Προς τους Υπουργούς:
1) Προστασίας του Πολίτη
2) Οικονομικών
Θέμα: Κατάργηση των τμημάτων Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Οικονομικών Εγκλημάτων της Δ/νσης Ασφαλείας Αστυνομικής Δ/νσης Θεσσαλονίκης.
Με το Προεδρικό Διάταγμα 48/2006 που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 50Α/13-3-2006, στη Διεύθυνση Ασφαλείας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης συστάθηκε η Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων, Αρχαιοκαπηλίας και Ηθών. Μεταξύ των τμημάτων στα οποία διαρθρώθηκε η Υποδιεύθυνση, συμπεριλαμβάνονται τα τμήματα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Οικονομικών Εγκλημάτων.
Με το Προεδρικό Διάταγμα 48/2006 που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 50Α/13-3-2006, στη Διεύθυνση Ασφαλείας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης συστάθηκε η Υποδιεύθυνση Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων, Αρχαιοκαπηλίας και Ηθών. Μεταξύ των τμημάτων στα οποία διαρθρώθηκε η Υποδιεύθυνση, συμπεριλαμβάνονται τα τμήματα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Οικονομικών Εγκλημάτων.
Σκοπός της ίδρυσης των τμημάτων αυτών αποτέλεσε η ανάγκη αποκέντρωσης Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να επιτευχθεί αύξηση της αποτελεσματικότητας και ενίσχυση του έργου στην απομακρυσμένη, από το κέντρο, Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα όμως με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο υπογράφουν ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Υπουργός Οικονομικών και ο Υφυπουργός Οικονομικών, συνιστάται Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ως αυτοτελής κεντρική Υπηρεσία, επιπέδου Αστυνομικής Διεύθυνσης, η οποία υπάγεται στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και εποπτεύεται και ελέγχεται από τον Αρχηγό.
Η νέα αυτή Υπηρεσία εδρεύει στο Νομό Αττικής και ασκεί τις αρμοδιότητες της σε όλη την επικράτεια. Στο πλαίσιο αυτό καταργούνται τα Τμήματα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Ασφαλείας Θεσσαλονίκης. Τα δύο αυτά Τμήματα, τα οποία στελεχώνονται συνολικά με 39 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό εκ των οποίων 13 στο ηλεκτρονικό έγκλημα και 26 στο οικονομικών εγκλημάτων, είχανε πολλές επιτυχίες σε θέματα της αρμοδιότητας τους, όπως παιδικής πορνογραφίας και κακουργηματικής απάτης οικονομικής φύσεως. Πρόσφατα μάλιστα και για την ενίσχυση των Τμημάτων προσελήφθησαν, κατόπιν διαγωνισμού του Υπουργείου, 4 άτομα στο οικονομικό και 2 στο ηλεκτρονικό έγκλημα. Η απόφαση κατάργησής τους είναι πραγματικά ακατανόητη για μία Υπηρεσία, η οποία κρίθηκε εκ του αποτελέσματος, εξαιρετικά ικανοποιητική και ως εκ τούτου επιτυχημένη.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Ποιο είναι το σκεπτικό κατάργησής τους;
2. Γιατί επιλέγεται το αναποτελεσματικό σύστημα συγκέντρωσης Υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων;
3. Λαμβάνεται υπόψη, ότι θα απαιτηθούν πολλοί περισσότεροι οικονομικοί πόροι για τις μετακινήσεις του αναγκαίου προσωπικού και γενικότερα για την άσκηση των καθηκόντων της νέας Υπηρεσίας, όταν ανακύπτουν υποθέσεις στη Βόρεια Ελλάδα;
4. Οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας στα σύνορα της χώρας χρειάζονται ή όχι περαιτέρω ενίσχυση;
Αθήνα 14/12/2010
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Ευστάθιος Κωνσταντινίδης
Σταύρος Καλαφάτης
Μιχάλης Παπαδόπουλος
Ζήσης Τζηκαλάγιας
Σάββας Αναστασιάδης
Κωνσταντίνος Κουκοδήμος
Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά
Δημήτριος Τσουμάνης
Θεόδωρος Καράογλου
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Σύμφωνα όμως με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο υπογράφουν ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Υπουργός Οικονομικών και ο Υφυπουργός Οικονομικών, συνιστάται Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ως αυτοτελής κεντρική Υπηρεσία, επιπέδου Αστυνομικής Διεύθυνσης, η οποία υπάγεται στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και εποπτεύεται και ελέγχεται από τον Αρχηγό.
Η νέα αυτή Υπηρεσία εδρεύει στο Νομό Αττικής και ασκεί τις αρμοδιότητες της σε όλη την επικράτεια. Στο πλαίσιο αυτό καταργούνται τα Τμήματα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Ασφαλείας Θεσσαλονίκης. Τα δύο αυτά Τμήματα, τα οποία στελεχώνονται συνολικά με 39 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό εκ των οποίων 13 στο ηλεκτρονικό έγκλημα και 26 στο οικονομικών εγκλημάτων, είχανε πολλές επιτυχίες σε θέματα της αρμοδιότητας τους, όπως παιδικής πορνογραφίας και κακουργηματικής απάτης οικονομικής φύσεως. Πρόσφατα μάλιστα και για την ενίσχυση των Τμημάτων προσελήφθησαν, κατόπιν διαγωνισμού του Υπουργείου, 4 άτομα στο οικονομικό και 2 στο ηλεκτρονικό έγκλημα. Η απόφαση κατάργησής τους είναι πραγματικά ακατανόητη για μία Υπηρεσία, η οποία κρίθηκε εκ του αποτελέσματος, εξαιρετικά ικανοποιητική και ως εκ τούτου επιτυχημένη.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Ποιο είναι το σκεπτικό κατάργησής τους;
2. Γιατί επιλέγεται το αναποτελεσματικό σύστημα συγκέντρωσης Υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων;
3. Λαμβάνεται υπόψη, ότι θα απαιτηθούν πολλοί περισσότεροι οικονομικοί πόροι για τις μετακινήσεις του αναγκαίου προσωπικού και γενικότερα για την άσκηση των καθηκόντων της νέας Υπηρεσίας, όταν ανακύπτουν υποθέσεις στη Βόρεια Ελλάδα;
4. Οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας στα σύνορα της χώρας χρειάζονται ή όχι περαιτέρω ενίσχυση;
Αθήνα 14/12/2010
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Ευστάθιος Κωνσταντινίδης
Σταύρος Καλαφάτης
Μιχάλης Παπαδόπουλος
Ζήσης Τζηκαλάγιας
Σάββας Αναστασιάδης
Κωνσταντίνος Κουκοδήμος
Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά
Δημήτριος Τσουμάνης
Θεόδωρος Καράογλου
Νίκος Παναγιωτόπουλος