04 Μαΐου 2011

Στυλιανίδης: Ερώτηση στη Αννούλα γι;α το μπάχαλο που παρατηρείται στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ [Ευριπίδη! Ξέχασες το "ΕΘΝΙΚΗΣ" πριν απ' το "ΠΑΙΔΕΙΑΣ"...]

ΘΕΜΑ: «Καθυστέρηση και λάθη στην έκδοση των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών»

Την περίοδο 2007-2009 πετύχαμε για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης, οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών να γίνουν έγκαιρα, ορθολογικά και με ακρίβεια εισάγοντας μάλιστα την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων (e-data center), μειώνοντας την γραφειοκρατία, εξοικονομώντας χρήματα και αντικειμενικοποιώντας το σύστημα.

Οι μεταθέσεις έγιναν βάσει χρονοδιαγράμματος που εκδόθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, το οποίο συμπεριλάμβανε όλη την διαδικασία των μεταβολών έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός να είναι ενήμερος και προετοιμασμένος, εξασφαλίζοντας εργασιακή σιγουριά προς όφελος των μαθητών αλλά και του προγραμματισμού του Υπουργείου. Το 2008 ήταν το μόνο έτος όπου πριν το τέλος του σχολικού έτους είχαν δημοσιοποιηθεί όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις), με συνέπεια οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν την οργανική τους και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα να μπορούν να προσδιορίσουν τις ανάγκες τους. Επίσης είχαμε ξεκινήσει διαβούλευση με της Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) για την αναθεώρηση του ΠΔ 50/1996 προκειμένου να εισαχθεί ένα νέο σύγχρονο και ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο για τις μεταθέσεις, το οποίο φυσικά έμεινε στα χαρτιά.

Οι τυμπανοκρουσίες της Κυβέρνησης περί «νέου σχολείου» και αναδιοργάνωσης, αποκρυσταλλώνονται στο χάος που επικρατεί φέτος στο θέμα αυτό. Δύο χρόνια ήταν αρκετά, ώστε να γυρίσουμε δεκαετίες πίσω καθώς ενώ διανύουμε την τελευταία εβδομάδα του σχολικού έτους οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας δεν έχουν ανακοινωθεί ενώ της πρωτοβάθμιας που ανακοινώθηκαν περιέχουν λάθη, σε τέτοιο βαθμό ώστε το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει εκ νέου για να επανεξετάσει την κατάσταση. Χαρακτηριστική του χάους είναι η ανακοίνωση του αιρετού του ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννη, ο οποίος περιγράφει την πρωτοφανή κατάσταση που παρατηρήθηκε φέτος, τόσο επί της διαδικασίας όσο και επί του προγραμματισμού. 20000 και πλέον εκπαιδευτικοί που έκαναν αίτηση μετάθεσης βιώνουν μία απίστευτη κατάσταση αφού το σχολικό έτος θα τελειώσει χωρίς να ξέρουν που θα υπηρετήσουν και πολλοί άλλοι θα αναμένουν την εγκύκλιο των αποσπάσεων τον… Αύγουστο, όπως τον παλιό καλό καιρό. Όλα αυτά βέβαια θα έχουν σαν συνέπεια οι διορισμοί να γίνουν αφού ανοίξουν τα σχολεία, η εισαγωγική επιμόρφωση να μην πραγματοποιηθεί και τα αποτελέσματα θα τα πληρώσουν για άλλη μία φορά οι μαθητές και οι γονείς τους, χάνοντας χιλιάδες διδακτικές ώρες.

Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι η κα Υπουργός

1. Για ποιο λόγο δεν έχουν εκδοθεί ακόμη οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και πού οφείλονται τα λάθη στην ανακοίνωση των μορίων μετάθεσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση;

2. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου ικανοποιείται το 15% των αιτήσεων, γεγονός πρωτοφανές για τα χρονικά της εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει ότι στις λοιπές περιοχές που έμειναν κλειστές για μετάθεση δεν θα γίνουν αποσπάσεις, διορισμοί μονίμων και αναπληρωτών;

3. Για ποιο λόγο δεν πραγματοποιήθηκαν μεταθέσεις στα Πειραματικά και στα Διαπολιτισμικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας, παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο είχε εκδώσει σχετική εγκύκλιο με βάση την οποία εκλήθησαν εκπαιδευτικοί να υποβάλλουν αίτηση και ταυτόχρονα η υπηρεσία εξέδοσε πίνακα κενών στα συγκεκριμένα σχολεία (158 στα Πειραματικά και 31 στα Διαπολιτισμικά σχολεία);

4. Ζητούμε να μας κατατεθεί ο πίνακας κενών βάσει του οποίου θα γίνουν οι μεταθέσεις της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας.

5. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου, αν υπάρχει, για τις υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές αλλά και για τη διανομή των βιβλίων;

6. Θα γίνει φέτος εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιορίστων;
Αθήνα, 03 / 05 / 2011
Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης