22 Ιουνίου 2026

📺«Κάποιες τηλεοπτικές μου εμφανίσεις δεν είναι οι καλύτερες», λέει το στέλεχος του Τσίπρα που μιλούσε για έξτρα φόρο στους υπερπλούσιους


«Κάποιες από τις τηλεοπτικές μου εμφανίσεις δεν είναι οι καλύτερες», ανέφερε το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ. Χάρης Αθανασιάδης όταν ερωτήθηκε για τις δηλώσεις που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα αναφορικά με την αύξηση της φορολόγησης της πολυτελούς διαβίωσης και έχουν γίνει viral.

«Η Ομάδα Αλήθειας της ΝΔ, μας παρακολουθεί όπως φαίνεται με κάποιο φακό και περιμένει το γλωσσικό ολίσθημα που θα της επιτρέψει να κάνει την προπαγάνδα της με την αναγκαία κοπτοραπτική πάντα», σχολίασε ο κ. Αθανασιάδης στο Naftemporiki TV.


Στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ Χάρης Αθανασιάδης ρωτήθηκε για το θέμα της φορολογίας και απάντησε ότι στόχος του κόμματός του είναι να φορολογηθεί η υπερπολυτελής διαβίωση και μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, από αυτή τη φορολόγηση το κράτος θα κερδίσει 600 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

«Ναι, θα φορολογήσουμε την υπερπολυτελή διαβίωση. Υπολογίσαμε μάλιστα, ότι από την υπερπολυτελή διαβίωση θα αντλήσουμε 600 εκατομμύρια το χρόνο μόνο φορολογώντας την» ανέφερε αρχικά ο κ. Αθανασιάδης και σε ερώτηση τι σημαίνει υπερπολυτελής διαβίωση,το στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ απάντησε: «Έχετε κότερο και πάτε διακοπές με το δικό σας κότερο; Αυτό είναι υπερπολυτελής διαβίωση. Έχετε αυτοκίνητο 3.000 κυβικών; Ξέρουμε πολύ καλά όλοι μας από την καθημερινότητα ποιος ζει σύμφωνα με τις απαιτήσεις της υγιούς διαβίωσης». 

Όσον αφορά τα μερίσματα σημείωσε: «Τα μερίσματα δεν αφορούν τον μισθό τον δικό σας και τον δικό μας. Η φορολογική κλίμακα δεν είναι το κρίσιμο στοιχείο που μας ενδιαφέρει. Θα δώσουμε μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές στους μισθωτούς και θα φορολογήσουμε έναντι τα μερίσματα και την ακίνητη περιουσία».


Υπενθυμίζεται πως ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Γιώργος Μπαλατσούκας, είχε πει σε συνέντευξή του ότι η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη (ΕΛ.Α.Σ.) του Αλέξη Τσίπρα προτείνει την αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων από 5% σε 15%.

«1.500 ΑΦΜ δηλώνουν 900.000 ευρώ και τα εισοδήματα αυτά δεν προέρχονται ούτε από επιχειρηματική δραστηριότητα ούτε από μισθωτή εργασία αλλά από μερίσματα. Σήμερα, ο αυτοτελής φορολογικός συντελεστής των μερισμάτων είναι στο 5% και εμείς λέμε κοστολογημένα ότι θα αυξήσουμε το 5% στο 15%» είχε πει ο κ. Μπαλατσούκας.



«ΜΕ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝ» ΚΛΑΨΟΥΡΙΖΕ Η ΤΡΕΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΘΡΕΙ Η ΑΣΥΛΙΑ ΤΗΣ🤡😆Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της Κω/λου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής


Την άρση της βουλευτικής ασυλίας της κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου και την παραπομπή της στην Δικαιοσύνη για τις υποθέσεις διατάραξης της δίκης των Τεμπών αποφάσισε να εισηγηθεί προς την Ολομέλεια η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής.

Υπέρ της άρσης της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας για τις τρεις δικογραφίες που διαβιβάστηκαν το προηγούμενο διάστημα στο κοινοβούλιο ψήφισαν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Ο ΣΥΡΙΖΑ και η Ελληνική Λύση δήλωσαν «παρών» ενώ ΚΚΕ, Νίκη και Πλεύση Ελευθερίας καταψήφισαν.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος αιτιολόγησε την ψήφο του κόμματός του, υποστηρίζοντας ότι οι πράξεις έγιναν στο πλαίσιο της συνολικής κοινοβουλευτικής δραστηριότητας της κυρίας Κωνσταντοπούλου.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η κυρία Κωνσταντοπούλου κατέθεσε αίτηση εξαίρεσης κατά του προέδρου της Επιτροπής Γιώργου Γεωργαντά και των βουλευτών Δημήτρη Καιρίδη και Νότη Μηταράκη. Tο προεδρείο απάντησε ότι τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται στην Επιτροπή, με βάση τον Κανονισμό της Βουλής.

Δημοσιογράφοι που βρίσκονταν στο σημείο άκουσαν την κυρία Κωνσταντοπούλου να μιλά στους διαδρόμους για «νταηλίκια» και να καταγγέλλει σε βάρος της «κακοποίηση».

H κυρία Κωνσταντοπούλου ζήτησε να μην αρθεί η ασυλία της ενώ σε συνομιλία της με δημοσιογράφους υποστήριξε ότι οι δικογραφίες «είναι κατασκευασμένες» και στοχεύουν στην πολιτική της δίωξη. Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι κατά την διάρκεια της συνεδρίασης υπέστη «κακοποιητική» συμπεριφορά «από ένα  Boy’s Club που φέρεται στις γυναίκες σαν σκουπίδια».

Υπενθυμίζεται πως τα αιτήματα άρσης ασυλίας για την κυρία Κωνσταντοπουλου αφορούν:

Το πρώτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίσθηκε αυτεπαγγέλτως και εξ αφορμής της από 20-3-2026 αναφοράς που υποβλήθηκε από δικαστική γραμματέα, ενώπιον του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας. Η συγκεκριμένη δικαστική υπάλληλος αναφέρει ότι, στις 20 Μαρτίου 2026, η Ζωή Κωνσταντοπούλου (μαζί με τον Πάνο Ρούτσι) εισήλθαν στο γραφείο της και αφού έκλεισαν την πόρτα, της έκαναν ερωτήσεις σχετικά με συγκεκριμένη δικαστή που χειρίστηκε ζήτημα αναφορικά με την υπόθεση των Τεμπών. Παράλληλα, φέρεται ότι η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατέγραφε το περιστατικό με την κάμερα του κινητού της, ο δε Πάνος Ρούτσι φέρεται να πέταξε την οθόνη του υπολογιστή της στο δάπεδο. Το εν λόγω αίτημα αφορά τις αξιόποινες πράξεις της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2 και 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, της παράβασης του άρθρου 370 Α παρ. 2 εδ. α' του Ποινικού Κώδικα, σχετικά με την παραβίαση απορρήτου προφορικής συνομιλίας, της διακοπής και της σοβαρής διατάραξης της λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας (από κοινού) και της απλής συνέργειας σε απόπειρα διακεκριμένης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για το κοινό όφελος, οι οποίες φέρεται ότι τελέστηκαν εντός του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Το δεύτερο αίτημα υποβλήθηκε κατόπιν της από 8-4-2026 έκθεσης ένορκης εξέτασης, η οποία επέχει θέση έγκλησης, αστυνομικού της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λάρισας. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να έχει βιντεοσκοπήσει τον εν λόγω αστυνομικό και, ακολούθως, να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή του. Η συγκεκριμένη δικογραφία αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1, 2, 4 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, η οποία φέρεται ότι τελέστηκε σε βάρος του συγκεκριμένου αστυνομικού, εντός του Δικαστικού Μεγάρου Λάρισας, στις 20 Μαρτίου 2026.

Τέλος, το τρίτο αίτημα υποβλήθηκε για δικογραφία που σχηματίστηκε κατόπιν των από 2/4/, 7/4 και 7/4 του 2026 εκθέσεων ένορκης εξέτασης τριών αστυνομικών, οι οποίες επέχουν θέση μήνυσης. Η εν λόγω δικογραφία αφορά περιστατικό που φέρεται να τελέστηκε σε βάρος τους, στη Λάρισα, στην είσοδο του κτιρίου του συγκροτήματος «ΓΑΙΟΠΟΛΙΣ» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, την 1 Απριλίου 2026, όπου διεξάγεται η κύρια δίκη για την υπόθεση των Τεμπών. Συγκεκριμένα, η Ζωή Κωνσταντοπούλου φέρεται να τους έχει βιντεοσκοπήσει και ακολούθως να έχει αναρτήσει το υλικό αυτό σε εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο, χωρίς τη συναίνεσή τους. Το αίτημα άρσης ασυλίας αφορά την αξιόποινη πράξη της παράβασης του άρθρου 38 παρ. 1 και 2 του ν. 4624/2019, περί προσωπικών δεδομένων, κατά συρροή

Να σημειωθεί ότι η τελική απόφαση για την άρση ή μη της ασυλίας της κυρίας Κωνσταντοπούλου θα ληφθεί με ψηφοφορία στην Ολομέλεια πιθανότατα την προσεχή εβδομάδα.

📺Τα εγκαίνια, από τον Μητσοτάκη, του νέου υπερσύγχρονου Κέντρου Κυβερνοάμυνας στο Πεντάγωνο σε κτίριο 2.500 τετραγωνικών, δωρεά του Ιδρύματος «Αθανάσιος Λασκαρίδης»


Η Ελλάδα δεν παραμένει αδρανής απέναντι στις νέες απειλές, αλλά θωρακίζεται συστηματικά, είπε ο πρωθυπουργός - Δωρίζουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο, είπε ο δωρητής Αθανάσιος Λασκαρίδης - Κάλεσε τους εφοπλιστές να κάνουν περισσότερες δωρεές

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Εθνικής άμυνας Νίκου Δένδια και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων πραγματοποιήθηκε στο Στρατόπεδο «Παπάγου», η επίσημη τελετή εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Το νέο κτίριο, η θεμελίωση του οποίου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, ανεγέρθηκε με αποκλειστική δωρεά του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», ύψους 7.000.000 ευρώ, και αποτελεί σημαντική επένδυση στην ενίσχυση των δυνατοτήτων του ΓΕΕΘΑ στους τομείς της Πληροφορικής και του Κυβερνοχώρου.

Πρόκειται για υπερσύγχρονο κτίριο τριών επιπέδων, συνολικής επιφάνειας 2.500 τ.μ., το οποίο θα στεγάζει τη Διεύθυνση Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου και τη Μονάδα 1864 του ΓΕΕΘΑ.

Οι νέες εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τις πλέον προηγμένες διεθνείς και συμμαχικές προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας και περιλαμβάνουν υποδομές για την υποστήριξη των Ενόπλων Δυνάμεων στον Κυβερνοχώρο.

«Από σήμερα η πατρίδα μας θα είναι ακόμη πιο ασφαλής ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο του κυβερνοχώρου» ανάφερε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά το χαιρετισμό στα εγκαίνια του νέου κτηρίου της διεύθυνσης Πληροφορικής και Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ.

Δείτε βίντεο από την τελετή εγκαινίων του κτηρίου Διεύθυνσης Πληροφορικής - Κυβερνοχώρου


«Ένα καινούριο σπίτι που όπως ακούσατε είναι ένα σπίτι υψηλών διαγραφών» τόνισε ο πρωθυπουργός, καθώς «οι απειλές παίρνουν ολοένα και περισσότερο χαρακτήρα υβριδικό».

«Πρόκειται για ακήρυχτους πολέμους σε αθέατα πεδία μάχης» περιέγραψε ο κ. Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για «ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την μετάβαση της εθνικής μας άμυνας στην νέα εποχή». «Στο πλαίσιο αυτό το νέο κτήριο της διοίκησης κυβερνοχώρου αποδεικνύεται σε σημείο αιχμής» παρατήρησε ο Πρωθυπουργός, περιγράφοντας πως σε μια συγκυρία που η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά ευάλωτα τα κατά καιρούς συστήματα, η πατρίδα μας δεν μένει αδρανής.

Αντιθέτως, εξελίσσεται και θωρακίζεται απέναντι σε παλιούς και εντός κινδύνους, όπως επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης, ευχαριστώντας τον Αθανάσιο Λασκαρίδη και τη σύζυγο του, Εύη για τη δωρεά των νέων εγκαταστάσεων.

«Οφείλουμε να τιμούμε τους δωρητές μας γιατί με αυτόν τον τρόπο από μπορεί να γίνετε παράδειγμα και για άλλους ισχυρούς Έλληνες» σχολίασε ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος προς τον κ. Λασκαρίδη, επισημαίνοντας πως αν οι 50 κορυφαίες ναυτιλιακές οικογένειες της χώρας που αθροίζουν 50 δισ. ευρώ, μπορούσαν να αφήσουν την μισή τους περιουσία σε ένα ίδρυμα, «θα μαζευόταν μια περιουσία 25 δισ. ευρώ». Αυτό θα σήμαινε την υποστήριξη της ελληνικής κοινωνίας με 1 δις ευρώ το χρόνο, κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

Λασκαρίδης: Δωρίζουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο

Εγκαινιάζουμε ένα έργο που ξεκίνησε 18 μήνες πριν, μια «εγκατάσταση υψηλών διεθνών προδιαγραφών» ανέφερε κατά το χαιρετισμό του ο Αθανάσιος Λασκαρίδης, κατά το χαιρετισμό του στα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Διεύθυνσης Πληροφορικής- Κυβερνοχώρου, το οποίο ολοκληρώθηκε μέσω αποκλειστικής δωρεάς του.

Στον αρχικό σχεδιασμό προστέθηκε και ένα πλήρες data center, προκειμένου να δωρίσουμε στη χώρα ένα σύγχρονο εργαλείο που να αντέχει στο χρόνο, όπως τόνισε ο κ. Λασκαρίδης, δίνοντας συνέχεια στο πρόγραμμα δωρεών που έχει δρομολογήσει προς τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει αρκετές δωρεές, όπως επισήμανε ο κ. Λασκαρίδης, το οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε θετικό, αλλά όχι αρκετό, αφού «υπάρχει στη χώρα μας πολύς αδρανής πλούτος ιδίως στο χώρο της ναυτιλίας», όπως τόνισε. Μάλιστα, σε ποσοστό του ΑΕΠ ο πλούτος αυτός αντιπροσωπεύει ένα 20 % για τις ελληνικές οικογένειες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 10%, στις ΗΠΑ. Την ίδια στιγμή, οι περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα γεννήθηκαν χάρη στα ναυτιλιακά κεφαλαία, όπως περιέγραψε ο κ. Λασκαρίδης, επισημαίνοντας πως η οικονομική ανισότητα και η συγκέντρωση πλούτου αποτελούν πρόβλημα που υπονομεύει την ίδια την οικονομία.


Από Αριστερά: Κυριάκος Μητσοτάκης, Μαρέβα Γκραμπόφσκι, Νίκος Δένδιας, Εύη Λαζού-Λασκαρίδη, Αθανάσιος Λασκαρίδης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Αθανάσιος Δαβάκης


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνομιλεί με τον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη μετά την τελετή εγκαινίων

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Λασκαρίδης μνημόνευσε μεγάλους ευεργέτες, όπως τους Ωναση και Νιάρχο, ενώ υπογράμμισε τη δύναμη του παραδείγματος για τους απογόνους των δωρητών. «Η ελευθερία είναι σίγουρη κατάκτηση μόνο για όσους έχουν το θάρρος να την υπερασπιστούν» κατέληξε ο κ. Λασκαρίδης κατά το χαιρετισμό του ευχαριστώντας ιδιαίτερα τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη για την πρωτοβουλία που έλαβε ζητώντας από το δωρητή του κτιρίου να συμβάλει στην υλοποίηση του.

«Ιδιαίτερα ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον οποίο θα αποκαλούσα τον Μέσι της σύγχρονης πολιτικης» σχολίασε ο κ. Λασκαρίδης, καθώς «το κριτήριο της επιτυχίας για όποιον ασκεί εξουσία είναι απλό. Αφήνει σε καλύτερη κατάσταση αυτό που παρέλαβε;», όπως διερωτήθηκε. «Σήμερα η χώρα μας μπορεί επιτέλους να υπερασπιστεί επάξια τον εαυτό της» σημείωσε ο κ. Λασκαρίδης.

Δένδιας: Οι Ένοπλες Δυνάμεις μετατρέπονται σε υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών

Ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Νίκος Δένδιας στο χαιρετισμό του τόνισε ότι η «Ατζέντα 2030» με συνέπεια «επιχειρεί να μετατρέψει τις Ένοπλες Δυνάμεις από αξιόμαχη παράταξη στελεχών και συστημάτων σε έναν υπερσύγχρονο μηχανισμό μέσων συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών».

«Ο κόσμος έχει αλλάξει: Οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να αλλάξουν» ξεκαθάρισε.

Η «Ατζέντα 2030» περιγράφει «την πορεία αυτής της αλλαγής» σημείωσε τονίζοντας ότι η μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων είναι όρος επιβίωσης για την πατρίδα.

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στην νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων και στη διακλαδικότητα του Σώματος Πληροφορικής υπογραμμίζοντας ότι στον πυρήνα των αλλαγών βρίσκεται η ανάπτυξη λογισμικού και η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Υπενθύμισε, δε, ότι και η «Ασπίδα του Αχιλλέα» έχει πέντε επίπεδα και πέρα από τη στεριά, θάλασσα και τον αέρα περιλαμβάνει τόσο τον κυβερνοχώρο όσο και το διάστημα.

Για τη μονάδα 1864, είπε ότι διαθέτει «δυνατότητες κάθε είδους επιχειρήσεων κυβερνοπολέμου» ενώ πρόσθεσε: «Η συγκρότηση αυτής της εθνικής ικανότητας εδράζεται σε μια νέα δομή με κατάλληλη υποδομή και διαρκή ανάπτυξη μέσων».

Δείτε φωτογραφίες


Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαιρετά την κυρία Εύη Λαζού – Λασκαρίδη και τον κ. Αθανάσιο Λασκαρίδη


Ο δωρητής κ. Αθανάσιος Λασκαρίδης με τη σύζυγό του Εύη Λαζού - Λασκαρίδη


Τραμπ: Η αινιγματική φωτογραφία με την ελληνικής καταγωγής Μάργκο Κατσιματίδη που άναψε φωτιές στα social media


Μυστήριο γύρω από την ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ με την φωτογραφία Ελληνίδας που μπέρδεψε τους πάντες

Δεν χάνει ποτέ την ευκαιρία να κερδίσει το ενδιαφέρον ο Ντόναλντ Τραμπ και όταν δεν… κάνει πόλεμο, κάνει τους πάντες να αναρωτιούνται για τις αναρτήσεις του, όπως έγινε και με πρόσφατη ανάρτησή του, η οποία μάλιστα είχε και… άρωμα Ελλάδος. Ειδικότερα, αίσθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκάλεσε η αινιγματική ανάρτηση του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, το βράδυ του Σαββάτου. Ο Τραμπ δημοσίευσε στην πλατφόρμα Truth Social φωτογραφία μιας ξανθιάς γυναίκας, συνοδεύοντάς τη με τη λεζάντα: «Υπέροχη κόρη. Τιμή μου!!!». Αμέσως οι χρήστες άρχισαν να αναρωτιούνται για την ταυτότητα της γυναίκας και τον σκοπό της ανάρτησης. 

Η ανάρτηση-μυστήριο του Ντόναλντ Τραμπ

Αργότερα κάποιοι αναγνώρισαν στη φωτογραφία τη Μάργκο Κατσιματίδη, σύζυγο του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία της Νέας Υόρκης Τζον Κατσιματίδη. Ωστόσο, παραμένει ασαφές γιατί ο Αμερικανός πρόεδρος επέλεξε να δημοσιεύσει τη συγκεκριμένη φωτογραφία και να τη συνοδεύσει με το συγκεκριμένο σχόλιο. Ο Τζον Κατσιματίδης είναι δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας από τη Νέα Υόρκη. Είναι διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Gristedes και του ομίλου Red Apple Group. Η οικογένεια διατηρεί στενούς δεσμούς με τον Τραμπ και συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σημαντικών υποστηρικτών και δωρητών του.


Η κόρη του ζευγαριού, Άντρεα Κατσιματίδη, ηγείται εδώ και σχεδόν μία δεκαετία του κόμματος των Ρεπουμπλικανών στο Μανχάταν και θεωρείται ένθερμη υποστηρίκτρια και στενή σύμμαχος του Αμερικανού προέδρου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η φωτογραφία που ανήρτησε ο Τραμπ τραβήχτηκε τη δεκαετία του 1990 ή στις αρχές της δεκαετίας του 2000, κατά τη διάρκεια επίσκεψης της Μάργκο Κατσιματίδη στο Καμπ Ντέιβιντ, επί προεδρίας Μπιλ Κλίντον. Στην εικόνα, κάθεται σε έναν κόκκινο καναπέ και μιλάει στο τηλέφωνο. Η Μάργκο Κατσιματίδη είχε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανέγερση του παρεκκλησίου Evergreen Chapel στο Καμπ Ντέιβιντ και στο παρελθόν διατηρούσε φιλικές σχέσεις με την οικογένεια Κλίντον. Ο Ντόναλντ Τραμπ έφθασε στο Καμπ Ντέιβιντ, την προεδρική εξοχική κατοικία, την ώρα που ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, βρισκόταν στην Ελβετία για να ηγηθεί των διαπραγματεύσεων με το Ιράν.

📺Η Γιορτή του... αίσχους στη Γαλλία: Εικόνες χάους με μαχαιρώματα, βιασμούς και άγριους ξυλοδαρμούς σε ετήσιο μουσικό φεστιβάλ, δείτε βίντεο


Σκηνές χάους εκτυλίχθηκαν το βράδυ της Κυριακής και τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της Fête de la Musique, της ετήσιας γιορτής μουσικής που προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες. Οι αρχές προχώρησαν σε περισσότερες από 240 συλλήψεις σε όλη τη χώρα, ενώ καταγράφηκαν περιστατικά μαχαιρωμάτων, καταγγελίες βιασμών, σεξουαλικών επιθέσεων, ληστειών και επιθέσεων με σύριγγες, παρά την ισχυρή αστυνομική παρουσία.

Σύμφωνα με τη Daily Mail, μεταξύ των σοβαρότερων περιστατικών ήταν ο τραυματισμός ενός 40χρονου άνδρα και μίας 40χρονης γυναίκας, οι οποίοι δέχθηκαν επιθέσεις με μαχαίρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας.

Ο άνδρας μαχαιρώθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην Τουλούζη, ενώ η γυναίκα δέχθηκε επίθεση λίγο αργότερα στην κοντινή πόλη Κολομιέ. Σύμφωνα με τις αρχές, αμφότεροι νοσηλεύονται σε σταθερή κατάσταση.

Δείτε βίντεο


Πηγή που συμμετέχει στην έρευνα ανέφερε ότι οι αρχές εξετάζουν υλικό από κάμερες ασφαλείας που κατέγραψαν τις εκδηλώσεις, προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι δράστες των επιθέσεων.


Καταγγελίες για βιασμούς και σεξουαλικές επιθέσεις

Η βραδιά σημαδεύτηκε επίσης από σοβαρές καταγγελίες σεξουαλικής βίας. Σύμφωνα με το γαλλικό Υπουργείο Εσωτερικών, μία νεαρή γυναίκα στο 9ο διαμέρισμα του Παρισιού κατήγγειλε ότι δέχθηκε τσίμπημα με σύριγγα και στη συνέχεια βιάστηκε σε ιδιωτική κατοικία περίπου στις 21:30.

Παράλληλα, στα βόρεια προάστια της γαλλικής πρωτεύουσας, ένας 48χρονος συνελήφθη με την κατηγορία της σεξουαλικής επίθεσης σε 12χρονο κορίτσι στην περιοχή Γκανί.

Σε ξεχωριστό περιστατικό στο Νοζάν-σιρ-Μαρν, επίσης στα προάστια του Παρισιού, μία 15χρονη κατήγγειλε ότι έπεσε θύμα βιασμού μετά την παρακολούθηση συναυλίας στο πλαίσιο του φεστιβάλ.


Επεισόδια και επιθέσεις στο κέντρο του Παρισιού

Το Παρίσι βρέθηκε στο επίκεντρο των επεισοδίων, με περισσότερα από δύο εκατομμύρια ανθρώπους να συμμετέχουν στις εκδηλώσεις. Τα πρώτα σοβαρά περιστατικά καταγράφηκαν λίγο μετά τις 23:00 στην περιοχή Σατλέ, κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων.

Αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν συνθήκες επικίνδυνου συνωστισμού, ενώ ομάδες νεαρών προκάλεσαν επεισόδια και επιτέθηκαν σε παρευρισκόμενους.


«Οι δρόμοι είχαν γεμίσει ασφυκτικά και ορισμένοι ταραχοποιοί εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση», ανέφερε Βρετανός επισκέπτης. «Ομάδες νεαρών άρχισαν να γρονθοκοπούν κόσμο, προκαλώντας πανικό. Υπήρχε πραγματικός φόβος ότι η κατάσταση θα οδηγούσε σε ποδοπάτημα καθώς οι άνθρωποι προσπαθούσαν να απομακρυνθούν».

Επεισόδια σημειώθηκαν επίσης στην περιοχή Σεν Ζερμέν ντε Πρε, όπου οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση δακρυγόνων για να διαλύσουν το πλήθος.

Παράλληλα, καταγράφηκαν βανδαλισμοί, σπασμένα παράθυρα αυτοκινήτων, απόπειρες διάρρηξης καταστημάτων και πολυάριθμες κλοπές.

Περισσότερες από δέκα επιθέσεις με σύριγγες

Ιδιαίτερη ανησυχία προκάλεσαν οι αναφορές για περισσότερες από δέκα επιθέσεις σε γυναίκες με σύριγγες που περιείχαν άγνωστες ουσίες.

Στο Παρίσι, ένας άνδρας εντοπίστηκε να φέρει σύριγγες στη ζώνη του και προσήχθη προσωρινά, ωστόσο στη συνέχεια διέφυγε.

Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο για τη Γαλλία. Παρόμοιες καταγγελίες είχαν καταγραφεί και κατά τη διάρκεια της περσινής διοργάνωσης, όταν γυναίκες και νεαρά κορίτσια είχαν αναφέρει ότι δέχθηκαν τσιμπήματα από σύριγγες με ύποπτες ουσίες.

Χιλιάδες αστυνομικοί στους δρόμους

Οι γαλλικές αρχές είχαν αναπτύξει σχεδόν 5.000 αστυνομικούς και χωροφύλακες στους δρόμους της πρωτεύουσας και άλλων πόλεων, καθώς υπήρχαν φόβοι για επεισόδια μετά και τα σοβαρά περιστατικά που είχαν ακολουθήσει τον πανηγυρισμό της κατάκτησης του Champions League από την Παρί Σεν Ζερμέν τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με πηγή του Υπουργείου Εσωτερικών, οι δυνάμεις ασφαλείας είχαν λάβει εντολή να παραμείνουν σε απόσταση από τα πλήθη και να παρεμβαίνουν μόνο όταν αυτό κρινόταν απολύτως απαραίτητο.

Την ίδια ώρα, οι υψηλές θερμοκρασίες που ξεπέρασαν τους 30 βαθμούς Κελσίου στο Παρίσι το Σαββατοκύριακο, σε συνδυασμό με την κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών σε δημόσιους χώρους, αύξησαν τις ανησυχίες για την ασφάλεια της διοργάνωσης.

Παρά τα αυξημένα μέτρα προστασίας και τη δημιουργία ειδικών ασφαλών ζωνών για γυναίκες και άτομα με αναπηρία σε κομβικά σημεία της πόλης, η φετινή Fête de la Musique κατέληξε να σημαδευτεί από ένα κύμα βίας και εγκληματικότητας που επισκίασε τις εορταστικές εκδηλώσεις.

Πόσο κοντά στην Ρωσία είναι οι Έλληνες; Φιλορωσικό συναίσθημα ή πολιτισμικός δεσμός - Τι δείχνει δημοσκόπηση


H Ορθοδοξία φαίνεται να είναι ο πιο ισχυρός συνδετικός κρίκος - Η διαχρονική σχέση που συνεχίζει να διχάζει και να προβληματίζει

Μια εικόνα διαφορετική από τα συνηθισμένα στερεότυπα για τη σχέση των Ελλήνων με τη Ρωσία καταγράφει νέα δημοσκόπηση της εταιρείας QED για το podcast «Γκάλοπ εν βρασμώ».

Σύμφωνα με τα ευρήματα από την δημοσκόπηση, μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας θεωρεί ότι η Ελλάδα συνδέεται με βαθύτερους πολιτισμικούς δεσμούς με τη Ρωσία από ό,τι με την Ευρώπη και τη Δύση.

Στο γενικό ερώτημα για τη στάση απέναντι στη Ρωσία, το 48% των ερωτηθέντων δηλώνει θετική άποψη, ενώ το 42% αρνητική. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, παρά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Ρωσία εξακολουθεί να διατηρεί μια ιδιαίτερη θέση στη συλλογική αντίληψη πολλών Ελλήνων.

Στο podcast Γκάλοπ εν βρασμώ, ο Σταύρος Θεοδωράκης συζητά με τον Κωστή Κορνέτη, ερευνητή του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, για τους λόγους που οι Έλληνες εκφράζονται διαχρονικά τόσο θετικά για την Ρωσία;

Όπως επισημαίνει, η εικόνα μιας μονοδιάστατης ρωσοφιλίας δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αντίθετα κυριαρχεί μια δομική αμφιθυμία. Παρότι η Ελλάδα παραμένει θεσμικά, πολιτισμικά και οικονομικά ενταγμένη στη Δύση, διατηρεί παράλληλα μια συναισθηματική δυσπιστία απέναντί της, με τη Ρωσία να λειτουργεί συχνά ως συμβολικό αντίβαρο.

Αντίστοιχα, η θετική στάση απέναντι στη Ρωσία δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένους ιδεολογικούς χώρους, αλλά εμφανίζεται σε αριστερούς, κεντρώους και δεξιούς, γεγονός που όπως υποστηρίζει ο κ. Κορνέτης κατατάσσει την Ρωσία «σε έναν καθρέφτη διαφορετικών αναγκών και προσδοκιών κατά το δοκούν».

Παράλληλα, οι Έλληνες φαίνεται να διαχωρίζουν τη ρωσική πολιτική από τον ρωσικό λαό, προς τον οποίο διατηρούν υψηλά ποσοστά συμπάθειας. Ο Κορνέτης αποδίδει αυτή τη διαχρονική σύνδεση κυρίως σε πολιτισμικούς και ιστορικούς δεσμούς, όπως η Ορθοδοξία, η κοινή βυζαντινή κληρονομιά και οι ιστορικές αναφορές που έχουν διαμορφώσει ένα ισχυρό συλλογικό φαντασιακό.
Τονίζει ωστόσο ότι η ιδέα της Ρωσίας ως σταθερού εναλλακτικού συμμάχου της Ελλάδας αποτελεί περισσότερο μύθο παρά ιστορική πραγματικότητα.

Παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, το φιλορωσικό φαντασιακό δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά παρουσιάζει ρωγμές και μετασχηματίζεται σταδιακά. Παρατηρεί, μάλιστα, ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων δεν είναι τόσο αφελής απέναντι στη Ρωσία, σημειώνοντας ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να υπάρχει ως στοιχείο αναφοράς και στα πολιτικά πράγματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποτελεί και διαβατήριο επιτυχίας για εκείνους που προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν για πολιτικά οφέλη.







Τζέιλεν Μπράνσον: O «βασιλιάς της Νέας Υόρκης» ξεκίνησε από την Κρήτη - Το bullying, η αμφισβήτηση, η ζωή στη σκιά του Ντόντσιτς και η δικαίωση


Ο «Captain Clutch» άρχισε να παίζει μπάσκετ από τα Δύο Αοράκια της Κρήτης και κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή και να αναδειχθει MVP των τελικών - Ο μόλις 1,88 μ. γκαρντ των πρωταθλητών Νικς γαλουχήθηκε μπασκετικά μέσα στην αμφισβήτηση, αλλά κατάφερε να γίνει ο απόλυτος πρωταγωνιστής του NBA

Υπάρχει ένας παράξενος τρόπος με τον οποίο οι αθλητές αποκτούν δεύτερες πατρίδες-τόπους που δεν τους ανήκουν βιολογικά αλλά μυθολογικά, στους οποίους επιστρέφουν ξανά και ξανά όχι επειδή γεννήθηκαν εκεί, αλλά επειδή εκεί κατάλαβαν για πρώτη φορά ποιοι μπορούν να γίνουν.

Για τον Τζέιλεν Μπράνσον αυτός ο τόπος είναι η Ελλάδα, και συγκεκριμένα τα Δύο Αοράκια, όταν στις 18 Ιουνίου του 2015 επιλεγόταν για την εθνική ομάδα των ΗΠΑ για παίκτες κάτω των 19 ετών, χωρίς να ξέρει ότι 11 χρόνια μετά, ακριβώς την ίδια ημερομηνία, η Νέα Υόρκη, η πόλη όπου ακούστηκε το πρώτο του κλάμα, θα έπαιρνε φωτιά από τους πανηγυρισμούς φωνάζοντας δυνατά το όνομά του.

Ηταν όμως τότε η στιγμή στην Κρήτη όπου ένα παιδί με πρόσωπο σχεδόν εφηβικό και βλέμμα πολύ πιο ώριμο από την ηλικία του βρέθηκε να κοιτάζει κατάματα το μέλλον χωρίς να το γνωρίζει.

Εκείνο το καλοκαίρι, όπως σχεδόν πάντα, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα U19 της FIBA οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν το μεγάλο φαβορί, με τους περισσότερους να έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στα πιο εκρηκτικά σώματα, στα μεγαλύτερα κορμιά, στα παιδιά που έμοιαζαν βγαλμένα από κάποιο εργαστήριο παραγωγής μελλοντικών σούπερ σταρ.

Ο Μπράνσον, παρότι δεν ανήκε σε αυτή την κατηγορία, αφού ούτε ο πιο ψηλός ούτε ο πιο θεαματικός ήταν, έβλεπε το παιχνίδι μισό δευτερόλεπτο πριν απ’ όλους τους άλλους. Και καμιά φορά, αυτό αποδεικνύεται πιο σημαντικό από κάθε αθλητικό προσόν. Οταν ολοκληρώθηκε η διοργάνωση, οι Αμερικανοί είχαν κατακτήσει το χρυσό μετάλλιο και ο ίδιος είχε αναδειχθεί πολυτιμότερος παίκτης του τουρνουά.

Στον ημιτελικό απέναντι στην Ελλάδα είχε ήδη αφήσει το αποτύπωμά του. Οι δικοί μας Γιώργος Παπαγιάννης και Μιχάλης Λούντζης, που έπαιζαν στην ίδια θέση, προφανώς θα θυμούνται ακόμη εκείνον τον κοντό γκαρντ που έμοιαζε να έχει απάντηση για κάθε αμυντικό σχέδιο.

Αλλά περισσότερο θα θυμάται ο ίδιος την Κρήτη, αφού χρόνια αργότερα, όταν θα τον ρωτούσαν ποια από τις πρώτες μεγάλες στιγμές της καριέρας του κρατά περισσότερο στην καρδιά του, η απάντηση δεν θα αφορούσε κάποιο γήπεδο του NBA, αλλά την Κρήτη και την Ελλάδα.

«Θυμάμαι σαν τώρα εκείνες τις μέρες», είχε δηλώσει σχετικά σε συνέντευξή του. «Είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ, ούτε όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος μου και βγω στη σύνταξη, αφού είναι από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της καριέρας μου».

Το μπούλινγκ

Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά δεν ήταν καθόλου εύλογα για έναν νεαρό παίκτη που είχε δεχτεί μπούλινγκ στο σχολείο και όλοι τον θεωρούσαν έναν ατίθασο «underdog». Στο NBA των υπερανθρώπων, των γιγάντων και των αθλητών που μοιάζουν να αψηφούν τη βαρύτητα, ο Μπράνσον είναι σχεδόν μια αναχρονιστική φιγούρα: δεν διαθέτει το μυθικό άνοιγμα χεριών του Γιάννη Αντετοκούνμπο ή την εκρηκτικότητα του Αντονι Εντουαρντς, ούτε καν την εξωγήινη σωματοδομή του ΛεΜπρον Τζέιμς.

Ωστόσο, ο ίδιος διαθέτει κάτι πολυτιμότερο και σχεδόν ξεχασμένο στους καιρούς που ζούμε: χαρακτήρα. Με ύψος μόλις 1,88 μ., άκουγε επί χρόνια ότι δεν είναι αρκετό για το NBA, ενώ πολλοί ανέφεραν ανάμεσα στα μειονεκτήματά του και το γεγονός ότι ήταν αριστερόχειρας και λιγότερο εντυπωσιακός από αυτούς που επιδίδονται στη φαντεζί επίδειξη καρφωμάτων ή ορμητικής αθλητικότητας.


O Μπράνσον αποτελεί σχεδόν μια αναχρονιστική φιγούρα: δεν διαθέτει το μυθικό άνοιγμα χεριών του Γιάννη Αντετοκούνμπο ή την εκρηκτικότητα του Aντονι Eντουαρντς, ούτε καν την εξωγήινη σωματοδομή που έκανε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς να μοιάζει από τα δεκαοκτώ του σαν έτοιμος πρωταγωνιστής του NBA. Αλλά έχει κάτι πολυτιμότερο και σχεδόν ξεχασμένο στους καιρούς που ζούμε: διαθέτει χαρακτήρα

Ακούγοντας σιωπηλά την κριτική, που ενίοτε έπαιρνε διαστάσεις μπούλινγκ, εκείνος μετέτρεπε με αξιοθαύμαστα υπομονετικό τρόπο κάθε αμφιβολία σε καύσιμο. Κάθε απόρριψη μετατρεπόταν σε προσωπική πρόκληση και κάθε φορά που κάποιος του έλεγε «όχι», εκείνος το μετέφραζε σε «όχι ακόμη».

Στον βαθμό που το Νιου Τζέρσεϊ και στη συνέχεια τα ανοιχτά γήπεδα του Σικάγου, όπου μεγάλωσε, ήταν το ρεαλιστικό τερέν που μετρούσε κάθε του κίνηση, ήξερε από μικρός ότι ανήκει σε έναν κόσμο που σπάνια γράφει ιστορία. Τα προάστια της Ανατολικής Ακτής δεν είναι Χόλιγουντ, ούτε γυαλιστερές λεωφόρους της Καλιφόρνιας όπου κατασκευάζονται διαρκώς νέοι μύθοι.

Είναι οι γειτονιές των εργατών, οι συνοικίες των μεταναστών, τα προάστια όπου τα τέκνα των μεταναστών, όπως αυτός που αφορμάται από την εξωτική Τζαμάικα, με τα ράστα μαλλιά και τις φαρδιές μπλούζες, μπορούν να στοχεύουν στην κοινωνική ανέλιξη μόνο μέσα από τις σπάνιες ευκαιρίες που τους δίνουν η τέχνη και το μπάσκετ.

Ακόμα και το στυλ παιχνιδιού του είναι συνώνυμο με την πόλη που αναγνώρισε στο πρόσωπό του από νωρίς την αλήθεια της και τη σκληρότητα του ανθρώπου που έχει μάθει να αγωνίζεται μέχρι τέλους.

Αλλωστε, η ίδια η πόλη φτιάχτηκε από ανθρώπους που έφτασαν εκεί με μια βαλίτσα στο χέρι και μια ζωή γεμάτη αμφιβολίες, κάτι που ο Μπράνσον ήξερε καλύτερα από τον καθέναν, ακόμα και αν τύχαινε ο πατέρας του Ρικ Μπράνσον να είναι πρώην παίκτης του NBA και μέλος της σημερινής προπονητικής ομάδας των Νικς. Αλλωστε, ο τελευταίος δεν φάνηκε ποτέ να χαρίζεται στον γιο του και ήταν ο πρώτος που έσπευδε πάντα να τον επιπλήττει.

Οι τελευταίοι ρομαντικοί

Επιπλέον, υπάρχει κάτι σχεδόν παλιομοδίτικο στην ιστορία των Νικς, που φαίνεται να έχει ξεφύγει από μια άλλη εποχή του αθλητισμού. Η ιστορία της παρέας της Βιλανόβα μοιάζει σχεδόν αναχρονιστική - και ίσως ακριβώς γι’ αυτό να είναι τόσο γοητευτική.

Ο Τζέιλεν Μπράνσον, ο Τζος Χαρτ και ο Μικάλ Μπρίτζες, με άλλα λόγια η περίφημη παρέα των Βιλανόβα Νικς, δεν ένωσαν τις διαδρομές τους στη Νέα Υόρκη, αλλά χρόνια πριν, όταν ήταν απλώς τρία παιδιά που προσπαθούσαν να κατακτήσουν το κολεγιακό μπάσκετ χωρίς να γνωρίζουν ότι κάποτε θα βρεθούν στο πιο φωτεινό και πιο αμείλικτο μπασκετικό θέατρο του κόσμου. Στη Βιλανόβα έμαθαν να κερδίζουν μαζί, αλλά, ίσως το σημαντικότερο, και να χάνουν μαζί.

Και αυτό είναι ένα μάθημα που συχνά αποδεικνύεται πολύ πιο χρήσιμο. Οταν χρόνια αργότερα οι δρόμοι τους συναντήθηκαν ξανά στη Νέα Υόρκη, έφεραν μαζί τους κάτι που καμία μεταγραφή δεν μπορεί να αγοράσει: εμπιστοσύνη και χημεία που είναι απαραίτητες για να οδηγηθούν στη νίκη.

Σε μια λίγκα που κυνηγά διαρκώς το επόμενο μεγάλο όνομα, οι Νικς βρήκαν κάτι σπανιότερο, που είναι η δύναμη της παρέας. Και μέσα σε μια πόλη που εδώ και δεκαετίες αναζητούσε έναν λόγο να πιστέψει ξανά, αυτή η παρέα έμελλε να εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από μπασκετική ιστορία και να γίνει μύθος.

Στη σκιά του Ντόντσιτς

Αν υπάρχει μια στιγμή που εξηγεί καλύτερα από κάθε άλλη γιατί ο Τζέιλεν Μπράνσον εξελίχθηκε στον παίκτη που είναι σήμερα, αυτή δεν βρίσκεται μόνο στα Δύο Αοράκια, ούτε στη θριαμβευτική βραδιά στο Madison Square Garden, αλλά σε εκείνες τις σιωπηλές στιγμές που δεν γίνονται πρωτοσέλιδα, όμως συχνά καθορίζουν μια ζωή περισσότερο από οποιοδήποτε τρόπαιο: το Draft του 2018.

Το παράδοξο με τον Μπράνσον ήταν ότι είχε κάνει σχεδόν τα πάντα σωστά: είχε κατακτήσει δύο πρωταθλήματα NCAA με τη Βιλανόβα, είχε αναδειχθεί καλύτερος παίκτης της κολεγιακής χρονιάς, είχε εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για ένα από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα του αμερικανικού μπάσκετ και είχε αποδείξει ότι μπορούσε να ηγηθεί μιας ομάδας χωρίς να χρειάζεται να μονοπωλεί τις επιθέσεις της.

Κι όμως, όταν ήρθε η ώρα της τελικής αξιολόγησης, το βλέμμα των ειδικών στάθηκε ξανά στο 1,88 μ. ύψος του, στην όχι τόσο ορμητική αθλητικότητά του και στο γεγονός ότι δεν αναλωνόταν σε εύκολους εντυπωσιασμούς. Βρέθηκε έτσι στο Νο 33 - και ίσως εκεί να γεννήθηκε ο πραγματικός Μπράνσον. Ηταν ακριβώς αυτή η αμφισβήτηση που στην περίπτωσή του δεν έγινε ποτέ πληγή, αλλά κίνητρο και ταυτότητα.

Επιπλέον, η μοίρα τού έπαιξε ένα από εκείνα τα παράξενα παιχνίδια που συνηθίζει να παίζει στον αθλητισμό. Την ίδια στιγμή που ο Μπράνσον προσπαθούσε να βρει τη θέση του στο NBA, οι Μάβερικς είχαν ήδη βρει τον εκλεκτό τους στο πρόσωπο του Λούκα Ντόντσιτς. Ο Σλοβένος από την πρώτη στιγμή έδειχνε προορισμένος να γίνει το κέντρο του σύμπαντος στο Ντάλας.

Επομένως, όσες μάχες κι αν κέρδιζε ο Μπράνσον -όπως όταν ο Ντόντσιτς απουσίασε και εκείνος καθάρισε με 31 πόντους τη νίκη κόντρα στους μετέπειτα πρωταθλητές Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς-, δεν είχε καμία σημασία. Ισως όμως ήταν τότε που οι Νικς διέκριναν στο πρόσωπό του το τσαγανό που χρειάζονταν και τον επέλεξαν όταν έμεινε ελεύθερος.

Και προφανώς, δικαιώθηκαν: άλλαξε την ψυχολογία του οργανισμού, έφερε σταθερότητα και ταυτότητα και κυρίως έδωσε χαρακτήρα στη θέση 1 -ένας πραγματικά άσος στο μανίκι-, αναδεικνύοντας την ποιότητα των γκαρντ που δεν ήταν ποτέ το δυνατό σημείο της ομάδας.

Για να φτάσουμε στο σημείο όπου ο εγκέφαλος της ομάδας, που ήξερε να διαβάζει τις φάσεις αλλά και να κάνει την ανατροπή, δικαίωσε τον γνωστό μύθο του Δαβίδ ενάντια στον Γολιάθ, καταφέρνοντας να γίνει από underdog «βασιλιάς της Νέας Υόρκης», όπως είναι το προσωνύμιό του. Και όλα αυτά από έναν παίκτη που λόγω ιδιοσυγκρασίας δεν έχει αποκτήσει ποτέ τα χρήματα που αντιστοιχούν στο όνομά του, αποφασίζοντας να τα διαθέσει στην ομάδα: όπως έχει πει, του αρκεί να βολεύεται σε ένα σπίτι με τη διά βίου -από το σχολείο- αγαπημένη του σύζυγο και μητέρα του παιδιού του.


Ενας οπαδός των Νικς με την αφίσα του Μπράνσον

Χάρισε εκατομμύρια

Στην πραγματικότητα, ο Μπράνσον δεν έγινε αγαπητός στη Νέα Υόρκη επειδή σκόραρε, ούτε επειδή κέρδισε παιχνίδια, αλλά επειδή έδειξε πρόθυμος να αναλαμβάνει την ευθύνη. Δεν μοιάζει με παίκτη που προσπαθεί να προστατεύσει την εικόνα του, αλλά με κάποιον που έχει συμφιλιωθεί με την ιδέα ότι αν θέλεις πραγματικά να ηγηθείς, πρέπει να είσαι διατεθειμένος να αποτύχεις μπροστά σε όλους. Κάπως έτσι γεννήθηκε ο «Captain Clutch», όπως τον αποκαλούν χαρακτηριστικά.

Οταν το παιχνίδι φτάνει στις τελευταίες κατοχές, όταν οι άμυνες κλείνουν όλους τους διαδρόμους, ο Μπράνσον αισθάνεται πιο άνετα από ποτέ. Ισως γιατί όλη του η ζωή είναι μια τελευταία κατοχή, αλλά και γιατί έζησε τόσα χρόνια ως αουτσάιντερ.

Ειδικά όμως στην περίπτωσή του, το στοιχείο που έκανε ακόμη και τους πιο δύσπιστους να σταματήσουν και να τον κοιτάξουν διαφορετικά δεν ήταν κάποια εμφάνιση μέσα στο γήπεδο, αλλά μια απόφαση που φαινόταν σχεδόν παράλογη για τα δεδομένα της εποχής.

Το 2024, αντί να υπογράψει επέκταση συμβολαίου αντί 256 εκατ. δολαρίων για πέντε χρόνια όπως δικαιούνταν, δέχτηκε ένα πολύ πιο ταπεινό συμβόλαιο, των 156 εκατ. δολαρίων, χάνοντας ουσιαστικά 15 εκατ. τον χρόνο για να μπορέσουν οι Νικς να αποκτήσουν καλύτερο ρόστερ.

Ηταν μια χειρονομία από έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει ξεχάσει ποτέ ποιος είναι. Ισως γι’ αυτό ορισμένοι από τους ανθρώπους που έχουν βρεθεί δίπλα του μιλούν συχνά για τη «μαλαματένια αξία», που περιγράφει καλύτερα από οτιδήποτε άλλο την περίπτωσή του. Γιατί η πραγματική αξία του Μπράνσον δεν βρίσκεται μόνο σε αυτά που κάνει, αλλά και σε αυτά που αρνείται.

Ειδικά για τους Νεοϋορκέζους που αναζητούν τους πραγματικούς ήρωες και δεν ξεχνούν ούτε ότι επέμενε όταν όλα ήταν κόντρα, ούτε ότι έχει δώσει τα χρήματά του για να φτιαχτούν σχολεία για τα φτωχά παιδιά και ειδικά σπίτια-καταφύγια για να γίνουν ορατοί άνθρωποι που μένουν στο περιθώριο. Και ίσως γι’ αυτό να συγκινεί τόσο πολύ.

Γιατί πίσω από τον παίκτη, πίσω από τον ηγέτη των Νικς, πίσω από τον «Captain Clutch» και τον «βασιλιά των underdogs», οι άνθρωποι εξακολουθούν να διακρίνουν κάτι που γίνεται ολοένα πιο σπάνιο: έναν κανονικό άνθρωπο. Και αυτό, καμιά φορά, είναι το πιο εντυπωσιακό κατόρθωμα απ’ όλα.

Γιατί πίσω από τον παίκτη, πίσω από τον ηγέτη των Νικς, πίσω από τον «Captain Clutch» και τον «βασιλιά των underdogs», οι άνθρωποι εξακολουθούν να διακρίνουν κάτι που γίνεται ολοένα πιο σπάνιο: έναν κανονικό άνθρωπο. Και αυτό, καμιά φορά, είναι το πιο εντυπωσιακό κατόρθωμα απ’ όλα.

Τίνα Μανδηλαρά
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Βανς: Επιστρέφουν οι επιθεωρητές για τα πυρηνικά στην Τεχεράνη-Ιράν: ΛΕΕΙ ΨΕΜΜΑΤΑ! ΔΕ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ🤣🤣


Σημαντική πρόοδο στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν ανακοίνωσε ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς, μετά τον νέο γύρο συνομιλιών που πραγματοποιήθηκε στην Ελβετία με τη διαμεσολάβηση του Κατάρ και του Πακιστάν.

Μιλώντας από το Μπίργκενστοκ της Ελβετίας, ο Βανς χαρακτήρισε τις συνομιλίες «πολύ παραγωγικές», τονίζοντας ότι τέθηκαν οι βάσεις για μια ενδεχόμενη τελική συμφωνία, ενώ οι τεχνικές διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες εβδομάδες.

Βανς: Επιστρέφουν οι επιθεωρητές του ΔΟΑΕ στο Ιράν

Η σημαντικότερη εξέλιξη, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, είναι η συμφωνία της Τεχεράνης να επιτρέψει εκ νέου την είσοδο επιθεωρητών της International Atomic Energy Agency (Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας) στη χώρα.

«Αυτό είναι ίσως το στοιχείο που μας ενθουσιάζει περισσότερο ως Αμερικανούς», δήλωσε ο Βανς, χαρακτηρίζοντας την απόφαση «σημαντικό ορόσημο για τον αμερικανικό λαό και πρώτο βήμα για τον οριστικό τερματισμό ενός πυρηνικού προγράμματος όπλων στο Ιράν».

Η επιστροφή των επιθεωρητών θεωρείται κρίσιμη για την αποκατάσταση της διαφάνειας γύρω από τις πυρηνικές δραστηριότητες της χώρας και ενδέχεται να αποτελέσει το βασικό θεμέλιο μιας ευρύτερης συμφωνίας μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Στόχος η ασφάλεια στα Στενά του Ορμούζ

Ο Βανς αποκάλυψε επίσης ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη δημιουργία μηχανισμού συντονισμού για τη διατήρηση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Strait of Hormuz, έναν από τους σημαντικότερους θαλάσσιους διαδρόμους μεταφοράς ενέργειας παγκοσμίως.

Όπως ανέφερε, οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην αποναρκοθέτηση και στην ασφαλή επανεκκίνηση του εμπορίου στην περιοχή, καθώς τα πλοία αρχίζουν σταδιακά να επιστρέφουν στη διέλευση του περάσματος.

Προσπάθεια σταθεροποίησης της εκεχειρίας στην περιοχή

Παράλληλα, οι διαπραγματευτές συμφώνησαν στη δημιουργία μηχανισμού αποτροπής νέων στρατιωτικών συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον Lebanon, ο οποίος σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους αποτελεί κομβικό σημείο στις τρέχουσες συνομιλίες για τη διατήρηση της περιφερειακής σταθερότητας.

Η Ουάσιγκτον επιδιώκει να αποτρέψει μια νέα κλιμάκωση που θα μπορούσε να επεκτείνει τις συγκρούσεις πέρα από τα υφιστάμενα μέτωπα της περιοχής.

Συνεχίζονται οι τεχνικές διαπραγματεύσεις

Παρότι οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών αποχωρούν από την Ελβετία, οι τεχνικές ομάδες θα παραμείνουν σε επαφή προκειμένου να επεξεργαστούν τις λεπτομέρειες μιας πιθανής συμφωνίας.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε μια δομή που θα επιτρέπει την απαραίτητη πολιτική εποπτεία, αλλά δεν μπορώ να παραμείνω εδώ για τις επόμενες 60 ημέρες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Βανς, προσθέτοντας ότι οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν σε τεχνικό επίπεδο με στενή παρακολούθηση από τις κυβερνήσεις.

«Βάλαμε τα θεμέλια για μια επιτυχημένη τελική συμφωνία. Η τελική συμφωνία είναι το σπίτι. Εμείς χτίσαμε τα θεμέλια, όχι ακόμη το σπίτι», σημείωσε.

Ο Βανς υποβαθμίζει την ένταση που προκάλεσαν οι δηλώσεις Τραμπ

Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος απέρριψε επίσης τις εκτιμήσεις ότι οι πρόσφατες αιχμηρές δηλώσεις του προέδρου Donald Trump υπονόμευσαν τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων.

Ο Τραμπ είχε προειδοποιήσει δημοσίως την Τεχεράνη για το ενδεχόμενο νέων στρατιωτικών επιθέσεων και είχε καλέσει τον Ιρανό πρόεδρο να «προσέχει τα λόγια του», προκαλώντας πρόσκαιρη ένταση στις συνομιλίες.

«Υπήρξαν λίγες απειλές και λίγη γκρίνια, αλλά στο τέλος οι συνομιλίες συνεχίστηκαν και σημειώσαμε μεγάλη πρόοδο», δήλωσε ο Βανς.

Όπως πρόσθεσε, η αμερικανική πλευρά είχε ενημερώσει τους Ιρανούς ότι ο Τραμπ θα απαντούσε δημόσια σε δηλώσεις που θεωρούσε ανακριβείς ή προκλητικές.

Προσεκτική αισιοδοξία για συμφωνία

Παρά το θετικό κλίμα, οι δύο πλευρές αποφεύγουν προς το παρόν να μιλήσουν για οριστική συμφωνία. Ωστόσο, η επιστροφή των επιθεωρητών του ΔΟΑΕ, η συνεργασία για τα Στενά του Ορμούζ και η συνέχιση των τεχνικών διαπραγματεύσεων θεωρούνται από διπλωματικές πηγές σημαντικά βήματα αποκλιμάκωσης μετά από χρόνια έντασης στις σχέσεις Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.

Οι επόμενες εβδομάδες αναμένεται να δείξουν αν η πρόοδος που καταγράφηκε στην Ελβετία μπορεί να μετατραπεί σε μια ευρύτερη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν και τη σταθερότητα στη Μέση Ανατολή.

Διαψεύδει το ΥΠΕΞ του Ιράν τον Τζέι Ντι Βανς: Δεν διαπραγματευτήκαμε για πυρηνικά – Δεν αναλάβαμε καμία δέσμευση


Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ιράν, Εσμαΐλ Μπαγκάι, δήλωσε την Δευτέρα (22/6/26) ότι η Τεχεράνη δεν διαπραγματεύτηκε το πυρηνικό της πρόγραμμα και δεν ανέλαβε καμία νέα δέσμευση κατά τις συνομιλίες της Κυριακής με τις ΗΠΑ στην Ελβετία.

Την είδηση μετέδωσαν ιρανικά μέσα ενημέρωσης, λίγο μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού Αντιπροέδρου Τζέι Ντι Βανς, για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων ΗΠΑ – Ιράν. Στο πλαίσιο αυτών των δηλώσεων, ο Βανς είπε ότι αναχωρεί από την Ελβετία μετά από μία ημέρα υψηλού επιπέδου διαπραγματεύσεων με στόχο τον τερματισμό του πολέμου με το Ιράν.

Τόνισε μάλιστα, ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες με το Ιράν, με την Τεχεράνη να συμφωνεί να επιτρέψει επιθεωρητές της Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ/ΙΑΕΑ) στη χώρα και οι συζητήσεις για τις επιθεωρήσεις πιθανόν να ξεκινήσουν ακόμα και αυτή την εβδομάδα.

«Οι Ιρανοί δέχθηκαν να προσκαλέσουν και πάλι τους επιθεωρητές του ΔΟΑΕ. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τον αμερικανικό λαό και ένα πρώτο βήμα προς την οριστική αποπυρηνικοποίηση, δηλαδή την οριστική παύση του ιρανικού προγράμματος πυρηνικού εξοπλισμού», δήλωσε ο Βανς.

Ωστόσο, οι δηλώσεις από τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ του Ιράν, είναι σε άλλο μήκος κύματος από αυτό του Βανς.

Αβραμόπουλος μετά το ένταλμα σύλληψης: Δεν θα κάνω χρήση της ασυλίας, ζητώ πλήρη δικαστική έρευνα, το Qatargate δεν με αφορά


«Ξαναζεσταίνουν» οι βελγικές Αρχές τα περί ανάμειξης του πρώην Επιτρόπου Δημήτρη Αβραμόπουλου στο Qatargate, μέσω της συμμετοχής του στην ΜΚΟ του πρώην ευρωβουλευτή Αντόνιο Παντσέρι, ο οποίος θεωρείται ως ο «εγκέφαλος» του σκανδάλου, το οποίο πάντως λιμνάζει ως προς την δικαστική διερεύνησή του. Η βελγική Δικαιοσύνη εξέδωσε ένταλμα σύλληψης του Αβραμόπουλου και η Βουλή θα κληθεί να άρει την ασυλία του. Ο ίδιος πάντως δηλώνει ότι δεν πρόκειται να την επικαλεστεί και μιλά για απολύτως αβάσιμο ζήτημα, ενώ ζητά πλήρη δικαστική έρευνα. 

«Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen. Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη. Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο» ξεκαθαρίζει.

Δηλώνει, δε, αναφορικά με το ένταλμα σύλληψής του από τη βελγική Δικαιοσύνη, ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας, αλλά, αντιθέτως, θα απευθυνθεί ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Αναλυτικά η δήλωση του Δημήτρη Αβραμόπουλου για το θέμα Fight Impunity

Μου περιήλθε η πληροφορία από δημοσιογράφους ότι φέρεται να έχει σταλεί έγγραφο από τις βελγικές αρχές προς τις ελληνικές, στο οποίο επιχειρείται, χωρίς καμία βάση, η σύνδεση του ονόματός μου με την υπόθεση Fight Impunity.

Η υπόθεση αυτή δεν με αφορούσε ποτέ.

Το ζήτημα που επιχειρήθηκε να συνδεθεί με το όνομά μου έχει κλείσει εδώ και τρία χρόνια, με πλήρη θεσμική διαφάνεια και με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατόπιν απόφασης υπογεγραμμένης από την Πρόεδρό της, Ursula von der Leyen.

Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, ελεγμένη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη.

Δεν υπήρξε καμία εμπλοκή μου, άμεση ή έμμεση, σε οτιδήποτε επιλήψιμο.

Κάθε προσπάθεια επαναφοράς του θέματος από τις βελγικές αρχές και εμπλοκής του ονόματός μου σε οποιοδήποτε ζήτημα αφορά το Fight Impunity, είτε μέσω αβάσιμων αναφορών είτε μέσω διαστρέβλωσης πραγματικών περιστατικών, είναι αυθαίρετη, απαράδεκτη, ύποπτη και θα αντιμετωπισθεί με κάθε νόμιμο μέσο.

Παρότι πρόκειται για ένα απολύτως αβάσιμο ζήτημα, δηλώνω ευθέως ότι δεν πρόκειται να κάνω χρήση οποιασδήποτε βουλευτικής ασυλίας. Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί.

Ένταλμα σύλληψης από τους Βέλγους

Προηγουμένως, την άρση ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου προκειμένου ο πρώην Επίτροπος να δώσει εξηγήσεις στη βελγική Δικαιοσύνη, ζήτησε με ένταλμα σύλληψης η βελγική Δικαιοσύνη.

Ο πρώην Επίτροπος συμμετείχε σε ΜΚΟ του Αντόνιο Παντσέρι, πρώην ευρωβουλευτή που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Qatargate, για το οποίο είχε προφυλακιστεί η Εύα Καϊλή. 

Ο πρώην Επίτροπος αναφέρει πως έχει δηλώσει στο Πόθεν Έσχες του όλες τις αμοιβές που πήρε από τη ΜΚΟ για το έτος 2019, ωστόσο η βελγική Δικαιοσύνη υποστηρίζει ότι πήρε χρήματα από «εγκληματικό δίκτυο».

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ελληνικές δικαστικές αρχές έχουν ήδη ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή. Ωστόσο, το ένταλμα δεν μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς απαιτείται προηγουμένως η άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη Βουλή.

Όπως προβλέπεται από τη διαδικασία, ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται από την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και στη συνέχεια, μέσω του υπουργείου Δικαιοσύνης, καταλήγει στη Βουλή για τις απαιτούμενες ενέργειες.

Δικαστικές πηγές ανέφεραν ακόμη ότι ο κ. Αβραμόπουλος επισκέφθηκε το μεσημέρι την Εισαγγελία Εφετών Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι, από την έναρξη της έρευνας για το Qatargate, ο ίδιος έχει απορρίψει κάθε υπόνοια παρατυπίας, επιμένοντας ότι όλες οι ενέργειές του ήταν απολύτως νόμιμες.

Στις 19 Δεκεμβρίου του 2022 ο Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωνε σχετικά:

«Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity ήταν εξ αρχής απολύτως χωρίς εκτελεστικές ή διαχειριστικές αρμοδιότητες.

Η επιτροπή που συμμετείχα, μεταξύ των άλλων μαζί με προσωπικότητες όπως η Φ. Μογκερίνι, ο Γάλλος πρώην ΠΘ Bernard Cazeneuve και η Γερουσιαστής Emma Bonino, ήταν τιμητική.

Για τη συμμετοχή μου και την αποζημίωση που θα την συνόδευε ζήτησα την έγκρισή της ευρωπαϊκής επιτροπής η οποία και μου δόθηκε γραπτώς, από την Πρόεδρο Φον ντερ Λάιεν.

Αντίστοιχη θετική γνωμοδότηση για τη συμμετοχή μου στην τιμητική επιτροπή της Οργάνωσης, δόθηκε από την ανεξάρτητη επιτροπή ηθικής (Independent Ethical Committee) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 10 Δεκεμβρίου 2020.

Η αποζημίωση ήταν για ένα χρόνο, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2022, με το ποσό των 5.000 ευρώ μηνιαίως, το οποίο δηλώθηκε και φορολογήθηκε στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο. (τελικό ποσό: 3.750€)

Μετά από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2022, επειδή η δραστηριότητα του Οργανισμού είχε ατονήσει, ζήτησα και σταμάτησε η αποζημίωση.

Από τον Μάρτιο και μετά, η συμμετοχή μου είχε ουσιαστικά τελειώσει.

Μόλις δε πληροφορήθηκα τα όσα συνέβησαν πρόσφατα στις Βρυξέλλες, υπέβαλα αμέσως και αμετάκλητα την παραίτησή μου και ζήτησα να αφαιρεθεί το όνομα μου από το website, από κοινού με τις άλλες προσωπικότητες που μετείχαν στην επιτροπή».

Μαρινάκης: Προσβλητική για τους καλοπληρωτές η πρόταση της ΕΛΑΣ-Τι ψέλισε η Κουφονικολάκου;


Η Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη, μέσω της Θέωνης Κουφονικολάκου, απάντησε στον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, ο οποίος χαρακτήρισε την πρόταση του νεοσύστατου κόμματος για την προστασία της πρώτης κατοικίας, ως προσβλητική για τους καλοπληρωτές. 

Τι μας είπε σήμερα ο κύριος Μαρινάκης;
Η πρόταση της ΕΛ.ΑΣ. για την προστασία της πρώτης κατοικίας και των δανειοληπτών από το τσουνάμι πλειστηριασμών των funds και των servicers είναι προσβλητική για τους καλοπληρωτές.
Έτσι βλέπει η Νέα Δημοκρατία την κοινωνική πολιτική... ως προσβλητική 
Τι δεν μας είπε ο κύριος Μαρινάκης;
Μα, τι προτίθεται να κάνει με την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου που έκρινε ότι ο υπολογισμός του επιτοκίου πρέπει να γίνει επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί του κεφαλαίου της οφειλής.
Το Υπουργείο Οικονομικών βέβαια ανέφερε ότι μελετά ακόμη την απόφαση και ότι θα βρει τη χρυσή τομή στην εφαρμογή της. 
Έτσι, μάθαμε και κάτι καινούργιο. Ότι η εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων εναπόκειται στη «δημιουργική ερμηνεία» αυτής της κυβέρνησης...
Ο δε Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος μας είπε πως η απόφαση δεν είναι καθαρή και επιδέχεται πολλών αναγνώσεων. 
Αυτά συμβαίνουν όταν ολόκληρη η κυβέρνηση και εκείνοι που την υπηρετούν πιστά έχουν μόνο κομματική και καθόλου κοινωνική συνείδηση.
Αυτά γίνονται όταν εκείνοι που μας εκπροσωπούν δεν έχουν την αναγκαία αποφασιστικότητα να συγκρουστούν με τα συμφέροντα και καμία διάθεση να στηρίξουν την κοινωνία.

Πηγή: skai.gr

Eurostat: Τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση της τιμής στο πετρέλαιο κίνησης στην ΕΕ πέτυχε η Ελλάδα μεταξύ Απριλίου-Μαΐου


Τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέτυχε η Ελλάδα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.

Πρόκειται για μία ένδειξη ότι η χώρα κατάφερε να συγκρατήσει τις ανατιμήσεις στο πιο κρίσιμο καύσιμο για την εφοδιαστική αλυσίδα, εν μέσω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος στον Κόλπο.

Tο κόστος του ντίζελ στην αντλία μειώθηκε κατά 8,5% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Απρίλιο
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Eurostat, το κόστος του ντίζελ στην αντλία μειώθηκε κατά 8,5% τον Μάιο σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, μολονότι τα Στενά του Ορμούζ εξακολουθούσαν τότε να είναι κλειστά, ο εφοδιασμός της παγκόσμιας αγοράς με αργό πετρέλαιο αντιμετώπιζε σοβαρές δυσκολίες και επικρατούσε αβεβαιότητα για τη βιωσιμότητα της εκεχειρίας μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν.

Μετά την ανακοίνωση για συμφωνία η μέση τιμή του ντίζελ πανελλαδικά έχει υποχωρήσει κατά 8,5 λεπτά ανά λίτρο

Σημειώνεται πως, με βάση τα ημερήσια δελτία του παρατηρητηρίου τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, την πρώτη εβδομάδα μετά τη συμφωνία 60 ημερών για το άνοιγμα του Ορμούζ, που ανακοινώθηκε την περασμένη Κυριακή, η μέση τιμή του ντίζελ πανελλαδικά έχει υποχωρήσει κατά 8,5 λεπτά ανά λίτρο, που σημαίνει ότι η υποχώρηση της τιμής συνεχίζεται.

Υπενθυμίζεται πως ο Μάιος ήταν ο δεύτερος μήνας κατά τον οποίο η κυβέρνηση εφάρμοσε την επιδότηση της τάξης των 20 λεπτών ανά λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο συγκεκριμένο καύσιμο, καθώς επηρεάζει το κόστος των μεταφορών και συνεπώς μπορεί να προκαλέσει ευρείες και μεγάλες πληθωριστικές πιέσεις σε πολλά αγαθά και υπηρεσίες.

Μολονότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες επέλεξαν τη λύση της προσωρινής μείωσης του ΦΠΑ ή του ειδικού φόρου στα καύσιμα ώστε να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του πολέμου, μόνο η Γερμανία πέτυχε μεγαλύτερη μείωση της τιμής του ντίζελ σε σχέση με την επιδότηση που διάλεξε η Ελλάδα μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, μήνες που καλύπτουν περίπου τα δύο τρίτα της σύρραξης στη Μέση Ανατολή.

Η μέση μείωση για το πετρέλαιο κίνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 5,8%, σαφώς μικρότερη από τη μείωση της τιμής του στην Ελλάδα.

Η επιδότηση του ντίζελ έχει παραταθεί και για τον Ιούνιο, αλλά κατά 15 λεπτά ανά λίτρο.

Το Ιράν δείχνει στον Τραμπ πόσο δύσκολη θα είναι η ειρήνη - Τα 4 βασικά σημεία


Αν κάτι κατέδειξαν οι προσπάθειες και οι οπισθοδρομήσεις στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ και Ιράν για το μνημόνιο κατανόησης που αποτελεί το πλαίσιο των εν εξελίξει συνομιλιών, είναι ότι η επίτευξη μιας οριστικής ειρήνης με την Τεχεράνη θα αποδειχθεί εξίσου δύσκολη -και ενδεχομένως ακόμη δυσκολότερη- από τη διεξαγωγή του πολέμου.

Οι πρώτες προσπάθειες του Τζέι Ντι Βανς στις συνομιλίες της Ελβετίας συναντούν ήδη σοβαρές δυσκολίες. Ωστόσο, ο Αμερικανός αντιπρόεδρος δήλωσε ότι το Σαββατοκύριακο σημειώθηκε σημαντική πρόοδος.

Το μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ στη Γαλλία την περασμένη εβδομάδα προβλέπει κατάπαυση των εχθροπραξιών, άνοιγμα του Στενού του Ορμούζ και οικονομικά κίνητρα προς το Ιράν, με αντάλλαγμα τη δέσμευση της Τεχεράνης να μην αναπτύξει ποτέ πυρηνικά όπλα.

Ωστόσο, αφήνει ανοιχτά κρίσιμα ζητήματα, όπως το μέλλον του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος και των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου, τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν μέσα από διαπραγματεύσεις που θα διαρκέσουν 60 ημέρες.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα της συμφωνίας είναι ότι έβαλε τέλος στην άμεση αντιπαράθεση μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν.

«Υπάρχει τουλάχιστον μια αρκετά καλή πιθανότητα να διατηρηθεί η εκεχειρία, απλώς επειδή αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα και των δύο πλευρών», δήλωσε στο CNN και τον Φαρίντ Ζακαρία ο Φίλιπ Γκόρντον, πρώην ανώτερος αξιωματούχος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ.

Όπως σημείωσε, η Τεχεράνη έχει πλέον τη δυνατότητα να αρχίσει να αποκομίζει έσοδα εκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως από τις εξαγωγές πετρελαίου.

«Το Ιράν έχει συμφέρον να τηρήσει τη συμφωνία. Και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης συμφέρον να την τηρήσουν, επειδή δεν επιθυμούν την επανέναρξη του πολέμου», ανέφερε.

Το Κατάρ και το Πακιστάν, που μεσολαβούν στις συνομιλίες, ανέφεραν σε κοινή ανακοίνωσή τους αργά το βράδυ της Κυριακή  ότι οι διαπραγματεύσεις διεξήχθησαν σε «θετικό και εποικοδομητικό κλίμα» και ότι σημειώθηκε «ενθαρρυντική πρόοδος».

Οι δύο χώρες ανακοίνωσαν επίσης ότι συμφωνήθηκε ένας οδικός χάρτης για την επίτευξη οριστικής συμφωνίας εντός 60 ημερών.

Την επόμενη των συνομιλιών, τη Δευτέρα, ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς δήλωσε ότι το Ιράν συμφώνησε να επιτρέψει την είσοδο διεθνών επιθεωρητών πυρηνικών εγκαταστάσεων στη χώρα.

Ωστόσο, η συμφωνία παραμένει εύθραυστη, καθώς οι ίδιες εντάσεις και οι διαφωνίες που οδήγησαν στον πόλεμο απειλούν τώρα και την ειρήνη.

Το Ιράν επιχειρεί να αξιοποιήσει τη νέα διαπραγματευτική ισχύ που απέκτησε και υποστηρίζει ότι έχει κλείσει το Στενό του Ορμούζ. Ο Τραμπ απάντησε την Κυριακή με νέες απειλές για χρήση βίας, προειδοποιώντας ότι η ιρανική διαπραγματευτική ομάδα ενδέχεται να μην επιστρέψει καν στη χώρα της. Παράλληλα, η αντιπαράθεση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν για τον Λίβανο απείλησε να εκτροχιάσει ολόκληρη τη διαδικασία.

Στην Ουάσιγκτον και τα δύο κομματικά στρατόπεδα ανησυχούν ότι ο Αμερικανός πρόεδρος παραχώρησε υπερβολικά πολλά προκειμένου να επιτευχθεί η συμφωνία, ενώ εκφράζουν αμφιβολίες για τη διάρκειά της, παρά την ανακούφιση που προκαλεί η προοπτική μόνιμου τερματισμού των συγκρούσεων.

Η αναταραχή αυτή αποδυναμώνει τους ισχυρισμούς του Τραμπ ότι πέτυχε μια ιστορική νίκη και υποδηλώνει ότι η ανακούφιση της παγκόσμιας οικονομίας από τον τερματισμό του πολέμου παραμένει εύθραυστη.

Η Τεχεράνη δείχνει ότι είναι αποφασισμένη να διαπραγματευτεί σκληρά με την Ουάσιγκτον.

Σε ευρύτερο επίπεδο, η ένταση επαναφέρει στο προσκήνιο την κριτική των αντιπάλων του Τραμπ, οι οποίοι θεωρούν ότι ο πρόεδρος διέπραξε στρατηγικό λάθος ξεκινώντας έναν πόλεμο που τώρα δίνει τη θέση του σε μια περίπλοκη και ενδεχομένως πολύμηνη διαδικασία διαχείρισης των συνεπειών του.

Ωστόσο, το μνημόνιο κατανόησης εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη ελπίδα για να αποφευχθεί η επιστροφή σε μια σύγκρουση που θα μπορούσε να κοστίσει πολλές ακόμη ζωές Ιρανών και Αμερικανών, να επαναφέρει τα κράτη του Κόλπου στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης και να προκαλέσει νέα αναταραχή στην παγκόσμια οικονομία.

Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε εκ νέου σε αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές, οι οποίοι ήδη δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στο κόστος της καθημερινής ζωής,  ένα επιχείρημα που επικαλέστηκε και ο Ντόναλντ Τραμπ την περασμένη εβδομάδα, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τη συμφωνία.

Παρότι οι Δημοκρατικοί επικριτές του Τραμπ επισημαίνουν τα στρατηγικά λάθη της κυβέρνησής του, εξακολουθεί να υπάρχει ισχυρό αμερικανικό εθνικό συμφέρον να διατηρηθεί η συμφωνία σε ισχύ και η κυβέρνηση να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή τελική διευθέτηση.

Δοκιμάζοντας τα όρια της συμφωνίας

Το τεταμένο Σαββατοκύριακο που ακολούθησε την επιστροφή του Τραμπ από την Ευρώπη ανέδειξε με σαφήνεια τις στρατηγικές προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά.

1. Ο Ντόναλντ Τραμπ εξακολουθεί να εμφανίζεται βαθιά απογοητευμένος από το Ιράν. Επαναλαμβάνει απειλές παρόμοιες με εκείνες που δεν κατάφεραν να κάμψουν την Τεχεράνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, προκειμένου να την αναγκάσει να συμμορφωθεί με το μνημόνιο κατανόησης.

Την Κυριακή, για παράδειγμα, απείλησε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αναλάβουν οι ίδιες τον έλεγχο του Στενού του Ορμούζ, εάν το Ιράν δεν το ανοίξει εκ νέου. Ωστόσο, το τεράστιο κόστος μιας τέτοιας επιχείρησης ήταν ο λόγος που η Ουάσιγκτον δεν επιχείρησε κάτι αντίστοιχο κατά τη διάρκεια του πολέμου. Για τον λόγο αυτό, η Τεχεράνη ενδέχεται να αμφισβητεί την αξιοπιστία της προειδοποίησής του.

Η ιρανική ηγεσία αντιλαμβάνεται επίσης ότι ο Τραμπ βιάζεται, καθώς επιδιώκει να αποκομίσει τα οικονομικά και πολιτικά οφέλη μιας ειρηνευτικής συμφωνίας πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου.

«Δεν αναρωτιούνται ποτέ ότι αν οι απειλές τους είχαν πράγματι αποτέλεσμα, δεν θα είχαν φτάσει σήμερα σε αυτό το επίπεδο απελπισίας;» έγραψε την Κυριακή στην πλατφόρμα Χ ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν, Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ.

Η τοποθέτησή του δείχνει ότι η Τεχεράνη δεν έχει καμία πρόθεση να προσφέρει στον Αμερικανό πρόεδρο μια γρήγορη συμφωνία που θα του επέτρεπε να διεκδικήσει άμεσα μια πολιτική νίκη.

Από την πλευρά του, ο Τζέι Ντι Βανς αρνήθηκε ότι οι απειλές του Τραμπ παραλίγο να εκτροχιάσουν τις συνομιλίες.

«Αυτό που είπαμε χθες στους Ιρανούς είναι ότι όταν επιδίδεστε σε αυτό που η γενιά των millennials θα αποκαλούσε “trash talk”, δεν μπορείτε να περιμένετε ότι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών δεν θα απαντήσει και δεν θα αποκαταστήσει την πραγματικότητα», δήλωσε.

2. Το ιρανικό καθεστώς φαίνεται επίσης να επιδιώκει να δείξει ότι η επιβίωσή του δημιούργησε μια νέα στρατηγική πραγματικότητα στον Περσικό Κόλπο. Η ανακοίνωσή του ότι το Στενό του Ορμούζ παραμένει κλειστό, κατά παράβαση του μνημονίου κατανόησης, είχε ως στόχο να εξαναγκάσει τον Τραμπ να επιβάλει κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο μετά τα ισραηλινά πλήγματα εναντίον της φιλοϊρανικής Χεζμπολάχ.

Το Ιράν δοκιμάζει τόσο την ικανότητα του Τραμπ να επηρεάσει τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου όσο και την αποφασιστικότητα της Ουάσιγκτον, δείχνοντας παράλληλα ότι σκοπεύει να διατηρήσει την περιφερειακή του ισχύ μέσω των οργανώσεων-συμμάχων του.

Παρότι ο Τραμπ και ο Τζέι Ντι Βανς έχουν ασκήσει σκληρή κριτική στο Ισραήλ, ο Αμερικανός πρόεδρος έστειλε το δικό του μήνυμα προς την Τεχεράνη την Κυριακή, προειδοποιώντας ότι θα την πλήξει «πολύ σκληρά» εάν δεν συγκρατήσει τη Χεζμπολάχ.

3. Η ιστορία δείχνει ότι το Ισραήλ συχνά συνεχίζει στρατιωτικές επιχειρήσεις μέχρι και μετά την έναρξη μιας εκεχειρίας, προκειμένου να δείξει ότι δεν πρόκειται να συμβιβαστεί σε ζητήματα που θεωρεί ζωτικά για την εθνική του ασφάλεια.

Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι έπληξε στόχους της Χεζμπολάχ στον Λίβανο την Παρασκευή και το Σάββατο. Ωστόσο, με την έναρξη των συνομιλιών στην Ελβετία επικράτησε μια εύθραυστη κατάπαυση του πυρός.

Ο Νετανιάχου βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στις πιέσεις του Τραμπ και στην αντίθεση πολλών Ισραηλινών απέναντι στη συμφωνία που προωθεί ο Αμερικανός πρόεδρος.

Την ίδια στιγμή, η επιμονή του Ιράν για τον πλήρη τερματισμό των εχθροπραξιών στον Λίβανο σημαίνει ότι μια χώρα η οποία συχνά έχει βρεθεί παγιδευμένη στους πολέμους άλλων δυνάμεων θα μπορούσε και πάλι να ανατρέψει τις ελπίδες για περιφερειακή ειρήνη.

4. Παρά τις δυσοίωνες προοπτικές, η κυβέρνηση Τραμπ πραγματοποιεί ένα τολμηρό πολιτικό και διπλωματικό στοίχημα, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του Βανς πριν από την έναρξη των συνομιλιών, απευθυνόμενος στον ιρανικό λαό.

«Αν η ηγεσία σας είναι πρόθυμη να πάψει να αποτελεί παράγοντα αποσταθεροποίησης στην περιοχή και αν είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει μακροπρόθεσμα τις φιλοδοξίες της για απόκτηση πυρηνικών όπλων, τότε οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι πρόθυμες να μεταμορφώσουν θεμελιωδώς τη σχέση τους με τη χώρα σας», δήλωσε.

Ωστόσο, η ιστορία δείχνει ότι ένας τέτοιος στόχος μπορεί να αποδειχθεί λανθασμένη εκτίμηση. Για σχεδόν πέντε δεκαετίες, οι ηγέτες της Ισλαμικής Επανάστασης στο Ιράν έχουν οικοδομήσει την ταυτότητα του καθεστώτος τους πάνω στην αντιπαράθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις ότι στην Τεχεράνη έχει αναδειχθεί μια νέα γενιά πραγματιστών ηγετών πρόθυμων να αγκαλιάσουν ένα οικονομικό άνοιγμα προς τη Δύση, το οποίο θα μπορούσε να αποδυναμώσει τον ασφυκτικό πολιτικό και κοινωνικό έλεγχο που ασκεί το καθεστώς.

Ο Τραμπ αντιμέτωπος με εσωτερικές διαφωνίες

Οι επιπτώσεις του μνημονίου κατανόησης προκαλούν επίσης πολιτική αναταραχή στην Ουάσιγκτον.

Η συμφωνία επιδείνωσε επίσης τις σχέσεις μεταξύ του προέδρου και Ρεπουμπλικανών γερουσιαστών, οι οποίες είχαν ήδη δοκιμαστεί από τη σύγκρουση γύρω από την επιλογή του Μπιλ Πούλτε για τη θέση του προσωρινού διευθυντή Εθνικών Πληροφοριών, καθώς και από τις προσπάθειές του να εξαναγκάσει μια απρόθυμη ρεπουμπλικανική πλειοψηφία να εγκρίνει σαρωτικές αλλαγές στους εκλογικούς κανόνες πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές.

Παράλληλα, υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για τους όρους του μνημονίου κατανόησης, οι οποίοι περιλαμβάνουν την άρση κυρώσεων στις εξαγωγές ενέργειας και φαρμακευτικών προϊόντων του Ιράν όσο βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις των 60 ημερών, καθώς και τη δημιουργία ταμείου ύψους 300 δισ. δολαρίων για την αναζωογόνηση της ιρανικής οικονομίας, το οποίο, σύμφωνα με τις ΗΠΑ, θα χρηματοδοτηθεί από περιφερειακές δυνάμεις.

Οι επικριτές του Τραμπ υποστηρίζουν ότι ουσιαστικά «πλήρωσε» για το άνοιγμα του Στενού του Ορμούζ και ότι σπατάλησε σημαντικά διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα των ΗΠΑ ενόψει των δύσκολων συνομιλιών που θα ακολουθήσουν για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα.

Ωστόσο, ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Λίντσεϊ Γκρέιαμ, γνωστός για τις σκληρές θέσεις του στην εξωτερική πολιτική και στενός σύμμαχος του προέδρου, υπερασπίστηκε την προσέγγιση του Τραμπ, παρότι εμφανίστηκε επιφυλακτικός για τις πιθανότητες επιτυχίας της.

«Αν δεν υπάρχει διπλωματική οδός μέσω του μνημονίου κατανόησης, τότε θα πρέπει να πάμε σε πόλεμο ή σε κάποια άλλη μορφή εξαναγκασμού. Ας το δοκιμάσουμε. Ας δοκιμάσουμε μια διπλωματική λύση», δήλωσε. Ωστόσο πρόσθεσε: «Πιστεύω ότι θα αποτύχει».

Από την άλλη πλευρά, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής του Νιου Τζέρσεϊ Κόρι Μπούκερ χαρακτήρισε τη συμφωνία με το Ιράν «καταστροφική αποτυχία που οφείλεται στις επιλογές του ίδιου του Τραμπ» και «άνευ όρων παράδοση».

Οι συγκρουσιακές εξελίξεις των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι το όραμα του Τραμπ για ένα Ιράν χωρίς πυρηνικά και για μια μεταμορφωμένη Μέση Ανατολή παραμένει, προς το παρόν, μια μακρινή επιδίωξη.

Υποδηλώνουν επίσης ότι το στρατηγικό αδιέξοδο που δημιούργησε με την έναρξη του πολέμου συνοδεύεται πλέον από ένα αντίστοιχο αδιέξοδο που εμποδίζει την πορεία προς την ειρήνη.

Ο πόλεμος δεν κατάφερε να επιτύχει τους στόχους των Ηνωμένων Πολιτειών. Και η δύσκολη εκκίνηση των ειρηνευτικών προσπαθειών δείχνει ότι και η ειρήνη μπορεί να αποδειχθεί εξίσου ανέφικτη.

Πηγή: skai.gr

🤣🤣Ισπανία: Στη φυλακή για 24 χρόνια το «δεξί χέρι» του Σάντσεθ – Διακοπές, ερωμένες και εκδιδόμενες γυναίκες με κρατικό χρήμα


Ποινή κάθειρξης 24 ετών για υπόθεση διαφθοράς επέβαλε το Ανώτατο Δικαστήριο της Μαδρίτης στον Χοσέ Λουίς Άμπαλος, ο οποίος υπήρξε κορυφαίο στέλεχος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, στενός σύμμαχος του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσεθ, καθώς και πρώην υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας.

Η υπόθεση, που αφορούσε υποψίες για παράτυπα συμβόλαια πώλησης μασκών κατά την διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, αποτελεί «αγκάθι» για τον Ισπανό Πρωθυπουργό, μέλη του προσωπικού και του επαγγελματικού περιβάλλοντος του οποίου εμπλέκονται σε σειρά δικαστικών υποθέσεων.

Οι ποινές των κατηγορουμένων

Το Ανώτατο Δικαστήριο καταδίκασε τον πρώην υπουργό σε κάθειρξη 24 ετών και τον πρώην σύμβουλό του, τον Κόλδο Γκαρθία, σε κάθειρξη 19 ετών για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για διαφθορά, για υπεξαίρεση δημοσίων πόρων και για αθέμιτη άσκηση επιρροής.

Οι δύο καταδικασθέντες τελούν υπό καθεστώς προσωρινής κράτησης.

Με την απόφαση, η οποία υιοθετήθηκε με ομοφωνία, «συμπεραίνεται ότι οι τρεις κατηγορούμενοι είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση με κατανομή λειτουργιών, η οποία διέπραξε σοβαρά αδικήματα διαφθοράς».

Το τρίτο πρόσωπο που δικαζόταν μαζί τους, ο επιχειρηματίας Βίκτορ ντε Αλντάμα, καταδικάσθηκε σε φυλάκιση 4 ετών και έξι μηνών, ανακοίνωσε το δικαστήριο.

Η εκτέλεση της ποινής του έχει ανασταλτικό χαρακτήρα εξαιτίας της συμβολής του στην έρευνα.

Το σκάνδαλο και τα ανταλλάγματα

Αυτή η πολύπλοκη υπόθεση βρέθηκε στις πρώτες σελίδες του ισπανικού Τύπου επί μήνες.

Με αντάλλαγμα την ανάθεση συμβολαίων σχετικά με την πώληση εκατομμυρίων μασκών κατά την διάρκεια της πανδημίας, ο Χοσέ Λουίς Αμπαλος λάμβανε επιπλέον μηνιαίες αποδοχές, πληρωμή των οικογενειακών του διακοπών, εξυπηρετήσεις για τις ερωμένες του και ακόμη και την πληρωμή εκδιδόμενων γυναικών.

Παράνομη χρηματοδότηση

Ο επιχειρηματίας Βίκτορ ντε Αλντάμα δήλωσε ενώπιον του δικαστηρίου ότι, ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ ήταν ο επικεφαλής της «συμμορίας» που ήταν επικεφαλής του δικτύου και ότι το Σοσιαλιστικό Κόμμα (PSOE), ηγέτης του οποίου είναι από το 2017 ο Ισπανός Πρωθυπουργός, είχε επωφεληθεί από παράνομη χρηματοδότηση μέσω αυτών των αθέμιτων προμηθειών.

Ο πρώην υπουργός ήταν σημαντικός παράγοντας στην πορεία του Πέδρο Σάντσεθ προς την κορυφή και υπήρξε ο ισχυρότερος άνδρας στο κόμμα ως διευθυντής οργανωτικού.

Ο Πέδρο Σάντσεθ, που δέχεται τις δριμείες επιθέσεις της αντιπολίτευσης, αρνείται τυχόν σχέσεις με το τρίο των καταδικασθέντων και τα χρήματα που δαπανήθηκαν από το PSOE και αρνείται ότι ήταν σε γνώση οποιασδήποτε παράνομης δραστηριότητας.

Ενώπιον της Δικαιοσύνης ο Μπαλάσκας για την υπόθεση της Σταυρούλας, είχε χαρακτηρίσει «γκάφα» της Αστυνομίας ότι είχαν αφήσει ελεύθερο τον Σκοπιανό


Ενώπιον της Δικαιοσύνης για διασπορά ψευδών ειδήσεων μετά από μήνυση αξιωματικών της Ασφάλειας Χανίων αναμένεται να βρεθεί ο πρώην συνδικαλιστής Αστυνομικός και τηλεοπτικός αναλυτής, Σταύρος Μπαλάσκας εξαιτίας ενός σχολίου που έκανε για την υπόθεση Λεβεντάκη.

Ο κ. Μπαλάσκας είχε χαρακτηρίσει γκάφα το γεγονός ότι οι Αρχές είχαν αφήσει ελεύθερο τον 43χρονο Σκοπιανό ενοικιαστή της Σταυρούλας Λεβεντάκη έπειτα από δύο καταθέσεις και εκείνος είχε εξαφανιστεί για σχεδόν μιάμιση μέρα.

«Υπάρχουν νεύρα, και τα νεύρα είναι δικαιολογημένα. Γιατί ο Κανέλλος, ο στρατηγός, άστραψε και βρόντηξε και δίκιο είχε. ΓΚΑΦΑ. Τους είπε "Υπάρχει και η άτυπη παρακολούθηση. Αφού αυτόν είχαμε και αυτόν υποπτευόμασταν. Κάντε τη λεγόμενη άτυπη παρακολούθηση να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή πού είναι. Ξέρουμε ότι νομικά εκείνη την στιγμή δεν μπορούμε να τον κρατήσουμε για κάτι. Κάντε κάτι να ξέρουμε πού στο διάβολο είναι"» είχε αναφέρει ο κ. Μπαλάσκας σε τηλεοπτικό του σχόλιο στην εκπομπή Live News.

Όμως όπως αποδείχθηκε, οι κινήσεις των Αρχών ήταν μελετημένες, κάτι το οποίο επιβεβαίωσε και η εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου σε χθεσινή της τηλεφωνική επικοινωνία με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Επειδή ακούστηκαν πολλά ότι για ένα διάστημα ο άντρας αυτό εξαφανίστηκε και δεν μπορούσαν να τον εντοπίσουν οι αστυνομικοί, εμείς που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πράγματα για την υπόθεση, σας πληροφορώ ότι δόθηκε ο χρόνος στον δράστη να κάνει λάθη και να μπορέσουμε να έχουμε περισσότερα στοιχεία για την έρευνα» είπε η κ. Δημογλίδου.

Πλέον, και μετά την κυνική ομολογία του 43χρονου Σκοπιανού πως αυτός είναι ο δολοφόνος της Σταυρούλας Λεβεντάκη και αφού εντοπίστηκε και η σορός της στο σημείο που υπέδειξε, ο Σταύρος Μπαλάσκας σύμφωνα με αστυνομικές πηγές και όπως αναφέρει το parakritika.gr, θα βρεθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης, μετά από μηνυτήρια αναφορά από αξιωματικούς της ΕΛΑΣ τους οποίους ενέπλεξε με τα περί «γκάφας».

Μαρινάκης για υπόθεση Ασημακοπούλου: «Δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας» – Απέκλεισε το ενδεχόμενο διαγραφής


Σειρά πολιτικών και οικονομικών ζητημάτων βρέθηκαν στο επίκεντρο της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη να απαντά σε ερωτήσεις για την ακρίβεια, τις αναφορές για παράλληλο νόμισμα την περίοδο 2015, την υπόθεση Ασημακοπούλου, αλλά και τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων.

Αναφορικά με τις δηλώσεις του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα για συζητήσεις περί παράλληλου νομίσματος την περίοδο Βαρουφάκη, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος μετέφερε το ερώτημα προς τον Αλέξη Τσίπρα, εκφράζοντας την προσδοκία «αυτή τη φορά να δοθούν σαφείς απαντήσεις» για το τι πραγματικά συζητήθηκε εκείνη την κρίσιμη περίοδο της διακυβέρνησής του.

Στο μέτωπο της ακρίβειας και με αφορμή τις δηλώσεις του Νίκου Ανδρουλάκη για το «καλάθι βασικών αναγκών», επισημάνθηκε ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, από 38,6 ευρώ το 2019 σε πάνω από 60 ευρώ σήμερα, υποστήριξε ότι βασίζονται σε συγκεκριμένο δημοσίευμα με περιορισμένο αριθμό προϊόντων.

Ο κ. Μαρινάκης υπογράμμισε ότι πρόκειται για μη τεκμηριωμένη γενίκευση, σημειώνοντας πως, βάσει υπολογισμών με τις πλέον συμφέρουσες επιλογές για 12 βασικά προϊόντα, το κόστος διαμορφώνεται περίπου στα 42 ευρώ, δηλαδή αύξηση της τάξης του 27%. Όπως τόνισε, «δεν επιχειρούμε να ωραιοποιήσουμε την κατάσταση, αλλά να δίνουμε ρεαλιστικές απαντήσεις», με έμφαση στην αύξηση των εισοδημάτων ως βασικό εργαλείο αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Σε πολιτικό επίπεδο, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος άσκησε κριτική στον Αλέξη Τσίπρα για την περίοδο διακυβέρνησής του, υποστηρίζοντας ότι «επέβαλε δεκάδες φόρους στη μεσαία τάξη», ενώ κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι επιμένει σε μια λογική υπερφορολόγησης. «Η δική μας προσέγγιση είναι διαφορετική. Μείωση φόρων, ενίσχυση της ανάπτυξης και αύξηση των δημοσίων εσόδων μέσα από περισσότερες επενδύσεις και θέσεις εργασίας», σημείωσε.

Ερωτήματα τέθηκαν και για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων και τον ρόλο των funds, με την πλευρά της κυβέρνησης να καλεί την αξιωματική αντιπολίτευση να παρουσιάσει την ολοκληρωμένη πρότασή της, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «επί των ημερών Τσίπρα δόθηκαν τα δάνεια σε funds».

Για την υπόθεση της Άννας – Μισέλ Ασημακοπούλου

Σχετικά με την υπόθεση της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου και τη διαρροή e-mail, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι «δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας», κάνοντας λόγο για «ένα μεμονωμένο περιστατικό αποστολής e-mail».

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει δικαστικές διαδικασίες, επισημαίνοντας πως ισχύει το τεκμήριο αθωότητας μέχρι την τελεσίδικη κρίση της Δικαιοσύνης. Σε πολιτικό επίπεδο, τόνισε ότι «δεν μπορεί να γίνεται εξίσωση ενός τέτοιου περιστατικού με σοβαρές εγκληματικές υποθέσεις», ενώ αποκλείστηκε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο διαγραφών για τα εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Για το πολιτικό τοπίο ενόψει εκλογών

Αναφορά έγινε και στο πολιτικό τοπίο ενόψει εκλογών, με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο να τονίζει ότι πρόκειται για «μαραθώνιο και όχι για κατοστάρι», εκτιμώντας ότι η εκλογική αναμέτρηση τοποθετείται χρονικά στην άνοιξη του 2027 και υπογραμμίζοντας ότι «οι εκλογές δεν κρίνονται μόνο στην προεκλογική περίοδο».

Ως προς τα εσωκομματικά ζητήματα και αναφορές σε στελέχη όπως ο Κώστας Καραμανλής, ο κ. Μαρινάκης κράτησε χαμηλούς τόνους, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «ένα ενεργό πολιτικό κεφάλαιο που ανήκει στην πρώτη γραμμή του δημόσιου διαλόγου».

📺Άγρια κόντρα Καιρίδη – Δούκα: «Αποτυχημένος δήμαρχος, είναι πολιτικό περιθώριο, τίποτα» – «Ο εκφασισμός της πολιτικής ζωής σε όλο του το μεγαλείο»


Άγρια κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της ΝΔ, Δημήτρη Καιρίδη και τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα.

Ο κ. Καιρίδης μιλώντας το πρωί στην εκπομπή, «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1 για την πολιτική επικαιρότητα και αναφερόμενος στο ΠΑΣΟΚ, εξαπέλυσε «πυρά» εναντίον του Χάρη Δούκα.

Όπως υποστήριξε, «το ΠΑΣΟΚ έχει αφήσει έναν αποτυχημένο δήμαρχο να τους παρασύρει στην καταστροφή με το 14% του πρώτου γύρου. Αντί να ασχοληθεί με το πώς θα καθαρίσει το κέντρο της Αθήνας, που είναι σε άθλια κατάσταση, πολιτικολογεί… Το ΠΑΣΟΚ φταίει. Παρασύρεται από ένα “πολιτικό περιθώριο”, “ένα τίποτα” που εξελέγη μέσα από μια τυχαία συγκυρία και δεν πρόκειται να επανεκλεγεί».

Είχαν προηγηθεί χθες δηλώσεις του κ. Καιρίδη στο Action24, όπου είπε «το ΠΑΣΟΚ έχει βάλει έναν αποτυχημένο δήμαρχο στην Αθήνα που σέρνεται πίσω από την ουρά του». Και πρόσθεσε: «Δεν απαξιώνω την ψήφο, απαξιώνω τον δήμαρχο και το έργο του».


Η απάντηση του Χάρη Δούκα

Η απάντηση του Χάρη Δούκα ήρθε μέσα από ανάρτησή του στο Facebook.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Δήμαρχος Αθηναίων:

«Σε διατεταγμένη υπηρεσία, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης μέσα σε δύο μέρες εξαπέλυσε τρεις ακραίους χαρακτηρισμούς εναντίον μου. 

Όσοι διαφωνούμε πολιτικά μαζί τους είμαστε «αποτυχημένοι», «περιθώριο» και «τίποτα».

Ο εκφασισμός της πολιτικής ζωής από τους «άριστους» της κυβέρνησης σε όλο του το μεγαλείο.

Όσο για την Αθήνα, ας μην την πιάνουν στο στόμα τους. Ευτυχώς, άφησε πίσω της την περιπέτεια του Μεγάλου Περίπατου και τους αυτοσχεδιασμούς στη Βασιλίσσης Όλγας και αλλάζει σελίδα.

ΥΓ. Το αμφιθέατρο των 1000 θέσεων το ξηλώσατε στο Ζάππειο. Τα λεφτά ποιος τα πληρώνει;  Για αυτό πρέπει να αποτελέσουν γρήγορα παρελθόν”.


Καρανίκας κατά Τσίπρα: «Φεουδάρχης με υπηκόους» – Νέα σκληρή επίθεση για το ΙΧ κόμμα


Με μια ιδιαίτερα αιχμηρή και εκτενή ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Νίκος Καρανίκας εξαπολύει νέα σφοδρή επίθεση κατά του Αλέξη Τσίπρα, κατηγορώντας τον ότι έχει διαμορφώσει γύρω του ένα περιβάλλον πολιτικής υποταγής και προσωπολατρίας.

Ο πρώην στενός συνεργάτης του πρώην πρωθυπουργού περιγράφει έναν «νέο ανθρωπότυπο», ο οποίος – όπως υποστηρίζει – θυμίζει περισσότερο τις σχέσεις αφέντη και υπηκόου της φεουδαρχικής εποχής παρά τις δημοκρατικές και συλλογικές αρχές της Αριστεράς.

Η θεωρία του «ευεργέτη»

Κατά τον Καρανίκα, πολλοί από όσους πλαισιώνουν σήμερα τον Αλέξη Τσίπρα αντιμετωπίζουν τον πρώην πρωθυπουργό ως «ευεργέτη», θεωρώντας ότι δεν δικαιούνται να του ασκήσουν πολιτική κριτική.

«Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος», υποστηρίζει ότι είναι η λογική που κυριαρχεί σε ένα τμήμα των στελεχών που στηρίζουν το νέο πολιτικό εγχείρημα του Τσίπρα.

Βολές για το «ΙΧ κόμμα»

Στην ανάρτησή του ο Καρανίκας επαναφέρει την κατηγορία περί «ΙΧ κόμματος», υποστηρίζοντας ότι το νέο πολιτικό σχήμα περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από το πρόσωπο του Αλέξη Τσίπρα και όχι γύρω από συλλογικές διαδικασίες και προγραμματικές θέσεις.

Όπως αναφέρει, όσοι ακολουθούν τον πρώην πρωθυπουργό δεν αντιδρούν ούτε σε πολιτικές μετατοπίσεις ούτε σε αλλαγές στρατηγικής, καθώς προτεραιότητά τους είναι η επιστροφή στην εξουσία.

«Δεν είναι πλέον Αριστερά»

Ο πρώην σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι το εγχείρημα Τσίπρα έχει απομακρυνθεί από τις παραδοσιακές αξίες της Αριστεράς, κάνοντας λόγο για εγκατάλειψη των συλλογικών χαρακτηριστικών και ενίσχυση της προσωποκεντρικής λειτουργίας.

Μάλιστα, επιμένει ότι η έννοια της Αριστεράς δεν μπορεί να συνυπάρξει με προσωποπαγή κόμματα και ηγεμονικές αντιλήψεις.

Η «αυλή» και οι «ακόλουθοι»

Ιδιαίτερα σκληρή είναι η γλώσσα που χρησιμοποιεί για όσους στηρίζουν τον Τσίπρα.

Κάνει λόγο για «αυλή», «ακόλουθους» και «υποτελείς», υποστηρίζοντας ότι η πολιτική κριτική έχει αντικατασταθεί από τη λογική της προσωπικής αφοσίωσης στον ηγέτη.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρεται και σε πρόσωπα που συμμετέχουν στο νέο πολιτικό εγχείρημα, κατηγορώντας τα ότι αντιμετωπίζουν κάθε κριτική προς τον Αλέξη Τσίπρα ως πράξη «αχαριστίας».

Ολόκληρη η ανάρτηση του Νίκου Καρανίκα: