29 Σεπτεμβρίου 2010

Η φανερή και η κρυφή ιστορία του Ι.Σάφα - Τα σκοτεινά μονοπάτια ενός "σκληρού"

Ποιος είναι στην πραγματικότητα ο Ισκαντάρ Σάφα, ο νέος ιδιοκτήτης των ΕΝΑΕ ή τουλάχιστον αυτός που εμφανίζεται ως νέος ιδιοκτήτης;

ImageΤο βιογραφικό του δείχνει ένα τύπο τελείως έξω από τα συνήθη "γιαπάκια" και "κυριλέ λαμόγια" των δυτικών εταιρειών. Δείχνει έναν σκληρό, "περπατημένο" στα δύσκολα, πιθανόν και ικανό για κινήσεις εκτός κάθε "corporate" αντίληψης που μας έχουν συνηθίσει Αμερικανοί, Γάλλοι, Γερμανοί και λοιποί killer μεν, αλλά με γκρι κοστούμια και γυαλάκια, των δυτικών εταιρειών κατασκευής αμυντικών συστημάτων.

Γεννήθηκε στη Βηρυτό το 1952. Κατάγεται από πλούσια οικογένεια Μαρωνιτών από την πόλη Γκαντίρ του Βορείου Λιβάνου. Ο πατέρας του ήταν υψηλόβαθμος κρατικός λειτουργός κατά την περίοδο που η χώρα τελούσε υπό γαλλική εντολή. Ωστόσο, όπως είχε γράψει η έγκυρη «Le Figaro» το 2002, τα πλούτη της οικογένειας φαίνεται ότι προήλθαν από κατασκευαστικά συμβόλαια στη Σαουδική Αραβία. Ο Σάφα πάντως σπούδασε στη γνωστή σχολή επιχειρήσεων ΙΝSΕΑD στο Φοντενεμπλό της Γαλλίας προτού συστήσει, μαζί με τον αδελφό του Ακραμ, την εταιρεία holding Τriacorp, η οποία δραστηριοποιήθηκε σε συστήματα ασφαλείας και οπλικών συστημάτων.

Μέσω της εταιρείας Ρrivinvest ο Σάφα ελέγχει περίπου το 30% της ΑDΜ. Το υπόλοιπο 75% ανήκει στον όμιλο Αλ Αϊν που φέρεται να ελέγχεται από την πριγκιπική οικογένεια του Αμπου Ντάμπι. Ωστόσο αυτός που «τρέχει» το εταιρικό σχήμα είναι ο Σάφα. Τον Ιούλιο του 2009 μάλιστα, η ΑDΜ απέκτησε τα ναυπηγεία του Νόμπισκρουγκ στο Ρέντσμπουργκ της Γερμανίας.

Τον Οκτώβριο του 2009 επίσης ο Σάφα και η ΑDΜ αγόρασαν το 80% της εταιρείας Βlohm+Voss, η οποία είναι η βασική κατασκευάστρια των πλοίων επιφανείας του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού. Και στη συνέχεια συνέστησαν κοινοπραξία (με ποσοστό 50%- 50%) με την ΤΚΜS για την κατασκευή τέτοιων πλοίων.

Αυτή είναι η φανερή ιστορία του Ισκαντάρ (Αλέξανδρου) Σάφα. Υπάρχει όμως και η άλλη, που δείχνει έναν άνθρωπο «περπατημένο» στους σκοτεινούς δρόμους του εμπορίου όπλων, εμπορίου ομήρων και ανθρώπινων ζωών. Το 1988 ήταν ο άνθρωπος που μεσολάβησε για λογαριασμό της γαλλικής κυβέρνησης για την απελευθέρωση των Γάλλων ομήρων που είχαν απαχθεί από τη Χεζμπολάχ το 1988.

Γι’ αυτή την υπόθεση λέχθηκαν πολλά και του κόστισαν πολλά χρόνια δοσοληψίες με την γαλλική δικαιοσύνη, αφού κατηγορήθηκε από τις γαλλικές αρχές ότι καταχράστηκε ένα μεγάλο ποσό από τα χρήματα των λύτρων, ωστόσο φαίνεται ότι η διερεύνηση της συμμετοχής του σε αυτό το σκάνδαλο που συγκλόνισε τη Γαλλία δεν τον έπληξε ανεπανόρθωτα.

Δεν είναι τυχαίο ότι του είχε απαγορευτεί με εισαγγελική απόφαση η είσοδος στην Γαλλία, ενώ είχε σχολιαστεί και το γεγονός ότι σπάνια κοιμόταν στα ίδια μέρη για περισσότερες από μία ή δύο νύχτες για τον φόβο των ... ανεπιθύμητων επισκεπτών. Οι εχθροί του λένε «λόγω των επαφών του με το Ιράν και το Αμπού Ντάμπι που θέλησε να τις αξιοποιήσει η γαλλική διπλωματία». Ο ίδιος λέει ότι «Δεν αποδείχθηκε τίποτα».

Επίσης ο ίδιος ο Σάφα έχει πει ότι αξιοποίησε τις «πολλές επαφές του στο Λίβανο, στη Συρία, και πάνω απ’ όλα στο Ιράν». Ο Σιράκ πάντως είχε αποκαλέσει τότε το Σάφα «φίλο της Γαλλίας και του Ιράν». Κάποιοι τον εμφανίζουν εμπλεκόμενο στο σκάνδαλο πώλησης των υποβρυχίων Scorpion στο Πακιστάν, όπου η αλλαγή κυβέρνησης στην Γαλλία και η μη καταβολή των παράνομων προμηθειών είχε ως αποτέλεσμα των σφαγιασμό έξι Γάλλων αξιωματικών που βρίσκονταν στο Πακιστάν ως ομάδα τεχνικής υποστήρξης των Scorpion.

Aς ελπίσουμε ότι στα ΕΝΑΕ θα πορευτεί με πιο καθαρή και διάφανη περπατησιά. Διότι εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε-γέλασε...

Πάντως είναι εντυπωσιακό ότι εδώ και οκτώ μήνες που μιλάει με το ελληνικό δημόσιο δεν υπάρχει ούτε μία φωτογραφία του που να κυκλοφορεί στα δημοσιογραφικά γραφεία πέρα από αυτή που τον δείχνει προφίλ στο deck ενός γιοτ!

http://www.defencenet.gr