Όπως κατηγορείται από διάφορους εμπαθείς. Το παρακάτω δημοσίευμα αποδεικνύει πόσο σκληρό ήταν το σύστημα επιλογής δημοσίων αναδόχων για τα δημόσια έργα που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση Καραμανλή
Δημόσια έργα: Ζει και βασιλεύει η μειοδοσία
Τι κι αν η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει επικρίνει το σύστημα της απλής μειοδοσίας για την επιλογή αναδόχων δημοσίων έργων;
Τι κι αν έχει εξαγγείλει την αντικατάστασή του από τη στιγμή όπου ανέλαβε καθήκοντα; Τι κι αν έχει παρουσιάσει από το καλοκαίρι τις βασικές αρχές του νέου συστήματος που σχεδιάζει να καθιερώσει;
Μέχρι σήμερα (δεκαπέντε ολόκληρους μήνες από την αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο Υποδομών), οι διαγωνισμοί δημοσίων έργων εξακολουθούν να διεξάγονται με το ισχύον από το 2004 σύστημα και οι εκπτώσεις που προσφέρουν οι τεχνικές εταιρίες αυξάνονται, προδικάζοντας ουσιαστικά το αδιέξοδο στην υλοποίηση των νέων συμβάσεων.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως στους πρόσφατους διαγωνισμούς τα ποσοστά έκπτωσης που έδωσαν οι μειοδότες κινήθηκαν στο 45% – 55%.
Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι δεν είναι μόνο οι μικρότερες τεχνικές επιχειρήσεις που, υπό την πίεση των οικονομικών προβλημάτων, αναγκάζονται να προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις για να εξασφαλίσουν κατασκευαστικό αντικείμενο.
Στο… παιχνίδι των εκπτώσεων έχουν μπει το τελευταίο διάστημα για τα καλά και οι μεγάλοι όμιλοι, οι οποίοι μέσω θυγατρικών «χτυπούν» τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων. Πρόσφατα, η Ελλάκτωρ, μαζί με τη θυγατρική Κάστωρ Α.Ε., αναδείχτηκε μειοδότρια με ποσοστό 55,5% σε έργο 7,3 εκατ. ευρώ (κατασκευή επιβατικού σταθμού στον λιμένα Λαυρίου).
Επιπλέον, ο όμιλος Intrakat, μέσω της θυγατρικής Πρίσμα Δομή, έδωσε έκπτωση 47,6% σε έργο 8,9 εκατ. ευρώ (ενίσχυση του δικτύου ύδρευσης της Καρδίτσας) και κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό.
Πάντως, οι ημέρες ύπαρξης του μειοδοτικού συστήματος τελειώνουν, καθώς το υπουργείο Υποδομών δεν μπορεί να καθυστερήσει πολύ ακόμα τις αλλαγές τις οποίες ζητούν επίμονα οι εργοληπτικές οργανώσεις εν όψει της δημοπράτησης νέων έργων το 2011.