28 Ιουνίου 2026

Πρετεντέρης: Ακατανόητη σύγκρουση


Δεν καταλαβαίνω ούτε καν τις ίντριγκες όσων επιδιώκουν να μετατρέψουν τη θητεία τους σε «αορίστου χρόνου», για να μοιράζουν απομαγνητοφωνήσεις στα κανάλια

Η αναμέτρηση που επέλεξε η Γενική Ευρωπαϊκή Εισαγγελία με την ελληνική Δικαιοσύνη μοιάζει ακατανόητη, είναι περιττή και ούτε εξελίσσεται ευνοϊκά για την ίδια.

Η πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, που χαρακτήρισε απαράδεκτη την προσφυγή της κυρίας Κοβέσι και μάλιστα με την αποστομωτική πλειοψηφία των 72 έναντι 10, δεν επιδέχεται πολλές άλλες ερμηνείες.

Σε τελευταία ανάλυση, η Εισαγγελία επέλεξε να συγκρουστεί, όχι με μια κυβέρνηση ή κάποιο δικαστήριο, αλλά με την έννομη τάξη της χώρας. Κι αυτό νομίζω, δε θα το δεχόταν κανένα ανώτατο δικαστήριο καμίας δημοκρατίας στον πλανήτη.

Η αναμέτρηση είναι κατ’ αρχήν ακατανόητη. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία διεκδικεί να ανανεώνει εκείνη τη θητεία των εντεταλμένων εισαγγελέων.

Ωραία ιδέα. Και πρωτότυπη. Δεν ξέρω όμως κανένα άλλο όργανο σε δημοκρατική χώρα, το οποίο να ανανεώνει μόνο τον εαυτό του και όπως θέλει.

Αν είναι έτσι, να ανανεώσουν τη θητεία τους και η Κομισιόν και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κι όποιος άλλος βαριέται τις μετακινήσεις.

Στο ελληνικό δικαστικό σώμα, τις υπηρεσιακές μεταβολές αποφασίζει από τα πρώτα χρόνια του 20ού αιώνα, το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο.

Έτσι, το αρμόδιο Συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την παράταση της θητείας τριών εντεταλμένων εισαγγελέων για δύο χρόνια και όχι για πέντε που είχε αποφασίσει μόνη της η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Σιγά τον πολυέλαιο, δηλαδή. Από εκεί και πέρα, η Γενική Εισαγγελέας ξεκίνησε πεισματικά έναν πόλεμο, όχι κατά της κυβέρνησης (που δεν είχε καμία ανάμειξη, ούτε αρμοδιότητα), αλλά εναντίον της χώρας.

Ζητεί να κοπούν οι κοινοτικοί πόροι, απειλεί με προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και άλλα εκφοβιστικά.

Δεν ξέρω τι θα πετύχει, ούτε πότε. Άλλωστε, αποχωρεί από τη θέση της στις 31 Οκτωβρίου.

Αλλά θα με εξέπληττε πολύ, αν η Ένωση κήρυττε τον πόλεμο σε ένα κράτος-μέλος για ένα γινάτι.

Άλλωστε, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει υπενθυμίσει με πρόσφατη απόφασή του, πως η Εισαγγελία ερευνά απλώς την κακοδιαχείριση των πόρων της Ένωσης. Η εκδίκαση αφορά αποκλειστικά την εθνική Δικαιοσύνη.

Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τι θα αποκομίσει η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, πέρα από την ικανοποίηση μιας ξεροκεφαλιάς. Ούτε καν τις ίντριγκες όσων επιδιώκουν να μετατρέψουν τη θητεία τους σε «αορίστου χρόνου», για να μοιράζουν απομαγνητοφωνήσεις στα κανάλια.

Τις οποίες μάλιστα η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία απέκτησε χάρη στη συνεργασία της με τις ελληνικές αρχές και για την οποία δεν έχει διατυπώσει ποτέ το παραμικρό παράπονο.

Μακάρι βεβαίως η υπόθεση να λήξει κάπου εδώ και να μην ασχοληθούμε ξανά. Αλλά να το δούμε.

Γιάννης Πρετεντέρης
ΤΟ ΒΗΜΑ

ΠΑΟΚ ΕΙΣΑΙ ΑΦΟΥ😜😆Πορτογαλία-Κολομβία: Η σύντροφος του Κονσεϊσάο μαζί με την δίδυμη αδελφή της έγιναν viral με ένα πλάνο από τις κερκίδες, βίντεο


Οι δίδυμες που εμφανίστηκαν στις οθόνες μας κατά τη διάρκεια του τελευταίου αγώνα της Πορτογαλίας στη φάση των ομίλων του Μουντιάλ 2026, άφησαν άφωνους τους φιλάθλους.

Εκτός από την ισοπαλία της Πορτογαλίας με την Κολομβία εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν και οι αδερφές Ματίλντε και Μαρία Νέιβα.

Οι φίλαθλοι εντυπωσιάστηκαν από την ομορφιά τους ενώ σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις που είχαν στη χαμένη ευκαιρία της Πορτογαλίας για γκολ έγιναν γρήγορα viral.

Οι πανομοιότυπες δίδυμες δεν κατάφεραν να κρύψουν την απογοήτευσή τους όταν η Πορτογαλία έχασε τη μεγάλη ευκαιρία να ανοίξει το σκορ λίγο πριν από το τέλος του πρώτου ημιχρόνου, όπου η μία έπιασε το κεφάλι της με τα χέρια της, ενώ η άλλη δάγκωσε τον αντίχειρά της.

Το συγκεκριμένο στιγμιότυπο φυσικά έγινε viral, ενώ λίγο αργότερα αποκαλύφθηκε ότι η μία από τις δύο και συγκεκριμένα η Ματίλντε Νέιβα είναι η σύντροφος του Πορτογάλου άσου, Φρανσίσκο Κονσεϊσάο.

Το συγκεκριμένο απόσπασμα έγινε viral και τα σχόλια δεν έλειψαν. Όλοι οι χρήστες επικεντρώθηκαν στην εκθαμβωτική ομορφιά των δύο γυναικών, ενώ το βίντεο έχει δημοσιευτεί παντού.


Πρωτοβουλία στο Κογκρέσο για μπλόκο στην πώληση μαχητικών F-35 στην Τουρκία


Πρωτοβουλία στο Κογκρέσο για την αποτροπή πιθανής επιστροφής της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 αναλαμβάνει η Δημοκρατική βουλευτής από τη Νεβάδα Ντίνα Τάιτους, μετά τις δηλώσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ που άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο νέας αμυντικής διευθέτησης με την 'Αγκυρα ενόψει της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Τουρκία.

Σύμφωνα με το κείμενο της επιστολής που βρίσκεται στο στάδιο συλλογής υπογραφών, οι βουλευτές θα ζητήσουν από την ηγεσία της Βουλής των Αντιπροσώπων να είναι έτοιμη να ασκήσει τις εξουσίες που της δίνει ο νόμος, ώστε να αποτρέψει οποιαδήποτε απόφαση επανένταξης της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35, εφόσον δεν έχει προηγουμένως επιλυθεί το ζήτημα των ρωσικών S-400 και των κυρώσεων CAATSA.

Τα περιθώρια αντίδρασης που διαθέτει το Κογκρέσο προβλέπονται στον Νόμο περί Ελέγχου των Εξαγωγών Όπλων, ο οποίος δίνει στους βουλευτές και στους γερουσιαστές τη δυνατότητα να επιχειρήσουν να μπλοκάρουν τη συναλλαγή μέσω ενός κοινού ψηφίσματος αποδοκιμασίας. Το join resolution of dissaprroval, όπως ονομάζεται, αποτελεί το επίσημο νομοθετικό εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους οι νομοθέτες μετά την επίσημη κοινοποίηση της προτεινόμενης πώλησης από την κυβέρνηση.

Η επιστολή πρόκειται να αποσταλεί στον ηγέτη της ρεπουμπλικανικής πλειοψηφίας στη Βουλή των Αντιπροσώπων, Στιβ Σκαλίζ, και στον ηγέτη της δημοκρατικής μειοψηφίας, Χακίμ Τζέφρις. Στο κείμενο επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση Τραμπ δεν μπορεί να παρακάμψει τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την αμερικανική νομοθεσία όσο η Τουρκία εξακολουθεί να κατέχει το ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα S-400.

Η νέα κίνηση στη Βουλή των Αντιπροσώπων έρχεται στον απόηχο των δηλώσεων που έκανε ο πρόεδρος Τραμπ στον Λευκό Οίκο, κατά τη συνάντησή του με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε. Ερωτηθείς από δημοσιογράφο αν προτίθεται να μεταβεί στην Τουρκία με μια «μεγάλη τσάντα δώρων», σε αναφορά στο αίτημα της 'Αγκυρας για την απόκτηση των κινητήρων της General Electric και των μαχητικών F-35, ο Αμερικανός πρόεδρος απάντησε καταφατικά. Στην επιστολή σημειώνεται ότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν ενόψει της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στην 'Αγκυρα, στις 7 και 8 Ιουλίου.

Οι συντάκτες της επιστολής επικαλούνται και τη δήλωση του αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς, ο οποίος ανέφερε ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη επίσημη διαδικασία επανεξέτασης για το πώς θα μπορούσε μια πιθανή πώληση να προχωρήσει νομικά. Όπως αναφέρεται στο κείμενο, ο κ. Βανς σημείωσε ότι «ο Πιτ Χέγκσεθ και ολόκληρη η ομάδα εξετάζουν το ζήτημα αυτή τη στιγμή».

Η Τουρκία απομακρύνθηκε από το πρόγραμμα των F-35 το 2019, μετά την απόφασή της να προμηθευτεί το ρωσικής κατασκευής αντιαεροπορικό σύστημα S-400. Η Ουάσιγκτον είχε κρίνει ότι η παρουσία του συγκεκριμένου συστήματος σε χώρα μέλος του ΝΑΤΟ δημιουργούσε κίνδυνο για ευαίσθητες πληροφορίες που σχετίζονται με τις δυνατότητες του αμερικανικού μαχητικού.

Στην επιστολή υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2020 το ίδιο το Στέιτ Ντιπάρτμεντ της πρώτης κυβέρνησης Τραμπ επέβαλε κυρώσεις στην Προεδρία Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας, βάσει του άρθρου 231 του νόμου CAATSA, δηλαδή του νόμου για την αντιμετώπιση των αντιπάλων της Αμερικής μέσω κυρώσεων. Η απόφαση αυτή, όπως σημειώνεται, δεν έχει ανακληθεί και εξακολουθεί να ισχύει.

Το νομικό επιχείρημα της επιστολής είναι ότι η αγορά των S-400 από την Τουρκία αποτέλεσε σημαντική συναλλαγή με οντότητα που δρα για λογαριασμό του αμυντικού τομέα ή του τομέα πληροφοριών της Ρωσίας. Οι βουλευτές τονίζουν ότι δεν υπάρχει δημόσια διαθέσιμο στοιχείο που να δείχνει ότι η Τουρκία έχει απομακρύνει το σύστημα, ότι το έχει αποσύρει από επιχειρησιακή χρήση ή ότι έχει αντιμετωπίσει την αιτία που οδήγησε αρχικά στην επιβολή των κυρώσεων.

Πέρα από τις κυρώσεις CAATSA, η επιστολή επικαλείται και τον Νόμο περί Εθνικής 'Αμυνας (προϋπολογισμός Πενταγώνου) για το οικονομικό έτος 2020, ο οποίος απαγορεύει τη μεταφορά F-35 στην Τουρκία εκτός εάν η 'Αγκυρα δεν έχει πλέον στην κατοχή της το σύστημα S-400, παράσχει διαβεβαιώσεις ότι δεν θα επιδιώξει ξανά την απόκτησή του και επιβεβαιώσει ότι δεν έχει αποδεχθεί πρόσθετες παραδόσεις που σχετίζονται με τους S-400 ή με άλλο σύστημα που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο αμερικανικά αμυντικά συστήματα.

Στο ίδιο πλαίσιο, οι βουλευτές αναφέρονται στην ακρόαση της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, στις 3 Ιουνίου 2026, κατά την οποία, όπως σημειώνουν, ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο αναγνώρισε ότι η κυβέρνηση δεσμεύεται από τον νόμο να διατηρήσει τις κυρώσεις κατά της Τουρκίας και δεν μπορεί να επανεντάξει την 'Αγκυρα στο πρόγραμμα των F-35.

Με την πρωτοβουλία αυτή, η κ. Τάιτους επιδιώκει την έγκαιρη κινητοποίηση του Κογκρέσου απέναντι σε πιθανή προσπάθεια της κυβέρνησης Τραμπ να ανοίξει ξανά τον δρόμο για την Τουρκία στο πρόγραμμα των F-35. Το μήνυμα της επιστολής είναι ότι οποιαδήποτε τέτοια κίνηση δεν μπορεί να εξεταστεί μόνο ως ζήτημα αμυντικής πολιτικής, αλλά και ως θέμα συμμόρφωσης με δεσμευτική αμερικανική νομοθεσία.

Το θεσμικό φρένο του Κογκρέσου στις πωλήσεις όπλων

Όταν ο Λευκός Οίκος αποφασίζει να προχωρήσει σε μια μεγάλη πώληση όπλων, το Κογκρέσο δεν περιορίζεται στην έκδοση δηλώσεων ανησυχίας. Με βάση τον Νόμο περί Ελέγχου των Εξαγωγών Όπλων, οι βουλευτές και οι γερουσιαστές μπορούν να επιχειρήσουν να μπλοκάρουν τη συναλλαγή μέσω ενός κοινού ψηφίσματος αποδοκιμασίας, Πρόκειται για το επίσημο νομοθετικό εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους μετά την επίσημη κοινοποίηση της προτεινόμενης πώλησης από την κυβέρνηση.

Ωστόσο, πρόκειται για έναν μηχανισμό που είναι δύσκολος να παράγει αποτελέσματα στην πράξη. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση αποστέλλει την επίσημη κοινοποίηση στο Κογκρέσο, ξεκινά ένα περιορισμένο χρονικό παράθυρο ελέγχου, συνήθως 30 ή 15 ημερών για συμμάχους στο ΝΑΤΟ και ορισμένους στενούς εταίρους των Ηνωμένων Πολιτειών. Σε αυτό το διάστημα, τα μέλη του Κογκρέσου μπορούν να καταθέσουν ψήφισμα με το οποίο δηλώνουν ότι η πώληση δεν πρέπει να προχωρήσει.

Το ψήφισμα δεν παράγει από μόνο του δεσμευτικό αποτέλεσμα. Για να σταματήσει την πώληση, πρέπει να εγκριθεί με την ίδια διατύπωση τόσο από τη Βουλή των Αντιπροσώπων όσο και από τη Γερουσία και στη συνέχεια είτε να υπογραφεί από τον πρόεδρο είτε να παρακάμψει ένα ενδεχόμενο προεδρικό βέτο. Αυτό σημαίνει ότι μια απλή πλειοψηφία μπορεί να αρκεί για να σταλεί ένα πολιτικό μήνυμα, αλλά δεν αρκεί για να μπλοκάρει μια κυβέρνηση που είναι αποφασισμένη να προχωρήσει. Σε μια τέτοια περίπτωση, το Κογκρέσο θα χρειαζόταν πλειοψηφία δύο τρίτων και στα δύο σώματα για να ανατρέψει το βέτο.

Τα νέα ονόματα που κλειδώνουν για τα ψηφοδέλτια της ΝΔ με στόχο την ανανέωση - Ποιοι είναι, σε ποιες περιοχές κατεβαίνουν


Στην ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού και την ένταξη νέων υποψηφίων που θα ισχυροποιήσουν τα ψηφοδέλτια του κόμματος, στοχεύει η Νέα Δημοκρατία.

Με τριπλή στόχευση κινείται η Νέα Δημοκρατία ρίχνοντας το βάρος στην εντατικοποίηση της παρουσίας κυβερνητικών και κομματικών κλιμακίων στην Αττική και την περιφέρεια, την ενεργοποίηση παλαιών στελεχών αλλά και στην ανανέωση των ψηφοδελτίων με φρέσκα και άφθαρτα πρόσωπα.

Στο πλαίσιο αυτό, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται πρόγραμμα περιοδειών εντός και εκτός Λεκανοπεδίου, με τον πρωθυπουργό αύριο να επισκέπτεται τη Δυτική Αθήνα και συγκεκριμένα το Αιγάλεω, ενώ την περασμένη Παρασκευή βρέθηκε στη Νέα Σμύρνη.

Ταυτόχρονα κλιμάκια υπό τον συντονισμό του Γραμματέα της ΝΔ Κωνσταντίνου Κυρανάκη ολοκλήρωσαν τις επισκέψεις στην απαιτητική Πελοπόννησο με τελευταίο σταθμό τη Μεσσηνία, και στο τέλος της προσεχούς εβδομάδας ξεκινά ευρύ πρόγραμμα επισκέψεων στην επίσης «δύσκολη» περιφέρεια Θεσσαλίας, όπου θα πραγματοποιηθεί Πολιτική Ακαδημία επιμόρφωσης στελεχών στη Λάρισα, με τον κομματικό μηχανισμό να έχει τεθεί σε εγρήγορση.

Νέα πρόσωπα στα ψηφοδέλτια της ΝΔ

Σημαντικό μέρος του σχεδιασμού του επιτελείου της ΝΔ αφορά στην ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού και στην ένταξη νέων υποψηφίων που θα ισχυροποιήσουν τα ψηφοδέλτια της ΝΔ.

Για το ψηφοδέλτιο της Α΄ Αθηνών εξετάζεται σοβαρά από το επιτελείο της Πειραιώς η υποψηφιότητα του ηθοποιού Θανάση Βισκαδουράκη, ο οποίος σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Αθηναΐδα Νέγκα στο Action24, δήλωσε ότι δεν γίνει συζήτηση περί υποψηφιότητάς του, ωστόσο, εμφανίζεται πρόθυμος να ριχτεί στη μάχη εάν κληθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Υπενθυμίζεται ότι ο δημοφιλής ηθοποιός στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 ήταν υποψήφιος με τον Νίκο Χαρδαλιά στον Κεντρικό Τομέα.


Ο ηθοποιός Θανάσης Βισκαδουράκης

Στην Α΄Αθηνών εκ νέου υποψήφια αναμένεται να είναι η δικηγόρος Πώλα Δαμιανού, ένα από τα στελέχη της ΝΔ με έντονη παρουσία στα Μέσα Ενημέρωσης στη «μάχη» για την προβολή του κυβερνητικού έργου. Η Πώλα Δαμιανού, που στις τελευταίες εθνικές εκλογές συγκέντρωσε 4.894 ψήφους είναι κόρη του πρώην υπουργού και βουλευτή Θεόδωρου Δαμιανού και της δικηγόρου Χρύσας Σαλαβράκου, ενώ έχει δραστηριοποιηθεί έντονα στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και την ΟΝΝΕΔ, όπως και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση στον δήμο Αθηναίων.


Η δικηγόρος Πώλα Δαμιανού

Για την Β΄Πειραιώς από την άλλη πλευρά κυκλοφορεί το σενάριο υποψηφιότητας του φωτογράφου και γνωστού από τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικά προγράμματα Δημήτρη Σκουλού.

Ο φωτογράφος και συμμετέχων σε τηλεοπτικές εκπομπές, Δημήτρης Σκουλός

Στη νέα φουρνιά υποψηφίων που θα ανακοινωθεί από την Πειραιώς αναμένονται υποψήφιοι από την περιφέρεια και ειδικά από νομούς όπου η Νέα Δημοκρατία επιδιώκει να ενισχύσει τη δυναμική της και να αυξήσει τα ποσοστά συσπείρωσης της βάσης της.

Στο πλαίσιο αυτό, βολιδοσκοπούνται πρόσωπα από τη νέα γενιά με αποτύπωμα στα τοπικά πράγματα, που θα ενταχθούν ενεργά στον σχεδιασμό για να «οργώσουν» την ελληνική περιφέρεια στον πολύμηνο μαραθώνιο έως τις εθνικές κάλπες.

Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί η μάχιμη δικηγόρος Πορφυλένια Κανελλοπούλου που βρίσκεται στα τραπέζι της Πειραιώς για τη Μεσσηνία. Ανήκει στη γενιά των 30άρηδων και στις πρόσφατες εσωτερικές διαδικασίες αναδείχθηκε μέλος της νέας Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ από τη δεξαμενή της ΟΝΝΕΔ. Η Πορφυλένια Κανελλοπούλου στις εθνικές εκλογές του 2023 συμμετείχε ήταν υποψήφια στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας και διατηρεί ισχυρά ερείσματα στη Μεσσηνία.


Στην Χαλκιδική έδαφος κερδίζει το σενάριο υποψηφιότητας του δικηγόρου Νίκου Μπλόσκα, που κατάγεται από τη Συκιά και είναι Διευθυντής της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού και υποψήφιος διδάκτωρ Συνταγματικού Δικαίου.


Ο νομικός, Νίκος Μπλόσκας

Στον Έβρο κλειδωμένη θεωρείται η υποψηφιότητα της συνονίστριας του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Έλενας Σώκου, με πλούσια δραστηριότητα την τελευταία επταετία στη ΝΔ και πορεία στον χώρο των Περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, για παραπάνω από δυο δεκαετίες.


Η συνονίστρια του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Έλενα Σώκου

Στην Κέρκυρα από την άλλη πλευρά, στον στόχο της ανανέωσης της λίστας της ΝΔ βολιδοσκοπείται η πρώην δήμαρχος Μερόπη Υδραίου, ενώ στην Εύβοια ο νεαρός δικηγόρος με προέλευση από την ΟΝΝΕΔ και καταγωγή από το χωριό Πράσινο του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου, εκτιμάται ότι θα ενταχθεί στο ψηφοδέλτιο.


Η πρώην δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας, Μερόπη Υδραίου


Ο δικηγόρος, Απόστολος Σπανός

Για την Πιερία εξετάζεται σοβαρά από τους επιτελείς της Πειραιώς η 32χρονη περιφερειακή σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πολιτικός μηχανικός Άννα Τζήκα, η οποία έχει αναπτύξει πλούσια κοινωνική και πολιτική δράση τα τελευταία χρόνια στον τόπο καταγωγής. Στις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές ως υποψήφια με την παράταξη του Απόστολου Τζιτζικώστα συγκέντρωσε 6.604 σταυρούς προτίμησης, και εκτιμάται ως ένα φρέσκο πρόσωπο και για το γαλάζιο ψηφοδέλτιο.


Η πολιτικός μηχανικός Άννα Τζήκα

Αντίστοιχα, για την εκλογική περιφέρεια της Ευρυτανίας εξετάζεται σοβαρά η υποψηφιότητα του παθολόγου-ογκολόγου, Κώστα Τσιγαρίδα, ο οποίος έχει ενεργό δράση στην κεντροδεξιά παράταξη, έχοντας διατελέσει γραμματέας Επιστημονικών Φορέων της ΝΔ.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο δικηγόρος παρ' Αρείω Πάγω, Αντιπρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Ζώης Σταυρόπουλος, σύμφωνα με πληροφορίες θεωρείται από τα επικρατέστερα ονόματα για να συμπληρώσουν το γαλάζιο ψηφοδέλτιο της Αργολίδας.


Ο δικηγόρος, Ζώης Σταυρόπουλος
 
ΠΕΝΥ ΑΒΡΑΜΙΔΗ
iefimerida.gr

😱🤡Απέλυσε ξανά τον πατέρα του ο Στέφανος Τσιτσιπάς: Τελείωσε η συνεργασία με τον πατέρα μου, τον αγαπώ αλλά σκέφτομαι το καλύτερο για μένα


«Χώρισαν» ξανά Στέφανος και Απόστολος Τσιτσιπάς. 

Ο Έλληνας τενίστας μίλησε στο SDNA και δήλωσε πως ο πατέρας του δεν είναι πλέον προπονητής του. Ο Απόστολος Τσιτσιπάς δεν είχε ταξιδέψει μαζί του στη Μαγιόρκα και το ίδιο συμβαίνει και στο Wimbledon. 

Προς το παρόν, ο Στέφανος Τσιτσιπάς συνεργάζεται με τον Τόμας Περίν, από την ακαδημία του Πατρίκ Μουράτογλου αλλά τίποτε δεν είναι σίγουρο για τη μετά Wimbledon εποχή. 

«Πιστεύω ότι ο πατέρας μου χρειάζεται άλλα πράγματα, όπως και εγώ χρειάζομαι διαφορετικά πράγματα. Το ένιωθα και στην καθημερινή ενέργεια της συνεργασίας μας. Νιώθω ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πλέον ψάχνω για κάτι τελείως διαφορετικό. Αισθανόμουν το τελευταίο διάστημα ότι μου φέρνει μια άνεση ο πατέρας μου δίπλα μου, αλλά δεν είναι και η λύση για μένα ώστε να κάνω τα επόμενα βήματα και να κάνω κάτι διαφορετικό στην καριέρα μου.

Φυσικά και τον αγαπώ πάρα πολύ και θέλω τα καλύτερα για αυτόν, όμως αυτή τη στιγμή σκέφτομαι τον εαυτό μου και το τι είναι καλύτερο για μένα» είπε για τον πατέρα του ο Στέφανος. 

Σε ερώτηση εάν η απόφαση είναι οριστική η απάντηση ήταν: «Δεν νομίζω πλέον ότι θα ξαναβρεθώ εκεί. Είναι πολύ ευαίσθητο όλο αυτό. Είναι δύσκολο γιατί έχουμε περάσει πολλά χρόνια μαζί στο tour, αλλά μιλώντας για αυτό τώρα πιστεύω ότι δεν θα ξανασυνεργαστούμε στο μέλλον. Πλέον θέλω να αρχίσω να παίρνω δικές μου αποφάσεις και να αποφασίζω για τον εαυτό μου. Πιστεύω ο πατέρας μου έχει πολλά να προσφέρει στα άλλα μου τα αδέρφια και σε παιδιά το οποία είναι ανερχόμενα, μικρές ηλικίες, εκεί πρέπει να επικεντρωθεί. Εγώ έχω στο νου μου άλλα πράγματα τα οποία δεν νομίζω ότι ευθυγραμμίζονται με τον τρόπο που συνεργαζόμαστε το τελευταίο καιρό.

Για κανένα γονιό δεν θα ήταν εύκολο να το αποδεχτεί, αλλά κυρίως γι' αυτόν. Για κανένα γονιό δεν θα ήταν εύκολο να έχει δουλέψει με τον γιο του τόσα πολλά χρόνια και ξαφνικά να μπαίνει ένα στοπ. Θα του πάρει κάποιο καιρό να το αποδεχτεί, όπως και πριν όταν χωρίσαμε. Τότε, όμως, είχα αφήσει ένα μικρό παραθυράκι ανοιχτό. Πιστεύω πλέον έχει να προσφέρει πολλά σε άλλους, όμως σε μένα νομίζω ότι έχει προσφέρει τα πάντα που θα μπορούσε να έχει προσφέρει. Δεν νομίζω να υπάρχει παραπάνω αυτή τη στιγμή. Τα έχουμε αναλύσει όλα, έχουμε πει τα πάντα. Ψάχνω γνώσεις και μια άλλη οπτική τενιστική και θέλω ένα άλλο μάτι το οποίο να μπορεί να με κατευθύνει και να με βοηθάει σε ορισμένες αποφάσεις στην καριέρα μου».

Θυμίζουμε ο Στέφανος Τσιτσιπάς είχε απολύσει ξανά τον πατέρα του και για ένα διάστημα ήταν με τον Δημήτρη Χατζηνικολάου, με τον Μαρκ Φιλιππούση και με τον Γκόραν Ιβανίσεβιτς. 

Ο Στέφανος θα ξεκινήσει αύριο (29/6, μετά τις 15.00) την πορεία του στο Wimbledon και ο πρώτος του αντίπαλος είναι ο Ούγκο Γκαστόν.

📺Τραγωδία με 11 νεκρούς στη Γαλλία: Αεροπλάνο που μετέφερε νοσηλευτές και εκπαιδευτές για το πρώτο τους άλμα, υπέστη βλάβη και καρφώθηκε στο έδαφος


Ένδεκα άνθρωποι σκοτώθηκαν, όταν ένα μικρό αεροσκάφος συνετρίβη στην πόλη Τομπλέν της βορειοανατολικής Γαλλίας σήμερα, ανακοίνωσε η περιφέρεια του Μερτ ε Μοσέλ.

Το αεροσκάφος ανήκε σε μια σχολή εκπαίδευσης αλεξιπτωτιστών. Ο πιλότος και οι 10 επιβαίνοντες, πέντε μαθητευόμενοι και πέντε εκπαιδευτές, σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, ανέφερε η περιφέρεια.

Ο περιφερειάρχης Ιβ Σεγκί περιέγραψε στο τηλεοπτικό δίκτυο BFM πως το αεροσκάφος φαίνεται πως υπέστη κάποια βλάβη προτού βυθιστεί κατακόρυφα και συντριβεί στο έδαφος. Το δυστύχημα σημειώθηκε σε μια οικιστική περιοχή κοντά σε ένα εμπορικό κέντρο.


«Μερικά μέτρα παραπάνω και το δυστύχημα θα είχε προκαλέσει παράπλευρες απώλειες», επισήμανε ο αξιωματούχος.

Οι μαθητές ήταν μια ομάδα νοσηλευτών, σύμφωνα με πηγή προσκείμενη στην έρευνα. Το αεροσκάφος, τύπου Pilatus, εγγεγραμμένο στο γερμανικό νηολόγιο, είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Nancy-Essey.

Το αεροσκάφος συνετρίβη κοντά στον διάδρομο προσγείωσης, σε έναν δρόμο διπλής κατεύθυνσης, διαπίστωσε ένας δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Μια ομάδα ψυχολόγων έχει σπεύσει στο πλευρό των συγγενών των θυμάτων που ήταν παρόντες στο αεροδρόμιο τη στιγμή του δυστυχήματος και επομένως μάρτυρες της τραγωδίας.

Σκέρτσος κατά Τσίπρα: Το ηθικό πλεονέκτημα είναι το καταφύγιο των πολιτικών απατεώνων


Σφοδρή επίθεση κατά του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα εξαπολύει με ανάρτησή του ο υπουργός Επικρατείας 'Ακης Σκέρτσος. 

«Το "ηθικό πλεονέκτημα" -είτε αριστερό είτε δεξιό- είναι το καταφύγιο των πολιτικών απατεώνων και των καθ' έξιν δημαγωγών και λαϊκιστών. Δηλαδή των πολιτικών δυνάμεων που αντί να παρουσιάσουν ένα ρεαλιστικό, εναλλακτικό πρόγραμμα διακυβέρνησης, διεκδικούν κάποιο δήθεν μονοπώλιο στην εντιμότητα κατηγορώντας τους αντιπάλους τους ως συλλήβδην διεφθαρμένους. 

Ακριβώς επειδή δεν έχουν τίποτα ρεαλιστικό και υπεύθυνο να πουν οι δυνάμεις του λαϊκισμού καταφεύγουν στη "δολοφονία χαρακτήρων" -αλλά και ολόκληρων πολιτικών χώρων- παίζοντας με τα συναισθήματα των πολιτών», σημειώνει ο υπουργός Επικρατείας και συνεχίζει:

«Έτσι αναρριχήθηκαν στην εξουσία όλοι οι μεγάλοι δημαγωγοί του 20ου και του 21ου αιώνα. Ο λαϊκισμός του ηθικού πλεονεκτήματος που χωρίζει τα πολιτικά κόμματα σε a priori καλά και κακά, σε έντιμα και διεφθαρμένα, είναι το λίπασμα κάθε αντιδημοκρατικού αυταρχισμού. 

Εμείς όμως δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε πολύ πίσω. Παρά μόνο 10 χρόνια πριν. Και να θυμηθούμε ότι έτσι έφτασε στην εξουσία το 2015 και ο Αλέξης Τσίπρας για να καταλήξει στη μεγάλη χίμαιρα του καταστροφικού δημοψηφίσματος και στην ακόμη μεγαλύτερη κωλοτούμπα που μετέτρεψε το ΟΧΙ σε ΝΑΙ. 

Από τότε ο Αλέξης Τσίπρας ισχυρίζεται ότι άλλαξε. Και πράγματι όλοι δικαιούμαστε μια νέα ευκαιρία τόσο στη ζωή όσο και στην πολιτική. 

Με μια προϋπόθεση όμως: να έχουμε διδαχθεί από τα λάθη μας ώστε η νέα αρχή να μην οδηγήσει στην επανάληψη των ίδιων λαθών. 

Δυστυχώς, ο Αλέξης Τσίπρας επιστρέφει με νέα διχαστικά διλήμματα που καταφεύγουν ξανά στην ευκολία του ηθικού πλεονεκτήματος. 

Αυτοαποκαλείται έντιμος και επιστρέφει στις παλιές χρεοκοπημένες συνταγές του δήθεν ακλόνητου αριστερού ηθικού πλεονεκτήματος. Παραμένει, επομένως, -παρά την προσπάθεια να εμφανιστεί ως αναγεννημένος και μετριοπαθής- αμετανόητος, αδιόρθωτος, διχαστικός και εν τέλει επικίνδυνος», αναφέρει ο 'Α. Σκέρτσος και εξειδικεύει: 

*Ο άνθρωπος που έστησε και πρωταγωνίστησε σε μια απάνθρωπη παράσταση εξαπάτησης στο Μάτι, χωρίς ποτέ να ζητήσει συγνώμη για αυτήν, δεν μπορεί να αυτοαποκαλείται έντιμος. 

*Ο πολιτικός που κατακρεούργησε το κράτος δικαίου ηγούμενος της σκευωρίας Νοβάρτις με στόχο να βάλει στη φυλακή πρώην πρωθυπουργούς, πρώην υπουργούς και τον διοικητή της ΤτΕ μόνο και μόνο επειδή ήταν πολιτικοί του αντίπαλοι, αλλά δεν ζήτησε συγνώμη για αυτό, δεν μπορεί να αυτοαποκαλείται έντιμος. 

*Ο πρωθυπουργός που είδε 2 υπουργούς του να καταδικάζονται αμετάκλητα διότι επιχείρησαν να παρέμβουν στα ΜΜΕ και τη δικαιοσύνη και συναίνεσε στην κατάτμηση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος υπέρ συγκεκριμένου επιχειρηματία με αποτέλεσμα ο δρόμος καρμανιόλα που στέρησε τόσες ανθρώπινες ζωές να μην παραδοθεί στην ώρα του δεν μπορεί να αυτοαποκαλείται έντιμος. 

*Ο αρχηγός κόμματος που αρνείται να αναλάβει την ευθύνη των προσωπικών του επιλογών, φορτώνει τα δικά του λάθη στους συνεργάτες που ο ίδιος επέλεξε, αδειάζει ανά πάσα στιγμή τους νέους συνεργάτες και πετάει σαν την τρίχα από το ζυμάρι, τους παλιούς του συντρόφους, χωρίς να ζητάει συγνώμη, δεν μπορεί να αυτοαποκαλείται έντιμος.

*Και, τέλος, ο πολιτικός που αποφυλάκισε όλο το βαρύ έγκλημα το 2015 και άλλαξε τον ποινικό κώδικα κρατώντας ανοιχτή τη βουλή παραμονές εκλογών για να διαγράψει βαριά αδικήματα και να μετατρέψει βαρύτερες ποινές σε πιο ελαφριές, χωρίς να απολογείται για αυτό, δεν μπορεί να αυτοαποκαλείται έντιμος».

Συμπερασματικά, «η πολιτική δεν κρίνεται από το ποιος αυτοανακηρύσσεται ηθικά ανώτερος. Κρίνεται από τα αποτελέσματα που παράγει, από την αλήθεια που λέει στους πολίτες και από την ευθύνη που αναλαμβάνει όταν αποτυγχάνει.

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είναι ένας νέος πολιτικός. Έχει παρελθόν και τον συνοδεύουν βαριές αποτυχίες και αστοχίες. Θα είχε δικαίωμα στη δεύτερη ευκαιρία αν έκανε μια ειλικρινή αυτοκριτική. 

Η Ελλάδα πλήρωσε πολύ ακριβά την εποχή των εύκολων συνθημάτων, της ηθικής υπεροχής και του διχασμού. Δεν έχει κανέναν λόγο να την ξαναζήσει.

Η χώρα δεν χρειάζεται νέους αυτόκλητους ‘ηθικούς σωτήρες'. Χρειάζεται πολιτικούς που να κρίνονται από το έργο τους, τις επιλογές τους και τη συνέπειά τους. Διότι πολύ απλά ανέντιμοι πολιτικοί μπορεί να υπάρχουν σε όλους τους πολιτικούς χώρους. Γι' αυτό και σε μια Δημοκρατία δεν υπάρχουν ηθικά μονοπώλια.

Η απάντηση στη διαφθορά δεν είναι η επιλεκτική επίκληση της ηθικής. Είναι οι ισχυροί θεσμοί, η διαφάνεια, η λογοδοσία και η ανάληψη ευθύνης. Δυστυχώς, ο Αλέξης Τσίπρας αποδεικνύει και στο πολιτικό του come back ότι δεν έχει μάθει τίποτα από το παρελθόν. Γι' αυτό και δεν κομίζει τίποτα καινούριο μαζί του για το μέλλον», σημειώνει κλείνοντας ο υπουργός Επικρατείας.

ΑΛΗΤΗ ΑΔΩΝΙ, ΔΙΕΛΥΣΕΣ ΤΟ ΕΣΥ😜😜«Φέρτε πάγο από το σπίτι»: Απελπιστική η κατάσταση στα νοσοκομεία της Γερμανίας λόγω έλλειψης κλιματιστικών


Τα γερμανικά νοσοκομεία δεν είναι προετοιμασμένα για να αντιμετωπίσουν συνθήκες καύσωνα, προειδοποιεί ο Marbuger Bund, ο μεγαλύτερος ιατρικός σύλλογος της χώρας. Όπως δηλώνει στο ZDF η πρόεδρος του συλλόγου, Σουζάνε Γιόνα, αυτή τη στιγμή μόλις το ένα στα τρία νοσοκομεία της Γερμανίας διαθέτει κλιματισμό στους θαλάμους όπου νοσηλεύονται οι ασθενείς. «Προφανώς αυτή η κατάσταση είναι δυσάρεστη για τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία, αλλά είναι ακόμη πιο δυσάρεστη για τους ίδιους τους ασθενείς», επισημαίνει.

Το πρόβλημα εμφανίστηκε για μία ακόμη φορά τις τελευταίες ημέρες, με τις θερμοκρασίες στη Γερμανία να φτάνουν ή και να ξεπερνούν τους 41 βαθμούς Κελσίου. Η εκπρόσωπος του Marburger Bund διευκρινίζει ότι ασφαλώς λειτουργεί κλιματισμός σε όλους χώρους, στους οποίους κρίνεται απολύτως απαραίτητος για τεχνικούς λόγους, όπως είναι τα χειρουργεία και το τμήμα Ακτινολογίας. Επίσης, και οι περισσότερες μονάδες εντατικής θεραπείας διαθέτουν πλέον κλιματισμό. Ωστόσο, στις πτέρυγες απλής νοσηλείας ο κλιματισμός παραμένει η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.

«Φέρτε πάγο από το σπίτι»

Ποια είναι οι λύση σε δύσκολες καταστάσεις; «Συχνά απευθύνουμε έκκληση στους συγγενείς των ασθενών να φέρνουν από το σπίτι παγοκύστες, οι οποίες ασφαλώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση» λέει η Σουζάνε Γιόνα. Σε τελική ανάλυση, οι συνθήκες καύσωνα μπορεί «να προκαλέσουν κινδύνους για τον ασθενή. Γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι η ίαση μίας πληγής καθυστερεί όταν επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες...»

Η χρήση του ανεμιστήρα δεν είναι απλή υπόθεση, ιδιαίτερα σε ένα νοσοκομείο. Πολλοί εκτιμούν ότι ένας ανεμιστήρας μπορεί να προκαλέσει «προβλήματα υγιεινής», δηλαδή, με απλά λόγια, να διασκορπίζει και να μεταδίδει ιούς σε έναν κοινόχρηστο χώρο. Η Σουζάνε Γιόνα υποστηρίζει ότι «ακόμη και εκτός νοσοκομείου, σε θερμοκρασίες άνω των 39 βαθμών δεν έχει νόημα η χρήση του ανεμιστήρα, γιατί η ροή του αέρα δεν βοηθάει, αλλά απλώς μεταφέρει τη ζέστη στον ανθρώπινο οργανισμό». Σε χαμηλότερες θερμοκρασίες οι ανεμιστήρες ήδη χρησιμοποιούνται στα νοσοκομεία, αλλά μόνο σε χώρους όπου δεν υπάρχει ανησυχία για πιθανά «προβλήματα υγιεινής», για παράδειγμα σε αίθουσες αναμονής.

Απαιτούνται επενδύσεις δισεκατομμυρίων

Ήδη την περασμένη εβδομάδα, o Γκέραλντ Γκας, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Νοσοκομείων (DKG), χτύπησε «καμπανάκι» για τις συνέπειες που μπορεί να έχει ο καύσωνας στους ασθενείς, αλλά και στο προσωπικό των νοσοκομείων. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το κύριο πρόβλημα έγκειται στην απροθυμία των ομοσπονδιακών κρατιδίων να προχωρήσουν στις απαραίτητες επενδύσεις, με αποτέλεσμα «οι κλινικές να αυτοσχεδιάζουν με συστήματα σκίασης, με ανεμιστήρες και με παγοκύστες».

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος του DKG επικρίνει το νέο πακέτο περικοπών, που εξήγγειλε πρόσφατα η υπουργός Υγείας Νίνα Βάρκεν. «Εάν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, ο κλιματισμός στα νοσοκομεία θα παραμείνει μία ουτοπία» λέει ο Γκέραλντ Γκας. Κατά την εκτίμησή του, απαιτείται ένα πολυετές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των δημοσίων νοσοκομείων, με επενδύσεις συνολικού ύψους 31 δισ. ευρώ.

Ακόμη ένας νεκρός σε λίμνη

Ένας ακόμη άνθρωπος έχασε τη ζωή του αναζητώντας δροσιά εν μέσω του καύσωνα που πλήττει τις τελευταίες ημέρες τη Γερμανία, ενώ ένα βρέφος σώθηκε από θερμοπληξία όταν κλειδώθηκε στο αυτοκίνητο. Η περασμένη νύχτα ήταν η θερμότερη που έχει καταγραφεί ποτέ στη χώρα, με το θερμόμετρο να παραμένει στους 29,4 βαθμούς Κελσίου στην ανατολική Σαξονία. Μετά τη ζέστη ωστόσο έρχεται απότομη πτώση της θερμοκρασίας και έντονες καταιγίδες.

Ένας 22χρονος άνδρας πνίγηκε χθες το απόγευμα στη λίμνη Ζόντενματσε της Βρέμης, όταν μπήκε στο νερό σε απαγορευμένο σημείο και μάλιστα χωρίς να γνωρίζει κολύμπι. Φίλοι του προσπάθησαν χωρίς αποτέλεσμα να τον σώσουν, αλλά κινδύνεψαν και εκείνοι. Στο Ρέντενταλ της Βαυαρίας ένα βρέφος οκτώ μηνών σώθηκε οριακά από θερμοπληξία. Το βρέφος καθόταν στο ειδικό κάθισμα και έπαιζε με το κλειδί που του είχε δώσει πατέρας του ως παιχνίδι, όταν ενεργοποίησε το κεντρικό κλείδωμα. Καθώς δεν υπήρχε εφεδρικό κλειδί, πυροσβέστες εκλήθησαν να σπάσουν το παράθυρο και να απελευθερώσουν το βρέφος. Τις τελευταίες ημέρες οι αρχές και τα ΜΜΕ απευθύνουν συνεχώς εκκλήσεις για ιδιαίτερη προσοχή σχετικά με τον κίνδυνο να μείνουν στο αυτοκίνητο παιδιά, ηλικιωμένοι, αλλά και ζώα, τονίζοντας ότι στον χώρο του κλειστού οχήματος η εξωτερική θερμοκρασία πολλαπλασιάζεται, προκαλώντας σοβαρό κίνδυνο θερμοπληξίας.

Πτώση της θερμοκρασίας από αύριο με καταιγίδες και ανεμοστρόβιλους

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Μετεωρολογική Υπηρεσία (DWD) και σήμερα οι θερμοκρασίες στις περισσότερες περιοχές της χώρας θα κυμανθούν κοντά στους 40 βαθμούς. Χαρακτηριστικά, οι περισσότεροι μετεωρολογικοί σταθμοί της κατέγραψαν ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες το τελευταίο 24ωρο. Από αύριο αναμένεται σημαντική πτώση της θερμοκρασίας, κατά τουλάχιστον 10 βαθμούς, ενώ η DWD προειδοποιεί για καταρρακτώδεις βροχές και ανεμοστρόβιλους, κυρίως στα βορειοδυτικά και καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν τις οδηγίες των τοπικών αρχών. «Αυτή τη στιγμή βιώνουμε μια ακραία κατάσταση. Κάτι σαν μια σιωπηλή φυσική καταστροφή. Όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά σε όλη την Ευρώπη. Θα δούμε τελικά πόσοι άνθρωποι θα είναι θύματα του καύσωνα. Στη χώρα έχουν καταγραφεί τις τελευταίες ημέρες χιλιάδες κλήσεις έκτακτης ανάγκης», δήλωσε ο μετεωρολόγος Κάρστεν Μπραντ στην εφημερίδα BILD.

🤣🤣Ανεξαρτητοποιήθηκε η Τζάκρη-Κασσελάκης: «Εγώ της ζήτησα να παραιτηθεί-Είμαστε πλέον στο φιλελεύθερο κέντρο»


Πολιτικό διαζύγιο πήραν ο Στέφανος Κασσελάκης και η Θεοδώρα Τζάκρη. Ο πρόεδρος των Δημοκρατών υποστηρίζει ότι εκείνος ζήτησε από την αντιπρόεδρο του κόμματος και βουλευτή να παραιτηθεί, ενώ η ίδια δηλώνει ότι εκείνη αποχώρησε. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema, ο κ. Κασσελάκης είχε ζητήσει από ημερών από την κα Τζάκρη να υποβάλει την παραίτησή της, όμως εκείνη δεν το είχε αποδεχθεί μέχρι τις  16:30 περίπου το απόγευμα της Κυριακής, οπότε και έκανε τη σχετική δήλωση. Κατόπιν αυτού ο Στ. Κασσελάκης προέβη στην δική του ανακοίνωση όπου ξεκαθαρίζει τι ακριβώς συνέβη.  

Ο κ. Κασσελάκης ανακοίνωσε παράλληλα την «στροφή» του κόμματός του. «Οι Δημοκράτες περνάνε σε μία νέα φάση, οριοθετώντας τον πολιτικό τους χώρο στο φιλελεύθερο κέντρο της εφαρμοσμένης πολιτικής με τις αξίες της αλληλεγγύης, της ισότητας και του ανθρωπισμού στην καρδιά μας. Μόνο αυτή η πολιτική πρόταση μπορεί να φέρει την πρόοδο στην πράξη».

Αφήνοντας αιχμές κατά της Θ. Τζάκρη τονίζει: «Σε αυτήν την πορεία δεν χωρούν προσωπικές φιλοδοξίες ή αναχρονιστικές αντιλήψεις πολιτικής επιβίωσης» και προσθέτει: «Είμαστε Δημοκράτες για τις ιδέες μας και όχι για την εξουσία. Δεν είμαστε επαγγελματίες πολιτικοί. Είμαστε ενεργοί πολίτες με ένσημα από την εργασία, την αγορά, την επιστήμη, την κοινωνία - και είμαστε μαζί για να συνεισφέρουμε στην ριζική ανανέωση που έχει ανάγκη η χώρα μας».

Η ανάρτηση Κασσελάκη:

Σήμερα ζήτησα την παραίτηση της Θεοδώρας Τζάκρη από την θέση της Αντιπροέδρου των Δημοκρατών και του Ευρωπαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος.

Είμαι ευγνώμων για την στήριξη της Θεοδώρας από την προκριματική διαδικασία του ΣΥΡΙΖΑ το 2023 και έκτοτε.

Οι Δημοκράτες περνάνε σε μία νέα φάση, οριοθετώντας τον πολιτικό τους χώρο στο φιλελεύθερο κέντρο της εφαρμοσμένης πολιτικής με τις αξίες της αλληλεγγύης, της ισότητας και του ανθρωπισμού στην καρδιά μας. Μόνο αυτή η πολιτική πρόταση μπορεί να φέρει την πρόοδο στην πράξη.

Σε αυτήν την πορεία δεν χωρούν προσωπικές φιλοδοξίες ή αναχρονιστικές αντιλήψεις πολιτικής επιβίωσης. Σε αυτήν την πορεία όλα τα μέλη και τα στελέχη των Δημοκρατών συστρατεύονται με αλτρουισμό και ρομαντισμό αλλά και με επαγγελματισμό και ρεαλισμό.

Είμαστε Δημοκράτες για τις ιδέες μας και όχι για την εξουσία. Δεν είμαστε επαγγελματίες πολιτικοί. Είμαστε ενεργοί πολίτες με ένσημα από την εργασία, την αγορά, την επιστήμη, την κοινωνία - και είμαστε μαζί για να συνεισφέρουμε στην ριζική ανανέωση που έχει ανάγκη η χώρα μας.

Ευχαριστώ την Θεοδώρα που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μου. Οι Δημοκράτες συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Ο απολογισμός θα γίνει στο τέλος και δεν έχω καμμία αμφιβολία ότι ο ελληνικός λαός θα αγκαλιάσει το μήνυμά μας».

Δημοκράτες: Καλό δρόμο Θεοδώρα, διαφωνούμε με κάθε λογής αριστερόμετρα

Από την πλευρά του, το γραφείο τύπου του κόμματος σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τη Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρει:
- «Σεβόμαστε απολύτως το δικαίωμα κάθε στελέχους να διαμορφώνει τις πολιτικές του επιλογές και να ακολουθεί τη δική του πορεία. Ωστόσο, διαφωνούμε με την αποτίμηση που επιχειρείται για την πολιτική φυσιογνωμία και την πορεία των ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Και φυσικά διαφωνούμε με κάθε λογής αριστερόμετρα απ όπου κι αν προέρχονται!

-Το κόμμα μας παραμένει σταθερά προσηλωμένο στις ιδρυτικές του αρχές: τη Δημοκρατία , τη Διαφάνεια, την Κοινωνική Δικαιοσύνη , την αξιοκρατία, την υπεράσπιση των θεσμών και την προοδευτική μεταρρύθμιση της χώρας. Οι θέσεις και οι παρεμβάσεις μας κρίνονται καθημερινά από τους πολίτες και δεν επιδέχονται προσωπικές ή και αυθαίρετες ερμηνείες.

-Η πορεία μας δεν καθορίζεται από αποχωρήσεις προσώπων, αλλά από τη συλλογική βούληση χιλιάδων μελών και φίλων που παραμένουν παρόντες στον αγώνα για μια καλύτερη Ελλάδα.»

-Υπενθυμίζεται ότι η κα Τζάκρη παρέμεινε επί μήνες στην ηγετική θέση της Α' Αντιπροέδρου χωρίς να εκφράσει ούτε στα αρμόδια όργανα, ΩΣ ΟΦΕΙΛΕ, ούτε δημόσια, τις σημερινές της ενστάσεις.

Θεοδώρα Τζάκρη: Παραιτήθηκα, σε όλα υπάρχει ένα όριο, ο Κασσελάκης νομιμοποιεί μία προφανή δεξιά απόκλιση

Λίγο νωρίτερα, η κα Τζάκρη ανακοίνωσε την παραίτησή της από το κόμμα «Δημοκράτες – Προοδευτικό Κέντρο» του Στέφανου Κασσελάκη, διατυπώνοντας αιχμές για «δεξιά απόκλιση».

«Δεν θυμάμαι να συμφωνήσαμε ότι αυτή η κινηματική προσπάθεια θα εξελισσόταν σε ένα αρχηγικό κόμμα που θα χωρούσε στο κάδρο των συνομιλητών του ό,τι πιο ακροδεξιό και ακρονεοφιλελεύθερο έχει γνωρίσει η μεταπολιτευτική Ελλάδα και αυτό δεν είναι άλλο από το καθεστώς Μητσοτάκη και τους πρόθυμους υπηρέτες του» γράφει χαρακτηριστικά η κα Τζάκρη.

Είναι προφανές ότι αναφέρεται στην συνέντευξη που έδωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης στον Στέφανο Κασσελάκη, στην διαδικτυακή εκπομπή του.  Άλλωστε, λίγες ώρες νωρίτερα είχε δηλώσει (OPEN) ότι δεν ρωτήθηκε γι' αυτό και διαφωνεί. 

«Σκέφτηκα πολύ πριν αποφασίσω ότι δεν μπορώ να συμπορεύομαι με τον Στέφανο Κασσελάκη, όσο κι αν θέλω να συμπορεύομαι με τα χιλιάδες μέλη και φίλους του Κινήματος που ιδρύσαμε» αναφέρει η κα Τζάκρη για να προσθέσει: «Όπως η πολιτική μου εμπειρία μου επιτρέπει και τα γεγονότα μου αποδεικνύουν έχω φτάσει στο σημείο να πιστεύω ότι ο Στέφανος Κασσελάκης νομιμοποιεί μία προφανή δεξιά απόκλιση, κάτι που με υποχρεώνει άμεσα να παραιτηθώ από Αντιπρόεδρος και μέλος των «ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ» και να υπερασπιστώ την δομημένη επί δεκαετίες σοσιαλιστική αντιδεξιά μου ταυτότητα».

Τέλος, δεν αποκαλύπτει το πού θα πορευτεί αν και έχουν ακουστεί εδώ και καιρό φήμες ότι οδεύει στο ΠΑΣΟΚ. Η ίδια έγραψε: «Επειδή, τέλος, πολλά θα δούμε να γίνονται και θα ακούσουμε να λέγονται καταθέτω δημόσια την δική μου αλήθεια και την δική μου στράτευση υπέρ των αιτημάτων της κοινωνίας».

Η δήλωση της Θεοδώρας Τζάκρη:

«Στην πολιτική ζωή του τόπου έχουν διαμορφωθεί συνθήκες που θολώνουν την πολιτική διαδρομή, τις πολιτικές αποφάσεις και πράξεις πάρα πολλών πολιτικών προσώπων.

Στην δική μου περίπτωση ο κανόνας αυτός δεν μπορεί να ισχύσει διότι για περισσότερο από 30 χρόνια υπηρετώ ακριβώς τις ίδιες αρχές και αξίες και αντιμάχομαι οτιδήποτε ακροδεξιό, δεξιό και νεοφιλελεύθερο στην δημόσια ζωή.

Όταν διαφωνούσα ή όταν συμφωνούσα με πολιτικές επιλογές η προσωπική μου πυξίδα έδειχνε πάντα προς την κατεύθυνση του πατριωτικού σοσιαλισμού.

Αυτός είναι και ο λόγος που επί 23 χρόνια ο λαός της Πέλλας με τιμά εκλέγοντάς με κοινοβουλευτική του εκπρόσωπο.

Όταν αποφασίσαμε με τον Στέφανο Κασσελάκη, συναδέλφους βουλευτές και χιλιάδες μέλη και στελέχη από όλη την χώρα να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός Κινήματος που θα διασώσει την τιμή και την υπόληψη των προοδευτικών δυνάμεων από αδιέξοδες και ανήθικες κομματικές πρακτικές, δεν θυμάμαι να συμφωνήσαμε ότι αυτή η κινηματική προσπάθεια θα εξελισσόταν σε ένα αρχηγικό κόμμα που θα χωρούσε στο κάδρο των συνομιλητών του ό,τι πιο ακροδεξιό και ακρονεοφιλελεύθερο έχει γνωρίσει η μεταπολιτευτική Ελλάδα και αυτό δεν είναι άλλο από το καθεστώς Μητσοτάκη και τους πρόθυμους υπηρέτες του.

Επιχείρησα επί μακρόν να συμβάλλω εσωκομματικά ώστε να διατηρούνται η συνοχή και οι ηθικοί πολιτικοί δεσμοί μεταξύ των μελών του Κινήματος Δημοκρατίας, το οποίο στην συνέχεια μετονομάστηκε με εισήγηση του προέδρου του σε «ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ».

Σε όλα όμως υπάρχει ένα όριο.

Υπάρχουν κόκκινες γραμμές, τις οποίες,αν συναινέσουμε να προσπεράσουμε, τότε γινόμαστε συμμέτοχοι σε μια πράξη αλλοίωσης, τόσο της ιδρυτικής μας διακήρυξης, όσο και της προσωπικής πολιτικής διαδρομής καθενός και καθεμιάς.

Σκέφτηκα πολύ πριν αποφασίσω ότι δεν μπορώ να συμπορεύομαι με τον Στέφανο Κασσελάκη, όσο κι αν θέλω να συμπορεύομαι με τα χιλιάδες μέλη και φίλους του Κινήματος που ιδρύσαμε.

Όπως η πολιτική μου εμπειρία μου επιτρέπει και τα γεγονότα μου αποδεικνύουν έχω φτάσει στο σημείο να πιστεύω ότι ο Στέφανος Κασσελάκης νομιμοποιεί μία προφανή δεξιά απόκλιση, κάτι που με υποχρεώνει άμεσα να παραιτηθώ από Αντιπρόεδρος και μέλος των «ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ» και να υπερασπιστώ την δομημένη επί δεκαετίες σοσιαλιστική αντιδεξιά μου ταυτότητα.

Θέλω να ευχηθώ τα καλύτερα στα χιλιάδες μέλη και φίλους του κόμματος, με τα οποία μοιραστήκαμε εύκολες και δύσκολες στιγμές.

Η απόφασή μου έχει να κάνει με το κοινωνικό αίτημα για πλήρη διαύγεια θέσεων και απόψεων από τα πολιτικά πρόσωπα, όπως το εκπέμπει η κοινωνία και όχι όπως το υπαγορεύουν κάθε λογής συμφέροντα.

Θα συνεχίσω να υπηρετώ με πείσμα τα δίκαια του λαού της Πέλλας και το εθνικό συμφέρον που είναι η συνολική απόρριψη του μοντέλου διακυβέρνησης Μητσοτάκη και των οποιοδήποτε καιροσκοπικών μεταλλάξεών του.

Καλώ όλες και όλους να αντιληφθούμε τι εννοούσε ο Μάνος Χατζιδάκις όταν έλεγε «όταν συνηθίζεις το τέρας αρχίζεις να του μοιάζεις» και να λάβουν καθαρή απόφαση μέσα τους ποιον αγώνα πρέπει να δώσουμε ως προοδευτικός κόσμος, μέσα από ένα μεγάλο προοδευτικό «ΕΜΕΙΣ».

📺Το παράδοξο Βαγγέλα-Τσίπρα🤣🤣ΒΙΝΤΕΟ


Παναηγυρίζουν τα ΝΕΑ για διακίωση Βαγγέλα από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο και την αποζημίωση μερικών χιλιάδων ευρώ, που αποφάσισε να καταβληθεί στον ιδιοκτήτη τους Βαγγέλη Μαρινάκη από το Ελληνικό Δημόσιο...



Για να μην έχετε κενά η ιστορία είναι η εξής: το 2018, ο τότε πρωθυπουργός και κυβερνητικά στελέχη είχαν συκοφαντήσει τον Βαγγέλα. Μάλιστα ο Τσίπρας σε συνέντευξή του στον Alpha έλεγε απαντώντας για τις διακοπές του σε κότερο:

Εγώ δεν φιλοξενήθηκα στο σκάφος του κυρίου Μαρινάκη, ούτε στο Noor1, ούτε έχω κουμπάρο κάποιον που είναι υπόδικος για πολλές υποθέσεις εγκληματικού χαρακτήρα και διωκόμενος για χρηματοδότηση, διακίνηση 2 τόνων ναρκωτικών και έχει ταυτόχρονα 7 εφημερίδες, έναν τηλεοπτικό σταθμό και ραδιόφωνα να κάνουν καθημερινά τοξική πολιτική εναντίον της κυβέρνησης


Ο Βαγγέλας τότε προσέφυγε στο ΕΔΑΔ το οποίο τον δικαίωσε.... τώρα που τα μέσα του παίζουν νυχθημερών Τσιπρα 

Πανηγυρίζει για διακίωση λοιπόν ο Βαγγέλας... διακίωση για εναντίον του  συκοφαντίες από τον Τσίπρα που στηρίζει σήμερα....

Πηγή: Χ - Nikos Michael / Alexandros Gavriilidis

Ας θυμηθούμε και τι έλεγαν ο ένας για τον άλλο λίγο πριν τις εκλογές του 2019:

Τον Απρίλιο του 2019 στην έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας του ο Αλέξης Τσίπρας, από την Καλαμάτα, αναφέρθηκε στον «υπόδικο και χρηματοδότη του Μητσοτάκη» Βαγγέλη Μαρινάκη, τον οποίο χαρακτήρισε «φυσικό αρχηγό της ΝΔ».

Ο επιχειρηματίας ανταπέδωσε τους χαρακτηρισμούς και τα… φίλια συναισθήματα στις 16 Μαΐου 2019, στην τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Αυτοψία» του Alpha και στον δημοσιογράφο Αντώνη Σρόιτερ: «Δεν μπορώ να πω ότι ψήφισα ποτέ ΣΥΡΙΖΑ… αλλά ειλικρινά, το 2014 πίστευα ότι κάτι καινούργιο μπορεί να έρθει στον τόπο μας». Πλην όμως, όπως συμπλήρωσε, «δυστυχώς, αυτό που έχουμε δει μέχρι σήμερα είναι ακριβώς το αντίθετο και πολύ χειρότερο».

Μεγάλη η απογοήτευση του μιντιάρχη και από τη Ρένα Δούρου: «Την είχα στηρίξει… Πίστευα ότι μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από τον κ. Σγουρό. Δυστυχώς, έπεσα έξω». Ειδική μεταχείριση επιφύλαξε στον Αλέξη Τσίπρα: «Από τη μέρα που έγινε πρωθυπουργός είπε 5 εκατομμύρια ψέματα, έχει διαπράξει 3 εκατομμύρια εγκλήματα και παραμένει πρωθυπουργός».

Επίσης, απαντώντας στην κριτική Τσίπρα για την έλλειψη ευφράδειας, άστραψε και βρόντηξε: «Δεν έχω αυτή την ευφράδεια να κοροϊδεύω τον ελληνικό λαό… Και όταν λέω να κοροϊδεύω τον ελληνικό λαό, το αποκορύφωμα ποιο ήταν; Στο Μάτι ο κύριος Τσίπρας, όταν έκανε αυτήν τη σύσκεψη με τους αρμόδιους υπουργούς, ήξερε πολύ καλά ότι έχουμε νεκρούς και το ήξεραν όλοι και κορόιδευε για άλλη μια φορά τον ελληνικό λαό».

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης υποστήριξε ότι τότε κυβερνητικοί παράγοντες «είχαν στόχο ζωής να κλείσουν το Mega» και στράφηκαν εναντίον του όταν δεν δέχθηκε να διορίσει στα μέσα που αγόρασε («Το Βήμα» και «Τα Νέα») διευθύνσεις της αρεσκείας τους για να τα ελέγχουν.

Στις 23 Μαΐου 2019, μιλώντας στον Γιώργο Τράγκα και στα Παραπολιτικά 90,1, ο Βαγγέλης Μαρινάκης τόνισε χαρακτηριστικά ότι «οι ψεύτες και οι προδότες δεν αλλάζουν, μόνο χειροτερεύουν» και χαιρέτισε την επικείμενη πολιτική αλλαγή, υποστηρίζοντας ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα γίνει καλύτερος πρωθυπουργός γιατί είναι μορφωμένος και γνωρίζει να διαβάζει έναν ισολογισμό σε αντίθεση με τον πρωθυπουργό που οι γνώσεις του στα οικονομικά είναι τραγικές.

«Η χούντα πέφτει. Είναι θέμα μηνών. Δεν έχουμε κανένα θέμα», ήταν η δήλωση που έκανε ο Μαρινάκης, σε διάλειμμα της συναυλίας που έδινε ο Αντώνης Ρέμος για τους προσκεκλημένους του στο πάρτι που διοργάνωσε η εταιρεία του για τα Ποσειδώνια τον Ιούνιο του 2018… Τον Ιούλιο του 2019, η ΝΔ κέρδισε τις εκλογές και διαδέχτηκε την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα.

Βουλαρίνος: Το ΠΑΣΟΚ όσο συναγωνίζεται τον… Τζοκόντο τόσο θα υποχωρεί


Δυστυχώς το ΠΑΣΟΚ επέλεξε να γίνει μια light εκδοχή του ΣΥΡΙΖΑ.

ναυάγιο (το) 1. βύθιση πλοίου «εδώ και χρόνια παρακολουθούμε σε αργή κίνηση το ναυάγιο του ΠΑΣΟΚ» 2. κουφάρι βυθισμένου πλοίου «κι αυτό που βλέπετε τέταρτο στη δημοσκόπηση είναι το ναυάγιο του ΠΑΣΟΚ» 3. πλήρης αποτυχία «η προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ να παραστήσει τον light ΣΥΡΙΖΑ για να πάρει ψήφους από τα αριστερά αγνοώντας το κέντρο ήταν ένα ναυάγιο»

«Το ΠΑΣΟΚ ποτέ δεν πεθαίνει» είπε προσπαθώντας να παρηγορήσει και να παρηγορηθεί η συντρόφισσα Μαρκογιαννάκη μετά από άλλη μία δημοσκόπηση που δείχνει το κόμμα του Νίκου και του Χάρη στην τέταρτη θέση με μονοψήφιο ποσοστό.

Προσπαθώντας το ίδιο, ο σύντροφος Σπυρόπουλος υπενθύμισε ότι πριν λίγο καιρό δεύτερη στις δημοσκοπήσεις ήταν η αρχηγός του Μπιμπίλα. Φυσικά και οι δύο προσπάθειες δεν είχαν αποτέλεσμα καθώς α) το να μην πεθαίνεις και να φυτοζωείς δεν είναι ακριβώς αυτό που θέλει ένα κόμμα του οποίου τα στελέχη φιλοδοξούν να κυβερνήσουν και β) το ότι αλλάζει ο δεύτερος δεν είναι παρηγοριά για το κόμμα που παραμένει τριτοτέταρτο.

Δυστυχώς (και για εκείνο και για τους ψηφοφόρους που θέλουν να υπάρχει σοβαρή εναλλακτική διακυβέρνησης) το ΠΑΣΟΚ επέλεξε να γίνει μια light εκδοχή του ΣΥΡΙΖΑ κι έτσι όταν ο ορίτζιναλ Συριζαίος επανεμφανίστηκε, εκείνο υποχώρησε. Κι όσο, παρασυρμένο από τον υπερφιλόδοξο δήμαρχο Μπαχαλαίων, επιμένει να συναγωνίζεται τον Τζοκόντο σε λαϊκισμό και ανευθυνολογία, τόσο θα υποχωρεί.

Αργησε…

Αρκούσε η παρότρυνση ενός γενικόλογου (τύπου «να υποχωρήσει η πολιτεία γιατί έτσι») ψηφίσματος του δήμου Μπαχαλαίων για να σταματήσει, μετά από 140 μέρες, η απεργία πείνας για τα Προσφυγικά και η απορία είναι: γιατί, βρε σύντροφε δήμαρχε, δεν οργάνωνες το ψήφισμα πιο νωρίς και άφησες έναν άνθρωπο να ταλαιπωρείται; Τι φοβόσουν; Ετσι κι αλλιώς κανείς δεν νομίζει ότι είσαι με τον νόμο και την τάξη.

Πολύτιμη υπηρεσία στην ΕΛΑΣ

Με την καλή μου την καρδιά, θέλω να συμβουλεύσω τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας ότι το να επισημαίνουν πως ο Τσίπρας στελεχώνει το κόμμα του με επιχειρηματίες και άρα δεν είναι όσο αριστερός παριστάνει ότι είναι, δεν είναι κριτική. Είναι δικαίωση του ριμπράντινγκ του και άρα πολύτιμη υπηρεσία στην ΕΛΑΣ (του Τζοκόντου όχι του Μιχάλη).

Επιβεβαίωση

Και η δολοφονία στην Καλλιθέα είναι άλλη μία επιβεβαίωση του προφανούς: ότι όσο οι «αρχές» αφήνουν ελεύθερους τους «γνώριμούς» τους και ανεξέλεγκτες τις περιοχές στις οποίες δρουν, τόσο περισσότερα φονικά θα έχουμε.

Μάνος Βουλαρίνος
https://tomanifesto.gr/to-pasok-oso-synagonizetai-ton-tzokonto-toso-tha-ypochorei-244666

📺Αλήθεια, τι γνωρίζουν οι Ρούσκηδες για την συμφωνία Στάλιν-Χίτλερ😆🤡ΒΙΝΤΕΟ


🔴 Όπως είναι γνωστό, αυτές οι μέρες του 1941, ήταν οι πρώτες του πολέμου στο ανατολικό μέτωπο, μετά την παραβίαση του Συμφώνου Ρίμπεντροπ-Μολότωφ, από τον Χίτλερ. Τι γνωρίζουν και τι πιστεύουν, όμως, οι πολίτες της σημερινής Ρωσσίας γι’ αυτό το σύμφωνο;

🔴Όσοι Σοβιετικοί πολίτες ήταν το έτος υπογραφής του συμφώνου (1939) σε ηλικία να καταλαβαίνουν τι γίνεται γύρω τους, είχαν πληροφορηθεί από τον τύπο για ένα απλό «σύμφωνο μη επίθεσης», το οποίο, δύο χρόνια αργότερα, παραβίασε ο Χίτλερ. Φυσικά, δεν γνώριζαν τίποτα για το μυστικό πρωτόκολλο του συμφώνου, το οποίο προέβλεπε διαχωρισμό της Ευρώπης σε σφαίρες επιρροής. Αυτό, δεν το είχε γράψει ο σοβιετικός τύπος.

🔴Έτσι, οι πολίτες της ΕΣΣΔ δεν γνώριζαν ότι η κατάληψη του ανατολικού τμήματος τμήματος της Πολωνίας, των τριών Βαλτικών χωρών, της Βουκοβίνας (η βόρεια ανήκει στην Ουκρανία και η νότια στην Ρουμανία), της Βεσσαραβίας (σημερινής Μολδαβίας), της Καρελίας και τμημάτων της Λαπωνίας (που ανήκουν στην Φινλανδία), προβλέπονταν από το συγκεκριμένο σύμφωνο με τον Χίτλερ.

🔴Μετά το τέλος του πολέμου, το σύμφωνο του Στάλιν με τον Χίτλερ, ήταν εκτός της ύλης της Ιστορίας, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στην Σοβιετική Ένωση και στα δορυφορικά της κράτη. Ήταν, ως μη γενόμενο!

🔴Στην Ελλάδα, οι φανεροί και κρυφοί σταλινικοί (που δεν είναι μόνο ακροαριστεροί...), υποστηρίζουν πως το ίνδαλμά τους υπέγραψε το σύμφωνο για «λόγους σκοπιμότητας», για «να κερδίσει χρόνο» κ.τ.λ. Για την οικονομία του λόγου, θα δεχθώ τις εξηγήσεις ως αληθείς. Ερώτηση: γιατί άραγε το Σοβιετικό κράτος έκρυβε επί δεκαετίες από τους πολίτες του αυτήν την μεγάλη του επιτυχία;

🔴Επίσημα, για πρώτη φορά το 1989, ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ αποκάλυψε στους έκπληκτους Σοβιετικούς πολίτες για το σύμφωνο, καταδικάζοντας το  ως «αντίθετο στην εθνική κυριαρχία και την ανεξαρτησία μιας σειράς τρίτων χωρών».

🔴Και ιδού τα αποτελέσματα, όταν οι Ρώσσοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την καλά κρυμμένη αλήθεια:

«Στη Μόσχα, τη δεκαετία του '90, παρουσιάστηκε μια ιστορική έκθεση από τα ρωσσικά κρατικά αρχεία. Ένας ηλικιωμένος περίεργαζόταν ένα αυθεντικό αντίτυπο του Συμφώνου πολύ προσεκτικά προτού ανακοινώσει: “Κάτι είχα ακούσει γι’ αυτό, αλλά ποτέ δεν το πίστεψα”. Έπειτα λιποθύμησε μπροστά στην προθήκη, θρυμματίζοντας το τζάμι».

🔴Στις μέρες μας, η ρωσσική κοινωνία είναι... διχασμένη. Σύμφωνα με το πρακτορείο δημοσκοπήσεων Levada Center, το 17% πιστεύει ότι το σύμφωνο... δεν υπήρξε ποτέ και είναι «κατασκεύασμα των εχθρών της Ρωσσίας». Το δε 44%, δηλώνει ότι δεν έχει καν ακούσει για το σύμφωνο.

🔴Ο κοντός σταλινίσκος (έχει ύψος 1.67, αλλά στις δημόσιες εμφανίσεις του φοράει παπούτσια με τακούνια και δείχνει ψηλότερος), δεν αρνείται βεβαίως την ύπαρξη του συμφώνου, αλλά την δικαιολογεί. Όπως δικαιολογεί και κάθε τι που έπραξε ο αγαπημένος του Στάλιν:

«Το σύμφωνο ήταν αναγκαία και θεμιτή κίνηση της ΕΣΣΔ για να σιγουρέψει τα συμφέροντα και την ασφάλειά της στα δυτικά σύνορα».

🔴Επειδή δε είναι και θρασύτατος, ο κοντός σταλινίσκος διακηρύσσει πως:

«Ο Στάλιν δεν λερώθηκε ποτέ με συναντήσεις με τον Χίτλερ».

Εμ βέβαια, οι συναντήσεις του και η υπογραφή του συμφώνου με τον υπουργό Εξωτερικών του Χίτλερ, φον Ρίμπεντροπ, δεν πιάνονται😂

↖️Πάνω αριστερά, εικόνα από την μαγιάτικη παρέλαση των Ρούσκηδων στην Καλλιφ(θ)έα, για την «Ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης». Κάποιος κρατάει πλακάτ με τον Μολότωφ. Δηλαδή, αυτόν που υπέγραψε το σύμφωνο με τον Χίτλερ🤦‍♀️😂

⬇️Από κάτω, το βίντεο από την συναδέλφωση - κοινή παρέλαση των Γερμανών ναζιστών και των (μετέπειτα...) αντιναζιστών Σοβιετικών, στο Μπρεστ Λιτόφσκ της -απο κοινού-  κατεχόμενης Πολωνίας, το 1939.


Πηγή: Χ - Αμαλία

📺Χρήστος Κακλαμάνης: Ας μην κοροϊδευόμαστε, έχουν δυσκολέψει τα πράγματα, το «νίκη ΠΑΣΟΚ με μία ψήφο διαφορά» το λέγαμε πριν το κόμμα Τσίπρα😝😝


Ρωγμή στο αφήγημα Ανδρουλάκη για νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές  «έστω και με μια ψήφο διαφορά» καθώς ο Χρήστος Κακλαμάνης παραδέχθηκε ότι ο στόχος αυτός έχει δυσκολέψει πάρα πολύ και είχε τεθεί προ της εμφάνισης της ΕΛ.Α.Σ του Τσίπρα.

Μιλώντας στο ertnews το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και στενός συνεργάτης του Νίκου Ανδρουλάκη ρωτήθηκε γιατί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν εισπράττει κάτι από τη δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση. «Όταν εμφανιζόμαστε τρίτοι στις δημοσκοπήσεις, το να λέμε ότι στόχος μας είναι η πρώτη θέση είναι κάτι που έχει δυσκολέψει πάρα πολύ» παραδέχθηκε.

«Η σοσιαλδημοκρατία συνολικά δεν αρέσει, δεν πουλάει στην Ευρώπη. Έχει αποτύχει να προτείνει απτές συγκεκριμένες μετρήσιμες λύσεις στους πολίτες» είπε ακόμη και αμέσως έσπευσε να κάνει σαφή τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει το ΠΑΣΟΚ: «Ας μην κοροϊδευόμαστε έχουν δυσκολέψει τα πράγματα. Νίκη με μία ψήφο διαφορά, το λέγαμε πριν το κόμμα Τσίπρα, τώρα έχουμε αυτό το δημοσκοπικό σκηνικό».

Μάλιστα συμπλήρωσε: «Προφανώς η εμφάνιση του κόμματος Τσίπρα δημιουργεί πρόβλημα στην περαιτέρω άνοδο του ΠΑΣΟΚ. Δεν θεωρώ ότι θα το οδηγήσει προς τα κάτω, αλλά του δημιουργεί ένα πρόβλημα με την πολυδιάσπαση προς τα πάνω, ενώ έχει ξεκινήσει και ένα μεγάλο μεταγραφικό παζάρι».

Δείτε το χαρακτηριστικό απόσπασμα


Γεωργιάδης για την ατάκα Τσίπρα «από το 2019 η οικονομία υπεραποδίδει»: Ευχαριστούμε για τη δημόσια αναγνώριση


Ο Άδωνις Γεωργιάδης με ανάρτησή του σχολίασε τη φράση του Αλέξη Τσίπρα ότι «από το 2019 και μετά, η ελληνική οικονομία υπεραποδίδει» και ευχαρίστησε τον πρώην πρωθυπουργό «για τη δημόσια αναγνώριση που έδωσες για την καλή μας δουλειά για την Ελλάδα».

Ο υπουργός Υγείας αναφέρεται στην ανάρτησή του στην πορεία της οικονομίας και υπογραμμίζει ότι η πρόοδος που έχει καταγραφεί δεν έγινε χάρη στην οικονομία «από μόνη της», αλλά «διότι είχαμε αυτή την συγκεκριμένη κυβέρνηση και τον συγκεκριμένο πρωθυπουργό».

Ο κ. Γεωργιάδης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η «κυρα-Οικονομία», όπως την ονομάζει, «κατάφερε μέσα σε 7 χρόνια, από παράδειγμα προς αποφυγή, να γίνουμε παράδειγμα προς μίμηση, από τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν μεγάλα ελλείμματα».

Υπενθυμίζεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας είχε τονίσει σε συνέντευξή του στον Alpha:

«Από το 2019 και μετά, η ελληνική οικονομία υπεραποδίδει, πάνω από τα πλεονάσματα που είναι υποχρέωση της, γύρω στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Άρα λοιπόν υπάρχει δημοσιο0νομικός χώρος και υπάρχει δυνατότητα να ικανοποιηθούν πολιτικές παρεμβάσεις ενίσχυσης της κοινωνίας με ένα άλλο μείγμα πολιτικών, χωρίς  να φορολογηθούν ούτε στα μεσαία, ούτε στα χαμηλά, ούτε στα υψηλά εισοδήματα».

Αναλυτικά η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη:

«Κάπου, τον Ιούλιο του 2019, με τα πουλάκια να τιτιβίζουν στα δέντρα, άνοιξε τα πανέμορφα ματάκια της η κυρα-Οικονομία μετά από ένα βαθύ ύπνο 10 χρόνων, και είπε μέσα της: "Αρκετά κοιμήθηκα ήρθε η ώρα τώρα να υπεραποδώσω".

Το πρώτο πράγμα που έκανε λοιπόν, ήταν να μειώσει τους φορολογικούς συντελεστές και τις εισφορές και να προσελκύσει δισεκατομμύρια επενδύσεων στη χώρα.

Αλλά αυτό δεν έφτανε, της κυρα-Οικονομίας,

Άρχισε να ξεπληρώνει τα υπέρογκα χρέη της πιο γρήγορα απ' όσο ποτέ πίστευαν οι κακόπιστοι δανειστές μας.

Αναβάθμισε το αξιόχρεο της χώρας στην Επενδυτική βαθμίδα, από την κατηγορία "σκουπίδια" που είχαν τα Ελληνικά ομόλογα.

Αύξησε το βασικό μισθό κατά 60% μέσα σε 6 χρόνια

Ξεκίνησε να εκτελεί πολλές εκατοντάδες έργων σε ολόκληρη τη χώρα.

Ενίσχυσε την Άμυνα της χώρας στην κατηγορία "Αστακού".

Ανακαινίζει εκατοντάδες νοσοκομειακές μονάδες και Κέντρα Υγείας.

Διατηρεί μία επιδοματική πολιτική που σε ένα μεγάλο βαθμό αντιμετώπισε τις κρίσεις της Πανδημίας και των γεωπολιτικών εξελίξεων με τα καύσιμα.

Έκανε συμφωνίες που θα καταστήσουν την Ελλάδα διαμετακομιστικό, ενεργειακό και επικοινωνιακό κόμβο και κόμβο δεδομένων για όλη τη ΝΑ Ευρώπη και Μ. Ανατολή.

Σύναψε συμφωνίες για την εξόρυξη αερίου από τα Νότια της Κρήτης και τη Δυτική Ελλάδα.

Μείωσε την Ανεργία στο μισό

Δημιούργησε ισχυρές συμμαχίες με ΗΠΑ, Γαλλία και Ισραήλ και η Ινδία ακολουθεί

Δημιούργησε μία από τις πιο αποτελεσματικές πλατφόρμες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ευρώπη

Μείωσε τη φοροδιαφυγή στο μισό και έφερε στα ταμεία 6-7 δισεκατομμύρια περισσότερα σε φόρους κάθε έτος, αν και είχε μειώσει τους συντελεστές.

Κατάφερε, μέσα σε 7 χρόνια, από παράδειγμα προς αποφυγή, να γίνουμε παράδειγμα προς μίμηση, από τις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν μεγάλα ελείμματα

και λοιπά, και λοιπά, και λοιπά......

Αυτά έκανε που λέτε, καλά μου παιδιά, η κυρα-Οικονομία, και ήταν τόσο αποτελεσματική, που ο "Κυριάκος" καθόταν σε μία γωνία και την παρακολουθούσε έκπληκτος να υπεραποδίδει, και ο «Άχαστος» Ηγέτης @atsipras ένιωθε δυστυχής που δεν πρόλαβε να την δει να υπεραποδίδει, όσο ο ίδιος ήταν ΠΘ…

Μόνον που Αλέξη μου όλα αυτά δεν τα έκανε η Οικονομία από μόνη της, αλλά διότι είχαμε αυτή την συγκεκριμένη Κυβέρνηση και τον συγκεκριμένο Πρωθυπουργό. Και ευχαριστούμε για την δημόσια αναγνώριση που μας έδωσες για την καλή μας δουλειά για την Ελλάδα».


Τραγωδία για τον πρώην παίκτη του Ατρομήτου Λούκας Τρέχο: Νεκροί η σύζυγος και τα παιδιά του μετά τον φονικό σεισμό στη Βενεζουέλα


Ανείπωτη τραγωδία για τον Αργεντινό ποδοσφαιριστή και πρώην παίκτη του Ατρομήτου, Λούκας Τρέχο, καθώς η σύζυγος και τα παιδιά του εντοπίστηκαν νεκροί 74 ώρες μετά τον φονικό σεισμό στη Βενεζουέλα

Βαρύ πένθος βιώνει ο Αργεντινός ποδοσφαιριστής Λούκας Τρέχο, ο οποίος αγωνίστηκε στο παρελθόν στον Ατρόμητο, αλλά και στον Εθνικό Αστέρα και το Αιγάλεω. Η σύζυγός του και τα παιδιά του έχασαν τη ζωή τους μετά τον ισχυρό σεισμό μεγέθους 7,5 Ρίχτερ που έπληξε τη Βενεζουέλα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σπίτι όπου διέμενε η οικογένειά του στην περιοχή Πλάγια Γκράντε κατέρρευσε από τον σεισμό. Έπειτα από 74 ώρες εντατικών ερευνών από διασώστες και εθελοντές, εντοπίστηκαν νεκροί η σύζυγος και τα παιδιά του 38χρονου ποδοσφαιριστή.

Λούκας Τρέχο: Το συγκλονιστικό μήνυμα πριν γίνει γνωστή η τραγωδία

Λίγο μετά τον σεισμό και πριν πληροφορηθεί την τραγική κατάληξη, ο Λούκας Τρέχο είχε απευθύνει δημόσια έκκληση για βοήθεια μέσω μηνύματός του.

«Το κτίριό μας στην Πλάγια Γκράντε κατέρρευσε. Δεν ξέρω τίποτα για την οικογένειά μου. Παρακαλώ προσευχηθείτε γι’ αυτούς και κοινοποιήστε αυτό το μήνυμα σε περίπτωση που κάποιος τους είδε. Θέλω να πιστεύω ότι δεν ήταν εκεί. Παρακαλώ προσευχηθείτε για την οικογένειά μου», είχε αναφέρει.

Η ανακοίνωση για την απώλεια της οικογένειας του Λούκας Τρέχο

Όπως έγινε γνωστό, ύστερα από 74 ώρες εντατικών ερευνών με τη συμμετοχή διασωστών και εθελοντών, η σύζυγος και τα παιδιά του Αργεντινού αμυντικού εντοπίστηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους στη Λα Γκουάιρα, μετά τον φονικό σεισμό των 7,5 Ρίχτερ που έπληξε τη Βενεζουέλα.

«Η βοήθεια έφτασε, αλλά δυστυχώς ήταν πολύ αργά. Ο 38χρονος αμυντικός, που αγωνίζεται στην Club Sport Marítimo de La Guaira, περνά την πιο δύσκολη στιγμή της ζωής του. Δύναμη στον Λούκας Τρέχο, στους οικείους του και σε όλες τις οικογένειες που επλήγησαν από αυτή την καταστροφική τραγωδία», αναφέρεται στο σχετικό μήνυμα.


Συνάντηση της Κίμπερλι Γκιλφόιλ με τον Αντώνη Σαμαρά


Συνάντηση με τον Αντώνη Σαμαρά είχε η πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, όπως γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στα κοινωνικά δίκτυα.

Όπως υπογραμμίζει, «στο πλαίσιο των καθηκόντων μου, παραμένω προσηλωμένη στη συνεργασία με σημαντικές προσωπικότητες από όλο το πολιτικό φάσμα της χώρας. Πρόσφατα, είχα μία εξαιρετική συνάντηση με τον πρώην πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, προκειμένου να συζητήσουμε τις σχέσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ελλάδας».


📺Τζάκρη: Δεν ρωτήθηκα για τη συνέντευξη Άδωνι στον Κασσελάκη, δεν συμφωνώ - Γεωργιάδης: Μη χάσει το ΠΑΣΟΚ τέτοιο κελεπούρι


Τη διαφωνία της με τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Άδωνις Γεωργιάδης στον Στέφανο Κασσελάκη εξέφρασε η Θεοδώρα Τζάκρη, δηλώνοντας ότι δεν είχε ερωτηθεί σχετικά. Στη συγκεκριμένη δήλωση αναφέρθηκε ο υπουργός Υγείας και μέσω ανάρτησης σχολίασε σκωπτικά τα σενάρια επιστροφής της στο ΠΑΣΟΚ, λέγοντας ότι το κόμμα δεν θα ήθελε να χάσει «τέτοιο κελεπούρι».

Η βουλευτής, η οποία βρέθηκε σε πάνελ του OPEN, ερωτήθηκε για τη συνέντευξη που έδωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης στον Στέφανο Κασσελάκη και απάντησε: «Δεν ρωτήθηκα, δεν είναι κάτι με το οποίο συμφωνώ».

Με αφορμή τη δήλωσή της, ο υπουργός Υγείας προχώρησε σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία αναφέρθηκε εκτενώς στην πολιτική διαδρομή της κ. Τζάκρη, από το ΠΑΣΟΚ στον ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια στο κόμμα του Στέφανου Κασσελάκη.

Παράλληλα, υπερασπίστηκε τη συνέντευξη που παραχώρησε στον κ. Κασσελάκη, σημειώνοντας ότι «η συζήτηση αυτή πήγε εξαιρετικά καλά και πιστεύω ότι ανέδειξε έναν πολιτικό πολιτισμό τον οποίο τελικά τον χρειαζόμαστε».

Ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε επίσης τη στάση της κ. Τζάκρη απέναντι στη συνέντευξη, γράφοντας ότι «δήλωσε σήμερα το πρωί λοιπόν στο OPEN ότι διαφωνεί με την συνέντευξη που έδωσα στον (έως σήμερα) Πρόεδρό της».

Στην ίδια ανάρτηση αναφέρθηκε και στα σενάρια επιστροφής της στο ΠΑΣΟΚ, υποστηρίζοντας ότι ενδέχεται να αλλάξουν σχετική διάταξη του καταστατικού τους για να μπορέσουν να την εντάξουν ξανά στις τάξεις τους, ώστε να «μήν τυχόν και χάσουν τέτοιο κελεπούρι».



Η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη

«Σήμερα το πρωί η Θεοδώρα Τζάκρη η βουλευτής που ετοιμάζεται να ξαναγυρίσει στο ΠΑΣΟΚ
αφού το είχε εγκαταλείψει στην δυσκολότερη του στιγμή και τους είχε καταγγείλει ως υποχωρητικούς έναντι των δανειστών, για να πάει στον ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα διότι ήταν «αντιμνημονιακή», αλλά που τελικά έχει υπερψηφίσει και τα 3 Μνημόνια και που μετά εγκατέλειψε τον Σύριζα, για να πάει να γίνει αντιπρόεδρος του Στέφανου Κασσελάκη τον οποίο θα είχε ήδη εγκαταλείψει για τον Νίκο Ανδρουλάκη εάν δεν είχαν βάλει διάταξη στο Καταστατικό τους για το όριο χρόνου που μπορεί να συμπληρώσει ένας βουλευτής, όριο το οποίο έχει ξεπεράσει η κα Τζάκρη και το οποίο θα αλλάξουν για μπορέσουν να την πάρουν πίσω στο Πασόκ μήν τυχόν και χάσουν τέτοιο κελεπούρι (αν ζαλιστήκατε σας ζητώ συγγνώμη, αλλά όλοι αυτοί με έλεγαν κωλοτούμπα επειδή αφού με διέγραψαν από τον ΛΑόΣ, πήγα στη ΝΔ παραδίδοντας και την βουλευτική μου έδρα…) δήλωσε σήμερα το πρωί λοιπόν στο OPEN ότι διαφωνεί με την συνέντευξη που έδωσα στον (έως σήμερα) Πρόεδρό της….και όμως η συζήτηση αυτή πήγε εξαιρετικά καλά και πιστεύω ότι ανέδειξε έναν πολιτικό πολιτισμό τον οποίο τελικά τον χρειαζόμαστε και τον οποίο προφανώς δεν καταλαβαίνει η κα Τζάκρη που μάλλον δεν τα πάει καλά με τις ξένες γλώσσες….απορώ με το μυαλό που έχουν πάντως εκεί στο Πασόκ και πώς ξεχνάνε τόσο γρήγορα…»


«Μέτωπο» κατά της Λιβύης για την ΑΟΖ: Οι επιστολές Ιταλίας και Τυνησίας στον ΟΗΕ για τις μονομερείς διεκδικήσεις


Ιταλία και Τυνησία στέλνουν επιστολές στον ΟΗΕ εναντίον της Λιβύης για την ΑΟΖ, ενισχύοντας με αυτήν την κίνηση και την ελληνική θέση. Πλέον το μέτωπο είναι «τριπλό» κατά της ρηματικής διακοίνωσης της Λιβύης στον ΟΗΕ το 2025 με την οποία καθόριζε μονομερώς την ΑΟΖ της στη βάση του περίφημου Τουρκολιβυκού Μνημονίου.

Η ρηματική διακοίνωση της Λιβύης και η αντίδραση της Ελλάδας

Ήταν 27 Μαΐου του 2025 όταν η Ελλάδα είχε αντιδράσει έντονα κατά της ρηματικής διακοίνωσης της Λιβύης η οποία συνοδεύονταν και από χάρτη, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο την αποτύπωση του τουρκολιβυκού μνημονίου νοτίως της Κρήτης και ως εκ τούτου την «βίαιη» κάλυψη μεγάλου μέρους της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Ήταν μία αυθαίρετη και μονομερής κίνηση για την οποία πλέον αντιδρά η Ιταλία αλλά και η Τυνησία. Θυμίζουμε πως αυτές οι δύο χώρες έχουν ήδη προσφύγει στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης το οποίο έχει εκδώσει και σχετική απόφαση.

Δύο γύροι συνομιλιών…

Για το θέμα έχουν προηγηθεί συνομιλίες με την κυβέρνηση της Τρίπολης και την επικεφαλής της ελληνικής ομάδας, υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου) καθώς με τον Χαλίφα Χαφτάρ, τον ηγέτη της Ανατολικής Λιβύης με τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη.

Πλέον με αυτό που συνέβη ανοίγει ο δρόμος ώστε να προχωρήσουν οι συνομιλίες και να μεταφερθεί το ζήτημα για τελική οριοθέτηση στη Χάγη.

Η Αθήνα απέναντι στις κινήσεις αυτές της Λιβύης, που είναι αποτέλεσμα της υπογραφής του τουρκολιβυκού μνημονίου, έχει επιβάλει τετελεσμένα επί του πεδίου με τη χάραξη και αδειοδότηση των δύο οικοπέδων νοτίως της Κρήτης στη Chevron, με τρόπο που επικαλύπτεται σημαντικό μέρος της περιοχής που παρουσιάζεται ως λιβυκή ΑΟΖ βάσει του τουρκολιβυκού μνημονίου.

Ενώ και δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης τα δύο άλλα οικόπεδα ακολουθούν τη μέση γραμμή, όπως μονίμως έχει ορίσει η Ελλάδα, ελλείψει συμφωνίας με τη Λιβύη, στη βάση των προβλέψεων του Δικαίου της Θάλασσας και με πλήρη υπολογισμό των ελληνικών νησιών και νησίδων στην περιοχή.

Το γεγονός ότι η Λιβύη σε όλα τα οικόπεδα τα οποία έχει χαράξει και προσφέρει για έρευνες σε ξένες εταιρείες, έχει αποδεχθεί την ελληνική προσέγγιση για τη μέση γραμμή έχει δημιουργήσει ένα θετικό προηγούμενο για τη χώρα μας.

Ωστόσο, καθώς δεν διαφαίνεται δυνατότητα προσέγγισης ώστε να υπάρξει συμφωνία, η προοπτική σύνταξης συνυποσχετικού για την παραπομπή της διαφοράς στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης αποτελεί προτεραιότητα για την Ελλάδα, καθώς εκ των πραγμάτων θα τεθεί στην κρίση του δικαστηρίου και η νομιμότητα του ίδιου του τουρκολιβυκού μνημονίου.

Η αμφισβήτηση των λιβυκών κινήσεων πλέον όχι μόνο από την Ελλάδα και την Αίγυπτο, αλλά και από την Ιταλία και την Τυνησία ενισχύει σημαντικά την ελληνική θέση.

Ιταλία

Η Ιταλία, με επιστολή στον ΟΗΕ στις 26 Μαΐου 2026, ενημερώνει για τη ρηματική διακοίνωση στην οποία προέβη προς την Τρίπολη, ζητώντας μάλιστα να καταγραφεί στις αρμόδιες εκδόσεις του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Και καταρρίπτει τις διεκδικήσεις της Λιβύης, όπως αυτές καταγράφηκαν στη δική της επιστολή στον ΟΗΕ στις 27 Μαΐου 2025.

Με τη ρηματική διακοίνωσή της η Ιταλία δηλώνει ότι το «εξωτερικό όριο της υφαλοκρηπίδας που διεκδικεί η Λιβύη στην προαναφερθείσα ρηματική διακοίνωση παραβιάζει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Ιταλίας σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, συγκεκριμένα ανατολικά του μεσημβρινού 15°10’ Α και δυτικά του μεσημβρινού 13°50’ Α, όπως αυτοί απεικονίζονται στον χάρτη που συνοδεύει την ανωτέρω ρηματική διακοίνωση».

Η ιταλική ρηματική διακοίνωση επισημαίνει ότι οι συγκεκριμένοι μεσημβρινοί «αποτελούν πράγματι τα “καθορισμένα όρια” που όρισε το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης (ICJ) με την απόφαση της 3ης Ιουνίου 1985 στην υπόθεση “Υφαλοκρηπίδα Λιβυκής Αραβικής Τζαμαχιρίας/Μάλτας” (παράγραφοι 22 και 79), προκειμένου να οριοθετηθεί η γεωγραφική περιοχή που ανήκει αποκλειστικά στα διάδικα μέρη και πέραν της οποίας, τόσο ανατολικά όσο και δυτικά των εν λόγω μεσημβρινών, υφίστανται διεκδικήσεις τρίτου κράτους (της Ιταλίας)».

Οι Λίβυοι, δηλαδή, αποδέχθηκαν μεν τα παλαιά όρια της ΑΟΖ τους με την Ιταλία, αλλά φρόντισαν και να μετακινήσουν προς Βορρά την οριοθέτηση, καλύπτοντας περιοχές ιταλικών συμφερόντων. Και αυτό γίνεται βεβαίως τόσο με υπολογισμούς και βάσει του τουρκολιβυκού μνημονίου όσο και με το κλείσιμο του Κόλπου της Σύρτης. Η Ιταλία μάλιστα χαιρετίζει τις δεσμεύσεις της Λιβύης για διάλογο με τις γειτονικές χώρες, προκαλώντας άμεσα σε διαπραγματεύσεις.

Τυνησία

Η Τυνησία, με δική της ρηματική διακοίνωση προς τον ΟΗΕ στις 19 Απριλίου 2026, απορρίπτει την «οριοθέτηση» την οποία υιοθέτησε η Λιβύη με την επιστολή του 2025, θεωρώντας, εκτός των άλλων, ότι παραβιάζει και την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης για την υπόθεση «Υφαλοκρηπίδα Τυνησίας/Λιβυκής Αραβικής Τζαμαχιρίας» (1982).

Γεωργία Λινάρδου
enikos.gr

📺Καύσωνας στην Ευρώπη: Λιώνουν φανάρια και άσφαλτος σε Γερμανία και Ιταλία, τηγανίζουν αυγά στους 44 βαθμούς - Εικόνες που κάνουν τον γύρο του κόσμου


Αντιμέτωπη με ένα ακραίο κύμα καύσωνα βρίσκεται η Ευρώπη ενώ η Ελλάδα μέχρι στιγμής διανύει αλώβητη μία από τις πιο δύσκολες καιρικά συγκυρίες της ευρωπαϊκής ηπείρου. Μάλιστα, την ώρα που η θερμοκρασία σε Γαλλία και Γερμανία έφτανε μέχρι 44 βαθμούς Κελσίου στην Ελλάδα δεν ξεπερνούσε τους 34, ενώ η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη, καθώς τα κλιματιστικά δεν είναι διαδεδομένα στις συγκεκριμένες χώρες στην Ευρώπη. Οι πόλεις έχουν μετατραπεί σε φούρνους με πρωτοφανείς εικόνες να κάνουν τον γύρο του διαδικτύου.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των μετεωρολόγων Ιταλία, Πολωνία, Ουκρανία και Τσεχία είναι οι χώρες που θα επηρεαστούν περισσότερο τις επόμενες ημέρες από τις υψηλές θερμοκρασίας. Από την Τρίτη (30.06.2026) μίνι καύσωνα περιμένουμε και στην Ελλάδα με τον υδράργυρο ανεβαίνει αρκετά αγγίζοντας τους 38 βαθμούς Κελσίου. Το κύμα καύσωνα που επηρεάζει τις τελευταίες ημέρες τη Δυτική Ευρώπη αναμένεται να κινηθεί τις επόμενες ημέρες προς τα Βαλκάνια σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό (WMO).

Οι χώρες που συνολικά επηρεάζονται είναι: Πορτογαλία, Ισπανία, Γαλλία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νότια Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Ιταλία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Σερβία, Μαυροβούνιο, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία.

Καύσωνας: Φανάρια κυκλοφορίας άρχισαν να λιώνουν από τον καύσωνα

Στη Βερόνα και στο Βερολίνο φανάρια κυκλοφορίας άρχισαν να λιώνουν και να παραμορφώνονται κάτω από τον καυτό ήλιο, προκαλώντας ένα παράξενο και δυσοίωνο θέαμα.

Σε άλλες περιπτώσεις η άσφαλτος άρχισε να μαλακώνει προκαλώντας σοβαρά προβλήματα.

Στη Γαλλία ο καύσωνας προκαλεί ήδη σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, με καθυστερήσεις στα τρένα, διακοπές ρεύματος και περιορισμό στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς ακόμη και το σύστημα ηλεκτροδότησης δοκιμάζεται από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Την ίδια στιγμή, σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις πολίτες καταγράφουν βίντεο βάζοντας τηγάνια έξω στον καύσωνα και… τηγανίζοντας αυγά.

Καύσωνας στην Ευρώπη: Ρεκόρ θερμοκραισών

Η Γερμανία και η Ιταλία βρέθηκαν αντιμέτωπες με ακραίο κύμα ζέστης το Σάββατο (27/6), καθώς η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου, καταρρίπτοντας προηγούμενα ρεκόρ. Την ίδια στιγμή, η Δανία σημείωσε την υψηλότερη θερμοκρασία στην ιστορία των μετρήσεών της, σύμφωνα με το Δανικό Μετεωρολογικό Ινστιτούτο. «Με 36,6 βαθμούς Κελσίου βόρεια του Όντενσε, καταγράφεται η θερμότερη ημέρα από την έναρξη των μετρήσεων το 1874», ανέφερε το Ινστιτούτο σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X.

Στη Σλοβακία, οι αρχές επιβεβαίωσαν ότι η νύχτα της Παρασκευής ήταν η πιο ζεστή που έχει καταγραφεί ποτέ, καθώς η θερμοκρασία δεν υποχώρησε κάτω από τους 26,3 βαθμούς Κελσίου.

Παράλληλα, η Βρετανία, η Γαλλία, η Ελβετία και η Γερμανία κατέγραψαν θερμοκρασίες-ρεκόρ για τον Ιούνιο, ενώ οι μετεωρολόγοι εκτιμούν ότι το θερμό κύμα ενδέχεται να προκαλέσει νέα ρεκόρ καθώς μετακινείται προς την Πολωνία.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τέσσερις άνθρωποι –ένας έφηβος, δύο άνδρες και μία γυναίκα– έχασαν τη ζωή τους το Σάββατο, ενώ κολυμπούσαν σε ανοιχτά νερά. Σε συνδυασμό με έναν θάνατο που καταγράφηκε την Παρασκευή και έναν ακόμη την Τετάρτη της προηγούμενης εβδομάδας, ο αριθμός των θυμάτων από πνιγμό κατά τη διάρκεια του πρόσφατου κύματος καύσωνα ανέρχεται πλέον σε έξι.

Κατά τη διάρκεια του καύσωνα του Μαΐου, τουλάχιστον 15 άνθρωποι είχαν επίσης χάσει τη ζωή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο σε περιστατικά που σχετίζονταν με το νερό. «Ο καύσωνας θα κορυφωθεί το Σαββατοκύριακο, με τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν κατά τόπους τους 40 βαθμούς Κελσίου στη Γερμανία», δήλωσε ο μετεωρολόγος Κάρστεν Μπραντ από τον ιστότοπο πρόγνωσης καιρού Donnerwetter.

Κόκκινες προειδοποιήσεις

Το ιταλικό υπουργείο Υγείας εξέδωσε κόκκινο συναγερμό για τον καύσωνα σε 18 ιταλικές πόλεις, μεταξύ των οποίων το Μιλάνο, η Ρώμη, το Τορίνο, η Βενετία, η Γένοβα, η Φλωρεντία και η Μπολόνια ως και την Κυριακή, με τις θερμοκρασίες να αναμένεται να φτάσουν έως και τους 39 °C σε ορισμένες περιοχές. Στη Γαλλία, δεκάδες άνθρωποι, νέοι και ηλικιωμένοι, έχουν χάσει τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του καύσωνα. Οι θερμοκρασίες άνω των 40 βαθμών έχουν διαταράξει τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, έχουν οδηγήσει σε απαγορεύσεις κατανάλωσης αλκοόλ και αναστολή των μαθημάτων στα σχολεία, καθώς και στην αναβολή υπαίθριων εκδηλώσεων.