24 Δεκεμβρίου 2009

Δήλωση του υπευθύνου του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας της Ν.Δ. κ. Γ. Πλακιωτάκη αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις για την εθελουσία έξοδο των εργαζομ

«Πρέπει, επιτέλους, να πάψει η παραπληροφόρηση σχετικά με το ζήτημα της εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων του Ο.Λ.Π. Πρώτα απ’ όλα δεν «αποτελεί υποχρέωση που κληρονομήθηκε από την απελθούσα Κυβέρνηση», όπως υποστηρίζεται από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο κ. Γιώργο Πεταλωτή. Η νέα Κυβέρνηση κληρονόμησε μόνο τη σύμβαση με την Cosco , η οποία, σύμφωνα και με πρόσφατη δήλωση του νέου Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Ο.Λ.Π κ. Γιώργου Ανωμερίτη, « ήταν η πλέον επωφελής που έγινε ποτέ για το Ελληνικό δημόσιο». Διότι είναι αναμφισβήτητο πως αναβαθμίζει στρατηγικά τη χώρα μας, συμβάλλει στη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας, τριπλασιάζει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά και θα αποφέρει συνολικά 3 δις Ευρώ στα κρατικά έσοδα.

Και σε αυτή την περίπτωση, το Πα.Σο.Κ, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποβλέποντας στο μικροπολιτικό συμφέρον, σε συνεργασία με προσκείμενα σωματεία, αντιδρούσε φανατικά, μιλώντας μέχρι και για εθνική προδοσία. Ακόμη, το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων του Ο.Λ.Π ήταν και είναι εξασφαλισμένο με νομοθετική ρύθμιση. Η ρήτρα της εθελουσίας –σε καμιά περίπτωση- δεν ήταν υποχρεωτικό να τεθεί σε εφαρμογή και, μάλιστα, σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αυτό δηλαδή που έκανε το Πα.Σο.Κ ήταν η εξαγορά της εργασιακής ειρήνης με πρακτικές που δε συνάδουν με το «πνεύμα οικονομίας», το οποίο με κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει. Το έκανε για να αντιμετωπίσει κινητοποιήσεις, που το ίδιο, μέχρι πρότινος, υποδαύλιζε, και οι οποίες κόστιζαν στο εμπόριο, στη βιομηχανία, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και γενικότερα στην ελληνική οικονομία

Εκφράστηκε, επίσης, το επιχείρημα ότι «Ο Ο.Λ.Π είναι νομικό πρόσωπο, με δικά του έσοδα που δε βαρύνουν τον προϋπολογισμό». Και σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι ο βασικός μέτοχος του Ο.Λ.Π είναι το Δημόσιο σε ποσοστό 75%, ενώ το 25% το κατέχουν χιλιάδες μικρομέτοχοι. Επομένως, το κόστος της εθελουσίας βαρύνει, τόσο το Δημόσιο, όσο και τους μικρομετόχους, εφόσον περιορίζει τα μερίσματά τους ».