Από gianniotis.gr
Η επίσημη τελετή παραλαβής των τεσσάρων αεροσκαφών του Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) Erieye EMB-145H θα λάβει χώρα την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας.
Η επίσημη τελετή παραλαβής των τεσσάρων αεροσκαφών του Αερομεταφερόμενου Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης και Ελέγχου (ΑΣΕΠΕ) Erieye EMB-145H θα λάβει χώρα την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας.
Με αυτόν τον τρόπο διευθετήθηκε μία εκκρεμότητα η οποία διαρκούσε τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια, όση δηλαδή ήταν η καθυστέρηση του προγράμματος σε σχέση με τις προβλέψεις της αρχικής σύμβασης.
Υπενθυμίζεται ότι τις 1 Ιουλίου 1999 υπεγράφη η σύμβαση με τη σουηδική εταιρία Ericsson Microwave Systems AB για την προμήθεια τεσσάρων ΑΣΕΠΕ Erieye EMB-145H με όλο τον περιφερειακό και λοιπό εξοπλισμό τους.
Συνολικά 4 αεροσκάφη θα ενταχθούν σε υπηρεσία και θα αποτελέσουν έναν πολλαπλασιαστή ισχύος για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας.
Στον όμιλο των κατασκευαστών συμμετείχαν οι εταιρίες Ericsson που παρέχει το ηλεκτρονικής σάρωσης ραντάρ του συστήματος, Thomson-CSF (νυν Thales) που ολοκληρώνει το σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης και επικοινωνιών και Embraer που κατασκευάζει το αεροσκάφος φορέα.
Το συνολικό ύψος του προγράμματος ανερχόταν σε 510 εκατ. ευρώ περίπου (τότε 174 δις δραχμές περίπου) και οι παραδόσεις θα έπρεπε να ολοκληρωθούν 58 μήνες μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης, που έγινε τον Δεκέμβριο του 1999. Το πρόγραμμα στην υλοποίηση του αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα την τετραετή καθυστέρηση.
Τα αεροσκάφη σήμερα επιχειρεί η 380 Μοίρα ΑΣΕΠΕ με χαρακτηριστικό κλήσης «Ουρανός» που υπάγεται στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ).
Υπενθυμίζεται ότι τις 1 Ιουλίου 1999 υπεγράφη η σύμβαση με τη σουηδική εταιρία Ericsson Microwave Systems AB για την προμήθεια τεσσάρων ΑΣΕΠΕ Erieye EMB-145H με όλο τον περιφερειακό και λοιπό εξοπλισμό τους.
Συνολικά 4 αεροσκάφη θα ενταχθούν σε υπηρεσία και θα αποτελέσουν έναν πολλαπλασιαστή ισχύος για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας.
Στον όμιλο των κατασκευαστών συμμετείχαν οι εταιρίες Ericsson που παρέχει το ηλεκτρονικής σάρωσης ραντάρ του συστήματος, Thomson-CSF (νυν Thales) που ολοκληρώνει το σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης και επικοινωνιών και Embraer που κατασκευάζει το αεροσκάφος φορέα.
Το συνολικό ύψος του προγράμματος ανερχόταν σε 510 εκατ. ευρώ περίπου (τότε 174 δις δραχμές περίπου) και οι παραδόσεις θα έπρεπε να ολοκληρωθούν 58 μήνες μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης, που έγινε τον Δεκέμβριο του 1999. Το πρόγραμμα στην υλοποίηση του αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα την τετραετή καθυστέρηση.
Τα αεροσκάφη σήμερα επιχειρεί η 380 Μοίρα ΑΣΕΠΕ με χαρακτηριστικό κλήσης «Ουρανός» που υπάγεται στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ).