Φαντάζεστε τι έχει να γίνει μόλις σφίξουν τα κρύα το φθινόπωρο... 6% και βάλε. Παρόλ΄ αυτά το Ψυχαριστάν από το οποίο είναι η πιο κάτω είδηση βλέπει ότι "η αύξηση ΦΠΑ είχε μικρότερη του αναμενόμενου επίπτωση στον τιμάριθμο"... άρα υπάρχει περιθώριο να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το ΦΠΑ... Μπράβο παιδιά γερά για ΦΠΑ 30% και πληθωρισμό 10%.
«Αύξηση 5,5% κατέγραψε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο σε ετήσια βάση. Σε σχέση με τον Ιούνιο 2010, παρουσίασε μείωση 0,5%. Σύμφωνα με αναλυτές η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ είχε μικρότερη του αναμενόμενου επίπτωση στον τιμάριθμο (ΣΣ. Δηλ. Αφού δεν πήγε στο 8% πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι...).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουλίου 2010, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2009, προκύπτει αύξηση 5,5%, έναντι αύξησης 0,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008 (ΣΣ. Για όσους δεν κατάλαβαν μεταφράζω από τα αλαμπουρνέζικα που χρησιμοποιεί ο ΔΟΛιος για να μπερδέψει: Πέρσι τέτοια εποχή ο πληθωρισμός ήταν 0,6%... αλλά δεν μας άρεσε γιατί κυβερνούσε ο ακατανόμαστος...).
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2010, παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Αυγούστου '09 – Ιουλίου '10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου '08 – Ιουλίου '09, παρουσίασε αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 2,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Ιουλίου 2010
Σύγκριση Ιουλίου 2010, με Ιούνιο 2010
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,5% το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,1% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά.
β) Κατά 7,5% της ομάδας "Ένδυση και Υπόδηση", λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 2,3 της ομάδας "Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,3% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης, κυρίως, του ηλεκτρισμού.
β) Κατά 1,0% της ομάδας " Υγεία", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων, των κλινικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 1,1% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων, του κομίστρου του ταξί και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
δ) Κατά 1,6% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης των τιμών της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ξενοδοχείων.
στ) Κατά 0,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,5% το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 19,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 1,6% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 8,1% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.
δ) Κατά 1,2% της ομάδας "Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 1,0% της ομάδας "Υγεία", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
στ) Κατά 18,4% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.
ζ) Κατά 5,4% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
η) Κατά 0,9% της ομάδας "Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
θ) Κατά 3,0% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
ι) Κατά 3,5% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία και των τιμών των ξενοδοχείων.
ια) Κατά 4,4% της ομάδας " Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων-ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.»
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουλίου 2010, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2009, προκύπτει αύξηση 5,5%, έναντι αύξησης 0,6%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2009 προς το 2008 (ΣΣ. Για όσους δεν κατάλαβαν μεταφράζω από τα αλαμπουρνέζικα που χρησιμοποιεί ο ΔΟΛιος για να μπερδέψει: Πέρσι τέτοια εποχή ο πληθωρισμός ήταν 0,6%... αλλά δεν μας άρεσε γιατί κυβερνούσε ο ακατανόμαστος...).
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2010, παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Αυγούστου '09 – Ιουλίου '10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου '08 – Ιουλίου '09, παρουσίασε αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 2,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Ιουλίου 2010
Σύγκριση Ιουλίου 2010, με Ιούνιο 2010
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,5% το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,1% της ομάδας "Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά", λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά.
β) Κατά 7,5% της ομάδας "Ένδυση και Υπόδηση", λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 2,3 της ομάδας "Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,3% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης, κυρίως, του ηλεκτρισμού.
β) Κατά 1,0% της ομάδας " Υγεία", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων, των κλινικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 1,1% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων, του κομίστρου του ταξί και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
δ) Κατά 1,6% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης των τιμών της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια", λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ξενοδοχείων.
στ) Κατά 0,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 5,5% το μήνα Ιούλιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 19,2% της ομάδας "Αλκοολούχα ποτά και καπνός", λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 1,6% της ομάδας "Ένδυση και υπόδηση", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 8,1% της ομάδας "Στέγαση", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.
δ) Κατά 1,2% της ομάδας "Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 1,0% της ομάδας "Υγεία", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των φαρμάκων.
στ) Κατά 18,4% της ομάδας "Μεταφορές", λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.
ζ) Κατά 5,4% της ομάδας "Επικοινωνίες", λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας.
η) Κατά 0,9% της ομάδας "Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
θ) Κατά 3,0% της ομάδας "Εκπαίδευση", λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
ι) Κατά 3,5% της ομάδας "Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία και των τιμών των ξενοδοχείων.
ια) Κατά 4,4% της ομάδας " Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ", λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων-ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.»
http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231054592