Σίγουρα θα διαβάσατε χθες σε διάφορα ιστοσελίδες για τις παραβιάσεις του εναερίου χώρου μας από τους Τούρκους. Η είσοδος 8 Τούρκικων μαχητικών παρουσιάστηκε με τίτλους όπως «Κύμα υπερπτήσεων» ή «Αιγαίο: Μπαίνουν από παντού σήμερα οι Τούρκοι» και «Συνεχείς παραβιάσεις και υπερπτήσεις». ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ 8 ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ...
Για να δούμε όμως τι γινόταν όταν η Ελλάδα ήταν ισχυρή και οι Τούρκοι δεν τολμούσαν να ξεμυτίσουν από τον εναέριο χώρο τους γιατί αφενός έτρεμαν και αφετέρου η επίθεση φιλίας του Γιωργάκη τους είχε καθηλώσει υπνωτισμένους στο έδαφος...
Ελευθεροτυπία 18.12.2002
ΚΟΛΑΣΗ στον αέρα με 54 τουρκικά και μέσα στα 6 μίλια!
Ξεσάλωσαν στο Αιγαίο
Ξεσάλωσαν στο Αιγαίο
Στην πλήρη αδυναμία της τουρκικής πολιτικής ηγεσίας να ελέγξει τους στρατηγούς και τα όσα πράττουν καθημερινά αποδίδει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας τις συνεχώς αυξανόμενες παραβάσεις και παραβιάσεις στο Αιγαίο.
Κόσκινο έκαναν χθες τον εθνικό εναέριο χώρο στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά με 54 παραβιάσεις, εκ των οποίων οι 15 εξελίχθηκαν σε εμπλοκές
Η χθεσινή ημέρα ήταν μία από τις πιο δύσκολες για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, καθώς οι πιλότοι είχαν να αντιμετωπίσουν πολύ μεγάλο αριθμό τουρκικών αεροσκαφών που πέταξαν μέσα στον εθνικό εναέριο χώρο της Ελλάδας.
Σ' όλο το Αιγαίο
Από νωρίς χθες το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα 54 τουρκικά μαχητικά πέταξαν μέσα στον εναέριο χώρο της Ελλάδας. Οι παραβάσεις και παραβιάσεις έγιναν σε όλο το πλάτος του Αιγαίου χωρίς εξαίρεση. Τα τουρκικά μαχητικά δεν ακολούθησαν τη συνήθη διαδικασία, δηλαδή να πραγματοποιούν παραβιάσεις μεταξύ των 6 και 10 ναυτικών μιλίων, αλλά πέρασαν και κάτω από τα 6 και σε κάποιες περιπτώσεις αρκετά κοντά και από ελληνικά νησιά.
Τη χθεσινή ημέρα, τα ελληνικά ραντάρ κατέγραψαν 54 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και ισάριθμες παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Από ελληνικής πλευράς έγινε προσπάθεια και τελικά επετεύχθη η αναχαίτιση κάθε τουρκικού αεροσκάφους, παρά το γεγονός ότι οι συνεχιζόμενες παραβιάσεις των τελευταίων μηνών έχουν κουράσει ιδιαίτερα τους Ελληνες χειριστές, αλλά και τα αεροσκάφη.
Και 15 εμπλοκές
Οι Τούρκοι χειριστές, εκτελώντας προφανώς εντολές, κατά τις αναχαιτίσεις δεν υπάκουσαν στις εντολές των μαχητικών και αρνούμενοι να αποχωρήσουν από τον εναέριο χώρο προχώρησαν σε εικονικές αερομαχίες. Οπως ανέφεραν οι Ελληνες χειριστές, σε 15 αναχαιτίσεις οι χειριστές αρνήθηκαν να βγουν συνοδευόμενοι από το χώρο ευθύνης της Ελλάδας με αποτέλεσμα να γίνουν σκληρές εμπλοκές.
Σχολιάζοντας ανεπισήμως την τουρκική πρακτική, η πολιτική ηγεσία του ελληνικού υπουργείου Αμυνας απέδιδε τη στάση αυτή των Τούρκων στρατηγών στην αδυναμία της νεοεκλεγείσας κυβέρνησης να τους ελέγξει. Υποστήριξαν, μάλιστα, ότι η τακτική αυτή πέρα του ότι είναι τρομακτικά επώδυνη οικονομικά - κάθε ώρα πτήσης κοστίζει περίπου ένα εκατομμύριο δραχμές (3.000 ευρώ)- είναι και άκρως επικίνδυνη, γιατί κατά τις αερομαχίες μπορεί εύκολα από ένα λάθος να έχουμε ατύχημα, ακόμη και σύγκρουση στον αέρα.
Ο Σπηλιωτόπουλος
Για το θέμα των παραβάσεων και παραβιάσεων, ο βουλευτής της Ν.Δ., Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, σε ερώτησή του στη Βουλή, επικαλούμενος πρόσφατα στοιχεία, επισημαίνει ότι φέτος έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με το 2001: Μέχρι το Νοέμβριο οι διεισδύσεις αυξήθηκαν κατά 335%, οι παραβιάσεις κατά 296%, οι εμπλοκές κατά 1378%, ενώ σημειώθηκαν 1.950 είσοδοι οπλισμένων αεροσκαφών (αύξηση 805%).
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος, παράλληλα, αναφέρεται σε δεσμεύσεις πολλών περιοχών από την Τουρκία στο Αιγαίο, που δημιουργούν προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία, προσπάθεια παρακώλυσης ελληνικών ασκήσεων και παρενοχλήσεις ελληνικών πτήσεων. Σημειώνει, επίσης, ότι ο συσχετισμός δυνάμεων των δύο χωρών ανατρέπεται θεαματικά μετά την πρόσφατη απόφαση των ΗΠΑ να ενισχύσουν τα τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα εν όψει των επερχόμενων εξελίξεων στο Ιράκ.»
Κόσκινο έκαναν χθες τον εθνικό εναέριο χώρο στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά με 54 παραβιάσεις, εκ των οποίων οι 15 εξελίχθηκαν σε εμπλοκές
Η χθεσινή ημέρα ήταν μία από τις πιο δύσκολες για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, καθώς οι πιλότοι είχαν να αντιμετωπίσουν πολύ μεγάλο αριθμό τουρκικών αεροσκαφών που πέταξαν μέσα στον εθνικό εναέριο χώρο της Ελλάδας.
Σ' όλο το Αιγαίο
Από νωρίς χθες το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα 54 τουρκικά μαχητικά πέταξαν μέσα στον εναέριο χώρο της Ελλάδας. Οι παραβάσεις και παραβιάσεις έγιναν σε όλο το πλάτος του Αιγαίου χωρίς εξαίρεση. Τα τουρκικά μαχητικά δεν ακολούθησαν τη συνήθη διαδικασία, δηλαδή να πραγματοποιούν παραβιάσεις μεταξύ των 6 και 10 ναυτικών μιλίων, αλλά πέρασαν και κάτω από τα 6 και σε κάποιες περιπτώσεις αρκετά κοντά και από ελληνικά νησιά.
Τη χθεσινή ημέρα, τα ελληνικά ραντάρ κατέγραψαν 54 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και ισάριθμες παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Από ελληνικής πλευράς έγινε προσπάθεια και τελικά επετεύχθη η αναχαίτιση κάθε τουρκικού αεροσκάφους, παρά το γεγονός ότι οι συνεχιζόμενες παραβιάσεις των τελευταίων μηνών έχουν κουράσει ιδιαίτερα τους Ελληνες χειριστές, αλλά και τα αεροσκάφη.
Και 15 εμπλοκές
Οι Τούρκοι χειριστές, εκτελώντας προφανώς εντολές, κατά τις αναχαιτίσεις δεν υπάκουσαν στις εντολές των μαχητικών και αρνούμενοι να αποχωρήσουν από τον εναέριο χώρο προχώρησαν σε εικονικές αερομαχίες. Οπως ανέφεραν οι Ελληνες χειριστές, σε 15 αναχαιτίσεις οι χειριστές αρνήθηκαν να βγουν συνοδευόμενοι από το χώρο ευθύνης της Ελλάδας με αποτέλεσμα να γίνουν σκληρές εμπλοκές.
Σχολιάζοντας ανεπισήμως την τουρκική πρακτική, η πολιτική ηγεσία του ελληνικού υπουργείου Αμυνας απέδιδε τη στάση αυτή των Τούρκων στρατηγών στην αδυναμία της νεοεκλεγείσας κυβέρνησης να τους ελέγξει. Υποστήριξαν, μάλιστα, ότι η τακτική αυτή πέρα του ότι είναι τρομακτικά επώδυνη οικονομικά - κάθε ώρα πτήσης κοστίζει περίπου ένα εκατομμύριο δραχμές (3.000 ευρώ)- είναι και άκρως επικίνδυνη, γιατί κατά τις αερομαχίες μπορεί εύκολα από ένα λάθος να έχουμε ατύχημα, ακόμη και σύγκρουση στον αέρα.
Ο Σπηλιωτόπουλος
Για το θέμα των παραβάσεων και παραβιάσεων, ο βουλευτής της Ν.Δ., Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, σε ερώτησή του στη Βουλή, επικαλούμενος πρόσφατα στοιχεία, επισημαίνει ότι φέτος έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με το 2001: Μέχρι το Νοέμβριο οι διεισδύσεις αυξήθηκαν κατά 335%, οι παραβιάσεις κατά 296%, οι εμπλοκές κατά 1378%, ενώ σημειώθηκαν 1.950 είσοδοι οπλισμένων αεροσκαφών (αύξηση 805%).
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος, παράλληλα, αναφέρεται σε δεσμεύσεις πολλών περιοχών από την Τουρκία στο Αιγαίο, που δημιουργούν προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία, προσπάθεια παρακώλυσης ελληνικών ασκήσεων και παρενοχλήσεις ελληνικών πτήσεων. Σημειώνει, επίσης, ότι ο συσχετισμός δυνάμεων των δύο χωρών ανατρέπεται θεαματικά μετά την πρόσφατη απόφαση των ΗΠΑ να ενισχύσουν τα τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα εν όψει των επερχόμενων εξελίξεων στο Ιράκ.»
ΠΡΟΣΕΞΑΤΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΡΑΣΗ;
ΤΟΤΕ ΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΝ ΣΕ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ...
ΣΗΜΕΡΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΧΡΗΣΤΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ...
ΤΟΤΕ ΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΝ ΣΕ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥΣ...
ΣΗΜΕΡΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΧΡΗΣΤΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ...
Ρε δεν γαμ... που λέει και ο Πάγκαλος...
ΥΓ1. Μην πει κανένας ότι τότε ήταν απλά παραβιάσεις ενώ τώρα είναι υπερπτήσεις... γιατί είτε έτσι είτε αλλιώς πρόκειται για παραβίαση... η ουσία είναι ίδια. Χώρια που και τότε γίνονταν υπερπτήσεις απλά δεν αναφέρονταν...
ΥΓ2. Ξαναγράφω για άλλη μια φορά για να μην παρεξηγιόμαστε: ΤΟ ΟΤΙ ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΩΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΗ. ΠΧ. ΚΑΙ ΟΙ 8 ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ. ΑΛΛΑ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΕΙΞΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΕΡΓΟ, «ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ»... ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΝ Ο ΤΡΑΒΟΛΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ... Ο JEFREY ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ...
ΥΓ2. Ξαναγράφω για άλλη μια φορά για να μην παρεξηγιόμαστε: ΤΟ ΟΤΙ ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΩΡΑ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΗ. ΠΧ. ΚΑΙ ΟΙ 8 ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ. ΑΛΛΑ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΕΙΞΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΕΡΓΟ, «ΚΟΙΤΑ ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ»... ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΝ Ο ΤΡΑΒΟΛΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ... Ο JEFREY ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ...