30 Μαΐου 2011

Μ. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: ΟΚΤΩ ΠΛΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Κατά τη σημερινή συζήτηση στη Βουλή της επερώτησης των βουλευτών της ΝΔ για την απαξίωση των αναπτυξιακών έργων της Κρήτης από τη κυβέρνηση ΓΑ Παπανδρέου, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ βουλευτής Ηρακλείου Μ.Κ. Κεφαλογιαννης τόνισε ότι η κυβέρνηση:

1.Εγκατέλειψε την ολοκλήρωση των έργων του βόρειου οδικού άξονα, παρά το γεγονός ότι είχαν ανατεθεί από το 2008 οι μελέτες 30 εκατομμυρίων ευρώ, για την μετατροπή της εθνικής οδού σε 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση σε μήκος 130 χιλιόμετρων στους 4 νομούς της Κρήτης*, έργα που δεν δημοπρατήθηκαν. Σήμερα κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει με το βόρειο και νότιο οδικό άξονα. Το μόνο έργο που φαίνεται να προχωρά είναι αυτό που η κυβέρνηση της ΝΔ χρηματοδότησε με 158 εκατομμύρια ευρώ περίπου, δηλαδή ο κάθετος άξονας Ηρακλείου-Μεσσαρας. Όμως η οδός Άγιοι Δέκα-Βιαννος, Βιαννος – Μύρτος και Μύρτος-Ιεράπετρα-Παχιά Άμμος βρίσκονται στο ίδιο σημείο που τα άφησε η κυβέρνηση της ΝΔ

2. Ματαίωσε το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελλίου Πεδιάδος, που θα έδινε νέα ώθηση στη τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, με συνεχείς αναβολές του διαγωνισμού ανάθεσης του έργου, που η κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε προγραμματίσει για το Φεβρουάριο 2010

3. Ματαίωσε ένα έργο που πραγματικά θα αναγεννούσε το λιμάνι του Ηρακλείου, ακυρώνοντας την υπογραφή της σύμβασης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Αξιοποίηση των ακινήτων του Λιμένα Σκαφών Αναψυχής του Θαλασσίου Μετώπου των Σταθμών Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας στον Λιμένα Ηρακλείου Κρήτης», προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων Ευρώ.

4.Εγκατέλειψε οριστικά το έργο κατασκευής εμπορευματικού λιμένος στη νότια Κρήτη, που σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του αεροδρομίου Τυμπακίου θα έδινε αποφασιστική ώθηση στην οικονομία της περιοχής. Μια επένδυση που θα ξεπερνούσε τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ

5.Εγκατέλειψε στη τύχη του ελλείψει χρηματοδότησης το πολυδιαφημισμένο Πρόγραμμα «Κρήτη: Πράσινη Ανάπτυξη», ύψους 120 εκατομμυρίων Ευρώ.

6. Άφησε στη τύχη του το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου προϋπολογισμού 1,325 δις ευρώ, που υποτίθεται ότι και θα ενίσχυε την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη της Κρήτης, που σήμερα έχει μονό 19,16 % απορροφητικότητα

7. Παγίδευσε χιλιάδες αγρότες με τα αγροτικά φωτοβολταϊκά, τα οποία έγιναν μια ακόμα σοσιαλιστική φούσκα.

8. Εγκατέλειψε στη τύχη τους τη διαχείριση των απορριμμάτων και των υδάτινων πόρων, την προώθηση των απαραίτητων , εγγειοβελτιωτικών έργων, καθώς και με την αντιμετώπιση του ενεργειακού προβλήματος του νησιού που παραπέμπεται για μια ακόμα φορά στο παπανδρεϊκό μύθο του «καλωδίου σύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου» της 10ετιας του 1980

Aπό το 2008 είχαν ανατεθεί μελέτες 30 εκατομμυρίων ευρώ, για την μετατροπή της εθνικής οδού σε 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση σε μήκος 130 χιλιόμετρων στους 4 νομούς της Κρήτης και συγκεκριμένα στα οδικά τμήματα:

ΝΟΜΟΙ ΧΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Χάνια-Ρέθυμνο.
Παράκαμψη Καστελιου Κισσαμου,
Καλύβια-Άγιοι Πάντες,
Βρύσες Γεωργιουπολη- Ατσιποπουλο,
Αμάρι-Εσταυρωμένος-Πάνορμο,
Πάνορμο-Μπαλί,

ΝΟΜΟΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ-ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Φοδελε-Λινοπεραματα
Γούρνες-Χερσόνησος
Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος
Καλό Χωριό-Φρουζη-Παράκαμψη Παχιάς Άμμου
Παχιά Άμμος-Αυχην Αγκάθια στη Σητεία
Παχιά Άμμος- Ιεράπετρα- Μύρτος
Βιαννος- Μύρτος
Άγιοι Δέκα –Βιαννος

Υπενθυμίζεται η επίκαιρη ερώτηση στον Πρωθυπουργό Γ.Παπανδρέου για τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης που είχαν καταθέσει ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κ.Καραμανλής, Βαγγέλης Μεϊμαράκης και οι τομεάρχες Κυριάκος Μητσοτάκης, Κωστής Χατζηδάκης, Όλγα Κεφαλογιάννη και Γιάννης Πλακιωτάκης, το πλήρες κείμενο της οποίας έχει ως ακολούθως:

Αθήνα 12/04/2011

Προς τον Πρωθυπουργό κ.Γεώργιο Παπανδρέου

Επίκαιρη Ερώτηση

Θέμα: Απαξίωση της Κρήτης από τη σημερινή Κυβέρνηση



Κύριε Πρωθυπουργέ,



Εδώ και 18 σχεδόν μήνες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από την κυβέρνησή σας, παρά τις εξαγγελίες σας για αναπτυξιακή πολιτική, έμφαση σε έργα και υποδομές και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η Κρήτη βιώνει καθημερινά την αδιαφορία και την εγκατάλειψη. Παρόλο που πρόκειται για ένα νησί με μεγάλες δυνατότητες και συγκριτικά πλεονεκτήματα, στα οποία οφείλουμε να επενδύσουμε, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Ενώ, θεωρητικά δίνετε έμφαση στον τουρισμό, ξενοδοχειακές επενδύσεις περιμένουν ακόμη να ενταχθούν στο πλαίσιο του εγχώριου αναπτυξιακού νόμου. Ενώ, υποτίθεται δίνετε ιδιαίτερη σημασία στις υποδομές, ακυρώθηκε η υπογραφή της σύμβασης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Αξιοποίηση των ακινήτων του Λιμένα Σκαφών Αναψυχής του Θαλασσίου Μετώπου των Σταθμών Κρουαζιέρας και Ακτοπλοΐας στον Λιμένα Ηρακλείου Κρήτης», προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων Ευρώ. Χάνεται έτσι ένα έργο που πραγματικά θα αναγεννούσε το λιμάνι.

Ακόμη και το πολυδιαφημισμένο Πρόγραμμα «Κρήτη: Πράσινη Ανάπτυξη», ύψους

120 εκατομμυρίων Ευρώ, για το νησί, πληροφορούμαστε, πλέον, ότι βρισκεται στον αέρα λόγω περικοπής των κονδυλίων του. Για να μην αναφέρουμε, το πράσινο υποτιθέμενο Ελ Ντοράντο, με τα αγροτικά φωτοβολταϊκά το οποίο καταδεικνύεται σε φούσκα.

Ενώ δηλώνετε ότι κόπτεστε για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης στην Κρήτη, παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτες οι δυνατότητες του ΕΣΠΑ (μόλις 19,16 % απορροφητικότητα), παρόλο που το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου είναι προϋπολογισμού 1,325 δις ευρώ και θα δίνατε ανάσα στην περιφέρεια.

Ενώ μας λέτε ότι επιθυμείτε τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και ότι η Κρήτη είναι για εσάς προτεραιότητα, καθυστερούν αδικαιολόγητα τα έργα στο αεροδρόμιο της Σητείας. Στο αεροδρόμιο του Καστελίου. Στο νέο Βιοτεχνικό Πάρκο στα Χανιά. Παράλληλα τα μέλη της κυβέρνησης σας υπεκφεύγουν εδώ και μήνες να μας απαντήσουν για το τι μέλλει γενέσθαι ενώ αναλώνονται σε επικοινωνιακές – άνευ ουσιαστικού περιεχομένου – φιέστες.

Κανείς δεν γνωρίζει κ.Πρωθυπουργέ, τι θα γίνει με το Βόρειο και Νότιο Οδικό Άξονα, τη διαχείριση των απορριμμάτων και των υδάτινων πόρων, την προώθηση των απαραίτητων , εγγειοβελτιωτικών έργων, τη λειτουργικότητα αρχαιολογικών χώρων μουσείων, όπως σε Κνώσο και Ηράκλειο αντίστοιχα, την αντιμετώπιση του ενεργειακού προβλήματος του νησιού. Όσο για την Κρήτη Α.Ε., έχει καταντήσει το πιο σύντομο ανέκδοτο.

Ενώ διαπιστώνετε ότι επιθυμείτε τη βελτίωση του συστήματος υγείας, η τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, ιατρικού και κυρίως νοσηλευτικού, καθώς και νοσοκομειακού υλικού σε όλα τα νοσοκομεία της Κρήτης, αλλά και στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ κάνουν αφόρητες τις συνθήκες περίθαλψης.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μεθοδεύεται χωρίς προηγούμενη μελέτη και αγνοώντας τις τοπικές ανάγκες, το «κλείσιμο» νοσηλευτικών ιδρυμάτων. Όσο για το νέο υγειονομικό χάρτη, τον πληροφορούμαστε από αντιφατικά ρεπορτάζ, καθώς ακόμα δεν τον έχετε θέσει υπόψιν της κοινωνίας, γεγονός το οποίο δείχνει παντελή έλλειψη σχεδιασμού.

Ενώ, επίσης, δήθεν επιθυμείτε την ορθολογική αναδιάρθρωση της παιδείας, προχωρείτε σε – δίχως επαρκή σχεδιασμό – υποβαθμίσεις ,συγχωνεύσεις, ακόμα και καταργήσεις σχολικών μονάδων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων όπως για παράδειγμα στο Ρέθυμνο.

Ενώ δηλώνετε ότι νοιάζεστε για την Κρήτη, απαξιώνετε ένα από τα πιο μεγάλα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, αυτό της Κρητικής διατροφής. Η συνεχής αναφορές σας στην ανάγκη προώθησης από τη χώρα μας της μεσογειακής διατροφής αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Όταν, όμως, το Κρητικό διατροφικό πρότυπο χαίρει διεθνούς αναγνώρισης και έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως ωφελεί την υγεία, είναι ακατανόητη η εμμονή να προάγει και να ενισχύει η Κυβέρνηση κάτι διαφορετικό, το οποίο άλλωστε εξυπηρετεί τα συμφέροντα άλλων χωρών.

Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς δεν είναι δυνατόν να επιτρέπετε να χαρίζουμε σε κανένα τον πλούτο που μας χάρισε η Κρητική φύση, τον οποίο με τόσο κόπο και αγώνα διατηρούν ανά τους αιώνες οι παραγωγοί του τόπου μας και προσπαθούν να προωθήσουν στις αγορές οι Κρητικές επιχειρήσεις.

Ούτε είναι αποδεκτό το εθνικό μας προϊόν, το ελαιόλαδο, να εξακολουθεί να φεύγει στο εξωτερικό «χύμα», τη στιγμή που οι υπουργοί-διεκπεραιωτές έρχονται στο νησί και αναπτύσσουν θεωρίες για “καλάθια”, τα οποία χωρίς καμία στήριξη πετούν στην Περιφέρεια ζητώντας της να τα γεμίσει με αγροτικά προϊόντα και στη συνέχεια να τα εξάγει..

Αλλά και στην Αυτοδιοίκηση τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Ασφαλώς χρειάζονται μεταρρυθμίσεις και κινήσεις μέσω των οποίων επιδιώκεται ο εξορθολογισμός των δαπανών

Για μια καλύτερη οργάνωση. Για να πετύχουν, όμως οι μεταρρυθμίσεις αυτές, απαιτείται η συναίνεση των τοπικών κοινωνιών και η διασφάλιση των απαραίτητων πόρων.

Σήμερα, δυστυχώς, παραμένει ακόμη άγνωστο το ύψος των κονδυλίων τα οποία θα διατεθούν στο νεότευκτο μηχανισμό της αυτοδιοίκησης αλλά και το ποσό που αναλογεί στην Κρήτη.

Ποιος θα καλύψει το 1,5 δις ευρώ που στερεί το μνημόνιο από την αυτοδιοίκηση;

Ποιος θα αναπληρώσει τα 2,6 δις ευρώ που εκταμιεύτηκαν τα προηγούμενα πέντε (5) χρόνια για την αυτοδιοίκηση από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ, το οποίο κατηγορούσε η κυβέρνηση ΠαΣοΚ;

Μετά από όλα αυτά, ερωτάστε κύριε Πρωθυπουργέ,

- Πότε θα ξεκινήσουν και πως θα προχωρήσουν τα απαραίτητα για την Κρήτη έργα υποδομής που σήμερα καθυστερούν αδικαιολόγητα

- Πότε επιτέλους θα αρχίσουν να υλοποιούνται οι προεκλογικές δεσμέυσεις και οι συνεχείς σας υποσχέσεις;

- Πότε θα καλυφθούν τα κενά στο προσωπικό των Νοσοκομείων και του ΙΚΑ στην Κρήτη; Ποιες είναι οι προθέσεις σας για το σύστημα υγείας;

- Γιατί επιμένετε στο μεσογειακό πρότυπο διατροφής και γιατί δεν βοηθάτε έμπρακτα στη σωστή προώθηση των αγροτικών προϊόντων της Κρήτης;

- Ποιο είναι το κονδύλι που αναλογεί στην Κρήτη στο νέο πλαίσιο της αυτοδιοίκησης;

- Πως διασφαλίζετε ότι η Κρήτη δεν θα «πληρώσει» το μνημόνιο και την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης σας;