Κίνα και Κολομβία βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις για τη δημιουργία μίας " χερσαίας διώρυγας ", ανταγωνιστικής προς την θαλάσσια Διώρυγα του Παναμά, που θα συνδέει μέσω σιδηροδρομικής γραμμής την ακτή, της Κολομβίας, στον Ατλαντικό ωκεανό με την απέναντι ακτή στον Ειρηνικό.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Κολομβίας, Χουάν Μανουέλ Σάντος την Κυριακή, σε συνέντευξη σε ηλεκτρονική εφημερίδα, " Είναι μία αληθινή πρόταση και έχει πολλά πλεονεκτήματα ".
Το μήκους 220 χιλιομέτρων σχεδιαζόμενο έργο, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως εναλλακτική επιλογή σε σχέση με τη Διώρυγα του Παναμά, είναι ένα από μία σειρά Κινεζικών προτάσεων, που στοχεύουν στην ραγδαία ανάπτυξη των εμπορικών συνδέσεων με την Κίνα αλλά και στην ανάπτυξη των υποδομών στην Κολομβία.
" Δεν θέλω να δημιουργήσω υπερβολικές προσδοκίες αλλά η πρόταση, έχει πράγματι νόημα ", είπε ο πρόεδρος Σάντος, προσθέτοντας ότι εκτιμά πως " η Ασία είναι η νέα κινητήριος δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας".
Το κανάλι του Παναμά αντιπροσωπεύει μόλις το 5% της παγκόσμιας εμπορικής κίνησης, με ένα στόλο 13-14.000 πλοίων να το διασχίζουν κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με διαρροές από ανώνυμες πηγές από τα κλιμάκια και των δύο χωρών, που παραθέτουν οι Φαϊνάνσιαλ Τάϊμς, οι συζητήσεις για το μήκους 791 χιλιομέτρων σχεδιαζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και την επέκτασή του στο λιμάνι Μπουαναβεντούρα της Κολομβίας, βρίσκονται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο.
Το δε κόστος του έργου που αγγίζει τα 7,6 εκατομμύρια δολάρια θα καλυφθεί από την Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης και τον όμιλο Σιδηροδρόμων της Κίνας.
Το μήκους 220 χιλιομέτρων σχεδιαζόμενο έργο, το οποίο μπορεί να θεωρηθεί ως εναλλακτική επιλογή σε σχέση με τη Διώρυγα του Παναμά, είναι ένα από μία σειρά Κινεζικών προτάσεων, που στοχεύουν στην ραγδαία ανάπτυξη των εμπορικών συνδέσεων με την Κίνα αλλά και στην ανάπτυξη των υποδομών στην Κολομβία.
" Δεν θέλω να δημιουργήσω υπερβολικές προσδοκίες αλλά η πρόταση, έχει πράγματι νόημα ", είπε ο πρόεδρος Σάντος, προσθέτοντας ότι εκτιμά πως " η Ασία είναι η νέα κινητήριος δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας".
Το κανάλι του Παναμά αντιπροσωπεύει μόλις το 5% της παγκόσμιας εμπορικής κίνησης, με ένα στόλο 13-14.000 πλοίων να το διασχίζουν κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με διαρροές από ανώνυμες πηγές από τα κλιμάκια και των δύο χωρών, που παραθέτουν οι Φαϊνάνσιαλ Τάϊμς, οι συζητήσεις για το μήκους 791 χιλιομέτρων σχεδιαζόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και την επέκτασή του στο λιμάνι Μπουαναβεντούρα της Κολομβίας, βρίσκονται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο.
Το δε κόστος του έργου που αγγίζει τα 7,6 εκατομμύρια δολάρια θα καλυφθεί από την Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης και τον όμιλο Σιδηροδρόμων της Κίνας.