Μπορεί η αγορά να διανύει, αν και Χριστούγεννα, τις χειρότερες ημέρες της τελευταίας δεκαετίας, η γιορτινή συνήθεια της ανταλλαγής δώρων όμως θα διατηρηθεί και φέτος, έστω κι αν οι καταναλωτές αποφασίσουν να επιλέξουν- όπως αναμένεται ότι θα συμβεί- αγορές χαμηλότερης αξίας. Αλλωστε, είναι η πρώτη φορά φέτος που πολλοί Ελληνες δεν πήραν το δώρο ή το πήραν μειωμένο- και τα χρήματα αυτά θα λείψουν από την αγορά.
Οπως όμως δείχνει η έρευνα που δημοσιεύει σήμερα το «Χρήμα», η οποία περιλαμβάνει προτάσεις για χριστουγεννιάτικα δώρα, λύσεις υπάρχουν για όλα τα πορτοφόλια και σε όλες τις δημοφιλείς αγοραστικές κατηγορίες των ημερών.
Δίπλα στις παραδοσιακές επιλογές της ένδυσης και της γαστρονομίας υπάρχουν δώρα για τους λάτρεις του αθλητισμού ή για τους ανθρώπους που προτιμούν τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον πολιτισμό. Υπάρχουν και προτάσεις που αφορούν τους λιλιπούτειους καταναλωτές με παιχνίδια σε διάφορες τιμές, ενώ τα προϊόντα τεχνολογίας αναμένεται να έχουν και πάλι φέτος την τιμητική τους.
Δίπλα στις παραδοσιακές επιλογές της ένδυσης και της γαστρονομίας υπάρχουν δώρα για τους λάτρεις του αθλητισμού ή για τους ανθρώπους που προτιμούν τα αντικείμενα που έχουν σχέση με τον πολιτισμό. Υπάρχουν και προτάσεις που αφορούν τους λιλιπούτειους καταναλωτές με παιχνίδια σε διάφορες τιμές, ενώ τα προϊόντα τεχνολογίας αναμένεται να έχουν και πάλι φέτος την τιμητική τους.
Ενα κόσμημα, για παράδειγμα, από ανακύκλωση παιχνιδιών αποτελεί ένα ευφάνταστο δώρο και πωλείται προς μόλις 10 ευρώ, ενώ ένα κρασί καλής ποιότητας μπορεί να βρεθεί στην τιμή των 9,30 ευρώ και το βιβλίο «Ληξιπρόθεσμα Δάνεια» του Πέτρου Μάρκαρη στην τιμή των 22 ευρώ θα ξαφνιάσει ευχάριστα βιβλιόφιλους και μη, καθώς ταιριάζει γάντι στην εποχή της κρίσης.
Με την κρίση να σοβεί στην ελληνική αγορά, στις προτιμήσεις των καταναλωτών θα κυριαρχήσουν τα πολύ μικρά δώρα, χαμηλής αξίας. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για την καταναλωτι κή συμπεριφορά των Ελλήνων, οι αγορές για δώρα θα είναι μειωμένες φέτος κατά 23,5% ενώ η κρίση αναμένεται να πλήξει ακόμα και τα είδη διατροφής, στα οποία εκτιμάται ότι η μείωση θα φτάσει- σε σχέση με πέρυσι- το 14,8%. Επιπλέον, 7 στους 10 Ελληνες λένε ότι θα επιλέξουν λιγότερα δώρα, ενώ 81% θα προτιμήσουν τα φθηνότερα.
Πρώτη επιλογή στις αγορές θα είναι και φέτος τα είδη ένδυσης και υπόδησης και δεύτερη τα καλλυντικά και τα αρώματα, ενώ έδαφος κερδίζουν και τα χρηστικά δώρα όπως είναι τα είδη για το σπίτι. Παράλληλα, οι αγορές μέσω Διαδικτύου γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, αφού ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας σημειώνει αύξηση 75%. Αλλωστε, το Διαδίκτυο γίνεται ολοένα και πιο χρήσιμο εργαλείο για να συγκρίνουν οι καταναλωτές τις τιμές.
ΤΑ ΝΕΑ
Πρώτη επιλογή στις αγορές θα είναι και φέτος τα είδη ένδυσης και υπόδησης και δεύτερη τα καλλυντικά και τα αρώματα, ενώ έδαφος κερδίζουν και τα χρηστικά δώρα όπως είναι τα είδη για το σπίτι. Παράλληλα, οι αγορές μέσω Διαδικτύου γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, αφού ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας σημειώνει αύξηση 75%. Αλλωστε, το Διαδίκτυο γίνεται ολοένα και πιο χρήσιμο εργαλείο για να συγκρίνουν οι καταναλωτές τις τιμές.
ΤΑ ΝΕΑ