Nα προχωρήσει άμεσα σε διάλογο με τους εκπρόσωπους των επαγγελματιών αυτοκινήτων ΤΑΞΙ ζήτησε από την Κυβέρνηση ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης τονίζοντας ότι είναι διατεθειμένοι κατά δήλωση τους αλλά και συμμετέχοντας στη κοινή προσπάθεια να αυξήσουν το φορολογητέο τεκμαρτό καθαρό κέρδος τους με αποτέλεσμα την φορολογική επιβάρυνση για τα ταξί και την δημοσιονομική ωφέλεια χωρίς κόστος για τα Δημόσιο και παράλληλα χωρίς επιβάρυνση του ελεγκτικού μηχανισμού.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης του πρώην Υπουργού έχει ως εξής:
Πρός τον κ. Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Φορολόγηση αυτοκίνητων ΤΑΞΙ
Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε λογιστικό τρόπο φορολόγησης των 27000 Ταξί. Η καθιέρωση του λογιστικού τρόπου φορολόγησης θα προκαλέσει:
1.Αύξηση της γραφειοκρατίας για τα Ταξί, τα οποία πλέον μετατρέπονται σε 27000 νέες επιχειρήσεις και αντίστοιχη επιβάρυνση των ελεγκτικών υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών
2.Αυξημένο κόστος τόσο για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές που θα αναγκάσουν να προσφύγουν σε φοροτεχνικά γραφεία, όσο και για το Δημόσιο από τον έλεγχο, βεβαίωση και είσπραξη των φόρων των ταξί
3.Αμφίβολη αύξηση των εσόδων του Δημοσίου από το φορολογικό αποτέλεσμα του λογιστικού προσδιορισμού
Επειδή:
1.Τα Ταξί αποδίδουν σήμερα συγκεκριμένο φόρο, ασφαλιστικές εισφορές και ΦΠΑ με τεκμαρτό υπολογισμό, ενώ καλύπτουν και ένα μεγάλο τμήμα του προϋπολογισμού των εσόδων από τον ΕΦΚ.
2. Πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με συνεργεία της ΕΙΠΕ, διαπίστωσε μετά από έρευνα σε ένα αρκετά μεγάλο δείγμα Ταξί, ότι σε ετήσια βάση τα ακαθάριστα έσοδα για ένα Ταξί είναι μεταξύ 50.000 έως 55.000€, που σημαίνει ότι έχουν συγκεκριμένο κύκλο εργασιών
Ερωτάσθε για ποιους λόγους η «σοσιαλιστική» κυβερνηση Γ.Α. Παπανδρεου δεν προχωρεί σε διάλογο με τους εκπρόσωπους των επαγγελματιών αυτών, που είναι διατεθειμένοι κατά δήλωση τους αλλά και συμμετέχοντας στη κοινή προσπάθεια πρέπει να αυξήσουν το φορολογητέο τεκμαρτό καθαρό κέρδος, με αποτέλεσμα την φορολογική επιβάρυνση για τα ταξί και την δημοσιονομική ωφέλεια χωρίς κόστος για τα Δημόσιο και παράλληλα χωρίς επιβάρυνση του ελεγκτικού μηχανισμού.
Πρός τον κ. Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Φορολόγηση αυτοκίνητων ΤΑΞΙ
Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε λογιστικό τρόπο φορολόγησης των 27000 Ταξί. Η καθιέρωση του λογιστικού τρόπου φορολόγησης θα προκαλέσει:
1.Αύξηση της γραφειοκρατίας για τα Ταξί, τα οποία πλέον μετατρέπονται σε 27000 νέες επιχειρήσεις και αντίστοιχη επιβάρυνση των ελεγκτικών υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών
2.Αυξημένο κόστος τόσο για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές που θα αναγκάσουν να προσφύγουν σε φοροτεχνικά γραφεία, όσο και για το Δημόσιο από τον έλεγχο, βεβαίωση και είσπραξη των φόρων των ταξί
3.Αμφίβολη αύξηση των εσόδων του Δημοσίου από το φορολογικό αποτέλεσμα του λογιστικού προσδιορισμού
Επειδή:
1.Τα Ταξί αποδίδουν σήμερα συγκεκριμένο φόρο, ασφαλιστικές εισφορές και ΦΠΑ με τεκμαρτό υπολογισμό, ενώ καλύπτουν και ένα μεγάλο τμήμα του προϋπολογισμού των εσόδων από τον ΕΦΚ.
2. Πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με συνεργεία της ΕΙΠΕ, διαπίστωσε μετά από έρευνα σε ένα αρκετά μεγάλο δείγμα Ταξί, ότι σε ετήσια βάση τα ακαθάριστα έσοδα για ένα Ταξί είναι μεταξύ 50.000 έως 55.000€, που σημαίνει ότι έχουν συγκεκριμένο κύκλο εργασιών
Ερωτάσθε για ποιους λόγους η «σοσιαλιστική» κυβερνηση Γ.Α. Παπανδρεου δεν προχωρεί σε διάλογο με τους εκπρόσωπους των επαγγελματιών αυτών, που είναι διατεθειμένοι κατά δήλωση τους αλλά και συμμετέχοντας στη κοινή προσπάθεια πρέπει να αυξήσουν το φορολογητέο τεκμαρτό καθαρό κέρδος, με αποτέλεσμα την φορολογική επιβάρυνση για τα ταξί και την δημοσιονομική ωφέλεια χωρίς κόστος για τα Δημόσιο και παράλληλα χωρίς επιβάρυνση του ελεγκτικού μηχανισμού.
Αθήνα 25/2/2010
Ο ερωτών
Μανώλης Κ.Κεφαλογιάννης