Αποκαρδιωτικά είναι τα αποτελέσματα των πωλήσεων των αυτοκινήτων για τον μήνα Ιανουάριο, σε ό,τι αφορά το νομό Θεσσαλονίκης, καθώς όλες οι εταιρείες μαζί πούλησαν μόλις 760 οχήματα. Και, μάλιστα, τη στιγμή που τα προηγούμενα χρόνια, οι αντίστοιχες πωλήσεις ήταν δύο και τρεις φορές πάνω από τα σημερινά επίπεδα.
Πρέπει δε να σημειωθεί ότι ο Ιανουάριος είναι ανέκαθεν πολύ καλό μήνας για τις πωλήσεις των αυτοκινήτων, καθώς "κουβαλάει" και τις πωλήσεις του προηγούμενου έτους, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές αποφεύγουν να "κλείνουν" αυτοκίνητο τον τελευταίο μήνα του έτους, λόγω της επιβάρυνσης των τελών κυκλοφορίας.
Ο νομός Αττικής πήγε καλύτερα από το μέσο όρο πωλήσεων της υπόλοιπης Ελλάδας, αφού πουλήθηκαν συνολικά 5.439 οχήματα. Σε απόλυτους αριθμούς, οι συνολικές πωλήσεις, τον μήνα Ιανουάριο, στην Ήπειρο ήταν 301 αυτοκίνητα, στη Θεσσαλία 457, στη Θράκη 214, στην Κρήτη 405, σε όλη τη Μακεδονία 751, στο Αιγαίο 388, στο Ιόνιο 133, στην Πελοπόννησο 502 και στην Κεντρική Ελλάδα 397.
Αυτές οι τιμές αναμένεται να "απογειωθούν" τις επόμενες ημέρες, όταν και τυπικά θα ισχύσει η απόσυρση των αυτοκινήτων. Άλλωστε, το μέτρο αυτό περιμένουν εδώ και πολύ καιρό όλες οι εισαγωγικές εταιρείες και οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων, στην προσπάθειά τους να τονωθεί η αγορά, να αυξήσουν τον τζίρο τους -άρα και το κέρδος τους- και να "θωρακίσουν" τις θέσεις εργασίας.
Το κράτος θέλει να βάλει τέλος στα … σαραβαλάκια που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, προωθώντας την υπουργική απόφαση για την απόσυρση. Περίπου 2.500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα πριν από το 1999, θα έχουν την ευκαιρία να τα αλλάξουν, αγοράζοντας καινούργια, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5, κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων της απόσυρσης.
Μ' αυτό τον τρόπο, κερδίζουν φόρους από την αγορά καινούργιου οχήματος μέχρι 2.000 κυβικών εκατοστών, ανανεώνουν το αυτοκίνητό τους, συμβάλλουν στην επίλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος, με τη μείωση της εκπομπής ρύπων και τονώνουν την αγορά του αυτοκινήτου, που τους τελευταίους μήνες έχει περάσει από "χίλια κύματα".
Η απόσυρση θα τονώσει και τον τομέα των μεταχειρισμένων, αφού κάποιος που έχει αυτοκίνητο άνω της 12ετίας, θα μπορεί να το αποσύρει και να αγοράσει καινούργιο ή να πουλήσει το δικαίωμά του στην απόσυρση, παίρνοντας κάποια χρήματα και βάζοντας ελάχιστα ακόμη να αγοράσει ένα αυτοκίνητο 10ετίας, που θα είναι καλύτερο απ' αυτό που απέσυρε.
Επισημαίνοντας τα οφέλη της απόσυρσης, αξίζει να επισημάνουμε ότι για αυτοκίνητα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ, αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ, αυτοκίνητα από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ, ενώ αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Το ζήτημα στην όλη υπόθεση είναι, αν ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης είναι αποφασισμένος να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, μέσα σ' αυτό το κλίμα της αβεβαιότητας και της αυξανόμενης ανεργίας. Η ανάλογη ψυχολογία που αποτελεί τον πιο καθοριστικό παράγοντα της αγοράς απουσιάζει -ειδικά από τον κλάδο του αυτοκινήτου- τους τελευταίους μήνες, επισημαίνουν όσοι ασχολούνται με το χώρο.
"Από την απόσυρση, δεν θεωρώ ότι θα γίνει χαμός. Σε καμιά περίπτωση δεν θα επιστρέψουμε σε ημέρες, όπως το 2004. Όλο το θέμα είναι ψυχολογικό και πρώτα απ' όλα θα πρέπει να διορθώσουμε την ψυχολογία μας", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη επικοινωνίας γαλλικής αλυσίδας αυτοκινήτων, Κορίνα Βαλυράκη.
"Ήδη, όλες οι εταιρείες, όλο το προηγούμενο διάστημα, μπήκαν σε προγράμματα μειώσεων. Οι τιμές είναι ήδη χαμηλές. Θέλω να πιστεύω ότι, τελικά, φέτος, ο ετήσιος απολογισμός των οχημάτων που θα πουληθούν θα είναι περίπου στις 130.000 μονάδες. Η εταιρεία μου σαφώς και θα πάρει μεγάλο μερίδιο από την αγορά γιατί έχει μικρά, αξιόπιστα και οικονομικά μοντέλα", σημειώνει.
Σταθεροποίηση των πωλήσεων "βλέπει" ο διευθυντής επικοινωνίας του ομίλου Σαρακάκη, Γιώργος Παππάς, ο οποίος κάνοντας μια πρόβλεψη για το μέλλον των πωλήσεων, εκτιμά πως αυτές θα κυμανθούν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι, με άνοδο το πολύ κατά 20%.
"Ο κόσμος έχει έρθει σε απόγνωση και είναι αντιμέτωπος καθημερινά με την ανεργία. Ωστόσο, η απόσυρση μόνο καλά έχει να προσφέρει. Θα ήθελα, ωστόσο, να είχαν γίνει αυτές οι κινήσεις πολύ νωρίτερα για να μην αφήσουν τον κλάδο του αυτοκινήτου να παγώσει. Είναι πράγματι λυπηρό να βλέπουμε κάθε μήνα τον κλάδο μας βυθισμένο στην ύφεση", τονίζει.
Τα κίνητρα της απόσυρσης καλωσορίζουν και οι άνθρωποι γερμανικής αλυσίδας αυτοκινήτων, η οποία, παρά την κρίση, κατάφερε να κρατήσει σταθερά τα μερίδιά της στην αγορά."Τα κίνητρα θεωρούμε ότι θα συνεισφέρουν θετικά τουλάχιστον στο 'ηθικό' του κλάδου και ίσως βοηθήσουν την αγορά να μην πέσει το 2011, κάτω από τις 100.000 μονάδες. Εμείς, γενικά, την αγορά φέτος τη βλέπουμε γύρω στα 120.000 οχήματα και η έμφαση να δίνεται περισσότερο σε μικρού το πολύ μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, που σημαίνει χαμηλή κερδοφορία για τον κλάδο. Το θέμα θεωρώ ότι είναι πολύπλευρο και έχει να κάνει και με την πιστωτική πολιτική των τραπεζών, οι οποίες αρνούνται να χρηματοδοτήσουν το αυτοκίνητο", αναφέρει η υπεύθυνη Τύπου της εταιρείας, Αμαλία Γιαννακοπούλου.
Σε ό,τι αφορά το "κομμάτι" των μεταχειρισμένων, που κι αυτό περνάει δύσκολες ημέρες, σημειώνει: "Οι πληροφορίες που έχω είναι ότι κι εκεί η αγορά ήταν ιδιαίτερα πεσμένη και το πλαφόν, μέσα στο οποίο υπήρχε κάποια μικρή κίνηση, ήταν εκείνο μέχρι 4.500-5.000 ευρώ. Δεν νομίζω, πάντως, ότι η απόσυρση θα επηρεάσει ιδιαίτερα καμία απολύτως κατηγορία. Είτε πρόκειται για καινούργια είτε πρόκειται για μεταχειρισμένα".
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, εκτιμά πως η απόσυρση είναι ένα μέτρο, που θα τονώσει την αγορά. Σήμερα, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν 2.500.000 παλιά οχήματα και θα είναι ευκαιρία να ανακυκλωθούν. Ο στόλος της Ελλάδας είναι γερασμένος", λέει και υπενθυμίζει ότι το δικαίωμα της απόσυρσης είναι μεταβιβάσιμο και έτσι ένας που δεν σκέφτεται να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο, μπορεί να το ανακυκλώσει και να παραχωρήσει σε κάποιον άλλο το δικαίωμα.
Συγκρατημένα αισιόδοξος ότι τελικά οι φετινές πωλήσεις θα κυμανθούν στα ίδια -ίσως και λίγο υψηλότερα από πέρσι- επίπεδα εμφανίζεται ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος. "Η θέση του συνδέσμου μας είναι, επιτέλους, να τελειώσει το θέμα της απόσυρσης. Ο κλάδος του αυτοκινήτου πιστεύει σ' αυτό το μέτρο και σίγουρα θα υπάρξει μικρή, αλλά ουσιαστική τόνωση της αγοράς. Πέρσι κυμανθήκαμε στις 145.000 (μονάδες) και φέτος περιμένουμε πωλήσεις κοντά σ' αυτά τα επίπεδα. Η προσδοκία είναι υλοποιήσιμη, αφού υπάρχουν ανάγκες μετακίνησης για 10 εκατομμύρια κόσμου", υπογραμμίζει. Ωστόσο, επισημαίνει, "δυστυχώς η ψυχολογία βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο και αυτό παίζει το σημαντικότερο ρόλο στην αγοραστική δύναμη του καθενός".
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου επισήμανε ακόμη ότι η αύξηση των πωλήσεων θα οδηγήσει σε αντίστοιχη αύξηση των δημοσιονομικών εσόδων του κράτους: "Θα πρέπει -λέει- να υπενθυμιστεί ότι με την πώληση ενός αυτοκινήτου, το κράτος βάζει στα ταμεία του σημαντικό ποσό, μέρος του οποίου επιστρέφει στην κοινωνία μέσα από τα διάφορα μέτρα της απόσυρσης. Η αγορά ενός αυτοκινήτου, σήμερα, σίγουρα είναι συμφέρουσα, καθώς υπάρχουν από τη μία τα συγκεκριμένα κίνητρα της απόσυρσης, από την άλλη οι ίδιες οι εταιρείες έχουν ρίξει αρκετά τις τιμές τους κάνοντας τις δικές τους εκπτώσεις".
Ο ίδιος σημειώνει ότι "ο κόσμος το τελευταίο διάστημα έχει στραφεί στα φθηνά αυτοκίνητα", επισημαίνοντας πως το γεγονός ότι δεν έχουν δοθεί κάποια κίνητρα στα μεταχειρισμένα είναι ότι τα τελευταία δεν αφήνουν φόρους στο κράτος.
Στην αντίπερα όχθη, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το τελευταίο διάστημα έχουν φθάσει στη μεγαλύτερη ύφεση. Όμως, από το Φεβρουάριο, το σκηνικό έχει αρχίσει να αλλάζει προς το καλύτερο.
"Ο κόσμος θέλει να αγοράσει θεωρητικά μικρό και φθηνό αυτοκίνητο. Άρα, αν υπάρξει κινητικότητα για τα καινούργια, τότε σίγουρα θα υπάρξει και κινητικότητα και στα μεταχειρισμένα. Είναι πολύ θετικό που εμείς θα μπορούμε να πουλάμε ακόμη αυτοκίνητα Euro4 (με προδιαγραφές χαμηλών ρύπων) και όπως δείχνουν τα πράγματα αυτό θα πάρει παράταση και για άλλους μήνες. Αν και οι προηγούμενοι μήνες ήταν δύσκολοι, εντούτοις το τελευταίο διάστημα όλοι αισιοδοξούμε ότι θα πάρουμε και εμείς το μερίδιο αγοράς που μας αρμόζει", αναφέρει ο εισαγωγέας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, Μιχάλης Σεραφειμίδης.
Ο νομός Αττικής πήγε καλύτερα από το μέσο όρο πωλήσεων της υπόλοιπης Ελλάδας, αφού πουλήθηκαν συνολικά 5.439 οχήματα. Σε απόλυτους αριθμούς, οι συνολικές πωλήσεις, τον μήνα Ιανουάριο, στην Ήπειρο ήταν 301 αυτοκίνητα, στη Θεσσαλία 457, στη Θράκη 214, στην Κρήτη 405, σε όλη τη Μακεδονία 751, στο Αιγαίο 388, στο Ιόνιο 133, στην Πελοπόννησο 502 και στην Κεντρική Ελλάδα 397.
Αυτές οι τιμές αναμένεται να "απογειωθούν" τις επόμενες ημέρες, όταν και τυπικά θα ισχύσει η απόσυρση των αυτοκινήτων. Άλλωστε, το μέτρο αυτό περιμένουν εδώ και πολύ καιρό όλες οι εισαγωγικές εταιρείες και οι αντιπρόσωποι αυτοκινήτων, στην προσπάθειά τους να τονωθεί η αγορά, να αυξήσουν τον τζίρο τους -άρα και το κέρδος τους- και να "θωρακίσουν" τις θέσεις εργασίας.
Το κράτος θέλει να βάλει τέλος στα … σαραβαλάκια που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, προωθώντας την υπουργική απόφαση για την απόσυρση. Περίπου 2.500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα πριν από το 1999, θα έχουν την ευκαιρία να τα αλλάξουν, αγοράζοντας καινούργια, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5, κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων της απόσυρσης.
Μ' αυτό τον τρόπο, κερδίζουν φόρους από την αγορά καινούργιου οχήματος μέχρι 2.000 κυβικών εκατοστών, ανανεώνουν το αυτοκίνητό τους, συμβάλλουν στην επίλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος, με τη μείωση της εκπομπής ρύπων και τονώνουν την αγορά του αυτοκινήτου, που τους τελευταίους μήνες έχει περάσει από "χίλια κύματα".
Η απόσυρση θα τονώσει και τον τομέα των μεταχειρισμένων, αφού κάποιος που έχει αυτοκίνητο άνω της 12ετίας, θα μπορεί να το αποσύρει και να αγοράσει καινούργιο ή να πουλήσει το δικαίωμά του στην απόσυρση, παίρνοντας κάποια χρήματα και βάζοντας ελάχιστα ακόμη να αγοράσει ένα αυτοκίνητο 10ετίας, που θα είναι καλύτερο απ' αυτό που απέσυρε.
Επισημαίνοντας τα οφέλη της απόσυρσης, αξίζει να επισημάνουμε ότι για αυτοκίνητα μέχρι και 900 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ, αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το προβλεπόμενο τέλος ταξινόμησης για φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ, αυτοκίνητα από 1.401 μέχρι και 1.600 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 65% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ, ενώ αυτοκίνητα από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά, απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου τέλους ταξινόμησης και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Το ζήτημα στην όλη υπόθεση είναι, αν ο Έλληνας φορολογούμενος πολίτης είναι αποφασισμένος να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, μέσα σ' αυτό το κλίμα της αβεβαιότητας και της αυξανόμενης ανεργίας. Η ανάλογη ψυχολογία που αποτελεί τον πιο καθοριστικό παράγοντα της αγοράς απουσιάζει -ειδικά από τον κλάδο του αυτοκινήτου- τους τελευταίους μήνες, επισημαίνουν όσοι ασχολούνται με το χώρο.
"Από την απόσυρση, δεν θεωρώ ότι θα γίνει χαμός. Σε καμιά περίπτωση δεν θα επιστρέψουμε σε ημέρες, όπως το 2004. Όλο το θέμα είναι ψυχολογικό και πρώτα απ' όλα θα πρέπει να διορθώσουμε την ψυχολογία μας", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη επικοινωνίας γαλλικής αλυσίδας αυτοκινήτων, Κορίνα Βαλυράκη.
"Ήδη, όλες οι εταιρείες, όλο το προηγούμενο διάστημα, μπήκαν σε προγράμματα μειώσεων. Οι τιμές είναι ήδη χαμηλές. Θέλω να πιστεύω ότι, τελικά, φέτος, ο ετήσιος απολογισμός των οχημάτων που θα πουληθούν θα είναι περίπου στις 130.000 μονάδες. Η εταιρεία μου σαφώς και θα πάρει μεγάλο μερίδιο από την αγορά γιατί έχει μικρά, αξιόπιστα και οικονομικά μοντέλα", σημειώνει.
Σταθεροποίηση των πωλήσεων "βλέπει" ο διευθυντής επικοινωνίας του ομίλου Σαρακάκη, Γιώργος Παππάς, ο οποίος κάνοντας μια πρόβλεψη για το μέλλον των πωλήσεων, εκτιμά πως αυτές θα κυμανθούν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρσι, με άνοδο το πολύ κατά 20%.
"Ο κόσμος έχει έρθει σε απόγνωση και είναι αντιμέτωπος καθημερινά με την ανεργία. Ωστόσο, η απόσυρση μόνο καλά έχει να προσφέρει. Θα ήθελα, ωστόσο, να είχαν γίνει αυτές οι κινήσεις πολύ νωρίτερα για να μην αφήσουν τον κλάδο του αυτοκινήτου να παγώσει. Είναι πράγματι λυπηρό να βλέπουμε κάθε μήνα τον κλάδο μας βυθισμένο στην ύφεση", τονίζει.
Τα κίνητρα της απόσυρσης καλωσορίζουν και οι άνθρωποι γερμανικής αλυσίδας αυτοκινήτων, η οποία, παρά την κρίση, κατάφερε να κρατήσει σταθερά τα μερίδιά της στην αγορά."Τα κίνητρα θεωρούμε ότι θα συνεισφέρουν θετικά τουλάχιστον στο 'ηθικό' του κλάδου και ίσως βοηθήσουν την αγορά να μην πέσει το 2011, κάτω από τις 100.000 μονάδες. Εμείς, γενικά, την αγορά φέτος τη βλέπουμε γύρω στα 120.000 οχήματα και η έμφαση να δίνεται περισσότερο σε μικρού το πολύ μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα, που σημαίνει χαμηλή κερδοφορία για τον κλάδο. Το θέμα θεωρώ ότι είναι πολύπλευρο και έχει να κάνει και με την πιστωτική πολιτική των τραπεζών, οι οποίες αρνούνται να χρηματοδοτήσουν το αυτοκίνητο", αναφέρει η υπεύθυνη Τύπου της εταιρείας, Αμαλία Γιαννακοπούλου.
Σε ό,τι αφορά το "κομμάτι" των μεταχειρισμένων, που κι αυτό περνάει δύσκολες ημέρες, σημειώνει: "Οι πληροφορίες που έχω είναι ότι κι εκεί η αγορά ήταν ιδιαίτερα πεσμένη και το πλαφόν, μέσα στο οποίο υπήρχε κάποια μικρή κίνηση, ήταν εκείνο μέχρι 4.500-5.000 ευρώ. Δεν νομίζω, πάντως, ότι η απόσυρση θα επηρεάσει ιδιαίτερα καμία απολύτως κατηγορία. Είτε πρόκειται για καινούργια είτε πρόκειται για μεταχειρισμένα".
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, εκτιμά πως η απόσυρση είναι ένα μέτρο, που θα τονώσει την αγορά. Σήμερα, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν 2.500.000 παλιά οχήματα και θα είναι ευκαιρία να ανακυκλωθούν. Ο στόλος της Ελλάδας είναι γερασμένος", λέει και υπενθυμίζει ότι το δικαίωμα της απόσυρσης είναι μεταβιβάσιμο και έτσι ένας που δεν σκέφτεται να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο, μπορεί να το ανακυκλώσει και να παραχωρήσει σε κάποιον άλλο το δικαίωμα.
Συγκρατημένα αισιόδοξος ότι τελικά οι φετινές πωλήσεις θα κυμανθούν στα ίδια -ίσως και λίγο υψηλότερα από πέρσι- επίπεδα εμφανίζεται ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος. "Η θέση του συνδέσμου μας είναι, επιτέλους, να τελειώσει το θέμα της απόσυρσης. Ο κλάδος του αυτοκινήτου πιστεύει σ' αυτό το μέτρο και σίγουρα θα υπάρξει μικρή, αλλά ουσιαστική τόνωση της αγοράς. Πέρσι κυμανθήκαμε στις 145.000 (μονάδες) και φέτος περιμένουμε πωλήσεις κοντά σ' αυτά τα επίπεδα. Η προσδοκία είναι υλοποιήσιμη, αφού υπάρχουν ανάγκες μετακίνησης για 10 εκατομμύρια κόσμου", υπογραμμίζει. Ωστόσο, επισημαίνει, "δυστυχώς η ψυχολογία βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο και αυτό παίζει το σημαντικότερο ρόλο στην αγοραστική δύναμη του καθενός".
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου επισήμανε ακόμη ότι η αύξηση των πωλήσεων θα οδηγήσει σε αντίστοιχη αύξηση των δημοσιονομικών εσόδων του κράτους: "Θα πρέπει -λέει- να υπενθυμιστεί ότι με την πώληση ενός αυτοκινήτου, το κράτος βάζει στα ταμεία του σημαντικό ποσό, μέρος του οποίου επιστρέφει στην κοινωνία μέσα από τα διάφορα μέτρα της απόσυρσης. Η αγορά ενός αυτοκινήτου, σήμερα, σίγουρα είναι συμφέρουσα, καθώς υπάρχουν από τη μία τα συγκεκριμένα κίνητρα της απόσυρσης, από την άλλη οι ίδιες οι εταιρείες έχουν ρίξει αρκετά τις τιμές τους κάνοντας τις δικές τους εκπτώσεις".
Ο ίδιος σημειώνει ότι "ο κόσμος το τελευταίο διάστημα έχει στραφεί στα φθηνά αυτοκίνητα", επισημαίνοντας πως το γεγονός ότι δεν έχουν δοθεί κάποια κίνητρα στα μεταχειρισμένα είναι ότι τα τελευταία δεν αφήνουν φόρους στο κράτος.
Στην αντίπερα όχθη, τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το τελευταίο διάστημα έχουν φθάσει στη μεγαλύτερη ύφεση. Όμως, από το Φεβρουάριο, το σκηνικό έχει αρχίσει να αλλάζει προς το καλύτερο.
"Ο κόσμος θέλει να αγοράσει θεωρητικά μικρό και φθηνό αυτοκίνητο. Άρα, αν υπάρξει κινητικότητα για τα καινούργια, τότε σίγουρα θα υπάρξει και κινητικότητα και στα μεταχειρισμένα. Είναι πολύ θετικό που εμείς θα μπορούμε να πουλάμε ακόμη αυτοκίνητα Euro4 (με προδιαγραφές χαμηλών ρύπων) και όπως δείχνουν τα πράγματα αυτό θα πάρει παράταση και για άλλους μήνες. Αν και οι προηγούμενοι μήνες ήταν δύσκολοι, εντούτοις το τελευταίο διάστημα όλοι αισιοδοξούμε ότι θα πάρουμε και εμείς το μερίδιο αγοράς που μας αρμόζει", αναφέρει ο εισαγωγέας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, Μιχάλης Σεραφειμίδης.