Η μεγαλύτερή σήραγγα της Ελλάδας αλλά και των Βαλκάνιων, μήκους 6 χλμ, η οποία παρακάμπτει την κοιλάδα των Τεμπών, διανοίχθηκε σήμερα, καθ' ολοκληρία, καθώς «συνάντησαν» η μία άκρη της την άλλη, μετά από έκρηξη που προκλήθηκε στο σημείο συνάντησης.
Εορταστικό χαρακτήρα στην καθολική διάνοιξη της σήραγγας, έδωσαν η Παραχωρησιούχος Εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. και η Κατασκευαστική Κοινοπραξία Μαλιακός - Κλειδί, καθώς μετά την διάνοιξη ακολούθησε γιορτή, στο Βόρειο Μέτωπο της Σήραγγας στο Ομόλιο.
Οι εργασίες για την κατασκευή της, ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008, και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα - από το Νότιο Μέτωπο δηλαδή το οποίο βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών και από το Βόρειο Μέτωπο το οποίο βρίσκεται στο Ομόλιο. Σήμερα, μετά από 2 χρόνια και 9 μήνες εργασιών, τα δύο μέτωπα συναντήθηκαν, στη μέση, στα 3 χιλιόμετρα δηλαδή, και έτσι άνοιξε απ’ άκρη σε άκρη η μεγαλύτερη οδική σήραγγα.
Η διαδικασία διάνοιξης έγινε παρουσία του γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σέργιου Λαμπρόπουλου, του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού, λοιπών εκπροσώπων φορέων αλλά και των εργαζομένων στην σήραγγα.
Στο περιθώριο πάντως της πανηγυρικής εκδήλωσης, αναπτύχθηκε προβληματισμός όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις μεταξύ κράτους και εταιρίας, για την παραπέρα πορεία του έργου -υπάρχουν οφειλόμενα του κράτους προς την εταιρεία- καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος διακοπής των εργασιών. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε ένα μήνα, οπότε και θα υπάρχει σαφής εικόνα για το τι μέλει γενέσθαι. Ο κ. Λαμπρόπουλος, από την πλευρά του, αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση, καθώς όπως τόνισε, «όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις, δεν έχει νόημα καμία πρόβλεψη για το αποτέλεσμα τους».
Ωστόσο στη ομιλία του γενικού διευθυντή της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Δημήτρη Γκατσώνη, διαφάνηκαν οι προθέσεις της εταιρείας καθώς επεσήμανε, μεταξύ άλλων: «Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα έχει σαφώς επηρεάσει και τα οδικά έργα παραχώρησης με άμεση επίδραση στην ομαλή χρηματοδότηση και στην πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών. Βούληση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, να συνεχίσει την υλοποίηση του έργου, πάντα βέβαια σε συνεργασία και με τη συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, με στόχο την παράδοσή του ολοκληρωμένου στους Έλληνες, το συντομότερο δυνατόν, όπως ακριβώς το έχει υποσχεθεί το Ελληνικό κράτος στους πολίτες».
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επανέφερε το θέμα της άμεσης μείωσης της τιμής των διοδίων ενώ χαρακτήρισε το συγκεκριμένο ως «έργο πνοής για την Ελλάδα και ειδικότερα την Θεσσαλία.»
Οι εργασίες για την κατασκευή της, ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2008, και από τα δύο μέτωπα ταυτόχρονα - από το Νότιο Μέτωπο δηλαδή το οποίο βρίσκεται στην είσοδο της Κοιλάδας των Τεμπών και από το Βόρειο Μέτωπο το οποίο βρίσκεται στο Ομόλιο. Σήμερα, μετά από 2 χρόνια και 9 μήνες εργασιών, τα δύο μέτωπα συναντήθηκαν, στη μέση, στα 3 χιλιόμετρα δηλαδή, και έτσι άνοιξε απ’ άκρη σε άκρη η μεγαλύτερη οδική σήραγγα.
Η διαδικασία διάνοιξης έγινε παρουσία του γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σέργιου Λαμπρόπουλου, του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού, λοιπών εκπροσώπων φορέων αλλά και των εργαζομένων στην σήραγγα.
Στο περιθώριο πάντως της πανηγυρικής εκδήλωσης, αναπτύχθηκε προβληματισμός όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις μεταξύ κράτους και εταιρίας, για την παραπέρα πορεία του έργου -υπάρχουν οφειλόμενα του κράτους προς την εταιρεία- καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος διακοπής των εργασιών. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε ένα μήνα, οπότε και θα υπάρχει σαφής εικόνα για το τι μέλει γενέσθαι. Ο κ. Λαμπρόπουλος, από την πλευρά του, αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση, καθώς όπως τόνισε, «όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις, δεν έχει νόημα καμία πρόβλεψη για το αποτέλεσμα τους».
Ωστόσο στη ομιλία του γενικού διευθυντή της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Δημήτρη Γκατσώνη, διαφάνηκαν οι προθέσεις της εταιρείας καθώς επεσήμανε, μεταξύ άλλων: «Η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα έχει σαφώς επηρεάσει και τα οδικά έργα παραχώρησης με άμεση επίδραση στην ομαλή χρηματοδότηση και στην πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών. Βούληση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, να συνεχίσει την υλοποίηση του έργου, πάντα βέβαια σε συνεργασία και με τη συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, με στόχο την παράδοσή του ολοκληρωμένου στους Έλληνες, το συντομότερο δυνατόν, όπως ακριβώς το έχει υποσχεθεί το Ελληνικό κράτος στους πολίτες».
Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επανέφερε το θέμα της άμεσης μείωσης της τιμής των διοδίων ενώ χαρακτήρισε το συγκεκριμένο ως «έργο πνοής για την Ελλάδα και ειδικότερα την Θεσσαλία.»