού των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (MİT), Ιμπραήμ Καλίν, με τον Σαντάμ Χαφτάρ στη Βεγγάζη, λίγες μόνο ημέρες μετά την επίσκεψή του στην Αθήνα και τις συναντήσεις που είχε με τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών.

Η Αθήνα παρακολουθεί με προσοχή την τουρκική διείσδυση

Η Αθήνα παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή αυτή την τουρκική διείσδυση, με τις κύριες ανησυχίες της Ελλάδας να εστιάζονται στο τουρκολιβυκό μνημόνιο, καθώς η εδραίωση της τουρκικής επιρροής και στις δύο πλευρές της Λιβύης ενδέχεται να οδηγήσει σε επικύρωση ή εφαρμογή του παράνομου μνημονίου για τις θαλάσσιες ζώνες, δημιουργώντας προβλήματα στην εφαρμογή των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων νοτίως της Κρήτης.

Η προσέγγιση Άγκυρας - Καΐρου και ο προβληματισμός της Αθήνας

Η χώρα μας, επίσης, αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την προσέγγιση της Τουρκίας με την Αίγυπτο, καθώς η Ελλάδα διατηρεί στρατηγική συμμαχία και η Άγκυρα επιχειρεί να διαρρήξει τα περιφερειακά μέτωπα της Αθήνας. Σύμφωνα με αναλυτές, ένα επιπλέον πρόβλημα που αναδύεται από την έντονη και συχνή παρουσία της Άγκυρας στην περιοχή της Βόρειας Αφρικής είναι η εκπαίδευση χιλιάδων Λίβυων στρατιωτικών και η συμμετοχή της Τουρκίας σε ασκήσεις στη Σύρτη, καθώς ενισχύουν τη μόνιμη στρατιωτική παρουσία της γείτονος στο «μαλακό υπογάστριο» της Ελλάδας.

Το διπλωματικό στοίχημα της Αθήνας απέναντι στην τουρκική κινητικότητα

Ενδεικτική των διαθέσεων της Τουρκίας είναι και η εσκεμμένη παραδοχή στη δήλωση του Χακάν Φιντάν, στην οποία προέβη μετά την τετραμερή συνάντηση του Καΐρου, οπότε και ανέφερε πως τα ζητήματα της Ανατολικής Μεσογείου βρίσκονται πάντα στο τραπέζι των συζητήσεων παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις για την επίλυση του πολιτικού ζητήματος της Λιβύης.

Υπό το πρίσμα αυτό, για την ελληνική διπλωματία αποτελεί πρόκληση η διατήρηση των συμμαχιών της και η διασφάλιση ότι οποιαδήποτε πολιτική διευθέτηση στη Λιβύη θα λάβει υπ’ όψιν και τις θέσεις των Αθηνών, που εδράζονται πάντα στον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας.

Χρυσα Μακρη
ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Βουλή: Υπερψηφίστηκε η ρύθμιση για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη


Υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο περιλαμβάνει τη ρύθμιση για τους ενήμερους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η διάταξη προσφέρει ουσιαστική οικονομική ελάφρυνση σε περισσότερους από 100.000 πολίτες, ενώ η αντιπολίτευση εκφράζει ενστάσεις για τον συνολικό σχεδιασμό του νομοσχεδίου και τον τρόπο που κατανέμονται τα οφέλη.

Υπερψήφιση στη Βουλή και πολιτικές ισορροπίες

Με θετική ψήφο της Νέας Δημοκρατίας υπερψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο περιλαμβάνει τη ρύθμιση για τους ενήμερους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη.

Η σχετική τροπολογία για τα δάνεια υπερψηφίστηκε από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ και την Ελληνική Λύση, ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νίκη δήλωσαν «παρών».

Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε επί της αρχής και στο σύνολό του με τη θετική ψήφο της ΝΔ. Το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νίκη, ενώ το ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ και η Ελληνική Λύση τοποθετήθηκαν με «παρών». Η Πλεύση Ελευθερίας δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο, με πρόθεση να καταθέσει ψηφοδέλτιο τις επόμενες ώρες.

Η ρύθμιση για τον νόμο Κατσέλη και τα οικονομικά οφέλη

Η ρύθμιση αφορά περισσότερους από 100.000 ενήμερους δανειολήπτες που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη και προβλέπει σημαντική μείωση των μηνιαίων δόσεων, σχεδόν μηδενισμό των τόκων και επιτάχυνση της αποπληρωμής των δανείων.

Κεντρικό στοιχείο αποτελεί η αναδρομική ισχύς από την 1η Απριλίου 2019, η οποία δημιουργεί πρόσθετα οφέλη για τους δικαιούχους, καθώς οι μειώσεις εφαρμόζονται και σε ήδη καταβληθείσες περιόδους.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η διάταξη καλύπτει δανειολήπτες που έχουν ήδη ρυθμίσει τις οφειλές τους και παραμένουν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ενώ η βασική αλλαγή αφορά τον τρόπο υπολογισμού των τόκων, οι οποίοι περιορίζονται σχεδόν στο σύνολό τους.

Ενδεικτικά, στεγαστικό δάνειο 100.000 ευρώ με διάρκεια 20 ετών και επιτόκιο 4% οδηγεί, με τη νέα ρύθμιση, σε μείωση της μηνιαίας δόσης από 612 ευρώ σε 433 ευρώ, ενώ οι τόκοι περιορίζονται από περίπου 453 ευρώ σε 1,4 ευρώ τον μήνα. Το συνολικό όφελος εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 46.000 ευρώ.

Η αναδρομική εφαρμογή της ρύθμισης αποτυπώνεται και σε ήδη ενεργές ρυθμίσεις. Ενδεικτικά, για δάνειο που ρυθμίστηκε τον Ιούνιο του 2023, το όφελος από τον νέο υπολογισμό των τόκων εκτιμάται σε περίπου 6.443 ευρώ, ποσό που θα συμψηφιστεί με μελλοντικές δόσεις.

Στην πράξη, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απαλλαγή περίπου 15 μηνιαίων δόσεων των 433 ευρώ, με αντίστοιχη μείωση του χρόνου αποπληρωμής κατά περίπου 15 μήνες.

📺Μητσοτάκης στη σχολή ναυτικών δοκίμων: Για να κρατήσουμε ασφαλή την Ελλάδα, πρέπει να είμαστε στην 1η γραμμή της παγκόσμιας τεχνολογίας


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τη σχολή ναυτικών δοκίμων όπου διεξάγεται, σε συνεργασία με ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο, το MIT, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «MIT-TRITON Summer School: Marine Robotics & Autonomous Systems Training Program», το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη για τα αυτόνομα θαλάσσια συστήματα.

Στόχος του προγράμματος, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το ελληνικό κέντρο αμυντικής καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ), είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων, τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους στα θέατρα επιχειρήσεων της νέας εποχής.

Ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια, τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη και τον αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα, ενημερώθηκε για τις δύο ενότητες της διδακτέας ύλης, οι οποίες αφορούν αφενός τον ηλεκτρολογικό και μηχανολογικό σχεδιασμό ρομποτικών συστημάτων και αφετέρου την αυτονομία, τους αισθητήρες και την επικοινωνία σε θαλάσσιο περιβάλλον.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεναγήθηκε επίσης στα εργαστήρια και στο λιμανάκι της σχολής, όπου οι εκπαιδευόμενοι εκτελούν δοκιμές με αυτόνομα συστήματα, αποκτώντας πρακτική εμπειρία, για παράδειγμα σχετικά με τα «σμήνη» drones.

Επίσης ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους καθηγητές του προγράμματος, στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και στελέχη του λιμενικού σώματος που συμμετέχουν, όπου τονίστηκε ότι τέτοιες εκπαιδεύσεις συμβάλλουν στην συγκρότηση ενός πυρήνα ένστολων που είναι εξειδικευμένοι στις νέες, εξελισσόμενες τεχνολογίες αλλά και εξοικειωμένοι με την πρακτική εφαρμογή τους. Συζητήθηκε ακόμη η προσαρμογή των θαλάσσιων drones στις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής μας και εναλλακτικές χρήσεις αυτόνομων οχημάτων, για παράδειγμα προς όφελος της εμπορικής ναυτιλίας.

«Έχουμε μία υποχρέωση, για να κρατήσουμε την πατρίδα μας ασφαλή, να είμαστε στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας τεχνογνωσίας και καινοτομίας. Και αυτό ακριβώς κάνουμε και νομίζω ότι χτίζουμε τα θεμέλια για να εκπαιδεύσουμε κυρίως τη νέα γενιά των αξιωματικών μας να σκέφτονται όχι μόνο ως καπετάνιοι αλλά και ως επιστήμονες» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο διοικητής της σχολής ναυτικών δοκίμων, υποναύαρχος Ιωάννης Ρέτσας, σημείωσε πως τα υλικά και τα συστήματα που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος θα παραμείνουν στη χώρα μας, συμβάλλοντας τόσο στη διάχυση της τεχνογνωσίας στις ένοπλες δυνάμεις όσο και στην αναπαραγωγή της εκπαίδευσης για επόμενες τάξεις στελεχών, αναβαθμίζοντας παράλληλα τον ρόλο των στρατιωτικών σχολών.

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης επισημάνθηκε ακόμη ότι χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των ενόπλων δυνάμεων να αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων.

Στο τέλος της επίσκεψης, ο πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Κύριε υπουργέ, θέλω πραγματικά να σας συγχαρώ προσωπικά, αλλά και όλα τα στελέχη του ναυτικού, των ενόπλων δυνάμεων, για το γεγονός ότι "αγκαλιάζετε" με τόση θέρμη τις νέες τεχνολογίες.

Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα, δεν είναι απλά μία εικόνα από το μέλλον, είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά.

Και είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος για το γεγονός ότι μπορούμε να αναπτύσσουμε μία σύμπραξη μεταξύ ίσως του κορυφαίου τεχνολογικού ιδρύματος στον κόσμο, του ΜΙΤ, και των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, χρησιμοποιώντας ως "γέφυρα" έναν Έλληνα καθηγητή, τον κ. Τριανταφύλλου, προκειμένου να μπορούμε πια σε σταθερούς κύκλους να επιμορφώνουμε τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, αλλά κυρίως τους δόκιμούς μας για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες που αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον διεξάγονται σήμερα οι πολεμικές επιχειρήσεις.

Είχαμε την ευκαιρία σήμερα να εξοικειωθούμε λίγο περισσότερο με την τεχνογνωσία γύρω από τα σμήνη των αυτόνομων drones. Βλέπετε κάποια από πίσω μας. Είναι πράγματι ένας κόσμος που για εμάς που δεν είμαστε κατ' ανάγκη τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία μπορεί να φαντάζει δυσνόητος.

Αυτό το οποίο ξέρουμε, όμως, είναι ότι έχουμε μία υποχρέωση, για να κρατήσουμε την πατρίδα μας ασφαλή, να είμαστε στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας τεχνογνωσίας και καινοτομίας. Και αυτό ακριβώς κάνουμε και νομίζω ότι χτίζουμε τα θεμέλια για να εκπαιδεύσουμε κυρίως τη νέα γενιά των αξιωματικών μας να σκέφτονται όχι μόνο ως καπετάνιοι αλλά και ως επιστήμονες».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας σημείωσε από την πλευρά του: «Είναι μεγάλη μου χαρά σήμερα που καλωσορίζω εδώ, στη σχολή ναυτικών δοκίμων, τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, για κάτι για την πατρίδα μας μοναδικό.

Μια σειρά σεμιναρίων από εξαιρετικούς καθηγητές του ΜΙΤ στους Έλληνες δόκιμους, αλλά και σε στελέχη των άλλων σχολών, της σχολής ικάρων και της σχολής ευέλπιδων, στη νέα πραγματικότητα: στη δημιουργία τεχνογνωσίας σμήνους αυτονόμων στη θάλασσα, αλλά από εκεί και πέρα, και πέρα από τη θάλασσα. Έτσι φέρνουμε τους δόκιμούς μας σε επαφή με τη νέα πραγματικότητα, με τη νέα επιχειρησιακή πραγματικότητα. Φέρνουμε, δηλαδή, την πατρίδα μας στη νέα εποχή.

Οι καθηγητές του ΜΙΤ, εκ των οποίων επικεφαλής ο καθηγητής κ. Τριανταφύλλου είναι Έλληνας και του χρωστάμε βαθιά ευγνωμοσύνη γι' αυτή τη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με το ΜΙΤ, οι καθηγητές, λοιπόν, είχαν την ευκαιρία να δείξουν στον πρωθυπουργό πώς αυτή η νέα τεχνολογία επηρεάζει τη διεξαγωγή των επιχειρήσεων στην θάλασσα και πώς μπορεί να αποτελέσει ένα τεράστιο πλεονέκτημα για την πατρίδα μας.

Κύριε πρόεδρε, ευχαριστώ για την παρουσία σας εδώ και για το γεγονός ότι εκτιμάτε αυτή την καινούργια, μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο ελληνικό ναυτικό, στην πατρίδα μας».



Ο Μητσοτάκης στο τιμόνι του GR Yaris με συνοδηγό τον Μαντς Όστμπεργκ στην Υπερειδική του EKO Ράλλυ Ακρόπολις: "Τα γκάζια είναι για τις πίστες" (Εικόνες)


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε στην υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο Ελληνικό, όπου οδήγησε αγωνιστικό GR Yaris και δοκίμασε υδρογονοκίνητο όχημα

Στην υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις βρέθηκε το απόγευμα της Τετάρτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων πριν από την επίσημη εκκίνηση του ιστορικού αγώνα. Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το The Ellinikon Sports Park, όπου έχει διαμορφωθεί η ασφάλτινη διαδρομή της EKO Super Special Stage, και είχε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα GR Yaris 2026 Aero Performance, με συνοδηγό τον πρώην εργοστασιακό οδηγό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, Μαντς Έστμπεργκ. Παράλληλα, βρέθηκε στη θέση του συνοδηγού σε ένα πρωτοποριακό υδρογονοκίνητο αγωνιστικό Toyota GR Yaris, το οποίο αποτελεί μία από τις τεχνολογικές καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης.

«Καταπληκτικές οι εντυπώσεις», είπε αμέσως μετά, προσθέτοντας ότι είχε την ευκαιρία να γνωρίσει την πίστα τόσο ως οδηγός όσο και ως συνοδηγός. «Ήμουν συνοδηγός αλλά και οδήγησα σε αυτή την πίστα, την οποία φτιάξαμε σε χρόνο-ρεκόρ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύνδεση του Ράλλυ Ακρόπολις με το Ελληνικό - "Είμαι βέβαιος ότι όσοι βρεθούν εδώ θα εντυπωσιαστούν"

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην επιλογή του Ελληνικού ως τόπου εκκίνησης του αγώνα, συνδέοντας το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με τη συνολική ανάπλαση της περιοχής. «Είναι πολύ σημαντικό ότι επιλέχθηκε αυτή η τοποθεσία. Εδώ θα εγκαινιαστούν σύντομα οι πρώτοι χώροι άθλησης και ψυχαγωγίας. Θα είναι ένα μεγάλο πάρκο που οι πολίτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τους επόμενους μήνες», σημείωσε.

Όπως είπε, όσοι βρεθούν στην υπερειδική διαδρομή θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά όχι μόνο ένα μοναδικό αθλητικό θέαμα, αλλά και μια πρώτη εικόνα από τη νέα μορφή του Ελληνικού. «Είμαι βέβαιος ότι όσοι βρεθούν εδώ θα εντυπωσιαστούν», ανέφερε.

Μητσοτάκης: "Το γεγονός ότι ξαναμπαίνει στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος μας δίνει πολύ μεγάλη χαρά"

Ο πρωθυπουργός στάθηκε και στη σημασία της επιστροφής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο διεθνές καλεντάρι του WRC, κάνοντας λόγο για μια διοργάνωση με ξεχωριστό συμβολισμό για τη χώρα.

«Το γεγονός ότι ξαναμπαίνει στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος μας δίνει πολύ μεγάλη χαρά», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για έναν αγώνα που παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής σε παγκόσμιο επίπεδο και εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει από τις 25 έως τις 28 Ιουνίου για να γράψει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία ενός από τους πιο εμβληματικούς αγώνες του WRC. Η εκκίνηση θα δοθεί στο The Ellinikon Sports Park, με την υπερειδική διαδρομή μήκους 1,86 χιλιομέτρων να μεταφέρει τους πρωταγωνιστές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στο κέντρο της Αττικής και να προσφέρει εικόνες που θα ταξιδέψουν σε εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο.

"Ας θυμόμαστε πάντα ότι δεν παίρνουμε ιδέες από όσα βλέπουμε στην πίστα για να τα αναπαράγουμε στον δρόμο"

Πέρα από το αγωνιστικό σκέλος, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αξιοποίησε την παρουσία του για να στείλει μήνυμα οδικής ασφάλειας. «Το μήνυμα είναι απλό: τα γκάζια είναι για τις πίστες, όχι για τον δρόμο», τόνισε, επισημαίνοντας ότι η χώρα αρχίζει να αποκτά μια διαφορετική κουλτούρα οδικής συμπεριφοράς.

Ο πρωθυπουργός επικαλέστηκε τα πρόσφατα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία οι θάνατοι από τροχαία έχουν μειωθεί κατά 21%, κάτι που μεταφράζεται, όπως είπε, σε περίπου 150 ζωές που σώζονται κάθε χρόνο. «Δεν μας ικανοποιεί μόνο αυτή η επίδοση. Θέλουμε να φτάσουμε το συντομότερο δυνατό στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να σταματήσουμε να έχουμε αυτή την απαράδεκτη πρωτιά, να θρηνούμε κάθε χρόνο εκατοντάδες συμπολίτες μας στην άσφαλτο», υπογράμμισε.

Κάνοντας λόγο για έναν «μεγάλο φόρο αίματος» που εξακολουθεί να πληρώνει η ελληνική κοινωνία στους δρόμους, εξέφρασε την πεποίθηση ότι σταδιακά διαμορφώνεται μια νέα οδηγική κουλτούρα, ιδίως στις νεότερες γενιές. «Το βλέπουμε ήδη. Αλλάζουν οι συνήθειες. Τα νέα παιδιά δεν πίνουν όταν οδηγούν. Βοηθούν και οι εντατικοί έλεγχοι, αλλά όλα αυτά γίνονται για καλό», σημείωσε.

Κλείνοντας, κάλεσε τους πολίτες να απολαύσουν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, χωρίς να ξεχνούν το βασικό μήνυμα της διοργάνωσης. «Ας απολαύσουμε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και ας θυμόμαστε πάντα ότι δεν παίρνουμε ιδέες από όσα βλέπουμε στην πίστα για να τα αναπαράγουμε στον δρόμο», ανέφερε.

Δείτε φωτογραφίες












Λατινοπούλου: «Με Fake AI προσπαθούν να χτυπήσουν τη Φωνή Λογικής τα τρολ του Βελόπουλου και όχι μόνο»


«Τις τελευταίες ώρες, τρολ, πρόθυμα δεκανίκια και κάθε λογής χρήσιμοι ηλίθιοι του συστήματος διακινούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια κατασκευασμένη και εμφανώς παραποιημένη φωτογραφία μέσω ΑΙ, επιχειρώντας να πλήξουν την Πρόεδρο της ΦΩΝΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ, Αφροδίτη Λατινοπούλου», αναφέρει η «Φωνή Λογικής».

«Η φωτογραφία είναι ψευδής. Προέκυψε από αλλοίωση πραγματικής φωτογραφίας που είχε ληφθεί πριν από περίπου δύο μήνες, όταν η Αφροδίτη Λατινοπούλου ανταποκρίθηκε ευγενικά σε αίτημα πολίτη για κοινή φωτογραφία.

Η απέλπιδα προσπάθεια πολιτικών αντιπάλων, παραγόντων του παρασκηνίου και περιθωριακών μηχανισμών να πλήξουν τη ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ μέσω ψεμάτων και κατασκευών αποδεικνύει μόνο ένα πράγμα: ότι στερούνται πολιτικών επιχειρημάτων και έχουν επιλέξει τον δρόμο της συκοφαντίας γι’ ακόμη μια φορά», προσθέτει το κόμμα.

«Η στοχοποίηση της Προέδρου μας με ψευδές και παραποιημένο υλικό δεν θα μείνει αναπάντητη. Όσοι συμμετείχαν στη δημιουργία, αναπαραγωγή και διακίνηση της συγκεκριμένης κατασκευής θα λογοδοτήσουν ενώπιον της Δικαιοσύνης για κάθε ποινική και αστική ευθύνη που τυχόν προκύπτει από τις πράξεις τους.

Η ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ δεν εκβιάζεται, δεν τρομοκρατείται και δεν απολογείται στους επαγγελματίες της λάσπης. Συνεχίζουμε με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα τον αγώνα για την Πατρίδα, την ασφάλεια, την κοινωνική δικαιοσύνη και την εθνική κυριαρχία.

Όσο εκείνοι κατασκευάζουν ψέματα, εμείς παράγουμε πολιτική», καταλήγει η «Φωνή Λογικής».

ΝΑ'ΧΑΜΕ ΝΑ ΛΕΓΑΜΕ😱😱Καραμανλής – Σαμαράς: Η νέα κοινή εμφάνιση στην παρουσίαση βιβλίου του Μιχάλη Σάλλα – Οι παρουσίες, οι απουσίες και τα πηγαδάκια


Η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Μιχάλη Σάλλα με τίτλο: «Τι πήγε λάθος στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη. Το έργο, το οποίο αναλύει τις δομικές παθογένειες της χώρας, σχολίασαν η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου, ο καθηγητής Ηλίας Παπαϊωάννου και ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, υπό τον συντονισμό της δημοσιογράφου Δώρας Αναγνωστοπούλου.

Η εκδήλωση «μαγνήτισε» τα βλέμματα όχι μόνο για το περιεχόμενό της, αλλά και για το γεγονός ότι έλαβε χώρα, ακόμη μία κοινή δημόσια εμφάνιση των Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά, μόλις έναν μήνα μετά την προηγούμενη συνάντησή τους, την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν παρέστη.

Πριν ακόμη ξεκινήσουν οι ομιλίες, το ενδιαφέρον της αίθουσας μονοπώλησε η πρώτη σειρά των καθισμάτων. Έναν μήνα μετά την κοινή τους παρουσία στις 26 Μαΐου, ο Κώστας Καραμανλής και ο Αντώνης Σαμαράς συναντήθηκαν ξανά σε μια χρονική συγκυρία που πυροδοτεί έντονα σενάρια για τις επόμενες κινήσεις του Μεσσήνιου πολιτικού.

Αν και βρίσκονταν στην ίδια σειρά, οι δύο πρώην πρωθυπουργοί δεν κάθονταν δίπλα-δίπλα. Ο Κώστας Καραμανλής είχε στα δεξιά του τον Ευάγγελο Βενιζέλο, με τον οποίο είχε μακρά συνομιλία, ενώ λίγες θέσεις παραπέρα, σε διπλανό διάζωμα, κάθισε ο Αντώνης Σαμαράς, έχοντας ανάμεσά τους τον Προκόπη Παυλόπουλο και τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας Γαβριήλ.

Παράλληλα, αίσθηση προκάλεσαν τα πολιτικά πηγαδάκια, όπως αυτό του Νίκου Δένδια με τον Βασίλη Κικίλια. Συγκεκριμένα σχολιάστηκε η απουσία γραβάτας από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος απάντησε με χιούμορ: «Εμείς είμαστε της λαϊκής δεξιάς».

Στο μικροσκόπιο των παρισταμένων μπήκε και η ταξιθεσία, καθώς δίπλα στον Νίκο Δένδια, είχε οριστεί να καθίσει ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, σε μια βραδιά όπου οι αποστάσεις και οι επαφές των κορυφαίων στελεχών της κεντροδεξιάς, συζητήθηκαν εξίσου με το ίδιο το βιβλίο.

Οι προσκεκλημένοι της βραδιάς

Η εκδήλωση εξελίχθηκε σε ένα σημείο συνάντησης ολόκληρου του πολιτικού, επιχειρηματικού και πνευματικού κόσμου της χώρας, συγκεντρώνοντας κορυφαία ονόματα από όλες τις πτέρυγες σε μια εντυπωσιακή κοινή παρουσία.

Στο αμφιθέατρο βρέθηκαν ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Θεόδωρος Λιβάνιος, Χρήστος Σταϊκούρας και Δημήτρης Παπαστεργίου. Τον πολιτικό κόσμο εκπροσώπησαν επίσης με την παρουσία τους οι Μαρία Δαμανάκη, Νίκος Χριστοδουλάκης, Γιώργος Αλογοσκούφης, Γιάννης Πλακιωτάκης, Γιάννης Οικονόμου, Στέλιος Πέτσας, Μιλένα Αποστολάκη, Ζέτα Μακρή, Λευτέρης Αυγενάκης, Ευάγγελος Αποστολάκης, Όλγα Γεροβασίλη, Χρήστος Παπουτσής, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου και Τάσος Γιαννίτσης.

Παράλληλα, ισχυρή ήταν η εκπροσώπηση από τον επιχειρηματικό, κοινωνικό και πολιτιστικό χώρο, καθώς το «παρών» έδωσαν η Μαριάννα Λάτση, ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ, ο Κώστας και η Μαρίνα Λαλιώτη, ο Γιώργος και η Άννα Νταλάρα, καθώς και ο Άγγελος Φιλιππίδης.


24 Ιουνίου 2026

📺Λαζαρίδης: Το αφήγημα που στήθηκε εναντίον μου κατέρρευσε, δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο ούτε εξαπάτηση της διοίκησης (ΕΓΓΡΑΦΑ)


Ο πρώην υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης υποστήριξε στη Βουλή ότι η υπόθεση φορά σε διοικητικό σφάλμα της διοίκησης - Κατήγγειλε «οργανωμένη προσπάθεια πολιτικής εξόντωσης» - Τα έγγραφα που κατέθεσε

Στην αντεπίθεση πέρασε ο πρώην υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μακάριος Λαζαρίδης, που κατήγγειλε ότι εις βάρος του υπήρξε «οργανωμένη προσπάθεια πολιτικής εξόντωσης» για τον τίτλο σπουδών του από το Southeastern College.

«Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο. Δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό. Δεν υπάρχει παραπλάνηση της διοίκησης. Δεν υπάρχει οικονομικό όφελος. Δεν υπάρχει παράνομη πράξη που να αποδίδεται σε εμένα», τόνισε ο κ. Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών. Όπως υποστήριξε, υπήρξε ένα διοικητικό λάθος, το οποίο «επί σχεδόν 20 χρόνια, ουδείς είχε αμφισβητήσει και το οποίο σήμερα επιχειρείται να παρουσιαστεί ως προσωπική παρανομία».

Διευκρινίζοντας ότι η παραίτηση του από τη θέση του υφυπουργού αποτέλεσε «πράξη πολιτικής ευθύνης» και όχι «παραδοχή ενοχής, ούτε αποδοχή οποιασδήποτε παράνομης πράξης», ο βουλευτής ανέφερε ότι κατά την πρόσληψη του το 2007, στη θέση ειδικού συνεργάτη για θέματα νέας γενιάς, υπήρξε διοικητικό σφάλμα της υπηρεσίας, η οποία γνώριζε τα δικαιολογητικά και τα προσόντα του.

«Πώς θα μπορούσα να παραπλανήσω τη διοίκηση για στοιχεία τα οποία η ίδια ήδη γνώριζε; Πώς θα μπορούσε να υπάρξει εξαπάτηση όταν τα προσόντα μου ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Διοικητικό σφάλμα της υπηρεσίας»

Σύμφωνα με τον βουλευτή, για να καταλάβει τη θέση ειδικού συνεργάτη, δεν απαιτούνταν πανεπιστημιακός τίτλος. Ωστόσο, κατά τη σύνταξη της πράξης πρόσληψης η διοίκηση, λόγω υπηρεσιακού λάθους, τον κατέταξε στην κατηγορία του «Ειδικού Επιστήμονα».

Επίσης, ο τέως υφυπουργός υποστήριξε ότι δεν υπήρξε οικονομικό όφελος από την κατάταξη του. «Οι μισθολογικές καταστάσεις αποδεικνύουν ότι δεν έλαβα ούτε ένα ευρώ περισσότερο από όσα δικαιούμουν», ανέφερε.

Παράλληλα, επιτέθηκε στην αντιπολίτευση, μιλώντας για «οργανωμένη προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης ενός διοικητικού σφάλματος» με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και την «πολιτική του εξόντωση».

«Δεν είχαν σκάνδαλο και προσπάθησαν να κατασκευάσουν ένα. Δεν είχαν αποδείξεις και επιχείρησαν να υποκαταστήσουν τις αποδείξεις με κραυγές», συνέχισε, καλώντας τους πολιτικούς του αντιπάλους να απαντήσουν στο εάν σκοπεύουν να ανακαλέσουν τις κατηγορίες εις βάρος του.


Αναφερόμενος στην απόφασή του να αποχωρήσει από την κυβέρνηση, ξεκαθάρισε ότι «επρόκειτο για μια πολιτική πράξη ευθύνης, προκειμένου να μη δημιουργηθεί οποιαδήποτε σκιά στη λειτουργία της κυβέρνησης, και όχι για παραδοχή ενοχής ή αποδοχή οποιασδήποτε παράνομης ενέργειας».

Τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία κατατέθηκαν στα πρακτικά της Βουλής:



Στη συνέχεια προχώρησε σε on camera δήλωση στην οποία παρουσίασε τα δεδομένα της υπόθεσης. «Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο. Δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό. Δεν υπάρχει παραπλάνηση της διοίκησης. Δεν υπάρχει οικονομικό όφελος. Δεν υπάρχει παράνομη πράξη που να αποδίδεται σε μένα», υπογράμμισε.

Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε ότι τα πραγματικά περιστατικά αποκλείουν οποιονδήποτε ισχυρισμό περί δόλου ή εξαπάτησης της διοίκησης, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούσαν τα προσόντα και την υπηρεσιακή του κατάσταση ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα στον υπηρεσιακό του φάκελο.

«Πώς θα μπορούσα να παραπλανήσω τη διοίκηση για στοιχεία τα οποία η ίδια γνώριζε και διατηρούσε στον υπηρεσιακό μου φάκελο; Πώς μπορεί να γίνει λόγος για εξαπάτηση όταν τα πραγματικά προσόντα μου ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα», διερωτήθηκε.

Παράλληλα, χαρακτήρισε απολύτως αβάσιμους τους ισχυρισμούς περί οικονομικού οφέλους, επισημαίνοντας ότι οι αποδοχές του δεν υπερέβησαν ποτέ εκείνες που αντιστοιχούσαν στη νόμιμη υπηρεσιακή του κατάταξη.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Μακάριου Λαζαρίδη

«Μετά την ομιλία μου στη Βουλή, ένα πράγμα είναι πλέον ξεκάθαρο. Όλο το αφήγημα που στήθηκε εναντίον μου κατέρρευσε.

Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο. Δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό. Δεν υπάρχει παράνομο οικονομικό όφελος. Δεν υπάρχει καμία δική μου παράνομη πράξη.

Κι όμως, επί οι μέρες ακούσαμε κατηγορίες, συκοφαντίες και βεβαιότητες από όσους είχαν ήδη αποφασίσει την ενοχή μου πριν δουν τα πραγματικά στοιχεία.

Η αλήθεια είναι ότι ένα διοικητικό σφάλμα 20 πριν επιχειρήθηκε να μετατραπεί σε πολιτικό σκάνδαλο. Στη Βουλή απάντησα με γεγονότα. Όχι, με κραυγές. Όχι, με λάσπη».


ΞΥΔΑΚΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΑ😆😆Ο Γιάννης Στουρνάρας ορκίστηκε για τρίτη φορά Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, δείτε φωτογραφίες


Η ορκωμοσία έγινε ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Τασούλα, του Υπουργού Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας, Κυριάκου Πιερρακάκη, και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου

Ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα, και παρουσία του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκου Πιερρακάκη, ορκίστηκε σήμερα από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, ως Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, ο Ιωάννης Στουρνάρας.

Η ανανέωση της θητείας του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) Γιάννη Στουρνάρα για έξι χρόνια ακόμη ανακοινώθηκε στα τέλη του προηγούμενου μήνα. Αυτή είναι η τρίτη φορά που ο κ. Στουρνάρας ορκίζεται ως Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος.


Ο Γιάννης Στουρνάρας με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη


Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα



ΦΥΤΕΥΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΥΛΗ Ο ΚΟΚΟΤΣΑΚΗΣ😜😝ΧΑΡΟΚΑΜΜΕΝΗ μετά τις αποχωρήσεις: Προσπαθούν να μας (δια)σπάσουν, επιστρατεύουν όλα τα μέσα και όλους τους πρόθυμους


Η πρόεδρος της Ελπίδας για τη Δημοκρατία κάνει λόγο για «σκοτεινή δράση» εναντίον του κόμματος και πως ακολουθείται η συνταγή «διαίρει και βασίλευε» από τους «πρόθυμους»

Μόλις ένα μήνα από την ίδρυσή του, και το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού «Ελπίδα για τη Δημοκρατία» μετρά ήδη τις πρώτες αποχωρήσεις. Ο πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου ανακοίνωσαν τις αποχωρήσεις τους ενώ ο TikToker Δημήτρης Σαββίδης πήρε επίσης ξεκάθαρες αποστάσεις.

Η Μαρία Καρυστιανού, στην πρώτη της αντίδραση μετά τις αποχωρήσεις από το κόμμα της, προχώρησε σε ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook με την οποία έκανε λόγω για «πρόθυμους» που επιχειρούν να διασπάσουν την ενότητά τους.

«Τα δόλια κίνητρα αν και ενίοτε καμουφλαρισμένα ευτυχώς γίνονται αντιληπτά, κάποτε νωρίς, κάποτε με καθυστέρηση» σημειώνεται στο κείμενο που δημοσίευσε η κ. Καρυστιανού προσθέτοντας πως: «Σημασία έχει ότι έστω και αργά όλα και όλοι αποκαλύπτονται. Κόντρα στον πόλεμο λοιπόν, συνεχίζουμε».

Η αντίδραση της Μαρίας Καρυστιανού

Το Κίνημά μας ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ έκλεισε ήδη ένα μήνα ζωής! Ακόμη και μέσα σε αυτόν τον σύντομο χρόνο, ο πόλεμος κλιμακώνεται πανταχόθεν και βέβαια η λάσπη και η συκοφαντία συνεχίζονται ακατάπαυστα και εντατικά. Αυτό μας χαροποιεί!

Διότι σημαίνει ότι τα πάμε πολύ καλά! Οι πολίτες καταλαβαίνουν! Η αλήθεια δεν κρύβεται, ούτε και αλλοιώνεται! Είναι πάνω από ξεκάθαρο ότι το βολεμένο, διεφθαρμένο και υποκινούμενο σύστημα μάχεται ένα κίνημα ζωντανό και ενεργό, που το διεμβολίζει και βάζει ως προτεραιότητά του τους πολίτες, προτάσσοντας τη λύση των προβλημάτων που πλήττουν την καθημερινότητά τους!

Στη σκοτεινή αυτή δράση εναντίον μας οι απειλούμενοι από την ύπαρξή μας επιστρατεύουν όλα τα μέσα και όλους τους πρόθυμους.

Προσπαθούν να μας (δια)σπάσουν. α σπείρουν την διχόνοια. Ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή: διαίρει και βασίλευε. Τα δόλια κίνητρα αν και ενίοτε καμουφλαρισμένα ευτυχώς γίνονται αντιληπτά, κάποτε νωρίς, κάποτε με καθυστέρηση.

Σημασία έχει ότι έστω και αργά όλα και όλοι αποκαλύπτονται. Κόντρα στον πόλεμο λοιπόν, συνεχίζουμε.

Δεν πτοούμαστε, δεν παραιτούμαστε, δεν καμπτόμαστε! Πολεμάμε και αγωνιζόμαστε μέχρι τέλους.

Γιατί τα κίνητρά μας είναι αγνά, και όχι δόλια και υποχθόνια.

Μαζί σας. Μαζί με τα παιδιά μας, για τα παιδιά μας. Για μια Ελλάδα πραγματικά ελεύθερη από διαπλοκή, σήψη, φτωχοποίηση και εκμετάλλευση. Eπιτέλους!



Οι αποχωρήσεις από το κόμμα Καρυστιανού

Την αποχώρησή του από το κόμμα Ελπίδα για τη Δημοκρατία της Μαρίας Καρυστιανού ανακοίνωσε ο πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης ενώ το ίδιο έκανε και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου με τον TikToker Δημήτρη Σαββίδη να παίρνει , επίσης, ξεκάθαρες αποστάσεις

Σε ανοιχτή επιστολή του ο κ. Κοκοτσάκης κάνει λόγο για «σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις» τονίζοντας ότι «κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο».

Καταλογίζοντας ότι «παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση», ο κ. Κοκοτσάκης καταγγέλλει ότι «δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο».

Όπως υποστηρίζει «διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας», γράφοντας για τη Μαρία Καρυστιανού ότι «ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε» καθώς «οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της».

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης γράφει, επίσης, ότι «η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο. Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου "αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα". Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με "αυλές"», προσθέτοντας ότι «αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Κίνημα Πολιτών της Καρυστιανού έγινε «μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε» υπογραμμίζοντας πως «όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής. Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη».

«Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα».



Όλη η επιστολή του Βασίλη Κοκοτσάκη

«Στις 21 Μαΐου 2026, κατά την παρουσίαση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του υπό ίδρυση τότε Κινήματος, δήλωσα δημόσια:

"Εύχομαι αυτή η νέα αρχή να μείνει πάντα πιστή σε αυτό που τη γέννησε: Την απαίτηση των πολιτών για Αλήθεια, Δικαιοσύνη και Ευθύνη".

Σήμερα αισθάνομαι την ανάγκη να επιστρέψω σε εκείνα τα λόγια, όχι για να τα αναθεωρήσω, αλλά γιατί δυστυχώς θεωρώ ότι επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που έκρυβαν μέσα τους.

Στην υπόθεση των Τεμπών στήριξα(μεταξύ άλλων) ως τεχνικός σύμβουλος & την τότε πρόεδρο του Συλλόγου θυμάτων , στον αγώνα όλων των συγγενών για την αλήθεια στην υπόθεση αυτή.

Την στηρίξαμε ως τεχνική ομάδα, επιστημονικά, ηθικά , όχι γιατί αναζητούσαμε ρόλο, θέση ή επιρροή, αλλά γιατί πιστεύαμε ότι εκφράζει ένα αυθεντικό κοινωνικό αίτημα για Δικαιοσύνη και αλήθεια, όπως αυτό εκφράστηκε από τα εκατομμύρια των Πολιτών που διαδήλωναν στους δρόμους.

Και όταν ανακοινώθηκε η δημιουργία πολιτικού φορέα, πιστεύοντας και εγώ ότι επιχειρούσαμε να μεταφέρουμε στη δημόσια ζωή το μήνυμα που έστειλαν εκατομμύρια πολίτες στους δρόμους της Ελλάδας, δήλωσα παρόν χωρίς καμία φιλοδοξία ή προσωπική επιδίωξη.

Όχι για να δημιουργηθεί άλλο ένα ακόμη κόμμα, αλλά να δημιουργηθεί ένα αυθεντικό-πραγματικό Κίνημα Πολιτών, όπως ήταν η απαίτηση του κόσμου, ενάντια στην σήψη και την διαφθορά του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος

Ένα κίνημα που θα αποτελούσε συνέχεια εκείνου του μεγάλου λαϊκού ξεσηκωμού που γεννήθηκε μέσα από την τραγωδία των Τεμπών και κορυφώθηκε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025.

Ένα κίνημα όμως που δεν θα ανήκε σε πρόσωπα, δεν θα διοικούνταν από αυλές και αυλικούς, δεν θα λειτουργούσε με όρους μηχανισμών, αποκλείοντας τις φράξιες και τους κολλητούς…

Δεν θα αναπαρήγαγε τις παθογένειες που για δεκαετίες οδήγησαν τους πολίτες στην αποστροφή απέναντι στην πολιτική.

Δυστυχώς, όσο περνούσε ο χρόνος, διαπίστωνα ολοένα και περισσότερο ότι η πορεία που ακολουθείται απέχει ουσιωδώς από εκείνη που εξαγγέλθηκε.

Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκαν σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις. Υποβλήθηκαν προτάσεις, κατατέθηκαν σχέδια, διατυπώθηκαν προβληματισμοί. Ζητήθηκαν συναντήσεις και διευκρινίσεις. Όχι από διάθεση αντιπαράθεσης. Αλλά από αίσθημα ευθύνης.

Γιατί κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο.

Και όμως, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

Δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο.

Δεν υπήρξε συλλογική ποτέ επεξεργασία για κανένα θέμα , όπως δεν υπήρξε και καμία διάθεση θεσμικής συγκρότησης.

Αντίθετα, διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας.

Η Μαρία Καρυστιανού, ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε.

Δεν αποδίδω τις παραπάνω διαπιστώσεις σε συνεργάτες, συμβούλους ή πρόσωπα του περιβάλλοντός της.

Οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της.

Για τον λόγο αυτό, η κριτική μου αφορά πρωτίστως την πολιτική κατεύθυνση που επιλέχθηκε και την ευθύνη της ηγεσίας για αυτήν.

Η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο.

Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου «αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα». Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με «αυλές».

Οι οργανώσεις πολιτών που αυτοβούλως συγκροτήθηκαν ανά την χώρα , αφέθηκαν να λειτουργούν χωρίς σαφείς κανόνες, χωρίς δικαιώματα, χωρίς αρμοδιότητες και χωρίς θεσμικές εγγυήσεις συμμετοχής και χωρίς ποτέ να ζητηθεί η γνώμη τους για οποιοδήποτε θέμα.

Και το χειρότερο: Αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών.

Μια κατάσταση που όχι μόνο δεν θυμίζει Κίνημα Πολιτών, αλλά θυμίζει ακριβώς εκείνο το πολιτικό μοντέλο που υποτίθεται ότι επιχειρούσαμε να υπερβούμε. Υπάρχει όμως και μία ακόμη διάσταση που δεν μπορώ να αγνοήσω.

Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησης του εγχειρήματος, δεκάδες άνθρωποι και στη συνέχεια εκατοντάδες πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.( όπως έγινε υποδειγματικά στην Κρήτη). Δημιουργήθηκαν Ομάδες Πολιτών σε πολλά μέρη της Ελλάδας , αποτελούμενες από ανθρώπους που δεν ζητούσαν ανταλλάγματα, αξιώματα ή πολιτική σταδιοδρομία.

Άνθρωποι της εργασίας, της καθημερινότητας και της προσφοράς. Άνθρωποι που πίστεψαν ότι οικοδομούμε κάτι διαφορετικό. Ότι επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ένα αληθινό Κίνημα Πολιτών, βασισμένο στη συμμετοχή, στη συλλογικότητα, στη διαφάνεια και στον σεβασμό της δημοκρατικής λειτουργίας.

Οι άνθρωποι αυτοί μας εμπιστεύθηκαν και μας ακολούθησαν. Επένδυσαν χρόνο, κόπο, αξιοπρέπεια και Ελπίδα. Και ακριβώς γι’ αυτό αισθάνομαι ότι έχω απέναντί τους μια ιδιαίτερη ηθική υποχρέωση.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να συνεχίσουν να πιστεύουν σε κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπουν να διαμορφώνεται.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να αποδεχθούν ως Κίνημα Πολιτών μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε.

Και κυρίως δεν μπορώ να σιωπήσω όταν βλέπω ανθρώπους που εργάστηκαν ανιδιοτελώς να αισθάνονται σήμερα απογοήτευση & πικρία απέναντι στις προσδοκίες που οι ίδιοι επένδυσαν.

Τους οφείλω την αλήθεια, όπως τους όφειλα την αλήθεια από την πρώτη ημέρα.Με τα παραπάνω δεν καταγράφω προσωπική πικρία, αλλά τα καταγράφω με θλίψη.

Γιατί όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής.

Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη.

Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα.

Προσωπικά, αισθάνομαι ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν μπορώ να συμπράξω. Μίλησα όταν έπρεπε να μιλήσω και πρότεινα όταν έπρεπε να προτείνω.

Προειδοποίησα όταν έπρεπε να προειδοποιήσω και παρέμεινα παρών όσο υπήρχε η ελπίδα ότι η πορεία μπορούσε να διορθωθεί, αλλά μάταια.

Για να μπορώ αύριο να κοιτάζω στα μάτια τους ανθρώπους που με εμπιστεύθηκαν και πορευτήκαμε για λίγο μαζί…

Για τον λόγο αυτό δηλώνω ότι αποσύρω την όποια στήριξή μου από τον συγκεκριμένο πολιτικό φορέα.

Δεν αναγνωρίζω σε αυτόν τον φορέα ,τα χαρακτηριστικά ενός Κινήματος Πολιτών όπως εκείνου που οραματιστήκαμε και παρουσιάσαμε στους πολίτες.

Η απόφασή μου αυτή δεν στρέφεται εναντίον κανενός προσώπου, αλλά αφορά αποκλειστικά τη διαπίστωσή μου για τον τρόπο συγκρότησης, λειτουργίας και πολιτικής εξέλιξης του εγχειρήματος

Ταυτόχρονα, δηλώνω ξεκάθαρα ότι παραμένω δίπλα στους ανθρώπους που πορεύτηκαν μαζί μας όλο αυτό το διάστημα και που τίμησαν με την παρουσία, τη δουλειά, το ήθος και την ανιδιοτέλειά τους αυτή την προσπάθεια.

Πάνω απ’ όλα όμως, παραμένω ανυποχώρητα εκεί όπου βρισκόμουν από την πρώτη ημέρα: Στον καθαρό αγώνα για την αλήθεια στην υπόθεση των Τεμπών, μαζί με την τεχνική μας ομάδα. Συνεχίζουμε απρόσκοπτα το επιστημονικό μας έργο για τη μνήμη των θυμάτων και την αξιοπρέπεια των οικογενειών τους.

Οι αρχές που μας έφεραν εδώ εξακολουθούν να είναι ζωντανές, και όσο παραμένουν ζωντανές, ο δικός μας δρόμος θα παραμένει ανοιχτός.

Αποχωρώ μόνο από μια πολιτική κίνηση που δεν με εκφράζει, όπως πλέον δεν εκφράζει την πλειοψηφία όλων όσων πιστέψαμε σε αυτήν…


«Ανθρωποδιώκτης» για το κόμμα το στενό περιβάλλον ΚαρυστιανούΤην ίδια ώρα σε άρθρο του στην εφημερίδα Απογευματινή στην οποία αρθρογραφεί, ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου, ο οποίος ξεκαθάρισε πως «δεν έχω πλέον καμία σχέση με το κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού, ούτε συμμετέχω σε αυτό, ούτε με εκφράζει».

Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, ο κ. Παπανικολάου, ο οποίος είχε εκφράσει τη στήριξή του στη Μαρία Καρυστιανού με μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του, εμφανίζεται να επικαλείται ότι στην πορεία διαπίστωσε ότι ο συγκεκριμένος φορέας αντί να έχει τα χαρακτηριστικά ενός ανοιχτού κοινωνικού κινήματος με συλλογική δράση και δημοκρατική αντιμετώπιση, άρχισε να εξελίσσεται σε μια περίκλειστη παρέα με καθοδηγητές πρώην στελέχη της Νίκης τα οποία δίνουν έναν τόνο «ιδεολογικής και πνευματικής περιχαράκωσης»

Αποστάσεις από τον Δημήτρη Σαββίδη

Σήμερα το πρωί, επίσης, ο TikToker Δημήτρης Σαββίδης σε ανάρτησή του καυτηριάζει το κίνημα που έκανε «μαρκίζα» την ελπίδα «αλλά δεν την κάνει πραξη» κάνοντας λόγο για ένα «κίνημα που υπόσχεται πολλά και δεν πραγματοποιεί μέχρι τώρα τίποτα {...}που τα κορυφαία του στελέχη έχουν χρόνο για να κάνουν βίντεο σε τσιπουράδικα, σε καφενεία, σε δρόμους της Ρωσίας αλλά δεν έχουν χρόνο να μιλήσουν για τα απίστευτα σκάνδαλα μόλις των τελευταίων 5 ημερών».

Πιερρακάκης σε Φάμελλο για δάνεια ν. Κατσέλη: Μετακίνησες τα γκολπόστ για να χωρέσει η κριτική σου😆😆Επιβάλλουμε και την αναδρομικότητα, που δεν αναφέρεται από τον ΆΠ


«Μετακίνηση των γκολπόστ» για να χωρέσει η κριτική του, καταλόγισε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, για τα όσα ανέφερε σήμερα στην ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής, σχετικά με την τροπολογία για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη.

Ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «είμαι πολύ μπερδεμένος, υπό την έννοια ότι επειδή συχνά σας μελετώ και άκουσα τι είπατε στον ΔΣΑ σχετικά με την καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου για τα δάνεια του νόμου Κατσέλη. Εγώ και ο κ. Στουρνάρας, αυτό που λέγαμε, ήταν να δούμε την απόφαση του Αρείου Πάγου και να δούμε πώς θα την εντάξουμε στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στις ευρύτερες αποφάσεις του δημοσίου χρέους. Παρακαλώ, λοιπόν, βγάλτε την απόφαση του Αρείου Πάγου και πείτε μου που γράφει την λέξη αναδρομικότητα και σε ποια σημεία, αυτή την επιβάλλει στην κυβέρνηση. Γιατί και εσείς κ. Φάμελλε, στην ομιλία σας στον ΔΣΑ, την αναδρομικότητα δεν την είχατε αναφέρει. Αντιλαμβάνομαι ότι είστε σε δύσκολη θέση που σήμερα έρχεται η κυβέρνηση και επιβάλει κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς πέραν της καθολικότητας κάνουμε και την αναδρομικότητα».

Ο υπουργός είπε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι αυτό που κάνετε σήμερα, μια και είμαστε και σε περίοδο Μουντιάλ «θα το περιγράφαμε ότι 'εάν και είστε οφσάιντ κουνάτε και το γκολπόστ'». Σχετικά με όσους έχουν αποπληρώσει τα δάνειά τους, είπε πως «στην συντριπτική τους πλειοψηφία το έκαναν με εφάπαξ καταβολή, συνεπώς δεν είχαν τόκους στην πορεία». Για τις αναφορές του κ. Φάμελλου σχετικά με όσους έχασαν την ρύθμισή τους, ο κ. Πιερρακάκης είπε πως «αποκρύπτετε ότι πέραν του ότι έχουν παραχθεί τελεσίδικα δικαστικά αποτελέσματα, το 70% που έχασαν την ρύθμιση δεν είχαν πληρώσει ούτε μια δόση ή μέρος αυτής της ρύθμισης».

Ο υπουργός είπε ότι «εγώ θα περιμένω να ψηφίσετε την τροπολογία στο πνεύμα της τοποθέτησης Φάμελλου στον ΔΣΑ που μίλαγε για την καθολικότητα της εφαρμογής της απόφασης του Αρείου Πάγου».

Τέλος, σχετικά με τα στοιχεία που παρουσίασέ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ για την πραγματική σύγκλιση με την ΕΕ, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλή ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε από το 2019 μέχρι σήμερα κατά 13% όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 5,7%. Το πραγματικό κατά κεφαλή διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, αυξήθηκε περισσότερο, κατά 14,3% έναντι 6,6% στην ΕΕ. Και αν δούμε και την κατά κεφαλή κατανάλωση και το κατά κεφαλή ΑΕΠ, έχουμε σύγκλιση αυτό το διάστημα». Χρειάζεται να γίνουν ακόμα πολλά, αλλά «έτσι οικοδομείς, όπως το κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο, και όχι με 'ένα νόμο και ένα άρθρο'» παρατήρησε υπαινικτικά ο υπουργός.

📺Πλεύρης: Απέλαση αλλοδαπού με νόμιμη άδεια – Καλεί σε βίντεο μετανάστες να έρθουν παράνομα στη χώρα


Την απέλαση αλλοδαπού, με νόμιμη άδεια διανομής, που καλεί στα social media μετανάστες να έρθουν στο Ναύπλιο παράτυπα, ανακοίνωσε ο Θάνος Πλεύρης.

Η ανάρτηση του Θάνου Πλεύρη

Ένας αλλοδαπός, με νόμιμη άδεια διαμονής, με ανάρτηση του καλεί μετανάστες να έλθουν παράνομα στο Ναύπλιο γιατί κανείς δεν τους ελέγχει. Τα συγκεκριμένα βίντεο που διακινούν ψευδείς ειδήσεις και χρησιμοποιούνται από κυκλώματα λαθροδιακινητών για να πείσουν παράνομους μετανάστες να έλθουν στην ΕΕ. Ο συγκεκριμένος αλλοδαπός ταυτοποιήθηκε από την αστυνομία,
σχηματίστηκε σε βάρος του δικογραφία και έδωσα εντολή στις υπηρεσίες να ανακαλέσουν την άδεια διαμονής του και να εκκινήσει η διαδικασία της απέλασης του βάσει των νέων διατάξεων του Κώδικα Μετανάστευσης.


📺Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο ΑΤ Συντάγματος για να εκδώσει νέα ταυτότητα


Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Αστυνομικό Τμήμα Συντάγματος για να εκδώσει τη νέα ταυτότητα.

Η διαδικασία ολοκληρώθηκε κανονικά και ενημερώθηκε θα είναι διαθέσιμη για παραλαβή σε περίπου μία εβδομάδα, όπως προβλέπεται.


📺Λατινοπούλου για Παϊτέρη: «Ευθεία επίθεση, χυδαία προσβολή για μένα και τη μητέρα μου -Έχω κινηθεί ήδη νομικά»


Στην κόντρα της με τον Βασίλη Παϊτέρη αναφέρθηκε ξανά η Αφροδίτη Λατινοπούλου, η οποία αποκάλυψε πως έχει προσφύγει ήδη στη Δικαιοσύνη.

Μιλώντας σήμερα στο Action24, η ευρωβουλευτής και πρόεδρος της Φωνής Λογικής χαρακτήρισε «χυδαία προσβολή» τα όσα είπε ο Ρομά τραγουδιστής και έκανε λόγο για «ευθεία επίθεση-προσβολή», για την οποία έχει κινηθεί ήδη νομικά.

Υπενθυμίζεται ότι η κόντρα ξεκίνησε όταν Λατινοπούλου και Παϊτέρης συναντήθηκαν πριν από λίγες ημέρες σε πλατό τηελεοπτικής εκπομπής και ξέσπασε μεταξύ τους καβγάς για την ορολογία των «γύφτων»-Ρομά. Τότε ο δημοφιλής τραγουδιστής είπε για την πολιτικό: «Αν τη δείτε καλά, θα δείτε ότι έχει γύφτικη ομορφιά. Μήπως η μητέρα της αγόρασε χαλί από έναν γύφτο και δεν το πλήρωσε»;

«Θα αντιμετωπίσει την ελληνική δικαιοσύνη»

«Εδώ μιλάμε μια χυδαία προσβολή της προσωπικότητάς μου, της αξιοπρέπειάς μου, και δη της μητέρας μου. Δεν υπάρχει καμία αντιπαράθεση, υπάρχει μια ευθεία επίθεση-προσβολή για την οποία έχω κινηθεί ήδη νομικά», είπε η κ. Λατινοπούλου, συνεχίζοντας:

«Και όχι μόνο αυτό, αλλά άφησε και υπονοούμενα για οικονομικές συναλλαγές με δικό μου στέλεχος και υποψήφιο».

«Επειδή λοιπόν το ένα είναι χυδαίο και αφορά τη μητέρα μου -που είναι ό,τι ιερότερο έχω και δεν σηκώνω κουβέντα γι’ αυτό, και ο κάθε νοήμων άνθρωπος, που σέβεται τον εαυτό του, προστατεύει τη μητέρα του, την τιμή του και την αξιοπρέπειά του, εξαιρούνται οι δήθεν αριστερούληδες, ευαισθητούληδες που δεν βγάζουν κιχ σε τέτοιες περιπτώσεις- και το δεύτερο αφήνει υπονοούμενα για στέλεχος και υποψήφιό μου, θα αντιμετωπίσει την ελληνική δικαιοσύνη, για να αποδείξει αυτά που δεν υπάρχουν», κατέληξε η Αφροδίτη Λατινοπούλου.



ΚΑΙ; ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΣΕΝΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ;😆😆Πρόβλεψη Παπαδόπουλου για ακυβερνησία με "μπλόκο" λαϊκιστών σε Μητσοτάκη στις εκλογές και συγκυβέρνηση με ΝΔ χωρίς τον ίδιο στο τιμόνι


Σύμφωνα με τη στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, ο Αλέκος Παπαδόπουλος προβλέπει ακυβερνησία της χώρας, καθώς τα λαϊκιστικά κόμματα δεν μπορούν να συνεννοηθούν

Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Αλέκος Παπαδόπουλος, προβλέπει, σύμφωνα με τη στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, σενάριο ακυβερνησίας της χώρας, καθώς τα λαϊκιστικά κόμματα, όπως γίνεται παντού στον κόσμο, δεν μπορούν να συνεννοηθούν. Σύμφωνα με τον ίδιο, σχεδιάζουν να μπλοκάρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη για να μην καταφέρει να πάει τη χώρα σε δεύτερες εκλογές. Κάποιοι, όπως επισημαίνει, θα επιδιώξουν να συγκυβερνήσουν με τη ΝΔ, χωρίς όμως να βρίσκεται στο τιμόνι της χώρας ο τωρινός πρωθυπουργός.

Το αδιέξοδο, η αδυναμία συνεννόησης των λαϊκιστών και ο Μητσοτάκης

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η στήλη "Τζόκερ" του parapolitika.gr, δημοσιογράφοι συνάντησαν τυχαία τον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ, Αλέκο Παπαδόπουλο σε μία εκδρομή του και ρώτησαν τη γνώμη του για τις πολιτικές εξελίξεις. Ο έμπειρος πολιτικός, προέβλεψε ακυβερνησία, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, δεν υπάρχει πουθενά στο κόσμο παράδειγμα συνεννόησης μεταξύ λαϊκιστικών κομμάτων.

Συνεχίζοντας, ο πρώην υπουργός είπε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα έχει αυτοδυναμία και κυβέρνηση θα μπορούν να κάνουν μόνο τα λαϊκίστικα κόμματα, σε συνεργασία μεταξύ τους. Και θα έχουμε μία δραματική εξέλιξη για την χώρα. Ακυβερνησία. Όσον αφορά τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τον πρωθυπουργό της χώρας, θα τον μπλοκάρουν και δεν θα καταφέρει ο ίδιος να πάει την χώρα σε δεύτερες εκλογές, σύμφωνα πάντα με τον Αλέκο Παπαδόπουλο.

Όπως εκτιμά ο Αλέκος Παπαδόπουλος, όλοι ή οι περισσότεροι από τους λαϊκιστές ηγέτες θα δηλώσουν πρόθυμοι να μπούνε σε κυβέρνηση με την ΝΔ, αλλά χωρίς πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, και, έτσι, το αδιέξοδο θα επέλθει πλήρες και έμπλεο λαϊκισμού.

Το παρασκήνιο του νέου νόμου Πιερρ και ο λογαριασμός, το μνημόσυνο του ΠΑΣΟΚ, η Νάντια και ο Οδυσσέας, το αράπικο φιστίκι του Σκλαβενίτη, η παρέα και ο παράδεισος του Πόλυ


Ο νέος νόμος της κυβέρνησης δεν επεκτείνει μόνο τις ευεργετικές διατάξεις του Αρείου Πάγου για τα κόκκινα δάνεια, αλλά θεσπίζει και νέες δίδοντας μια καλή ανάσα στους δανειολήπτες που (και) σήμερα υποφέρουν για να αντιμετωπίσουν τους ομολογουμένως ανυπόφορους τόκους. Όσοι θα επωφεληθούν του νόμου Πιερρ υπολογίζονται σε περίπου 100.000 παλαιοί κόκκινοι δανειολήπτες. Όπως είπε ο υπουργός ανάλογα με τις κατηγορίες των δανειοληπτών θα κοστίσει στον Ηρακλή περίπου 500 εκατ. αλλά και άλλα 200 εκατ. τα οποία μοιράζονται από 100 εκατ. ο Ηρακλής και οι τράπεζες, ανάλογα με την έκθεση που έχει η καθεμία. Ο Μεγάλου που ήταν χθες στα Γιάννενα μαζί στο πάνελ με τον Πιερρακάκη είπε ότι το πληροφορήθηκε εκείνη την ώρα και τοποθετήθηκε για τη ρύθμιση θετικά. Μερικές αποφάσεις γενικά όσο και αν δεν είναι ευχάριστες πρέπει να γίνονται αποδεκτές, η Τράπεζα Πειραιώς πάει καλά κι αναπτύσσεται, ο Μεγάλου δεν είναι από τους τύπους που μεμψιμοιρούν και φυσικά δεν υπάρχει λόγος να κοιτάει πίσω. Τη νέα ρύθμιση ο Πιερρ την έθεσε προχθές υπό έγκριση στον Κ. Μητσοτάκη και κατόπιν στον Στουρνάρα, δεν τη γνώριζε άλλος.

Τοur Πιερρακάκη στα Γιάννενα

-Με αφορμή την παρουσία του στο δικό μας συνέδριο του Cantina στα Ιωάννινα και την είδηση που έδωσε για τη ρύθμιση που αφορά τους δανειολήπτες με τον νόμο Κατσέλη, ο Πιερρ έκανε πλήρη περιοδεία στον νομό. Πήγε σε ΣΑΕΚ (Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΔΥΠΑ) και βεβαίως σε μοναστήρι της περιοχής, επισκέφθηκε τη Βιομηχανική Περιοχή ενώ συναντήθηκε και με τα στελέχη της Νομαρχιακής Οργάνωσης της ΝΔ που είναι σε φάση εκλογικής κινητοποίησης. Κοινώς, κανονικό «ζέσταμα», ενώ σειρά παίρνει σήμερα ο Μαργαρίτης Σχοινάς που έρχεται από το Λουξεμβούργο και το συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας της ΕΕ, προκειμένου να μιλήσει σε εκδήλωση στο Μέτσοβο για τη νέα ΚΑΠ.

Οι παρατηρήσεις της μαμάς Τασούλα

-Μιας και είμαι στα Ιωάννινα, να σας πω ότι ο Πρόεδρος Κώστας Τασούλας που άνοιξε τις εργασίες του Cantina Academy βρήκε την ευκαιρία να επισκεφθεί την πόλη του, αλλά και να πάει να δει τη μάνα του που είναι πάνω από 90, αλλά με πνεύμα κοφτερό. Μου λένε ότι η μαμά Τασούλα παρατήρησε ότι ο Πρόεδρος έχει… πάρει λίγο, γιατί προφανώς περπατάει λιγότερο στην Προεδρία σε σχέση με τη Βουλή. Επειδή πάντως πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι, να σας πω ότι ο Τασούλας πήγε και στο πολιτικό του γραφείο και είδε φίλους του, ενώ για το ψηφοδέλτιο της ΝΔ ετοιμάζεται ο επί χρόνια διευθυντής του στα Γιάννενα Φίλιππος Ευαγγέλου.

Η κινητοποίηση του αντιπροέδρου

-Ευχαριστημένος ήταν ο Κωστής Χατζηδάκης από την προσέλευση του κόσμου στην ομιλία που έκανε τη Δευτέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε διοργάνωση του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Καραμανλής. «Αυτό δείχνει ότι οι νεοδημοκράτες έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται», έλεγε σε συνομιλητές του. Πάντως ο Χατζηδάκης είναι γενικώς… κινητοποιημένος γιατί κάνει συνέχεια περιοδείες. Όχι μόνο στην εκλογική του περιφέρεια, τον Βόρειο Τομέα, αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Μετά τη Θεσσαλονίκη, αύριο Πέμπτη θα βρίσκεται στην Τρίπολη και την ερχόμενη Δευτέρα θα βρίσκεται πάλι Θεσσαλονίκη. Και ασφαλώς η προτίμηση Χατζηδάκη για τη Βόρειο Ελλάδα έχει να κάνει με την ευρύτερη εκλογική στόχευση της ΝΔ που προσπαθεί να «συμμαζέψει» την κατάσταση στον Βορρά, γι’ αυτό και είχαν προηγηθεί περιοδείες του αντιπροέδρου σε Πέλλα, Κιλκίς και Χαλκιδική.

Αχ, ρε Ανδρέα

-Πριν πάμε στα υπόλοιπα πασοκικά, ξεκινάω με τις εκδηλώσεις μνήμης για τα 30 χρόνια του Ανδρέα, στο Α' Νεκροταφείο. Πήγε και η Νάντια Γιαννακοπούλου (ετών 47) και αναφώνησε μπροστά στον τάφο του αείμνηστου «Αχ, ρε Ανδρέα», λες και τον ήξερε από χθες, αλλά τέλος πάντων γενικώς στον χώρο της παράταξης θα έλεγες ότι υπάρχει κλίμα μνημοσύνου.

Ο Οδυσσέας των γρίφων

-Ανήμερα λοιπόν των εκδηλώσεων του ΠΑΣΟΚ για τα 30 χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου εμφανίστηκε χθες και ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος εάν και εφόσον θελήσει να κατέβει με τον Τσίπρα θα έχει ήδη κάνει το πρώτο βήμα: να παραδώσει δηλαδή τη βουλευτική του έδρα. Ο Οδυσσέας παρέδωσε την έδρα της Αρκαδίας στο ΠΑΣΟΚ όταν προ μηνών τον διέγραψε ο Νίκος Ανδρουλάκης, γιατί ο τότε αντιπρόεδρος της Βουλής δήλωσε -μεταξύ άλλων- ότι «αν το ΠΑΣΟΚ ήταν στο 20%, κανείς δεν θα ασχολούταν με τις αστοχίες της διεύρυνσης και τον… Πελεγρίνη». Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι ούτε σήμερα στο 20%, ούτε βλέπει προοπτική να κουνηθεί η βελόνα προς αυτά τα δυσθεώρητα ύψη. Αντιθέτως, αγκομαχά στην τρίτη-τέταρτη θέση, πίσω από την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα. Ο Κωνσταντινόπουλος μιλώντας χθες στον ΣΚΑΙ χαρακτήρισε τον Αλέξη Τσίπρα «σοβαρό παίκτη» που «βρήκε χώρο και μπήκε», εννοώντας πολύ απλά ότι το ΠΑΣΟΚ αυτό που κατάφερε μέσα στα δύο χρόνια ήταν να χάσει όποια ευκαιρία ανάκαμψης του παρουσιάστηκε. Πόσες διασπάσεις να κάνει ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ για να ανέβει το ΠΑΣΟΚ; Ο Αρκάς πολιτικός πάντως δεν κρύβει ότι έχει συνομιλήσει -με αφορμή τη διαγραφή του καταρχάς- με τον Αλέξη Τσίπρα. Θα κατέβει με την ΕΛΑΣ; Επί του παρόντος πηγαινοέρχεται μεταξύ Αθήνας και Σαντορίνης, όπου έχει τουριστικές επιχειρήσεις. Υποστηρίζει ότι σε αυτή τη φάση δεν του λείπει η πολιτική σύγκρουση, αλλά ποιος ξέρει πώς θα νιώθει από Σεπτέμβριο όταν αρχίζει η νέα πολιτική σεζόν… Το πλέον βέβαιο -το λέει στους φίλους του- είναι ότι αν εμπλακεί εκ νέου με την ενεργό πολιτική δράση δεν πρόκειται να κατέβει ξανά στην Αρκαδία, αλλά κάπου στην Αττική. Ένας από τους γρίφους γύρω από τα όσα λέει ο Οδυσσέας απαντήθηκε. Οι άλλοι, εν καιρώ…

Το τηλέφωνο Τσίπρα στον Σκανδάμη

-Ο Μαρίνος Σκανδάμης δεν είναι από τους γνωστούς-αγνώστους των κορυφαίων του ΠΑΣΟΚ, όμως είναι δημοφιλής δικηγόρος στην Πάτρα και στα πέριξ - διετέλεσε επί πέντε χρόνια Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο Δικαιοσύνης, ξεκινώντας με υπουργό τον Χάρη Καστανίδη το 2009. Οι υπουργοί άλλαζαν, ο Σκανδάμης έμεινε στον κρίσιμο ρόλο μέχρι το 2015, όταν ήρθε η ώρα του Τσίπρα… Χθες, στην επέτειο των 30 χρόνων από τον θάνατο του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Παπανδρέου, το όνομα του «παπανδρεϊκού» Μαρίνου Σκανδάμη φιγουράρισε στη λίστα των νέων Τομεαρχών της ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα. Τη Δευτέρα, μία ημέρα νωρίτερα, δήλωσε ότι δεν αποδέχεται την «τιμητική» πρόταση να κατέβει ξανά με το ΠΑΣΟΚ στην Αχαΐα, έχοντας «στολίσει» αρκετές φορές στο πρόσφατο παρελθόν με σκληρή κριτική τον Νίκο Ανδρουλάκη. Και χθες ο Σκανδάμης πήρε τον δρόμο για την ΕΛΑΣ. Προηγήθηκε, όπως έμαθα, μακρά συζήτηση με τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα η οποία και κατέληξε στο να δώσουν (τηλεφωνικά) τα χέρια της συμπόρευσης. Οι άσπονδοι φίλοι του Σκανδάμη στο ΠΑΣΟΚ τον κατηγορούν ότι πήγε στον Τσίπρα για να βγει βουλευτής στην Αχαΐα, αφού το ΠΑΣΟΚ εκλέγει εδώ και αρκετά χρόνια έναν βουλευτή στην εκλογική περιφέρεια, δηλαδή τον Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος δεν χρειάζεται και «σταυρό» ως πρώην πρωθυπουργός για να εκλεγεί. Ο Σκανδάμης χρειάζεται «σταυρό», αλλά τοπικά στελέχη εκτιμούν ότι θα συγκεντρώσει αρκετούς κεντροαριστερούς «σταυρούς» από πρώην ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ. Αυτό βέβαια μένει να αποδειχθεί, αλλά είναι σίγουρο ότι διαπιστώνεται μια… τάση φυγής από «το κόμμα του Ανδρουλάκη» (όπως θα έλεγε και ο Καστανίδης) προς τον Αλέξη Τσίπρα.

📺Αβραμόπουλος για Qatargate: Μπούρδα η ιστορία, πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η Φον ντερ Λάιεν-Υπάρχει σκοπιμότητα- εν κλήθηκα ποτέ να δώσω εξηγήσεις-Υπ.ΠροΠο: «Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης»


«Δεν κλήθηκα ποτέ να δώσω εξηγήσεις» σημείωσε ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην Επίτροπος, Δημήτρης Αβραμόπουλος σχετικά με την εμπλοκή του στην υπόθεση Qatar Gate και το ένταλμα σύλληψής του, ενώ τόνισε πως πως «όλη η ιστορία είναι μια μπούρδα».  

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος βρέθηκε καλεσμένος στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ και επανέλαβε όσα είχε ισχυριστεί στη δήλωσή του σχετικά με το ένταλμα σύλληψής του. «Πριν από 2,5 χρόνια προκλήθηκε το ζήτημα. Μου έδωσε η Επιτροπή Ηθικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το πράσινο φως να συμμετάσχω. Ρώτησα εάν μπορώ να πληρώνομαι. Συμμετείχα στο Fight Impunity ως τιμητικό μέλος, δεν είχα εκτελεστικό ρόλο» τόνισε.

«Με αμοιβή 5.000 ευρώ τον μήνα – που τελικά ήταν 3.500 ευρώ- τα οποία τα δηλώνω και φορολογούμαι στην Ελλάδα» σημείωσε. «Όλη αυτή η ιστορία είναι μια μπούρδα. Από ό,τι μαθαίνω, οι αστυνομικοί που δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους ελέγχονται και άνοιξαν την έρευνά τους, αγνοώντας ότι αυτή η υπόθεση είχε διερευνηθεί πριν από δύο χρόνια» συμπλήρωσε.

Ο ίδιος τόνισε ότι εκλήθη από αστυνομικούς από κάποιο τοπικό αστυνομικό τμήμα του Βελγίου. «Δεν φοβάμαι τίποτα» σημείωσε, τονίζοντας πως «το ένταλμα σύλληψης είναι άκυρο».

Τόνισε πως είχε κάνει ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν μπορεί να εργαστεί στη συγκεκριμένη ΜΚΟ του Παντσέρι και είχε πάρει θετική απάντηση. Μάλιστα, όπως είπε είχε κάθε δικαίωμα να εργαστεί, καθώς δεν ήταν επίτροπος πλέον και δεν ήταν μέλος της ελληνικής βουλής: «Πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η κυρία φον ντερ Λάιεν, με υπογραφή της. Δεν είναι ευρωπαϊκό ένταλμα, είναι της βελγικής αστυνομίας».

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος σημείωσε πως δεν είναι δυνατόν αν έκανε lobbying υπέρ του Κατάρ από τη στιγμή που καταψήφισε σχετική πρόταση για τη βίζα. 

Σε άλλο σημείο τόνισε πως «δεν θα απολογηθώ σε κανέναν κερατά».


Πηγές υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για Αβραμόπουλο: «Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης»


Απάντηση σε όσα ανέφερε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο Δημήτρης Αβραμόπουλος σχετικά με το ένταλμα σύλληψης που εκδόθηκε σε βάρος του για το Qatargate δίνουν πηγές από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τονίζοντας ότι το ένταλμα σύλληψης διαβιβάσθηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο Εισαγγελέα και πως η Ελληνική Αστυνομία ενήργησε όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση. Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης, αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά, οι ίδιες πηγές αναφέρουν:

«Οι ελληνικές αρχές λειτουργούν πάντα με σεβασμό και αφοσίωση στο Σύνταγμα και την ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Η αρμόδια Εισαγγελία στην Ελλάδα για θέματα του Τμήματος SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entries) υπάγεται στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, που διαχειρίζεται τα Ευρωπαϊκά Εντάλματα Σύλληψης και τη διαβίβαση δικαστικών πληροφοριών μέσω του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν (SIS). 

» Το Ευρωπαϊκό Ένταλμα σύλληψης διαβιβάσθηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για περαιτέρω ενέργειες, ενώ η Ελληνική Αστυνομία ενήργησε όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση για την εφαρμογή ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.  

» Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης. Οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας διαχειρίζονται καθημερινά ευαίσθητες υποθέσεις χωρίς καμία διαρροή και δημοσιοποίηση, όπως οφείλουν, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις των δικαστικών Αρχών και με σεβασμό στην ισονομία και ατομικά δικαιώματα των πολιτών».

Στη συνέντευξή του σήμερα το πρωί στον ΣΚΑΪ ο κ. Αβραμόπουλος μεταξύ άλλων επισήμανε πως το ένταλμα σύλληψης δεν είναι ευρωπαϊκό, όπως στην περίπτωση του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, ούτε της βελγικής δικαιοσύνης. «Γι' αυτό και δεν εστάλη στο υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στην αστυνομία. Ο κ. Χρυσοχοΐδης το είχε 3 μέρες στο συρτάρι, δεν ξέρω γιατί, εγώ δεν το ήξερα». Ακολούθως ανέφερε πως ενημερώθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο ίδιος έλαβε γνώση για το ένταλμα από το γραφείο του πρωθυπουργού. 

Παραιτείται από το κόμμα Καρυστιανού ο Κοκοτσάκης με βαριές καταγγελίες🤣🤣🤡Παρελθόν και ο πτέραρχος ε.α. Παπανικολάου-Πάνω από 50 αποχωρήσεις


Την αποχώρησή του από το κόμμα Ελπίδα για τη Δημοκρατία της Μαρίας Καρυστιανού ανακοίνωσε ο πραγματογνώμονας στην υπόθεση των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης ενώ το ίδιο έκανε και ο πτέραρχος εν αποστρατεία Αθανάσιος Παπανικολάου με τον TikToker Δημήτρη Σαββίδη να παίρνει , επίσης, ξεκάθαρες αποστάσεις

Σε ανοιχτή επιστολή του ο κ. Κοκοτσάκης κάνει λόγο για «σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις» τονίζοντας ότι «κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο».

Καταλογίζοντας ότι «παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση», ο κ. Κοκοτσάκης καταγγέλλει ότι «δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο».

Όπως υποστηρίζει «διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας», γράφοντας για τη Μαρία Καρυστιανού ότι «ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε» καθώς «οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της».

Ο Βασίλης Κοκοτσάκης γράφει, επίσης, ότι «η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο. Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου "αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα". Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με "αυλές"», προσθέτοντας ότι «αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Κίνημα Πολιτών της Καρυστιανού έγινε «μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε» υπογραμμίζοντας πως «όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής. Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη».

«Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες. Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα».

Όλη η επιστολή του Βασίλη Κοκοτσάκη

«Στις 21 Μαΐου 2026, κατά την παρουσίαση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του υπό ίδρυση τότε Κινήματος, δήλωσα δημόσια:

"Εύχομαι αυτή η νέα αρχή να μείνει πάντα πιστή σε αυτό που τη γέννησε: Την απαίτηση των πολιτών για Αλήθεια, Δικαιοσύνη και Ευθύνη".

Σήμερα αισθάνομαι την ανάγκη να επιστρέψω σε εκείνα τα λόγια, όχι για να τα αναθεωρήσω, αλλά γιατί δυστυχώς θεωρώ ότι επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που έκρυβαν μέσα τους.

Στην υπόθεση των Τεμπών στήριξα(μεταξύ άλλων) ως τεχνικός σύμβουλος & την τότε πρόεδρο του Συλλόγου θυμάτων , στον αγώνα όλων των συγγενών για την αλήθεια στην υπόθεση αυτή.

Την στηρίξαμε ως τεχνική ομάδα, επιστημονικά, ηθικά , όχι γιατί αναζητούσαμε ρόλο, θέση ή επιρροή, αλλά γιατί πιστεύαμε ότι εκφράζει ένα αυθεντικό κοινωνικό αίτημα για Δικαιοσύνη και αλήθεια, όπως αυτό εκφράστηκε από τα εκατομμύρια των Πολιτών που διαδήλωναν στους δρόμους.

Και όταν ανακοινώθηκε η δημιουργία πολιτικού φορέα, πιστεύοντας και εγώ ότι επιχειρούσαμε να μεταφέρουμε στη δημόσια ζωή το μήνυμα που έστειλαν εκατομμύρια πολίτες στους δρόμους της Ελλάδας, δήλωσα παρόν χωρίς καμία φιλοδοξία ή προσωπική επιδίωξη.

Όχι για να δημιουργηθεί άλλο ένα ακόμη κόμμα, αλλά να δημιουργηθεί ένα αυθεντικό-πραγματικό Κίνημα Πολιτών, όπως ήταν η απαίτηση του κόσμου, ενάντια στην σήψη και την διαφθορά του υφιστάμενου πολιτικού συστήματος

Ένα κίνημα που θα αποτελούσε συνέχεια εκείνου του μεγάλου λαϊκού ξεσηκωμού που γεννήθηκε μέσα από την τραγωδία των Τεμπών και κορυφώθηκε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025.

Ένα κίνημα όμως που δεν θα ανήκε σε πρόσωπα, δεν θα διοικούνταν από αυλές και αυλικούς, δεν θα λειτουργούσε με όρους μηχανισμών, αποκλείοντας τις φράξιες και τους κολλητούς…

Δεν θα αναπαρήγαγε τις παθογένειες που για δεκαετίες οδήγησαν τους πολίτες στην αποστροφή απέναντι στην πολιτική.

Δυστυχώς, όσο περνούσε ο χρόνος, διαπίστωνα ολοένα και περισσότερο ότι η πορεία που ακολουθείται απέχει ουσιωδώς από εκείνη που εξαγγέλθηκε.

Από την πρώτη στιγμή επισημάνθηκαν σοβαρές οργανωτικές ελλείψεις. Υποβλήθηκαν προτάσεις, κατατέθηκαν σχέδια, διατυπώθηκαν προβληματισμοί. Ζητήθηκαν συναντήσεις και διευκρινίσεις. Όχι από διάθεση αντιπαράθεσης. Αλλά από αίσθημα ευθύνης.

Γιατί κανένα Κίνημα Πολιτών δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς κανόνες, χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς λογοδοσία και χωρίς σαφές οργανωτικό πλαίσιο.

Και όμως, παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.

Δεν υπήρξε ποτέ ουσιαστική συζήτηση για κανένα οργανωτικό , θεσμικό, πολιτικό ή άλλο θέμα. Ποτέ δεν έγινε προσπάθεια να αφουγκραστεί η ιδιότυπη ηγεσία, τις επιθυμίες του κινήματος των πολιτών, αλλά ξεφύτρωναν θέσεις και απόψεις που εξέφραζαν μόνο τους ομιλούντες και ουδέποτε την όποια λαϊκή βάση ή κάποιο συλλογικό όργανο.

Δεν υπήρξε συλλογική ποτέ επεξεργασία για κανένα θέμα , όπως δεν υπήρξε και καμία διάθεση θεσμικής συγκρότησης.

Αντίθετα, διαμορφώθηκε σταδιακά ένα μοντέλο συγκέντρωσης αποφάσεων σε ελάχιστα πρόσωπα, έξω από κάθε έννοια συλλογικής λειτουργίας.

Η Μαρία Καρυστιανού, ως επικεφαλής του εγχειρήματος, φέρει την κύρια πολιτική ευθύνη για τον τρόπο με τον οποίο αυτό οργανώθηκε και λειτούργησε.

Δεν αποδίδω τις παραπάνω διαπιστώσεις σε συνεργάτες, συμβούλους ή πρόσωπα του περιβάλλοντός της.

Οι κρίσιμες επιλογές που καθόρισαν τη φυσιογνωμία, τη δομή και τη λειτουργία του φορέα έγιναν με τη γνώση, την ανοχή ή την αποδοχή της.

Για τον λόγο αυτό, η κριτική μου αφορά πρωτίστως την πολιτική κατεύθυνση που επιλέχθηκε και την ευθύνη της ηγεσίας για αυτήν.

Η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Το Καταστατικό προαναγγέλλεται ότι θα συνταχθεί με τον ίδιο τρόπο.

Το ολοκληρωμένο εθνικό οργανωτικό σχέδιο που κατατέθηκε από το αρμόδιο οργανωτικό τμήμα, αγνοήθηκε για χάρη ενός συγκεντρωτικού μοντέλου «αποφάσεων από ελάχιστα πρόσωπα». Δεν μπορείς να ευαγγελίζεσαι τη διαφάνεια όταν λειτουργείς με «αυλές».

Οι οργανώσεις πολιτών που αυτοβούλως συγκροτήθηκαν ανά την χώρα , αφέθηκαν να λειτουργούν χωρίς σαφείς κανόνες, χωρίς δικαιώματα, χωρίς αρμοδιότητες και χωρίς θεσμικές εγγυήσεις συμμετοχής και χωρίς ποτέ να ζητηθεί η γνώμη τους για οποιοδήποτε θέμα.

Και το χειρότερο: Αντί να συζητούμε για θεσμούς, διαδικασίες και συμμετοχή, άρχισαν να εμφανίζονται λογικές μηχανισμών, εσωτερικών ισορροπιών, προσωπικών επιρροών και παρασκηνιακών ανταγωνισμών.

Μια κατάσταση που όχι μόνο δεν θυμίζει Κίνημα Πολιτών, αλλά θυμίζει ακριβώς εκείνο το πολιτικό μοντέλο που υποτίθεται ότι επιχειρούσαμε να υπερβούμε. Υπάρχει όμως και μία ακόμη διάσταση που δεν μπορώ να αγνοήσω.

Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησης του εγχειρήματος, δεκάδες άνθρωποι και στη συνέχεια εκατοντάδες πολίτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.( όπως έγινε υποδειγματικά στην Κρήτη). Δημιουργήθηκαν Ομάδες Πολιτών σε πολλά μέρη της Ελλάδας , αποτελούμενες από ανθρώπους που δεν ζητούσαν ανταλλάγματα, αξιώματα ή πολιτική σταδιοδρομία.

Άνθρωποι της εργασίας, της καθημερινότητας και της προσφοράς. Άνθρωποι που πίστεψαν ότι οικοδομούμε κάτι διαφορετικό. Ότι επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ένα αληθινό Κίνημα Πολιτών, βασισμένο στη συμμετοχή, στη συλλογικότητα, στη διαφάνεια και στον σεβασμό της δημοκρατικής λειτουργίας.

Οι άνθρωποι αυτοί μας εμπιστεύθηκαν και μας ακολούθησαν. Επένδυσαν χρόνο, κόπο, αξιοπρέπεια και Ελπίδα. Και ακριβώς γι’ αυτό αισθάνομαι ότι έχω απέναντί τους μια ιδιαίτερη ηθική υποχρέωση.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να συνεχίσουν να πιστεύουν σε κάτι διαφορετικό από αυτό που βλέπουν να διαμορφώνεται.

Δεν μπορώ να τους ζητήσω να αποδεχθούν ως Κίνημα Πολιτών μια δομή που αρνείται στην πράξη τις βασικές αρχές της συμμετοχικότητας και της συλλογικής λειτουργίας, που δεν έχει απολύτως καμία σχέση από τις απαιτήσεις και προσδοκίες του κόσμου που το διεκδίκησε.

Και κυρίως δεν μπορώ να σιωπήσω όταν βλέπω ανθρώπους που εργάστηκαν ανιδιοτελώς να αισθάνονται σήμερα απογοήτευση & πικρία απέναντι στις προσδοκίες που οι ίδιοι επένδυσαν.

Τους οφείλω την αλήθεια, όπως τους όφειλα την αλήθεια από την πρώτη ημέρα.Με τα παραπάνω δεν καταγράφω προσωπική πικρία, αλλά τα καταγράφω με θλίψη.

Γιατί όσοι προερχόμαστε από τον αγώνα των Τεμπών δεν μάθαμε να λειτουργούμε με όρους αυλής.

Μάθαμε να λειτουργούμε με όρους ευθύνης γιατί δεν μας κινητοποίησε η εξουσία, αλλά μας κινητοποίησε η ανάγκη για αλήθεια. Δεν μας ένωσε η φιλοδοξία ,αλλά μας ένωσε η απαίτηση για Δικαιοσύνη.

Και γι’ αυτό δεν μπορώ να αποδεχθώ και να ανεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε από την απαίτηση των πολιτών για Δημοκρατία , αρνείται να εφαρμόσει τη Δημοκρατία στο εσωτερικό του.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που επικαλείται τη Διαφάνεια θα λειτουργεί χωρίς θεσμικές διαδικασίες.

Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι ένα Κίνημα που γεννήθηκε ως έκφραση της κοινωνίας θα μετατρέπεται σταδιακά σε προσωπικό πολιτικό εγχείρημα.

Προσωπικά, αισθάνομαι ότι σε αυτή την προσπάθεια δεν μπορώ να συμπράξω. Μίλησα όταν έπρεπε να μιλήσω και πρότεινα όταν έπρεπε να προτείνω.

Προειδοποίησα όταν έπρεπε να προειδοποιήσω και παρέμεινα παρών όσο υπήρχε η ελπίδα ότι η πορεία μπορούσε να διορθωθεί, αλλά μάταια.

Για να μπορώ αύριο να κοιτάζω στα μάτια τους ανθρώπους που με εμπιστεύθηκαν και πορευτήκαμε για λίγο μαζί…

Για τον λόγο αυτό δηλώνω ότι αποσύρω την όποια στήριξή μου από τον συγκεκριμένο πολιτικό φορέα.

Δεν αναγνωρίζω σε αυτόν τον φορέα ,τα χαρακτηριστικά ενός Κινήματος Πολιτών όπως εκείνου που οραματιστήκαμε και παρουσιάσαμε στους πολίτες.

Η απόφασή μου αυτή δεν στρέφεται εναντίον κανενός προσώπου, αλλά αφορά αποκλειστικά τη διαπίστωσή μου για τον τρόπο συγκρότησης, λειτουργίας και πολιτικής εξέλιξης του εγχειρήματος

Ταυτόχρονα, δηλώνω ξεκάθαρα ότι παραμένω δίπλα στους ανθρώπους που πορεύτηκαν μαζί μας όλο αυτό το διάστημα και που τίμησαν με την παρουσία, τη δουλειά, το ήθος και την ανιδιοτέλειά τους αυτή την προσπάθεια.

Πάνω απ’ όλα όμως, παραμένω ανυποχώρητα εκεί όπου βρισκόμουν από την πρώτη ημέρα: Στον καθαρό αγώνα για την αλήθεια στην υπόθεση των Τεμπών, μαζί με την τεχνική μας ομάδα. Συνεχίζουμε απρόσκοπτα το επιστημονικό μας έργο για τη μνήμη των θυμάτων και την αξιοπρέπεια των οικογενειών τους.

Οι αρχές που μας έφεραν εδώ εξακολουθούν να είναι ζωντανές, και όσο παραμένουν ζωντανές, ο δικός μας δρόμος θα παραμένει ανοιχτός.

Αποχωρώ μόνο από μια πολιτική κίνηση που δεν με εκφράζει, όπως πλέον δεν εκφράζει την πλειοψηφία όλων όσων πιστέψαμε σε αυτήν…


Παρελθόν και ο πτέραρχος ε.α. Αθανάσιος Παπανικολάου από το κόμμα Καρυστιανού - Πάνω από 50 αποχωρήσεις


Σημαντικές αποχωρήσεις σηματοδοτούν μια κρίσιμη περίοδο για το κόμμα ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία, υπό την ηγεσία της Μαρίας Καρυστιανού. Κεντρικά πρόσωπα, που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ίδρυση και την προώθηση του κόμματος, απομακρύνονται, δημιουργώντας αβεβαιότητα για το μέλλον της πολιτικής αυτής κίνησης.

Μεταξύ των πιο ηχηρών αποχωρήσεων ξεχωρίζουν αυτές του Βασίλη Κοκοτσάκη και του πτέραρχου εν αποστρατεία Αθανάσιου Παπανικολάου. Ο κ. Κοκοτσάκης, γνωστός ως τεχνικός σύμβουλος και πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποχώρησε καταγγέλλοντας ότι το κίνημα έχει μετατραπεί σε «προσωπικό πολιτικό εγχείρημα». Σε δημόσια δήλωσή του, ζήτησε συγγνώμη από όσους πίστεψαν και στήριξαν την προσπάθεια εμπιστευόμενοι τη δική του συμμετοχή.

Παράλληλα, η αποχώρηση του πτέραρχου Αθανάσιου Παπανικολάου εγείρει επίσης σημαντικά ερωτήματα για την πορεία του κόμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώην στρατιωτικός δηλώνει αποστασιοποιημένος, καθώς διαπίστωσε ότι η ΕΛΠΙΔΑ αντί να λειτουργεί ως ένα ανοιχτό κοινωνικό κίνημα με συλλογική δράση και δημοκρατική εκπροσώπηση, εξελίσσεται σε έναν κλειστό κύκλο, καθοδηγούμενο από πρώην στελέχη της ΝΙΚΗΣ. Αυτό, όπως επισημαίνει, προσδίδει μια αίσθηση ιδεολογικής και πνευματικής απομόνωσης.

Πάνω από 50 αποχωρήσεις

Σύμφωνα επίσης με το ΒΗΜΑ, από μια ομάδα περίπου 80 ατόμων που συμμετείχαν στις διαδικασίες για την πολιτική και ιδεολογική συγκρότηση του υπό διαμόρφωση κόμματος, έχουν αποχωρήσει σιωπηλά ή με διαμαρτυρίες περισσότερα από 50 άτομα, τα οποία πλέον δεν συμμετέχουν σε καμία σχετική δραστηριότητα. Προέρχονται κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και την Πλεύση Ελευθερίας.

Μεταξύ αυτών, βρίσκονται και πρόσωπα που είχαν αρχικά ενθαρρύνει την Καρυστιανού να ηγηθεί ενός νέου πολιτικού σχηματισμού, μετά τις μαζικές κινητοποιήσεις για την τραγωδία των Τεμπών.

Κάνουν μάλιστα λόγο για «ανύπαρκτες πολιτικές διαδικασίες», «αυταρχικές συμπεριφορές» και «ακροδεξιές προσεγγίσεις» στον υπό διαμόρφωση φορέα, υποστηρίζοντας ότι αυτές δεν συνάδουν με τις αρχές των προοδευτικών ανθρώπων που στήριξαν αρχικά το εγχείρημα.

Αποστάσεις από τον Δημήτρη Σαββίδη

Σήμερα το πρωί, επίσης, ο TikToker Δημήτρης Σαββίδης σε ανάρτησή του καυτηριάζει το κίνημα που έκανε «μαρκίζα» την ελπίδα «αλλά δεν την κάνει πραξη» κάνοντας λόγο για ένα «κίνημα που υπόσχεται πολλά και δεν πραγματοποιεί μέχρι τώρα τίποτα {...}που τα κορυφαία του στελέχη έχουν χρόνο για να κάνουν βίντεο σε τσιπουράδικα, σε καφενεία, σε δρόμους της Ρωσίας αλλά δεν έχουν χρόνο να μιλήσουν για τα απίστευτα σκάνδαλα μόλις των τελευταίων 5 ημερών».