«… Άκουσα τον αξιότιμο κύριο Υπουργό και απογοητεύτηκα. Ένα κήρυγμα ακραίου νεοφιλελευθερισμού. Μετά από είκοσι χρόνια κατάλαβαν τι σημαίνει ελεύθερη οικονομία, ανταγωνισμός, βελτίωση ποιότητας, μείωση τιμών. Δαπάνησε, σπατάλησε το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του να μας κάνει ένα σεμινάριο περί νεοφιλελευθερισμού.
Προσέγγισε,ο Υπουργός -και η Κυβέρνηση- τις πιο ακραίες θέσεις του τριτοκοσμικού φιλελευθερισμού της Λατινικής Αμερικής, αυτό που δήλωσε ο Πρωθυπουργός, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ότι θαυμάζει τη Χιλή ή ενδεχομένως και την Αργεντινή που σε μία ανάλογη πολιτική, όπως αυτή των κυβερνήσεων του Κώστα Σημίτη, που μας έβαλε ξυπόλητους στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση.
Και οποία αλαζονεία.Κουνάτε το δάκτυλο στους ανθρώπους της μεταφοράς, σε αυτούς τους βιοπαλαιστές. Θα σας υπενθυμίσω, όμως, τη δική σας ρήση, κύριε Ρέππα. Προσέξτε πού κουνάτε το δάκτυλο. Διότι είπατε πολύ σωστά πώς η κοινωνία θα σας τα επιστρέψει ανοικτά.
Αποσύρετε το νομοσχεδιο, αντιλαμβανόμενοι την κραυγή αγωνίας των χιλιάδων ανθρώπων που είναι έξω από το Κοινοβούλιο. Δεν τους περισσεύουν τα λεφτά. Δεν ήρθαν απ’ όλη την Ελλάδα και στάθηκαν στο Σύνταγμα. Το περιεχόμενο είναι η καταστροφή της περιουσίας τους. Αν σας το επέβαλε αυτό η τρόικα, οφείλατε να αντισταθείτε.
Κι εγώ, ως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. έλαβα ένα γράμμα απο την Ε.Ε ,είκοσι μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου λόγω της δική σας πολιτική, Αιτιολογημένη Γνώμη για παραπομπή της Ελλάδος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο - ήταν τέλος του Απρίλη του 2004- για τα πληρώματα στην ακτοπλοΐα, δηλαδή της άρσης του Καμποτάζ, με την πρόσληψη αλλοδαπών ναυτικών όπως εσείς κάνετε τώρα με τους οδηγούς των φορτηγών. Κλείνω την παρένθεση, λέγοντάς σας ότι γι’ αυτή την αιτιολογημένη γνώμη εμείς δώσαμε μάχη. Βάλαμε τα θέματα ασφαλείας στη θάλασσα. Πείσαμε τους Επιτρόπους, γιατί πήγαμε εκεί κατ΄ επανάληψη. Και ο τότε Πρωθυπουργός παρενέβη προσωπικά, ο κ. Κώστας Καραμανλής. Σήμερα είμαστε στο 2010 και ακόμα στα πλοία της ακτοπλοΐας, λόγω της δικής μας πολιτικής -γιατί έχει λογική αυτό που ζητήσαμε- είναι οι Έλληνες ναυτικοί. Με την ίδια λογική, θα απολύσετε και τους Έλληνες ναυτικούς από τα πλοία της Ακτοπλοΐας, αλλά και στα ταξί –με την ίδια προκρούστεια λογική- θα πάρετε τις άδειες. Και θα πείτε τότε.Αυτή είναι η πολιτική σας; Αυτό είναι η αποθέωση της αλαζονεία!
Κύριε Υπουργέ, η πολιτική σας δεν έχει όραμα.. Βεβαίως, έπρεπε να γίνει η απελευθέρωση. Μπορείτε να πείσετε τον ελληνικό λαό, μπορείτε να πείσετε το Ελληνικό Κοινοβούλιο ότι με την πολιτική που ακολουθείτε, θα βελτιωθούν οι μεταφορές στην Ελλάδα; ( ΣΣ. Αυτοί μπορεί να μην μπορούν να πείσουν το λαό Μανώλη μου... το MEGA όμως μπορεί... χαλαρά....)
Ποια είναι η πολιτική σας για τις θαλάσσιες λεωφόρους, που εμείς πρώτοι, ως Νέα Δημοκρατία, προτείναμε και υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που είναι και φιλικές προς το περιβάλλον; Ποια είναι η πολιτική σας για τις αερομεταφορές; Αρμόδιος Υπουργός είστε.
Ως Υπουργός Ναυτιλίας, το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τυμπακίου, με νόμο το κάναμε Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου. Εκεί, λοιπόν, δεν μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε όλη σας τη φαντασία, όλη σας την επιρροή στην Κυβέρνηση, να κάνετε ένα μεγάλο κόμβο αερομεταφορών για την ευρύτερη Ανατολική Μεσόγειο, την Άπω Ανατολή και τη Μέση Ανατολή; Να, οι επενδύσεις, να τα δισεκατομμύρια ευρώ που θα δώσουν ώθηση στην οικονομία και όχι να καταστρέφετε τις περιουσίες των απλών ανθρώπων, των βιοπαλαιστών.
Τι έγιναν τα παλαιά συνθήματά σας? Εσείς δεν διακηρύσατε οτι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ειναι «η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας»; Ε,τώρα , κύριοι του ΠΑΣΟΚ, σπάτε τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Να το πρώτο παράδειγμα. Να το πρώτο θύμα!
Δεν μπορεί εσείς να σκύβεστε πίσω απο του τρίτου βαθμού υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Και είναι ντροπή για την Κυβέρνηση σας να πηγαίνει ο Υπουργός Οικονομίας, ακολουθούμενος από αυτούς του τρίτου βαθμού υπαλλήλους της ΕΕ και του ΔΝΤ, να κάνει την περιοδεία του σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση κι εσείς να κάνετε το ιδιο, δηλαδή να δέχεστε την οποιαδήποτε προτροπή-εντολή της Τρόικας και να ανατρέπετε δικές σας πολιτικές.
Δύο είναι τα θέματα, κύριε Υπουργέ. Κάντε τα δεκτά. Μπορείτε να τα κάνετε. Αν επικεφαλή (τα επικεφαλής) κάνετε δεκτά εμείς θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο. Δύο απλά πράγματα είναι…Δεχτείτε το 35% της αξίας της άδειας να υφίσταται ως πραγματική αξία και επίσης δεχθείτε την πενταετία, ως μεταβατική περίοδο προσαρμογής στο νέο σύστημα, που είναι το δεύτερο μεγάλο θέμα.
Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, αν κάνει δεκτά αυτά τα δύο θέματα θα υπερψηφίσουμε το νομοσχέδιο. Ιδού ο τρόπος να συνεννοηθούμε στα μεγάλα.
Εάν δεν κάνετε δεκτές αυτές τις δύο αλλαγές, θα παρακαλέσω και εγώ –μαζί με όλους τους συναδέλφους της Βουλής-να αποσυρετε αυτό το νομοσχέδιο. Να έρθει προς συζήτηση ένα ευρύτερο νομοσχέδιο για τις μεταφορές με αυτές τις δύο συγκεκριμένες ρυθμίσεις ενταγμένες. Τότε το Ελληνικό Κοινοβούλιο θα δείξει ότι μπορεί να συναινέσει σε σημαντικά Θέματα, για να βγει η χώρα από τα αδιέξοδα που μας οδηγησε το ΠΑ.ΣΟ.Κ., κυρίως τη χαμένη δεκαετία του 1980…».
Και οποία αλαζονεία.Κουνάτε το δάκτυλο στους ανθρώπους της μεταφοράς, σε αυτούς τους βιοπαλαιστές. Θα σας υπενθυμίσω, όμως, τη δική σας ρήση, κύριε Ρέππα. Προσέξτε πού κουνάτε το δάκτυλο. Διότι είπατε πολύ σωστά πώς η κοινωνία θα σας τα επιστρέψει ανοικτά.
Αποσύρετε το νομοσχεδιο, αντιλαμβανόμενοι την κραυγή αγωνίας των χιλιάδων ανθρώπων που είναι έξω από το Κοινοβούλιο. Δεν τους περισσεύουν τα λεφτά. Δεν ήρθαν απ’ όλη την Ελλάδα και στάθηκαν στο Σύνταγμα. Το περιεχόμενο είναι η καταστροφή της περιουσίας τους. Αν σας το επέβαλε αυτό η τρόικα, οφείλατε να αντισταθείτε.
Κι εγώ, ως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. έλαβα ένα γράμμα απο την Ε.Ε ,είκοσι μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου λόγω της δική σας πολιτική, Αιτιολογημένη Γνώμη για παραπομπή της Ελλάδος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο - ήταν τέλος του Απρίλη του 2004- για τα πληρώματα στην ακτοπλοΐα, δηλαδή της άρσης του Καμποτάζ, με την πρόσληψη αλλοδαπών ναυτικών όπως εσείς κάνετε τώρα με τους οδηγούς των φορτηγών. Κλείνω την παρένθεση, λέγοντάς σας ότι γι’ αυτή την αιτιολογημένη γνώμη εμείς δώσαμε μάχη. Βάλαμε τα θέματα ασφαλείας στη θάλασσα. Πείσαμε τους Επιτρόπους, γιατί πήγαμε εκεί κατ΄ επανάληψη. Και ο τότε Πρωθυπουργός παρενέβη προσωπικά, ο κ. Κώστας Καραμανλής. Σήμερα είμαστε στο 2010 και ακόμα στα πλοία της ακτοπλοΐας, λόγω της δικής μας πολιτικής -γιατί έχει λογική αυτό που ζητήσαμε- είναι οι Έλληνες ναυτικοί. Με την ίδια λογική, θα απολύσετε και τους Έλληνες ναυτικούς από τα πλοία της Ακτοπλοΐας, αλλά και στα ταξί –με την ίδια προκρούστεια λογική- θα πάρετε τις άδειες. Και θα πείτε τότε.Αυτή είναι η πολιτική σας; Αυτό είναι η αποθέωση της αλαζονεία!
Κύριε Υπουργέ, η πολιτική σας δεν έχει όραμα.. Βεβαίως, έπρεπε να γίνει η απελευθέρωση. Μπορείτε να πείσετε τον ελληνικό λαό, μπορείτε να πείσετε το Ελληνικό Κοινοβούλιο ότι με την πολιτική που ακολουθείτε, θα βελτιωθούν οι μεταφορές στην Ελλάδα; ( ΣΣ. Αυτοί μπορεί να μην μπορούν να πείσουν το λαό Μανώλη μου... το MEGA όμως μπορεί... χαλαρά....)
Ποια είναι η πολιτική σας για τις θαλάσσιες λεωφόρους, που εμείς πρώτοι, ως Νέα Δημοκρατία, προτείναμε και υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που είναι και φιλικές προς το περιβάλλον; Ποια είναι η πολιτική σας για τις αερομεταφορές; Αρμόδιος Υπουργός είστε.
Ως Υπουργός Ναυτιλίας, το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τυμπακίου, με νόμο το κάναμε Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου. Εκεί, λοιπόν, δεν μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε όλη σας τη φαντασία, όλη σας την επιρροή στην Κυβέρνηση, να κάνετε ένα μεγάλο κόμβο αερομεταφορών για την ευρύτερη Ανατολική Μεσόγειο, την Άπω Ανατολή και τη Μέση Ανατολή; Να, οι επενδύσεις, να τα δισεκατομμύρια ευρώ που θα δώσουν ώθηση στην οικονομία και όχι να καταστρέφετε τις περιουσίες των απλών ανθρώπων, των βιοπαλαιστών.
Τι έγιναν τα παλαιά συνθήματά σας? Εσείς δεν διακηρύσατε οτι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ειναι «η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας»; Ε,τώρα , κύριοι του ΠΑΣΟΚ, σπάτε τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Να το πρώτο παράδειγμα. Να το πρώτο θύμα!
Δεν μπορεί εσείς να σκύβεστε πίσω απο του τρίτου βαθμού υπαλλήλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Και είναι ντροπή για την Κυβέρνηση σας να πηγαίνει ο Υπουργός Οικονομίας, ακολουθούμενος από αυτούς του τρίτου βαθμού υπαλλήλους της ΕΕ και του ΔΝΤ, να κάνει την περιοδεία του σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση κι εσείς να κάνετε το ιδιο, δηλαδή να δέχεστε την οποιαδήποτε προτροπή-εντολή της Τρόικας και να ανατρέπετε δικές σας πολιτικές.
Δύο είναι τα θέματα, κύριε Υπουργέ. Κάντε τα δεκτά. Μπορείτε να τα κάνετε. Αν επικεφαλή (τα επικεφαλής) κάνετε δεκτά εμείς θα ψηφίσουμε το νομοσχέδιο. Δύο απλά πράγματα είναι…Δεχτείτε το 35% της αξίας της άδειας να υφίσταται ως πραγματική αξία και επίσης δεχθείτε την πενταετία, ως μεταβατική περίοδο προσαρμογής στο νέο σύστημα, που είναι το δεύτερο μεγάλο θέμα.
Εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, αν κάνει δεκτά αυτά τα δύο θέματα θα υπερψηφίσουμε το νομοσχέδιο. Ιδού ο τρόπος να συνεννοηθούμε στα μεγάλα.
Εάν δεν κάνετε δεκτές αυτές τις δύο αλλαγές, θα παρακαλέσω και εγώ –μαζί με όλους τους συναδέλφους της Βουλής-να αποσυρετε αυτό το νομοσχέδιο. Να έρθει προς συζήτηση ένα ευρύτερο νομοσχέδιο για τις μεταφορές με αυτές τις δύο συγκεκριμένες ρυθμίσεις ενταγμένες. Τότε το Ελληνικό Κοινοβούλιο θα δείξει ότι μπορεί να συναινέσει σε σημαντικά Θέματα, για να βγει η χώρα από τα αδιέξοδα που μας οδηγησε το ΠΑ.ΣΟ.Κ., κυρίως τη χαμένη δεκαετία του 1980…».