Πάσχα χωρίς «ανάσταση» φαίνεται ότι έκαναν και φέτος οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, καθώς είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται - κατά μέσο όρο - από 20% έως 40%, σε σχέση με πέρσι. Τουλάχιστον αυτά δήλωσαν οι ίδιοι στην καθιερωμένη έρευνα του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ), για τη χρονική περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων, σχεδόν εννέα στους δέκα εμπόρους (ποσοστό 88%) δηλώνουν απογοητευμένοι από τον τζίρο τους την περίοδο του Πάσχα.
Αναλυτικότερα, μείωση πωλήσεων σε σχέση την περσινή πασχαλινή περίοδο αναφέρει το 87% των ερωτηθέντων, ενώ για το 11% οι φετινές γιορτές απέφεραν σε τζίρο ό,τι και οι περσινές. Μόνον το 1% των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα, είδαν αύξηση στον τζίρο τους.
Τα παραπάνω στοιχεία δε διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή, αφού η κατάσταση περιγράφεται - σε γενικές γραμμές - το ίδιο μελανή, τόσο από τους καταστηματάρχες του ιστορικού κέντρου (περιοχές Εγνατίας, Τσιμισκή και Ερμού), όσο και από εκείνους της δυτικής και της ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Στην ερώτηση ποια είναι τα αίτια της συνεχούς καθίζησης στις πωλήσεις εμπορικών καταστημάτων, περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα εμπόρους (ποσοστό 43%) «έδειξαν» την οικονομική κρίση και ακολούθησαν οι απαντήσεις: αρνητική ψυχολογία καταναλωτών (31%), παραεμπόριο (7%), κυκλοφοριακό-πάρκινγκ (5%), πολυκαταστήματα και κινέζικα-λαϊκές αγορές (από 3%).
«Οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για μερική ανάκαμψη στην περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, όχι μόνον δεν ευοδώθηκαν, αλλά και με δεδομένη την απογοητευτική καταναλωτική κίνηση, εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, γίνονται αντιληπτές οι τεράστιες οικονομικές απώλειες, που έχουν υποστεί οι εμπορικές επιχειρήσεις, των οποίων τα περιθώρια επιβίωσης είναι από ελάχιστα έως μηδενικά», υπογραμμίζει η διοίκηση του Συλλόγου, σύμφωνα με την οποία η αγορά ζητά από την Πολιτεία να ληφθούν άμεσα και δραστικά μέτρα στήριξης των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δίνουν αγώνα ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα και το μέλλον τους._
Αναλυτικότερα, μείωση πωλήσεων σε σχέση την περσινή πασχαλινή περίοδο αναφέρει το 87% των ερωτηθέντων, ενώ για το 11% οι φετινές γιορτές απέφεραν σε τζίρο ό,τι και οι περσινές. Μόνον το 1% των επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα, είδαν αύξηση στον τζίρο τους.
Τα παραπάνω στοιχεία δε διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή, αφού η κατάσταση περιγράφεται - σε γενικές γραμμές - το ίδιο μελανή, τόσο από τους καταστηματάρχες του ιστορικού κέντρου (περιοχές Εγνατίας, Τσιμισκή και Ερμού), όσο και από εκείνους της δυτικής και της ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Στην ερώτηση ποια είναι τα αίτια της συνεχούς καθίζησης στις πωλήσεις εμπορικών καταστημάτων, περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα εμπόρους (ποσοστό 43%) «έδειξαν» την οικονομική κρίση και ακολούθησαν οι απαντήσεις: αρνητική ψυχολογία καταναλωτών (31%), παραεμπόριο (7%), κυκλοφοριακό-πάρκινγκ (5%), πολυκαταστήματα και κινέζικα-λαϊκές αγορές (από 3%).
«Οι προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για μερική ανάκαμψη στην περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, όχι μόνον δεν ευοδώθηκαν, αλλά και με δεδομένη την απογοητευτική καταναλωτική κίνηση, εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια, γίνονται αντιληπτές οι τεράστιες οικονομικές απώλειες, που έχουν υποστεί οι εμπορικές επιχειρήσεις, των οποίων τα περιθώρια επιβίωσης είναι από ελάχιστα έως μηδενικά», υπογραμμίζει η διοίκηση του Συλλόγου, σύμφωνα με την οποία η αγορά ζητά από την Πολιτεία να ληφθούν άμεσα και δραστικά μέτρα στήριξης των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δίνουν αγώνα ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα και το μέλλον τους._