Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Λέσβο Σπύρος Γαληνός, η οποία απευθύνεται στον Υπουργό των Εξωτερικών και στην Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων των πλοίων που κάνουν το δρομολόγιο από τη Λέσβο, προς την Τουρκία.
Στην ερώτησή του αυτή, επισημαίνει ότι ο ναύλος του δρομολογίου από Μυτιλήνη προς Αϊβαλί είναι μόνο 5 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο δρομολόγιο από Αϊβαλί προς Μυτιλήνη είναι 25, δηλαδή πενταπλάσιο και ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς, τι πρόκειται να κάνουν, δεδομένου ότι αυτή η αντιστοιχία είναι οδυνηρή για τη Λέσβο, αφού φέρνει την οικονομική της αιμορραγία.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Α) τον κ. Υπουργό των Εξωτερικών
Β) την κ. Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Θέμα: Επιδότηση Ναύλων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Λέσβου – Τουρκίας
Αντικείμενο της ερώτησης μου αποτελεί η συνεχής μείωση, από τις τουρκικές ναυτιλιακές εταιρείες, των ναύλων, σε επίπεδα ακόμα και κάτω του κόστους λειτουργίας, στις γραμμές Μυτιλήνη- Αϊβαλί-Μυτιλήνη και Μυτιλήνη – Δικελί – Μυτιλήνη.
Εσχάτως ο ναύλος για τις διαδρομές Μυτιλήνη-Αϊβαλί-Μυτιλήνη και Μυτιλήνη – Δικελί – Μυτιλήνη έχει πέσει στο ποσό των πέντε ευρώ (5€), όταν η ίδια διαδρομή, με πλοία της ίδιας εταιρείας ξεκινώντας από την Τουρκία (Αϊβαλί ή Δικελί-Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί) έχει πολλαπλάσια τιμή εισιτηρίου (25 ευρώ).
Η διαφορά αυτή στον ναύλο λειτουργεί ως κίνητρο για τον κάτοικο και τον επισκέπτη της Λέσβου να περάσει στην Τουρκία για ψώνια και τουρισμό ενώ ως αντικίνητρο για τον κάτοικο και επισκέπτη της Τουρκίας να επισκεφτεί αντίστοιχα την Λέσβο.
Αυτή η στρατηγική της επιδότησης των τιμών εκ μέρους των τουρκικών ναυτιλιακών εταιρειών(;) έχει ως αποτέλεσμα να υφίσταται μεγάλη οικονομική ζημία η αγορά της Μυτιλήνης ενώ παράλληλα δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μια και που οι τεχνητά χαμηλές τιμές του ναύλου λειτουργούν ως φραγμός στην δραστηριοποίηση Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε αυτές τις γραμμές.
Πρέπει η κυβέρνηση, επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της και να παρέμβει και στο ενδοκρατικό και στο διακρατικό επίπεδο. Δεν επιτρέπεται ο ναύλος με το ίδιο πλοίο για την διαδρομή Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί -Μυτιλήνη να είναι πενταπλάσιο από ότι για την διαδρομή Αϊβαλί ή Δικελί-Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί.
Πρέπει να υπάρξει μία εξισορρόπηση και η ίδια διαδρομή να έχει τον ίδιο ναύλο ανεξάρτητα από το σημείο εκκίνησης. Μόνο τότε ο ναύλος δεν θα λειτουργεί μονομερώς ως αντικίνητρο. Επίσης είναι ανεπίτρεπτη και ασφαλώς υποκρύπτει σκοπιμότητες η καταφανής επιδότηση των τιμών των εισιτηρίων σε επίπεδα κάτω του κόστους.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Α) τον κ. Υπουργό των Εξωτερικών
Β) την κ. Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Θέμα: Επιδότηση Ναύλων στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις Λέσβου – Τουρκίας
Αντικείμενο της ερώτησης μου αποτελεί η συνεχής μείωση, από τις τουρκικές ναυτιλιακές εταιρείες, των ναύλων, σε επίπεδα ακόμα και κάτω του κόστους λειτουργίας, στις γραμμές Μυτιλήνη- Αϊβαλί-Μυτιλήνη και Μυτιλήνη – Δικελί – Μυτιλήνη.
Εσχάτως ο ναύλος για τις διαδρομές Μυτιλήνη-Αϊβαλί-Μυτιλήνη και Μυτιλήνη – Δικελί – Μυτιλήνη έχει πέσει στο ποσό των πέντε ευρώ (5€), όταν η ίδια διαδρομή, με πλοία της ίδιας εταιρείας ξεκινώντας από την Τουρκία (Αϊβαλί ή Δικελί-Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί) έχει πολλαπλάσια τιμή εισιτηρίου (25 ευρώ).
Η διαφορά αυτή στον ναύλο λειτουργεί ως κίνητρο για τον κάτοικο και τον επισκέπτη της Λέσβου να περάσει στην Τουρκία για ψώνια και τουρισμό ενώ ως αντικίνητρο για τον κάτοικο και επισκέπτη της Τουρκίας να επισκεφτεί αντίστοιχα την Λέσβο.
Αυτή η στρατηγική της επιδότησης των τιμών εκ μέρους των τουρκικών ναυτιλιακών εταιρειών(;) έχει ως αποτέλεσμα να υφίσταται μεγάλη οικονομική ζημία η αγορά της Μυτιλήνης ενώ παράλληλα δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μια και που οι τεχνητά χαμηλές τιμές του ναύλου λειτουργούν ως φραγμός στην δραστηριοποίηση Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε αυτές τις γραμμές.
Πρέπει η κυβέρνηση, επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της και να παρέμβει και στο ενδοκρατικό και στο διακρατικό επίπεδο. Δεν επιτρέπεται ο ναύλος με το ίδιο πλοίο για την διαδρομή Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί -Μυτιλήνη να είναι πενταπλάσιο από ότι για την διαδρομή Αϊβαλί ή Δικελί-Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί.
Πρέπει να υπάρξει μία εξισορρόπηση και η ίδια διαδρομή να έχει τον ίδιο ναύλο ανεξάρτητα από το σημείο εκκίνησης. Μόνο τότε ο ναύλος δεν θα λειτουργεί μονομερώς ως αντικίνητρο. Επίσης είναι ανεπίτρεπτη και ασφαλώς υποκρύπτει σκοπιμότητες η καταφανής επιδότηση των τιμών των εισιτηρίων σε επίπεδα κάτω του κόστους.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
Τι μέτρα θα λάβουν για την αντιμετώπιση του προβλήματος;
Ο ΕΡΩΤΩΝ
Σ. ΓΑΛΗΝΟΣ
aegaio.blogspot.com