17 Απριλίου 2010

Κ. ΧΑΤΖΗΣ: Άξονας 3 - Η ΟΝΝΕΔ σε εκπαιδευτικό επίπεδο λειτουργίας

Ηλικίες 16 – 32. Στο επίπεδο αυτό περιλαμβάνονται ΜΑΚΙ, ΔΑΠ, Φοιτητές Εξωτερικού, Σπουδαστές Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΙΕΚ κ.α.), Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί Φοιτητές. Αυτή τη στιγμή η νεολαία διαθέτει πολύ καλά οργανωμένη τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Παρόλα αυτά ακόμα και στο φοιτητικό η κατάσταση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ειδυλλιακή.

Υπάρχουν περιπτώσεις που παρατηρούνται φαινόμενα όπως η από - ιδεολογικοποίηση της νεολαίας, η προσήλωση σε ευκαιριακές πολιτικές και η αποσύνδεση από τα ευρύτερα κοινωνικά και πολιτικά γεγονότα. Η πρωτοπορία της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ στο πανεπιστήμιο είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά σε κοινωνικό επίπεδο η ιδεολογική διείσδυση του κόμματος στις νεαρές ηλικίες δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο και η αναστροφή της κατάστασης αυτής μπορεί να επιτευχτεί μόνο με τη χρήση του πλούσιου σε στελέχη φοιτητικού ως αιχμή του δόρατος.

Η επαναφορά της πολιτικής στο προσκήνιο, η δημιουργία σύγχρονης πρότασης παιδείας, η επαναδραστηριοποίηση του πολιτικού σχεδιασμού και η δημιουργία αλληλεπιδραστικών σχέσεων με τη ΜΑΚΙ, τους φοιτητές εξωτερικού και τους σπουδαστές ανώτερης εκπαίδευσης θα διαμορφώσουν ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας. Η θεσμοθέτηση οργάνων και η διαφάνεια στις διαδικασίες εκλογής στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ θα σταματήσει τις ατέρμονες διαμάχες σε επίπεδο νεολαίας. Η γραμματεία και ο γραμματέας της ΔΑΠ θα πρέπει να έχουν φοιτητική ιδιότητα. Η ΔΑΠ, σε συνεργασία με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές πρέπει να προχωρήσει στη δημιουργία λεσχών πολιτικού προβληματισμού στα πανεπιστήμια, προκειμένου να παράγουν πολιτική ανά αντικείμενο σπουδών και να προτείνουν δράσεις στην παράταξη. Στις λέσχες αυτές δε θα διενεργούνται εκλογές, αλλά θα λειτουργούν ανοιχτές επιτροπές που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ιδεολογικοποίηση των πανεπιστημίων.

Το βάρος επιτυχίας στις σχολές δεν πρέπει να πέφτει μόνο στην επίτευξη αποτελεσμάτων αλλά και στο απόλυτο νούμερο φοιτητών που ψηφίζουν για το καθαρό ιδεολογικό τους στίγμα. Σημασία πρέπει να έχει ο αριθμός στελεχών που πηγάζει από κάθε σχολή, ο αριθμός των ΔΑΠιτών που επιλέγουν να συνεχίσουν στην ΟΝΝΕΔ και εν τέλει η διείσδυση της Νέας Δημοκρατίας στις ηλικίες στις οποίες η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αυτή τη στιγμή είναι πρώτη. Επίσης, πρέπει να επιτευχθεί σύνδεση με τον τομέα παιδείας της ΝΔ, προσπάθεια συμμετοχής σε επιτροπές του Υπουργείου Παιδείας, επαναλειτουργία της ΕΦΕΕ ώστε να προβληθεί η εξωστρέφεια της παράταξης αλλά και ο πολιτικός της χαρακτήρας.

Αποτελέσματα:

Η ΟΝΝΕΔ δεν πρέπει να εξαρτάται από τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ. Αντιθέτως, η ΔΑΠ πρέπει να αποτελέσει αυτόνομο φορέα παραγωγής πολιτικής στο πανεπιστήμιο και να παράγει πολιτικά στελέχη με επιστημονικό υπόβαθρο και όχι το δεκανίκι της ΟΝΝΕΔ για την προβολή και την διαμόρφωση στελεχιακού δυναμικού. Η αναμόρφωση του εκπαιδευτικού άξονα της ΟΝΝΕΔ απαιτεί την αλλαγή κουλτούρας των ανθρώπων που συμμετέχουν σε αυτόν. Η δημιουργία πολιτικών στελεχών με υψηλή επιστημονικό υπόβαθρο θα συμβάλει στη διάχυση των θέσεων της παράταξης στη κοινωνία, στην επιστημονική κοινότητα και στους εργασιακούς χώρους. Η πορεία από τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στην ΟΝΝΕΔ πρέπει να διενεργείται ομαλά χωρίς αποκλεισμούς. Κανείς δεν είναι ασήμαντος για την ΟΝΝΕΔ, αντίθετα η οριακή χρησιμότητα κάθε στελέχους μπορεί να δημιουργήσει την τεράστια ΟΝΝΕΔ που ονειρευόμαστε.