Πριν λίγες ημέρες το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης ανακοίνωσε ότι τη φετινή χρονιά η εισαγωγή και η εγγραφή όλων των επιτυχόντων στα Τ.Ε.Ι θα γίνεται μόνο στο χειμερινό εξάμηνο. Με την κίνηση αυτή επανέρχεται στην επιφάνεια άλλη μια παθογένεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος την οποία η ηγεσία του Υπουργείου δείχνει ότι ακόμα δεν έχει αντιληφθεί.
Μέχρι σήμερα η εισαγωγή και η εγγραφή των σπουδαστών στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα γινόταν σε χειμερινό και εαρινό εξάμηνο. Η διάσπαση αυτή γινόταν για να ανταπεξέλθουν καλύτερα τα Ιδρύματα στις υποχρεώσεις τους και ιδιαίτερα τα Κεντρικά Ιδρύματα να μπορέσουν να αποδεχθούν το μεγάλο αριθμό μεταγραφών.
Ωστόσο θεωρούμε ότι το μέτρο της μονής εισαγωγής των φοιτητών δεν είναι αρνητικό. Η εφαρμογή όμως της συγκεκριμένης διάταξης προσκρούει όμως σε αντικειμενικές δυσκολίες. Η υποχρηματοδότηση των ΤΕΙ παραμένει άλυτο πρόβλημα, οδηγώντας έτσι τα Ιδρύματα σε έντονο οικονομικό αδιέξοδο. Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται με τις δραματικές ελλείψεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού και την χρονοβόρα αντικατάσταση των συνταξιοδοτούμενων καθηγητών, όπου λόγω γραφειοκρατίας του Υπουργείου, μια κενή θέση μπορεί να χρειαστεί ακόμη και 4 έτη για να αναπληρωθεί.
Παράλληλα, η ανεπάρκεια υποδομών και χώρων εργαστηρίων συνεχίζεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι γνωστές και συνήθεις «λίστες αναμονής» που δημιουργούνται στα εργαστηριακά μαθήματα, τα οποία αδυνατούν να φιλοξενήσουν μεγάλο όγκο σπουδαστών, με αποτέλεσμα πολλοί που έχουν δηλώσει συγκεκριμένα μαθήματα, να μην μπορέσουν να τα παρακολουθήσουν. Είναι λοιπόν αυτονόητο, ότι ο διπλασιασμός των σπουδαστών στις αίθουσες ιδίως στα εργαστηριακά μαθήματα σημαίνει και διπλάσιες υποδομές, οι οποίες τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχουν. Ακόμη και στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν οι απαιτούμενες από άποψη χώρου, αυτές στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν πληρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην εφαρμόσει τη συγκεκριμένη διάταξη μέχρι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις που θα καθιστούν εφικτή την υλοποίησή της.
Η ηγεσία του Υπουργείου πρέπει να καταλάβει ότι με την εφαρμογή του μέτρου της μονής εισαγωγής δεν μας εξισώνει με τα Πανεπιστήμια. Πρέπει να αντιληφθεί πως η πραγματική εξίσωση θα επέλθει με την άμεση έκδοση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων, την χορήγηση αυτόνομων μεταπτυχιακών, την αύξηση της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, την πρόσληψη Μόνιμου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, την δημιουργία νέων υποδομών των Ιδρυμάτων κ με πολλά άλλα μέτρα που η Υπουργός δεν τολμάει να αγγίξει.
Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ έχοντας ως μοναδικό στόχο την βελτίωση της αναχρονιστικής κατάστασης που βιώνουν οι σπουδαστές σήμερα αλλά και τη γενικότερη αναβάθμιση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, θα συνεχίσει να διεκδικεί με οποιοδήποτε κόστος και με κάθε τρόπο ένα καλύτερο μέλλον.
ΔΑΠ ΝΔΦΚ
Δύναμη Ευθύνης – Προοπτική Ελπίδας
Ωστόσο θεωρούμε ότι το μέτρο της μονής εισαγωγής των φοιτητών δεν είναι αρνητικό. Η εφαρμογή όμως της συγκεκριμένης διάταξης προσκρούει όμως σε αντικειμενικές δυσκολίες. Η υποχρηματοδότηση των ΤΕΙ παραμένει άλυτο πρόβλημα, οδηγώντας έτσι τα Ιδρύματα σε έντονο οικονομικό αδιέξοδο. Η κατάσταση αυτή επιδεινώνεται με τις δραματικές ελλείψεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού και την χρονοβόρα αντικατάσταση των συνταξιοδοτούμενων καθηγητών, όπου λόγω γραφειοκρατίας του Υπουργείου, μια κενή θέση μπορεί να χρειαστεί ακόμη και 4 έτη για να αναπληρωθεί.
Παράλληλα, η ανεπάρκεια υποδομών και χώρων εργαστηρίων συνεχίζεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι γνωστές και συνήθεις «λίστες αναμονής» που δημιουργούνται στα εργαστηριακά μαθήματα, τα οποία αδυνατούν να φιλοξενήσουν μεγάλο όγκο σπουδαστών, με αποτέλεσμα πολλοί που έχουν δηλώσει συγκεκριμένα μαθήματα, να μην μπορέσουν να τα παρακολουθήσουν. Είναι λοιπόν αυτονόητο, ότι ο διπλασιασμός των σπουδαστών στις αίθουσες ιδίως στα εργαστηριακά μαθήματα σημαίνει και διπλάσιες υποδομές, οι οποίες τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχουν. Ακόμη και στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν οι απαιτούμενες από άποψη χώρου, αυτές στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν πληρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην εφαρμόσει τη συγκεκριμένη διάταξη μέχρι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις που θα καθιστούν εφικτή την υλοποίησή της.
Η ηγεσία του Υπουργείου πρέπει να καταλάβει ότι με την εφαρμογή του μέτρου της μονής εισαγωγής δεν μας εξισώνει με τα Πανεπιστήμια. Πρέπει να αντιληφθεί πως η πραγματική εξίσωση θα επέλθει με την άμεση έκδοση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων, την χορήγηση αυτόνομων μεταπτυχιακών, την αύξηση της χρηματοδότησης των Ιδρυμάτων, την πρόσληψη Μόνιμου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, την δημιουργία νέων υποδομών των Ιδρυμάτων κ με πολλά άλλα μέτρα που η Υπουργός δεν τολμάει να αγγίξει.
Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ έχοντας ως μοναδικό στόχο την βελτίωση της αναχρονιστικής κατάστασης που βιώνουν οι σπουδαστές σήμερα αλλά και τη γενικότερη αναβάθμιση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, θα συνεχίσει να διεκδικεί με οποιοδήποτε κόστος και με κάθε τρόπο ένα καλύτερο μέλλον.
ΔΑΠ ΝΔΦΚ
Δύναμη Ευθύνης – Προοπτική Ελπίδας