14 Μαρτίου 2011

Aegean Airlines-Άρχισαν τα όργανα: Ζημιές 23 εκ. ευρώ

http://www.airtickets365.gr/wp-content/uploads/2011/02/aegeanAirlinesLogo1.jpgΖημιές, οι οποίες αποδίδονται κυρίως στη γενικότερη οικονομική κρίση, αλλά και στη σημαντική αύξηση της τιμής των υγρών καυσίμων παρουσίασε η Aegean Airlines το 2010, παρά το γεγονός ότι τόσο σε επίπεδο συνολικού αριθμού επιβατών, όσο και πληρότητας των αεροσκαφών, δεν τα πήγε καθόλου άσχημα, καταγράφοντας μια μικρή κάμψη σε σχέση με το 2009. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία με τα οικονομικά αποτελέσματα για το περασμένο έτος, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά οι πωλήσεις ανήλθαν σε 591 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 5%, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 23,3 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 8εκ. ευρώ αφορούν την έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνική ευθύνη.

Σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση, η εταιρία φαίνεται να τα πήγε πολύ καλά στο δίκτυο του εξωτερικού, το οποίο με την προσθήκη νέων προορισμών, σημείωσε αύξηση κατά 9%, μεταφέροντας συνολικά 3,06 εκ. επιβάτες. Αντίθετα, στο δίκτυο του εσωτερικού τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς λόγω της κάμψης της ζήτησης, απόρροια της οικονομικής κρίσης, η κίνηση μειώθηκε κατά 16% σε 3,17 εκ. επιβάτες, με παράλληλη σημαντική μείωση του μέσου ναύλου.

Ο μέσος όρος του αριθμού των επιβατών ανά πτήση διαμορφώθηκε σε 104 έναντι 102 το 2009, ενώ η πληρότητα των αεροσκαφών έφτασε το 68,1% από 65,8% που ήταν το 2009. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Aegean, το προηγούμενο έτος, η Εταιρεία προέβη σε διαθρωτικές κινήσεις αύξησης της παραγωγικότητας, περιορισμού του κόστους, αναδιάταξης του δικτύου και επένδυσης σε νέα συστήματα. Με τις ενέργειες αυτές κατάφερε να περιορίσει, στο βαθμό που ήταν εφικτό, τις επιπτώσεις του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος καθώς και να διαφυλάξει σε σημαντικό βαθμό τα ταμειακά της αποθέματα που διαμορφώθηκαν σε 190 εκατ. ευρώ. παρά την εκταμίευση φόρων εισοδήματος ύψους 22,2 εκατ. ευρώ (φόρος εισοδήματος 2009, προκαταβολή 2010 και έκτακτη εισφορά).

Για το 2011 συνεχίζονται οι προσπάθειες αύξησης της παραγωγικότητας. Επιπλέον, η Εταιρεία στοχεύει από τον Μάιο του 2011 να λειτουργεί για πρώτη φορά στην δωδεκαετή ιστορία της με μία οικογένεια αεροσκαφών Airbus A320, πετυχαίνοντας σημαντικές εξοικονομήσεις στο λειτουργικό κόστος.