02 Ιουνίου 2009

«ΠΑΣΟΚ Review: Εθνική ανεξαρτησία και Λαϊκή κυριαρχία...»

Με αφορμή τα όσα είπε χθες ο Καραμανλής στον Χατζηνικολάου για το Στρατηγείο της Λάρισας, βγήκε αμέσως μετά ο Σπύρος Γεωργιάδης, γνωστός και με το καλλιτεχνικό «Άδωνις» και τσίριζε ότι ο Τούρκος στη Λάρισα θα «γνωρίζει ποιοι είναι οι καλύτεροι πιλότοι μας»...

Φτηνή προπαγάνδα μπας και μαζέψει κανένα ψήφο μιας και ο πλέον άσχετος καταλαβαίνει ότι καμία σχέση δεν έχει το Στρατηγείο της Λάρισας με τη διάταξη και το επίπεδο των Ελληνικών δυνάμεων. Ταυτόχρονα βέβαια ο Σπύρος έκανε γαργάρα το ότι όταν θα είναι Τούρκος στη Λάρισα, στο ιεραρχικά ανώτερο Στρατηγείο της Σμύρνης ο ανώτερος (Επιτελάρχης) θα είναι Έλληνας... άρα ο Τούρκος ότι θέλει να κάνει θα πρέπει να παίρνει την έγκριση του Έλληνα στη Σμύρνη (δείτε και εδώ).

Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε πως αντιμετωπίζονταν θέματα τέτοιας σημασίας παλαιότερα γιατί βασιλικότεροι του Σπύρου μας βγαίνουν οι ΠΑΣΟΚοι.

Ελευθεροτυπία 29.11.2003

ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ σειρά πρόχειρων χειρισμών οδηγεί σε δυσμενή θέση την Αθήνα, εν όψει της συνεδρίασης του ICAO

Στα χέρια της Τουρκίας οι ελληνικοί αεροδιάδρομοι!

Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Σε δυσμενή θέση έχει περιέλθει η Αθήνα στο θέμα των νέων αεροδιαδρόμων στο Αν. Αιγαίο, καθώς η λειτουργία τους εξαρτάται και πάλι σχεδόν αποκλειστικώς από την Αγκυρα, που αρνείται να συνυπογράψει την Επιστολή Συμφωνίας αν η ελληνική πλευρά δεν υποκύψει στις νέες απαιτήσεις της, που στοχεύουν στην αποδυνάμωση, αν όχι εξαφάνιση του FIR Αθηνών.
....
Η διαδρομή των γεγονότων όμως, μέχρι να φτάσουμε σ' αυτό το τελικό «στρίμωγμα» της Αθήνας μέσα στον ICAO, αποτελεί μια ατέλειωτη σειρά πρόχειρων χειρισμών της ελληνικής πλευράς, η οποία δεν μπόρεσε να συνδυάσει επιτυχώς τη γενική πολιτική κατεύθυνση για την αποφυγή της όξυνσης με την Τουρκία, με τις απαραίτητες κινήσεις για την προάσπιση ή τουλάχιστον υποστήριξη των ελληνικών θέσεων.

Από 1997

Πιο συγκεκριμένα:

Το πρόβλημα ξεκίνησε το 1997 όταν το EUROCONTROL άρχισε μια προσπάθεια σύνταξης ενός πρότυπου κειμένου Επιστολής Συμφωνίας, (LOA) για αεροδιαδρόμους που διέρχονται από δυο FIR (π.χ. FIR Αθηνών με Σόφιας ή FIR Κωνσταντινούπολης με Σκόπια κ.λπ.) ώστε να υπάρχει ομοιομορφία και να διευκολύνεται η εναέρια κυκλοφορία.

Υστερα από εννέα συνεχείς συσκέψεις, η ΥΠΑ με τον μόνιμο εκπρόσωπό της στις Βρυξέλλες κ. Νανίδη και με άγνοια αρχικώς των ΥΠΕΞ και ΥΠΕΘΑ (όπως προκύπτει από την αρχική εσωτερική αλληλογραφία), τον Ιούνιο του 2001 συναίνεσε ώστε το EUROCONTROL να αποφασίσει ένα πρότυπο LOA με δυσμενείς διατάξεις για τις ελληνικές θέσεις, αλλά και με την υπογραφή της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, το πρότυπο κείμενο του LOA εξαιρεί τα στρατιωτικά αεροσκάφη, (πτήσεις ΟΑΤ) από τον ICAO, δηλαδή δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης. Δηλαδή τα τουρκικά μαχητικά στην περίπτωση του Αιγαίου θα κινούνται ανεξέλεγκτα.

Ετσι άνοιξε και ο δρόμος και η όρεξη της Αγκυρας για την «υποχρεωτική» υπογραφή ενός LOA με την Ελλάδα.

Οι νέοι αεροδιάδρομοι

Η ευκαιρία ήρθε με τη χάραξη των νέων αεροδιαδρόμων στο Αιγαίο, με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι χειρισμοί της Τουρκίας, όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης είχαν στόχο να αποκόψουν από αεροδιαδρόμους και τη Λήμνο και το Αν. Αιγαίο, να χαραχθούν καινούργιοι που υποχρεωτικά απαιτούν την έγκριση της Τουρκίας μέσω του LOA και να μην εμποδίζονται τα τουρκικά μαχητικά.

Η ελληνική αντιπροσωπεία κατάργησε, ως γνωστόν, τον υφιστάμενο αεροδιάδρομοι J 60, που διέρχεται από τη Λήμνο και τη Χίο, δηλαδή μέσα στο FIR Αθηνών και επομένως ΔΕΝ απαιτεί την υπογραφή LOA, δηλαδή την έγκριση της Τουρκίας. Στη θέση του η ελληνική αντιπροσωπεία δέχθηκε τους αεροδιαδρόμους Ν127 και Ν 128 που συνεχίζουν στη Σμύρνη και απαιτούν την υπογραφή LOA..., άρα την έγκριση της Τουρκίας!

Ετσι φτάσαμε στην υποχρεωτική έγκριση από την Τουρκία των νέων αεροδιαδρόμων στο Αν. Αιγαίο, χωρίς την οποία δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι νέοι αεροδιάδρομοι.

Ζαλάδες

Στην τελική όμως σύσκεψη προετοιμασίας της ελληνικής αντιπροσωπείας, πριν αναχωρήσει για την πρώτη αποτυχημένη διαπραγμάτευση του LOA, στις 16 Οκτωβρίου 2003, η κατάσταση ήταν κάτι παραπάνω από... ζαλισμένη.

Από τα επίσημα και υπογεγραμμένα πρακτικά της συνεδρίασης αυτής, αντιγράφουμε τα εξής:

«...Ο ταξίαρχος κ. Καρτσάκης πρότεινε να διαμορφωθεί ο ορισμός του LOA ως ακολούθως: "Ο σκοπός του LOA είναι να καθοριστούν οι διαδικασίες συντονισμού που θα εφαρμοστούν για τα αεροσκάφη που ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ το Κέντρο Εναέριου Ελέγχου της Αθήνας ACC και της Κωνσταντινούπολης"».

Με δυο λόγια, αποφεύγεται οποιαδήποτε αναφορά στο FIR Αθηνών, κάτι που θα έπρεπε να κριθεί απολύτως απαραίτητο, τη στιγμή που η Αγκυρα δηλώνει επισήμως αλλά και με ΝΟΤΑΜ ότι το FIR Αθηνών «είναι πλασματικό και χωρίς νομική βάση».

Ως την Αθήνα!

Επιπροσθέτως, με την πρόταση αυτή αφήνεται να εννοηθεί ότι τα τουρκικά μαχητικά μπορούν να προσεγγίζουν μέχρι και την Αθήνα(!) όπου και βρίσκεται το ACC Αθηνών και μάλιστα χωρίς να καταθέτουν σχέδια πτήσης!

Αυτό θα πει ΠΑΣΟΚική Εθνική ανεξαρτησία και Λαϊκή κυριαρχία...