H ακτοπλοϊκή απομόνωση της ακριτικής Γαύδου βρέθηκε, χθες, στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της περιφερειακής ενότητας Χανίων.
Οι συμμετέχοντες αναζήτησαν λύση ώστε να μην συμβεί αυτό, που είχε συμβεί το περυσινό καλοκαίρι με το νησί να απομονώνεται, καθώς το νέο πρωτόκολλο - οδηγία της ΕΕ δεν έδινε τη δυνατότητα σε κάποιο πλοίο από αυτά που εξυπηρετούσαν τη γραμμή να προσεγγίζει στο νησί μεταφέροντας οχήματα και μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
Οι συμμετέχοντες αναζήτησαν λύση ώστε να μην συμβεί αυτό, που είχε συμβεί το περυσινό καλοκαίρι με το νησί να απομονώνεται, καθώς το νέο πρωτόκολλο - οδηγία της ΕΕ δεν έδινε τη δυνατότητα σε κάποιο πλοίο από αυτά που εξυπηρετούσαν τη γραμμή να προσεγγίζει στο νησί μεταφέροντας οχήματα και μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
Όπως είπε, κατά την σύσκεψη, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης, "θα πρέπει νωρίς φέτος να ξεκινήσουμε, γιατί δεν μπορούμε να αφήσομε ένα θέμα τόσο μεγάλο και τόσο ζωτικό, για χίλιους δυο λόγους, να μείνει το νησί χωρίς συγκοινωνία, χωρίς επικοινωνία".
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Γαύδου, Στρατή Λαμπάκη, αν δεν βρεθεί και το φετινό καλοκαίρι λύση, είναι ορατός ακόμα και ο κίνδυνος οι κάτοικοι να εγκαταλείψουν το νησί. "Δεν μπορώ να πω πολλά λόγια, γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο νησί, αγωνιζόμαστε εκεί, καθόμαστε εκεί, αλλά βλέπω ότι πρέπει να ψάξουμε σε άλλο μέρος την επιβίωση μας."
Κατά τη σύσκεψη έγινε αναφορά και στα έργα που θα πρέπει να γίνουν στα λιμάνια του νότου των Χανίων, όπως τα Σφακιά και η Γαύδος
Ειδικά για την Γαύδο, απαιτείται να προχωρήσει το έργο για την εκβάθυνση της εισόδου του λιμανιού
Ο πρόεδρος της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Νοτιοδυτικής Κρήτης (ΑΝΕΝΔΥΚ) που εκτελούσε τα δρομολόγια στη Γαύδο, Γιάννης Μπραουδάκης, ζήτησε να υπάρξει παράταση στην ισχύ του πρωτοκόλλου που μέχρι και πέρυσι υπήρχε και επέτρεπε στα πλοία της εταιρείας να "πιάνουν" στη Γαύδο.
Η ισχύς του πρωτοκόλλου "έπαψε" από τον Ιούλιο του 2010 με βάση οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την οποία πλοία ανοικτού τύπου, όπως αυτά που εξυπηρετούσαν τη Γαύδο, δεν μπορούν να εκτελούν δρομολόγια πέραν των 21 ναυτικών μιλίων
Η απόσταση μεταξύ Σφακιών και Γαύδου είναι 24 ναυτικά μίλια
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Γαύδου, Στρατή Λαμπάκη, αν δεν βρεθεί και το φετινό καλοκαίρι λύση, είναι ορατός ακόμα και ο κίνδυνος οι κάτοικοι να εγκαταλείψουν το νησί. "Δεν μπορώ να πω πολλά λόγια, γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο νησί, αγωνιζόμαστε εκεί, καθόμαστε εκεί, αλλά βλέπω ότι πρέπει να ψάξουμε σε άλλο μέρος την επιβίωση μας."
Κατά τη σύσκεψη έγινε αναφορά και στα έργα που θα πρέπει να γίνουν στα λιμάνια του νότου των Χανίων, όπως τα Σφακιά και η Γαύδος
Ειδικά για την Γαύδο, απαιτείται να προχωρήσει το έργο για την εκβάθυνση της εισόδου του λιμανιού
Ο πρόεδρος της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Νοτιοδυτικής Κρήτης (ΑΝΕΝΔΥΚ) που εκτελούσε τα δρομολόγια στη Γαύδο, Γιάννης Μπραουδάκης, ζήτησε να υπάρξει παράταση στην ισχύ του πρωτοκόλλου που μέχρι και πέρυσι υπήρχε και επέτρεπε στα πλοία της εταιρείας να "πιάνουν" στη Γαύδο.
Η ισχύς του πρωτοκόλλου "έπαψε" από τον Ιούλιο του 2010 με βάση οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την οποία πλοία ανοικτού τύπου, όπως αυτά που εξυπηρετούσαν τη Γαύδο, δεν μπορούν να εκτελούν δρομολόγια πέραν των 21 ναυτικών μιλίων
Η απόσταση μεταξύ Σφακιών και Γαύδου είναι 24 ναυτικά μίλια