Η διοίκηση της επιχείρησης απέστειλε στις κατά τόπους υπηρεσίες οδηγίες για τις προϋποθέσεις και τον τρόπο εφαρμογής της διαδικασίας αποζημίωσης, σημειώνοντας ότι οι αποζημιώσεις θα είναι έως 300 ευρώ για μονοφασικές παροχές και έως 400 ευρώ για τριφασικές ανά συμβάν και καταναλωτή.
Εννοείται ότι αν το ύψος της ζημιάς είναι χαμηλότερο η αποζημίωση θα είναι ίση με την πραγματική ζημιά ενώ τα ανώτατα όρια θα προσαρμόζονται κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό.
Σύμφωνα με τις οδηγίες που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ, οι προϋποθέσεις για την καταβολή της αποζημίωσης είναι οι εξής:
α) Ο καταναλωτής να ενημερώσει τη ΔΕΗ για τη βλάβη και να υποβάλει την αίτηση αποζημίωσης, αν είναι δυνατόν την ίδια ημέρα ή σε προθεσμία τεσσάρων ημερών από το συμβάν.
β) Η βλάβη να μην οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας αλλά σε τυχαία διακοπή του ουδετέρου αγωγού.
δ) Ο καταναλωτής να θέσει στη διάθεση της ΔΕΗ επί δύο ημέρες, εφόσον του ζητηθούν, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό, που έχει υποστεί βλάβη, προς έλεγχο πριν από την επισκευή τους.
ε) Ο καταναλωτής να θέσει στη διάθεση της ΔΕΗ παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, με τα οποία:
- Περιγράφεται το είδος κάθε βλάβης και, κατά το δυνατόν, συσχετίζεται αυτή με ενδεχόμενη υπέρταση και
- Τεκμηριώνεται το κόστος επισκευής των βλαβών ή αντικατάστασης των συσκευών ή του εξοπλισμού, με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών, εφόσον κρίνεται οικονομικά ασύμφορη η επισκευή τους.
στ) Ο καταναλωτής να υπογράψει δήλωση με την οποία θα δηλώνει ότι η ζημιά οφείλεται σε τυχαία βλάβη ή αστοχία υλικού του δικτύου της ΔΕΗ και ότι το χρηματικό ποσό που εισπράττει από τη ΔΕΗ ως αποζημίωση είναι απολύτως εύλογο.
Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ αποζημιώνει πλήρως (δεν ισχύουν δηλαδή τα όρια των 300 - 400 ευρώ) τους καταναλωτές για βλάβες συσκευών που προκλήθηκαν από υπαιτιότητα υπαλλήλων της ή συνεργαζόμενων εργολάβων, μετά την προσκόμιση των απαραίτητων αποδεικτικών στοιχείων (π.χ. τιμολόγια επισκευών).
Αντίθετα αν η βλάβη οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, δεν θα χορηγείται αποζημίωση. Τέτοιοι λόγοι είναι εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, πυρκαγιές, σεισμοί, απρόβλεπτες παρεμβάσεις δημοσίων αρχών (π.χ. αστυνομία, πυροσβεστική), απεργίες, οι ζημιές από τρίτους που δεν μπορούν να αποφευχθούν όπως πτώσεις αεροπλάνων, τρομοκρατικές ενέργειες, εξεγέρσεις, τραυματισμοί υποβρυχίων ή υπογείων καλωδίων, βλάβες από τροχαία ατυχήματα, και παρόμοιες πράξεις.
Η ΔΕΗ θα αποφασίζει επί των αιτήσεων για αποζημιώσεις σε 15 ημέρες και η αποζημίωση, εφόσον το αίτημα του καταναλωτή κρίνεται θετικά, θα καταβάλλεται ένα μήνα μετά.
Η ΔΕΗ αποφάσισε ότι η νέα διαδικασία αποζημίωσης ισχύει από τη Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011, ωστόσο συμφωνήθηκε με τη ΡΑΕ να εξετασθούν αναδρομικά και υποθέσεις καταναλωτών που είχαν υποβάλλει αίτηση αποζημίωσης εντός του 2011, έστω και αν δεν είχαν υποβληθεί στην προθεσμία των τεσσάρων ημερών μετά την ημέρα του συμβάντος, εφόσον βεβαίως προσκομισθούν παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου και υπογραφεί υπεύθυνη δήλωση από τον καταναλωτή.