Η τελευταία φάση των διαπραγματεύσεων δεν περιελάμβανε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας το οποίο τώρα απλά καλείται να «κλείσει» το ζήτημα όπως συμφωνήθηκε απ’ευθείας από το πρωθυπουργικό γραφείο.
Πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν ότι στο δεύτερο, το «επικαιροποιημένο» πλάνο της Abu Dhabi Mar δεν περιλαμβάνεται η απομάκρυνση των 300+100 εργαζομένων (οι τελευταίοι υποτίθεται ότι έχουν απομακρυνθεί ήδη από την προηγούμενη διοίκηση). Δηλαδή η συμφωνία δεν περιλαμβάνει άμεσα απολύσεις, αλλά είναι βέβαιο ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (π.χ. με «πιεστική» εθελουσία) το προσωπικό το ΕΝΑΕ θα μειωθεί στα «προβλεπόμενα» επίπεδα.
Σε ότι αφορά την προίκα, τα τρία 214 που έχει συμφωνηθεί να ναυπηγηθούν επιπλέον, θα φέρουν στην εταιρεία καθαρά περισσότερα από 550-600 εκατ. ευρώ (αν αφαιρεθεί η αξία του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ και των δύο 209/1400 που επρόκειτο να ναυπηγηθούν σε αντικατάσταση του προγράμματος των Neptune II).
Από εκεί και πέρα υπάρχει το πρόγραμμα των κορβετών το οποίο κοστολογείται για τέσσερα σκάφη περί το 1 δις ευρώ (250 εκατ. ευρώ η μέση τιμή ανά σκάφος).
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού (MLU) των τεσσάρων ΜΕΚΟ-200ΗΝ θα κυμανθεί από 250 έως 400 εκατ. ευρώ, ανάλογα με το επίπεδο του εκσυγχρονισμού.
Και τέλος υπάρχει η συμμετοχή στο πρόγραμμα των έξι FREMM το οποίο επίσης θα κυμανθεί μεταξύ 400 και 600 εκατ. ευρώ το μερίδιο των ΕΝΑΕ αν και εδώ κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το ποσσστό που θα πάρουν καθώς η διαπραγμάτευση για την βιομηχανική συμμετοχή βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν προβλέεται να ολοκληρωθεί πριν τα μέσα του 2011.
ΠΗΓΗ: defencenet.gr