Ο Βουλευτής της Β’ Πειραιά του ΛΑΟΣ, κ. Γεώργιος Ανατολάκης κατέθεσε στην Βουλή των Ελλήνων ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου προς την αξιότιμη Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κας Λούκας Κατσέλη, σχετικά με τα θέματα που έχουν προκύψει με το Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης.
Σύσσωμο το Δ.Σ. του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης αλλά και οι χιλιάδες πλέον φίλοι του χαιρετίζουν την πρωτοβουλία του δραστήριου Βουλευτή Β’ Πειραιά κ. Ανατολάκη και αναμένουν από την αξιότιμη Υπουργό να επιληφθεί του θέματος προσωπικά, με σκοπό να αποκτήσει ο Πειραιάς και η ελληνική εμπορική ναυτιλία ένα ακόμα πιο δραστήριο Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης.
Αναλυτικά η ερώτηση έχει ως εξής:
Αθήνα, 16 Φεβρουαρίου 2010
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ: Την Αξιότιμο Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
ΘΕΜΑ: "Έξωση του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης για να κατασκευαστούν καφετέριες."
Σύμφωνα με το Επενδυτικό Πρόγραμμα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Ο.Λ.Π., προβλέπεται η μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης στην οποία βρίσκεται το Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης, σε Επιβατικό Σταθμό. Στον χώρο αυτό είχε προβλεφθεί να κατασκευαστεί το «Ολυμπιακό Ναυτικό Μουσείο», το οποίο θα αναβάθμιζε πολιτιστικά το λιμάνι και θα παρείχε στους επισκέπτες – ταξιδιώτες κατά τις ώρες αναμονής, πολύτιμες ώρες γνώσης για την Εμπορική Ναυτιλία και την Ελληνική Ναυτική Παράδοση. Η ιδέα αυτή δεν πραγματοποιήθηκε παρόλο που σπαταλήθηκαν χιλιάδες Ευρώ σε σχέδια και μελέτες. Αντιθέτως τώρα ο Ο.Λ.Π. προτίθεται να κατασκευάσει στον χώρο έναν επιβατικό Σταθμό, ο οποίος προφανώς θα εξυπηρετεί με καφετέριες και εστιατόρια τους εργαζόμενους στο νέο κτήριο του Υ.Ε.Ν. Παράλληλα επιχειρείται και η έξωση του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης από τον χώρο.
Συνεπώς ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1. Γιατί δεν υλοποιήθηκε η κατασκευή του «Ολυμπιακού Ναυτικού Μουσείου», στην Πέτρινη Αποθήκη στις Δεξαμενές Βασιλειάδη, το οποίο θα αναβάθμιζε πολιτιστικά το λιμάνι του Πειραιά;
2. Πόσα χρήματα σπαταλήθηκαν σε αρχιτεκτονικές και άλλες μελέτες και σχέδια υλοποίησης του Μουσείου, το οποίο τελικά δεν κατασκευάστηκε;
3. Σε τι εξυπηρετεί τώρα, η κατασκευή ενός επιβατικού σταθμού σε χώρο 4.500 τ.μ., αφού από την συγκεκριμένη προβλήτα αναχωρεί μόνο ένα πλοίο;
4. Ο Ο.Λ.Π. προτίθεται να εκδιώξει το υπάρχον «Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης» από τον χώρο, προκειμένου να κατασκευάσει καφετέριες και χώρους εστίασης, που θα εξυπηρετούν τους εργαζόμενους του Υ.Ε.Ν.;
5. Ο Ο.Λ.Π. δικαιολογείται να επιδιώκει την οικονομική εκμετάλλευση της Πέτρινης Αποθήκης και να μην ενδιαφέρεται καθόλου για την διάδοση του Πολιτισμού και της Ναυτικής μας Ιστορίας;
6. Γνωρίζετε ότι η λειτουργία καφετεριών και καταστημάτων εστίασης στην Πέτρινη Αποθήκη, θα ωφελήσει μεν τον Ο.Λ.Π., αλλά εις βάρος των μικρών μαγαζιών του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας; Είναι αυτό στις προθέσεις σας;
2. Πόσα χρήματα σπαταλήθηκαν σε αρχιτεκτονικές και άλλες μελέτες και σχέδια υλοποίησης του Μουσείου, το οποίο τελικά δεν κατασκευάστηκε;
3. Σε τι εξυπηρετεί τώρα, η κατασκευή ενός επιβατικού σταθμού σε χώρο 4.500 τ.μ., αφού από την συγκεκριμένη προβλήτα αναχωρεί μόνο ένα πλοίο;
4. Ο Ο.Λ.Π. προτίθεται να εκδιώξει το υπάρχον «Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης» από τον χώρο, προκειμένου να κατασκευάσει καφετέριες και χώρους εστίασης, που θα εξυπηρετούν τους εργαζόμενους του Υ.Ε.Ν.;
5. Ο Ο.Λ.Π. δικαιολογείται να επιδιώκει την οικονομική εκμετάλλευση της Πέτρινης Αποθήκης και να μην ενδιαφέρεται καθόλου για την διάδοση του Πολιτισμού και της Ναυτικής μας Ιστορίας;
6. Γνωρίζετε ότι η λειτουργία καφετεριών και καταστημάτων εστίασης στην Πέτρινη Αποθήκη, θα ωφελήσει μεν τον Ο.Λ.Π., αλλά εις βάρος των μικρών μαγαζιών του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας; Είναι αυτό στις προθέσεις σας;
Ο Ερωτών Βουλευτής:
Ανατολάκης Γεώργιος,
Βουλευτής Β΄ Πειραιώς ΛΑ.Ο.Σ.