«Όπως και σε ολόκληρη τη χώρα, έτσι και στην Κρήτη τα δημόσια έργα είναι στάσιμα. Ειδικότερα:
- Ο Βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), το σημαντικότερο έργο υποδομής του νησιού παρουσιάζει πλήρη στασιμότητα, ιδιαίτερα μάλιστα στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.
- Ο Βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ), το σημαντικότερο έργο υποδομής του νησιού παρουσιάζει πλήρη στασιμότητα, ιδιαίτερα μάλιστα στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.
Εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο δεν έχει προκηρυχθεί ούτε μια μελέτη για τα έργα που είναι σε εκκρεμότητα ! Άμεσες προτεραιότητες για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων αποτελούν η σύνδεση του κόμβου των Μουρνιών με την πόλη των Χανίων, ο ανισόπεδος κόμβος Καλυβών, η προκήρυξη των τμημάτων από Καλύβες ως Ρέθυμνο, καθώς και η παράκαμψη του Καστελίου Κισσάμου. Οι καθυστερήσεις οφείλονται και στην πλήρη αβεβαιότητα όσον αφορά την Ανώνυμη Εταιρεία που θα διαχειριστεί τον ΒΟΑΚ, την οποία το Υπουργείο ΠΟΜΕΔΙ έχει εξαγγείλει επανειλημμένως εδώ και ένα χρόνο, αλλά ακόμα αγνοείται η τύχη της.
- Για την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης», που είναι απαραίτητη για να μπορέσει το αεροδρόμιο να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες της τουριστικής ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, ο Υπουργός ΠΟΜΕΔΙ κ. Ρέππας είχε δηλώσει ότι οι μελέτες θα είχαν ολοκληρωθεί το 2009. Έκτοτε πέρασαν 15 μήνες και δεν έχει ακόμα εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, ενώ είναι άγνωστο πότε θα ενταχθεί προς χρηματοδότηση και θα δημοπρατηθεί.
- Για το λιμάνι της Σούδας, όπου το 2009 ολοκληρώθηκε το σημαντικό για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων έργο του νέου προβλήτα «Αδρίας», αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για τα υπόλοιπα έργα που προβλέπει το master plan, (πέραν αυτής που οι ίδιοι πόροι του Λιμενικού Ταμείου προσφέρουν), ούτε ρεαλιστική στοχοθέτηση, ούτε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Πρέπει αμέσως να γίνει μια αποτίμηση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης και ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ώστε να μπορέσει το λιμάνι να προσφέρει τις υπηρεσίες που απαιτούνται από το επιβατικό κοινό στη σημερινή εποχή.
Η αδράνεια και οι καθυστερήσεις της Κυβέρνησης στην ολοκλήρωση των διαδικασιών των μελετών και των προκηρύξεων των προαναφερόμενων έργων, καθιστά ορατό τον κίνδυνο απώλειας πόρων από το ΕΣΠΑ, που ενδεχομένως θα αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία υλοποίησής τους»
- Για την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης», που είναι απαραίτητη για να μπορέσει το αεροδρόμιο να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες της τουριστικής ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, ο Υπουργός ΠΟΜΕΔΙ κ. Ρέππας είχε δηλώσει ότι οι μελέτες θα είχαν ολοκληρωθεί το 2009. Έκτοτε πέρασαν 15 μήνες και δεν έχει ακόμα εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, ενώ είναι άγνωστο πότε θα ενταχθεί προς χρηματοδότηση και θα δημοπρατηθεί.
- Για το λιμάνι της Σούδας, όπου το 2009 ολοκληρώθηκε το σημαντικό για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων έργο του νέου προβλήτα «Αδρίας», αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για τα υπόλοιπα έργα που προβλέπει το master plan, (πέραν αυτής που οι ίδιοι πόροι του Λιμενικού Ταμείου προσφέρουν), ούτε ρεαλιστική στοχοθέτηση, ούτε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Πρέπει αμέσως να γίνει μια αποτίμηση των δυνατοτήτων χρηματοδότησης και ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ώστε να μπορέσει το λιμάνι να προσφέρει τις υπηρεσίες που απαιτούνται από το επιβατικό κοινό στη σημερινή εποχή.
Η αδράνεια και οι καθυστερήσεις της Κυβέρνησης στην ολοκλήρωση των διαδικασιών των μελετών και των προκηρύξεων των προαναφερόμενων έργων, καθιστά ορατό τον κίνδυνο απώλειας πόρων από το ΕΣΠΑ, που ενδεχομένως θα αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία υλοποίησής τους»