ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΗΜΙΤΗ... ΚΑΤΑ Τ' ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ "ΤΙΜΩΡΗΘΗΚΕ" ΤΟ 2004, ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ "ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ" ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ 2009 ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ... ΚΑΜΙΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΕΤΕΙΝΟΥΝ; ΑΛΛΑ ΞΕΧΑΣΑ! ΤΟ 1,2 ΔΙΣ ΚΕΡΑΤΙΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΟ... ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΗΤΑΝ ΤΑ 300 ΕΚΑΤ ΤΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ, ΠΟΥ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΠΙΣΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΥΣ... :
Από defencenet.gr:
Από defencenet.gr:
Με μία απόφαση που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (πρώην Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων-ΔΕΚ και νυν «Δικαστήριο») έριξε «καμπάνα» περίπου 1,2 δις ευρώ στην Ελλάδα για προμήθειες στρατιωτικού υλικού κατά την περίοδο 1998-2002 για τις οποίες προμήθειες, όπως υποστηρίζει το Δικαστήριο, δεν καταβλήθηκαν οι αναλογούντες φόροι και δασμοί!
Δηλαδή οποιαδήποτε αγορά οπλικών συστημάτων έγινε εκείνη την «χρυσή»-από πολλές απόψεις-πενταετία εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, π.χ. από τις ΗΠΑ, από την Ρωσία κλπ, η Ελλάδα οφείλει να καταβάλει φόρους και δασμούς που πλησιάζουν το 1,5 δις ευρώ.
Δασμοί για οπλικά συστήματα όπως των 60 F-16 Block 52+, των αντιαεροπορικών συστημάτων Patrior PAC-3, των Tor-M1 κλπ, και οποιοδήποτε αμυντικό υλικό αγοράστηκε εκτός Ε.Ε. (και αγοράστηκαν πολλά, συνολικού ύψους 8 δις ευρώ-5,5 από τις ΗΠΑ, 1,04 από την Ρωσία και κάτι… υπόλοιπα από χώρες όπως η Νορβηγία, ο Καναδάς) κλπ θεωρήθηκε από το Δικαστήριο ότι εμπίπτουν στα…προστατευόμενα εμπορεύματα της Ε.Ε. και πρέπει να καταβληθούν οι αναλογούντες δασμοί και φόροι.
Η απόφαση εκδόθηκε στα τέλη Νοεμβρίου και δημοσιεύθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2009 από το Τμήμα μείζονος συνθέσεως του Δικαστηρίου, επί της υπόθεσης C-409/05 (Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας). Η απόφαση περιορίζεται χρονικά στο 2002 γιατί από το 2003, σύμφωνα με τον κανονισμό 150/2003, επιτρέπεται υπό όρους η αναστολή επιβολής των αντίστοιχων δασμών εισαγωγής.
Αυτή την στιγμή όμως υπάρχουν ισχυρές πιέσεις από κράτης-μέλη (κυρίως Γερμανία και Γαλλία) για να παύσει να ισχύει η αναστολή επιβολής - και καταβολής - των δασμών εισαγωγής για ευνόητους λόγους (οποιοδήποτε οπλικό σύστημα αγοράζεται εκτός Ε.Ε. θα είναι ακριβότερο από 10-20% ανάλογα με την κλίμακα στην οποία βρίσκεται), οπότε είναι πολύ πιθανόν εντός του 2010 να ανατραπεί η απόφαση του 2003. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γενικός Εισαγγελέας «η επιβολή δασμών στις εισαγωγές οπλικών συστημάτων από τρίτες χώρες συνιστά μία προστατευτική πρακτική της Ε.Ε. προκειμένου να μην θίγονται τα ευρωπαϊκά συμφέροντα».
Η Ελλάδα υποστήριξε ότι σύμφωνα με το άρθρο 296 Ε.Κ είχε δικαίωμα να παρεκκλίνει από το άρθρο 26 Ε.Κ. και τον ευρωπαϊκό τελωνειακό κώδικα σε περίπτωση εισαγωγών στρατιωτικού υλικού που αποσκοπεί στην προστασία ουσιωδών συμφερόντων ασφάλειάς της. Πρόκειται για την ίδιο σκεπτικό που χρησιμοποιήσαμε έναντι των ελεγκτών της Ε.Ε. για τον περίφημο «Σκληρό πυρήνα της εθνικής ανεξαρτησίας των κρατών-μελών» στον οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα με αφορμή την επίσκεψη των ελεγκτών της Ε.Ε. ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλος.
Στην παράθεση των προτάσεων της ελληνικής πλευράς στο δικαστήριο αναφέρεται ότι «Η επιβολή δασμών όχι μόνο θα επηρέαζε σε σημαντικό βαθμό ρο εθνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα, αλλά θ επιδρούσε επίσης και στην αμυντική ικανότητα της χώρας και θα επηρέαζε ιδίως το πρόγραμμα εφοδιασμού και επισκευών της Πολεμικής Αεροπορίας σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα υψηλό κόστος αναχαιτίσεων».
Οι απόλυτα λογικές και βάσιμες ελληνικές θέσεις απορρίφθηκαν πλήρως και αυτό έχει ιδιαίτερη πολιτική σημασία σε ότι αφορά την μελλοντική αντιμετώπιση από την Ε.Ε. ανάλογων θεμάτων όπως οι γενικότερες δαπάνες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Το Δικαστήριο απέρριψε τους ελληνικούς ισχυρισμούς αποφαινόμενο ότι οι εξαιρέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 296 Ε.Ε. πρέπει να ερμηνεύονται συσταλτικά. Και ενώ δέχεται ότι εναπόκειται στα κράτη μέλη να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την προάσπιση της εξωτερικής τους ασφάλειας, υποστηρίζει ότι τα μέτρα αυτά δεν διαφεύγουν πλήρως της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου.
Έτσι επέβαλε στην χώρα μας να αποδείξει (!) την ανάγκη να γίνει χρήση της απαλλαγής καταβολής δασμών προκειμένου να προστατευτούν τα ουσιώδη συμφέροντα ασφάλειάς της!
Δηλαδή καλεί την Ελλάδα να αποδείξει γιατί αγόρασε π.χ. Tor-M1 και όχι Rapier!. Και καταλήγει η απόφαση τονίζοντας ότι με την πρακτική που ακολούθησε η Ελλάδα προσβάλλονται τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη.
Δασμοί για οπλικά συστήματα όπως των 60 F-16 Block 52+, των αντιαεροπορικών συστημάτων Patrior PAC-3, των Tor-M1 κλπ, και οποιοδήποτε αμυντικό υλικό αγοράστηκε εκτός Ε.Ε. (και αγοράστηκαν πολλά, συνολικού ύψους 8 δις ευρώ-5,5 από τις ΗΠΑ, 1,04 από την Ρωσία και κάτι… υπόλοιπα από χώρες όπως η Νορβηγία, ο Καναδάς) κλπ θεωρήθηκε από το Δικαστήριο ότι εμπίπτουν στα…προστατευόμενα εμπορεύματα της Ε.Ε. και πρέπει να καταβληθούν οι αναλογούντες δασμοί και φόροι.
Η απόφαση εκδόθηκε στα τέλη Νοεμβρίου και δημοσιεύθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2009 από το Τμήμα μείζονος συνθέσεως του Δικαστηρίου, επί της υπόθεσης C-409/05 (Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας). Η απόφαση περιορίζεται χρονικά στο 2002 γιατί από το 2003, σύμφωνα με τον κανονισμό 150/2003, επιτρέπεται υπό όρους η αναστολή επιβολής των αντίστοιχων δασμών εισαγωγής.
Αυτή την στιγμή όμως υπάρχουν ισχυρές πιέσεις από κράτης-μέλη (κυρίως Γερμανία και Γαλλία) για να παύσει να ισχύει η αναστολή επιβολής - και καταβολής - των δασμών εισαγωγής για ευνόητους λόγους (οποιοδήποτε οπλικό σύστημα αγοράζεται εκτός Ε.Ε. θα είναι ακριβότερο από 10-20% ανάλογα με την κλίμακα στην οποία βρίσκεται), οπότε είναι πολύ πιθανόν εντός του 2010 να ανατραπεί η απόφαση του 2003. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γενικός Εισαγγελέας «η επιβολή δασμών στις εισαγωγές οπλικών συστημάτων από τρίτες χώρες συνιστά μία προστατευτική πρακτική της Ε.Ε. προκειμένου να μην θίγονται τα ευρωπαϊκά συμφέροντα».
Η Ελλάδα υποστήριξε ότι σύμφωνα με το άρθρο 296 Ε.Κ είχε δικαίωμα να παρεκκλίνει από το άρθρο 26 Ε.Κ. και τον ευρωπαϊκό τελωνειακό κώδικα σε περίπτωση εισαγωγών στρατιωτικού υλικού που αποσκοπεί στην προστασία ουσιωδών συμφερόντων ασφάλειάς της. Πρόκειται για την ίδιο σκεπτικό που χρησιμοποιήσαμε έναντι των ελεγκτών της Ε.Ε. για τον περίφημο «Σκληρό πυρήνα της εθνικής ανεξαρτησίας των κρατών-μελών» στον οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα με αφορμή την επίσκεψη των ελεγκτών της Ε.Ε. ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλος.
Στην παράθεση των προτάσεων της ελληνικής πλευράς στο δικαστήριο αναφέρεται ότι «Η επιβολή δασμών όχι μόνο θα επηρέαζε σε σημαντικό βαθμό ρο εθνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα, αλλά θ επιδρούσε επίσης και στην αμυντική ικανότητα της χώρας και θα επηρέαζε ιδίως το πρόγραμμα εφοδιασμού και επισκευών της Πολεμικής Αεροπορίας σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα υψηλό κόστος αναχαιτίσεων».
Οι απόλυτα λογικές και βάσιμες ελληνικές θέσεις απορρίφθηκαν πλήρως και αυτό έχει ιδιαίτερη πολιτική σημασία σε ότι αφορά την μελλοντική αντιμετώπιση από την Ε.Ε. ανάλογων θεμάτων όπως οι γενικότερες δαπάνες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Το Δικαστήριο απέρριψε τους ελληνικούς ισχυρισμούς αποφαινόμενο ότι οι εξαιρέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 296 Ε.Ε. πρέπει να ερμηνεύονται συσταλτικά. Και ενώ δέχεται ότι εναπόκειται στα κράτη μέλη να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την προάσπιση της εξωτερικής τους ασφάλειας, υποστηρίζει ότι τα μέτρα αυτά δεν διαφεύγουν πλήρως της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου.
Έτσι επέβαλε στην χώρα μας να αποδείξει (!) την ανάγκη να γίνει χρήση της απαλλαγής καταβολής δασμών προκειμένου να προστατευτούν τα ουσιώδη συμφέροντα ασφάλειάς της!
Δηλαδή καλεί την Ελλάδα να αποδείξει γιατί αγόρασε π.χ. Tor-M1 και όχι Rapier!. Και καταλήγει η απόφαση τονίζοντας ότι με την πρακτική που ακολούθησε η Ελλάδα προσβάλλονται τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη.