Κατά την διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στη Βουλή για το νομοσχέδιο που αφορά την κύρωση της σύμβασης του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης για το μέλλον των Ελληνικών ναυπηγίων και των προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης απευθυνόμενος στον κ. Ε. Βενιζέλο είπε..
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Εμείς κατανοούμε τη θέση σας. Κατανοούμε ότι είχατε να κάνετε μια δύσκολη διαπραγμάτευση. Καταλαβαίνουμε ότι προσπαθήσατε να λύσετε ένα γόρδιο δεσμό.
Όμως, ποιο γόρδιο δεσμό, κύριε Βενιζέλο; Το γόρδιο δεσμό –γι’ αυτό είστε και πολύ προσεκτικός- που μας οδήγησε η δική σας σύμβαση, η σύμβαση του 2001, γι’ αυτά τα υποβρύχια, τα τέσσερα υποβρύχια 214, συν τον εκσυγχρονισμό των τριών υποβρυχίων 209, σύμβαση που αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή; Το γνωρίζετε και εσείς πάρα πολύ καλά, γιατί αυτό, πρώτον, προέβλεπε προκαταβολές του 50%. Δεν ξέρω καμία σύμβαση στον κόσμο που να προβλέπει προκαταβολή 50%. Και έχουμε φθάσει δέκα χρόνια μετά να έχουμε πληρώσει τα χρήματα τα οποία και αναφέρατε, δηλαδή περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια ευρώ- και δεν έχουμε δει ούτε ένα υποβρύχιο στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Αυτό προβλέπει η σύμβαση.
Όπως επίσης, το τίμημα για τον εκσυγχρονισμό των τριών υποβρυχίων 209 είναι ένα τίμημα εξαιρετικά υψηλό, 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτή τη σύμβαση βρήκατε. Αυτή τη σύμβαση βρήκαμε και εμείς. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από μία βεβαρημένη σύμβαση. Εγώ μπορώ να κατανοήσω ότι η προσπάθεια που έγινε το 2000 ήταν μια προσπάθεια να διατηρηθούν ζωντανά τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, αλλά όχι με τέτοιες λεόντειες συμφωνίες.
Σήμερα, η προσπάθεια που κάνετε γίνεται, για να αγοράσει τα Ναυπηγεία η συγκεκριμένη εταιρεία. Φθάσαμε δηλαδή στο σημείο να δοθεί το 2000 προικοδότηση στη γερμανική εταιρεία, για να διατηρήσει ανοικτά τα Ναυπηγεία και σήμερα να δίνετε εσείς πανωπροίκια, για να συνεχίσει να λειτουργεί το Ναυπηγείο. Μια δεύτερη δηλαδή προίκα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εκεί, λοιπόν, βρεθήκαμε...
Τώρα, για την ιστορία, γιατί μας ακούν και άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν όλη την εμπειρία και όλη τη γνώση που έχετε εσείς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕΝ, για να λέμε τα πράγματα όπως είναι –και κλείνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε- η σύμβαση είναι προϋπολογισμού 2.800.000.000 περίπου. Το 1.900.000.000 είναι για τα τέσσερα νέα υποβρύχια, τα 214. Από αυτά, λοιπόν, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ από το 2000 έως το 2004 έχουν πληρώσει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας 220.000.000 και υπάρχουν και ληξιπρόθεσμες οφειλές λόγω της αντιδικίας για το «Παπανικολής» 600.000.000 ευρώ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Για δε την ανακατασκευή, τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων 209, από το 2002 έως το 2004 οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ έχουν πληρώσει προκαταβολές 450 εκατομμύρια ευρώ, οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας 170. Τα 104 τα πληρώσαμε απ’ ευθείας από το Υπουργείο Οικονομικών, λόγω των γνωστών θεμάτων που υπήρχαν με τη γερμανική κυβέρνηση. Αλλά αν δείτε τις ροές των χρηματοδοτήσεων είναι πολύ μικρές την περίοδο της Νέας Δημοκρατίας και τεράστιες την περίοδο του ΠΑΣΟΚ.
Σύνολο, κύριε Υπουργέ; Οι πληρωμές του ΠΑΣΟΚ 2001-2004 είναι 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ και οι πληρωμές της Νέας Δημοκρατίας είναι 390 εκατομμύρια. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτό δυσκολεύει και εσάς στις διαπραγματεύσεις.
Τελειώνοντας κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να πω επειδή δεν ήσασταν στην Έδρα, ότι ο κύριος Υπουργός πήρε το λόγο για οκτώ λεπτά και μίλησε δέκα έξι στην πρώτη του παρέμβαση, το ίδιο και οι Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι των άλλων Κομμάτων.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κύριε Κεφαλογιάννη, επειδή είναι δώδεκα η ώρα, του συναδέλφους σκεφτείτε και την τάξη. Παράκληση.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κλείνω, χωρίς να αντιδικήσω άλλο μαζί σας.
Εμείς, κύριε Πρόεδρε, δεν ψηφίζουμε αυτή τη σύμβαση για δύο λόγους: Για λόγους νομικούς, τους οποίους με πολύ λεπτομερή τρόπο σας ανέπτυξε ο κ. Παυλόπουλος και γι’ αυτό το οποίο λέει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής σε σχέση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το οποίο θεωρούμε καίριο. Θα διαβάσω στη σελίδα 5 τι λέει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής: «Οι ανωτέρω ρυθμίσεις κατά το σκέλος που εισήγαγαν φορολογικές απαλλαγές και μέτρα τεχνικού χαρακτήρα, μπορεί να θεωρηθεί ότι συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, κατά την έννοια του άρθρου 107 παράγραφος 1 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Είναι σαφές αυτό, γι’ αυτό το λόγο δεν το ψηφίζουμε και δεν το ψηφίζουμε και για λόγους ουσίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Εντάξει, κύριε Κεφαλογιάννη.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Οι λόγοι ουσίας είναι ότι εμείς σε αυτή την οικονομική συγκυρία πιστεύουμε ότι ο ελληνικός λαός δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώσει από το υστέρημά του 500 εκατομμύρια ευρώ, μόνο και μόνο γιατί δυσκολευτήκατε εσείς, εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης του κ. Παπανδρέου να συμφωνήσετε με την εταιρεία χωρίς κόστος και το Πολεμικό Ναυτικό να εξυπηρετήσετε και τον ελληνικό λαό να απαλλάξετε από 500 επιπλέον εκατομμύρια ευρώ φορολογία.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Δεν υπάρχουν φορολογικές απαλλαγές. Η διάταξη λέει ότι στην πραγματικότητα δεν επιβάλλεται προκαταβολή του φόρου εισοδήματος. Δεν υπάρχει καμιά απαλλαγή.
Έρχομαι στα μαθηματικά του κ. Κεφαλογιάννη. Τα στοιχεία που έχω εγώ μου λένε ότι στη σύμβαση «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» των υποβρυχίων 209 το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε το 2004 (ΣΣ. Προσέξτε ότι αρχίζει να λέει ποσά που πληρώθηκαν από το 2004 και με΄τα... για τα πριν γαργάρα... θα καταλάβετε παρακάτω γιατί) 128.549.000 ευρώ, το 2005 κατέβαλε 45.770.000 ευρώ, το 2006 κατέβαλε 30.804.000, το 2009 κατέβαλε 104.198.000 ευρώ.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Τα ίδια έχουμε (ΣΣ. Μόνο που ο Κεφαλογιάννης έχει και τα πριν του 2004 όπως θα δείτε στη συνέχεια).
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Στην άλλη σύμβαση των υποβρυχίων 214 κατέβαλε το 2004 (ΣΣ. Και για τα υποβρύχια τύπου 214 αρχίζει να αναφέρει πληρωμές που έγιναν από το 2004 και πέρα) το ποσό των 306.104.000 ευρώ, το 2005 κατέβαλε 220.895.000 ευρώ, το 2006 κατέβαλε 1.000.000 ευρώ. Το άθροισμα είναι 840.000.000 ευρώ.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Χρεώνετε όλο το 2004 στη Νέα Δημοκρατία.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Προφανώς και έτσι είναι (ΣΣ. Δεν είναι όμως έτσι γιατί η ΝΔ το 2004 εκτέλεσε τον προυπολογισμό και τις πληρωμές που είχε αποφασίσει το ΠΑΣΟΚ τον Δεκέμβριο του 2003...).
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Δεν είναι έτσι.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Κάνετε λάθος, διότι το Μάρτιο έγιναν οι εκλογές. Το άθροισμα είναι, λοιπόν, 840.000.000 ευρώ.
Το αντιφατικό στο επιχείρημά σας, ότι θα γινόταν δεκτή η πρόταση για τα 209 χωρίς επιβάρυνση επειδή είχαν ταμειακό πρόβλημα οι Γερμανοί και ήθελαν να πάρουν λεφτά, είναι ότι δώσατε τα λεφτά και δεν πήρατε το αντάλλαγμα. Ο κ. Παπαθανασίου έδωσε 105.000.000 ευρώ την ίδια εποχή και δεν πήρε κανένα αντάλλαγμα. Ήταν φοβερή η διαχείριση και φοβερή διαπραγμάτευση.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Ξέρετε ότι ζητούσαν πολλά περισσότερα.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ναι, αλλά πήραν 105.000.000 ευρώ εκείνη τη στιγμή. Αφού το κάνατε αυτό, μετά βρεθήκατε υπερήμεροι και τους δώσατε τη νομική βάση να κάνουν καταγγελία και να προσφύγουν στη διεθνή διαιτησία. Έλεος τώρα.
Όσον αφορά τώρα το δημοσιονομικό φορτίο. Πόσο είναι το δημοσιονομικό φορτίο; Εάν υποθέσουμε ότι δεν πουλιέται ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» –και καταγράφω τη δήλωσή σας- το δημοσιονομικό φορτίο είναι 500.000.000 ευρώ για τα επόμενα δέκα χρόνια, δηλαδή 50.000.000 ευρώ το έτος. Εάν πουληθεί ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» η επιβάρυνση είναι περίπου 15.000.000 ευρώ το έτος. Αυτή είναι η δημοσιονομική επιβάρυνση.
Ξέρετε από πού θα καταβάλλουμε αυτά τα ποσά του closing τα πρώτα 300.000.000 ευρώ; Από τις οροφές του προϋπολογισμού μας του 2010. Διότι, έχουμε εγγεγραμμένα κονδύλια 1.800.000 ευρώ για πληρωμές, έχουμε διαθέσει 1.000.000 ευρώ και έχουμε τη δυνατότητα να καταβάλλουμε τα 300.000.000 ευρώ και θα είμαστε 500.000.000 ευρώ κάτω από την πρόβλεψη του προϋπολογισμού.
Στις δε παραλαβές, που είναι κρίσιμες για το έλλειμμα, ακόμα και αν παραληφθεί κατά τη EUROSTAT το 2010 ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», θα διευκολύνουμε το Υπουργείο Οικονομικών με 800.000.000 ευρώ. Αν η παραλαβή του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» μεταφερθεί το 2011 νομικά, θα διευκολύνουμε το Υπουργείο Οικονομικών με 1.000.000.000 ευρώ.
Άρα κάνουμε τέτοια διαχείριση των θεμάτων, που μας επιτρέπει να κάνουμε και αυτού του είδους τις ενέργειες, διευκολύνοντας και το Υπουργείο Οικονομικών.
Λέει η κυρία Μανωλάκου ότι είχε και άλλα προβλήματα το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Μα, το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» είναι ένα καινούργιο πλοίο. Κάθε παραλαβή οποιουδήποτε καινούργιου σκάφους είτε είναι φρεγάτα, είτε είναι πυραυλάκατος, είτε είναι υποβρύχιο, έχει προβλήματα.
Εν πάση περιπτώσει, το Ναυτικό έχει ενημερώσει επισήμως την πολιτική ηγεσία το 2008 ότι αίρονται οι αντιρρήσεις του. Η BWB, η αρμόδια Γερμανική αρχή, πιστοποιεί την ποιότητα του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» το 2008. Καταβάλλονται τα ποσά, γίνεται η διαπραγμάτευση για τις συμβάσεις, αλλά το κομβικό πρόβλημα μένει άλυτο και κληροδοτείται. Σας καλώ να αξιολογήσετε τη συνολική εικόνα.
Εγώ εκτιμώ πάρα πολύ τη μετριοπάθεια με την οποία μίλησε ο κ. Τασούλας. Ο κ. Τασούλας έχει επιπλέον ένα πλεονέκτημα πέραν της ευγενείας του, της καλλιέργειάς του και της υπευθυνότητάς του. Έχει διατελέσει Υφυπουργός στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και έχει ζήσει τα προβλήματα, έχει ζήσει την αγωνία, έχει ζήσει ώρες ευθύνης. Άρα, ξέρει τι λέει. Το καταγράφω αυτό ως ένα δείγμα πολιτικού πολιτισμού.
Θα παρακαλούσα τώρα να μην συνεχίσουμε το διάλογο αυτό.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, ζητώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Έχετε ήδη συμπληρώσει εικοσάλεπτο, κύριε Κεφαλογιάννη.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Αν θέλετε να συνεχίσετε, εγώ σας αφήνω τον τελευταίο λόγο. Κλείστε εσείς τη συζήτηση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ορίστε, κύριε Κεφαλογιάννη, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Νομίζω ότι ο τελευταίος λόγος σύμφωνα με τη διαδικασία της συζήτησης ανήκει πάντα στην Κυβέρνηση.
Παίρνω το λόγο, γιατί ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε σε ορισμένα στοιχεία. Τα στοιχεία, που διαβάσαμε, είναι τα ίδια. Αλλά για την πληρότητα της συζήτησης, θα σας τα διαβάσω χρόνο-χρόνο και θα βγάλετε μόνος σας τα συμπεράσματα.
Για το 209 υποβρύχιο, πληρώθηκαν τα χρήματα χρόνο με το χρόνο λόγω της σύμβασης. Το 2002 πληρώθηκαν 220 εκατομμύρια, το 2003 πληρώθηκαν 109 εκατομμύρια, το 2004 -όπως τα είχατε εσείς προγραμματίσει- 128 εκατομμύρια, το 2005 –όπως τα προγραμμάτισε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας- κατέβηκαν στα 45 εκατομμύρια, το 2006 ξανακατέβηκαν στα 30 εκατομμύρια και το 2009 μόνο και μόνο γιατί υπήρχε αυτή η μεγάλη πολιτική αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση της Γερμανίας όχι από το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, αλλά από το Υπουργείο των Οικονομικών για πολιτικούς λόγους, λόγω της διένεξης η οποία υπήρχε από τη δική σας σύμβαση, δόθηκαν 104 εκατομμύρια ευρώ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Και μετά έγινε η καταγγελία.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Επίσης, έγινε το ίδιο το 2000. Εσείς δηλαδή, αγοράσατε ένα σπίτι στα σχέδια, χωρίς να ξέρετε αν το οικόπεδο ήταν ξεκαθαρισμένο και πληρώνατε από την πρώτη μέρα χρήματα.
Πληρώσατε, λοιπόν, για το 2000 για τα υποβρύχια 214, 184.000.000 ευρώ, το 2001 πληρώσατε 133.000.000 ευρώ, το 2002 πληρώσατε 308.000.000 ευρώ, το 2004 είχατε προγραμματίσει να πληρώσετε 306.000.000 ευρώ, το 2005 που ήλθε η Νέα Δημοκρατία από 306.000.000 κατεβήκαμε στα 220.000.000 ευρώ και το 2006 1.000.000 ευρώ, όπως και εσείς αναγνώσατε.
Άρα, η σύμβαση αυτή ήταν μία σύμβαση, που πρέπει να την έχουμε στην Ελλάδα ως μοντέλο προς αποφυγή, για να μην ξαναϋπογράψουμε τέτοια σύμβαση. Ήλθαμε δηλαδή, πληρώσαμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χωρίς να κερδίσουμε τίποτα για να αδυνατίσουμε τη διαπραγματευτική μας θέση, να βρεθείτε και εσείς -που κάνετε καλή δουλειά, σας το λέω και εγώ- με μία σύμβαση, που είχε ναρκοθετήσει τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και του Πολεμικού μας Ναυτικού. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Δεν μπορείτε, λοιπόν, για κανένα λόγο να διαστρεβλώσετε αυτή την αλήθεια.
Όμως, ποιο γόρδιο δεσμό, κύριε Βενιζέλο; Το γόρδιο δεσμό –γι’ αυτό είστε και πολύ προσεκτικός- που μας οδήγησε η δική σας σύμβαση, η σύμβαση του 2001, γι’ αυτά τα υποβρύχια, τα τέσσερα υποβρύχια 214, συν τον εκσυγχρονισμό των τριών υποβρυχίων 209, σύμβαση που αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή; Το γνωρίζετε και εσείς πάρα πολύ καλά, γιατί αυτό, πρώτον, προέβλεπε προκαταβολές του 50%. Δεν ξέρω καμία σύμβαση στον κόσμο που να προβλέπει προκαταβολή 50%. Και έχουμε φθάσει δέκα χρόνια μετά να έχουμε πληρώσει τα χρήματα τα οποία και αναφέρατε, δηλαδή περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια ευρώ- και δεν έχουμε δει ούτε ένα υποβρύχιο στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Αυτό προβλέπει η σύμβαση.
Όπως επίσης, το τίμημα για τον εκσυγχρονισμό των τριών υποβρυχίων 209 είναι ένα τίμημα εξαιρετικά υψηλό, 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Αυτή τη σύμβαση βρήκατε. Αυτή τη σύμβαση βρήκαμε και εμείς. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από μία βεβαρημένη σύμβαση. Εγώ μπορώ να κατανοήσω ότι η προσπάθεια που έγινε το 2000 ήταν μια προσπάθεια να διατηρηθούν ζωντανά τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, αλλά όχι με τέτοιες λεόντειες συμφωνίες.
Σήμερα, η προσπάθεια που κάνετε γίνεται, για να αγοράσει τα Ναυπηγεία η συγκεκριμένη εταιρεία. Φθάσαμε δηλαδή στο σημείο να δοθεί το 2000 προικοδότηση στη γερμανική εταιρεία, για να διατηρήσει ανοικτά τα Ναυπηγεία και σήμερα να δίνετε εσείς πανωπροίκια, για να συνεχίσει να λειτουργεί το Ναυπηγείο. Μια δεύτερη δηλαδή προίκα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Εκεί, λοιπόν, βρεθήκαμε...
Τώρα, για την ιστορία, γιατί μας ακούν και άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν όλη την εμπειρία και όλη τη γνώση που έχετε εσείς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΕΝ, για να λέμε τα πράγματα όπως είναι –και κλείνω με αυτό, κύριε Πρόεδρε- η σύμβαση είναι προϋπολογισμού 2.800.000.000 περίπου. Το 1.900.000.000 είναι για τα τέσσερα νέα υποβρύχια, τα 214. Από αυτά, λοιπόν, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ από το 2000 έως το 2004 έχουν πληρώσει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας 220.000.000 και υπάρχουν και ληξιπρόθεσμες οφειλές λόγω της αντιδικίας για το «Παπανικολής» 600.000.000 ευρώ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Για δε την ανακατασκευή, τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων 209, από το 2002 έως το 2004 οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ έχουν πληρώσει προκαταβολές 450 εκατομμύρια ευρώ, οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας 170. Τα 104 τα πληρώσαμε απ’ ευθείας από το Υπουργείο Οικονομικών, λόγω των γνωστών θεμάτων που υπήρχαν με τη γερμανική κυβέρνηση. Αλλά αν δείτε τις ροές των χρηματοδοτήσεων είναι πολύ μικρές την περίοδο της Νέας Δημοκρατίας και τεράστιες την περίοδο του ΠΑΣΟΚ.
Σύνολο, κύριε Υπουργέ; Οι πληρωμές του ΠΑΣΟΚ 2001-2004 είναι 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ και οι πληρωμές της Νέας Δημοκρατίας είναι 390 εκατομμύρια. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αυτό δυσκολεύει και εσάς στις διαπραγματεύσεις.
Τελειώνοντας κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να πω επειδή δεν ήσασταν στην Έδρα, ότι ο κύριος Υπουργός πήρε το λόγο για οκτώ λεπτά και μίλησε δέκα έξι στην πρώτη του παρέμβαση, το ίδιο και οι Κοινοβουλευτικοί Εκπρόσωποι των άλλων Κομμάτων.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κύριε Κεφαλογιάννη, επειδή είναι δώδεκα η ώρα, του συναδέλφους σκεφτείτε και την τάξη. Παράκληση.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κλείνω, χωρίς να αντιδικήσω άλλο μαζί σας.
Εμείς, κύριε Πρόεδρε, δεν ψηφίζουμε αυτή τη σύμβαση για δύο λόγους: Για λόγους νομικούς, τους οποίους με πολύ λεπτομερή τρόπο σας ανέπτυξε ο κ. Παυλόπουλος και γι’ αυτό το οποίο λέει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής σε σχέση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το οποίο θεωρούμε καίριο. Θα διαβάσω στη σελίδα 5 τι λέει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής: «Οι ανωτέρω ρυθμίσεις κατά το σκέλος που εισήγαγαν φορολογικές απαλλαγές και μέτρα τεχνικού χαρακτήρα, μπορεί να θεωρηθεί ότι συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, κατά την έννοια του άρθρου 107 παράγραφος 1 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Είναι σαφές αυτό, γι’ αυτό το λόγο δεν το ψηφίζουμε και δεν το ψηφίζουμε και για λόγους ουσίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Εντάξει, κύριε Κεφαλογιάννη.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Οι λόγοι ουσίας είναι ότι εμείς σε αυτή την οικονομική συγκυρία πιστεύουμε ότι ο ελληνικός λαός δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώσει από το υστέρημά του 500 εκατομμύρια ευρώ, μόνο και μόνο γιατί δυσκολευτήκατε εσείς, εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης του κ. Παπανδρέου να συμφωνήσετε με την εταιρεία χωρίς κόστος και το Πολεμικό Ναυτικό να εξυπηρετήσετε και τον ελληνικό λαό να απαλλάξετε από 500 επιπλέον εκατομμύρια ευρώ φορολογία.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Δεν υπάρχουν φορολογικές απαλλαγές. Η διάταξη λέει ότι στην πραγματικότητα δεν επιβάλλεται προκαταβολή του φόρου εισοδήματος. Δεν υπάρχει καμιά απαλλαγή.
Έρχομαι στα μαθηματικά του κ. Κεφαλογιάννη. Τα στοιχεία που έχω εγώ μου λένε ότι στη σύμβαση «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» των υποβρυχίων 209 το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε το 2004 (ΣΣ. Προσέξτε ότι αρχίζει να λέει ποσά που πληρώθηκαν από το 2004 και με΄τα... για τα πριν γαργάρα... θα καταλάβετε παρακάτω γιατί) 128.549.000 ευρώ, το 2005 κατέβαλε 45.770.000 ευρώ, το 2006 κατέβαλε 30.804.000, το 2009 κατέβαλε 104.198.000 ευρώ.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Τα ίδια έχουμε (ΣΣ. Μόνο που ο Κεφαλογιάννης έχει και τα πριν του 2004 όπως θα δείτε στη συνέχεια).
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Στην άλλη σύμβαση των υποβρυχίων 214 κατέβαλε το 2004 (ΣΣ. Και για τα υποβρύχια τύπου 214 αρχίζει να αναφέρει πληρωμές που έγιναν από το 2004 και πέρα) το ποσό των 306.104.000 ευρώ, το 2005 κατέβαλε 220.895.000 ευρώ, το 2006 κατέβαλε 1.000.000 ευρώ. Το άθροισμα είναι 840.000.000 ευρώ.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Χρεώνετε όλο το 2004 στη Νέα Δημοκρατία.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Προφανώς και έτσι είναι (ΣΣ. Δεν είναι όμως έτσι γιατί η ΝΔ το 2004 εκτέλεσε τον προυπολογισμό και τις πληρωμές που είχε αποφασίσει το ΠΑΣΟΚ τον Δεκέμβριο του 2003...).
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Δεν είναι έτσι.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Κάνετε λάθος, διότι το Μάρτιο έγιναν οι εκλογές. Το άθροισμα είναι, λοιπόν, 840.000.000 ευρώ.
Το αντιφατικό στο επιχείρημά σας, ότι θα γινόταν δεκτή η πρόταση για τα 209 χωρίς επιβάρυνση επειδή είχαν ταμειακό πρόβλημα οι Γερμανοί και ήθελαν να πάρουν λεφτά, είναι ότι δώσατε τα λεφτά και δεν πήρατε το αντάλλαγμα. Ο κ. Παπαθανασίου έδωσε 105.000.000 ευρώ την ίδια εποχή και δεν πήρε κανένα αντάλλαγμα. Ήταν φοβερή η διαχείριση και φοβερή διαπραγμάτευση.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Ξέρετε ότι ζητούσαν πολλά περισσότερα.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ναι, αλλά πήραν 105.000.000 ευρώ εκείνη τη στιγμή. Αφού το κάνατε αυτό, μετά βρεθήκατε υπερήμεροι και τους δώσατε τη νομική βάση να κάνουν καταγγελία και να προσφύγουν στη διεθνή διαιτησία. Έλεος τώρα.
Όσον αφορά τώρα το δημοσιονομικό φορτίο. Πόσο είναι το δημοσιονομικό φορτίο; Εάν υποθέσουμε ότι δεν πουλιέται ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» –και καταγράφω τη δήλωσή σας- το δημοσιονομικό φορτίο είναι 500.000.000 ευρώ για τα επόμενα δέκα χρόνια, δηλαδή 50.000.000 ευρώ το έτος. Εάν πουληθεί ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» η επιβάρυνση είναι περίπου 15.000.000 ευρώ το έτος. Αυτή είναι η δημοσιονομική επιβάρυνση.
Ξέρετε από πού θα καταβάλλουμε αυτά τα ποσά του closing τα πρώτα 300.000.000 ευρώ; Από τις οροφές του προϋπολογισμού μας του 2010. Διότι, έχουμε εγγεγραμμένα κονδύλια 1.800.000 ευρώ για πληρωμές, έχουμε διαθέσει 1.000.000 ευρώ και έχουμε τη δυνατότητα να καταβάλλουμε τα 300.000.000 ευρώ και θα είμαστε 500.000.000 ευρώ κάτω από την πρόβλεψη του προϋπολογισμού.
Στις δε παραλαβές, που είναι κρίσιμες για το έλλειμμα, ακόμα και αν παραληφθεί κατά τη EUROSTAT το 2010 ο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», θα διευκολύνουμε το Υπουργείο Οικονομικών με 800.000.000 ευρώ. Αν η παραλαβή του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» μεταφερθεί το 2011 νομικά, θα διευκολύνουμε το Υπουργείο Οικονομικών με 1.000.000.000 ευρώ.
Άρα κάνουμε τέτοια διαχείριση των θεμάτων, που μας επιτρέπει να κάνουμε και αυτού του είδους τις ενέργειες, διευκολύνοντας και το Υπουργείο Οικονομικών.
Λέει η κυρία Μανωλάκου ότι είχε και άλλα προβλήματα το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Μα, το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» είναι ένα καινούργιο πλοίο. Κάθε παραλαβή οποιουδήποτε καινούργιου σκάφους είτε είναι φρεγάτα, είτε είναι πυραυλάκατος, είτε είναι υποβρύχιο, έχει προβλήματα.
Εν πάση περιπτώσει, το Ναυτικό έχει ενημερώσει επισήμως την πολιτική ηγεσία το 2008 ότι αίρονται οι αντιρρήσεις του. Η BWB, η αρμόδια Γερμανική αρχή, πιστοποιεί την ποιότητα του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» το 2008. Καταβάλλονται τα ποσά, γίνεται η διαπραγμάτευση για τις συμβάσεις, αλλά το κομβικό πρόβλημα μένει άλυτο και κληροδοτείται. Σας καλώ να αξιολογήσετε τη συνολική εικόνα.
Εγώ εκτιμώ πάρα πολύ τη μετριοπάθεια με την οποία μίλησε ο κ. Τασούλας. Ο κ. Τασούλας έχει επιπλέον ένα πλεονέκτημα πέραν της ευγενείας του, της καλλιέργειάς του και της υπευθυνότητάς του. Έχει διατελέσει Υφυπουργός στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και έχει ζήσει τα προβλήματα, έχει ζήσει την αγωνία, έχει ζήσει ώρες ευθύνης. Άρα, ξέρει τι λέει. Το καταγράφω αυτό ως ένα δείγμα πολιτικού πολιτισμού.
Θα παρακαλούσα τώρα να μην συνεχίσουμε το διάλογο αυτό.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, ζητώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Έχετε ήδη συμπληρώσει εικοσάλεπτο, κύριε Κεφαλογιάννη.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Αν θέλετε να συνεχίσετε, εγώ σας αφήνω τον τελευταίο λόγο. Κλείστε εσείς τη συζήτηση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ορίστε, κύριε Κεφαλογιάννη, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Νομίζω ότι ο τελευταίος λόγος σύμφωνα με τη διαδικασία της συζήτησης ανήκει πάντα στην Κυβέρνηση.
Παίρνω το λόγο, γιατί ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε σε ορισμένα στοιχεία. Τα στοιχεία, που διαβάσαμε, είναι τα ίδια. Αλλά για την πληρότητα της συζήτησης, θα σας τα διαβάσω χρόνο-χρόνο και θα βγάλετε μόνος σας τα συμπεράσματα.
Για το 209 υποβρύχιο, πληρώθηκαν τα χρήματα χρόνο με το χρόνο λόγω της σύμβασης. Το 2002 πληρώθηκαν 220 εκατομμύρια, το 2003 πληρώθηκαν 109 εκατομμύρια, το 2004 -όπως τα είχατε εσείς προγραμματίσει- 128 εκατομμύρια, το 2005 –όπως τα προγραμμάτισε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας- κατέβηκαν στα 45 εκατομμύρια, το 2006 ξανακατέβηκαν στα 30 εκατομμύρια και το 2009 μόνο και μόνο γιατί υπήρχε αυτή η μεγάλη πολιτική αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση της Γερμανίας όχι από το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, αλλά από το Υπουργείο των Οικονομικών για πολιτικούς λόγους, λόγω της διένεξης η οποία υπήρχε από τη δική σας σύμβαση, δόθηκαν 104 εκατομμύρια ευρώ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Και μετά έγινε η καταγγελία.
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Επίσης, έγινε το ίδιο το 2000. Εσείς δηλαδή, αγοράσατε ένα σπίτι στα σχέδια, χωρίς να ξέρετε αν το οικόπεδο ήταν ξεκαθαρισμένο και πληρώνατε από την πρώτη μέρα χρήματα.
Πληρώσατε, λοιπόν, για το 2000 για τα υποβρύχια 214, 184.000.000 ευρώ, το 2001 πληρώσατε 133.000.000 ευρώ, το 2002 πληρώσατε 308.000.000 ευρώ, το 2004 είχατε προγραμματίσει να πληρώσετε 306.000.000 ευρώ, το 2005 που ήλθε η Νέα Δημοκρατία από 306.000.000 κατεβήκαμε στα 220.000.000 ευρώ και το 2006 1.000.000 ευρώ, όπως και εσείς αναγνώσατε.
Άρα, η σύμβαση αυτή ήταν μία σύμβαση, που πρέπει να την έχουμε στην Ελλάδα ως μοντέλο προς αποφυγή, για να μην ξαναϋπογράψουμε τέτοια σύμβαση. Ήλθαμε δηλαδή, πληρώσαμε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ χωρίς να κερδίσουμε τίποτα για να αδυνατίσουμε τη διαπραγματευτική μας θέση, να βρεθείτε και εσείς -που κάνετε καλή δουλειά, σας το λέω και εγώ- με μία σύμβαση, που είχε ναρκοθετήσει τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και του Πολεμικού μας Ναυτικού. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Δεν μπορείτε, λοιπόν, για κανένα λόγο να διαστρεβλώσετε αυτή την αλήθεια.