15 Μαρτίου 2011

Φιλική διευθέτηση των διαφορών ΟΛΠ και COSCO

http://www.i-live.gr/wp-content/uploads/2010/05/news-cosco-piraeus-port.jpgΠερίπου 10 με 15 ημέρες, θα διαρκέσουν οι συνομιλίες του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά-cosco, προκειμένου να αποσαφηνιστούν και να υπάρξει φιλική διευθέτηση των τριών «γκρίζων σημείων» της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του νέου Ικονίου στην κινεζική πλευρά, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης. «Αν δεν βρεθεί λύση τότε θα πάμε στο επόμενο στάδιο που είναι η διαιτησία και ο επιδιαιτητής θα είναι Έλληνας υπήκοος », τόνισε ο κ.Ανωμερίτης.

Πρώτο σημείο της διαφοράς μεταξύ των δύο πλευρών είναι εάν μπορεί ο ΟΛΠ μέχρι τις 30/06/2012 να συνάψει νέα συμφωνία με την εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων mediterreanean shipping company για την προβλήτα ΙΙ. Η coscco υποστηρίζει ότι με τη σύμβαση παραχώρησης είχε «λάβει» και τη σύμβαση που είχε ο ΟΛΠ με την MSC για τον προβλήτα ΙΙ. Η Msc από την πλευρά της προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης.

Επίσης η κινεζική πλευρά σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης για την προβλήτα ΙΙ θα έπρεπε να δίνει κάποιο αντίτιμο κάθε μήνα στον ΟΛΠ κάτι που δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καθώς η cosco επικαλείται την ερμηνεία της «ανωτέρας βίας» (σς απεργίες φορτηγατζήδων -λιμενεργατών κ.λ.π) τονίζοντας ότι έχασε χρήματα αυτό το γεγονός.

Το τρίτο σημείο που θέτει η κινεζική πλευρά είναι ότι για να ξεκινήσει τις εργασίες για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ πρέπει να απομακρυνθούν τα πετρελαιοειδή σε νέο χώρο που βρίσκεται έξω από την περιοχή που έχει γίνει η παραχώρηση.

«Η MSC είναι μεγάλος πελάτης και των δύο», τόνισε επίσης ο πρόεδρος του ΟΛΠ ενώ αναφερόμενος στο θέμα του διαγωνισμού για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο δήλωσε ότι «θα έπρεπε να είχε τελειώσει από το 2007».

«Υπάρχουν τεράστιες ευθύνες καθώς από το 2001 έχει μπει υπογραφή για να έρθει το τρένο από το Θριάσιο στο Ικόνιο» τόνισε ο κ.Ανωμερίτης, προσθέτοντας ότι «για 17 χιλιόμετρα τρένου πέρασαν 10 χρόνια.»

«Ο ΟΛΠ έκανε την πρόταση στην cosco για το Θριάσιο το οποία θεωρώ ένα από τα σημαντικότερα έργα της Αττικής» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΠ και πρόσθεσε ότι ο Οργανισμός θα ήθελε στο διαγωνισμό να πάρει μέρος και η cosco επειδή ακριβώς συνλειτουργούμε στο ίδιο λιμάνι, τόνισε.

Ο κ.Ανωμερίτης ανέφερε επίσης ότι ο διαγωνισμός ο φετινός δεν έχει καμμία σχέση με τον περσινό. Σημειώνεται ότι η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει το Ικόνιο με το Θριάσιο έχει ξεκινήσει είναι μία δαπάνη 550 εκατ. ευρώ και η ευρωπαϊκή ένωση έχει δώσει 230 εκατ.ευρώ και εκκρεμούν άλλα 106 για τον εκσυχρονισμό της γραμμής.