19 Φεβρουαρίου 2010

Μετά την ΕΛ.ΑΣ. διαλύει και το Λιμενικό ο Μιχαλάκης

Σοβαρά προβλήματα στη συντήρηση των σκαφών του Λιμενικού έχει προκαλέσει η διάσπαση του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε τρία διαφορετικά υπουργεία. Τέσσερις μήνες μετά την κυβερνητική απόφαση για την κατάργηση του πρώην ΥΕΝ, δεν καταβάλλεται η πάγια πίστωση στο αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος για την προμήθεια ανταλλακτικών και λοιπών υλικών για τη συντήρηση των πλωτών μέσων.

Μ.Χρυσοχοΐδης:Μετά την ΕΛ.ΑΣ. διαλύει και το ΛιμενικόΠαρ’ όλα αυτά, ο αρμόδιος υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν έχει μπορέσει, τουλάχιστον έως τώρα, ν’ αλλάξει την εικόνα διάλυσης του Λιμενικού Σώματος.

Σχεδόν τα μισά σκάφη του Λιμενικού παραμένουν σήμερα «δεμένα» σε διάφορα λιμεναρχεία της χώρας για συντήρηση και επισκευή, ενώ αυτήν την περίοδο έχουν αποσυρθεί όλα τα φουσκωτά, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαθεσιμότητα των σκαφών του Λιμενικού κυμαίνεται γύρω στο 50% του στόλου των περίπου 165 πλωτών μέσων. Μάλιστα, κατά καιρούς, το ποσοστό αυτό πέφτει σε ακόμη πιο χαμηλά επίπεδα, της τάξεως του 30%, καλύπτοντας οριακά τις επιχειρησιακές ανάγκες, με προτεραιότητα τα ακριτικά νησιά του Αιγαίου.

«Φροντίζουμε να έχουμε όσα σκάφη χρειάζονται και δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσουμε χωρίς πλωτά μέσα τις κρίσιμες και ευαίσθητες περιοχές στα θαλάσσια σύνορα της χώρας», απαντούν από το αρχηγείο του Λιμενικού, σε σχετική ερώτηση για τον αριθμό των σκαφών του Λιμενικού που βρίσκονται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Αυτήν την περίοδο, η ηγεσία του Λιμενικού προσπαθεί να διατηρήσει σε επιχειρησιακή ετοιμότητα το Σώμα, με τους περίπου 7.000 λιμενικούς που βρίσκονται σε αναβρασμό μετά την πολυδιάσπαση του υπουργείου και σε αναμονή του νέου προεδρικού διατάγματος για τις αρμοδιότητες, καθώς και των κυβερνητικών ανακοινώσεων για δημιουργία ελληνικής Ακτοφυλακής.

Το πρόβλημα της διαθεσιμότητας των πλωτών μέσων του Λιμενικού εκτιμάται ότι ενδεχομένως να συνδέεται με τα δύο περιστατικά που σημειώθηκαν πρόσφατα σε μικρά νησιά του Αιγαίου. Αν και πλωτά σκάφη του Λιμενικού βρίσκονταν κοντά στις δύο ακριτικές περιοχές, δεν ανταποκρίθηκαν στην παροχή συνδρομής. Η πρώτη περίπτωση ήταν η διακομιδή ασθενούς φαντάρου από την Καλόλιμνο, όπου παραλίγο να εξελιχθεί σε τραγωδία, όταν βυθίστηκε η ψαρόβαρκα που κλήθηκε να κάνει τη μεταφορά μέσα σε σφοδρή θαλασσοταραχή. Η δεύτερη περίπτωση αφορά στη μεταφορά των 39 λαθρομεταναστών από το Φαρμακονήσι, όπου έκαναν απόβαση με δύο βάρκες πριν από πέντε μερόνυχτα και εντοπίστηκαν από το στρατιωτικό φυλάκιο στο ακατοίκητο νησάκι.

«Τα πλωτά του Λιμενικού είναι επιχειρησιακά σκάφη και όχι μέσα μεταφοράς λαθρομεταναστών», ήταν η απάντηση του αρχηγείου του Λιμενικού στο προφορικό αίτημα, αλλά και στην αλληλογραφία με την αρμόδια διεύθυνση επιχειρησιακών μέσων για τη μεταφορά των λαθρομεταναστών από το Φαρμακονήσι στη Λέρο.

«Είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα να συνδράμεις σε μια έκτακτη περίπτωση ανάγκης και να σώσεις ανθρώπινες ζωές που κινδυνεύουν να πνιγούν στη θάλασσα», τονίζουν χαρακτηριστικά στον «Ε.Τ.» οι αξιωματικοί του Λιμενικού και διευκρινίζουν ότι στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια προγραμματισμένη μεταφορά λαθρομεταναστών από ένα νησί σε κάποιο κέντρο υποδοχής μεταναστών. Αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του Λιμενικού και προβλέπεται άλλου είδους διαδικασία που ακολουθείται σε ανάλογες περιπτώσεις μεταφοράς λαθρομεταναστών».

Η πάγια τακτική, σύμφωνα με τους λιμενικούς, είναι οι κατά τόπους νομαρχίες να ναυλώσουν τα αναγκαία μέσα μεταφοράς των λαθρομεταναστών, καθώς επιχορηγούνται με σχετικά κονδύλια από το υπουργείο Εσωτερικών.

ΠΗΓΗ: e-typos.com